Už akivaizdų manipuliavimą mirtimis turi atsistatydinti ne NVSC direktorius, bet LR Sveikatos apsaugos ministras (28)

Virginija. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei

Kas vyksta Lietuvoje per Covid 19 epidemiją? Ar tik ne mirimo priežasčių klastojimas? Ar nėra valdžios noro, ne išsiaiškinti susidariusias priežastis ir numatyti priemones, bet viską užglaistyti, atleidžiant iš darbo Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( toliau NVSC) direktorių Robertą Petraitį? Savo tikslui įgyvendinti valdžia nusisamdo žiniasklaidą, kuri aiškina, jog visuomenė yra pasipiktinusi NVSC vadovo darbu. Didžiausias dėmesys –R. Petraičio atlyginimui į rankas ir jo klaidoms. 2021 m. sausio mėn. 3 d. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( toliau NVSC) direktorius Robertas Petraitis pakvietė žurnalistus į spaudos konferenciją. Jis pranešė, kad atsiradus informacijai apie galimas perteklines mirtis, atliko tyrimą ir 2020 m. gruodžio mėn. 18 d. nustatė 804 neatitikimus ( galimai miršta nuo vienos ligos pagal ligoninės įrašą, o mirties liudijime užrašoma kita mirties priežastis). NVSC spaudos konferencijoje, vykusioje sausio 3 d. nebuvo nei karto pasakyta apie neapskaitytas mirtis. Direktorius naudojo tik žodį neatitikimai. https://www.facebook.com/watch/live/?v=438430820515080&ref=notif¬if_id=1609668057783612¬if_t=live_video_explicit Nebuvo ir nėra neapskaitytų mirčių, nes mirčių skaičių nei sumažinti, nei padidinti neįmanoma, nes kai miršta žmogus, tai anuliuojasi to žmogaus asmens kodas ir sustabdomas pensijų ir kitų išmokų mokėjimas. Už akivaizdų manipuliavimą mirtimis turi atsistatydinti ne NVSC direktorius, bet LR Sveikatos apsaugos ministras A. Dulkys, nes būtent iš jo vadovaujamos ministerijos išėjo raštai apie neapskaičiuotas mirtis, o ne apie mirčių neatitikimą. Šlykščiausia, kad ekskontrolierius nenori sutikti, jog suklydo dėl savo rašto apie neapskaitytas mirtis. Jis toliau kvailina žmones padedant žiniasklaidai, kuri kaip alkanas šuo lyg kaulą yra įsikandusi žodį "neapskaitytos mirtys". Kviečiame visus pasirašyti šitą peticiją, nes Sveikatos ministras, išleidęs į viešą erdvę netinkamą vertinimą, kurį viešai per spaudos konferenciją sausio 3d. paneigė NVSC direktorius, turi pasitraukti iš ministro posto. Nemanome, jog tai tėra tik ministro pirmas „blynas“ ir nereikia reikalauti asmeninės atsakomybės. Ministras, neturėdamas medicininio išsilavinimo, jei liks valdžioje, tai tokių „blynų“ prikeps aibę. Jis, būdamas ilgamečiu valdininku ir tapęs ministru, vadovaujasi kirvio taisykle, o ne 10 kartų išmatuok ir tik 11 - kirpk.

Už regionų ir seniūnijų savivaldą, už Lietuvą čia kur gyvename (6)

