Uždrausti filmo THE SERBIAN FILM rodymą LIETUVOJE

Miroslavas Pranciškus. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Prezidentas.

Serbiškas filmas (serb. Srpski Film) – 2010 m. Serbijoje sukurtas erotinis siaubo trileris. Dėl jame esančių smurto, prievartos, nekrofilijos ir vaikų seksualinio išnaudojimo scenų filmas buvo uždraustas demonstruoti Ispanijoje, Suomijoje, Portugalijoje, Prancūzijoje, Naujojoje Zelandijoje, Australijoje, Malaizijoje, Norvegijoje, Brazilijoje ir Singapūre, o JAV leista demonstruoti 19 minučių trumpesnę versiją. Todėl atsiželgiant į šiuos duomenys siūlau uždrausti šio filmo rodymą ir L I E T U V O J E.

Už Stasio Eidrigevičiaus menų centro kūrimą rekonstruojant kino centrą „Garsas“

Už SEMC. Adresuota: Lietuvos Respublikos prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Panevėžio miesto savivaldybė

Mes, žemiau pasirašiusieji, palaikome multifunkcinio Stasio Eidrigevičiaus menų centro (toliau – SEMC) kūrimą rekonstruojant kino centrą „Garsas“. Panevėžio miestas stokoja auditorijos poreikiams pritaikytų kultūrinių erdvių su įdomiais, aktualiais ir šiuolaikiškais veiklų modeliais. Neabejojame, kad SEMC prisidės prie pasaulinių meno tendencijų populiarinimo, įtrauks visas menų rūšis, tame tarpe sustiprins ir nekomercinį kiną Panevėžyje, skatins ir įkvėps lankytojus, ypač vaikus, domėtis menu, kurs naują viešąją erdvę. Negana to, SEMC taps kūrybiško šiuolaikinio miesto simboliu bei gerins Panevėžio regioninį ir tarptautinį įvaizdį, o Lietuva galės didžiuotis vieno žinomiausių šiuolaikinių lietuvių dailininkų, multifunkcionalisto Stasio Eidrigevičiaus kūrinių kolekcija, kurią jis dovanos, pastačius menų centrą. Dabartinio kino centro „Garsas“ pastato būklė yra prasta, didelės sąnaudos šildymui ir infrastruktūrai palaikyti yra nuostolingos, vietų skaičius neadekvatus šiandienos sąlygoms, o ir pati įstaiga nėra patraukli miesto gyventojams – tai patvirtina ir iškalbinga statistika, atspindinti menką lankytojų skaičių 666 ir 78 vietų kino salėse. Todėl akivaizdu, kad vienos iniciatyvinės grupės „Išsaugokime Garsą“ atstovaujama pozicija išlaikyti esamą kino centro „Garsas“ padėtį neatspindi daugumos panevėžiečių ir mieste aktyviai veikiančių bendruomenių pozicijos. Mes prašome užtikrinti SEMC projekto įgyvendinimą ir neatimti galimybės Panevėžio miestui sukurti patrauklų šiuolaikišką kultūros objektą.

Stop žvalgybos įstatymo pakeitimams

L.Ribinskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Ministerija, Lietuvos Respublikos Piliečiai

