Nepritariame naujai rengiamam Tarybos sprendimui dėl bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos plano 2014-2015 metams patvirtinimo

Tomas Jankūnas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijai, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariams

Vilniaus miesto taryba, likus metams iki Vilniaus mokyklų tinklo pertvarkos pabaigos, vėl rengia, svarsto ir ruošiasi tvirtinti naują bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planą 2014-2015 metams. Tai daroma neatlikus ankstesnių planų įvertinimo, o tai yra numatyta Tarybos sprendimuose ( https://www.vilnius.lt/vaktai2011/Defaultlite.aspx?Id=3&DocId=30206365), neatsiklausus visų bendrojo ugdymo mokyklų bendruomenių nuomonės apie būtinybę rengti naują tinklo pertvarkos planą. Naujame plane, nepaisant iki šiol pertvarkytų mokyklų bendruomenių, kurios vykdo valstybinę švietimo politiką nuomonės, vėl kaitaliojamas bendrojo ugdymo mokyklų tipų išdėstymas Vilniaus mieste. Siekis optimizuoti mokyklas tampa niekinis, nes sudaromos prielaidos vienas mokyklas laikyti pustuštes, o kitas perpildytas. Darbo grupėje, kuri rengė plano projektą, nebuvo mokyklų bendruomenių atstovų: nei mokinių, nei tėvų, nei mokytojų, nei direktorių ( https://www.vilnius.lt/index.php?1243390490 ). Susidaro nuomonė, kad valstybinę švietimo politiką laiku įgyvendinusios mokyklos apsikvailino prieš tas, kurios šiai politikai priešinosi ir tebesipriešina. Skaudžiausia yra tai, kad šių mokyklų bendruomenėms bloginamos mokyklų komplektavimo sąlygos, nesudaromos lygios galimybės visiems vaikams mokytis normaliose patalpose. Taip pat kyla pagrįstas klausimas, kodėl nebuvo paklausta mokyklų bendruomenių dėl naujai dėliojamo mokyklų tinklo ir iki šiol pertvarkoje nedalyvavusių mokyklų tipų nustatymo. Nesilaikant nuoseklumo formuojant Vilniaus bendrojo ugdymo mokyklų tinklą, leidžiant rastis neegzistuojantiems (ilgosioms gimnazijoms mieste) mokyklų tipams, nesudaromos prielaidos lygiaverčiai persiskirstyti mokinių skaičiui tarp mokyklų, kai kurioms mokykloms sudaromos išskirtinės sąlygos. Likus metams iki tinklo pertvarkos, rengiamas naujas Vilniaus miesto mokyklų tinklo pertvarkos planas negali būti tvirtinamas, nes neatitinka viso miesto švietimo bendruomenės interesų, nes blogina visų miesto vaikų ugdymo sąlygas, o tai prieštarauja plano iškeltiems tikslams ir uždaviniams. Mes taip pat manome, kad privalo būti užbaigtas bendrojo ugdymo mokyklų tinklo reforma iki 2015 m. bei nebeturėtų būti kaitaliojami su tai susiję teisės aktai (LRV nutarimas dėl tinklo taisyklių kūrimo, Švietimo įstatymo pakeitimas dėl mokyklų tipo ir pan.). Mokyklų tinklo pertvarkos pabaiga jau buvo nukelta iš 2012 į 2015 metus. Aktų kaitaliojimas žlugdo švietimo bendruomenės pasitikėjimą švietimo sėkme, supriešina mokyklų bendruomenes ir neleidžia susikoncentruoti ties sėkmingu vaikų ugdymu. SPRENDIMO PROJEKTAS, KURIAM NEPRITARIAME: [url=https://www.vilnius.lt/vaktai2011/Defaultlite.aspx?Id=3&DocId=30237060]https://www.vilnius.lt/vaktai2011/Defaultlite.aspx?Id=3&DocId=30237060[/url]

