Atkurkime LIETUVOS LITO galią!

Dalius Viršilas Všį EKOVALSTYBĖ. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Bankas, Europos Centrinis Bankas, LR Vyriausybė, LR Finansų Ministerija, LR Ūkio Ministerija, LR Konstitucinis Teismas

Litas buvo ir yra stipresnis už Eurą. Gyvenimas Eurozonoje tą pagrindžia ir įrodo, kas yra kas. Kreipimasis į atsakingus asmenis - atkurkime LITO galią. Lietuvos Respublikos SEIMUI LR VYRIAUSYBEI, JOS PIRMININKUI LR FINANSŲ MINISTERIJAI, ŪKIO MINISTERIJAI LIETUVOS BANKUI EUROPOS CENTRINIAM BANKUI Europos Sąjunga su savo idėja prasidėjo praeitame tūkstantmetyje, gūdžiais 1957 m. Romos sutartimi(s), įkūrus Europos Ekonominę Bendriją. Jau tuomet buvo numatyta apie bendrą Europos šalių rinką, vieningą muitų sistemą ir valstybių suverinitetų eliminavimą... Visa tai buvo įtvirtinta 1993 m. Mastrichte, Nyderlanduose, kai bendrija tapo EUROPOS SĄJUNGA. Toje sutartyje, kurią pasirašė 15 tuometinių Europos žemyne išsidėsčiusių valstybių (tautų), nustatyti ir numatyti sąlyginiai kriterijai valstybėms, norinčioms prisijungti prie vieningos valiutos - EURO ("Ekiu" tuo metu jis vadinosi) 1999 m. šalys narės pradėjo naudotis nauja valiuta - EURO. 2002 m. Euras pradėjo cirkuliuoti rinkose grynųjų pinigų (monetų ir popierinių banko pranešimų - banknotų) pavidalu... Naujausias tūkstantmetis: 2002-2005 m. Šalys, įsivedusios Eurą išgyveno krizę. Tiklsiau žmonės išgyveno krizę, Sąjunga - pakilimą... 2003 m. Lietuvos Respublikos piliečiai (paskatinti alaus bonke ir miltelių pakeliu) subalsavo referendume už prisijungimą prie Europos Sąjungos sutarties (tos pačios, kuri buvo sudaryta dar 1993 m. t.y. praeitame tūkstantmetyje). Referendume buvo išreikšta kažkieno valia (nesusivokių žmonių rankomis ir balsais)... Tokiu būdu, 2004-05-01. Lietuvos Respublika oficialiai prisijungė prie Europos Sąjungos su visomis ir visokiomis iš to prisijungimo išplaukiančiomis pasėkmėmis. Viena iš jų - įsipareigojimas atsisakyti nacionalinės valiutos ir prisijungti prie Eurozonos, t.y. pradėti naudoti Eurą, kaip legalų atsiskaitymo įrankį - priemonę. Litas, buvo pasmerktas išnykti dar 1996 m. kai buvo priimtas Lito įstatymas, t.y. savo sukūrimo dieną jis jau buvo numatytas palikti mūsų erdvę kažkuriuo tai metu... 2008 metais pasaulis išgyveno globalią finansinę krizę, o LITAS buvo viena iš paklausiausių valiutų Lietuvoje - tai iliustruoja tuometinės VILIBOR (angl. Vilnius Interbank Offered Rate - vidutinės tarpbankinės palūkanų normos, kuriomis Lietuvos komerciniai bankai pageidauja (pasiruošę) paskolinti lėšų litais kitiems bankams) buvo 9-10%. Euribor (tas pats, tik norma nustatoma Euro bankų asociacijos) buvo apie 3-4%, t.y. ne itin paklausi valiuta. Nepaisant to, santykis buvo 1EUR=3,4528 LTL . Tie kas gyveno skoloje (bankams) - tiems buvo tikra krizė. Bankams - tikras aukso amžius. 2014 metais pagaliau, po daugiau kaip 20 metų nuo Europos Sąjungos sukūrimo, Lietuva atitiko kriterijus, tad jai buvo suteikta teisė prisijungti prie EUROZONOS, t.y. įsivesti EURĄ kaip savo valiutą. Vienintelę. Santykiu, kuris nesikeitė nuo pat Euro atsiradimo pasaulyje - 1EUR=3,4528 LTL. 2015 m. Mes pradėjom pratintis prie Euro (dar buvo dvi valiutos pradžioje... taip keistai atrodė...) Atsitiko beveik taip pat, kaip ir su didžiosiomis Europos Sąjungos narėmis 2002 m. Liaudis per porą metų nuskurdo lygiai tiek pat kartų, kiek kartų buvo Litas mažiau vertingas lyginant su Euru jo įvedimo dieną, t.y. 3,5 karto. Verslas prisitaikė, ypač smulkusis - kainas (paslaugų ir kai kurių prekių) patrigubino. Meistrai, individualių veiklų vykdytojai - adaptavosi, o kas ne - emigravo. Valdžia aukščiausia (Seimas, Ministrų kabinetas, teismai) kaip gyveno ne per blogiausiai, taip ir toliau gyvena. O biudžetinių įstaigų, statutinių pareigūnų (policija, priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba), netgi valstybinių įmonių tarnautojai, darbuotojai, ir, beveik svarbiausia, Mokytojai - šiandiena beveik neišgyvena. Dar praeitame tūkstantmetyje (jei ne raeitoje sąjungoje) sukurta atlyginimų indeksavimo sistema, praeitame tūkstantmetyje sukurtos stojimo į Sąjungą sąlygos - TIKRAI NĖRA ADEKVAČIOS mūsų realybei ! Nori nenori, tai yra didžioji mūsų tautos dalis, kartais net ir šviesioji jos pusė. Ir mes dar 2003 m. (už alaus bonkę) nubalsavom juos nuskurdinti... Neteisinga, neadekvatu, neprotinga, negarbinga! Ši peticija yra už tai, kad perindeksuoti biudžetininkų, valstybininkų, statutininkų, valstybės pareigūnų ir kitų socialinę tvarką ir darną užtikrinančių žmonių atlyginimus, pritaikant Lito ir Euro santykį - 1LTL=1EUR. Taip pat pakeliant minimalaus atlyginimo ribą kelis kartus (samdomiems ir išnaudojamiems darbuotojams). Pakilus atlyginimams, mūsų tauta irgi pakils - pamatysit. Pasirašo Tautos atstovai, piliečiai, žmonės, kuriems rūpi mūsų visų darnus, sveikas ir laimingas gyvenimas