Gintaras. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei

Konstitucija garantuoja mūsų teisę į gyvenimo kokybę visose Lietuvos vietovėse. Tačiau, situacija kiekvienais metais darosi vis grėsmingesnė nuošaliau nuo sostinės ir kitų dvejų didžiųjų ekonominių centrų gyvenantiems žmonėms ir pačiai Valstybei. Skirtumai tarp atskirų regionų ir miestų jau skaičiuojami dešimtimis ir šimtais kartų! Pavyzdžiui: • atlyginimai Vilniaus ir Kalvarijos gyventojams skiriasi apie 2 kartus; • nedarbo lygis Klaipėdoje ir Ignalinoje – daugiau nei 3,5 karto; • materialinės investicijos gaunamos vienam gyventojui Vilniuje ir Vilkaviškyje - daugiau nei 10 kartų; • tiesioginės užsienio investicijos - Vilniui ir Lazdijams - netgi 1460 kartų. Apie 20 % Lietuvos gyventojų yra žemiau skurdo lygio ar greta jo, o sunkiausia Marijampolės regione - apie 36 %. Turime tragiškai mažus gimstamumo, vaikų ir kitus skaičius. Vertybinis pasirinkimas – tolesnis skirtumų didinimas, t.y. egoistinis pseudo liberalizmas ir valdžios perdėta centralizacija be pilnavertės valstybės, ar socialiai teisingesnė ir turtingesnė Lietuva visiems. Visų Lietuvos vietovių žmonės prisidėjome prie Lietuvos stiprinimo, bendrųjų pajamų uždirbimo ir jų investavimo į sostinės ir kitų ekonominių gamybinių centrų pajėgumus. Šiandien jie jau duoda pajamas, t.y. tarsi grąžina visiems dirbusiems skolą, bet daugumai mūsų, ypač regionuose tuo neleidžiama pasinaudoti. Pažangios valstybės su savo piliečiais regionuose dalinasi ir europinės paramos lėšomis, jiems skiriant apie 40 proc. lėšų - regioniniai skirtumai ir skurdas tenai gerokai mažesni. Didžiausia problema, kad Lietuvoje šių pajamų ir paramos didžiąją dalį leidome užvaldyti sisteminėms valdžioms, ypač jų oligarchiniams rėmėjams. Jie savo noru su mumis nesidalins. Nekartokime tų pačių klaidų dar ketvertui metų. Išsikovoję regionų savivaldą bei „europinę“ lėšų dalį Lietuvoje, regionai bei juose esančios savivaldybės, seniūnijos gausime beveik 4 kartus daugiau. Sumos skaičiuojamos šimtais milijonų eurų. T.y., dabar šių lėšų gauname tik 1/4 to ką turėtume gauti. Papildomos lėšos ir regionų (kraštų) savivalda, kartu su palaikomo augimo centrų ir mokesčių lengvatų sistemos sukūrimu efektyviausiai garantuos regionų skurdo ir skirtumų sumažinimą. Pačių tiesiogiai išsirinktos regionų, o tuo pačiu ir seniūnijų tarybos vietinius klausimus spręs žymiai skaidriau, greičiau ir tikslingiau. Jų išlaikymui nereikėtų naujų papildomų išlaidų, nes regionų taryboms būtų deleguojamos dabar ministerijų turimos funkcijos ir lėšos, perkeltos ar pertvarkytos kitos struktūros. Keletą metų rašiau Prezidentui, Seimui, Vyriausybei prašydamas pradėti diskusijas dėl regionų savivaldos ir perdėto centralizacijos mažinimo - nesutinka. Rajoninės/miestų savivaldybės ir nacionalinės struktūros turi interesų konfliktus ir šališkumą seniūnijų ir regionų savivaldos klausimu. Paradoksas, bet padėti regionams ir seniūnijoms šiuo atveju galime tik mes patys čia gyvenantys, ypač - didesnis mūsų aktyvumas. Dėl paminėtų priežasčių parengiau ir kviečiame pasirašyti peticiją: 1.pritarti kraštų (regionų) savivaldybių tarybų (seimelių) tiesioginiams rinkimams ir „Deklaracijai dėl Lietuvos kraštų antro lygmens savivaldos“ (žr. mano "feisbuko" paskyroje - skamarocius.gintaras); 2. pritarti seniūnijų (valsčių) savivaldybių tarybų tiesioginiams rinkimams. Pagarbiai, Gintaras Skamaročius Kristijono Donelaičio draugijos pirmininkas Marijampolės regiono plėtros tarybos narys Europos pasienio regionų asociacijos VK narys (2000-2012) PS. Turiu žymėti, kad tai politinė reklama pasigaminta ir platinama nemokamai, nes šiuo metu esu kandidatas į LR Seimo narius (Marijampolės vienmandatėje ir Centro partijos-tautininkų 6-ame sąraše - 17).

