NE didėjantiems automobilių spūstims ir parkingo vietų trūkumui Bajorų kalvų, Bajorų ir Visorių rajonuose (82)

Kęstutis. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybės administracija. Miesto plėtros departamentas

PRAŠYMAS VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBEI 2019-08-01 Vilnius Mes, Bajorų kalvų ir Visorių rajonų gyventojai, sužinoję apie daugiabučių namų statybas adresu Bajorų kelias 29 (Žemės sklypo kadastrinis numeris: 0101/0004:1352), žinodami apie planus ateityje statyti namus privačiame žemės sklype GSEB Nr. 311, bei žinodami šio mikrorajono problemas, prašome: 1. Atsižvelgti į ženkliai padidėsiančius automobilių srautus (numatoma papildomai pastatyti apie 500 butų) ir skubos tvarka rekonstruoti Bajorų kelio ir Mokslininkų gatvių sankryžą, siekiant padidinti automobilių pralaidumą iš Bajorų kelio pusės, kadangi rytinio ir vakarinio piko metu (nuo rugsėjo iki birželio mėn.) jau su esamu Visorių ir Bajorų gyvenviečių gyventojų skaičiumi ir automobilių srautu minėtoje sankryžoje susidaro didelės spūstys. Šios spūstys dar padidės vykstant naujoms statyboms, o pardavus butus – Bajorų kelio ir J. Kairiūkščio gatvės taps sunkiai į/išvažiuojamos. Mūsų vertinimu galimi šie, įskaitant, bet neapsiribojant, automobilių pralaidumo sprendimo būdai : • Antros eismo juostos įrengimas, išvažiuojant iš Bajorų kelio į Mokslininkų gatvę, ir papildomos eismo juostos įrengimas nuo Mokslininkų ir Bajorų kelio sankryžos iki Geležinio vilko ir Mokslininkų g. sankryžos; • Žiedinės sankryžos įrengimas Bajorų kelio ir Mokslininkų gatvių sankryžoje; • Šviesoforo įrengimas Bajorų kelio ir Mokslininkų gatvių sankryžoje. 2. Atkreipti dėmesį į tai, kad pratęsus J. Kairiūkščio gatvę link numatomų statyti naujų daugiabučių, atitinkamai padidės automobilių srautai šioje gatvėje, o rytinio piko metu J. Kairiūkščio g. susidarys spūstys, kadangi išvažiavimas (greitėjimo juosta) į Molėtų plentą yra itin trumpas. Prašome įvertinti šią sankryžą ir atlikti reikiamus kelio rekonstrukcijos darbus, panaudojant Vilniaus miesto savivaldybei vystytojų suteiktą ir ateityje suteiksiamą paramą socialinės ir inžinerinės infrastruktūros plėtrai ir (arba) rekonstrukcijos darbus įpareigoti atlikti vystytojus nustatant prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygas. 3. Pateikti išsamią informaciją, kaip bei kuo vadovaujantis yra įvertinamas realus automobilių parkavimo vietų poreikis, apskaičiuojant parkavimo vietas naujiems daugiabučiams. Atkreipiame dėmesį, kad ir dabar Bajorų kalvų ir Visorių rajonuose yra parkavimo vietų trūkumas. Nemaža dalis jau esamų gyventojų ir jų svečių automobilius stato numatomų statybų sklype. Įsigalėjusi praktika statyti daugiabučius, nors ir laikantis pasenusių ir neatitinkančių šios dienos aktualijų įstatymų, priskiriant butui tik vieną parkavimo vietą, yra ydinga, nes visiems yra žinoma bei patvirtinta statistikos, kad viename bute gyvenantys asmenys paprastai turi ne vieną, o du ar net tris automobilius. Prieš išduodant leidimus statyboms, prašome dar kartą įsigilinti į projektus, kur butui priskiriama tik viena parkavimo vieta bei įpareigoti architektus bei projekto vystytojus suprojektuoti daugiau nei 18 vnt. antžeminių parkavimo vietų projektuojamo sklypo pirmame sklypo tvarkymo etape (neatsisakant ir nebloginant bendrųjų gerbūvio erdvių - vaikų žaidimo ir sporto aikštelių, augmenijos, žaliųjų erdvių), kadangi šiltuoju metų laiku dauguma gyventojų yra linkę automobilius statyti antžeminiame parkinge, o jo nesant automobilius stato kituose kiemuose. Siūlome: • Paskelbti viešąjį konkursą ir valstybinėje žemėje vakarinėje Bajorų kelio pusėje (atkarpoje tarp Mokslininkų g. ir Bajorų sodų 1-osios g.) įrengti 30-50 automobilių parkavimo vietų bei jas atiduoti/parduoti/išnuomoti gyventojams. Ant mūsų namų laiptinių durų ir socialinių medijų grupėse vis atsiranda gyventojų skelbimai su prašymais parduoti/išnuomoti parkavimo vietas. 