STOP 5G LIETUVOJE!

Matas Zaleckis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Sveiki, Lietuvos žmonės! Aš esu Matas Zaleckis. Man 13 metų. Paskelbiau šią peticiją, nes manau, kad ši tema yra aktuali visiems Lietuvos žmonės, kuriems rūpi savo ir kitų sveikata. Daily mail neseniai rašė, kad vienoje mokykloje buvo nuimtas ryšio bokštas, po to kai aštuoniems vaikams buvo diagnozuotas vėžys. Paprastas 4G ryšio bokštas! O tuo tarpu, 5G skleidžiama radiacija yra kone 20 kartų didesnė! Jei 4G gali sukelti vėžį, tada ką gali padaryti tai? PSO Tarptautinė vėžio tyrimų agentūra (IARC) 2011 m. padarė išvadą, kad 30 kHz - 300 GHz radijo dažnių spinduliuotė gali būti kancerogeninė žmonėms (2B grupė) t.y. gali sukelti vėžį. Tačiau naujausi įrodymai, įskaitant naujausius mobiliojo telefono naudojimo ir smegenų tyrimus nurodo, kad radijo dažnių spinduliuotė yra kancerogeninė žmonėms ir dabar ji turėtų būti klasifikuojama kaip „1 grupės kancerogenas“ kartu su tabako dūmais ir asbestu. Radijo dažnių spinduliuotė turi tiesioginį ir ilgalaikį poveikį. Vėžys ir širdies liga yra ilgalaikio poveikio pavyzdžiai. Širdies ritmo pakeitimas ir smegenų funkcijos pokyčiai yra tiesioginio poveikio pavyzdžiai. Sindromas, kuris buvusioje Sovietų Sąjungoje buvo vadinamas radijo bangų liga ir šiandien visame pasaulyje vadinamas padidėjusiu jautrumu elektromagnetinėms bangoms gali būti ūminis arba lėtinis. Profesorius Dr. Karl Hecht paskelbė išsamią šių sindromų istoriją, parengtą išdaugiau kaip 1500 Rusijos mokslinių straipsnių ir iš daugiau kaip 1000 savo pacientų Vokietijoje klinikinių tyrimų. Objektyvūs atradimai yra miego sutrikimai, nenormalus kraujospūdis ir širdies ritmas, virškinimo sutrikimai, plaukų slinkimas, spengimas ausyse ir odos bėrimas. Subjektyvūs simptomai yra galvos svaigimas, pykinimas, galvos skausmas, atminties praradimas, nesugebėjimas susikaupti, nuovargis, į gripą panašūs simptomai ir širdies skausmas. Ar sutinkate rizikuoti savo sveikata vardan greitesnio interneto ryšio? Aš ne, todėl kviečiu pasirašyti šią peticiją. STOP 5G LIETUVOJE!

STOP 5G Plėtrai Lietuvoje

M.Latišas. Adresuota: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Informatikos ir ryšiu departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalu ministerijos.

Prašome stabdyti 5G plėtra Lietuvoje del didelės žalos žmogaus organizmui bei sveikatai.