Lietuvos Respublikos Ambasados Lisabonoje išlikimas

Portugalijos Lietuviai. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Ši peticija skirta Portugalijoje gyvenančių Lietuvos piliečių nuomonei pareikšti Lietuvos Respublikos Ambasados Lisabonoje išlikimo klausimu. Mes esame prieš šios ambasados uždarymą dėl tokių priežasčių: 1. Yra akivaizdu, jog lietuvių diaspora Portugalijoje plečiasi ir jos poreikiai auga. Pirma, sparčiai daugėja mišrių šeimų ir vaikų, turinčių lietuviškas šaknis. Antra, daugėja lietuvių imigrantų aktyviai įsitraukiančių į vietinės lietuvių bendruomenės veiklą. Galiausiai, lietuvių susidomėjimas Portugalija yra pastebimas ir vis dažniau sulaukiama užklausų apie galimybes gyventi bei dirbti šioje šalyje. Čia apsilanko vis daugiau lietuvių turistų, kurie planuoja ateityje Portugalijoje įsikurti. 2. Artimiausiuose lietuvių bendruomenės Portugalijoje planuose yra lietuviškos mokyklėlės sukūrimas, kas taip pat byloja apie vietinės lietuvių populiacijos augimą bei norą išsaugoti lietuvybę. 3. Nors ryšiai tarp Lietuvos ir Portugalijos nėra itin stiprūs, yra didelė tikimybė, kad juos palaikyti būtų žymiai sunkiau, neegzistuojant Lietuvos Respublikos Ambasadai Lisabonoje. Tai yra momentas, kai šiuos ryšius reikia puoselėti, o ne nukirsti. Todėl labai prašome Lietuvos Respublikos Vyriausybės, prieš priimant galutinį sprendimą dėl tolesnio mūsų ambasados likimo, atsižvelgti į tai, kad, panaikinus ambasadą Lisabonoje, nutrūktų vienintelis likęs oficialus ryšys tarp Lietuvos ir Portugalijos, nebeliktų kultūrinių ir informacinių renginių apie Lietuvą Portugalijoje. Tai neigiamai atsilieptų vietinės lietuvių populiacijos tapatybės išlaikymui bei visos lietuvių tautos vientisumui.

Dėl medžių iškirtimo ant Gedimino kalno

Aldas Mačiulis. Adresuota: Lietuvos Respublikos vyriausybė

2013-tųjų metų balandžio 19-ta turi būti paskelbta kaip dar viena Lietuvos gedulo diena. Tą dieną buvo nukirstas paskutinis klevas ant Gedimino kalno Vilniuje. Tiesiog vienu ypu iš vilniečių ir ne tik jų buvo atimta galimybė matyti besikeičiantį Gedimino kalną įvairiais metų laikais, tai švelniai permatomą pro gležną pavasarinę žalumą, tai sodriai sužaliavusį ir teikiantį pavėsį lankytojams vasarą, tai nusidažiusį įvairiausiomis spalvomis rudenį, tai didingai baltą, stūgstantį tarp juodų medžių kamienų žiemą. Visas šis, lygus šventų girių iškirtimui, aktas buvo atliktas vadovaujant Lietuvos nacionalinio muziejaus direktorei Birutei Kulnytei. Kas suteikė jai teisę pradanginti tokią svarbią Vilniaus dalį? Nuo kada muziejininkai tapo kalnų šlaitų išsaugojimo specialistais? Kodėl pagrindinio Lietuvos piliakalnio priežiūra yra ne Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcijos jurisdikcijoje, o patikėta abejotinos kompetencijos įstaigai? Todėl reikalaujame: 1. Kuo skubiau atimti iš Lietuvos nacionalinio muziejaus teisę toliau prižiūrėti Gedimino kalną, kad neišvystume dar kokių nemalonių siurprizų; 2. Sudaryti nepriklausomą istorinio ir kultūrinio paveldo išsaugojimo specialistų grupę, kuri įvertintų, ar tikrai buvo būtina iškirsti medžius dėl kalno šlaitų saugumo, ar tikrai medžių būklė buvo tokia, kad juos reikėjo kirsti, o taip pat, ar negresia kalnui pavojus, jam esant be medžių. 3. Sudaryti nepriklausomą teisininkų grupę, kuri nustatytų, ar nebuvo Lietuvos nacionalinio muziejaus darbe, susijusiame su Gedimino kalno tvarkymu, sąmoningai ar dėl nekompetencijos atliekamos visuomenei kenksmingos veiklos; 4. Skubiai paruošti naują kalno apželdinimo projektą, prieš tai atlikus būtinus šlaitų sutvirtinimo darbus, visą tai skaidriai derinant su visuomene; 5. Apsodinti kalną būtina vėl klevais, kad būtų atstatytas jo buvęs paskutinis istorinis vaizdas ir nereikėtų į Vlado Drėmos „Dingusio Vilniaus“ albumą įtraukti dar vieno liūdno puslapio .