4. Pateikti informaciją, kada bus pastatytas naujas vaikų darželis Bajorų kelyje, bei kiek vaikų vienu metu jį galės lankyti bei nurodyti, kaip ir kada bus patenkinami dar padidėsiantys gyventojų poreikiai darželiams. 5. Pateikti informaciją, kaip ir kada bus gerinamas susisiekimas viešuoju transportu su mūsų rajonui priskirta mokykla - Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazija. Atkreipiame dėmesį, kad mūsų rajonui priskirta mokykla yra už 5 km kelio. Dabar viešuoju transportu mokyklą galima pasiekti persėdant su trimis autobusais, tačiau nėra galimybės iki jos nuvykti tiesiogiai. Prašome pasirūpinti, kad mūsų kvartalo vaikai mokyklą pasiektų jei netiesiogiai, tai bent tik su vienu persėdimu. 6. Pasirūpinti, kad taip stipriai išsiplėtęs gyvenamųjų namų rajonas turėtų ne tik individualias vaikų žaidimų aikšteles, kurios įdomios yra tik mažamečiams vaikams ir jų tėvams, bet ir gražiai sutvarkytą viešąją erdvę – parką. Už numatomų statyti naujų daugiabučių yra su mišku besiribojantis sklypas, kuris įrengus takelius, suoliukus, keletą treniruoklių, apsodinus medžiais ir pan., būtų puiki laisvalaikio leidimo vieta suaugusiems vietos gyventojams.

DĖL ŠILUMOS IR KARŠTO VANDENS KAINOS MAŽINIMO VILNIAUS MIESTE (2)

Visuomeninis. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybės administracijai

Atsižvelgiant į Kauno, Klaipėdos ir kituose Lietuvos miestuose mažėjančią centralizuotai teikiamos šilumos kainą, raginame Vilniaus miesto savivaldybę parengti naują šilumos ūkio vystymo planą ir imtis kitų priemonių siekiant mažinti Vilniaus gyventojams tiekiamos šilumos kainą. Lietuvos didžiųjų miestų savivaldybės pasirinko skirtingus šilumos ūkio vystymo kelius. Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys vystė šilumos gamybą iš biokuro savuose įrenginiuose, ribodami konkurenciją. Kaunas dalinai savuose įrenginiuose ir pilnai atverdamas prisijungimą prie šilumos tinklų nepriklausomiems šilumos gamintojams (toliau NŠG), tikėdamasis, kad konkurencija ženkliau įtakos šilumos kainų mažinimą. Visi šie miestai padidino biokuro dalį beveik iki 80 proc. bendrame kuro kiekyje, o Kaunas iki 90 proc. Vilnius labai ribojo NŠG plėtrą mieste ir vangiai vystė savus įrengimus, ko pasėkoje biokuro šiluma sudaro tik 40 proc. Per du metus šilumos kaina Kaune sumažėjo 20 proc. nuo 5,72 cento /kWh iki 4,71 cento/kWh. šildymo sezono metu, o vasarą net iki 3,53 cento/kWh, kai NŠG kogeneracinės elektrinės šilumą tiekė net žemesnėmis kainomis nei kainavo biokuras (jos pajamas gavo iš elektros gamybos). Tuo tarpu Vilniuje kainos praktiškai nekito ir svyravo nuo 5,05 cento/kWh žiemą iki 4,31 cento/kWh vasarą ir buvo aukštesnės negu Kaune 7 proc. žiemą – 20 proc. vasarą, nors ankstesniais metais dėl geriau išvystytos infrastruktūros buvo žemesnės negu Kaune. Siūlome atsižvelgti į gerąsias patirtis ir imtis priemonių siekiant mažinti Vilniaus gyventojams tiekiamos šilumos kainą.

