PAPILDOMA IR ALTERNATYVI MEDICINA NEGALI TAPTI BIUROKRATŲ TARNAITE!

PAPILDOMOS IR ALTERNATYVIOS MEDICINOS BENDRUOMENĖS INICIATYVINĖ GRUPĖ. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetui

Mes, žemiau pasirašiusieji papildomos ir alternatyvios medicinos praktikai, specialistai, ekspertai, mėgėjai ir vartotojai, kreipiamės ir reiškiame didelį susirūpinimą dėl LR Sveikatos apsaugos ministerijos parengto Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo projekto. Esame susirūpinę, jog įstatymo projektas nesiremia gerąja užsienio valstybių (pavyzdžiui, Vokietijos) praktika, papildomoji ir alternatyvioji medicina statoma į šiuolaikinės medicinos nepilnaverčio pakaitalo poziciją. Tokia nuostata radikaliai prieštarauja moderniai sveikatinimo koncepcijai, jog medikamentinis, invazinis ir kiti šiuolaikinės medicinos gydymo būdai turi būti naudojami lygiaverčiai su alternatyviais metodais, patikrintais laiko ir tradicijų. Reiškiame griežtą nepritarimą parengto projekto visumai ir atskiroms nuostatoms: 1. Prieštaraujame siūlymui nustatyti privalomą biurokratinę leidimų ir/ar licencijų tvarką, kuri apribotų visuomenės galimybes gilintis į papildomos ir alternatyviosios medicinos sritis, sukurtų „įėjimo“ barjerus, reikalautų formalių biurokratinių procedūrų ir panaikintų visuomenės galimybę sąmoningai rinktis; 2. Reikalaujame, jog papildomos ir alternatyviosios medicinos reglamentavimas remtųsi savireguliacijos principais – tai yra, nepriklausomos nevyriausybinės organizacijos turi pačios rūpintis sektoriaus plėtra, kokybės užtikrinimu ir spręsti atvejus, kai atskiri subjektai nesilaiko gerosios praktikos rekomendacijų, tačiau tokia tvarka jokiu būdu negali būti pavaldi tiesioginį interesų konfliktą turintiems šiuolaikinės medicinos atstovams (ir todėl – de facto neobjektyviems ar net korumpuotiems) ar nuo jų priklausantiems biurokratams; 3. Valstybės atskyrimo ir religijos laisvės principus šiurkščiai pažeidžia pagal projektą prie licencijuojamųjų priskirta sveikatos rekreacija, kuri projekto 2 str. 12 d. apibrėžiama kaip „sveikatos priežiūros veikla, skirta žmogaus fizinei sveikatai stiprinti ir dvasinei gerovei puoselėti“. Taip būtų įvestas reikalavimas licencijuoti visas dvasines praktikas, kurios puoselėja dvasinę žmogaus gerovę, pavyzdžiui, krikščionybę (maldos), kitų religijų (induizmo, islamo, budizmo ir kt.) dvasines praktikas (mantros, meditacijos ir kt). 4. Biurokratai negali uždrausti papildomąją ir alternatyviąją mediciną praktikuoti ir gydytojo licencijos neturintiems asmenims. Tai būtų ne tik teisinių principų pažeidimas, bet ir faktinis tyčiojimasis iš Lietuvos tradicijų, kai įvairių profesijų (ar net jokio išsilavinimo neturintys) asmenys, sukaupę savo gyvenimišką ar perėmę protėvių patirtį padeda daugeliui savo aplinkos žmonių. Todėl projekto 4 str. 2 d. reikalavimas, kad galiojantį pažymėjimą turintis fizinis asmuo papildomos ir alternatyvios medicinos sveikatos priežiūra gali verstis tik licencijuotoje papildomos ir alternatyvios medicinos sveikatos priežiūros įstaigoje ne tik riboja Lietuvos visuomenės galimybę rinktis ir naudotis istoriškai susiklosčiusia praktika, bet ir riboja privačios iniciatyvos, individualios veiklos laisvę, žlugdo smulkųjį verslą, riboja jo plėtrą, mažina įplaukas į valstybės biudžetą. Dar svarbiau, jog projekto 5 str. 5 d. 1, 2 ir 3 punktų formuluotės reiškia, jog iš tokias paslaugas teikiančių asmenų reikalaujama aukštojo mokslo diplomo, kas vėlgi yra perteklinis ir nebūtinas reikalavimas, ką savo sėkmingu darbu patvirtina šimtai sėkmingai dirbančių asmenų, žinias ir patirtį sukaupusių kitais būdais, nei aukštoji mokykla. 5. Projekte siūloma sudaryti kolegialią instituciją – Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros plėtros komitetą, į kurios sudėtį įeina (ir absoliučią sprendimų daugumą lemia) tik valstybės institucijų atstovai. Tokiu būdu vėl šiurkščiai pažeidžiamas savireguliacijos principas ir formuojama situacija, kai papildomos ir alternatyvios medicinos veiklos kontrolę formuos ir vykdys pati Sveikatos apsaugos ministerija ir dar kelių biurokratinių institucijų suformuota komanda, neturinti jokių sąsajų su sektoriaus specialistais, ekspertais ir praktikais. Kreipiamės į Jus – valstybės vadovus ir tautos atstovus – reiškiame griežtą protestą ir prašome atsakingai įvertinti bei atmesti tokių nepamatuotų sprendimų siūlymus, o tokių projektų rengėjus – įvertinti už tokius „nuopelnus“. Pritariu ir palaikau 2016 m. birželio 30 d. rezoliuciją „Papildoma ir alternatyvi medicina negali tapti biurokratų tarnaite!“