DĖL VILNIAUS MIESTO VIEŠOJO TRANSPORTO OPTIMIZAVIMO

Danuta Khlopova. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Vilniaus miesto savivaldybės taryba

Vilniaus, kaip ir visų kitų Lietuvos miestų viešasis transportas, vykdo socialinę funkciją. Juo daugiausia naudojasi tie Vilniaus miesto gyventojai ir svečiai, kurie negali sau leisti didesnių išlaidų transportui, todėl viešasis transportas jiems – gyvybiškai svarbus. Tai ne tik dirbantys žmonės, bet ir studentai, pensininkai ir kt... Mums, kurie naudojasi viešuoju transportu, yra svarbi net tik priimtina bilietų kaina bei galimybė iki reikiamos vietos nuvažiuoti greitai ir be persėdimų, bet ir transporto stotelių atstumas nuo namų. Mums, Vilniaus miesto gyventojams, yra svarbu išsaugoti šio miesto kultūrinį ir architektūrinį paveldą, kuriam, jei bus įgyvendinti Vilniaus miesto savivaldybės planai įdiegti tramvajų linijas, gali būti padaryta didžiulė žala. Mus jaudina Vilniaus miesto ateitis, todėl labai svarbu, kad Vilniaus miesto savivaldybės priimamų sprendimų įgyvendinimui būtini įsiskolinimai eilinį kartą negultų ant mūsų pečių. Mes manome, kad miesto lėšos turi būti skirstomos racionaliai ir piliečių gerovei, o ne mažai privilegijuotų asmenų grupei. Mūsų, privataus transporto vairuotojų, netenkina tai, kad Vilniaus miesto savivaldybės numatytas viešojo transporto optimizavimas ir tramvajų linijų įdiegimas pasunkins važiavimą sostinės keliais. Todėl mes kategoriškai nesutinkame su Vilniaus miesto savivaldybės ketinimais optimizuoti Vilniaus miesto viešąjį transportą – sumažinti autobusų ir troleibusų maršrutų skaičių ir įdiegti tramvajaus linijas. Mes manome, kad šie ketinimai yra nepagrįsti, o tyrimai, kuriais jie vadovaujasi – šališki ir paviršutiniški. Vilniaus viešasis transportas – tai ne tik miesto veidas, bet ir visos šalies vizitinė kortelė. Todėl sostinės viešojo transporto problemas turi spręsti ne tik miesto valdžia, bet ir Lietuvos Respublikos Seimas bei Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Todėl mes, žemiau pasirašę šį tekstą, prašome pripažinti jį kaip Peticiją ir imtis visų būtinų priemonių bei priimti ir/arba pakeisti atitinkamus LR įstatymus, savivaldybės teisės aktus atsižvelgiant į mūsų reikalavimus. Mūsų reikalavimai: 1. Atsisakyti visų planuojamų Vilniaus miesto viešojo transporto reformų. 2. Išsaugoti dabar veikiančią sostinės transporto sistemą, ją nuolat tobulinti atnaujinant transporto priemones (autobusus ir troleibusus). 3. Visas su viešojo transporto sistema susijusias reformas vykdyti tik atsižvelgiant į plataus rato sostinės gyventojų nuomonę.