Dėl insulino ir diagnostinių juostelių kompensavimo

Indre. Adresuota: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai

Tikriausiai tik diabetu sergantis, gali suprasti, kokia tai klastinga, sunki, pavojinga ir begalo daug dėmesio reikalaujanti liga. Mes kasdien dešimtis kartų badomės pirštus, pilvą, rankas ar kojas vien tam, kad nemirtume, mes negalime valgyti kada norime, ir ko norime, mūsų dienotvarkė ir visas gyvenimas sukasi tik apie ligą.  Nuolatinė priežiūra cukraus kiekio kraujyje, insulino leidimasis, itin svarbi ir kruopščiai pasirenkama mityba, fizinė veikla, speciali kūno priežiūra, dažnas lankymasis pas gydytojus, specialistus, atsiradusios komplikacijos ir papildomos ligos reikalauja labai daug išlaidų. Daugelis iš mūsų papildomai perka juosteles, nes mes privalome stebėti savo cukraus kiekį kraujyje kuo dažniau o kompensuojamų juostelių neužtenka. Mes turime rinktis kokybišką maistą kuris padėtu mums jaustis gerai ir nesukeltu cukraus kiekio svyravimų kraujyje. Turime papildomų išlaidų kaip dažnas vykimas pas gydytojus ir kitus specialistus, specialios kūno priežiūros priemonės, ketono matavimo juostelės ir kiti vaistai komplikacijoms gydyti. Išlaidų patiriame labai daug, ir tikrai nevisi išgali nusipirkti papildomų juosteliu ir kitų vaistų, nors mes visi norime jaustis gerai, neturėti komplikacijų ir gyventi kuo ilgiau. Dauguma mūsų dirba pilnu etatu (nors daugumos darbingumas 70% o kitu ir 50%) vien tik tam, kad galėtu nusipirkti papildomai juostelių, vaistų ir kitų gyvybiškai reikalingų mums produktų. Apmokestindami svarbiausią mūsų vaistą insuliną pasmerkėte labai daug žmonių mirti, turėti komplikacijas ir dar labiau save riboti. Tokiems vaistams, nuo kurių priklauso gyvybė, priemokos neturi būti. Insulinas – ne prabangos prekė, kurią gali rinktis ‒ pirkti ar ne. Mes negalime keisti vaistų ir ieškoti pigesnių, insulino priderinimo procesas vyksta ilgai ir tai sukelia  cukraus kiekio svyravimus bei didelę įtampą. Žmonėms turintiems komplikacijas tai yra ypač svarbu.  Todėl prašome sumažinti finansinę naštą sergantiems diabetu ir netaikyti priemokos kompensuojamiems leidžiamiems vaistams diabetui gydyti bei juostelėms cukraus kiekiui kraujyje matuoti.  Prašome sprendimo ieškoti skubiai ir nežaisti žmonių likimais.

Už draudimą rūkyti balkonuose

E. Žičkienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija

Prašome uždrausti rūkymą daugiabučių namų balkonuose, pro namų langus ir prie pat gyvenamųjų namų. Nors balkonai yra privati erdvė, tabako dūmai patenka į kitų žmonių gyvenamąsias patalpas. Žmonėms turi būti užtikrinama teisė savo privačioje erdvėje kvėpuoti tabaku neužterštu oru. Teisinis reguliavimas yra privalomas, nes susitarimai ne visuomet veiksmingi, be to, ne visi yra pajėgūs eiti ieškoti ar išdrįsti kalbėtis su, pavyzdžiui, grėsmingos išvaizdos kaimynais. Šis draudimas būtų logiškas kaip antras žingsnis po draudimo rūkyti laiptinėse. Situacija dėl rūkymo laiptinėse yra akivaizdžiai pagerėjusi.

Vasaros laikui TAIP

Šarūnas Pupkus. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas; Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Šiuo metu Seimas apsisprendė dėl laiko sukiojimo, kad Lietuva pati galėtų nuspręsti, ar jai kartą per metus įvesti vasaros laiką, ar ne. Būten pabrėžta (Įvesti vasaros laiką, ar ne). Ką tai reiškia paprasta žmonių kalba: jei bus nuspręsta panaikinti laiko sukiojimą, bus visam laikui pereita prie dabartinio žiemos laiko, o tai reiškia jog vasaros vakarai (šviesusis metas) bus trumpesni, o vasaros metu jau 02:30 03:00 nakties bus šviesu, miegui tai turės neigiamos įtakos. Manau reikia atsižvelgti į tai, kad ir taip Lietuva pagarsėjusi savižudybių bei depresinių ligų gausa. Šis laiko pakeitimas turėtų neigiamos įtakos žmonių fizinei bei psichinei sveikatai. Kas už pastovų vasaros laiko įvedimą, o ne už žiemos laiko palikimą prašau pasirašykite

Skiepas nuo meningokokinės infekcijos visiems vaikams gimusiems 2017 metais, o ne tik pusei jų