Pėsčiųjų/dviračių takas ir viešasis transportas Jaunystės/Šiltnamių g, (55)

L.Simonaitytė. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybės administracija, Vilniaus rajono savivaldybės administracija

Gyvename šalia Jaunystės ir Vėjo gatvių, Panerių seniūnijoje, taip pat esame netoli Vilniaus rajono Pagirių gyvenvietės. Kalbame apie kvartalą, kuris iki šiol neturi ne tik pavadinimo, bet ir jokio susisiekimo ar apšvietimo. Tam, kad pasiektume miestą, nuvyktume į darbą, turime eiti į Pagirius (Vilniaus r.). Nėra viešojo transporto, eiti reikia per du miškelius, kelias vingiuotas, šalia jo nėra ne tik dviračių ar pėsčiųjų tako, bet ir šalikelės. Eidami keliu keliame pavojų sau ir vairuotojams, ypatingai baisu tamsiuoju paros metu. Labai nerimaujame dėl vaikų. Iš mūsų kvartalo Pagirių gimnaziją prieš penkerius metus lankė apie 80 mokinių, šiemet jų lanko apie 110. Mūsų kvartale nėra jokio kultūrinio gyvenimo, mokiniai įvairius būrelius lanko Pagirių gimnazijoje, Pagirių muzikos mokykloje arba Vilniaus mieste (kuriame gyvename). Kai kurie tėvai, turintys finansinę galimybę ar turintys laiko, jaučiasi taksistai, kadangi per dieną važiuoja 4, 6 kartus. Kitiems mokiniams tenka tokį atstumą bet kokiu oru, tamsoje, per du miškelius, nepaisant nesaugumo, eiti pėstute. Mūsų kvartale nėra nei poliklinikos, nei vaistinės, Į gydymo įstaigą net sergantys pacientai eina pėstute keliu (juk ne visi turi mašinas). Iš parduotuvių, kurios yra Pagiriuose, žmonės su dideliais maišais ar, prekes susidėję į vėžimėlius, grįžta po darbo keliu namo. Mažuosius, darželinukus, tėvai taip pat veža į Pagirius arba vaikai su tėvais kartu eina pėstute. Artimiausia biblioteka, paštas taip pat Pagiriuose. Todėl labai ir kuo skubiau prašome: 1. Šalia Jaunystės (Vilniaus m.) ir Šiltnamių (Vilniaus r.) gatvių kelio nutiesti pėsčiųjų ir dviračių taką. 2. Įrengti apšvietimą. 3. Pratęsti iš Pagirių (arčiausia) arba Daniliškių viešojo transporto liniją Jaunystės, Šiltnamių gatvėmis.

Stabdykime pastato J.Galvydžio g. 3, Vilniuje statybas (63)

Remigijus. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybės administracija

Peticija PRIEŠ numatomo administracinės paskirties pastato J. Galvydžio g. 3, Vilniuje statybas. Šiaurės miestelio bendruomenė ir ypač Žygio g. 92 namo gyventojai yra prieš planuojamo naujo didžiulio pastato statybą J. Galvydžio g. 3. Jį ketinama įsprausti tarp namo Žygio g. 92 ir Šiaurės miestelio technologijų parko (šis yra tik 2-iejų aukštų). Dabartinėje žaliojoje zonoje planuojamas 5 aukštų su mansarda 14,293 tūkst. kvadratinių metrų ploto pastatas. Po pastatu suplanuota 2 aukštų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. Pastatas projekte pateikiamas kaip administracinės paskirties statinys. Iš tikrųjų jame didelė dalis patalpų yra numatyta butams. Analogiškai buvo "sužaista" statant administracinės paskirties pastatą Žygio g. 97.Jame yra įrengti 46 butai ir jokių administracinių patalpų. Detalesnė informacija apie pastatą J.Galvydžio g. 3: https://vilnius.lt/lt/numatomo-statiniu-projektavimo-viesumas/visuomenes-informavimas-apie-numatoma-administracines-paskirties-pastato-j-galvydzio-g-3-vilniuje-projektavima/ Aplinkinių namų ir Šiaurės miestelio bendruomenė griežtai pasisako prieš šias statybas, nes: 1) Žygio g. 92 namo 2-5 aukštų gyventojams bus užtamsinti butų langai, sumažės natūralus apšvietimas (naują namą numatoma statyti tik už 20 metrų), kris butų rinkos vertė; 2) bus iškirsti 26 medžiai (planuojama atsodinti tik 3), iš gyventojų bus atimta Šiaurės miestelyje taip trūkstama žalioji zona, kurioje aktyviai laiką leidžia vaikai, bendrauja ir ilsisi kaimynai; 3) didės automobilių skaičius, trūks automobilių parkavimo vietų (ne visi naujakuriai pirks požeminį garažą), padaugės transporto grūsčių ir taip ypač apkrautose Ulonų - P. Lukšio, P. Lukšio - Kalvarijų, Kalvarijų - Ozo, P. Lukšio - Žirmūnų gatvių sankryžose, dar labiau užkimš gatves; 4) pablogės gyventojų sveikata ir gyvenimo kokybė dėl padidėjusio triukšmo, oro taršos, kuri Šnipiškėse ir Žirmūnuose ir taip yra pernelyg didelė. Raginu visus pilietiškus gyventojus kovoti už teisę į kokybišką gyvenamąją aplinką ir teikti pasiūlymus iki 2018-09-10 paštu – UAB „Idea in“ Laisvės pr. 39, LT-04306, Vilnius. El. paštu: [email protected] Kviečiu aktyviai dalyvauti klausymo svarstymuose viešajame susirinkime, kuris vyks Vilniaus miesto savivaldybėje, Konstitucijos pr.3, salė Nr. 215, 2018.09.10 nuo 17.00 val.