DĖL IŠKASTINIŲ MINERALINIŲ UOLIENŲ PERDIRBIMO GAMYKLOS ALYTUJE (175)

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai Aplinkos apsaugos agentūrai

Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, pasirašę šią peticiją, nesutinkame, kad UAB „MS LT01“ iškastinių mineralinių uolienų perdirbimo veikla būtų vystoma adresu Pramonės g. 1, Alytuje. 2020 m. gegužės 7 d. buvo paskelbta UAB „Aplinkos vadyba“ parengta poveikio aplinkai ataskaita, su ja galėjo susipažinti visi suinteresuoti asmenys, pateikti klausimus ir pasiūlymus. Alytaus miesto savivaldybės administracija pateikė 33 klausimus bei dar 10 papildomų klausimų ir pastebėjimų (1 ir 2 priedai). Tačiau iki šiol nei UAB „MS LT01“, nei UAB „Aplinkos vadyba“ į šiuos klausimus atsakymų nepateikia, nėra išsklaidytos abejonės dėl gamyklos keliamų pavojų miesto ir rajono gyventojų sveikatai bei grėsmių gretimų įmonių veiklai. Taip pat PAV ataskaitoje nebuvo nagrinėta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme numatyta galimybė dėl vietos alternatyvų planuojamai ūkinei veiklai. Prašome ieškoti alternatyvios vietos iškastinių mineralinių uolienų perdirbimo veiklai vystyti. Stop Alytaus žmonių nuodijimui!

Prieš Lietuvos Nacionalinio Stadiono Statybas Šeškines Mikrorajone

G.U. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Vilniaus miesto savivaldybei ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai

Ši peticija ragina Vilniaus gyventojus stoti prieš Lietuvos Nacionalinio Stadiono statybas Vilniaus Šeškinės mikrorajone. 2016 metų duomenimis Šeškinės mikrorajone gyveno apie 36'000 žmonių (beveik 7% Vilniaus miesto gyventojų). Milžiniško stadiono statybos prie triukšmingo ir vaizdą gadinančio Akropolio Prekybos ir Pramogų centro sukeltų nepatogumus (triukšmą, kamščius...) ne tik piliečiams gyvenantiems Šeškinės mikrorajone, bet ir visiems Vilniečiams mylintiems savo miestą.

Už stadioną Naujoje Vilnioje (39)

Algirdas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Vilniaus miesto savivaldybei ir Švietimo, mokslo ir sportas

Eilinį kartą sužlugus Nacionalinio stadiono statyboms Šeškinėje iškilo sena idėja pagrindinį stadioną statyti Naujojoje Vilnioje. Stadionas į mūsų rajoną pritrauktų investicijas, sukurtų darbo vietų, aplink jį būtų sutvarkyta aplinka, parkai, gatvės. Kartu mes parodysime, kad mes esame už investicijas į visą Vilnių, o ne tik į Akropolio kaimynystę. Stadionas nėra tik apie futbolą – tai investicijos į mūsų aplinką ir mūsų vaikų galimybes sveikam laisvalaikiui! Parodykite, kad jums tai rūpi ir pasirašykite peticiją.

Reikalavimas Prezidentui ir Vyriausybei dėl karantino sąlygų atšaukti 2020 m. Valstybinius brandos egzaminus (1370)

Jaunimo. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui; Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui; Lietuvos Respublikos Vyriausybei; Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai

2020-04-09 d. Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis paskelbė, jog Lietuvoje esant karantinui valstybiniai brandos egzaminai bus vykdomi. Lietuvos visuomenei aišku, kad šiandien, pandemijos sąlygomis, dauguma gyvenimo sričių susiduria su problemomis, kurios reikalauja greitų sprendimų. Vienas iš jų - abiturientų egzaminai. Norėtume pateikti savo argumentus šios neordinarios situacijos suvaldymui. Remdamiesi tokių ES šalių kaip Jungtinė Karalystė, Nyderlandai, Prancūzija, Belgija ir kt. sprendimais dėl valstybinių baigiamųjų egzaminų organizavimo, siūlome karantino sąlygomis įprastinės brandos egzaminų organizavimo tvarkos bent laikinai atsisakyti. Brandos atestatą išduoti remiantis dviejų paskutinių metų mokyklinių pažymių vidurkiais. Tuo pagrindu reiktų organizuoti ir š.m. abiturientų laidos priėmimą į aukštąsias mokyklas. Siūlymą grindžiame konkrečiais argumentais. 1. Karantino sąlygomis įprastinis mokymo ir ugdymosi procesas savo kokybe negali prilygti įprastiniam mokymosi procesui. 1.1. Ne visi abiturientai, jų namų ūkiai turi modernius kompiuterius ir interneto prieigą. Tokie abiturientai atsiduria diskriminacinėse sąlygose, pažeidžiamos lygios galimybės jas akivaizdžiai užkertant. 1.2. Masinio prisijungimo prie nuotolinio mokymosi tinklų ir platformų sąlygomis netikėtai paaiškėjo, kad sistemingai stringa ryšys ir rengimosi egzaminams procesai nėra sklandūs. 1.3. Nuotolinis mokymasis seniai nebėra naujiena, tačiau krizė ištiko staiga, todėl mokyklos, pedagogai tokiam staigiam visuotiniam perėjimui prie distancinio mokymosi nėra pasirengę metodiškai. Darbo su kompiuteriu specifika leidžia aktyviai dirbti dvi pamokas. 2. Dėl minėtų sutrikimų, dėl situacijos neapibrėžtumo dabartiniai abiturientai patiria didelį stresą ir, lyginant su ankstesnėmis abiturientų laidomis, šiuo požiūriu neabejotinai patiria prastesnes sąlygas bei diskriminaciją. Būtų humaniška į šią situaciją atsižvelgti konstruktyviai, pritaikant pozityvią diskriminaciją, kas demokratijose yra įprasta. Pagaliau, brandos egzaminų tradicinės tvarkos motyvuotas vienkartinis suspendavimas nereiškia, kad mokymosi pasiekimų atsakingo vertinimo atsisakoma visai, tiesiog dėl aplinkybių, artimų force majore, laikinai keičiasi tik vertinimo ir atestato išdavimo metodika. 3. Nemaža dalis dabartinių Lietuvos abiturientų jau yra gavę pranešimus apie imatrikuliaciją iš Europos ir kt. šalių universitetų. Toji imatrikuliacija jau sėkmingai įvykdyta remiantis ankstesnių laikotarpių mokykliniais pažymiais. Vėliau lietuviškas brandos atestatas (galimai paremtas tik mokykliniais egzaminais) ex post facto būdu tiesiog bus įdėtas į studento bylą užsienio universitete. Jei tokia abitūros ir imatrikuliacijos tvarka funkcionuoja demokratinių šalių universitetuose, pasižyminčiuose aukšta akademine kultūra, tai kodėl ji iš principo negalima Lietuvoje? Tai būtų šios laidos abiturientų nediskriminavimas, taip pat tiek pačių abiturientų, tiek egzaminą organizuojančių pedagogų saugumas pavojingo pandeminio karantino sąlygomis. 4. Susiklosčiusiomis aplinkybėmis būtų klaidinga fetišizuoti NEC vaidmenį ir turėti iliuziją, kad abiturientų žinių patikra minėtoje institucijoje vykdoma tobulai. Pastarąjį dešimtmetį NEC neišbrenda iš gėdingų ir beviltiškų skandalų. Nepaisant nuolat pasireiškiančių akivaizdžių krizės ir betvarkės požymių, vykdomoji valdžia nuo problemos nusišalino, nesiėmė ryžtingų veiksmų tvarkai ir įstaigos funkcionalumui atstatyti.Visuomenėje, švietimo bendruomenėse NEC autoritetas, pasitikėjimas šia institucija yra kritęs. 5. Sutelkti egzamino metu vienoje vietoje ir ilgesniam laikui itin didelį skaičių žmonių būtų labai neatsakinga.