A. Voronovič Giliunienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija

Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijai Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministrui Aurelijui Verygai Lietuvos Respublikos Prezidentei Daliai Grybauskaitei 2017 metais, Sveikatos apsaugos ministerija informavo visuomenę, kad ateinančiais metais, Lietuvos vaikai bus skiepijami nuo meningokokinės infekcijos. Toks sprendimas priimtas, dėl didelio sergamumo Lietuvoje, cituojant: "Toks sprendimas priimtas siekiant apsaugoti vaikus nuo šios pavojingos ligos, kuria sergamumas Lietuvoje itin didelis." http://sam.lrv.lt/lt/naujienos/lietuvoje-vaikai-bus-skiepijami-nuo-meningokokines-infekcijos Spaudoje buvo skelbiama, kad bus skiepijami vaikai iki 4-ių metų amžiaus. Visgi, paskutinėmis Lapkričio dienomis, Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga paskelbė, kad nuo 2018 m. Liepos mėnesio, bus skiepijami vaikai tik iki 1-erių metų amžiaus. Tai yra vaikai gimę nuo 2017 m. Liepos mėn. Toks sprendimas paaiškintas sekančiai ( cituojant spaudą): "Pasak jo (t.y. ministro Aurelijus Verygos), metams šios vakcinos kainuotų apie 5,2 mln. eurų, tačiau kadangi planuojama skiepyti pradėti metų viduryje, kitąmet reikės perpus mažesnės sumos." „Realiai mes tikrai neturime tokių pinigų, nes dabar yra labai daug įvairiausių poreikių iškelta – ir apie medikų atlyginimus diskutuojame, ieškome pinigų“, – kalbėjo ministras." http://kauno.diena.lt/naujienos/sveikata/sveikata/nemokami-skiepai-nuo-meningokokines-infekcijos-kudikiams-iki-vieneriu-metu-839802 Toks ministro paaiškinimas, ne tik, kad paneigė anksčiau išdėstytą ministerijos poziciją dėl tikslingo skiepyjimui vaikų amžiaus, bet sugriovė tėvų lūkesčius, kuriuos patys ir iškėlė, ir dėl "daug įvairiausių iškeltų poreikių" vaikų sveikatai reikšmingą klausimą nustūmė į 'antrą planą'. Jeigu valstybei, sunku iš karto rasti minėtus 22 mln. eurų per metus, norint skiepyti ir vyresnius vaikus, PRAŠOME Į VAIKŲ IMTĮ, KURIE BUS SKIEPIJAMI NUO 2018 M. LIEPOS MĖN, ĮTRAUKTI VISUS VAIKUS GIMUSIUS NUO 2017 M. SAUSIO 1 DIENOS, O NE TIK GIMUSIUS NUO 2017 METŲ VIDURIO. Ministro paaiškinimas dėl pasirinkto 2017 metų periodo yra nepakankamas, neįtikinantis, įnešantis daugiau sumaišties, klausimų ir neaiškumo. Mes, pasirašiusieji šią peticiją, prašome valstybės užtikrinti lygias galimybes visiems nuo 2017-ų metų Sausio 1-os dienos gimusiems vaikams būti paskiepytiems nuo meningokokinės infekcijos, neskirstant vaikų pagal gimimo mėnesį.

Dėl receptinių vaistų sąrašo peržiūros

Marius Kundrotas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija

Prašome peržiūrėti ir pakeisti receptinių vaistų sąrašą. Daugybei žmonių problemiška lankytis pas gydytojus vien dėl recepto, pagal dabartinę tvarką reikalingo įsigyti būtiniausių ir kasdienių vaistų - nuo skausmo, kraujospūdžiui reguliuoti, nuo viduriavimo, nuo refliukso, silpnų raminamųjų. Problemiškas tampa ir gydytojų darbas. Užuot gydę rimtus susirgimus jie paverčiami biurokratais, "štampuojančiais" receptus. Receptų reikalavimas būtiniausiems vaistams ilgina eiles poliklinikose, sukuria bereikalingų problemų pacientams ir rodo menką pasitikėjimą vaistininkais. Visuomenėje kyla protestai. Kviečiame atsižvelgti į išdėstytas problemas ir pakeisti esamą situaciją racionaliais bei drąsiais sprendimais.

