Informatikos mokymo pletimui

Ignas Kiela. Adresuota: Lietuvos Respublikos švietimo ministerija

Informatikos švietimo programa yra vissapusiškai pasenusi, mokoma naudotis pasenusiomis technologijomis. Mokomos programavimo kalbos yra nekonkurencingos, pasenusios, FreePascal kalba beveik nebenaudojama niekam. Informatikos švietimo programa reikia keisti tam, kad mokiniai išeje iš mokyklos Greičiau suprastu universitetinį kursą, turėtų bent vienos modernios programavimo kalbos pagrindus, tokios kaip Python, Ruby arba Java. Tai padidintu Lietuvos žmonių konkurencinguma tarptautinėje darbo erdvėje.

Dėl mokymosi krūvių ir Lietuvos švietimo sistemos sudėties

Giedrė Kuzaitė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ministerija

Norėčiau pradėti nuo to, kad šiandieninis Lietuvos švietimas yra nesubalansuotas. Sudarius naują švietimo mokslo reformą mokytojai ėmėsi už galvų dėl išleistų vadovėlių ir ,,naujos” mokymosi programos. Kiek žinoma, juos sudaro ne tie žmonės, kurie sėdi mokyklose ir žino, ko reikia mokiniams. Vadovėlius turi sudaryti mokytojai - praktikai, žinantys, ko išties reikia mokiniui, kad jis sėkmingai ir sistemingai pasiruoštų egzaminams, bei įgytų reikalingų žinių tobulėti visapusiškai. Šiandieninė situacija Lietuvoje tokia, kad mokymosi krūviai milžiniški, kadangi mokytojai norėdami, kad mokiniai kuo geriau pasiruoštų egzaminui, kuriame nėra žinoma, kokių žinių iš jų pareikalaus, duoda begalę sausos teorijos, kurios vargiai ar gyvenime kam nors prireiks. Atrodo, kad iš mūsų yra norima padaryti automatines ,,kalimo" mašinas, į kurias galima grūsti bet ką ir bet kada. Mes, mokiniai, kurie stengiamės dėl savo pažymių, savo ateities, esame, tiesiogine ta žodžio prasme, žlugdomi tiek morališkai, tiek psichologiškai. Atiduodami begalę savo brangaus laiko mokslams ( nekalbu apie absoliučią daugumą) mes prarandame tiek gražaus gyvenimo pačiame jaunystės žydėjime, o juk nuo to prasideda žmogaus asmenybės augimas, noras pažinti pasaulį, norėjimas tobulėti visapusiškai. Mokykloje yra jaučiamas didelis spaudimas- daugelis pamokose sėdi įsitempę, o popamokinei veiklai dažniausiai nebelieka nei laiko, nei noro, nes paprasčiausiai norisi tik poilsio. Manyčiau, kad mokslo reformą reikia keisti iš pagrindų, o ne tvirtinti tam tikras mokslo programas, kurios vis vien sukasi apie vieną ir tą patį. Iš vieno garsaus žmogaus, beje, ne lietuvio, girdėjau sakant, kad po 10-15 metų mūsų mokslo sistema nepasiteisins, nes tiesiog būsime nurašyti. Mūsų sistema tokia bloga, kad leidžia žmogui tobulėti tik kaip automatinei žinių mašinai. Mums į galvą grūdama tai, kas yra visiškai nereikalinga. Nepabijosiu to pasakyti - esu ne iš vieno mokytojo girdėjusi, kad mokyklinius vadovėlius tiesiog reikėtų išmesti į šiukšlių dėžę. Žinau, kad mes, jauni žmonės, esame bejėgiai. Ir toliau vilksime sunkią moksleivio naštą. Mūsų nesiklausoma, todėl daugelis iš mano bendraamžių tiesiog tyli, nes žino, kad nuo to niekas nepasikeis. Taip pat dar norėčiau parašyti apie studijas. Daugelis gabių mokinių, kurie nori mokytis Lietuvoje, bet negali susimokėti už studijas, palieka savo gimtinę. Nesuvokiu vieno dalyko, kodėl kitos šalys sugeba pasirūpinti jaunų žmonių ateitimi, suteikti visas sąlygas mokytis savo gimtojoje šalyje, kaip Švedija, Anglija ar Šveicarija, o mūsų- ne? Ar mokslas neturėtų būtų visiems lengvai prieinamas? Ką daryti mokiniui, kuris stengiasi mokytis, bet neturi kuo susimokėti už studijas? Ar taip yra skatinamas švietimas ir mokslas Lietuvoje? VARGU. Ir pabaigai, kad nevarginčiau Jūsų akių ir ilgai negadinčiau nervų- jei norite, kad Lietuvoje nebeliktų talentingo ir perspektyvaus jaunimo, galite ir toliau „daryti“ tas paviršutiniškas reformas moksle, kurios neteikia nekeičia padėties. Juk vien per šiuos 2011 metus nuo nepriklausomybės atkūrimo labiausiai išaugo emigracijos rodikliai. Žinoma, tarp jų buvo nemažas būrys studentų. Gaila, kai net patys geriausi ir gabiausi vaikai praranda galimybę mokytis savo gimtojoje šalyje. Gyvename demokratijos laikais, todėl turėjau teisę kaip pilietė išsakyti savo nepasitenkinimą švietimo sistema. Tai, ką parašiau yra neišgalvota.