Naudotų automobilių prekyba Lietuvoje (fūristų apgaulės)

Lietuvos Pilietis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Prezidentūra

Naudotų automobilių prekyba Lietuvoje. KAIP NELIKTI KVAILIO VIETOJE PERKANT NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ? Keisti įstatymus, griežtinti baudas ir stiprinti perpardavinėtojų veiklos priežiūrą! Pasirašyk peticiją, tai gali būti visko pradžia! Ridos atsukimas, skendusių ar sumaitotų automobilių sulipdymas ir pardavimas kaip naujo. Su tuo susiduriame ir to bijome kiekvieną kartą prieš pirkdami automobilį. Tai kas užsienyje veikia, Lietuvoje yra laukiniai vakarai. Lietuvoje dažnai fūristai suvirina automobilį iš kelių sudaužytų automobilių, atsuka spidometrą iki padorios ribos ir parduoda kaip mažai naudotą, nedaužtą, vieno šeimininko ir dar su aptarnavimo servise knygele (kurios irgi yra klastojamos). Prisidėk ir pasirašyk prie šios peticijos! Jei valdžia nesugeba ar nenori, tebūnie tai pirmas mūsų - visuomenės - žingsnis link to, kad ir į Lietuvą ateitų tvarka, kaip tai seniausiai yra užsienyje. Peticijos tikslas: parodyti mūsų valdžiai, kad mums atsibodo būti išdūrinėjamiems nesąžiningų pardavėjų ir reikia imtis veiksmų, kad mes sumokėję didelius pinigus nebūtume mulkinami. Kad mūsų perkami naudoti automobiliai nebūtų sulipdyti iš kelių sudaužytų, kad būtų griežtos baudos ir tikrinimai dėl ridos atsukimo ir t.t. Pats laikas imtis veiksmo! Prisidėk

UŽ NAUJĄ LAZDYNŲ BASEINĄ

Gediminas Gemskis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentė, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas, Vilniaus miesto savivaldybė

Lazdynų baseinas (Erfurto g. 13, Vilniuje) galima sakyti legendinis Lazdynų objektas bei simbolis. Didžiausias Lazdynų baseino pranašumas – sportinis 50 m ilgio, 8 takų baseinas. Tokio ilgio baseinas sostinėje – tik vienas.Tai vienintelis visoje Lietuvoje baseinas, turintis 10 metrų aukščio šuolių į vandenį bokštą. Deja, kaip ir viskas gyvenime, su laiku paseno ir ,,susidevėjo'' Lazdynų baseinas ( pastatytas 1980 m.), Lazdynų baseino būklė - prasta. Šis baseinas yra svarbus tuo, kad jame ugdomi ir treniruojasi garsūs sportininkai, kurie gina Lietuvos garbę. Tęsiant anksčiau buvusį tikslą, kad Lazdynų baseinas neturėtų ,,galo'', pasirašydami už šią peticiją - pasirašome už tai, kad vietoj senojo Lazdynų baseino, toje pačioje vietoje statyti naują modernų olimpinius standartus atitinkantį baseiną, kurį projektuojant numatyti kaip ir sename Lazdynų baseine sudaryti galimybes treniruotis ir rungtyniauti sportininkams, vykdyti aukščiausio lygio tarptautines varžybas ir leisti lankytis lankytojams: pavieniems lankytojams, organizacijoms, vaikams, moksleiviams, pensininkams (su nuolaida) ir t.t. Prašome adresatuose nurodytų valdžios atstovų statyti naują Lazdynų baseiną būtent toje pačioje vietoje, kur yra senasis Lazdynų baseinas. Baseino komplekso projekto pasirinkimą, baseino paslaugų įvairovę, paslaugų kainas (lankytojams patrauklias ir prieinamas) prašome derinti su suinteresuota visuomene. Manome, kad valdžia privalo pasirūpinti, kad Vilnius - Lietuvos sostinė būtinai kiek beįmanoma greičiau turėtų naują modernų olimpinius standartus atitinkantį baseiną, nes su tuo susijęs ir mūsų Sostinės bei visos valstybės įvaizdis.Šis naujas modernus baseinas visą laiką privalo priklausyti valstybei ir tarnauti piliečiams. Paraginkime šia peticija mūsų valdžią kiek galima greičiau pastatyti mums nacionalinės svarbos baseiną, kuris būtų Lietuvos pasididžiavimu savo ir pasaulio akyse.