Naršydamas internete pamačiau žmonių susirūpinimą 2019 12 20 dienos Prezidento siulyme taikyti žvalgybos įstatymo pakeitimus. Kadangi sutinku su šia nuomone, ir įžvelgiu tame kėsinimasį į žmonių žodžio laisvę, kuriu šią peticiją, remdamasis žemiau esančiu piliečio komentaru. "Lietuvos Prezidentas ėmėsi iniciatyvos suteikti platesnius įgaliojimus specialiosioms tarnyboms "darbui" su nelojaliais gyventojais. Valstybės vadovo siūlomos Žvalgybos įstatymo pataisos leis ne tik rengti prevencinius pokalbius, bet ir taikyti administracinį areštą tiems, kurie "kelia grėsmę nacionaliniam saugumui". Tokio įstatymo projekto pasirodymas yra ne kas kita, kaip bandymas "atrišti rankas" specialiosioms tarnyboms ir žingsnis pradėti atviras represijas prieš Lietuvos gyventojus, nepalaikančius politinio elito pozicijos. Pastebėtina, kad jeigu Seimas pritars prezidento siūlomoms pataisoms, toks įstatymas gali pasirodyti prieš pat Seimo rinkimus. Ir kaip grėsmę nacionaliniam saugumui bus lengva pateikti bet kokį politinio oponento pranešimą socialiniuose tinkluose. Tas, kas šiandien kontroliuoja specialiąsias tarnybas Lietuvoje, priėmus naująjį įstatymą gaus dar vieną "bizūną", kuriuo galės talžyti savo oponentus. Žvalgybos įstatymo pataisų projekte prezidentas siūlo leisti specialiosioms tarnyboms kviesti Lietuvos piliečius, kurių veiksmai ar žodžiai kelia abejonių, į prevencinius pokalbius. Na, pavyzdžiui, kažkas besilinksminančioje kompanijoje papasakos riebų anekdotą apie prezidentą ar kitą svarbų asmenį. O slaptas žvalgybininkas, kur buvęs, kur nebuvęs, tuoj pat apie tai praneš specialiosioms tarnyboms. Atseit, toks ir anoks "Vardenis Pavardenis" viešai pažemino Lietuvos valstybės vadovo autoritetą ir taip sudavė smūgį valstybės nacionaliniam saugumui. Pirmiausia, šalies vadovo vardą įžeidęs pašnekovas bus pakviestas į "Lietuvos Lubianką" "prevenciniam pokalbiui". Ir jei šis piktavalis nesuvoks savo netinkamo elgesio žalos, kitą kartą jau bus skirtas administracinis areštas. Savaitę-kitą praleidęs belangėje, kitą kartą pagalvos, ką kalba. O labiausiai maištaujantiems, matyt, be pokalbių, bus taikomos ir fizinio poveikio priemonės. Kokios? Na, čia bus galima pasisemti patirties iš kolegų amerikiečių, dirbusių slaptame CŽV kalėjime Antaviliuose, Vilniaus priemiestyje. Ar tai, mieli skaitytojai, nieko jums neprimena? Už kiekvieną pranešimą skundikui bus mokama premija statinės uogienės ar sausainių dėžės pavidalu. O gal net atiduos įskųsto žmogaus namus ir karvę. Stalino represijų metais, remiantis NKVD archyvų dokumentais, Lietuvoje taip uždarbiavo daugybė šių dienų "patriotų" protėvių. O po nepriklausomybės atkūrimo jie tiesiog nusiėmė nuo galvos "budenovką" ir rėkdami "valdžia keičiasi" ir toliau skundžia dabar jau buvusius globėjus iš sovietinės nomenklatūros. Bet, matyt, įsitvirtinus tikrajai demokratijai Lietuvoje, pagal Europos Sąjungos įstatymus, žmonės pernelyg atsipalaidavo. Ir pradėjo laisvai elgtis ne tik mintimis, bet ir darbais. Be to, po ranka atsirado socialiniai tinklai. Ir pradėjo lietis nepasitenkinimas "neklystančiaisiais" virtualioje erdvėje. Artimiausi mūsų ES kaimynai — estai — jau paskelbė, kad pradės net ne administracinį, o baudžiamąjį persekiojimą tiems, kas, pavyzdžiui, bendradarbiauja su "Kremliaus propaganda", ir jie bus patraukti baudžiamojon atsakomybėn. Bravo, estai! "Laikas Lietuvoje stabdyti šiuos laisvamanius", — pagalvojo prezidentas ir surašė Žvalgybos įstatymo pataisas. Belieka tik priversti Seimo narius patvirtinti prezidento rekomendacijas. Ar kas nors abejoja būtinybe stiprinti nacionalinio saugumo apsaugą? Taigi! Per dešimt Dalios Grybauskaitės valdymo metų Lietuvos žmonės jau išmoko laikyti liežuvį už dantų. Daliai net nereikėjo leisti jokių papildomų represinių įstatymų. Ji tvirtai laikė rankose ne tik specialiąsias tarnybas, bet ir politinį elitą. 2019-ųjų pavasarį žmonės lengviau atsiduso. Buvo vilčių, kad naujasis Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda neis savo pirmtakės, naudojusios sovietinio KGB metodus, kurių ji išmoko Aukštojoje partinėje mokykloje, keliu. Bet žmonės, matyt, vėl suklydo pasirinkdami. Savo Žvalgybos įstatymo pataisomis Gitanas Nausėda išsklaidė iliuzines rinkėjų viltis. Viskas bus kaip anksčiau, ir dar baisiau. Pamirškite apie demokratiją ir žodžio laisvę visi, gyvenantys Lietuvoje!" Teksto viršuje autorius nežinomas, nes tai komentaras internete. https://m.delfi.lt/lietuvoje/article.php?id=83104549 https://m.diena.lt/naujienos/lietuva/politika/g-nauseda-teikia-zvalgybos-istatymo-pataisas-945224 https://www.lrs.lt/sip/portal_redir.lankytojai Seimas atviras lankytojams darbo dienomis. https://youtu.be/hFDrZSGV5d4 Jei jus, piliečiai, kvies į prevencinius pokalbius, būkit tyliai, kol neateis patikimas žmogus, darantis tiesioginę transliaciją FACEBOOK populiariose grupėse , ar YOUTUBE platformoje, o antras žmogus neįrašinės būdamas laisvėje. Toks "prevencinio pokalbio" įrašas privalo būti viešinamas, jei apklausiamasis pilietis sutinka ir pageidauja, o jeigu piliečiui nesudaromos sąlygos, toks pilietis turi teisę tylėti ir už tai nebūti teisiamas. Visi piliečiai turi teisę žinoti, kuo yra jų bendrapilietis kaltinamas, ar tie kaltinimai pagrįsti tikrai grėsme nacionaliniam saugumui, ar tai greičiau grėsmė nacionaliniam elitui. Esu prieš Prezidento siulomas žvalgybos įstatymo pataisas. Vien tas faktas, kad jis tai pasiūlė šventiniu laikotarpiu, kelia įtarimą, jog stengiamas priimti įstatymą skubos tvarka, kol piliečiai nėra budrūs. Kviečiu LR Prezidentą viešai pakomentuoti savo įdėją ir jos inteciją, bei savo nuomonę apie šį visuomenės atsaką. Prašau seimo narius pasisakyti prieš Prezidento siulomas įdėjas. Kiekvieno iš jūsų pasirinkimas bus stebimas ir įvertintas prieš rinkimus. Atskira informacija piliečiams - surinkus šioje peticijoje ar betkurioje iniciatyvoje 50 000 parašų, mūsų valia yra sėkmingai perduodama LR Seimui svarstyti iš naujo savo priimtus įstatymus, nes tokį skaičių nustačiusi yra mūsų Konstitucija. Taip yra apibrėšta tautos daugumos nuomonė. Jei iniciatyva pasiekia 300 000 parašų, tuomet tai vadinasi referendumu.