Dėl detaliojo plano organizatoriaus teisių perėmimo iš UAB ,,Res Optima“ (4)

Šiaurės. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybės administracija, Vilniaus miesto savivaldybės meras, Vilniaus miesto savivaldybės taryba

PRAŠYMAS Dėl detaliojo plano organizatoriaus teisių perėmimo iš UAB ,,Res Optima“ 2015-04-20 Vilnius Mes, žemiau pasirašę Šiaurės miestelio gyventojai, Jums pateikėme 2014-09-24 prašymą ir vėlesnį prašymą perimti kuo skubiau Šiaurės miestelio detaliojo plano žemės sklypuose Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14, S.Žukausko g. 9, Vilniuje pakeitimo organizatoriaus teises iš UAB ,,Res Optima“. Tačiau iki šiol negavome iš Jūsų jokio atsakymo. Todėl pakartotinai kreipiamės į Jus su analogišku prašymu, papildomai detalizuodami esmines UAB ,,Res Optima“ organizuojamo detaliojo planavimo savanaudiškumo ir prieštaros visuomenės interesui aplinkybes. I. Dėl Šiaurės miestelyje galiojančio 2007 m. detaliojo plano trūkumų ir neatitikimų visuomenės interesams Iš Šiaurės miestelyje šiuo metu galiojančio 2007 m. Sklypų, Verkių g. 7 (kadastro Nr. 0101/0023:93) ir Galvydžio g. 7/Žygio g. 97 (kadastro Nr. 0101/0023:95), Žirmūnų seniūnijoje Vilniuje, detaliojo plano (toliau – „2007 m. Šiaurės miestelio detalusis planas“) ir jo tvirtinimo procedūrų matyti, kad jį tvirtinant dalyvavo tik juridiniai asmenys: statybinės organizacijos ir kiti komercinių tikslų turintys ūkio subjektai (žr. 2007-05-09 Sklypų, Verkių g. 7 (kadastro Nr. 0101/0023:93) ir Galvydžio g. 7/Žygio g. 97 (kadastro Nr. 0101/0023:95), Žirmūnų seniūnijoje Vilniuje, detaliojo plano viešojo aptarimo protokolą). Gyventojai šioje procedūroje nedalyvavo dėl paprastos priežasties – tuo metu jų beveik nebuvo Šiaurės miestelyje, kadangi Šiaurės miestelio pastatus tik buvo planuojama statyti arba jie buvo statomi arba dar neapgyvendinti. Tačiau šiuo metu nuo 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano patvirtinimo praėjus 8 metams išryškėjo pagrindiniai šio plano trūkumai, be kita ko, susiję su praktiniu neįmanomumu jį įvykdyti pagal 2007 m. Šiaurės miestelio plano koncepciją, ir kurie neleidžia Šiaurės miestelio gyventojams ir jo svečiams įgyvendinti savo teises į sveiką ir švarią aplinką, kokybišką socialinį gyvenimą. Žemiau Šiaurės mietelio gyventojai nurodo patirtus teisės į sveiką ir švarią aplinką, kokybišką socialinį gyvenimą pažeidimus, susijusius su pagrindiniais galiojančio 2007 m. Šiaurės miestelio plano trūkumais. Pirmasis pagrindinis galiojančio 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano trūkumas – pernelyg didelis užstatymo gyvenamaisiais ir komercinės paskirties pastatais intensyvumas ir aukštingumas. Ši problema lemia padidėjusį oro, vizualinį ir garso užterštumą Šiaurės miestelyje, taip pat eismo problemas, be kita ko, automobilių stovėjimo vietų trūkumą, kamščius, ypač piko metu. Pažymėtina, kad problema, susijusi su automobilių stovėjimo vietų trūkumu, atsižvelgiant į užstatymo aukštingumą ir intensyvumą, buvo žinoma dar tvirtinant 2007 m. Šiaurės miestelio detalųjį planą (žr. jo aiškinamojo rašto dalį ,,Automobilių stovėjimo aikštelės ir garažai“). 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano aiškinamojoje dalyje ,,Automobilių stovėjimo aikštelės ir garažai“ nurodyta, kad įrengtų stovėjimo aikštelių kiekio lyginant su STR reikalavimais nepakanka, ką patvirtina perpildytos stovėjimo aikštelės, o požeminis parkavimas nepilnai antžeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Jas buvo tikimasis išspręsti pastačius daugiaaukščio garažo ar daugiaaukštės stovėjimo aikštelės statybą. Tačiau iki šiol tokia aikštelė nėra pastatyta ir, greičiausiai, tas nebus padaryta. Kita vertus, tikrai