Peticija dėl priverstinės emigracijos iš Lietuvos sustabdymo

Albertas Kelmelis, Skirmantas Čerkauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas

Peticija dėl priverstinės emigracijos iš Lietuvos sustabdymo Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Seimui Gerbiami Ponai ir Ponios, Mes reikalaujame Jūsų sustabdyti natūraliomis priemonėmis emigraciją iš Lietuvos skatinant žmones pasilikti Lietuvoje: - Mažinant mokesčius ir taip kuriant darbo vietas šalyje ir tokiu pačiu būdu sukuriant palankią aplinką verslui bei investicijoms ( Vakaruose jau seniai galioja prinicpas, kad „mažiau“ yra „daugiau“.), - Didinant minimalų darbo atlygį nuo dabartinio vergiško iki žmogaus orumą palaikančio, išeinant iš aukščiau nurodytų sąlygų keitimo naujomis, - Mažinant korupcijos lygį ir tuo didinant ekonomikos skaidrumo lygį šalyje, - Atisžvelgus į auksčiau nurodytas sąlygas gerinant šalies socialinės apsaugos sistemą, - Saugant pagrindinę atraminę šalies ir visuomenės ląstelę šeimą nuo iširimo, suteikiant jai ekonominį pagrindą gyventi kartu ir tokiu būdu nežlugdant valstybės pamato (vaikams reikalingi tėčiai ir mamos, žmonoms – vyrai!). Plačiau apie tai http://www.alfa.lt/straipsnis/165167/Emigracija.skatina.seimu.skyrybas=2008-01-21_07-00/, - Per šeimos išsaugojimą užkertant kelią jaunimo nusikalstamumui (http://www.delfi.lt/news/daily/emigrants/tevu-emigracija-vaikams-toks-pat-smugis-kaip-skyrybos.d?id=20740976 ), - Priimant taip vadinamus antimobbingo įstatymus, draudžiančius darbdavius elgtis su darbuotojais bet kuria bjauraus ar iškreipto elgesio forma ir taip naikinant socialinės baudžiavos apraiškas Lietuvoje, - Įteisinant asmeninę politikų atsakomybę už priimamus sprendimus ir jų pasekmes šaliai. Graudu pripažinti, kad dalis Lietuvos žmonių jau negrįžtamai nusėdo užsieniuose ir nesugrįš atgal. Ir užtenka tikėti tuo, kad mūsų tautiečiai ir piliečiai įgavę užsieniuose patirties sugrįš į Tėvynę atgal ir pritaikys joje savo patirtį bei investuos į ekonomiką. Jei taip bus, tai bus tik vienetiniai atvejai, bet ne masinis reiškinys. Patikėkite, šiuo metu daugeliui Lietuvos žmonių tėvynė yra ten, kur moka pinigus už darbą ir galima iš to pragyventi bei paremti artimuosius. Ir jokios Jūsų šventos frazės apie Tėvynės meilę bei patriotizmą nesulaikys nė vieno iš Lietuvos emigruojančio žmogaus. Patriotizmas ir meilė Tėvynei pasibaigia bei agresijos apraiškos prasideda ten, kur žmogus pradeda būti alkanas ir neaprūpintas. Ir tada žmogaus pykčio jau nesustabdo jokia kultūra ir socialiniai įgūdžiai. Juk ir taip jau net 20% Lietuvos gyventojų gyvena žemiau skurdo ribos (LTV Naujienų Tarnyba, http://www.youtube.com/watch?v=WkoyXbX0KaI). Tai apie kokią Lietuvą tada dar galima kalbėti ir jos egzistenciją ateityje? Negi Jūs vis dar manote, kad Lietuva nuolat gyvens iš emigrantų siunčiamų pinigų? Juk ir užsieniuose darbų skaičius po truputį mažėja. O KAS TADA? (http://www.delfi.lt/news/daily/emigrants/pernai-emigrantai-i-saskaitas-lietuvoje-pervede-puse-tiek-kiek-valstybe-ismokejo-pensiju.d?id=55470053 ). Ir pagaliau žmonės juk nejaunėja, o jie sensta, todėl ir persikelti iš užsienio į Lietuvą daug kam vėliau bus sudėtinga fiziškai. Pagal paskutinio surašymo duomenis Lietuvoje dabar gyvena 2 mln 998 tūkst. žmonių. O juk kažkada buvo 3,7 mln.žmonių. Netekome vos ne ketvirtadalio Lietuvos (Lietuvos rytas, „Emigrantų jau tiek pat, kiek karo aukų“, http://www.lrytas.lt/pasaulis/emigrantai/emigrantu-jau-tiek-pat-kiek-karo-auku.htm) . Bet ko gero, surašymo duomenys nėra teisingi, nes Lietuvos rytas skelbia, kad netekome net 850.000 žmonių!!! Taigi, susimąstykite politikai, nes esant tokiai situacijai su emigracija „Lietuvos laukia šviesi ateitis su kastuvu rankose“ , bet ne drąsios laisvų žmonių šalies įvaizdis pasaulyje!!! Kitaip Lietuvos valstybės egzistavimas visai netenka jokios prasmės!!! Ir pradėkite darbuotis, kad Lietuvoje būtų vykdoma žmonių turtėjimo politika, paremta žmogiškojo mąstymo logika ir psichologija, kad mūsų žmonėms būtų gera gyventi tik Lietuvoje, bet ne užsieniuose!!! Atminkite iki paskutinės savo gyvenimo dienos, kad emigracija iš Lietuvos priklauso grynai nuo Jūsų politinių sprendimų ir Jūs esate atsakingi už Lietuvos išsaugojimą visomis prasmėmis ateities kartoms!!! Labai prašome Jūsų apie peticiją informuoti savo artimųjų, draugų ir pažįstamų ratą, nusiųsdami jiems peticijos nuorodą. Tik bendromis pastangomis galėsime nuveikti daug daugiau. Pagarbiai, Albertas Kelmelis, Skirmantas Čerkauskas