Vaistai vaikams ir prekės kūdikiams be PVM

Audrius Gelčys. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė Lietuvos Respublikos Seimas Lietuvos Respublikos Vyriausybė Lr. Sveikatos Apsaugos Ministerija Lr. Finansų Ministerija

Nuo 2018 metų sausio 1 dienos, vyriausybės sprendimu visi tėvai turi prašyti pinigėlių už vaikus kurie sudaro 30 eurų per mėnesį. Valstybės skiriamų 30 eurų nepakanka apmokėti net sąskaitoms už vaistus, nes tėvams tenka sumokėti ne tik didžiulius antkainius farmacijos įmonėms, bet dar ir 21 proc. PVM valstybei. Šia peticija siekiame: 1. Kad visi vaistai skirti vaikams iki 12 metų nebūtų apmokestinami jokiu PVM. 2. Kad valstybės atitinkamos institucijos kontroliuotų antkainius vaistų, skirtų vaikams iki 12 metų. 3. Kad prekės skirtos kūdikiams nebūtų apmokestinamos jokiu PVM. (sauskelnės, čiulptukai,buteliukai, pieno mišinėliai, kūdikių maisteliai, drabužėliai bei kitos prekės skirtos kūdikiams iki 2 metų amžiaus). Manome, kad įvedus tokius pakeitimus mokesčių ir sveikatos apsaugos sistemose pagerėtų šalies demografinė padėtis, gimtų ir augtų daugiau vaikų. Vaikai - valstybės ateitis.