Dėl kurčių vaikų ir jų šeimos diskriminacijos mažinimo

Bendrija PAGAVA. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas; Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija; Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija; Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Nuo 2014 m. sausio 1 d. Lietuvoje pradėtas visuotinis naujagimių klausos tikrinimas – visiems naujagimiams per 3-4 dienas po gimimo nustatoma, ar vaikas turi klausos sutrikimų. Vaikų klausos pažeidimas yra paslėpta tyli negalia, kurios laiku nediagnozavus sulėtėja vaiko asmenybės ir kalbos raida, kyla socialinių ir emocinių problemų, mokymosi sunkumų. Visuotinė naujagimių patikra yra tik pirmas žingsnis, kuris leidžia nustatyti klausos sutrikimą ir pradėti ankstyvąją reabilitaciją, kad vaikas laiku išmoktų suvokti kalbą ir kalbėti. Tai įmanoma, kai tėvai turi reikalingą informaciją ir nedelsiant gauna specialistų konsultacijas dėl vaiko sveikatos (klausos) ir ugdymo (kalbos vystymo). Statistiniais duomenimis, kasmet Lietuvoje gimsta 30-40 naujagimių su stipriai pažeista klausa. Net 9 iš 10 šių vaikų gimsta girdinčiųjų šeimose, kurios nieko nežino apie kurtumą ir patiria didelį stresą. Todėl būtina, kad tėvai kuo greičiau gautų reikalingą kompleksinę pagalbą (informaciją ir konsultacijas, kaip ugdyti vaiką, kokį klausos protezavimo būdą pasirinkti, kaip pradėti ankstyvąją reabilitaciją ir pan.). Tai pripažino ir Sveikatos apsaugos ministerija: „Įvedus visuotinę ... patikrą ... sudaryti tarpžinybinę darbo grupę, kuri spręstų pagalbos vaikams ... ir juos auginančioms šeimoms kompleksines problemas...“ (SAM Asmens sveikatos departamento raštas „Dėl darbo grupės visuotinės naujagimių klausos patikros įgyvendinimo organizaciniams klausimas išnagrinėti siūlymų pateikimo“). Tačiau valstybinės institucijos sustabdė savo darbą šiuo klausimu ir šiuo metu tėvai, sužinoję kūdikio klausos netekimo laipsnį, negauna reikalingos informacijos ir kompleksinės specialistų pagalbos. Lietuvos šeimų, auginančių kurčius ir neprigirdinčius vaikus, bendrija PAGAVA išreiškia susirūpinimą, ar bus užtikrinta pilnavertė vaiko reabilitacija ir pagalba šeimai, ar tik apsiribojama klausos sutrikimo diagnozės nustatymu. Siekiant sumažinti neigiamas klausos negalios pasekmes ir kurčių vaikų šeimų diskriminaciją, žemiau pasirašiusieji pareiškėjai prašo pripažinti šią peticiją ir reikalauja: Kad SAM, ŠMM ir SADM užtikrintų, jog naujagimių, kuriems diagnozuojamas klausos sutrikimas, tėvams kuo greičiau būtų suteikta kompleksinė specialistų pagalba; Nacionaliniame lygmenyje sukurti ankstyvosios pagalbos modelį ir specialistų grupę, kuri teiktų pirminę kompleksinę pagalbą šeimai, auginančiai klausos sutrikimų turintį vaiką; Užtikrinti, kad būtų sukurtas klausos sutrikimų turinčių vaikų registras, būtų skelbiamas naujai diagnozuotų klausos sutrikimą turinčių vaikų skaičius, o registro duomenys prieinami atitinkamiems specialistams. [b]Prašome nelikti abejingiems kurčių vaikų ir jų šeimų problemoms ir pasirašyti šią peticiją. [/b]

