SUSILAIKYTI NUO RENTOS SKYRIMO K.BRAZAUSKIENEI IR SKUBIAI PATAISYTI TVARKĄ TAI SUSIEJANT SU TURTU.

A.Matulevičius Tautos ateities forumo pirmininkas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas,Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Visuomenėje nerimsta pasipiktinimas dėl Kristinos Brazauskienės rentos.Kaip visada neapsieita be paradoksų.Niekam neužkliuvo jai paliktas didžiulis namas Turniškėse.Įstatymas nenumato ,kad buvusi Prezidento našlė turi gyventi jo name , priklauso tik - gyvenamas būstas.O gyvenamas būstas gali būti ir poros kambarių butas .Kaip sakoma apetitas ateina bevalgant.Valdžia poniai Kristinai paliko teisę gyventi prašmatniuose Turniškių apartamentuose lyg jos nuopelnai valstybei būtų išskirtiniaii.Po to ji nusprendė,kad reikia pasiimti viską ką galima.Formaliai ji lyg ir gali gauti našlės rentą.Tik keletas bet.Visų pirma eina kalba apie Prezidento našlės rentą.Jei būti formalistam tai iki galo - Kristina Brazauskienė nebuvo Prezidento A.M.Brazausko žmona jam einant Prezidento pareigas.Antra ir manau svarbiausia aplinkybė,kad suteikti poniai K.Brazauskienei rentą formaliai teisėta bet neteisinga ir amoralu.Tai ypač negražiai atrodo krizės fone kai visiem sunkiausiai gyvenantiem pensininkam ir tame tarpe našlėm išmokos yra sumažintos.Jei K.Brazauskienė būtų nors kiek morali ir išmintinga turėjo pati bent laikinai šios problemos nekelti juolab ,kad pragyvenimui tikrai turi. Nesuprantama šalies Prezidentės ir Seimo pirmininkės sukta pozicija šioje amoralioje istorijoje .Abi pasisakydamos už moralę ir atvirumą kai liečia jų rato žmones pradeda išsisukinėti ir dangstytis formalia įstatymo raide.Tai mūsuose įprasti dvigubi standartai kai sakoma viena, o daroma kas patogiau. Manome ,kad tikslinga Seimui skubos tvarka paruošti atatinkamas įstatymų pataisas kur aukštų pareigųnų pensijos ir rentos būtų susietos su jų pajamomis ir turtu.O dabar susilaikyti nuo rentos skyrimo K.Brazauskienei.

Dėl naujausių Statybos įstatymo pataisų, rengiamo Teritorijų planavimo įstatymo, architektūros politikos formavimo.

M. Daukšys, Klaipėdos architektai. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei, Lietuvos Respublikos Vyriausybei

