UŽ LIETUVIŠKUS SŪRELIUS UŽSIENIO PARDUOTUVĖSE

Oleg. Adresuota: LR prezidentė Dalia Grybauskaitė

Kiekvienas lietuvis, išvykęs į užsienį, kaskart susiduria su žiauria neteisybe: niekur užsienyje nėra pirkti sūrelių. Metas padaryti galą šitam nesusipratimui ir priversti lietuvos verslininkus eksportuoti sūrelius svetur. Mes kreipiamės į Prezidentę, nes tik ji gali suvienyti tautą ir priimti teisingą sprendimą! Pasirašyk, jei tau rūpi sūreliai.

Lietuvos švietimo darbuotojų reikalavimai (871)

Rūta. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas, LR Vyriausybė, LR švietimo ir mokslo ministerija

Mes, mokytojai, nebegalime tylėti, nes Lietuvos švietimo sistema seniai nebėra prioritetinė sritis. Nuolatinių reformų pasekmė- nuosekliai prastėjanti ugdymo kokybė. Puiki idėja Lietuvai- paskelbti mokytojo profesiją prestižine iki 2025 m. niekaip nesiderina su Švietimo ir mokslo ministerijos veiksmais: nuolat pabrėžiamas nepasitikėjimas dirbančiais mokytojais. Švietimo sistema nebeturi atsinaujinančių resursų- jaunų žmonių, kurie norėtų rinktis mokytojo profesiją. Švietimo sistema artėja prie visiško chaoso, todėl mes, būdami atsakingi pieš mūsų visų vaikus, REIKALAUJAME: 1. Stabdyti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio įgyvendinimą nuo 2018 rugsėjo kaip neskaidrų, neparengtą ir nesuderintą su mokytojais bei mokyklų vadovais. 2. Mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modelyje turi būti atsižvelgta į šiuos principus: 2.1. Etatą sudaro 36 valandos, iš kurių ne daugiau kaip 18 kontaktinių valandų; 2.2. Etatas gali būti dalinamas tik išlaikant tą pačią kontaktinių ir nekontaktinių valandų skaičiaus proporciją; 2.3. Valandos etatui skaičiuojamos ne metams, o savaitei. 3. Nuo 2018 09 01 padidinti pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus 20 proc. ir sudaryti aiškų ir nuoseklų atlyginimų kėlimo planą, kad iki 2020 m. jie būtų suvienodinti su vidutine Europos Sąjungos šalių mokytojų alga. 4. Numatyti ne mažiau kaip šešias nekontaktines valandas ikimokyklinių ir priešmokyklinių įstaigų pedagogų etate. 5. Mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse, nurodant konkrečius skaičius ir terminus. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. pradėti mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse: 5.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų 1,5 – 3 metų grupėse – iki 10 vaikų, 3 – 7 metų grupėse – iki 15 vaikų; 5.2. bendrojo ugdymo mokyklų 1-4 klasėse – iki 22, 5 – 12 klasėse – iki 26 mokinių.    

Dėl katilinės Beržų 6B, Panevėžyje, statybos uždraudimo (92)

Asta. Adresuota: LR Vyriausybei Aplinkos ministerijai LR Prezidentei LR Seimo nariams G. Burokienei, P. Urbšiui, B. Mateliui Panevėžio m. merui, Tarybai, Administracijai

