"Mikriukai" Vilniuje, arba kreipimasis dėl neteisėtų Vilniaus m. savivaldybės veiksmų (38)

A.. Adresuota: Vyriausybės atstovui Vilniaus apskrityje Audriui Skaisčiui

Norime atkreipti Jūsų dėmesį į nesąžiningą, nelegalų ir kenkėjišką Vilniaus miesto savivaldybės sprendimą, kuriuo iš miesto gatvių išvaromos privačių maršrutinių taksi įmonės. Sutartys su privačiais vežėjais nuo liepos 1d. nutraukiamos nepagrįstai, o bendra savivaldybės propaguojama koncepcija, kaip reikėtų organizuoti miesto transportą, prasilenkia su visais pagrindiniais šalies įstatymais, įskaitant Lietuvos konstituciją. Konstitucijos 46 straipsnis teigia, jog Lietuvos ūkis grindžiamas privačios nuosavybės teise, asmens ūkinės veiklos laisve ir iniciatyva; įtatymas draudžia monopolizuoti gamybą ir rinką, saugo sąžiningos konkurencijos laisvę, o valstybė gina vartotojo interesus. Ne tik konstitucija, bet ir Lietuvos Konkurencijos įstatymas draudžia atlikti bet kuriuos veiksmus, kurie gali pakenkti kito ūkio subjekto galimybėms konkuruoti. Konkurencijos įstatymo II skirsnio 9 straipsnis draudžia piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi atliekant veiksmus, kurie riboja ar gali riboti konkurenciją, nepagrįstai varžo kitų ūkio subjektų galimybes veikti rinkoje arba pažeidžia vartotojų interesus, įskaitant tiesioginį ar netiesioginį nesąžiningų kainų arba kitų pirkimo ar pardavimo sąlygų primetimą. Vilniaus savivaldybė, kėsindamasi iš miesto centro išstumti privačius vežėjus, atlieka šiuos nelegalius veiksmus: 1. Monopolizuoja rinką. Savivaldybės nutarimas nuo š.m. liepos 1d. uždrausti privačioms įmonės vežti keleivius jų įprastais maršrutais yra aiškus UAB „Vilniaus viešasis transportas“ protegavimas ir tiesioginis rinkos monopolizavimas, naikinant keleivinio transporto alternatyvas Vilniaus mieste. 2. Nepagrįstai varžo kitų ūkio subjektų galimybes veikti rinkoje. Privatūs vežėjai išstumiami iš Vilniaus miesto centro, į savivaldybės nustatytas teritorijas, nepateikiant jokių šį sprendimą pateisinančių priežasčių. Reikalavimas, kad visi maršrutiniai taksi atitiktų naujus, savivaldybės subjektyviai nustatytus dizaino kriterijus taip pat yra nepagrįstai varžantis vežėjų galimybės veikti rinkoje, ir prieštarauja sąžiningos konkurencijos principams. 3. Pažeidžia vartotojų interesus. Gyventojams neleidžiama rinktis, kokiu transportu jie nori naudotis. Visi šie veiksmai atliekami sąmoningai ir kryptingai, siekant aukščiau išvardintų tikslų: monopolizuoti rinką, kurioje UAB „Vilniaus viešasis transportas“ būtų vienintėlis žaidėjas. Pagal Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 51-1392) nuostatas, Vyriausybės atstovui yra pavesta prižiūrėti, ar savivaldybės laikosi Konstitucijos ir įstatymų, ar vykdo Vyriausybės sprendimus. Raginame Jus atlikti savo pareigą ir apginti Vilniaus gyventojus nuo savavališkų ir neteisėtų savivaldybės veiksmų.