kokybiško gyvenimo negalime įvardyti situaciją, kuomet reikia statyti automobilį prie prekybos centro ar specialiai įrengtoje daugiaaukštėje aikštelėje, o į namus 10-15 minučių eiti pėsčiomis. Būtent, tokia situacija susiklostė ir Perkūnkiemio gyventojams, Žirmūnų gyventojai juo nuo seno įprato statyti automobilius ant šaligatvių ar žaliųjų vejų, viešojo transporto stotelėse. Pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (toliau – VAĮ) 3 str. 12 punktą viešojo administravimo subjektas turi ieškoti naujų ir veiksmingų būdų, kaip spręsti problemas, ir nuolat mokytis iš gerosios patirties pavyzdžių. Taigi, kyla retorinis klausimas, kodėl nepaisoma blogosios praktikos pavyzdžių ir toliau bandoma perkrauti atskiras Vilniaus miesto dalis pastatais? Kaip pasityčiojimas skamba detaliojo plano organizatoriaus UAB ,,Res Optima“ atsakymas Šiaurės miestelio gyventojams, pateikusiems prieštaravimus dėl siūlomo 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano dalies pakeitimo, kad Paryžiuje situacija yra dar blogesnė. Kyla klausimas, kodėl mes turime lygiuotis į blogiausius pavyzdžius? Tegul kiti miestai laiko Vilnių sektinu pavyzdžiu. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad Lietuvos gyventojų skaičius, lyginant jį Prancūzijos gyventojų skaičiumi, yra ženkliai mažesnis ir nuolat mažėja, dėl ko nėra pagrįsta tankinti Vilniaus vidų ir tokiu būdu prastinti gyventojų gyvenimo kokybės sąlygas, susijusias su teisės į sveiką ir švarią aplinką įgyvendinimu. Antras didelis 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano trūkumas - žaliųjų zonų trūkumas. Šiaurės miestelyje beveik nėra žaliųjų zonų (2007 m. detaliuoju planu numatytos tik nedidukės viešosios erdvės ir tik dviejose vietose: S. Žukausko gatvėje (patenka į UAB ,,Res Optima“ rengiamą detalųjį planą) ir Ulonų gatvėje, tačiau faktiškai tai nedideli neužstatyti plotai. Tik nedidelė viešoji erdvė Ulonų gatvėje ir nedidelė jos dalis S. Žukausko gatvėje galėtų būti laikoma žaliąja zona. Tačiau atsižvelgiant į Šiaurės miestelio dydį akivaizdu, kad šie plotai nėra pakankami užtikrinant asmenų teisę į sveiką ir švarią aplinką. Galbūt gyventojui ir užtektų pasivaikščioti asfaltu aplink savo namą, tačiau to tikrai nepadarys gyventojų laikomi gyvūnai – šunys. Esant dideliam gyventojų skaičiui ir žalios vejos trūkumai bent kiek laisvesni jos plotai, įskaitant vaikų žaidimų aikšteles, naudojami šunų gamtinių reikalų atlikimui. Turint omenyje, gyventojų ir jų turimų augintinių skaičių, žaidimas vaikams žaidimų aikštelėse ar prie namų esančioje vejoje pavojingas sveikatai. Trečias pagrindinis trūkumas – kultūrinės ir socialinės paskirties pastatų trūkumas, konkrečiai, vaikų darželio. Šiaurės miestelyje yra gyvenamieji namai, komercinės paskirties pastatų, tačiau iš esmės nėra jokių kultūrinės ir socialinės paskirties įstaigų, svarbiausia iš kurių vaikų darželis. Gyventojai ypač jaučia vaikų darželio trūkumą. Naujuose Šiaurės miestelio pastatuose įsikūrė jaunos šeimos, vaikų nuolat daugėja, tačiau reikalingų darželio nėra, o vaikų darželio įkūrimo problema aktuali ne tik Šiaurės miesteliui, bet ir visam Vilniuj. 2007 m. Šiaurės miestelio detaliajame plane buvo numatyta, kad vaikų darželis bus įrengtas, tačiau tas iki šiol nepadaryta. Apibendrinant aukščiau nurodytas aplinkybes, Šiaurės miestelio detalusis planas turi tris pagrindinius trūkumus: pernelyg didelis užstatymo gyvenamaisiais ir komercinės paskirties pastatais intensyvumas ir aukštingumas, viešųjų erdvių, įskaitant žaliąsias zonas trūkumas, kultūrinės ir socialinės paskirties pastatų trūkumas, konkrečiai, vaikų darželio trūkumas. II. Dėl UAB ,,Res Optima“ savanaudiškumo ir atliekamo 