REIKALAVIMAS UŽDRAUSTI LIETUVOJE ŽALINGUS SVEIKATAI DIRBTINIUS SALDIKLIUS: ASPARTAMĄ, SACHARINĄ IR CIKLAMATĄ

MARGARITA PELENYTĖ. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai,Seimo Sveikatos reikalų komitetui

REIKALAVIMAS UŽDRAUSTI LIETUVOJE ŽALINGUS SVEIKATAI DIRBTINIUS SALDIKLIUS: ASPARTAMĄ, SACHARINĄ IR CIKLAMATĄ Lietuvos sveikatos apsaugos srityje taip pat įsigali nežabota „laisvoji rinka“, kai valstybės institucijos tinkamai nekontroliuoja įvairių sintetinių preparatų vartojimo (o ypač - vadinamoje maisto papildų rinkoje), neatsižvelgia į geriausią pasaulinę praktiką, į kitose šalyse jau nustatytas grėsmes. Atkreipiame dėmesį į galinčias kilti sveikatos problemas dėl pavojingų sintetinių saldiklių vartojimo. Reikalaujame jų platinimą Lietuvoje nutraukti. 1) Aspartamas, žymimas kodu E951 – plačiai naudojamas saldiklis. Patekęs į žmogaus organizmą aspartamas skyla į dvi aminorūgštis: asparto rūgšties, fenilalanino ir metilo spiritą. Organizme kaupiasi metabolitai, trikdoma kitų aminorūgščių apykaita, o tai labai sutrikdo centrinės nervų sistemos raidą. Jei sergantiems fenilketonurija nepritaikoma speciali dieta, jiems vystosi protinis atsilikimas ir elgesio sutrikimai, dažnai būna traukuliai. Dietinis gydymas taikomas visą gyvenimą. Ūmiais apsinuodijimo aspartamu atvejais yra užfiksuota: galvos skausmas ir svaigimas, nuovargis, regėjimo ir klausos sutrikimas, odos pažeidimas mokslinėje literatūroje aprašomi galvos smegenų pakenkimo atvejai. 2) Sacharinas žymimas kodu E954. Jo nerekomenduojama vartoti nėščiosioms, nors nėra įrodyta, kad medžiaga gali prasiskverbti pro placentą. Sacharinas uždraustas JAV ir Kanadoje, nes manoma, kad yra potencialus kancerogenas. 3) Ciklamatas žymimas kodu E952. Dalis mokslinių tyrimų rodo, kad šios medžiagos yra mutageniškos, pažeidžia chromosomas bei sukelia teratogeninius efektus. Nustatyta, kad ciklamatai gali prasiskverbti per placentos sienelę ir pažeisti embriono medžiagų apykaitą, laboratoriniams gyvūnams gali sukelti šlapimo pūslės auglius.Uždraustas JAV. Italų onkologo Morando Soffritti bandymai su pelėmis parodė, kad ilgalaikis dirbtinių saldiklių vartojimas sukelia padidintą kepenų ir plaučių vėžio riziką. Islandų mokslininkas Thorhalluras Halldorsonas, ištyręs 60 tūkst. nėščių moterų, pademonstravo, kad esama sąsajos tarp dirbtinių saldiklių vartojimo ir priešlaikinio gimdymo. Pagal Europos Sąjungos 94/35/EC direktyvą nustatomi galimi didžiausi saldiklio kiekiai produktuose. Ta pati direktyva patvirtina draudimą naudoti aspartamą vaikams iki 4 metų skirtuose produktuose. Geriausia alternatyva dirbtiniems saldikliams - augaliniai saldikliai. Kaip antai, steviozidas mažina cukraus kiekį kraujyje, reguliuoja kraujo spaudimą. Jis yra 300 kartų saldesnis už cukrų, bet turi labai nedaug kalorijų, nerasta jokių vėžį sukeliančių medžiagų. Dar vienas pavyzdys: citrozė. Ji gaunama iš kai kurių citrusinių vaisių luobelių, 1800 - 2000 kartų saldesnė už cukrų, bet šalutinio poveikio taip pat nepastebėta.