Mūsų tikslas - išsaugoti konstitucines Žmogaus teises į sveiką, saugią ir švarią gyvenamąją aplinką bei nuosavybės neliečiamumą. Mes kategoriškai prieštaraujame 19,9 MW biokuro katilinės, Beržų g. 6B, Panevėžyje, statybai, kadangi: a) naujos katilinės veikla, deginant medienos atliekas (biokurą) neišvengiamai didins aplinkos taršą Panevėžio mieste, jo pietinėje ir centrinėje dalyse, kuriose yra gyvenamieji rajonai, darys neigiamą įtaką gyventojų, jų vaikų gerovei ir sveikatai, blogins gyvenamosios aplinkos kokybę. Dėl vyraujančių pietų, pietvakarių, vakarų vėjų teršalai be kita ko bus nešami link ikimokyklinio ir pagrindinio ugdymo įstaigų ir gimnazijų, kurių 400-800 m. atstumu yra net dešimt; b) dėl šios planuojamos ūkinės veiklos nuvertės nekilnojamasis turtas; c) katilinės statybos vieta parinkta neteisėtai ir nepagrįstai, ji nenumatyta Panevėžio miesto bendrajame plane, o specialiajame šilumos ūkio plane nurodyta, kad šioje vietoje katilinių statyba nerekomenduojama; d) Aplinkos apsaugos agentūrai priėmus išvadą dėl poveikio aplinkai vertinimo atrankos buvo pakeisti biokuro katilinės projekto sprendiniai, kurie yra susiję su didesniu poveikiu aplinkai, ir šiai planuojamai ūkinei veiklai nėra atlikta privaloma poveikio aplinkai vertinimo procedūra pagal pasikeitusius ūkinės veiklos sprendinius; e) šios planuojamos ūkinės veiklos metu bus sukūrenama daugiau nei 165,86 tonų per dieną medžio atliekų (biokuro), todėl šiai ūkinei veiklai yra privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, kuris iki šiol nėra atliktas; f) statytojas UAB „Biokuro energija“ ignoruoja visuomenės reikalavimus įdiegti modernesnę valymo įrangą, įsipareigoti vykdyti taršos monitoringą, taip pat atsisako didinti kamino aukštį nuo suprojektuoto 25 m. bent iki 35 m. tam, kad būtų garantuota adekvati teršalų sklaida. Mes nuogąstaujame, kad pastačius katilinę ji taps nuolatine pietinės ir centrinės miesto dalies gyventojų bei verslo problema, kadangi Lietuvoje esanti oro taršos kontrolės sistema ir ją reglamentuojantys teisės aktai neužtikrina, kad ūkio subjektai, išleidžiantys į aplinką teršalus, laikytųsi leidžiamų taršos normatyvų. Oro taršos kontrolė yra faktiškai pavesta pačiam teršėjui, o valstybinių institucijų priežiūra yra išskirtinai formali ir neveiksminga. Nepaisant to, kad Panevėžio miesto pietinės dalies gyventojai yra surinkę ir pateikę įvairioms valdžios institucijoms apie 700 parašų dėl šios katilinės statybų uždraudimo, nei viena iš valdžios institucijų nesiryžta prieštarauti šioms statyboms ir vengia ginti viešąjį interesą, susijusį su švarios, sveikos ir saugios gyvenamosios aplinkos išsaugojimu. Panevėžio miesto gyventojai, atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta kategoriškai prieštaraujame 19,9 MW biokuro katilinės, Beržų g. 6B, Panevėžyje, statybai, ir REIKALAUJAME: 1. neišduoti statybos leidimo katilinės statybai Beržų g. 6B, Panevėžyje ir neleisti vykdyti tokios statybos; 2. ginti viešąjį interesą - suinteresuotos visuomenės teises į sveiką, švarią ir saugią aplinką bei nuosavybės neliečiamumą; 3. priimti sprendimus dėl atsinaujinančių išteklių energetikos objektų tipų, jų išdėstymo zonų ir vietų numatymo Panevėžio miesto bendrajame plane ir specialiajame šilumos ūkio plane.

NEPRITARIAME VAIKŲ LIGONINĖS VšĮ VUL SANTAROS KLINIKŲ FILIALO STUKTŪRINIAMS PAKEITIMAMS VAIKŲ ORTOPEDIJOS-TRAUMATOLOGIJOS CENTRE (160)

Indrė. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas, LR sveikatos apsaugos ministras, LRS sveikatos reikalų komiteto pirmininkė, LRS socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė, LR lygių galimybių kontrolierė.