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano trūkumų ir priešpriešos visuomenės interesams didinimo Aukščiau nurodytas 2007 m. Šiaurės miestelio detalaus plano trūkumus ir gyventojų gyvenimo kokybės problemas dar būtų galima išspręsti pataisant 2007 m. Šiaurės miestelio detalųjį planą ir priderinant jį prie visuomenės poreikių. Deja, tokia galimybė beveik neįmanoma, kadangi visi Šiaurės miestelio plotai jau užstatyti. Vienintelė tokia galimybė būtų tvirtinant naują Šiaurės miestelio planą žemės sklypuose Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14, S.Žukausko g. 9, Vilniuje, kuriuose dabar stovi menkaverčiai, seni, nenaudojami pastatai. Tačiau šių žemės sklypų detaliojo planavimo organizatoriumi ir rengėju paskubomis (iki pasikeičiant įstatyminiam reguliavimui, draudžiančiam UAB ,,Res Optima“ tapti detaliojo plano organizatoriumi) paskirtas privatus juridinis asmuo, siekiantis ūkinių komercinių tikslų, konkrečiai, sudaryti kuo didesnes galimybes kuo labiau užstatyti nurodytus žemės sklypus, tam, kad juos būtų galima pelningai parduoti. Taigi, pagrindinė problema, susijusi su šiuo paskyrimu yra ta, kad UAB ,,Res Optima“ yra juridinis pelno siekiantis asmuo ir jam visiškai nerūpi visuomenės interesai. Vietoj to, kad ištaisyti ar bent pamažintų aukščiau nurodytus 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano trūkumus, UAB ,,Res Optima“, keisdamas galiojantį 2007 m. Šiaurės miestelio detalųjį planą, dar labiau gilina egzistuojančias problemas: pirma, naujai parengtame detaliajame plane numatė dar didesnį pastatų užstatymo intensyvumą ir aukštingumą, negu nurodyto 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano dalyje. Be to, šis intensyvumas kelis kartus viršija dabartinį faktinį užstatymą. Pvz. Žygio g. 89 vietoje dviejų aukštų nenaudojamo pastato planuojamas net 5-7 aukštų pastatas, tuo tarpu netgi pagal 2007 m. Šiaurės miestelio detalųjį planą tas aukštingumas buvo 3-5 aukštai, o faktiškai stovi 2 aukštų pastatas. antra, UAB ,,Res Optima“ parengtas detalusis planas visiškai nenumato, kaip bus sprendžiamos eismo problemos, susijusios su gyventojų skaičiaus ir svečių padidėjimu (stovėjimo vietų ir eismo intensyvumo problemos). Pažymėtina, kad jau dabar S. Žukausko gatvė nuolat užkišta transporto spūsčių eismo piko metu. O kas nutiks tuomet, kai į šią gatvę nutiesime dar keturis išvažiavimus į S. Žukausko gatvę ir gerokai padidinsime eismo intensyvumą? Be to, UAB ,,Res Optima“ net nenumatyta automobilių stovėjimo vietų sprendimo problema, o jų skaičius, lyginant su 2007 m. Šiaurės miestelio detaliuoju planu, dar labiau sumažintas. Nors, kaip minėta, net pagal 2007 m. Šiaurės miestelio detalųjį planą, automobilių vietų trūksta, kas matyti ir praktiškai. UAB ,,Res Optima“ ginasi formaliai atsikirdama, kad jie neprivalo spręsti automobilių stovėjimo problemų, tačiau tikriausiai mano, kad ji privalo tas problemas didinti. trečia, po 2007 m. Šiaurės miestelio detaliojo plano pakeitimo jokių galimybių nurodytoje vietoje (paskutinė galimybė) sulaukti viešosios erdvės (žaliosios zonos) ar taip reikalingo vaikų darželio ar mokyklos. Pažymėtina, kad vaikų darželiui tinkamiausia vieta būtų Žukausko g. 14 ir Žygio g. 89. Šiuose sklypuose pastačius vaikų darželį, taip nenukentėtų eismas, nebūtų apkrauta papildomai ir taip dažnai užsikemšanti S. Žukausko gatvė, nereikėtų daug papildomų automobilių stovėjimo vietų, nebūtų didinamas esančių pastatų aukštingumas, ir kas svarbiausia, būtų pagaliau išspręsta Šiaurės miestelio jaunas šeimas kamuojanti vaikų darželio trūkumo problema. Atkreiptinas dėmesys į planuotino vaikų darželio nurodytuose sklypuose Žukausko g. 14 ir Žygio g. 89, buvimo vietą, kuri parinktina atsižvelgus į