Dėl translyčių asmenų žmogaus teisių užtikrinimo Lietuvoje

Gegužės 1-osios profesinė sąjunga. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Prezidentas

Translyčiai žmonės yra viena labiausiai pažeidžiamų visuomenės grupių Lietuvoje. Dėl lytinės tapatybės teisinio reglamentavimo nebuvimo, lyties keitimo ir kitų reikalingų sveikatos priežiūros paslaugų neužtikrinimo bei transseksualumo diagnozės patologizavimo didėja socialinė atskirtis, žalojamas translyčių žmonių orumas, psichinė sveikata, sudaromos sąlygos diskriminacijai ir neapykantos nusikaltimams. Translyčiai asmenys itin dažnai susiduria su diskriminacija darbo rinkoje, sveikatos apsaugos, švietimo srityse. Dėl šių priežasčių nemažai translyčių asmenų yra priversti išvykti į užsienio valstybes, kuriose užtikrinamos jų žmogaus teisės ir orumas. Šia peticija raginame Lietuvos Respublikos Seimą ir Vyriausybę užtikrinti translyčių asmenų teisių įgyvendinimą Lietuvoje, įpareigoti atsakingas institucijas vykdyti savo įsipareigojimus ir translyčiams žmonėms garantuoti Konstitucijoje įtvirtintą teisę į orumą. Atsižvelgdami į pagrindinius žmogaus teisių principus, Lietuvos tarptautinius įsipareigojimus ir tarptautinių organizacijų rekomendacijas, reikalaujame: 1. įtraukti diskriminacijos lytinės tapatybės pagrindu draudimą į nacionalinius įstatymus – LR Darbo kodeksą ir LR Lygių galimybių įstatymą; 2. reglamentuoti lytinės tapatybės pripažinimą – priimti trūkstamus teisės aktus ir užtikrinti Civiliniame kodekse įtvirtintą teisę pakeisti lytį ir civilinės būklės aktų įrašus; 3. priimti sveikatos paslaugų teikimo translyčiams asmenims aprašą, kurio dėka būtų užtikrinamos tinkamos ir prieinamos medicininės lyties keitimo ir kitos sveikatos priežiūros paslaugos; 4. išbraukti iš teisės aktų nuostatas, ribojančias translyčių asmenų galimybes dirbti tam tikrą darbą dėl turimos psichiatrinės transseksualumo diagnozės; 5. tikslinti turimą reglamentavimą ir parengti naujus teisės aktus atsižvelgiant į naujausią Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinės statistinės ligų ir susijusių sveikatos sutrikimų klasifikacijos redakciją, pagal kurią transseksualumas yra išbrauktas iš psichikos ir elgsenos sutrikimų kategorijos, t. y. depatologizuotas, ir vietoj to įtrauktas į „būsenų, susijusių su seksualine sveikata“ sąrašą. Peticijos iniciatoriai: Gegužės 1-osios profesinė sąjunga

Prašome paleisti Seimą!