Nepritariame Vaiko raidos centro perkėlimui į Santaros klinikų Vaikų ligoninės Ortopedijos – traumatologijos centrą. Vaikų ortopedijos-traumatologjos centras yra vienintelis Lietuvoje, kuriame yra atliekamos sudėtingiausios stuburo patologijos - skoliozės, kifozės, spondilolistezės lūžių ir kitos operacijos. Didelė dalis ortopedijos skyriuje gulinčiųjų yra neįgalieji, su jiems paskirta slauga ar priežiūra. Šiems vaikams  yra nuolatos  būtinas slaugantysis ar jį prižiūrintis asmuo. Panaikinus didžiąją dalį skyriaus vietų, slaugančiąjam nebus užtikrintos sąlygos tinkamai pasirūpinti šiais vaikais. Tokiu būdu bus dar pabloginta neįgaliųjų, retomis, sudėtingomis ligomis sergančųjų ir juos slaugančių asmenų gyvenimo kokybė. Pooperacinis laikotarpis po sudėtingų operacijų gali trukti nuo poros savaičių iki kelių mėnesių. Jeigu skyriuje liks tik kelios lovos, planinių operacijų eilės teks laukti labai ilgai, jau nekalbant apie komplikacijų atvejus.  Augantiems vaikams su kaulų deformacijomis, patologijomis - laukimo laikas gali būti lemiamas kovoje su liga. Todėl mes esame ypatingai sunerimę dėl struktūrinių pakeitimų šiame centre. Reikalaujame: • Ir toliau užtikrinti aukščiausios kokybės gydymo paslaugas vaikams, paliekant esamas patalpas ir lovų skaičių • Nedidinti operacijų laukimo eilių dėl lovų ir palatų stokos. • Užtikrinti esamas darbo ir kompetencijos kėlimo sąlygas gydytojams ir kitiems ortopedijos-traumatologijos centre dirbantiems medicinos specialistams. • išsaugoti ilgai ir nuosekliai kurtą puikią ortopedinės pagalbos bazę Lietuvoje. Vaikų sveikata nėra pelną nešanti “prekė”! Mes, žemiau pasirašę, patvirtiname, kad remiame reikalavimą.

Prieš Didvyžių socialinių globos namų pertvarką (33)

Kristina. Adresuota: LR Prezidentė, Seimas, Vyriausybė

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija vykdo pertvarką, kurios pagrindinis tikslas – asmenis, turinčius proto ir psichikos negalią, integruoti į bendruomenę. Viena iš įstaigų, kurios laukia dideli pokyčiai – Vilkaviškio rajono Didvyžių socialinės globos namai. Planuojama dalį, o gal ir visus šioje įstaigoje gyvenančius 285 asmenis iškelti į visame rajone išsibarsčiusius grupinio gyvenimo namus.Iki 2030 metų Didvyžių pensionatas išnyks, bus išdraskyta visa sukurta materialinė bazė. Vilkaviškiečiai pasisako prieš tokią šių globos namų pertvarką.

Už Lietuvą be inkarų! (9)

Viešojo. Adresuota: UNESCO, ICOMOS, LR Prezidentė, LR Seimas, Kultūros ministerija, Aplinkos ministerija, VTPSI, KPD, VKPK, Liudvikas Andriulis

Mes pasisakome už investicijas, logiškus, vienodai taikomus įstatymus ir paveldo naudojimą. Įsigalinčios draudimų ir investuotojų demonizavimo tradicijos tapo rimtu inkaru Lietuvos augimui. Vienas kitam prieštaraujantys įstatymai išvien su politikų atsakomybės nebuvimu leidžia sustabdyti bet kurį investicinį projektą. Svarbių Lietuvai paminklų, aikščių, pastatų, saugomų teritorijų tvarkymas nejuda iš vietos dešimtmečiais vien dėl tarpinstitucinių rietenų. Prarandame šimtamilijonines investicijas, darbo vietas, erdvę veikti smulkiajam verslui, nesurinktus mokesčius. Mums nėra normalu kai: - dūla nenaudojamas paveldas, miestuose plyti tušti sklypai ir nesutvarkytos aikštės; - dėl valdininkų darbo broko bei rietenų griaunami legalūs žmonių namai; - masiškai stabdomi statybos leidimai; - daugelio architektūrinių konkursų rezultatai tampa bergždžiais; - politikai viršija jiems suteiktus įgaliojimus gindami savo turtą ir interesus; - mokesčių mokėtojai moka kompensacijas už valdininkų naikinamą turtą ir idėjas; - už viešąjį interesą pateikiami siekiai stabdyti, o ne kurti. Mes reikalaujame: - Gerbti investicijas, žmonių darbą ir kūrybą; - Pašalinti įstatymų tarpusavio prieštaravimus, nustatyti valdininkų įgaliojimų ribas ir įteisinti jų atsakomybę už priimtus sprendimus; - Tvarkyti paveldą tam, kad jis būtų naudojamas ir kurtų vertę, o ne taptų našta visuomenei.