Balsuojeme už 50% nuolaidas moksleiviams viešuojų transportu.

M.Jocius. Adresuota: Lietuvos Respublikos švietimo ministerija

Balsuojeme už 50% nuolaidas moksleiviams viešuojų transportu. Skatinti moksleivius keliauti, pažinti Lietuva, kokia ji graži.

Lamaibpo ne! Abiturientų apgaudinėjimui ne!

Vilius Kubilius. Adresuota: Lietuvos respublikos švietimo ministerija

Peticija sukurta 2010 m. 07 mėn. 24 d. Idėja: Peticija sukurta tuo tikslu, kad būtų kovojama už moksleivių-abiturientų teises, kartu reikalaujant pagarbos, kadangi esame Lietuvos piliečiai. Istorija: Š.m. liepos 23 d.iki 15 val. turėjo būti paskelbtos vf ir vnf vietos į universitetus/kolegijas.Deja, vf smarkiai vėlavo, o vnf iš viso nepasirodė.Tuo labiau, daugelis buvo užsisakę pranešimą sms žinute(kaina 1 litas) ir gavo melagingą informaciją, kad niekur neįstojo, nors įstojo, arba dar neįstojo. Reikalavimas: Lamabpo greičiausiai pasitenkins žodžiais ,,atsiprašome dėl nesklandumų, serveriai užlūžo" Tačiau kyla klausimas, ar mes tuo pasitenkinsime? Ar liksime abejingi? Juk tai paprasčiausias aplaidumas, žmonės, kurie ten dirba, vadinasi, nėra savo vietų verti, kadangi nesugeba iš anksto nuspręsti kokia bus serverio apkrova ir tam pasiruošti. Tikriausiai daugeliui stojimai liks sugadinti jau vien dėl moralinės žalos, įtampos, streso, laukimo, bemiegės nakties.Daugelis galbūt būtų 24 d. važiavę pristatyti dokumentų,, o kur dar išleisti pinigėliai melagingoms žinutėms. Pyktis: Negi taip gali būti? Negi galima tyčiotis iš žmonių, mokėti pinigus ir gauti melagingas žinutes? Vėluoti visą parą su rezultatais? Prašau visų, tėvų ir abiturientų, draugų ir nukentėjusių, mokytojų ir kitų piliečių- pasirašykite šią peticiją. Kaltieji turi atsakyti.

Užsienio kalbos valstybinio brandos egzamino sunkinimas

L. Ridikaitė ir Ž. Arnašiūtė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ministerija

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. rugsėjo 28 d. įsakymo Nr. ISAK- 1950 programoje dėl užsienio kalbos valstybinio brandos egzamino galime pastebėti, jog egzaminą sudaro daugiau užduočių nei pernai: • sakytinio teksto supratimo užduotys ne 3-5, o 4-7, • rašytinio teksto užduotys nebe 3-4, o 4-6, • kalbos priemonių vartojimo užduotys nebe 3-4, o 4-6, • bendras rašymo teksto apimtis sudaro nebe100-180, o 220-300 žodžių. Tai nekeltų problemų, jei būtų praplėstas egzamino laikas, tačiau, kaip ir kiekvienais metais, visam užsienio kalbos egzaminui skirta tik 3val 20min, neatsižvelgiant į tai, jog egzamino apimtis padidėjo. Be to, senesnė užduočių apimtis buvo vienoda tiek mokykliniame, tiek valstybiniame egzamine, tad kodėl valstybinis egzaminas tapo dar sudėtingesnis nei buvo pernai? Ir apskritai, apie egzaminų laikymo pasikeitimus mokinys privalo sužinoti likus dviems metams iki jų, o šiuo atveju nelikę nei metų. Tad kur teisybė? Kovokime už savo teises.

10 klasės matematikos patikrinimas

Sandra. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo Ministerija

NE nesąmoningom 10 klasės patikrinimo užduotim ( 12,13,14 nr) !!! Užduotis buvo sukurtos per sunkios dešimtos klasės lygiui !

Mes Prieš vidurinių mokyklų naikinimą!