D. Jakavonis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimas

Siūlau Respublikos Prezidentui raginti rengti Lietuvos Respublikos Seimo pirmalaikius rinkimus, priėmus 2020-jų metų biudžetą. Mes jau seniai matome, kad Seimas praranda Lietuvos gyventojų pasitikėjimą ir tik gadinasi savo, kaip vienos iš reikšmingiausių Lietuvos institucijų, vardą ir orumą. Vyriausybė dirba atmestina, planuodama neadekvačius mokesčius, kurie turėtų įsigalioti jau nuo 2020 m. sausio 1 d. Tai akivaizdžiai yra per mažai laiko pasiruošti juos mokėti žmonėms, kurie gauna žemas pajamas. Mokesčiai suplanuoti visiškai bet kaip ir nekokybiškai. Tai pasakė jau ne vienas politologas. Savo pažadų vyriausybė dažnai nesilaiko - buvo planuota, kad mokesčių daugiau nebus, bet dabar matome, kad jų suplanuota bent 4-uri . Nevienas ekspertas ir ekonomistas yra išsakęs savo nuomonę, kad pinigų į biudžetą galima surinkti iš kitų būdų, atidžiai peržvelgus visas valstybės išlaidas. Buvo žadama didinti vaiko pinigus iki 70 eurų, bet dabar iš jų liko tik 60... O šiandien buvo pasakyta, kad jie nekils iki liepos 1 d. Noriu priminti, kad kai vasarą buvo sudaroma nauja koalicija, Lietuvos lenkų rinkimų akcija į ją ėjo, sakydama, kad vaiko pinigai jiems svarbiausia ir padarys viską, kad jie didėtų. Kaip matome - jiems tai dabar mažai rūpi. Vien per kelis mėnesius, matėme tiek skandalų, kiek seniau nebūdavo per metus... Vidaus reikalų ministrė prastai reagavo į milžinišką gaisrą Alytuje, susisiekimo ministras asfaltuoja kelius premjerui, leidžia savo dukteriai gyventi Seimo viešbutyje, važinėja po JAE ir ten už maistą sumoka apie 4000 eurų, nors pats ten net nekalbėjo, nes nemoka anglų kalbos. Visi valdantieji jį gina ir nemato jo atstatydinimui jokių teisinių priežasčių, tačiau praėjusiais metais atleistiems trims ministrams jų matė, teigdami, kad reikia naujų žmonių reformoms vykdyti... Buvo pradėta daugybė reformų nuo švietimo iki sveikatos ir t.t., tačiau mažai jų pasisekė, o dauguma jų užstrigo ir liko gulėti Seimo stalčiuose. Bandant priimti biudžetą netrūksta streikų, protestuoja beveik visi. Jau matėme mokytojų, dėstytojų, ūkininkų, ilgųjų reisų vairuotojų ir kitų darbuotojų streikus. Seime valdantieji "kariauja" su Seimo pirmininku, visaip stengdamiesi jam pakenkti ir atstatydinti jį iš jo posto, gruodžio 10 d., buvo sumažinta rinkimų kartelė patekti į Seimą. Valdantieji ginasi taip sudarantys geresnes sąlygas demokratijai, bet vargu, kad tai tikroji to priežastis. Manau, kad visi seniai pamatėme ir patyrėme gėdos jausmą už savo šalį ir demokratiją. Vadovaudamasis LR Konstitucijos 58 straipsniu raginu Seimą pasileisti. Taip pat raginu Prezidentą ginti mūsų demokratiją ir raginti rengti pirmalaikius Seimo rinkimus. Prezidentas jau seniai išreiškė kritiką susisiekimo ministrui, tačiau valdantieji visai nesiklauso Prezidento nuomonės ir naudojasi jo mažomis konstitucinėmis galiomis. Išsaugokime demokratiją, nes su tokiu Seimu ir Vyriausybe Lietuva, dėl kurios nepriklausomybės tiek kovojome, netaps pavyzdine, laimingiausia šalimi pasaulyje, o ir apie gerovės valstybę - galėsime tik pasvajoti. Kviečiu pasirašyti!

Už Lietuvos aukštąjį mokslą!

Lietuvos akademinė bendruomenė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Prezidentas

Aukšto lygio moksliniai tyrimai bei studijos yra stiprios valstybės pamatas ir tvarios ateities garantas. Šios Vyriausybės darbo metu nesiimta jokių esminių reformų šioje srityje, o į daugkartinius mokslo bendruomenės kreipimusis, prašymus ir protestus nekreipta dėmesio. Siekdami esminio proveržio valstybės aukštojo mokslo politikoje ir akademinės bendruomenės bei visuomenės susitelkimo tokiam proveržiui, mes, skirtingų Lietuvos aukštųjų mokyklų dėstytojai, mokslininkai, studentai ir darbuotojai bei visi, neabejingi Lietuvos aukštojo mokslo ateičiai, dar kartą reikalaujame: 1. kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė laikytųsi savo pažado mokslo bendruomenei ir jau nuo 2020 m. sausio 1 d. padidintų akademinio personalo atlyginimus 10 proc.; 2. 2020 m. valstybės biudžete numatyti lėšas neakademinio personalo atlyginimų didinimui, kad jis pasiektų bent medianinį tos pačios kvalifikacijos darbuotojų atlyginimą darbo rinkoje; 3. 2020 m. valstybės biudžete numatyti lėšas skatinamųjų stipendijų studentams kėlimui; 4. Neatidėliojant inicijuoti ir 2020 metais parengti tvarios mokslo ir studijų bei mokslinių tyrimų finansavimo strategiją įgyvendinant Europos Komisijos ir EBPO rekomendacijas, siekiant tikslo nuo 2025 metų skirti bent 2 % BVP moksliniams tyrimams. Pasiekti nacionalinį švietimo ir mokslo susitarimą. 5. Pripažinti mokslo ir studijų kuriamą vertę šalies gerovei bei suburti platų forumą iš akademinės bendruomenės, visuomenės ir įvairių politinių jėgų atstovų susidariusiai kritinei situacijai Lietuvos mokslo ir universitetinių studijų srityje spręsti. Nevykdant šių reikalavimų pasiliekame teisę imtis visų teisėtų protesto formų. Peticijos iniciatoriai Viktoras Bachmetjevas, Vytauto Didžiojo universitetas Sigita Kraniauskienė, Klaipėdos universitetas Laima Kreivytė, Vilniaus dailės akademija Lina Navickaitė-Martinelli, Lietuvos muzikos ir teatro akademija Audronė Telešienė, Kauno technologijos universitetas Justinas Žilinskas, Mykolo Romerio universitetas Rūta Žiliukaitė, Vilniaus universitetas