Už sveikatos apsaugos sistemos reformą (30)

Arvydas. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas,LR Vyriausybei, LR SAM

Šiandieninė sveikatos apsaugos sistema yra užsilikęs planinės ekonomikos reliktas. Joje dirbantys medicinos darbuotojai neturi motyvacijos gerinti darbo kultūrą, siekti geresnių rezultatų. Aplinka, kurioje jie dirba, neskatina gerai dirbančius ir toleruoja nemokšas ar karjeristus. Pastarieji, pasinaudoję sistemos netobulumu, gana dažnai sėkmingai daro karjerą. Sistema neįgali apsivalyti nuo tokių darbuotojų ir atsinaujinti. Jos vidinės problemos įtakoja santykius tarp gydytojo ir ligonio, kaip išdava ir gydymo kokybę. Ligoniams vis dažniau tenka patirti neprofesionalumą, abejingumą ir net grubumą. Todėl mes, ligoniai ir juos prižiūrintys asmenys bei visi kiti suinteresuoti Lietuvos piliečiai, reikalaujame: 1. Reformuoti sveikatos apsaugos sistemą. 2. Pakeisti joje esančius planinės ekonomikos santykius naujais, atitinkančiais šiandienos reikalavimus.    3. Susieti gydytojų atlyginimą su jų darbo rezultatais, kuriuos  vertinant dalyvautų ligoniai arba jų atstovai. 4. Vykdant, sveikatos apsaugos sistemos reformą, atsižvelgti į visų suinteresuotų visuomenės sluoksnių interesus. https://www.delfi.lt/sveikata/sveikatos-naujienos/vilniete-iki-siol-neatsigauna-mano-serganti-teva-i-gatve-ismete-kaip-suni.d?id=76511811

LR Statutinių pareigūnų ir VRS pensininkų kreipimasis (27)

Statutinių. Adresuota: LR Seimas, LR Prezidentė, LR Vyriausybė, LR Vidaus reikalų ministerija, Europos parlamentui, ES Tarybai