žemiau nurodytas aplinkybes. Detaliuoju planu planuotina teritorija pagal Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrojo plano, miesto ir apylinkių gamtinio karkaso schemą patenka į Taip pat teritorija pagal Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrojo plano, gamtinio karkaso ir želdynų reglamento probleminėse teritorijose brėžinį patenka į Todėl bendro naudojimo sklypas (viešoji erdvė pagal 2007 m. Šiaurės miestelio detalų planą) formuotina ne prie S. Žukausko gatvės, o priešais esančioje teritorijos dalyje, taip suformuojant aiškią kompensuojamų vietinių želdinių sistemą tarp gretimų vidinių kiemų. Be to, tokiu būdu būtų užtikrinamas didesnis planuojamų vaikų žaidimo aikštelių saugumas nuo patekimo į gatvę bei pasiekiamumas. Juk dabartinė viešoji erdvė – žalioji zona eina visai palei judrią gausią išmetamųjų dujų gatvę, dėl ko joje nei žais vaikai, nei ja džiaugsis suaugusieji. Taip pat būtų didesni atstumai iki daugiabučių, išvengiant natūralaus šviesos sumažėjimo ir miesto panoramos užgožimo. Ši išvada ir planavimo pasiūlymas taikytinas bet kokiam galimam pastatui Žukausko g. 14, Žygio g. 89, Vilniuje. Šiuo metu į 2007 m. Šiaurės miestelio detalųjį planą patenkanti suformuota viešoji erdvė palei Žukausko g. 14, Žygio g. 89 sklypus, suformuota dar 2007 m. Detaliuoju planu, ji sudaryta neatsižvelgiant į praktinę situaciją. O praktinė situacija sako, kad ši erdvė praktiškai nėra gyventojų naudojama, kadangi yra palei itin judrią, triukšmingą, automobilių išmetamais teršalais pakvipusią S.Žukausko gatvę ir atitvertos sklypuose esančiais nenaudojamais pastatais ir šaligatviu. Taigi, visiškai neaišku ką ten galėtų veikti gyventojai, juo labiau vaikai, negalintys ten žaisti ar ilsėtis dėl pavojaus patekti į eismo įvykį, didelio užterštumo ir triukšmo. III. Dėl Šiaurės miestelyje galiojančio 2007 m. detaliojo plano trūkumų ir neatitikimų ištaisymo ir priderinimo prie visuomenės interesų Orhuso Konvencija ir kiti tarptautiniai bei nacionaliniai teisės aktai numato, kad valstybės privalo suteikti realias (ne vien tik formalias) galimybes visuomenei dalyvauti formuojant aplinkosaugos politiką. Pagal LR Teritorijų planavimo įstatymą 1 str. 1 dalį detalaus planavimo tikslas - užtikrinti darnią teritorijų plėtrą ir racionalią urbanizaciją, nustatant teritorijų planavimo proceso sprendinių sistemiškumo, skirtingo lygmens dokumentų suderinamumo ir tarpusavio poveikio reikalavimus, sudaryti sąlygas gamtinės ir antropogeninės aplinkos darnai, urbanistinei kokybei, išsaugant vertingą kraštovaizdį, biologinę įvairovę, gamtos ir kultūros paveldo vertybes. Nustatant konkrečios teritorijos planavimo tikslus, būtina atsižvelgti į visuomenės poreikius < ... > (LR Teritorijų planavimo įstatymo 3 str. 2 d.). Pažymėtina, kad pgal LR Teritorijų planavimo įsttaymo 3 str. 1 d. 5 p. Teritorijų planavimo tikslas - kurti sveiką, saugią, darnią gyvenamąją aplinką ir visavertes gyvenimo sąlygas gyvenamosiose vietovėse. Šiaurės miestelio gyventojai yra susirūpinę gamtinės aplinkos ir savo sveikata, taip pat blogėjančiu gyvenimu dėl bandymu perkrauti Šiaurės miestelį iš vidaus. Viešojo administravimo subjektas turi ieškoti naujų ir veiksmingų būdų, kaip spręsti problemas, ir nuolat mokytis iš gerosios patirties pavyzdžių (VAĮ 3 str. 12 p.). Todėl kyla retorinis klausimas, kodėl nepasimokius iš blogos patirties pavyzdžiu ir nekartoti tų pačių klaidų kitose miesto vietose? Tuo tarpu dabartiniam detaliojo plano organizatoriui UAB ,,Res Optima“ net nėra minties, jo vietoje dabartinių senų ir/ar nenaudojamų menkaverčių pastatų, esančių Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14, S.