VILKŲ MANIFESTAS

Andrejus Gaidamavičius, Lina Sedra. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Europos Komisija

Mes, žemiau pasirašę, atsižvelgdami į akivaizdžią tiesą, kad daugelį metų taikomas vilkų populiacijos reguliavimas pramoginės medžioklės būdu tiek rajonuojant, tiek visoje Lietuvos teritorijoje, neišsprendžia vilkų daromos žalos ūkiams problemos, o tik ją paaštrina, norime atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad vilkų apskaitos ir jų populiacijos monitoringas per 15 metų nebuvo nei tinkamai organizuotas, nei atsakingai vykdomas, kad Žemės ūkio ministerija žada dvejus metus vilkinti 2018 m. Lietuvos prašymu iš Europos Komisijos gautos 1 milijono eurų paramos ūkių apsaugai nuo vilkų skirstymą nukentėjusiems ūkiams, o per tą laiką Aplinkos ministerijos veikla bei metodai, reguliuojant vilkų populiaciją, veda prie jos išnaikinimo ir prašome: 1. Nedelsiant stabdyti šio sezono vilkų medžioklę Lietuvoje ir jos nevykdyti tol, kol nebus patikimų duomenų apie vilkų populiacijos būklę, nebus apsvarstytos ir patvirtintos tinkamos vilkų populiacijos apsaugos priemonės bei tinkamai suredaguoti vilkų apsaugą reglamentuojantys teisiniai aktai. 2. Aptarti ir nustatyti galimus pažangius vilkų populiacijos ir jų buveinių būklės stebėjimo metodus ir pradėti juos taikyti kiek įmanoma greičiau. 3. Įpareigoti Aplinkos ministeriją ar kitą atsakingą įstaigą prailginti minimalų sutarčių moksliniams vilkų populiacijos tyrimams laikotarpį iki 5 metų. Taupant biudžeto lėšas, įpareigoti Aplinkos ministeriją ieškoti galimybių tarptautinio lygio mokslinių tyrimų projektams. 4. Nedelsiant ir visam laikui uždrausti pramoginę vilkų medžioklę visose Lietuvos saugomose teritorijose ir Medžioklės įstatyme užtikrinti, kad šis principas negalėtų būti pakeistas, kaskart pasikeitus Vyriausybei ar Aplinkos ministrui. 5. Vilkų populiacijos apsaugos srityje grįžti prie 2005 m. nuostatų (žiūrėti toliau pateiktuose faktuose ir pastabose), kuomet buvo sutarta palaipsniui uždrausti pramoginę vilkų medžioklę, nebenumatant pereinamojo laikotarpio, nes jis ir taip per daug užsitęsė, o priemonės, kurios buvo numatytos, jau įgyvendintos. Siūlome vadovautis Lenkijos vilkų populiacijos valdymo pavyzdžiu. 6. Nepritarti siūlymams dėl ūkininkų ir vilkų konflikto sprendimo priemonių, laikinų ar pastovių, kurios numatytų didinti vilkų medžioklės intensyvumą; vietoj to pirmiausia kiekvienu atveju įvykio vietoje kompetentingai ištirti situaciją ir nukentėjusiuose ūkiuose išnaudoti taikaus sugyvenimo su vilkais būdus bei pritaikyti tinkamas prevencines priemones. Netaikiu būdu reaguoti tik išskirtinais atvejais ir tik jei tai neišvengiama. 7. Įpareigoti atitinkamas institucijas skubiai suaktyvinti ir sugriežtinti nelegalios medžioklės kontrolę, padidinti baudas už brakonieriavimą, nusižengimo atveju visam laikui atimant ginklą ir teisę medžioti. 8. Besąlygiškai atmesti visus siūlymus didinti medžiotojų įtaką ir autonomiją medžiojamų žvėrių populiacijų valdyme, įstatymu įtvirtinti nuostatas, kad medžioklės veikla užsiimantys asmenys (ne vien faktiniai medžiotojų būrelių nariai) negali turėti sprendžiamojo, o tik patariamąjį balsą su medžiojamų gyvūnų populiacijų reguliavimo apimtimis susijusių klausymų svarstyme. Nepritarti laukinės faunos populiacijų reguliavimo perdavimui medžiotojų organizacijoms ar bet kokiam kitam šios visuomenės grupės įtakos gamtos apsaugos procesų valdyme didinimui. 9. Įpareigoti Aplinkos ministeriją tyrimui įvykio vietoje parengti kompetentingus specialistus, kurie sugebėtų profesionaliai įvertinti situaciją, atlikti patikimą ekspertizę žalos kaltininkui nustatyti ir apsaugos priemonių, jei jos buvo taikytos, patikimumui įvertinti. 10. Įstatymu užtikrinti, kad esant neginčytinai būtinybei reaguoti netaikiu būdu, kai visos kitos žalos prevencijos priemonės buvo tinkamai pritaikytos ir nepasiteisino, pirmiausia atsakingai įvertinti konkrečioje teritorijoje gyvenančios vilkų populiacijos būklę, atlikti stebėjimus, nustatant realias padarytos žalos priežastis ir aplinkybes; įsitikinti, ar įsikišimas neturės pasekmių vietinei vilkų populiacijai ir tik tada reaguoti konkrečioje vietoje, nepažeidžiant dėl įvykio nekaltų populiacijos individų ir nekeliant grėsmės konkrečių vilkų šeimų stabilumui. 11. Sudaryti tinkamų taikaus sugyvenimo su vilkais būdų ir prevencinių priemonių sąrašą, su jais supažindinant visus nukentėjusius ir paraiškas žalos atlyginimui pateikiančius ūkininkus, viešinti jį plačiajai visuomenei prieinamose masinės informacijos priemonėse, periodiškai tikrinant ir koreguojant pagal naujausius pasiekimus šioje srityje. 12. Įpareigoti Žemės ūkio ministeriją nedelsiant pradėti skirstyti 2018 metais Lietuvos prašymu gautas Europos Komisijos ūkių apsaugai skirtas lėšas (nepelno investicijoms) žalos atvejų nuostoliams padengti, pradedant nuo labiausiai nukentėjusių ūkių. 13. Įpareigoti Aplinkos ministeriją užtikrinti, kad nukentėję ūkiai gautų pakankamą informaciją apie visas įmanomas apsaugos priemones, jų diegimą ir tinkamą priežiūrą, teikti ūkininkams patarimus ir pagalbą jas įrengiant. Bendradarbiauti su nevisuomeninėmis organizacijomis, turinčiomis patirtį šioje srityje. 14. Įpareigoti Aplinkos ministeriją suaktyvinti ir išplėsti informacinį darbą su tikslu skleisti visuomenei žinias apie vilkų naudą, jų etologiją ir jų santykį su žmogumi; reaguoti į visuomenės informavimo priemonėse pasirodančias melagingas žinias apie tariamai vilkų keliamą pavojų žmogui ir stengtis oficialiai paneigti tokią melagingą informaciją. Bendradarbiauti su nevisuomeninėmis organizacijomis, turinčiomis patirtį šioje srityje. 15. Kol naujos vilkų stebėjimo technologijos neįdiegtos ir/ar kaip papildomą priemonę, kai jos bus įdiegtos, palikti medžiotojams pareigą vykdyti vilkų apskaitas pagal pėdsakus sniege su sąlyga, kad drauge su jais apskaitoje dalyvaus visuomeniniai ir/ar atitinkamų valstybinių tarnybų stebėtojai, kurie neužsiima medžioklės veikla. Numatyti tokių stebėtojų apmokymą ir parengimą, galimai įtraukiant į šį darbą visuomeninių organizacijų tokių, kaip GAA „Baltijos vilkas“, narius. 16. Nedelsiant sustabdyti „Vilko apsaugos plano“ esamos redakcijos galiojimą ir įpareigoti Aplinkos ministeriją jį pakeisti. Užtikrinti, kad nauja „Vilko apsaugos plano“ redakcija užkirstų kelią vilkų populiacijos destabilizavimui ir atspindėtų ne medžiotojų interesus, o vilkų apsaugos principus. Įpareigoti Aplinkos ministeriją Plano projektą paskelbti ne trumpesniam, kaip 3 savaičių visuomenės svarstymui ir galutinėje redakcijoje atsižvelgti į visuomenės pastabas bei pasiūlymus. 17. Paraginti Aplinkos ministeriją leisti visuomeninėms gamtos apsaugos organizacijoms dalyvauti „Vilko apsaugos plano“ svarstymuose ir medžioklės limitų nustatymo diskusijose bei teikti pasiūlymus. 18. Pagrindinius vilkų populiacijos apsaugos principus įtvirtinti Medžioklės įstatyme ir numatyti priemones, kad šių populiacijos stabilumą garantuojančių priemonių negalėtų keisti kiekviena nauja Vyriausybė.