Dėl šlapimą sugeriančių priemonių kompensavimo tvarkos keitimo

VšĮ „Inkocentras“. Adresuota: Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija

Su šlapimo nelaikymu (inkontinencija) susiduria apie 300 tūkst. įvairaus amžiaus lietuvių. Šlapimo nelaikymas gadina žmonių gyvenimo kokybę, atima pasitikėjimą savimi, norą dirbti. Visa tai atsiliepia bendrai Lietuvos ekonominei ir socialinei situacijai. Sauskelnių ir kitų sausumą užtikrinančių priemonių kompensavimo sistema yra ydinga, todėl inkontinencija sergantys žmonės negali gyventi pilnavertiško gyvenimo. Pagal esamą sausumą užtikrinančių priemonių kompensavimo sistemą nėra patenkinami visi inkontinencija sergančių žmonių poreikiai. 1. Kompensuojamas per mažas kiekis sausumą užtikrinančių priemonių. PSO (Pasaulinės sveikatos organizacijos) duomenimis yra apskaičiuota, kad tam, jog pacientas, turintis šlapimo nelaikymą, jaustųsi sausas, per parą reikia 3 vnt. šlapimą sugeriančių produktų (įkloto/pakloto/sauskelnės, priklausomai nuo inkontinencijos lygio). Šiuo metu Lietuvoje skiriama 1 vnt. parai arba, kitaip tariant, 30 vnt. per mėnesį. 2. Sausumą užtikrinančios priemonės kompensuojamos ne visiems šlapimo nelaikantiems pacientams. VšĮ „Inkocentras” pabrėžia, kad sausumą užtikrinančios priemonės yra kompensuojamos tik pacientams, sergantiems tam tikromis ligomis. Priemonės visai nekompensuojamos pacientams, kuriems yra nustatytos šios diagnozės, nors vienas iš lydinčių simptomų yra šlapimo nelaikymas: ←gerybinė prostatos hipeplazija; ←prostatos vėžys; ←alzheimerio liga; ←įtampos šlapimo nelaikymas; ←dirglioji šlapimo pūslė; ←parkinsono liga. Kviečiame pasirašyti patvirtinant, kad turi būti padidintas kompensuojamų priemonių kiekis ir į kompensavimo sistemą įtrauktos papildomos diagnozės tokios kaip gerybinė prostatos hipeplazija, prostatos vėžys, alzheimerio liga, įtampos šlapimo nelaikymas, dirglioji šlapimo pūslė, parkinsono liga.

