Peticija dėl Lietuvos mokyklų ugdymo turinio peržiūros ir koregavimo


Parašų: 53
Paramos: < 20 EUR

Pasiekus 100 parašų ir 250 EUR paramos, peticija bus priimta administravimui VŠĮ Peticijos.

  • Autorius: Raimonda
  • Adresuota: Švietimo ministerija
  • Parašai renkami iki: 2026-02-20
  • Kategorija: Kita

Prisidėkite prie šios peticijos:

Pasirašyti Pasidalinti Paremti

Pasiekus 100 parašų ir 250 EUR paramos, peticija bus priimta administravimui VŠĮ Peticijos, skiriant 100% paramos šios peticijos administravimui (teisinė konsultacija, viešinimas, agitacija, įforminimas, įteikimas adresatui, atsakymo paviešinimas ir kt.). Nepasiekus šios ribos, parama bus skirta bendrai VŠĮ Peticijos veiklai.

Mes, žemiau pasirašę tėvai, globėjai, mokiniai ir kiti suinteresuoti asmenys, reiškiame susirūpinimą dėl dabartinio pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo turinio Lietuvos mokyklose.



Problemos esmė


Nors deklaruojama, kad bendrojo ugdymo programos yra orientuotos į kompetencijų ugdymą, turinio optimizavimą ir mokinių pasiekimų gerinimą, realybė klasėse neretai atrodo kitaip. Dabartinis ugdymo turinys dažnai yra:



  • Pernelyg sudėtingas vaikų amžiui, su abstrakčiomis sąvokomis ir sudėtingomis formuluotėmis.

  • Pateiktas nesuprantama kalba, kurioje užduotys neaiškios net suaugusiesiems.

  • Neproporcingas laikui ir mokinių galimybėms, viršijantis įmanomą įsisavinti be streso.



Dėl to vaikai dažnai suklysta ne dėl žinių stokos, o dėl to, kad nesupranta užduočių tikslų. Tai ypač jaučiama pradinėse klasėse, kur mokiniai susiduria su itin dideliu naujų sąvokų ir faktų kiekiu.



Psichinės sveikatos iššūkiai


Didelis mokyklos krūvis ir sunkiai suprantamas turinys kenkia ne tik akademiniams pasiekimams, bet ir mokinių psichinei sveikatai. Vaikai jaučiasi pavargę, įsitempę ir nerimauja prieš kontrolinius, o kai kurie pradeda vengti mokyklos. Tai rodo daugybė mokslinių tyrimų, siejančių mokyklos įtampą su sveikatos ir emociniais sunkumais.



Siūlomi pokyčiai


Atsižvelgdami į iššūkius, siūlome:




  1. Peržiūrėti ugdymo turinį, užtikrinant, kad:

    • Medžiaga būtų rašoma vaikams suprantama kalba, vengiant per sudėtingo mokslinio žargono.

    • Užduotys būtų aiškios ir vienareikšmės.



  2. Priderinti turinį pagal amžiaus grupes, skiriant dėmesį:

    • Konkrečioms, vaikui artimoms temoms pradiniame ugdyme.

    • Nuosekliam sudėtingumo didinimui pagrindiniame ugdyme.

    • Bazinės ir aukštesnės lygio medžiagos išskyrimui viduriniame ugdyme.



  3. Diferencijuoti ugdymo turinį, siūlant įvairaus lygio užduotis ir metodines rekomendacijas.

  4. Vertinti turinį ne tik pagal žinias, bet ir jų pateikimą, įtraukiant mokinių ir tėvų grįžtamąjį ryšį.

  5. Atnaujinimus grįsti tyrimais ir praktika, juos išbandant pilotiniuose projektuose.

  6. Užtikrinti aiškią komunikaciją su mokyklų bendruomenėmis apie ugdymo turinio pokyčius.



Suprantame, kad mokykla turi rengti vaikus gyvenimui ir tolesnėms studijoms. Tačiau krūvis ir sudėtingumas turi atitikti vaiko amžių ir galimybes, o ugdymo turinys neturi tapti kliūtimi, mažinančia pasitikėjimą savimi.



Mūsų prašymas


Kreipiamės į Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministeriją su prašymu:



  • Priimti šią peticiją svarstymui.

  • Inicijuoti ugdymo turinio kalbos, apimties ir struktūros peržiūrą.

  • Visuomenę informuoti apie numatomas priemones užtikrinant, kad turinys būtų suprantamas ir pritaikytas vaikų galimybėms.

Pasirašyti peticiją

Kiekvienas šiai peticijai paaukotas 1 EUR leidžia mums pasiekti apie 500 žmonių su peticijos žinute ir surinkti daugiau parašų. Paramą administruoja ne pelno siekianti organizacija VŠĮ "Pilietiškumo platformos". 100% paramos yra skiriama šios peticijos administravimui (teisinė konsultacija, viešinimas, agitacija, įforminimas, įteikimas adresatui, atsakymo paviešinimas).


      Jokios kitos informacijos nesiųsime
# Vardas Komentaras
1 Inga
2025-11-22 / 14:06
Laikas užtikrinti vaikams kokybišką, raidą atitinkantį ugdymą. Peržiūrėti perteklines, vaikus demotyvuojančias programas. Pasitelkti psichologus, neurologas ir mokslu pagrįstas išvadas dėl dėmesio, apimčių ugdymui. Dabar žalojame vaikus su kiekybe ir sunkiomis programomis.
2 Vaidotas
2025-11-21 / 21:06
Ugdymo programas turėtų rengti pedagogai praktikai, psichologai ir švietimo pagalbos specialistai – tie, kurie realiai dirba su vaikais ir išmano jų poreikius. Neužtenka tik „paskaityti ar pasižiūrėti“ ir nuspręsti, kad taip bus geriau. Vaikams būtina užtikrinti kokybišką ugdymą ir teisę į tikrą vaikystę.
3 Raimonda (Klaipėda)
2025-11-21 / 20:44
Reikia kažką daryti nes absurdas su šita švietimo sistema tai yra pragaras ir vaikams ir tėvams !!!!
4 Aurelija (Panevėžys)
2025-11-21 / 20:30
Per sunkus vaikams mokslas. O ypač tiems kurie turi nepatvirtintų sutrikimų. Sėdi tėvai su vaikais. Kai aš lankiau pirmąją klasę tai tik pagaliukus skaičiavos ir raideles karpėm.
5 Tubienė (Panevėžys)
2025-11-21 / 16:43
Tuoj vaikai tik psichologus lankys dėl tokių programų.