Peticija dėl Nacionalinio transliuotojo statuso panaikinimo LRT

Marius Kundrotas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimas

Prašome Lietuvos Respublikos valdžios institucijas panaikinti Nacionalinio transliuotojo statusą privatiems liberaliosios ideologinės srovės interesams atstovaujančiai įmonei "Lietuvos radijas ir televizija", įskaitant jos išlaikymo iš mokesčių mokėtojų lėšų nutraukimą. Neužtikrinanti nuomonių įvairovės, dominuojama liberaliosios nuomonės, palaikomos tik mažumos Lietuvos piliečių, LGBT šeimas ir prekybą vaikais propaguojanti LRT turėtų gauti statusą, prilygstantį kitų privačių žiniasklaidos įmonių statusui. Neverskime piliečių savo pinigais remti to, kas prieštarauja jų pažiūroms ir vertybėms.

EISENOS „GIRIOS ATEINA Į VILNIŲ“ REIKALAVIMAI

Šimonių girios išsaugojimo iniciatyvinė grupė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimo Peticijų komisija, LR Vyriausybė, Aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos Prezidentas,

LR Vyriausybei Gedimino pr. 11, LT-01103 Vilnius el. paštas: [email protected] Aplinkos ministerijai A. Jakšto g. 4, LT-01105 Vilnius el. paštas: [email protected] Lietuvos Respublikos Seimo Peticijų komisijai Gedimino pr. 53, LT-01109 Vilnius Lietuvos Respublikos Prezidentui S. Daukanto a. 3, LT-01122 Vilnius EISENOS „GIRIOS ATEINA Į VILNIŲ“ REIKALAVIMAI Vilnius, 2019 10 25 Mes, eisenos „Girios ateina į Vilnių“ dalyviai, esame įskaudinti dėl Valstybės politikoje įsigalėjusio vartotojiško ir trumparegiško siekio kuo skubiau pasipelnyti iš medžių ir miškų juos kertant netgi tose teritorijose, kuriose valstybė įsipareigojo saugoti gamtą. Toks dabartinės politikos požiūris į Lietuvos gamtą kardinaliai prieštarauja lietuvio pasaulėjautai bei mūsų protėvių tradicijoms. Kartu su giriomis kertamos ir mūsų šaknys. Lietuvos visuomenei girios yra neįkainojama vertybė — mūsų sveikatos, kultūrinės tapatybės ir išlikimo pamatas. Gyvename pasaulio ekologinės ir klimato krizės laiku, kai dar išlikusių gamtos turtų apsauga tampa gyvybiškai svarbi visų mūsų bendrai ateičiai. Mes, visuomenė, nebesitaikysime su mūsų girių niokojimu ir ginsime savo gamtą. Todėl nedelsiant reikalaujame sprendimų paieškos prie apvalaus stalo Prezidentūroje, apjungiančio visas Lietuvos visuomenės bei Jos ūkio suinteresuotas puses, kad rastume visiems orią ir, visų svarbiausia, Lietuvos gamtai gyvybiškai būtiną išeitį – garantuotą gamtos apsaugą ir jau padarytos žalos atstatymą. Lietuva yra įsteigusi saugomas teritorijas, kurių paskirtis – saugoti ir puoselėti gamtos ir kultūros paveldą. Tačiau saugomose teritorijose miškai nėra apsaugoti nuo kirtimų. Priešingai, jie yra intensyviai kertami, pažeidžiant trapias ekosistemas ir darkant kraštovaizdį. Taip yra paminami Lietuvos visuomenės lūkesčiai, kad Lietuvos saugomose teritorijose turi būti saugoma gamta, kartu su teritorijoje plytinčiais miškų masyvais. Šiuo pagrindu reikalaujame nedelsiant imtis šių veiksmų: 1. Nedelsiant paskelbti moratoriumą miškų kirtimams visose šalies „Natura 2000” teritorijose, kol bus tinkamai įgyvendinta ES „Buveinių“ direktyva. Stodama į Europos Sąjungą, Lietuva įsipareigojo tinkamai įgyvendinti ES „Buveinių” direktyvą (92/43/EEB). Planuojant vykdyti ūkinę veiklą, kuri gali turėti reikšmingą neigiamą poveikį saugomoms gamtos vertybėms, ši direktyva reikalauja atlikti planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimą ir imtis veiksmų užtikrinti adekvačią vertybių apsaugą. Šiandien vykdant ūkinius miškų kirtimus toks vertinimas nėra atliekamas ir kirtimai galimai naikina ES svarbos saugomas buveines bei naikina saugomų miškų ekosistemos rūšims gyvybiškai svarbias teritorijas. Tai vyksta Šimonių, Labanoro, Dainavos giriose, kituose Lietuvos miškų masyvuose. 