Vienas kraujo donoras - vienas tyrimas

Neformalus judėjimas „Vienas Vienas“. Adresuota: Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija

VšĮ „Nacionalinis kraujo centras“ pateikiamais duomenimis, hepatitu užkrėstų donorų Lietuvoje yra 10 kartų daugiau nei Estijoje ir net 17 kartų daugiau nei Lenkijoje. Lyginant su kitomis valstybėmis, skaičiai kelia dar didesnį nerimą: šio viruso paplitimas tarp mūsų šalies donorų yra 95 kartus didesnis negu Italijoje arba Ispanijoje ir net 375 kartus didesnis negu Vokietijoje. Pasaulinei hepatito dienai skirtoje diskusijoje dalyvavę specialistai išskyrė keletą tokios situacijos priežasčių. Viena jų – tai, kad Sveikatos apsaugos ministro įsakymas, reglamentuojantis donorų kraujo tyrimų tvarką, neįpareigoja kiekvieno donoro kraują tirti individualiai. Todėl kai kuriose įstaigose prieš tyrimą viename mėgintuvėlyje sumaišomas kelių ar net keliolikos donorų kraujas. Specialistai teigia, kad tokiu atveju gali sumažėti tikimybė aptikti virusus. O tai gali lemti donoro kraujo gavėjo užkrėtimą virusinėmis ligomis, tarp jų – ir hepatitu C. 2010 m. buvo sukurta peticija „Neleiskime taupyti mūsų gyvybės sąskaita“, kurioje buvo iškelta nesaugių kraujo donorų tyrimų problema, turinti įtakos žmonių užkrečiamumui hepatito virusu. Peticijoje buvo kreipiamasi į Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministeriją (SAM) ir prašoma įteisinti tik individualius donorų kraujo tyrimus, įpareigoti kraujo centrus saugoti donorų kraujo mėginius bei skatinti neatlygintiną kraujo donorystę. Su analogiškais prašymais į SAM buvo kreiptasi ir 2011 m., kai Lietuvos infektologų draugija, Lietuvos gastroenterologų draugija, Nacionalinis kraujo centras ir Lietuvos laboratorinių tyrimų asociacija parengė raštą, kuriame buvo teikiama rekomendacija tiksliai reglamentuoti kraujo ištyrimo tvarką, t. y., nustatyti, kad donorų kraujas būtų tiriamas tik individualiai, o ne supilant daug skirtingų kraujo mėginių į vieną mišinį. Taip pat buvo siūloma kaupti donorų duoto kraujo mėginius – tam, kad kilus įtarimų, galima būtų sužinoti, ar užkrėtimas įvyko perpylimo metu, ar ne. Nepaisant šių veiksmų, į rekomendacijas sureaguota nebuvo. Todėl šią vasarą sveikatos specialistai vėl grįžo prie kraujo donorystės problemų. Pasaulinės hepatito dienos išvakarėse įvyko diskusija „Virusiniai hepatitai – nematoma grėsmė, esanti arčiau nei manome“, kurios dalyviai buvo vieningi: privaloma užtikrinti, kad į nelaimę pakliuvusiam žmogui būtų perpiltas virusu neužkrėstas kraujas, o to siekti įmanoma, įteisinus tik individualų donorų kraujo tyrimą. Atsižvelgdami į šią situaciją, kviečiame Lietuvos žmonių sveikatai neabejingus piliečius pasirašyti peticiją, kuria kreipiamės į atsakingus Sveikatos apsaugos ministerijos pareigūnus, prašydami užtikrinti saugesnę visų mūsų ateitį ir įteisinti tik patį patikimiausią donorų kraujo tyrimo būdą – kiekvieną mėginį tirti individualiai.

ES kontroliuos gimstamumą lėtomis mirtimis

Arturas Stukalo. Adresuota: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

Europos Sąjunga vis labiau ir labiau skverbiasi į asmeninį žmogaus gyvenimą. Jau kitais metais visoje ES įsigalios įstatymas draudžiantis privačias klinikas, privačius gydytojus, gydymą žolelėmis, kurios tarnauja žmonėms nuo neatmenamų laikų, natūralius vitaminus, mineralus ir maisto papildus. Gruodžio mėnesį iniciatyvinė grupė JOINING HANDS IN HEALTH ketina pateikti peticiją ES vyriausybei. Lietuva, taip pat, vienareikšmiškai privalo kovoti už savo asmenines teises. ES vyriausybės tikslai: A) Sintetika mintančios, ir masiškai paklusnios tautos. B) Demografijos kontroliavimas. Tik nuo mūsų sprendimų priklauso mūsų ir mūsų vaikų ateitis. Niekas kitas už mus nenuspręs, ką mums valgyti, o ko ne. Citata Iš kino filmo „Palaima": Visa Vakarų ekonomika yra sukurta to, kas sukelia vėžį.