Žukausko g. 9, Vilniuje galėtų būti viešoji erdvė, kurios dalyje būtų įkurtas vaikų darželis. Plano organizatorius UAB ,,Res Optima“ bando sukurti situaciją, susiklosčiusią Žirmūnuose, kur automobiliai gyventojų neteisėtai statomi ant šaligatvių, nes nėra pakankamai parkavimo vietų arba situacijos Perkūnkiemyje, kur automobiliai statomi net į autobusų stoteles. UAB ,,Res Optima“ pasinaudojo įstatymine detaliojo planavimo spraga ir detaliame plane net nesvarsto apie eismo problemų sprendimą, stovėjimo aukštelių įrengimą, kad jų pakaktų ne tik namų gyventojams, bet ir svečiams, taip pat net nesvarstoma, kaip bus išspręsta eismo intensyvumo problema. Juk jau dabar S. Žukausko gatvė piko metu visa užkišta, o kas bus, jeigu į ją nukreipsime dar greta esančius išvažiavimus iš kiemų su daugiaaukščiais namais? Kaip gyventojų interesai ir lūkesčiai, kurie įsigijo butus, kuomet stovėjo dviejų aukštų namai. Net jeigu ir pirkėjai būtų vėliau domėjęsi detaliuoju planu, jie vis tiek būtų nuskriausti, nes jie numatė gerokai mažesnį aukštingumą. Ypač ši problema aktuali gyventojams, kurių butų langai išeina į planuojamus didesnio aukštingumo pastatus. Tačiau planavimo organizatoriui „Res Optima“ rūpi tik suplanuoti ir pasatyti (perleisti teisę pastatyti) kuo didesnius pastatus ir juos pelningai parduoti ar išnuomoti. Iš aukščiau nurodyto matyti, kad dabartinis planavimo organizatorius UAB ,,Res Optima“ veikia savanaudiškai, siekdamas komercinių tikslų, o ne visuomenės interesų. Todėl jis nėra tinkamas planavimo organizatorius, juo labiau kad dabartinis teisinis reguliavimas, netgi draudžia jam atlikti detaliojo planavimo organizavimo procedūrą. Tačiau akivaizdu, jog vieno privataus komercinio juridinio asmens interesai negali būti priešpastatomi gyventojų interesams. Todėl, atsižvelgdami į aukščiau išdėstytą, ir remdamiesi planavimo organizatoriui pareikšta nuomone, prašome: 1. perimti Šiaurės miestelio detaliojo plano žemės sklypuose Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14, S.Žukausko g. 9, Vilniuje pakeitimo organizatoriaus teises iš UAB ,,Res Optima“ (išperkant iš UAB ,,Res Optima“ senus, nenaudojamus ar nedaug naudojamus menkaverčius pastatus, esančius Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14, S.Žukausko g. 9, Vilniuje, juos nugriaunant ar pertvarkant arba kitu būdu); 2. atsižvelgti į šiame prašyme pateikiamus pasiūlymus - pakeisti nurodytuose sklypuose Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14, S.Žukausko g. 9, Vilniuje, 2007 m. Šiaurės miestelio detalųjį planą, pagal galimybes, tokiu eiliškumu: 2.1. nustatyti nurodytuose sklypuose Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14, S.Žukausko g. 9, Vilniuje viešąją erdvę; 2.2. įrengti sklypuose adresu S.Žukausko g. 14, Žygio g. 89, Vilniuje vaikų darželį, išlaikant šiuose žemės sklypuose naujai statytinų vaikų darželio pastatų atitiktį šiame sklype esančių pastatų faktiniam aukštingumui ir užstatymui; 2.3. perkelti sklypuose adresu S.Žukausko g. 14, Žygio g. 89, Vilniuje esančią viešąją erdvę nuo S.Žukausko g. į vidinę sklypų dalį aukščiau šiame prašyme nurodytu būdu; 2.4. sumažinti naujame detaliame sklypų Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14 ar S.Žukausko g. 9, Vilniuje, plane 2007 m. Šiaurės miestelio detaliame plane numatytą užstatymo intensyvumą ir aukštingumą iki faktinio šiuose sklypuose esančių pastatų užstatymo ir aukštingumo; 2.5. numatyti naujame detaliame sklypų Žygio g. 89, Žygio g. 88, S.Žukausko g. 14 ar S.Žukausko g. 9, Vilniuje, plane eismo organizavimo (kamščių S. Žukausko gatvėje) šalinimo sprendinius, numatyti automobilių stovėjimo vietas ir jų skaičių, atsižvelgiant į suplanuoto pastato paskirtį, aukštingumą, plotą, struktūrą ir kitas svarbias aplinkybes.