Keiskite Lietuvių kalbos teksto suvokimo užduočių klausimus. (3)

A.C. Adresuota: LR švietimo ir mokslo ministerija

Siūlau pakeisti arba panaikinti Lietuvių kalbos teksto suvokimų užduočių klausimus, kuriuose reikia parašyti SAVO nuomonę, o ji būtinai turi sutapti su kažkokio žmogaus nuomone. Manau, jeigu yra toks klausimas, tai turi būti užtai skiriamas maksimlus tašku skaičius, o ne nulis.

nepasitenkinimas (2)

studentai. Adresuota: Lietuvos žemės ūkio universitetas, švietimo ir mokslo ministerija

SKUNDAS DĖL PROFESORĖS V.ALEKNEVIČIENĖS GALIMOS NEKOMPETENCIJOS DĖSTANT ĮMONĖS FINANSŲ VALDYMO DALYKĄ 2011-01-15 Šilutė Mes, Lietuvos žemės ūkio universiteto neakivaizdinių studijų 5 kurso žemės ūkio buhalterinės apskaitos ir finansų programos 1, 2, 3 grupių studentai, esame nepatenkinti profesorės V. Aleknevičienės dėstomomis įmonės finansų valdymo paskaitomis, jų kokybe, darbo metodais. Žemiau išdėstome savo nepasitenkinimo argumentus. Įmonės finansų valdymo paskaitų metu neaiškiai dėstomi uždavinių sprendimai, dėstytoja naudodama savo skaidrių medžiagą aiškino sprendinius, tačiau viskas buvo daroma labia greitai, skubotai, kad studentai nespėdavo sureaguoti. Paklausus destytojos, kaip ir iš kur gaunamas konkretus atsakymas, sulaukdavome replikos, kaip mes dar galime dirbti buhalteriais jeigu nieko nesugebame. Ruošiantis egzaminui buvo akcentuota, kad jei išpręsime uždavinius iš vadovėlio – egzaminą tikrai išlaikysime. Sprendžiant uždavinius, prašėme dėstytojos pagalbos, sutiko bendradarbiauti el. paštu, tačiau kai pradėjome siųsti mums neaiškių uždavinių sprendimus, prašydami padėti, paaiškinti ar bent “užvesti ant kelio”, tai dėstytoja atsakydavo, jog ji fiziškai nepajėgi mums padėti. Pasitaikydavo atvejų, kai atsakymas vadovėlyje pateiktas vienoks, o išsprendus uždavinį gauname kitokį. Paprašius destytojos paaiškinti kodėl mūsų sprendimo atsakymas nesutampa su vadovėlyje pateiktu – jokio paaiškinimo nesulaukdavome. Niekaip nesugebame paaiškinti sau, ko dėstytoja V. Aleknevičienė iš mūsų nori. Dauguma studentų ne vienerius metus kartoja egzaminą iš dėst. V. Aleknevičienės dalyko ir vis nesėkmingai. Būtina pastebeti, kad kiekvienas egzamino perlaikymas studentams kainuoja, tad mes kenčiame ne tik nuo nežinomybės, nes nesugebame suprasti dėst. V. Aleknevičienės darbo metodų, bet kenčiame ir finansiškai nuolat perlaikinėdami egzaminą. Norime atkrepti dėmesį, kad šiuo metu universitete vien iš įmonių finansų valdymo dalyko, dėstomo V. Aleknevičienės, yra daugiau nei 280 studentų, kurie niekaip negali išlaikyti finansų valdymo dalyko egzamino. Dauguma laiko nebe pirma karta. To pasekoje, studentai priversti imti akademines atostogas, nes dėl akademinių skolu yra neprileidžiami prie diplominio darbo rašymo ir gynimo. Labai keista, kai dauguma studentu sėkmingai mokėsi visus 5 metus be jokių skolų, pradėje studijuoti V. Aleknevičienės dalyką, staiga nebesugeba mokytis ir niekaip negali išlaikyti egzamino. Be to, sugryžimas iš po akademinių atostogų vėl kainuoja, tad studentai vėl kenčia finansiškai. Norime atkreipti universiteto administracijos dėmesį į šią problemą ir manome, kad reikėtų susimastyti ir daryti sprendimus, kodėl taip yra. Jei dėstytojas nepajėgus tinkamai bendradarbiauti su studentais, reikėtu daryti išvadas ir, galbūt, apleisti darbo vietą, leisti dirbti tokiems dėstytojams, kurie susitvarkytu su savo darbo krūviu. Remiantis tuom, kas išdėstyta aukščiau, Lietuvos žemės ūkio universiteto administracijos, prašome: 1. Paaiškinti, kodėl vien iš dėstytojos V. Aleknevičienės dalyko yra tiek daug skolininku? 2. Pagrįsti arba paneigti faktą, kad dėst. V. Aleknevičienės paskaitos yra kokybiškos? 3. Sudaryti komisiją, kuri dar kartą įvertintu įmonės finansų valdymo dalyko egzamino rezultatus, peržiūrėtu studentų darbus. 4. Kol bus išaiškinta ši problema, sudaryti galimybę studentams, neišlaikiusiems V. Aleknevičienės egzamino toliau tęsti studijas, leisti studantams pasirinkti diplominio darbo temas, skirti darbo vadovus ir ruoštis darbų gynimui. 5. Patvirtinus faktą, kad studentų darbai neteisingai, per žemai įvertinti, gražinti įmokas už dėst. V. Aleknevičienės egzamino perlaikymą