Brangesniems nei Švedijoje vaistams, - NE.

A.Zakarauskas. Adresuota: Prezidentei; Lietuvos Respublikos Vyriausybei; Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai; Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai

Mes, žemiau pasirašę Lietuvos piliečiai, pacientai, teikiame šį viešą kreipimąsi ir reikalaujame sąžiningumo, teisingumo, protingumo bei padorumo principų užtikrinimo Lietuvos valstybėje. Ne kartą buvo kalbėta apie tai, kad Lietuvos sveikatos sistema turi būti efektyvi ir naudinga pacientui, turėtų tarnauti JO labui ir būti jam artima. Vienas iš svarbiausių sveikatos apsaugos sistemos reformos, kurią Sveikatos apsaugos ministerija beveik be sustojimo vykdo paskutiniu metu, tikslų, be kurio įgyvendinimo nebus pasiekta ilgalaikė reformos sėkmė, yra sistemos skaidrumas, atvirumas, sąžiningumas ir gyvybingumas, kuris užtikrinamas objektyviais ir finansiškai pamatuotais sprendimais. Deja, Lietuva negali pasigirti nesibaigiančiu biudžetu sveikatos priežiūros paslaugų ir vaistų kompensavimui, todėl visiems skiriamos lėšos proporcingai ir atsakingai. Esame sunerimę dėl informacijos, šią savaitę paskelbtos Lietuvos spaudoje bei interneto svetainėse dėl galimos korupcijos apraiškų, priimant sprendimą dėl vaisto pavadinimu Lucentis pirkimo iš valstybės biudžeto lėšų brangiau nei vaistas parduodamas Švedijoje. Kaip sakė ankstesnis Lietuvos Prezidentas, gerbiamasis ponas Valdas Adamkus, „visuomenė kritiškai vertina sveikatos apsaugą ir būtent ją laiko labiausiai korumpuota sistema. Turime suvokti, jog tik gydymo įstaigų konkurencija paskatintų siekti, kad teikiamos paslaugos labiau atitiktų piliečių poreikius“. Šis pasisakymas atspindi daugumos Lietuvos pacientų požiūrį. Viliamės, kad šį požiūrį pavyktų keisti ir kad atsakingi valstybės politikai ir pareigūnai nepasiduos farmacinės kompanijos Novartis bei jos proteguojamos organizacijos įtaigai. Tiek mes patys, tiek mūsų artimieji, serga įvairiomis ligomis, todėl vienos pacientų grupės išskyrimas iš visų pacientų būtų akivaizdi kitų žmonių diskriminacija, kurią draudžia įvairios tarptautinės sutartys (Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencija, Europos psichikos sveikatos apsaugos deklaracija), Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos įstatymai ir pačios sveikatos apsaugos ministerijos išleisti dokumentai ir įsakymai). Sveikatos apsaugos ministro patarėjas p. Marcinkevičius ne kartą kalbėjo per televiziją, radiją, pasisakė spaudoje, kad pacientas turi teisę rinktis objektyvų ir jam tinkamą gydymą, tikėtis gydytojo patarimo, rekomendacijos ir jo teisių apsaugos. Norėtumėme tikėti, kad šie žodžiai turi realų pagrindą. Gerbiamoji Prezidente, gerbdami Jus, kaip atsakingą ir stiprią Šalies vadovę, prašome Jūsų kontroliuoti, kad visi sprendimai, susiję su pacientų teisių apsauga būtų priimami skaidriai ir motyvuotai. Gerbiamasis Ministre Pirmininke, prašome Jūsų kaip Vyriausybės vadovą pavesti sveikatos apsaugos ministerijai viešai paaiškinti visuomenei dėl vaisto Lucentis pirkimo ir sudaryti sąlygas ministerijai priimti nepriklausomą sprendimą nuo Seimo narių, farmacinių kompanijų bei tariamų pacientų teisių gynimo organizacijų. Gerbiamasis Sveikatos apsaugos ministre, tikimės, kad Jūsų vadovaujama ministerija laikysis įstatymų ir įrodys savo darbais, jog Jūsų patarėjo žodžiai yra tiesos atspindys. Gerbiamasis Teisingumo ministre, maloniai prašome Jūsų prižiūrėti šią problemą, kad priimami sprendimai būtų valstybiškai pagrįsti, priimti laikantis teisės aktų, teisėti ir teisingi visų Lietuvos pacientų atžvilgiu. Dėkojome už Jūsų, pastangas ir dėmesį Lietuvos pacientams. Tikimės, kad mūsų rūpestis bus suprastas.