Dėl ISAF ir VMI deklaracijų teikimo terminų pakeitimo

Ilona Alminaitė. Adresuota: VMI prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerija

Dėl šmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos, PVM sąskaitų faktūrų registrų (i.SAF )teikimo ir Pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) deklaracijų (FR0600) pateikimo į VMI terminų pakeitimo Vadovaujantis VMI prie LR FM viršininko 2016 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. VA-119, nuo 2016m. spalio 1d. pradėjo startuoti i.MAS – išmanioji mokesčių administravimo informacinė sistema, praėjus jau beveik 5 mėnesiams kai Lietuvos buhalterius labai apsunkino teikimo ISAFų terminai iki 20d ir PVM deklaracijų (FR0600 ) iki 25d. Jau nekalbant, kad iki mėnesio 15 d. turi būti pateiktos ir kitos VMI mėnesinės ir metinės deklaracijos ir sodros ataskaitos, taip pat ir statistinės ataskaitos, kurios teikiamos LR Statistikos departamentui. Praktiškai dėl šių nustatytų terminų buhalteris negali, nei vienos dienos per mėnesį nei sirgti , nei atostogauti, nes dirbti privalo, tik dėl VMI prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytų terminų, tai gaunasi, kad buhalteris vergauja Lietuvos Respublikos institucijoms. Buhalteris ne tik teikia valstybinėms institucijoms ataskaitas, bet ir tvarko Juridinių vienetų visą buhalterinę apskaitą turi išmanyti visus LR mokesčių, buhalterinės apskaitos , tarptautinius finansinės atskaitomybės standartus ir kitus reikalingus buhalterinėi apskaitai tvarkyti, įstatymus, taip pat teikti finansines ataskaitas ir įmonių vadovams, analizuoti finansinius rodiklius...ir t.t. Grįštant prie ISAF sistemos, kai nustatytas terminas 20d. praktiškai šią dieną teikdami PVM sąskaitų -faktūrų registrus jie yra netikslūs, nes po to dar tikslinama daug kartų kai jau pildoma PVM deklaracija (FR0600) , todėl, kad PVM sąskaitos-faktūros gaunamos ir pavėluotai ir skubame greitai į apskaitos programas suvesti ir reikia pritaikyti PVM klasifikatoriaus kodus, o per skubėjimą kaip suprantate daromos ir klaidos, nes jeigu nepateiksi arba pateiksi pavėluotai iš karto taikomos sankcijos- vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau — ANK) 187 str. 2 dalimi yra numatoma administracinė atsakomybė už ataskaitų, deklaracijų ar kitų mokesčių administratoriaus funkcijoms įgyvendinti reikalingų dokumentų pateikimo tvarkos pažeidimus ir t.t... Išgirdus daugelio buhalterių vieningų nuomonių, dėl nepalankių deklaracijų teikimo terminų, prašome VMI prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pakeisti deklaracijų ir ISAF teikimo terminus: 1. ISAF ,PVM deklaracijų (FR0600) ir FR0564 teikimo terminus atidėti iki 25 dienos arba iki mėnesio paskutinės dienos; 2. Metinės FR0573 ir FR0521- iki vasario mėnesio paskutinės dienos; 3. Metinė FR0471 – iki vasario 15d. 4. Panaikinti PVM klasifikatoriaus kodus gaunamoms PVM sąskaitoms-faktūroms iš Lietuvos vienetų, nes tuos pačius kodus VMI gauna iš išrašomų PVM S.F. , išskyrus kai iš užsienio gaunamos sąskaitos. 5. Palikti PVM klasifikatoriaus kodus visoms išrašomoms PVM sąskaitoms-faktūroms.

Už naujas knygas bibliotekose!

Mantas Civilka. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas; Lietuvos Respublikos Vyriausybė; Lietuvos Respublikos finansų ministerija; Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

Manai, kad daugelis knygų Lietuvos bibliotekose yra suskaitytos arba vienetinės? Pritari, kad būtina atnaujinti bibliotekų fondus? Nori skaityti tai, kas svarbu dabar? Prisidėk prie peticijos ir išreikšk savo pilietinę valią! Savo kultūrą saugančiai ir vystančiai valstybei būtina, kad aktualiausios ir naujausios knygos būtų iškart prieinamos skaitytojams ir išsaugotos ateities kartoms. Šiuo metu didžiąją dalį bibliotekų knygų fondų sudaro iki Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo išleistos knygos. • Vienam Lietuvos gyventojui skiriama 0,69 €, Estijoje – 1,34 €, Skandinavijos šalyse – 11 €. • 1000 gyventojų Lietuvoje tenka 100 knygų, minimali IFLA rekomendacija – 200 knygų. Laisvė rinktis informaciją – demokratinės visuomenės bruožas, demokratijos įgyvendinimo sąlyga. Biblioteka – tavo įrankis informacijos laisvei. Skurdus bibliotekos leidinių fondas – tavo laisvės ir teisės į informaciją, išsimokslinimo, kūrybiškumo, asmenybės augimo ribojimas. Reikalauk savo teisės į informaciją, pasirašyk peticiją ir ateik į biblioteką. Gauk tai, kas yra būtina, gaukite tai, kas tau priklauso. Nelik abejingas – tik skaitanti visuomenė yra sąmoninga visuomenė!