Už Kauno „Purienų“ vidurinės mokyklos identiteto išsaugojimą (81)

E.Mačiukas,. Adresuota: Kauno miesto Savivaldybė, LR Švietimo ir mokslo ministerija, LR Seimas, LR Prezidentė

[b]Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 str. 3 p., teikiame spręsti svarbų visuomenei ir vietos savivaldai klausimą dėl Kauno „Purienų” vidurinės mokyklos identiteto išsaugojimo po Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos. Šia peticija siekiame, kad Kauno „Purienų” vidurinė mokykla išlaikytų galimybę komplektuoti 1–12 klases.[/b] Lietuvos bendrojo lavinimo mokylų tinklo pertvarka (optimizavimas) turėtų būti atliekma atsižvelgiant į ugdymo įstaigos kiekybinius, kokybinius, ekonominius rodiklius ir bendruomenės interesus. Todėl siūlome pakeisti Kauno miesto savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų steigimo, reorganizavimo, vidaus struktūros pertvarkymo ir pertvarkos 2008–2012 metų priemonių planą (patvirtintas Kauno miesto Tarybos sprendimu Nr. T - 69, 2010 m. vasario 25 d.), numatant, kad Kauno „Purienų” vidurinė mokykla išlaikytų galimybę komplektuoti 1–12 klases. Mes, pasirašiusieji šią peticiją, manome, kad dabartinis Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų tinklo optimizavimas yra ne visoms mokykloms teisingas ir neužtikrina tinkamos švietimo kokybės. Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarka turėtų atitikti Lietuvos valstybės, savivaldybės ir pačios mokyklos bendruomenės (mokinių, mokinių tėvų, mokytojų, administracijos) poreikius ir interesus. Tik visoms minėtoms pusėms sutarus įmanomas teisingas sprendimų priėmimas ir efektyvus mokyklos darbas. Sprendimai dėl Kauno „Purienų“ vidurinės mokyklos tapimo pagrindine buvo priimti nepasitarus su didžiąja dalimi mokyklos bendruomenės – mokinių tėvais. Mes esame sunerimę dėl savo vaikų, Kauno „Purienų“ vidurinės mokyklos ir mūsų Žaliakalnio rajono bendruomenės ateities. Manome, kad negalima griauti to, kas buvo ilgus metus kuriama ir puoselėjama – Kauno „Purienų“ vidurinė mokykla turi išlaikyti visas tris (pradinio, pagrindinio, vidurinio) bendrojo lavinimo pakopas. [b]Identiteto išsaugojimo priežastys:[/b] - Mokyklos mokinių akademiniai pasiekimai visose amžiaus grupėse jau daugelį metų buvo ir yra aukšti. Tai patvirtina olimpiadų, egzaminų ir stojimo į aukštąsias mokyklas Lietuvoje ir užsienyje rezultatai (Remiantis žurnalo „Veidas“ Lietuvos gimnazijų ir mokyklų reitingais, Kauno „Purienų“ vidurinė mokykla Lietuvos mastu užima 16 vietą; remiantis Kauno m. savivaldybės Švietimo ir ugdymo skyriaus reitingais pagal pagrindinių dalykų valstybinių egzaminų rezultatus, Kauno „Purienų“ vidurinė mokykla Kauno m. mastu yra 10 vietoje); - Mokykloje visose bendrojo lavinimo pakopose mokosi pakankamas skaičius mokinių (daugiau nei 1000). Kadangi mokinių netrūksta, mokyklos reformuoti nereikėtų; - Mokykloje dirba aukštos kvalifikacijos pedagogai: 5 mokytojai ekpertai, 39 mokytojai metodininkai ir 30 vyr. mokytojų; - Mokykla turi tinkamą mokymo ir mokymosi bazę (kabinetus, sporto aikštynus, mokymo priemones ir kt.); - Mokykla turi savitą, unikalią mokyklos kultūrą, kuri yra svarbi ir nepakartojama Žaliakalnio mikrorajono dalis (mokykla nuolat organizuoja renginius ne tik mokyklos bendruomenei, bet ir mikrorajono gyventojams); - Vykdant Kauno miesto mokyklų tinklo pertvarką, neatsižvelgiama į objektyvius demografinius ir švietimo kokybės ir prieinamumo rodiklius (mokyklinio amžiaus vaikų gyvenamąją vietą, mokyklų tinkamą išsidėstymą, preienamumą ir kt.). Be to, kaip žinome, Kaune jau yra įsteigta virš dešimties katalikiškų ir kitų mokyklos tipų, kurios viena ar kita forma bando išlaikyti visas tris bendrojo lavinimo mokyklos pakopas (pradinę, pagrindinę ir vidurinę), o tai daugelį kitų Kauno miesto mokyklų sudaro nelygias švietimo rinkos sąlygas.