Kovai su kiaulidžių ir vištidžių kvapais

Lietuvos žaliųjų sąjūdis. Adresuota: Lietuvos respublikos Vyriausybė

Pastaruoju metu Lietuvoje sparčiai kuriantis ir plėtojantis su žemės ūkiu, augalininkyste ir gyvulininkyste susijusiems verslams bei užsienio kilmės įmonėms kuriant kiaulių auginimo verslo padalinius Lietuvoje, miestelių gyventojai dažnai susiduria su itin nemaloniais iš šių ūkio subjektų sklindančiais kvapais. Greta tokių ūkio subjektų gyvenantys žmonės nuolat kenčia pykinimą, kitus sveikatos sutrikimus, dėl į rūbus įsigeriančio kvapo patiria socializacijos problemas ir gyvena nuolatinio diskomforto sąlygomis. Pasitaiko atvejų, kai kvapai yra intensyvūs, tačiau sklinda nepastoviai, tam tikru gamybos etapo metu ar ūkio subjektui nenaudojant įrengtų kvapų prevencijos įrenginių. Todėl svarbu Lietuvos teisės norminiuose aktuose numatyti efektyvią kvapų vertinimo ir kontrolės sistemą, kuri leistų objektyviai ir operatyviai reaguoti į ūkinės veiklos metu skleidžiamus kvapus. Siekdami minėtos sistemos sukūrimo teikiame ir reikalaujame kuo skubiau priimti šias 2010 m. spalio 4 d. LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO ĮSAKYMO DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 121:2010 „KVAPO KONCENTRACIJOS RIBINĖ VERTĖ GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE“ IR KVAPŲ KONTROLĖS GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO Nr. V-885 (toliau – Taisyklės) pataisas: 1. Didžiausia leidžiama kvapo koncentracijos ribinė vertė gyvenamosios aplinkos ore yra 5 europiniai kvapo vienetai (5 OUE/m3). 2. pašalinti Taisyklių I kvapų kontrolės etape numatytą kvapo vietoje patikrinimą (8.1.4.punktas). Pareiškiame, kad šio etapo metu komisijos nariai kvapą vertina remdamiesi subjektyviais jusliniais kvapo pojūčiais. Atsižvelgiant į tai, kad vertinime dalyvauja ir leidimą veiklai išdavusios institucijos atstovas, kuris paprastai yra suinteresuotas, kad leidimo veiklai išdavimo procedūroje nebūtų nustatyta trūkumų subjektyvus vertinimas yra absoliučiai neobjektyvus kriterijus. 2. atsisakyti Taisyklių II etapo - ūkinės komercinės veiklos vykdymo sąlygų vertinimas Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali būti siejamas su pareiškėjo skunde nurodyta ūkine komercine veikla ir III etapo - cheminių medžiagų (teršalų), galinčių skleisti kvapą, vertinimas Komisijai nenustačius 8.2.1 punkte nurodytų pažeidimų. Pareiškiame, kad šiuose etapuose numatyti veiksmai nėra tiesiogiai susiję su prašymo objektu – kvapo koncentracijos mėginio paėmimu. 3. Taisyklėse numatyti, jog: 3.1. Skundą nagrinėjanti institucija - Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VVSPT) pavaldi teritorinė visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga, kurios teritorijoje yra ūkinės komercinės veiklos vykdytojas, savo veikloje naudojantis stacionarius taršos šaltinius skleidžiančius kvapus gyvenamosios aplinkos ore - ne vėliau kaip per 5 darbo dienas sudaro Komisiją iš ne mažiau kaip 3 asmenų, į kurią įtraukia savo, leidimą (licenciją) atitinkamai ūkinei komercinei veiklai išdavusios institucijos bei savivaldybės, kurios teritorijoje yra ūkinės komercinės veiklos vykdytojas, administracijos atstovus. 