Už Panevėžio "Aukštaitijos" futbolo stadiono rekonstrukciją

Dainius Mikeliūnas. Adresuota: Finansų ministerija

Panevėžio "Aukštaitijos" futbolo stadionas jau kelinti metai neatitinka UEFA reikalavimų. 2011 metais futbolo klubui "Ekranas" buvo padaryta išimtis ir leista Čempionų lygos ir Europos lygos rungtynes žaisti neatitinkančiame reikalavimų stadione. 2012 metais tokia išimtis daroma jau nebuvo. Naivu tikėtis, kad 2013 metais "Ekranui" bus leista žaisti aptriušusiame "Aukštaitijos" stadione. Rekonstravus stadioną, jame galėtų žaisti ne tik "Ekranas", bet ir Lietuvos rinktinė. Tam, kad stadionas atitiktų reikalavimus reikia apie 4 mln. litų stadiono rekonstrukcijai. Tokių pinigų Panevėžio miesto savivaldybė skirti neturi galimybės. Pinigus įmanoma gauti iš Finansų ministerijos Valstybės investicijų programos. 4 mln. litų nesudaro net 1 proc. programai 2012 metams skirtų pinigų. 2012 metų pavasario pabaigoje Panevėžio Kūno kultūros ir sporto centras, kuris yra atsakingas už stadioną parašė projektą dėl stadiono rekonstrukcijos, tačiau iki šiol jokio atsakymo iš finansų ministerijos nėra gavęs. Raginame visus neabejingus ne tik Panevėžio, bet ir Lietuvos futbolui pasirašyti šią peticiją. Tikimės, kad Finansų ministerija ne tik ras laiko atsakyti į pateiktą projektą, bet ir rasti lėšų projekto finansavimui.

VSAKIS - NE!!!

Apskaitos ir finansų darbuotojų profesinė sąjunga. Adresuota: LR finansų ministerija

LR finansų ministerija sukūrė naują VSS konsolidavimo sistemą VSAKIS, kuria turi pradėti dirbti VSS buhalteriai. Šiai sistemai įsisavinti nebuvo jokių seminarų ar apmokymų, sistema predėjo veikti tik 2011-03-28, o duomenis suderinti ir tvirtinti privaloma atitinkamai iki 2011-05-02 ir 2011-05-11. VSS buhalteriai nepritaria tokiam skubotam VSAKIS diegimui.

Patvirtintoms studentų paskolų palukanoms 2009 m. - ne!

Gintare M.. Adresuota: Finansų ministerija, Lietuvos respublikos seimas, Švietimo ministerija

Finansų ministerija dėl valstybės remiamų paskolų studentams teikimo 2009 rugpjūčio 18 pasirašė garantijos sutartis su 5 bankais: DNB Nord banku, Swedbank, Snoru, Nordea, Šiaulių banku. Paskolų litais palūkanų dydis šią dieną būtų nuo 9,88 iki 11,03 proc., eurais – nuo 3,37 iki 3,87 proc. LSAS vertinimu šios sąlygos yra bene dvigubai prastesnės, nei buvo iki šiol, kai paskolos studentams buvo teikiamos per Valstybinį mokslo ir studijų fondą. “Studentai, remdamiesi atsakingų pareigūnų pažadais, kad paskolų sistema bus ne prastesnė nei buvo iki šiol, rinkosi mokamas studijų vietas. Deja, daugiau nei 15 tūkst. studentų, kurie skolinimosi sąlygas sužinojo jau pasirašę studijų sutartis su aukštosiomis mokyklomis, turės arba nepalankiomis sąlygomis skolintis iš komercinių bankų, arba likus kelioms savaitėms iki studijų rasti nemažas lėšas įmokoms”, - komentuoja LSAS prezidentė Indrė Vareikytė. Anot jos, šios aplinkybės turės įtakos studentų apsisprendimui, AR studijuoti.