Už tai, kad Lietuvoje būtų įsteigtas vienas bendras centras vaiko reikalams, kuris užtikrintų visapusišką pagalbą vaikui (1)

L.. Adresuota: Švietimo ir Mokslo ministerija (ŠMM)

Lietuvoje nėra pakankamai išvystyta pagalba vaikui. Pas mus yra įvairių įstaigų bei darbuotojų, kurie skirti padėti vaikui, tačiau jie dažnai nesuteikia jam reikiamos pagalbos, pvz. vaikas kalbasi su auklėtoja apie iškilusias problemas, ji juos siunčia pas socialinę pedagogę, o socialinė pedagogė kreipiasi į vaiko teisių apsaugos tarnybą, bet niekas vaikui tinkamai nepadeda ir vėl taip prasideda iš naujo. Taip tik daroma dar didesnė žala vaikui (psichologinė, emocinė). Dėl to, Lietuvoje reikia vieno bendro centro(įstaigos) bei jo tinklo didesniuose miestuose vaikų reikalams (iškilusiems vaikų sunkumams, problemoms spręsti), kuris propaguotų ir užtikrintų visų žmogaus teisių vientisumą ir tarpusavio priklausomybę, gintų vaiko teises, nes daug institucijų neturi įgaliojimų vykdyti šias funkcijas, jas ignoruoja arba neteikia joms pirmenybės. Vaiko teisių konvencijos įgyvendinimo vadovo 4-ame straipsnyje „Konvencijoje pripažintų teisių įgyvendinimas“ yra rašoma apie nepriklausomas žmogaus teisių institucijas – kontrolieriaus įstaigas, kurios jau veikia Lietuvoje, todėl reikia prisidėti prie jų ir plėsti įstaigų tinklą, t.y. įsteigti vieną bendrą centrą, kuriame būtų ir po vieną atstovą iš šių kontrolieriaus bei kitų įstaigų. Centre turėtų dirbti įvairūs specialistai, kurie teiktų visapusę pagalbą vaikui ir jam nereiktų niekur kitur ieškoti pagalbos: psichologai, socialiniai pedagogai, vaiko teisių apsaugos tarnybos specialistai ar net šeimos pedagogai. Šeimos pedagogo vaidmuo centre taip pat yra labai svarbus, jie galėtų lavinti, šviesti ar organizuot vaikų mokymą, lavinimą, švietimą, padėti įsitvirtinti vaikui į gyvenimą, padėti jam socializuotis, išspręsti šeimoje kilusias problemas. Jis kaip pagalbininkas formuojant vaiko fizinį ir psichinį išsivystymą. Labai svarbu, kad centras bendradarbiautų su mokyklomis ir vaikai būtų informuojami apie jį. Mes, žemiau pasirašę asmenys esame už tai, kad Lietuvoje būtų įsteigtas vienas bendras centras, kuris rūpintųsi vaiko reikalais, gintų jo teises ir jam, norint pagalbos nereiktų kreiptis per tarpininkus: mokytoją, socialinį pedagogą ir pan.