3.2. Komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos sudaro mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programą. Mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programoje turi būti nurodyta mėginių paėmimo vietos (adresai), taršos šaltiniai, taršos šaltinių duomenys, reikalingi kvapo koncentracijos modeliavimui, laikas, kurio metu jaučiamas didžiausias kvapo intensyvumas, kvapo pobūdis, gyventojų pasiūlymai, kada tikslingiausia atlikti kvapo mėginių paėmimą, kita tyrimų atlikimui reikšminga informacija. 3.3. VVSPT, gavusi iš Komisijos mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ją perduoda Nacionalinei visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijai arba kitai akredituotai kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorijai 3.4. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija arba kita akredituota kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorija gavusi VVSPT prašymą dėl kvapo koncentracijos mėginio gyvenamosios aplinkos ore paėmimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas bet kuriuo paros metu be papildomo pranešimo ūkinės veiklos subjektui atvyksta paimti pagrindinio ir papildomo kvapo koncentracijos mėginio. 3.5. Kvapo mėginio paėmime privalo dalyvauti Komisijos nariai ir pareiškėjas. 3.6. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija arba kita akredituota kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorija remdamasi pagrindinio kvapo koncentracijos mėginio tyrimu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų parengia ir VVSPT pateikia pagrindinio mėginio tyrimo rezultatus ir ekspertų išvadą dėl kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore europinių kvapo vienetų. Papildamas mėginys ne mažiau kaip 12 mėnesių privalo būti saugomas pakartotiniam tyrimui. 3.7. Skundą nagrinėjanti institucija priimdama sprendimą privalo vadovautis Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos arba kitos akredituotos kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorijos atlikto kvapo koncentracijos tyrimo rezultatais ir ekspertų išvada dėl kvapų koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore. 3.8. Skundą nagrinėjanti institucija, gavusi kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore matavimo ar skaičiavimo modeliavimo būdu rezultatus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore matavimo rezultatų gavimo dienos priima atitinkamą sprendimą: 3.8.1. skundą laikyti nepagrįstu, jei kvapo koncentracija gyvenamosios aplinkos ore neviršija 5 europinių kvapo vienetų (5 OUE/m3); 3.8.2. skundą laikyti pagrįstu, jei kvapo koncentracija gyvenamosios aplinkos ore viršija 5 europinius kvapo vienetus (5 OUE/m3). 4. Ūkinės komercinės veiklos vykdytojas kvapų skleidimą mažinančias priemones turi įvykdyti ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų, išskyrus jei pateikiami dokumentai, pagrindžiantys, kad kvapų skleidimą mažinančioms priemonėms įgyvendinti ilgesnio laiko, nuo kvapų skleidimo sumažinimo veiksmų plano pateikimo skundą nagrinėjančiai institucijai dienos. 5. Skundą nagrinėjančios institucijos sprendimai gali būti skundžiami apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos. Suinteresuoti asmenys gali prašyti teismo ištirti papildomą kvapo koncentracijos mėginį.