DĖL NEKILNOJAMOJO TURTO MOKESČIO

Julius K.. Adresuota: LR Finansų ministerijai

Šiuo metu vyksta diskusijos dėl planuojamo įvesti nekilnojamojo turto mokesčio. Teigiama, jog geriausias laikas įvesti mokestį yra 2011 metai. Beje planuojama, jog nebus jokių išimčių šiam mokesčiui. Taigi net ir turintys tik vieną bet kokio dydžio butą ar namą piliečiai privalės mokėti šį mokestį. Norėčiau atkreipti dėmesį, jog Lietuvoje sunkmetis tęsis nežinia kiek laiko. Todėl nėra tikslinga įvesti mokestį jau nuo 2011 metų. Būtų įdomu sužinoti, kas numatė tokią datą? Lietuvoje sunkmetis tęsis tikrai ilgiau ir jis nėra toks lengvas kaip labiau ekonomikai išsivysčiusiose šalyse. Be to turėtų būti lengvatų. Kaip žinote sunkmečiu didėja nedarbas todėl piliečiams papildomas mokestis nėra naudingas. Suprasčiau jeigu mokestis turėtų tikslą ir būtų socialiai teisingas. Jeigu jo tikslas būtų padėti Lietuvos nekilnojamojo turto rinkai, kad ji nesipūstų kaip burbulas. Bet tikslas nėra toks. Tikslas labai paprastas: kamšyti kiaurą biudžetą. Juk galima suprasti PVM padidinimą. Jis paliečia visus, tačiau tie, kurie perka mažiau, jiems nėra taip skausminga – jie pirks vistiek mažai. Jie tiesiog taupo ir vartoja mažiau. Kodėl negalima suvokti, jog nekilnojamojo turto mokestis turi turėti rimtą tikslą. Dabar nėra rimto tikslo. Tikslas turi būti apmokestinti tuos, kurie spekuliavo nekilnojamuoju turtu. Apmokestinti tuos, kurie turi daug nekilnojamojo turto. Nes šie rinkos dalyviai iškraipo nekilnojamojo turto rinką. Dėl to iš dalies kilo burbulas nekilnojamojo turto rinkoje. Reikėtų suprasti, kad lietuviškasis sunkmetis skiriasi nuo amerikietiškojo ar nuo kitų valstybių, kurios turi nekilnojamojo turto mokestį. Jeigu žmogus turi vieną butą ar namuką ir susimoka visus mokesčiu, tai dar nereiškia, kad turint tam tikras pajamas, jis susimokės ir nekilnojamojo turto mokestį. Galima teigti, jog reikia parduoti butą ir kraustytis į mažesnės vertės. Bet jeigu jam sunku susimokėti ir už nedidelį butą sunkmečio metu? Reikėtų pagalvoti apie šio mokesčio žalą, o ne naudą. Kokie paskaičiavimai, kad tikrai bus surinkta planuojama mokesčio dalis? Mokesčio nauda turi būti ne vien tik biudžeto lopymas. Mokesčio nauda turi būti ta, kad nekilnojamojo turto burbulų nebebūtų Lietuvoje. Nustatykite kriterijus, kad turint tik vieną butą ar namą, nebus mokamas nekilnojamojo turto mokestis. Mokestis turi būti renkamas atsižvelgiant į pajamas, į esamą ekonominę situaciją šalyje, o ne pasižiūrėjus į tai, kad pilietis turi butą ar namą. Beje kur paskaičiavimai, kada baigsis nekilnojamojo turto burbulo sprogimo procesas? Ar 2011 metai tai tie metai, kada baigsis? Kitas klausimas labai paprastas: ar 2011 metais bus sukurta daug darbo vietų Lietuvoje? Ar 2011 metai nusimato kaip ekonominio pakilimo metai Lietuvoje? Finansų ministerija turėtų suprasti, kad mokesčių tikslas turi būti apsaugoti visuomenę nuo nesąžiningų spekuliuotojų. Finansų ministerija turėtų suprasti, kad sumokėti mokesčiai ne visada pasiekia savo planuotą tikslą. Kokia dalis surinktų mokesčių bus išvaistyta? Gal laikas optimizuoti valstybės valdymo aparatą, administravimą ir lėšų paskirstymą. Mes kategoriškai pries nekilnojamojo turto mokestį.