"Židinio" suaugusiųjų vidurinės mokyklos uždarymui - NE (76)

tie,. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybė, Švietimo ir mokslo ministerija

Vilniaus "Židinio" suaugusiųjų mokykla negali būti uždaryta. Tai sakome mes, besimokantys "Židinio" SVM mokykloje, ir kviečiame išsakyti savo nuomonę ir tuos, kurie jau baigė šią mokyklą, ar tuos, kurie dar tik planuoja čia mokytis. Kviečiame pasisakyti ir mūsų tėvus, mokytojus, visus, kuriems teko bendradarbiauti su mūsų mokykla. "Židinio" mokykloje mes gauname ne tik vidurinį išsilavinimą, šiltą bendravimą su mokytojais - čia pasijautėm reikalingi, išklausyti, čia turime galimybę realizuoti save, dalyvauti visuomeniniame gyvenime, išvykose, rengti tradicines šventes ir spektaklius. Galų gale, mes jau turime kūrybinių planų kitiems metams... Ar to maža, kad mokykla gyvuotų? Mūsų mokyklos tinklalapis - www.zidinio.vilnius.lm.lt Kviečiame visus ne tik pasirašyti - pasakykit ir savo nuomonę, kodėl ši mokykla turi išlikti... VILNIAUS "ŽIDINIO" SUAUGUSIŲJŲ VIDURINĖS MOKYKLOS UŽDARYMUI - NE! [b]

Dėl moksleivio savižudybės Prienų Revuonos vidurinėje mokykloje (118)

R.Jankauskienė. Adresuota: LR Švietimo ir mokslo ministerijai, LR Vidaus reikalų ministerijai,Teritoriniam švietimo skyriui

Ši peticija buvo sukurta žiniasklaidoje daugėjant pranešimų dėl moksleivių savižudybių, kurias iššaukia bendraamžių smurtas ir patyčios. O kiek tokių atvejų neiškyla į viešumą? Prienų "Revuonos" vidurinės mokyklos moksleivio Rimvydo Purvinio savižudybė š.m. sausio 24 d. sukrėtė visą šalį. Šis atvejis parodė, kad smurto LR mokyklose nemažėja, nors ir vykdomos įvairios "smurtui-ne" akcijos. Dar daugiau, smurtas ir patyčios klesti, nes vyrauja nebaudžiamumas ir abejingumas. Žemiau pasirašiusieji LR piliečiai, matydami, jog remiantis daugybės liudininkų parodymais, moksleivio savižudybė buvo tiesiogiai susijusi su nuolatinėmis ir ilgalaikėmis patyčiomis "Revuonos" vidurinėje mokykloje; - remdamiesi Revuonos vidurinės mokyklos nuostatų 10.2 punktu, pagal kurį mokyklos pedagogai ir vadovybė privalo sudaryti mokiniams sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas; - būdami nustebinti itin ciniškos direktorės Irenos Vincekienės retorikos š.m. sausio 28 d. " Lietuvos Ryto" straipsnyje ' Smurtas mokykloje - baisesnis net už mirtį' (http://www.lrytas.lt/?data=20100128&id=akt28_a1100128&sk_id=99&view=2); - siekdami, kad panašios tragedijos nepasikartotų ateityje ; reikalauja atsakingas valstybės valdžios institucijas ir pareigūnus skirti griežčiausias bausmes asmenims, tiesiogiai prisidėjusiems prie moksleivio savižudybės, jų tėvams bei mokyklos direktorei Irenai Vincekieneii, auklėtojai Raimondai Sorakienei, mokyklos psichologui ir socialinei darbuotojai kaip asmenims, tinkamai neatlikusiems savo pareigų, ir dėl to netiesiogiai atsakingiems už įvykusią tragediją.