Juodosios buhalterijos bylos vilkinimas

L.Pačėsas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Peticija dėl darbo partijos "juodosios buhalterijos" bylos vilkinimo. Piliečiai turi sužinoti teismo nuosprendį iki senaties termino suėjimo,teismas nuteisti kaltuosius arba išteisinti nekaltuosius bei užtikrinti, kad atsakytų ir tie asmenys, kurie įtakoja bylos vilkinimą. Tam turėtų būtų skirtas ypatingas dėmesys tiek iš politikų, tiek ir iš teisėsaugos institucijų pusės. Tokia yra jų, kaip valstybės tarnautojų pareiga. Šį teismo procesą juk apmokame mes, Lietuvos piliečiai. Raginu pasirašyti šioje peticijoje ir išsakyti savo nuomonę, surinkus daug balsų mūsų balsas bus išgirstas.

Už vaikų teisę Gyventi

E.Zikienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė; Sveikatos apsaugos ministerija

Pastarųjų įvykių atgarsiai dėl trijų mažamečių vaikų, sergančių reta genetine medžiagų apykaitos liga – 6-ojo tipo mukopolisacharidoze (MPS VI) istoriją negali palikti abejingų. Apatiškas atsakingų SAM asmenų požiūris dėl trijų sergančių vaikų gyvybės ne tik stebina, bet ir baugina. Bandymai atsakomybę dėl Mirties nuosprendžio numesti ant kitų savo kolegų pečių skamba siaubingai. Juk jie tik vaikai, turintys tokią pačią teisę gyventi, juolab, kad Lietuvos Respublikoje mirties bausmė nėra taikoma net baisius nusikaltimus padariusiems asmenims... Tai kas iš atsakingų asmenų, atimančių teisę trims itin gabiems vaikams gyventi, galėtų prisiimti atsakomybę už tokį nusikaltimą? Šių trijų vaikų gyvenimo kokybė tiesiogiai priklauso nuo gydymo 2005 metais išrastu vaistu „Naglazyme“. Atsakingi SAM atstovai mano, kad šis vaistas yra per brangus ir žinant, kad kitokio, t.y. alternatyvaus gydymo nėra, reiškia, kad vaikai yra pasmerkti mirčiai. Jei kitos sunkios ligos, tokios kaip Cukrinis diabetas, onkologiniai susirgimai, širdies ir kraujagyslių ligos gydomos labai brangiais vaistais yra savaime suprantamos, tai kodėl šie vaikai neturi teisės į gydymą, tuo pačiu ir į Gyvenimą? Iš visos šios situacijos susidaro įspūdis, kad mes esame reikalingi tik tol, kol galime mokėti mokesčius ir esame priversti nuolat nerimauti, kad nesusirgtumėm ar susirgus nepabrangtų vaistai, nes valstybei sergantis ir brangių vaistų reikalaujantis tu jau nesi reikalingas? Kyla elementarus klausimas, „ką mes norime nustebinti skaičiuodami didėjančią emigracijos statistiką“? Juk - „Kaip šauksi taip ir atsilieps“ Ar neverta, mieli ponai, sėdintys patogiose kėdėse, pamąstyti, o jei jūsų kurio nors vaikas, anūkas per brangiai kainuos Lietuvai, kaip pasielgsite tada? Kadangi be visu moralės, žmogiškumo principu šioje situacijoje, labiausiai pažeidžiamos žmogaus ir vaiko teises, kurias gina Lietuvos respublikos įstatymai, Konstitucija taip pat kaip ir EU direktyvos prašau atsižvelgti į situaciją ir padėti suteikti galimybę gyventi trims 6-ojo tipo mukopolisacharidoze (MPS VI) sergantiems vaikams. Už vaisto „Naglazyme“ būtino vaikų gyvybei įteisinimą ir skyrimą vaikų gydymui! Visi abejingi likti tiesiog negali!