NESAUGIAM MOBILIAJAM RYŠIUI - GRIEŽTAS NE!

Virginija Bakšienė, Lidija Jančiauskienė, Danutė Malūkienė, Genovaitė Šunokienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Sveikatos Apsaugos Ministerija

NESAUGIAM MOBILIAJAM RYŠIUI - GRIEŽTAS NE! Nors Pasaulio Sveikatos Organizacija turi daugybę įvairių pasaulio mokslininkų atliktų tyrimų (80 proc. jų rodo, kad mobilus ryšys yra daugybės sveikatos bėdų priežastis) tačiau, spaudžiama multimilijoninės pasaulio telefono pramonės, atsisako paskelbti galutinį verdiktą ir vienašališkai nusprendė pratęsti eksperimentą, t.y. mobiliojo ryšio bandymus su žmonėmis iki 2015 metų. 2008 m. rugsėjį didelė susivienijusių gydytojų ir mokslininkų grupė „Bio-Initiative“ Europos Parlamentui pateikė tarptautinę ataskaitą-pranešimą „BioInitiative Report“, kuriame apibendrinama daugiau kaip 1 500 šiam klausimui skirtų tyrimų, kurių išvadose atskleidžiamas judriojo ryšio tipo telefonijos, pvz., mobiliųjų telefonų, UMTS-Wifi-Wimax-Bluetooth ir fiksuotojo ryšio telefonų „DECT“ išspinduliuojamų bangų keliamas pavojus sveikatai. Po to pranešimo Europos parlamentas (522 už 16 prieš) nubalsavo už tai, kad reikia pasenusias ir mūsų nesaugančias normas keisti ir griežtinti, taigi ragina Europos Tarybą iš dalies pakeisti savo Rekomendaciją 1999/519/EB, siekiant atsižvelgti į pažangiausią valstybių narių patirtį ir nustatyti griežtesnes visų prietaisų, kurie skleidžia 0,1 MHz – 300 GHz dažnio elektromagnetines bangas, poveikio ribines vertes. BIO-INITIATIVE grupė siūlo naują saugumo normą - 0.1μW/cm² (0.6V/m). Senosios normos remiasi požiūriu, kad yra tik šiluminis poveikis (kai nuo spinduliuotės kyla audinių temperatūra), tuo tarpu jau yra daugybė mokslinių įrodymų, kad yra ir nešiluminis bei informacinis poveikis (kai silpna spinduliuotė veikia ilgą laiką). Lietuvos Respublikos higienos normos irgi paremtos pasenusiu požiūriu ir mūsų nesaugo. Maža to, mums, gyventojams, užkraunama pareiga įrodinėti antenų pavojų sveikatai. Nors šiuo metu įvairios Europos šalys peržiūri savo saugumo normas , Lietuvoje yra jaučiamas didelis nenoras tas normas keisti , todėl raginame žmones prisidėti prie mūsų ir R E I K A L A U T I : priimti Bio-Initiative grupės siūlomą leidžiamos spinduliuotės normą - 0.1μW/cm² (0.6V/m); kad mobiliojo ryšio siųstuvai kuo greičiau būtų pašalinti nuo mokyklų, vaikų darželių, gydymo ir sveikatos įstaigų bei gyvenamųjų namų stogų kad normose būtų apibrėžtas minimalus atstumas nuo šių objektų iki siųstuvų - bent 300 metrų reglamentuoti antenų statymo aukštį, kad siųstuvai būtų iškelti aukščiau už aplinkinius gyvenamuosius namus ar įstaigas, kur dirba žmonės kad WI-fi ,WiMAX ir kiti mikrobangę spinduliuotę viešose vietose skleidžiantys objektai būtų draudžiami, kol galutinai bus įrodytas jų nekenksmingumas; kad normose būtų numatyta galimybė kaimo bendruomenėms pačioms nuspręsti, kur leisti statyti mobiliojo ryšio bazines stotis apriboti vaikų iki 16 metų naudojimąsi mobiliaisiais telefonais, ypač ugdymo įstaigose ir kitose vaikų susibūrimo vietose užtikrinti, kad informacija apie mikrobangių siųstuvų parametrus ir dislokacijos vietas būtų prieinama kiekvienam Lietuvos gyventojui REIKALAUJAME LAIKYTIS PROTINGO ATSARGUMO TAKTIKOS, NES SU MUMIS IŠBANDOMA NAUJA, NEPAKANKAMAI IŠTIRTA TECHNOLOGIJA, IR NIEKAS NEGALI PASAKYTI, KAIP TIE BANDYMAI BAIGSIS Raginame pasirašyti šią peticiją, nes, nieko nedarant, gali ateiti tokia diena, kai antena atsiras prie jūsų namų, sukeldama grėsmę jūsų ir jūsų artimųjų sveikatai ar net gyvybei. Daugiau informacijos apie mobilųjį ryšį [url=http://antenos.blogas.lt/]http://antenos.blogas.lt/[/url]