Dėl naujausių Statybos įstatymo pataisų, rengiamo Teritorijų planavimo įstatymo, architektūros politikos formavimo. PETICIJA Mes, architektai, nuolat patys siekiame ir kitus raginame siekti kokybės kuriant aplinką. To paties tikimės ir iš valstybės institucijų. Tačiau šių metų spalio 1 d. įsigaliojusios Statybos įstatymo ir statybos reglamentų pataisos bei kuriami nauji teritorijų planavimo reguliavimo dokumentai turi esminių trūkumų ir netoleruotinų ydų: o Nemotyvuotai ištęstas statybos projektų derinimo ir leidimų statyti išdavimo terminas; o Atsisakyta "vieno langelio" principo. Statinių projektų derinimas, sugrąžintas į uždarus kabinetus, tapo neskaidrus ir sunkiai kontroliuojamas; o Pakeitimai radikalūs ir esminiai, tačiau nepasirengta jų įgyvendinimui: neveikia elektroninė "infostatybos" sistema, nebaigtos ruošti planavimo normos. Mums, architektams, akivaizdu, kad taip bloginama projektų rengimo, taip pat ir rezultatų kokybė. Kenkiama ne tik projektavimo paslaugų teikėjams, smulkiajam statybos sektoriui, bet ir aplinkos įvairovei bei kokybei, ribojamos prigimtinės ir konstitucinės žmogaus teisės, ūkinės veiklos laisvės. Be to, neprognozuojamai ištęsus statybos leidimų išdavimo terminus, bus prarandamos ir Europos fondų lėšos, skirtos įgyvendinti griežtais reikalavimais apibrėžtus įvairaus lygio projektus. Kuriami teisiniai mechanizmai yra netinkamo ir nepakankamo valstybės institucijų tarpusavio veiklos koordinavimo ir atsiribojimo nuo architektų bendruomenės bei jos organizacijų pasekmė. Aplinkos ministerijos vaidmuo šiame procese atrodo ypač neigiamai. Pareiškiame, kad būtina: o Panaikinti ydingas Statybos įstatymo nuostatas. Įtvirtinti skaidrumo, spartos ir efektyvumo kriterijus Statybos, Teritorijų planavimo įstatymuose ir kituose projektavimo procesą reguliuojančiuose teisės dokumentuose. o Stabdyti naujo Teritorijų planavimo įstatymo įsigaliojimą, kol nebus parengti jame numatytų poįstatyminių aktų projektai. o Naujas teisines normas rengti nuosekliai ir pagrįstai, liautis be aiškaus tikslo kaitalioti taisykles, kaip pakeistos detaliųjų planų ir jų brėžinių rengimo taisyklės, liautis reguliuot pavienes smulkmenas (šrifto tipus) ir reikalaut sąvokų iš nepatvirtintų dokumentų (“planavimo normų”). Tobulinant teisės aktus, nuodugniai ruoštis jų įgyvendinimui, kartu priimti juos detalizuojančias tvarkas, normas. o Netoleruoti nekompetencijos rengiant teisės aktus, vykdant jų įgyvendinimo priežiūrą, taip pat projektuojant, planuojant. Šias veiklas turi atlikti profesionalai: architektai, dizaineriai, urbanistai, landšafto specialistai, susisiekimo sistemos specialistai ir jų nuomonė turi būti lemiama. Sprendimus architektūros ir urbanistikos klausimais turėtų priiminėt architektai ir urbanistai, kurių kvalifikacija patvirtinta atestavimo komisijose. o Užtikrinti efektyvų bendradarbiavimą ir dialogą tarp valstybės institucijų ir architektų profesinę sritį atstovaujančių asociacijų. o Valstybėje pagaliau turi būti įgyvendinama architektūros politika. Įgaliojame Lietuvos architektų sąjungą ir Lietuvos architektų rūmus mūsų vardu aktyviai siekti paminėtų tikslų. Laukiame operatyvaus valdžios institucijų atsakymo ir bendro darbo su šioms organizacijoms rezultatų.

Skaidyti Ąžuolyno negalima

R.Bernadišienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Maždaug 7 ha Kauno ąžuolyno parko ketinama panaikinti valstybinės reikšmės miško statusą. Tai sudarytų galimybę keisti žemės naudojimo būdą, ateityje susidarytų galimybė statyti pastatus. Ąžuolynas turi likti vientisas. Turi būti reali teisinė Ąžuolyno apsauga.

Už teisę laisvai ir netrukdomai užsiimti hobiu (mėgėjiškomis paieškomis) be įžeidinėimų ir nepagrįstų kaltinimų iš oficialių asmenų

Mėgėjai ieškotojai. Adresuota: Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.

Mes, ieškotojai mėgėjai, kurių pomėgis (hobis) yra metalo ieškiklio pagalba laukuose, arimuose ieškoti kažkada pamestų daiktų ir domėtis istorija, reikalaujame tam tikrų oficialių asmenų ir pareigūnų nutraukti mūsų visų šmeižimą, kad niokojame kultūros paveldą, tapatinti mus su „juodaisiais archeologais“, kurie nusikalstamu būdu niokoja kultūrinį paveldą, kaltinti mus „kapų plėšimu“, vadinti „kriminaliniais nusikaltėliais“, žeminti mūsų garbę ir orumą kitais būdais, nuteikinėti visuomenę prieš mus bei klaidinti ją aiškinant savaip (iškraipytai) galiojančius teisės aktus. Mes, ieškotojai mėgėjai teisėtomis (legaliomis) priemonėmis neuždraustoje teritorijoje (ne kultūros paveldo apsaugos zonoje) ir nepažeisdami dabar galiojančių teisės aktų laisvą laiką leidžiame gamtoje domėdamiesi istorija. Žmogaus, vaikštančio su metalo ieškikliu, prilyginimas „kapų plėšikui“ yra tas pats, kas kiekvieno žvejo ar medžiotojo prilyginimas brakonieriui. Juk dėl tam tikrų asmenų, kurie nesilaikydami teisės aktų žvejoja draudžiamu laiku ar tas žuvis, kurių žvejyba yra draudžiama, arba medžioja draudžiamu laiku ar tuos žvėris, kurių medžioklė draudžiama, visų žvejų ar medžiotojų negalima vadinti brakonieriais, taip ir dėl kelių asmenų, kurie naudodamiesi metalo ieškikliais suniokojo kultūrinį paveldą, visų ieškotojų negalima prilyginti „kapų niekintojais“. Užsienio šalyse jau nieko nestebina žmogus su metalo ieškikliu, o ieškotojai su archeologais bei paveldo specialistais aktyviai bendradarbiauja tarpusavyje, teikdami jiems informaciją apie radimvietes, radinius, kitas svarbias žinias. Egzistuoja netgi specialūs fondai, iš kurių iš ieškotojų yra išperkami radiniai, o ieškotojai radinius yra suinteresuoti atiduoti valstybei. Lietuvoje, tuo tarpu, yra atvirkščiai. Asmenis laisvalaikiu vaikščiojančius po laukus (ne saugomoje kultūrinio paveldo teritorijoje) su metalo ieškikliais aukščiau paminėti pareigūnai visuomenę ragina skųsti policijai, netoleruoti, nors pastarieji nepažeidžia jokių galiojančių teisės aktų. Daugelis ieškotojų mėgėjų užsiima ir švietėjiška veikla, priklauso įvairiems istorijos ir rekonstrukcijų klubams, visuomeninėms organizacijoms, dirba su visuomene organizuojant seminarus, parodas, atkuriant istorinius įvykius, atstatant partizanų bunkerius, gerbia Lietuvos istoriją bei įstatymus. Ieškotojų veiklą stengiamasi apriboti ir dėl to, kad atskleidžia tam tikrų valdininkų nesugebėjimą rūpintis kultūros paveldu. Mes šia peticija siekiame pagaliau atviros ir kolegiškos diskusijos, bendradarbiavimo su archeologais, kultūros paveldo specialistais, norime užsiiminėdami savo pomėgiu nebijodami būti apkaltintais pristatyti radinius kompetentingoms institucijoms, drauge rūpintis ir saugoti kultūros paveldą bei vertybes nuo nusikalstamo niokojimo. Mes reikalaujame užtikrinti mūsų teisę netrukdomai užsiimti mums patinkančia veikla bei turėti teisę į laisvalaikį.

