DĖL PĖSČIŲJŲ IR AUTOMOBILIŲ TUNELIO, JUNGIANČIO SAUSUPIO IR PALIONIŲ GATVES ĮTRAUKIMO Į VILNIAUS MIESTO TERITORIJOS BENDRĄJĮ PLANĄ (2)

Arimantas. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Peticijų komisija

Kreipimosi priežastys ir tikslai. Vilniaus miesto Panerių, Naujininkų seniūnijų Zuikių, Voverių, Palionių gatvių gyventojai, norėdami pėsčiomis pasiekti mokyklą, parduotuvę, vaistinę, paštą ir kitas įstaigas, priversti kirsti geležinkelį arba eidami per bėgius, arba lįsdami per lietaus kanalizacijos vamzdį, o važiuojantys automobiliais turi daryti keliolikos kilometrų lankstą. Kitų praėjimų ir pravažiavimų per geležinkelį 9 kilometrų ruože nėra. To pasėkoje vien praeitų metų gruodžio 15 d. pravažiuojančio traukinio buvo mirtinai suvažinėtas Zuikių gatvės gyventojas. Dėl šios problemos sprendimo gyventojai į visas galimas instancijas kreipėsi nuo 2017 m. Po ilgalaikio susirašinėjimo Vilniaus miesto teritorijos bendrojo plano (toliau-BP) rengėjai įtraukė į BP projektą tunelį pėstiesiems ties Zuikių gatvės pralaida, tačiau ignoravo siūlymą įrengti tunelį lengviesiems bei specialių tarnybų automobiliams sujungiant Vaduvos ir Palionių gatves. Vaduvos gatvės gyventojai pasiūlė kitą alternatyvų variantą tunelio įrengimui sujungiant Sausupio ir Palionių gatves. Šis sprendimas leistų sujungti transporto jungtimi besivystančius Užusienio, Salininkų mikrorajonus su Žemaisiai Paneriais, kur yra mokyklos, darželiai, paštas, darbo vietos, Norfos prekybos bazė, Gariūnų turgavietė ir kiti traukos centrai. Šiam variantui neprieštarauja privatus investuotojas, siūlantis įrengti tunelį privačiomis lėšomis, jei Vilniaus miesto savivaldybė paskelbtų atitinkamą konkursą. Be to, jungties tuneliu įrengimas tarp Auštųjų ir Žemųjų Panerių privataus investitoriaus lėšomis yra nagrinėtas Vilniaus miesto savivaldybės tarybos Ekonomikos ir finansų bei Miesto planavimo ir plėtros komitetuose. Šiam pasiūlymui, įvertinus Miesto plėtros ir Miesto ūkio ir transporto departamentų pastabas, iš esmės pritarta. Problemos vienas iš sprendimų – įrengti po geležinkeliu pėsčiųjų ir lengvųjų bei specialios paskirties automobilių tunelį, jungiantį Palionių ir Sausupio gatves. Todėl, remdamiesi Peticijų įstatymu, reikalaujame, kad: Pėsčiųjų ir automobilių tunelis, jungiantis Palionių ir Sausupio gatves būtų įtrauktas į Vilniaus miesto teritorijos bendrąjį planą. Piedas: Pėsčiųjų ir automobilių tunelis, jungiantis Sausupio ir Palionių gatves https://ibb.co/hP3j7K Prašome šį mūsų kreipimąsi pripažinti peticija.

„NE“ AUTOMOBILIŲ TRANSPORTUI SKIRTO TILTO STATYBAI PER VINGIO PARKĄ! (2)

Lietuvos. Adresuota: Vilniaus miesto merui Remigijui Šimašiui, Vilniaus miesto administracijos direktorei Almai Vaitkunskienei, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos peticijų komisijai

PETICIJA „NE“ AUTOMOBILIŲ TRANSPORTUI SKIRTO TILTO STATYBAI PER VINGIO PARKĄ! Vilniaus miesto merui Remigijui Šimašiui, Vilniaus miesto administracijos direktorei Almai Vaitkunskienei, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos peticijų komisijai Tarp parodų rūmų LITEXPO ir šalia esančio Vingio parko planuojamas statyti tiltas skirtas automobilių transportui – grėsmė geriausiai aktyviam poilsiui pritaikytai žaliajai teritorijai Vilniaus mieste. Nors anksčiau buvo teigta, kad šalia Vingio parko planuojamu statyti tiltu galės naudotis tik pėstieji ir dviratininkai, parengtame infrastruktūros projekte numatyta, jog juo naudosis ir viešasis transportas. Nėra garantijų, kad ateityje šiuo tiltu nebus nukreiptas ir bendrasis automobilių srautas. Vingio parkas – viena lankomiausių žaliųjų erdvių Vilniuje: čia laisvalaikį leidžia šeimos, aktyvų sportą gamtoje mėgstantys vilniečiai. Parke savo buveines turi NATURA 2000 saugomos gyvūnų ir augalų rūšys, yra gamtos paveldo objektų. Jei planuojamu tiltu bus leidžiamas aktyvus transporto eismas, nukentės ne tik parko lankytojų poilsiavimo kokybė – padidės aplinkos ir oro tarša, pakils triukšmo lygis, bus pakenkta parko biologinei įvairovei. O pats parko plotas bus sumažintas 1,4 ha. Vilniečiai nusipelnė mieste turėti kuo natūralesnes žaliąsias poilsio zonas, apsaugotas nuo intensyvaus transporto. Negalima leisti, jog jų ir gamtos sąskaita būtų sprendžiamos transporto valdymo problemos ar tenkinami prekybininkų interesai, todėl reikalaujame, kad: - būtų atliktas detalaus plano, sujungiančio LITEXPO parodų rūmus su Vingio parku, koregavimas statant tik pėsčiųjų ir dviračių eismui pritaikyta tiltą; - transporto srautų prie LITEXPO rūmų problemą spręsti nukreipiant dalį transporto į kitas gretimas automobilių parkavimo aikšteles bei organizuoti lankytojų atvežimą į parodų rūmus specialiai kursuojančiu viešuoju transportu bei taikant kitas darnaus mieste judumo priemones, kurios skatintų gyventojus vietoj nuosavų automobilių naudojimo rinktis kitas alternatyvas.