Lietuvos statutinių institucijų pareigūnai, nuolat dirbdami padidintos rizikos ir psichologinės įtampos sąlygomis Tėvynės ir kiekvieno visuomenės nario labui, patirdami didžiulį emocinį ir fizinį nuovargį, kiekvienais metais rengiant naują biudžetą susiduria su Valstybės cinišku abejingumu. Statutinių tarnybų ir ypatingai viešosios tvarkos užtikrinimo sektorius, kuris yra saugios visuomenės garantas, nebeturi fizinių išteklių savo funkcijoms vykdyti pilnu pajėgumu. Išskirtinai savo resursais ir ribotais finansiniais ištekliais bandoma kurti motyvavimo ir skatinimo sistema yra nepakankamas kriterijus profesionalams išlaikyti, jaunam pajėgiam kontingentui sutelkti ir uždaviniams įgyvendinti. Šiai dienai Lietuvos Respublikos statutinių pareigūnų algos ir pensijos yra bene žemiausios visoje ES, o jokių perspektyvų jų kėlimui nenusimato. ES valstybių narių statutinių institucijų interesai valstybiniu lygmeniu yra ginami tarptautinėje plotmėje ir prašoma ieškoti pagalbinių resursų pareigūnų orioms algoms bei pensijoms užtikrinti, tuo tarpu Lietuvos statutinės institucijos valstybiniu lygmeniu skandinamos diržų veržimų, savų išteklių paieškų ir vidinių resursų manipuliavimo žaidimuose, net neplanuojant skirti papildomų lėšų algų kėlimui. Algų augimas neplanuojamas ne tik, kad 2018 metais, bet net ir ES programos 2020 metams rėmuose Lietuvos perspektyviniai planai kelti algas statutiniam sektoriui nenumatyti, kaip ir nenumatytas statutinių pareigūnų pensijų kėlimas ES pensijų programoje iki 2060 m. Pareigūnams išeinant iš tarnybos, algų stagnacijai įtakojant griūties procesus, nes jauni pareigūnai taip pat ilgai neištveria gyvenimo pusbadžiu ir atitinkančių grėsmes tarnyboje socialinių garantijų nebuvimo, Valstybės abejingumo dėka artėjama prie visiškos sistemos demotyvacijos ir kraštutinio nusivylimo. Nusivylusi ir ateitimi netikinti teisėsauga – nesaugi valstybė ir visuomenė, mes tikime, kad Jūs, kaip ir mes, to nenorite. Suvokdami, kad tik patys galime kažką pakeisti, būdami atsakingi ne tik už save, bet ir už visuomenės saugumą, valstybės viešosios tvarkos užtikrinimą ir palaikymą, jausdami esantys įsipareigoję Tėvynės labui ir kiekvieno piliečio ramybei bei teisinei gerovei, reikalaujame valstybės valdymo institucijų atsisakyti ciniško abejingumo pozos ir skubiai imtis veiksmų, dėl kurių valingiems sprendimams priimti yra pats tinkamiausias laikas. Reikalaujame: 1. Nedelsiant padidinti statutinių institucijų algų fondą tiek, kad be papildomų vidinių resursų, projektinių programų ir kitų sistemos savižudos priemonių žemiausia alga nuo 2018 m. sausio 1 d. žemiausios grandies pareigūnams būtų skaičiuojama nuo 1000 eurų iki mokesčių, o iki 2020 metų sausio 1 d. statutinių institucijų pareigūnams algas pakelti iki vidutinio Europos Sąjungos šalių statutinių institucijų atlyginimo vidurkio. 2. Nedelsiant priimti sprendimus, kurių dėl finansinių apribojimų negali priimti statutinės institucijos savarankiškai, ir pradėti taikyti papildomų socialinių garantijų bei papildomo nelaimingų atsitikimų draudimo paketą, atitinkantį ES valstybių socialinių garantijų užtikrinimo statutiniams pareigūnams gaires . 3. Nedelsiant atstatyti visas iki šiol neatstatytas statutinių pareigūnų pensijas. 4.Nedelsiant nustatyti statutinių pareigūnų pensijų dydį ne mažesnį nei 50 proc. buvusio darbo užmokesčio su visais priedais, išeinančiųjų į pensiją išmokos dydį skaičiuojant ne nuo bazinio dydžio ir įsipareigoti iki 2020 metų jį pakelti iki ES vidurkio, o taip pat šių įsipareigojimų rėmuose pakelti pensijos išmokas ir išėjusiems į pensiją iki šio sprendimo priėmimo.

Išsaugokime katalikišką Šv. Mato gimnaziją (114)

R.Kapčiūniene. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas, LR Vyriausybė, LR Švietimo ir mokslo ministerija, Kauno savivaldybė

Mes, žemiau pasirašiusieji Šv. Mato gimnazijos bendruomenės nariai, reikalaujame, kad Kauno savivaldybė pratęstų panaudos sutartį ir Šv. Mato gimnazija galėtų veikti ir tęsti katalikišką ugdymą.

Už teisingą mokyklų finansavimą (10)

L.. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas,LR Vyriausybė

Mes, Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos aštuntokai, projekto ,,Pažink valstybę“ dalyviai, manome, kad mūsų rajone netinkamai finansuojama mokyklų ugdymo aplinka. Galvojame, jog neteisinga, kad nuo 2009 metų mokyklų ugdymo aplinkai bei kitų biudžetinių įstaigų darbo užmokesčiui skiriama tik 11,5 mėn. biudžete numatytų finansavimo lėšų, o likusią dalį (0,5 mėn.) lėšų, skirtų darbo užmokesčiui, įstaigos turi sutaupyti. Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Konstitucijos 48 str., reikalaujame teisingo biudžeto paskirstymo mokykloms bei kitoms rajono biudžetinėms įstaigoms.