K.M. Adresuota: Lietuvos Respublikos švietimo ministerija

Kaip jau tikriausiai žinote, iki 2012 metų norima panaikinti visas vidurines mokyklas ir sukurti naujas 8-metes arba gimnazijas nuo 9 klasės. Juk tai visiškas apsurdas!!! Kodėl vaikui dabar trankytis per kelias mokyklas, iš naujo susipažindinti su mokytojais, per naują pereiti tą sunkųjį vaikų bendravimo etapą? Nepriklausomoje valstybėje vaikas taip pat turi teises ir jam turi būti suteikta galimybė baigti mokslus toje pačioje mokykloje!!! Tarkime mūsų rajone (Jonavoje) yra viena gimnazija ir viena vidurinė mokykla, mūsų vidurinę mokyklą ketinama paversti aštuonmete mokykla. Kitaip tariant Jonavos mieste, kuris turi 52 286 tūkstančius gyventojų 12 klasių baigti galės tik 600 vaikų, kurie pateks į laisvas vietas gimnazijoje.[b] Ar tai ne priverstinis šalies bukinimas?[/b] [url=http://www.peticija.lt/forumas/viewtopic.php?f=3&t=169]Peticijos aptarimas[/url]

Visų egzaminų ir įskaitų užduočių autoriai privalo būti paviešinami po egzamino (ar įskaitos)

A. Žandaris. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ministerija

Nuolatiniai nesusipratimai su Brandos egzaminų bei įskaitų užduotimis, jų kokybe, informacijos nutekėjimu jau seniai kelia daugelio žmonių pagrįstą nepasitenkinimą. Užduočių sudarytojų pavardžių bei darboviečių paskelbimas po egzamino (iki egzamino negalima skelbti dėl užduočių slaptumo užtikrinimo) būtų papildoma garantija užduočių kokybei: asmuo, sutikdamas rengti užduotis, jaus didesnę moralinę atsakomybę už jam patikėtą darbą. 2008-ųjų metų „Mokinių kompiuterinio raštingumo įskaitos“ užduotys parodė, kad užduotis rengia pakankamai neatsakingi (o gal ir nekompetentingi) asmenys. [url=http://www.peticija.lt/forumas/viewtopic.php?f=3&t=102]Peticijos aptarimas[/url]

Prieš moksleivių valandų rinkimą!

Vaida J.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ministerija

Kreipiuosi tik į moksleivius! Aš Vaida iš Kėdainių ir esu devintos klasės mokinė. Kreipiuosi į jus dėl rinkimo valandų tai yra įvairūs renginiai mokyklose ir kitose įstaigose, už kuriuos skiriamos valandos! Iš savo auklėtojos lūpų išgirdau, jog jei nesurinksite ne visas valandas, jūsų neperkels į kitą klasę. Net išsigandau, kaip tai gali būti? Kam mums tos valandos, juk jos nieko nevertos, bet pasirodo, jog jos yra reikalingos! Bet jei nesurinks kai kurie mokiniai visų valandų, kas tada bus?! Keiks tą mokyklą, kurioje mokėsi, netgi išeis į kitą mokyklą mokytis!Kodėl jūs politikai, nepagalvojate prieš kurdami ir priimdami įstatymus apie pasekmes? Kam mums tai reikalinga? Juk jūs žlugdote mūsų Lietuvos paauglių ateitį! Aš protestuoju prieš tokius sukurtus Lietuvos švietimo įstatymus! Man pačiai labai yra svarbi dešimta klasė, nes nenoriu vėl pasilikti antrais metais! turb8t dauguma kiti mokiniai tai sutiktų, nes daugelis per savo atsiprašant žioplą galvą pasilieka antriems metas ir dar plius jiems sutrukdo pasitaisyti savo protą ir pažymius. Netgi rodė per Lietuvos televizijos žinias, kad viena mokinė pasakė, jog nereikia mums tos veiklos ir taip mes užsiėmę savo reikalais, problemomis ir gyvenimu. Kam dar mums apkrauti galvą? Ir taip daugumą vaikų ir paauglių depresuoja dėl to, kad mums ta mokykla ir mokytojai trukdo gyventi, per daug užkrauna galvą savo mokymais, per daug užduoda namų darbų. Per daug kontrolinių per vieną dieną. Kodėl taip yra mūsų šiandieninėje Lietuvoje? Tikrai nebalsuosiu už tokią kvailą politiką, tiesiog bloga darosi, kai pamatau per žinias visus politikus! Gal man atsiriboti nuo politikos pasaulio?! Aš nenoriu klausyti ką kiti aiškina ką man daryti, ko ne, noriu gyventi linksmai, laimingai ir nuo nieko būt nepriklausoma!!!!!!!! Turbūt sutiktų kiekvienas mokinys jog, taip turi būti ir suaugusieji neturi varžyti mūsų laisvės ir gyvenimo! Būkim vieningi ir mylimi! Tad pasirašykime šią peticiją! Dėkoju jums nuoširdžiai, jog perskaitėte mano peticiją!