Dėl Vaisiaus alkoholinio sindromo prevencijos

VšĮ Pokyčių bendruomenės fondas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetui

Vaisiaus alkoholinio sindromo prevencijai visuomenėje nėra skiriamas pakankamas dėmesys, nors tai ne tik medicininė, bet ir didžiulė socialinė problema, nulemianti vaiko ir šeimos ateitį bei gerovę. 1973 metais Vašingtono universiteto (JAV) mokslininkai embriono ir vaisiaus pažeidimus dėl alkoholio poveikio įvardijo Vaisiaus alkoholiniu sindromu (VAS). Iš visų nėštumo metu vartojamų psichoaktyvių medžiagų alkoholis yra labiausiai paplitęs ir turi didžiausią medicininę reikšmę. Alkoholio vartojimas nėštumo metu yra dažniausia apsigimimų, vystymosi, augimo ir elgesio sutrikimų priežastis. Tyrimai rodo, kad Lietuvoje net apie 20 proc. reprodukcinio amžiaus moterų vartoja alkoholį. 1987 metais JAV mokslininkai įrodė, kad moteriai nėštumo laikotarpiu pavojingas bet koks alkoholio kiekis. Lemiamą poveikį kūdikiui turi ne tik kasdien išgerto alkoholio kiekis, bet ir skirtinga individuali vaiko ir motinos tolerancija alkoholiui. Net santykinai maži alkoholio kiekiai gali sukelti vaisiui neurologinius pakenkimus. Pavojingiausias laikotarpis dėl VAS atsiradimo yra 3-10 nėštumo savaitės po pastojimo. Dėl sudėtingos šio sindromo diagnostikos bei nereglamentuotos registravimo sistemos daugelyje šalių nėra žinomas tikslus šio sindromo paplitimas, tačiau manoma, jog jis svyruojai nuo 1 iki 90 atvejų 1000 gimdymų įvairiose šalyse. Per metus Lietuvoje gimsta iki 1,5 tūkstančio mažylių, turinčių Vaisiaus alkoholinio sindromo sukeltų sutrikimų. Apsaugoti kūdikį galima vieninteliu būdu - nevartojant alkoholio nėštumo metu. Mes, žemiau pasirašiusieji, kreipiamės su prašymu, kad kuo greičiau būtų priimti sprendimai: 1) Paskatinantys visuomenę aktyviau domėtis alkoholio poveikiu vaisiui nėštumo metu; 2) Įgalinantys medikus ir visuomenės sveikatos specialistus aktyviau prisidėti prie visuomenės švietimo apie Vaisiaus alkoholinį sindromą; 3) Įpareigojantys alkoholio gamintojus tinkamai informuoti vartotojus apie jų gaminamų produktų keliamą pavojų vaisiaus sveikatai (nurodant ant alkoholio etikečių, kad nerekomenduojama alkoholio vartoti nėštumo metu, kad alkoholis galipakenkti vaisiaus vystymuisi ir pan.).

PAPILDOMA IR ALTERNATYVI MEDICINA NEGALI TAPTI BIUROKRATŲ TARNAITE!

PAPILDOMOS IR ALTERNATYVIOS MEDICINOS BENDRUOMENĖS INICIATYVINĖ GRUPĖ. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetui

Mes, žemiau pasirašiusieji papildomos ir alternatyvios medicinos praktikai, specialistai, ekspertai, mėgėjai ir vartotojai, kreipiamės ir reiškiame didelį susirūpinimą dėl LR Sveikatos apsaugos ministerijos parengto Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo projekto. Esame susirūpinę, jog įstatymo projektas nesiremia gerąja užsienio valstybių (pavyzdžiui, Vokietijos) praktika, papildomoji ir alternatyvioji medicina statoma į šiuolaikinės medicinos nepilnaverčio pakaitalo poziciją. Tokia nuostata radikaliai prieštarauja moderniai sveikatinimo koncepcijai, jog medikamentinis, invazinis ir kiti šiuolaikinės medicinos gydymo būdai turi būti naudojami lygiaverčiai su alternatyviais metodais, patikrintais laiko ir tradicijų. Reiškiame griežtą nepritarimą parengto projekto visumai ir atskiroms nuostatoms: 1. Prieštaraujame siūlymui nustatyti privalomą biurokratinę leidimų ir/ar licencijų tvarką, kuri apribotų visuomenės galimybes gilintis į papildomos ir alternatyviosios medicinos sritis, sukurtų „įėjimo“ barjerus, reikalautų formalių biurokratinių procedūrų ir panaikintų visuomenės galimybę sąmoningai rinktis; 2. Reikalaujame, jog papildomos ir alternatyviosios medicinos reglamentavimas remtųsi savireguliacijos principais – tai yra, nepriklausomos nevyriausybinės organizacijos turi pačios rūpintis sektoriaus plėtra, kokybės užtikrinimu ir spręsti atvejus, kai atskiri subjektai nesilaiko gerosios praktikos rekomendacijų, tačiau tokia tvarka jokiu būdu negali būti pavaldi tiesioginį interesų konfliktą turintiems šiuolaikinės medicinos atstovams (ir todėl – de facto neobjektyviems ar net korumpuotiems) ar nuo jų priklausantiems biurokratams; 3. Valstybės atskyrimo ir religijos laisvės principus šiurkščiai pažeidžia pagal projektą prie licencijuojamųjų priskirta sveikatos rekreacija, kuri projekto 2 str. 12 d. apibrėžiama kaip „sveikatos priežiūros veikla, skirta žmogaus fizinei sveikatai stiprinti ir dvasinei gerovei puoselėti“. Taip būtų įvestas reikalavimas licencijuoti visas dvasines praktikas, kurios puoselėja dvasinę žmogaus gerovę, pavyzdžiui, krikščionybę (maldos), kitų religijų (induizmo, islamo, budizmo ir kt.) dvasines praktikas (mantros, meditacijos ir kt). 4. Biurokratai negali uždrausti papildomąją ir alternatyviąją mediciną praktikuoti ir gydytojo licencijos neturintiems asmenims. Tai būtų ne tik teisinių principų pažeidimas, bet ir faktinis tyčiojimasis iš Lietuvos tradicijų, kai įvairių profesijų (ar net jokio išsilavinimo neturintys) asmenys, sukaupę savo gyvenimišką ar perėmę protėvių patirtį padeda daugeliui savo aplinkos žmonių. Todėl projekto 4 str. 2 d. reikalavimas, kad galiojantį pažymėjimą turintis fizinis asmuo papildomos ir alternatyvios medicinos sveikatos priežiūra gali verstis tik licencijuotoje papildomos ir alternatyvios medicinos sveikatos priežiūros įstaigoje ne tik riboja Lietuvos visuomenės galimybę rinktis ir naudotis istoriškai susiklosčiusia praktika, bet ir riboja privačios iniciatyvos, individualios veiklos laisvę, žlugdo smulkųjį verslą, riboja jo plėtrą, mažina įplaukas į valstybės biudžetą. Dar svarbiau, jog projekto 5 str. 5 d. 1, 2 ir 3 punktų formuluotės reiškia, jog iš tokias paslaugas teikiančių asmenų reikalaujama aukštojo mokslo diplomo, kas vėlgi yra perteklinis ir nebūtinas reikalavimas, ką savo sėkmingu darbu patvirtina šimtai sėkmingai dirbančių asmenų, žinias ir patirtį sukaupusių kitais būdais, nei aukštoji mokykla. 5. Projekte siūloma sudaryti kolegialią instituciją – Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros plėtros komitetą, į kurios sudėtį įeina (ir absoliučią sprendimų daugumą lemia) tik valstybės institucijų atstovai. Tokiu būdu vėl šiurkščiai pažeidžiamas savireguliacijos principas ir formuojama situacija, kai papildomos ir alternatyvios medicinos veiklos kontrolę formuos ir vykdys pati Sveikatos apsaugos ministerija ir dar kelių biurokratinių institucijų suformuota komanda, neturinti jokių sąsajų su sektoriaus specialistais, ekspertais ir praktikais. Kreipiamės į Jus – valstybės vadovus ir tautos atstovus – reiškiame griežtą protestą ir prašome atsakingai įvertinti bei atmesti tokių nepamatuotų sprendimų siūlymus, o tokių projektų rengėjus – įvertinti už tokius „nuopelnus“. Pritariu ir palaikau 2016 m. birželio 30 d. rezoliuciją „Papildoma ir alternatyvi medicina negali tapti biurokratų tarnaite!“

Dėl kurčių vaikų ir jų šeimos diskriminacijos mažinimo

Bendrija PAGAVA. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas; Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija; Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija; Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Nuo 2014 m. sausio 1 d. Lietuvoje pradėtas visuotinis naujagimių klausos tikrinimas – visiems naujagimiams per 3-4 dienas po gimimo nustatoma, ar vaikas turi klausos sutrikimų. Vaikų klausos pažeidimas yra paslėpta tyli negalia, kurios laiku nediagnozavus sulėtėja vaiko asmenybės ir kalbos raida, kyla socialinių ir emocinių problemų, mokymosi sunkumų. Visuotinė naujagimių patikra yra tik pirmas žingsnis, kuris leidžia nustatyti klausos sutrikimą ir pradėti ankstyvąją reabilitaciją, kad vaikas laiku išmoktų suvokti kalbą ir kalbėti. Tai įmanoma, kai tėvai turi reikalingą informaciją ir nedelsiant gauna specialistų konsultacijas dėl vaiko sveikatos (klausos) ir ugdymo (kalbos vystymo). Statistiniais duomenimis, kasmet Lietuvoje gimsta 30-40 naujagimių su stipriai pažeista klausa. Net 9 iš 10 šių vaikų gimsta girdinčiųjų šeimose, kurios nieko nežino apie kurtumą ir patiria didelį stresą. Todėl būtina, kad tėvai kuo greičiau gautų reikalingą kompleksinę pagalbą (informaciją ir konsultacijas, kaip ugdyti vaiką, kokį klausos protezavimo būdą pasirinkti, kaip pradėti ankstyvąją reabilitaciją ir pan.). Tai pripažino ir Sveikatos apsaugos ministerija: „Įvedus visuotinę ... patikrą ... sudaryti tarpžinybinę darbo grupę, kuri spręstų pagalbos vaikams ... ir juos auginančioms šeimoms kompleksines problemas...“ (SAM Asmens sveikatos departamento raštas „Dėl darbo grupės visuotinės naujagimių klausos patikros įgyvendinimo organizaciniams klausimas išnagrinėti siūlymų pateikimo“). Tačiau valstybinės institucijos sustabdė savo darbą šiuo klausimu ir šiuo metu tėvai, sužinoję kūdikio klausos netekimo laipsnį, negauna reikalingos informacijos ir kompleksinės specialistų pagalbos. Lietuvos šeimų, auginančių kurčius ir neprigirdinčius vaikus, bendrija PAGAVA išreiškia susirūpinimą, ar bus užtikrinta pilnavertė vaiko reabilitacija ir pagalba šeimai, ar tik apsiribojama klausos sutrikimo diagnozės nustatymu. Siekiant sumažinti neigiamas klausos negalios pasekmes ir kurčių vaikų šeimų diskriminaciją, žemiau pasirašiusieji pareiškėjai prašo pripažinti šią peticiją ir reikalauja: Kad SAM, ŠMM ir SADM užtikrintų, jog naujagimių, kuriems diagnozuojamas klausos sutrikimas, tėvams kuo greičiau būtų suteikta kompleksinė specialistų pagalba; Nacionaliniame lygmenyje sukurti ankstyvosios pagalbos modelį ir specialistų grupę, kuri teiktų pirminę kompleksinę pagalbą šeimai, auginančiai klausos sutrikimų turintį vaiką; Užtikrinti, kad būtų sukurtas klausos sutrikimų turinčių vaikų registras, būtų skelbiamas naujai diagnozuotų klausos sutrikimą turinčių vaikų skaičius, o registro duomenys prieinami atitinkamiems specialistams. [b]Prašome nelikti abejingiems kurčių vaikų ir jų šeimų problemoms ir pasirašyti šią peticiją. [/b]