Dėl laikino mokyklų uždarymo dėl gripo epidemijos (19)

Laurynas. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybė; Švietimo ir mokslo ministerija

Sveiki. Ši tema būtų aktualesnė daugiau moksleiviams bei studentams. Norėjau pasisakyti dėl karantino paskelbimo mokyklose, nes yra kraupus vaizdas, kai mokyklose sėdi keli mokiniai, kurie ir tai čiaudi ar kosti ir turi gripo simptomų. Perskaičiau internete dėl gripo epidemijos paskelbimo Vilniuje, tai gi manau, kad reiktu bent savaitei uždaryt mokymo įstaigas. Tegul geriau visi išsigydo ir ramiai toliau eina mokytis.

Darželyje norime rusų grupės. (6)

Lentvario. Adresuota: Trakų rajono švietimo ir mokslo ministerija

Lentvario mieste registruoti 740 ikimokyklinio amžiaus vaikų. Iš jų 340 ikidarželinio amžiaus, t.y. iki treju metukų, 400 nuo trejų metukų iki mokyklinio amžiaus. Teoriškai dauguma iš 400 darželinio amžiaus vaikų turėtų lankyti darželį. Lentvaryje yra tik vienas veikiantis darželis, ir tai jame yra tik lietuvių ir lenkų grupės, o ką daryti šeimoms, kurios norėtų savo atžalas leistii į rusų grupę? Lentvario pirma vidurinė mokykla(rusų mokykla) atidarė porą rusų grupių vaikučiams nuo 4 metukų. Bet juk Lentvaryje yra daugiau vaikų, kurie norėtų eii į rusų grupę nuo 2 ar nuo 3 metukų. Trakų švietimo ir mokslo ministerijoje pasakė,kad jeigu atsiras bent 20 norinčiųjų savo vaikus leisti į rusų grupę,ją būtinai atidarys darželyje. Tad,jei ir Jūs norite,kad jūsų vaikutis lankytų rusų grupę,prašom pasirašykite!

Lentvariui REIKIA antro darželio (45)

I.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija

Lentvario mieste registruoti 740 ikimokyklinio amžiaus vaikų. Iš jų 340 ikidarželinio amžiaus, t.y. iki treju metukų, 400 nuo trejų metukų iki mokyklinio amžiaus. Teoriškai dauguma iš 400 darželinio amžiaus vaikų turėtų lankyti darželį. 2007 metais Lentvaryje užregistruoti 120 gimusių vaikučių, į lopšelį pateks tik 15. Vilniaus miesto darželiai nebepriima vaikučių iš kitų miestų. Lentvario darželį šiemet lankys 190 darželinio amžiaus vaikų. Kur likusieji bus? Namuose? Su auklėmis? Su močiutėmis? Dalis mamyčių, tėvelių praras darbo vietas, nes neturės kam palikti savo atžalas. Lentvaryje yra vienas pastatas- buvęs darželis. Dabar ten įsikūrusi pradinė mokykla. Pernai Trakų savivaldybė tvirtino mamytėms, kad iki 2010m bus į Trakų globos namus iškelti Lentvario globos namų vaikučiai ir į Lentvario globos namų patalpas perkels pradinukus, o buvusį darželio pastatą sugrąžins darželinukams. Šiemet tvirtinama, kad 2011m tikrai bus atidarytas antrasis darželis, nepaaiškinant kur išsikels pradinukai. Trakų savivaldybėje yra net prieštaravimų globinukų perkėlimams. Kitąmet darželio atidarymas bus nukeltas į 2012 metus? Pasirašykime UŽ antojo darželio būtinumą Lentvaryje.

Mokykliniu brandos egzaminu panaikinimui NE! (28)

D.Lapinskas. Adresuota: Švietimo ir mokslo ministerija

Gerbiamo Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento direktoriaus iniciatyva nuo 2010m. nebeliks mokykliniu brandos egzaminu. Mano manymu tai visiskas absurdas.