Ne – nesveikiems maisto produktams mokyklose

V.Juozevičiūtė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

Karas su menkaverčiais ir nesveikais produktais šalies ugdymo įstaigose vyksta ne pirmi metai. 2008 m. vasario 19 d. Sveikatos apsaugos ministras pakeitė Lietuvos higienos normą HN 21:2005 „Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“. Tarp kitų pakeitimų buvo papildytas 110 punktas, kuriame išvardinti nerekomenduojami maisto produktai vaikams: „Nerekomenduojamos maisto produktų grupės: bulvių traškučiai ir kiti riebaluose virti gaminiai; saldainiai, konditerijos gaminiai su kremu ir (ar) šokoladu; nealkoholiniai gėrimai su maisto priedais (dažikliais, konservantais, saldikliais), gazuoti gėrimai; genetiškai modifikuotas maistas ar genetiškai modifikuotų sudedamųjų dalių turintys produktai. Taip pat nerekomenduojami kiti daug riebalų (daugiau nei 21 g/100 g), sočiųjų riebalų rūgščių (daugiau nei 6 g/100 g), cukraus (daugiau nei 18 g/100 g) ar druskos (daugiau nei 2,4 g/100 g) turintys produktai (mėsos produktai, konditerijos gaminiai).“ Atrodo, jog šie pakeitimai turėjo užtikrinti, kad pagaliau mokyklų bufetuose ir maisto produktų automatuose, jei tokie yra, nebeliktų produktų, nerekomenduojamų vaikų mitybai. Tačiau realybėje niekas nepasikeitė, nes, kaip prekiavo mokyklų bufetai visokiais traškučiais, saldainiais, gazuotais gėrimais, taip ir toliau prekiauja. Sveikatos priežiūros specialistai neturi teisės drausti jais prekiauti, nes šie produktai yra neuždrausti, nenumatyta ir atsakomybė už jų pardavimą bendrojo lavinimo mokyklose. Todėl prašome, kad higienos norma HN 21:2005 „Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ būtų dar kartą pataisyta, įrašant, kad bendrojo lavinimo mokyklų bufetuose ir maisto produktų automatuose, jei tokie yra, draudžiama prekiauti vaikų mitybai nerekomenduotinais produktais. Teisingų ir sveikos mitybos įgūdžių formavimas yra visų bendras reikalas. Ne tik šeima, bet ir mokykla turėtų prisidėti prie jų ugdymo. Pasirašydama(-s) sutinku, kad išspausdintas sąrašas su čia esančiais mano asmens duomenimis būtų įteiktas Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai.