Lietuviškų krovinių blokada

Sida Caron. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei Lietuvos Respublikos Premjerui Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministrui Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui

Lietuvos Respublikos Prezidentei Lietuvos Respublikos Premjerui Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministrui Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui Š.m. rugsėjo pradžioje buvo pradėta griežta lietuviškų vilkikų, vežančių krovinius iš Lietuvos, patikra. Daugelio įmonių vilkikai praleidžia kur kas ilgesnį laiką Rusijos vidinėse muitinėse nei kitų Baltijos ar Europos šalių vilkikai. Rusijos rinkoje dirba apie 650 Lietuvos įmonių, važiuoja virš 13 tūkst. vilkikų. Dėl užsitęsusios sugriežtintos patikros Lietuvos įmonės patiria milijoninius nuostolius ne tik dėl atsiradusių prastovų, tačiau netenkame užsakymų ateičiai. Didesnė dalis klientų atsisako krauti lietuviškus vilkikus ir pasirenka kitų Europos valstybių vežėjus. Netenkame klientų, kurių pasitikėjimą užsitarnauti prireikė ne vienų metų, su kuriais dirbome ilgą laiką. Lietuva sparčiai praranda tranzitinės valstybės pozicijas. Patikrai besitęsiant prastėja Lietuvos vežėjų reputacija. Stipriai mažejant įmonių pajamoms, vadovai yra priversti išleisti savo darbuotojus neapmokamų atostogų, mažinti etatus ar atlyginimus. Dėl tokios patikros ilgainiui nukentės ne tik vežėjai, tačiau ir muitinės tarpininkai, ekspeditoriai ir kitos įmonės, dirbančios šioje rinkoje. Susigrąžinti prarastas pozicijas Lietuvos vežėjams bus labai sunku. Jeigu tokia patikra tęstųsi dar ilgiau, prarastų pozicijų galbūt bus ir neįmanoma susigrąžinti. Iki šiol nėra aišku, dėl kokios priežasties vykdoma tokia griežta patikra Lietuvos vežėjų atžvilgiu ir kada ji baigsis. Kai kurių šaltiniu teigimu, toks lietuviškų krovinių tikrinimas gali užsitęsti ir iki Naujųjų metų. Prašome Prezidentės, Premjero, Seimo ir ministrųimtis aktyvesnių veiksmų siekiant išspręsti susidariusią situaciją, padėti išsiaškinti, dėl kokios priežasties Lietuvai priskiriamas rizikos profilis, ar tokiu būdu nėra pažeidžiami tarpvalstybiniai ar tarptautiniai susitarimai ir kaip galima tą profilį panaikinti.