LR Tikroji Vėliava - ne trispalvė, o Vytis!

Jonas Kutavičius. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2010-ųjų metų Spalio 21-ąją dieną Mianmarao Respublikos Sąjunga pakeitė savo vėliavą "naująja" trispalve - geltona-žalia-raudona (kaip dabartinė Lietuvos Respublikos) su balta žvaigžde viduryje, simbolizuojančia karinės juntos (chuntos) galią šioje skurdo alinamoje ir nepriteklių jaučiančioje šalyje. Dabartinė Lietuvos Respublikos trispalvė vėliava, patvirtinta 1918-aisiais metais, nėra tikroji Lietuvos vėliava, ir šis įvykis atokioje pietryčių Azijos šalyje Mums, Lietuvos Piliečiams, primena: geltona-žalia-raudona yra nelaiminga ir Mūsų Tėvynei netinkama spalvų kombinacija, sugalvota tik palyginus neseniai Lietuvos Tarybos - šias spalvas savo vėliavose tenaudoja trečiojo pasaulio, besivystančios Afrikos ir Azijos šalys. Tokią vėliavą 1918 m. balandžio 25 d. vienbalsiai patvirtino Lietuvos Taryba ir nutarė ją, gavus Vokietijos okupacinės administracijos leidimą, iškelti Vilniuje, Gedimino pilies bokšte. Lietuvai laikas susigrąžinti savo Tautos identitetą - istorinę Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės raudoną vėliavą su Vyčiu priešakyje. Aš, kaip Lietuvos Pilietis, jaučiu gėdą, jog mano Šalies vėliava yra panaši į Trečiojo Pasaulio šalių simboliką ir Tautos vardu reikalauju ją pakeisti senąja, istorine. Kviečiu visus pritarainčius pasirašyti šią peticiją ir užkirsti tolimesnį kelią Lietuvos maišymui su skurdžiomis Afrikos ir Azijos valstybėmis, galų gale, juk dėl to kenčia ir bendras Lietuvių noras pripažinti savo Tėvynę kaip lygiavertį vakarų pasaulio šalims kraštą. Pagarbiai, Jonas Kutavičius.

PALAIKOME UKMERGIŠKIŲ TEISĖTUS REIKALAVIMUS SUSIGRAŽINTI ŠILUMOS ŪKĮ SAVIVALDYBEI

A.Matulevičius- TAUTOS ATEITIES FORUMO pirmininkas. Adresuota: LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

Ukmergės savivaldybė neapsikesdama verslininkų savivalės nuomojančių šilumos tinklus nusprendė nutraukti nuomos sutartį ir susigražinti jai nuosavybės teise priklausančius šilumos tinklus.Tačiau nuomininkai nusprendę, kad gaila prarasti pasipelnymo šaltinį pradėjo teismų maratoną.Mūsų korumpuota teisėsauga pradėjo priiminėti gyventojam nepalankius sprendimus.Gyventojai palaiko savivaldybės sprendimą ir nori ,kad būtų įvykdytas teisingumas nuosavybė gražinta savivaldybei.Tautos ateities forumas paliko ukmergiškių tesėtus reikalavimus ir kreipiasi į šalies gyventojus pasirašyti šią peticiją paremiant ukmergiškių siekį ,kad šalyje šilumos tinklai visur būtų savivaldybių žinioje o ne verslo spekuliacijų objektu.

ATSISAKOME LAIKO KEITIMO.LAIKAS LIETUVOJE BUS PASTOVUS.

A.Matulevičius- TAUTOS ATEITIES FORUMO pirmininkas. Adresuota: LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

Negalima gyventi užterštoje aplinkoje.Nesveika valgyti chemizuotą ir genetiškai modifikuotą maistą.Niekas su tuo nesiginčina.Tai kodėl mūsų valdžia mus verčia gyventi ne pagal mūsų biologinį laiką.Niekas neįrodė,kad sukinėjant laikrodį sutaupoma.Tai sena mada o mūsų valdžios noras nežinia kodėl ir kam įsiteikti ES.Siūlome šalies vyriausybei atsiskyti vasaros laiko ,baigti nereikalingą laikrodžio sukinėjimą.Taip sutaupysime žmonių sveikatos ir mažiau bus streso vaikam.

Už protingas kuro kainas

Gediminas Nojus. Adresuota: Lietuvos Respubikos Seimas; Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Mieli Lietuvos gyventojai, Lietuvoje kuro kainos lyginant su mūsų valstybės gyventojų perkamąja galia yra 4 kartus didesnės negu vakarų Europos valstybėse. Šis nesuprantamas kainų skirtumas yra dėl mūsų valdžios nesugebėjimo rūpintis Lietuvos gyventojų gerbūviu. Mes, Lietuvos Respublikos gyventojai, prašome Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės imtis veiksmų ir užtikrinti mūsų, Lietuvos Respublikos gyventojų, lygybę vakarų Europos gyventojų atžvilgiu.

STOP- automobilių mokesčiui

Saulius Izonis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Pasigirdo kalbos, kad naujasis automobilių mokestis gali greitu metu atsirasti ir siekti apie 100 litų, mano manymu ir taip mokesčiais apkrauti gyventojai susidurtų su dar didesnėmis finansinėmis problemomis, kodėl tokio mokesčio nereikia 1 Sumažėtų ir taip katastrofiškai maži nauji automobilių pardavimai, apie automobilius turgus nėrą ką ir kalbėti 2 Labiausiai nukentėtų tie, kurie automobiliu naudojasi nuvažiuoti tik iki sodo ar tik tam tikru metų periodu 3 Su finansinėmis problemomis susidurtų autoservisai, kadangi mažėtų klientų 4 Šis mokestis tai tik bandymas užkamšyti biudžeto skyles, o ne kelių ar viešojo transpoto infrastruktūros gerinimui skirta priemonė Tad visus raginu pasirašyti, nes tik męs tauta galime nuspręsti kokį rytojų kursime, kokioje šalyje gyvensime.

STOP nelegalioms statyboms

Margarita Bezgėlienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Prezidentė

Kasdien girdime kalbas apie naujų mokesčių įvedimą, išmokų, lengvatų, kompensacijų naikinimą bei mažinimą. Bet ar tikrai šie veiksmai padės mums išbristi iš ekonominės krizės, skurdo, nepritekliaus?.. Mano pasiūlymas - išnagrinėti per paskutinius 20 metų atliktų nelegalių statybų (ypač ežerų, upių pakrantėse, parkuose) analizę ir konfiskuoti visą turtą bei žemę, kurioje buvo vykdoma neleistina veikla + uždėti to turto vertės dydžio baudą. Drastiška? Bet, kodėl tuomet diedukas savo kiemelyje nelegaliai pasistatęs garažą ar malkinę yra baudžiamas, o "turčiai" statosi pilis neleistinose vietose ir vaikšto nebaudžiami? Mano manymu, tai mažų mažiausiai nesąžininga ir neteisinga. Taigi, manau, konfiskavus šį turtą bei gavus priskirtas baudas, bus gerokai sumažinta biudžeto skylė ir nereikės visos sunkmečio naštos perkelti ant eilinių sąžiningų Lietuvos piliečių. Suprantu, kad toks įstatymas - tai plaukimas prieš galingą srovę, tačiau esu įsitikinusi, kad, kuo daugiau tokių mūsų plaukiančių bus, tuo toliau pasiirsime į priekį kovoje su neteisybe, savivale ir korupcija.