2. Inicijuoti Miškų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių miškų naudojimą, peržiūrą, siekiant numatyti skubias ir būtinas ilgalaikes priemones, užtikrinančias, kad saugomų teritorijų miškuose būtų saugomos ir atkuriamos miško ekosistemos. Kol naujos veiksmingos priemonės bus priimtos ir įsigalios, stabdyti kirtimus saugomų teritorijų miškuose. Visuomenė tikisi, jog Lietuvos saugomose teritorijose miškai yra saugomi kaip sudėtinė saugomų teritorijų dalis. Tačiau šiuo metu miškų naudojimo principai iš esmės nesiskiria nuo įprasto ūkinio miško. Reikalaujame, kad saugomose teritorijose miškų kirtimai būtų griežtai ribojami, būtų stabdomi bet kokie kirtimai paukščių perėjimo metu. 3. Visose saugomose teritorijose negyvą medieną palikti miške. Vykdant sanitarinius miško kirtimus, negyvoji mediena be pagrindo yra šalinama iš miško masyvo, nors sanitariniu požiūriu nekelia jokios grėsmės. Tačiau ši negyva mediena yra gyvybiškai svarbi apie dviem trečdaliams visos miško ekosistemos rūšių, kurios gyvena, veisiasi, maitinasi šioje medienoje, skaidydamos ją, taip pradėdamos naują gyvybės ciklo ratą. Miško ūkio specialistai ir juos palaikantys valdžios atstovai vadovaudamiesi miško ūkio valdymo principais reikalauja naikinti kinivarpas matydami jas tik kaip kenkėją. Toks vienpusiškas požiūris yra siauras ir kenksmingas. Kiekviena gyvybės forma būdama natūralioje ekologinėje nišoje turi savo prasmingą vaidmenį užtikrinant ekosistemų stabilumą. 4. Baigti formuoti saugomų teritorijų tinklą, užtikrinantį išlikusių gamtai vertingų vietovių apsaugą. Nors Europos Bendrijos svarbos buveinių inventorizacija baigta 2014 metais, tačiau „Natura 2000” tinklas vis dar nėra galutinai suformuotas, ir daugelis išlikusių vertingų teritorijų vis dar nėra įtrauktos į saugomų teritorijų tinklą. Neturėdamos apsaugos statuso jos gali būti prarastos negrįžtamai. 5. Praėjo keli mėnesiai nuo didelės dalies visuomenės (peticiją pasirašę apie 15 000 asmenų) išreikšto reikalavimo baigti įgyvendinti Punios šilo gamtinio rezervato plėtrą vienoje vertingiausių Lietuvos sengirių. Laikas eina, aplinkos ministras K. Mažeika imituoja veiklą, o Punios šile ir toliau vykdomi kirtimai. Reikalaujame nedelsiant stabdyti bet kokius kirtimus Punios šile ir baigti gamtinio rezervato steigimo procesą. Ši sengirė yra mūsų nacionalinė vertybė, kurią žaloja bet kokie kirtimai trikdydami natūralius gamtos procesus. Saugomose teritorijose turi būti vadovaujamasi gamtosaugos, o ne ūkininkavimo miškuose principais. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą problematiką ir reikalavimus, konstatuojame, kad Lietuvos miškai naudojami paminant visuomenės interesus. Miškui užaugti reikia ne vieno dešimtmečio, o sengirei —šimtmečių. Lietuvos miškams reikalinga ilgalaikė ateities vizija. Todėl reikalaujame nedelsiant pradėti ilgalaikės miškų strategijos rengimą, į kurio svarstymą būtų plačiai įtraukiama visuomenė. Raginame visas politines jėgas pasirašyti nacionalinį susitarimą ir įtvirtinti nacionalinę ilgalaikę miškų strategiją, atitinkančią visuomenės lūkesčius! Eisenoje „Girios ateina į Vilnių“, vykusioje 2019 m. spalio 25 d., dalyvavo 300 žmonių. Pasirašo: Lina Paškevičiūtė, Aplinkosaugos koalicija Rita Grinienė, Baltijos aplinkos forumas Justina Anglickytė, Fridays for Future Vilnius Martynas Švėgžda von Bekker Išsaugokime Šimonių girią iniciatyvinė gupė Andrejus Gaidamavičius, Labanoro klubo prezidentas Simona Vaitkutė "Miško festivalis" 

Dėl Sveikatos Ministro A.Verygos atstatydinimo

R.Miškinis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas

Sveikatos Ministras Aurelijus Veryga visą kadenciją įrodinėja savo nekompetenciją. Jo dėka Lietuvos sveikatos sistema pradėjo tarnauti ne gyventojams, o laidojimo namams. Jo rūpesčiu privalomas sveikatos draudimas tapo visiškai bevertis, kadangi net norint patekti į ligoninę reikia arba laukti mėnesį ar daugiau, arba mokėti iš asmeninių lėšų. Fiasko su kompensuojamais vaistais jau kainavo pacientams ir jų šeimos nariams daugiau nei valstybė sutaupė. Paskutinis jo ne-kompetencijos įrodymas yra pasakymas, jog jei alytiškiai prisikvėpavo tik smulkiųjų dalelių padangų gaisro metu, tai nieko tokio. Tyrimais įrodyta, jog nėra nekenksmingos smulkiųjų dalelių dozės. Tiek KD10, tiek KD2.5 dalelės nusėda plaučiuose, iš jų nepasišalina, juose kaupiasi. KD2.5 36% didina riziką susirgti plaučių vėžiu. Pasauliniu mastu, KD2.5 aktyviai prisidėjo prie 4.1 milijono mirčių. Užteks jau tos dezinformacijos ir kenkimo gyventojų sveikatai.