Atviras kreipimasis dėl planų Lietuvos žemės gelmėse laidoti anglies dioksidą (396)

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Lietuvos Respublikos Vyriausybei

Mes, žemiau pasirašiusieji, reikalaujame, kad būtų atsisakyta planų žemės gelmėse saugoti gamybos atliekas, anglies dioksidą. Aplinkos ministerijos, Lietuvos geologijos tarnybos, mokslininkų ir užsienio šalių patirtis rodo, kad CO² ilgalaikis saugojimas žemės gelmėse yra susijęs su rizika geriamam vandeniui, kitoms naudingosioms iškasenoms, aplinkai ir žmonių sveikatai. Manome, kad šis suinteresuotų grupių sugalvotas eksperimentas yra ekonomine, aplinkosaugine bei socialine prasme žalingas valstybei. Mokslininkai perspėja, kad įgyvendinant geologinį CO² saugojimą galimas staigus uolienų plyšių ir įtrūkių atsiradimas, galimas uolienų vientisumo pažeidžiamumas, kas gali daryti įtaką požeminio geriamo vandens užteršimui. CO² ar sūrymų nutekėjimas iš CO² saugyklos į kitus požeminio vandens sluoksnius gali padidinti požeminio vandens rūgštingumą, pakeisti mineralizaciją, mobilizuoti metalus. Kitos rizikos, kaip metano išstūmimas, saugyklos slėgio kitimas dėl injektuotų CO² dujų slėgio, gali pakeisti požeminio vandens srauto greitį ir kryptį, spūdį. Pažymėtina, kad vakarų Lietuva yra unikali, lyginant su aplinkinėmis teritorijomis, dėl čia randamų nemažų geoterminių energijos išteklių. Tačiau teritorijos perspektyvios geoterminės energetikos vystymui netinkamos CO² saugojimui arba priešingai – įrengus CO² saugyklą nebus galima panaudoti geoterminio vandens. Lietuva, skirtingai nuo kitų ES šalių, beveik neturi taršios pramonės. Todėl visiškai neaišku, kodėl norime prisiimti kitų šalių, pramonėje naudojančių akmens anglį, įsipareigojimus. Tokios ES šalys, kaip Austrija, Kroatija, Estija, Latvija, Slovėnija ir dalinai Čekija, Suomija, Liuksmeburgas ir kitos valstybės draudžia savo teritorijoje įrengti anglies dioksido saugyklas. Kai dauguma ES šalių ieško naujų metodų kaip sumažinti anglies dioksido išmetimus ir juos panaudoti antrą kartą, Vyriausybė eilinį kartą, neatlikus netgi kaštų naudos analizės, bando įtikinti, kad pirmiau įgyvendinsime, o paskui pamatysime. Toks trumparegiškas požiūris įsileidžiant užsienio investicijas, naudingas tik investuotojams ir neatsižvelgiant į jų pasekmes perspektyvoje gali turėti neprognozuojamų padarinių šalies ateičiai. Todėl mes pareiškiame, kad didelė dalis Žemaitijos žmonių rinkimuose į Parlamentą ir Vyriausybę rinko patikimus, žaliųjų idėjų vedamus politikus. Reikalaujame, kad būtų laikomasi tų nuostatų, kurios įrašytos Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos programoje bei buvo išsakytos rinkimų metu. Mes reikalaujame Žemaitijos žemėje stabdyti planuojamą CO² saugyklų įrengimą ir tikimės, kad valdžia ir turtai yra ne vienintelės jūsų vertybės, ir kad dar rūpi mūsų vaikų, anūkų, mūsų šalies ateitis.

„Vijūnėlės dvarą“ – Druskininkų M.K.Čiurlionio meno mokyklai (247)

Druskininkų. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Druskininkų savivaldybei

Pritariu visuomenės nuomonei, kad „Vijūnėlės dvaras“ ( Turistų g. 13, Druskininkuose) būtų perduotas visuomenės poreikiams, įkuriant ten M. K. Čiurlionio meno mokyklą.

Nepritarimas rengiamoms Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos ir Statybos įstatymų pataisoms (40)

ICOMOS. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijai Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai

Susipažinę su parengtais Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos 231 straipsnio ir kitais siūlomais teisinės sąrangos pakeitimais, mes, žemiau pasirašiusieji, reiškiame susirūpinimą ir nepritarimą rengiamoms Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos ir Statybos įstatymų pataisoms, kuriomis siekiama sumenkinti Lietuvos Respublikos kultūros paveldo reikšmę, panaikinti paveldo apsaugos, kaip imperatyvios valstybei nustatytos pareigos ir funkcijos sampratą, išreikštą Lietuvos Respublikos Konstitucijoje, tarptautiniuose dokumentuose ir nacionalinės teisės aktuose. Dabar veikianti nacionalinė paveldosaugos sistema yra kurta dešimtmečiais, tobulėjanti, siekianti sutarimo valstybėje dėl nacionalinio kultūros paveldo išsaugojimo ir nepasiduodanti nuolat patiriamam išoriniam spaudimui atsisakyti savo misijos. Lietuvos kultūros paveldo apsaugos sistema yra žinoma ir vertinama Europoje. Siūlomomis pataisomis siekiama kultūros paveldo išsaugojimo darbus prilyginti statybos darbams, taip atveriant kelią nacionalinio kultūros paveldo autentiškumo naikinimui ir neribotai plėtrai paveldinėse teritorijose. Taip pat nepagrįstai siūloma atsisakyti specialių kvalifikacinių reikalavimų specialistams, kurie projektuotų ir vykdytų darbus kultūros paveldo vertybėse ir jų teritorijose, kas panaikintų bet kokią atsakomybę už kultūros paveldo žalojimą ir naikinimą. Reikalaujame kuo skubiau sustabdyti šių pataisų, suformuluotų slapčia nuo paveldo apsaugos srityje dirbančių specialistų, svarstymą.

STOP REGIONINIŲ LIGONINIŲ NAIKINIMUI (19)

M.. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui Viktorui Pranckiečiui, Lietuvos Respublikos Seimo sveikatos reikalų komitetui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos Seimo Peticijų komisijai

Už regioninių ligoninių (Zarasuose, Molėtuose, Ignalinoje, Širvintose, Joniškyje, Akmenės, Pakruojo, Kupiškio, Gargždų, Šilalės, Prienų, Kaišiadorių r., Kazlų Rūdos, Kalvarijų ir kt.) išsaugojimą. Parengtas LR Sveikatos sistemos ir Sveikatos priežiūros įstaigų pakeitimo įstatymų projektas, kuriuo numatoma optimizuoti ligoninių tinklą. Iškilo reali grėsmė, kad dėl numatomų pertvarkų pablogės paslaugų prieinamumas ir dar labiau didės socialinės atskirtis. Akivaizdu, kad planuojama reforma prieštarauja Vyriausybės deklaruojamos regioninės politikos principams. Atsižvelgdami į pirmojo būtinumo paslaugų teikimo užtikrinimo garantijas kiekvienam gyventojui, bei Lietuvos valstybės prisiimtus įsipareigojimus dėl šių paslaugų prieinamumo, mes reikalaujame: Išsaugoti regioninių ligoninių tinklą ir juose teikiamas paslaugas gyventojams. Remdamiesi konstitucine Lietuvos Respublikos piliečių peticijų teise, Peticijų įstatymo 3 ir 4 straipsniais, reikalaujame šį kreipimąsi pripažinti peticija. Sutinku, kad parašų rinkėjai tvarkytų mano pateiktus asmeninius duomenis šios apklausos numatytais tikslais.