Chemijos VBE 4.2 uždavinys

177 PARAŠAI

Kategorija:

Mes, š. m. abiturientai, manome, kad 2008 m. pagrindinės egzaminų sesijos chemijos valstybinio brandos egzamino užduoties 4.2 uždavinyje pateikti duomenys yra klaidinantys, jais remiantis teisingai išspręsti uždavinį nėra
įmanoma.

Minėtojo uždavinio sąlyga nurodo, kad yra duotas marmuro gabaliukas, kuris kaitinamas 900°C temperatūroje, ir kandidatų prašo, naudojantis pateiktu grafiku, apskaičiuoti priemaišų masės dalį marmure procentais. Duotajame
grafike yra pavaizduotas marmuro masės pokytis dėl kalcio karbonato skilimo. Sudarydami užduotį rengėjai, matyt, tikėjosi, jog kandidatai spręs šį uždavinį laikydami, kad marmuro gabalėlio masės pokytį lemia iš indo pasišalinęs anglies (IV) oksidas. Tačiau tokią išvadą padaryti trukdė grafiko „y" ašyje įvardinta „Marmuro masė" (o ne „Marmuro gabaliuko masė"). Marmuras reakcijos metu skyla ir dėl to jo masė mažėja, reakcijos metu susidaro du junginiai. Nė vieno iš šių junginių chemiškai negalima pavadinti marmuru, todėl peršasi išvada, jog grafike pavaizduotas masės mažėjimas vyksta būtent dėl šių junginių susidarymo: marmure esantis CaCO3 skyla į CaOir CO2, jų masės jau negalima įskaičiuoti į marmuro masę, o iš marmuro lieka tik neskylanti dalis – priemaišos. Dėl tos priežasties kai kurie kandidatai pagrįstai mąstė, kad iš 20 g marmuro gabalėlio likę 12,5 g ir yra ieškomos priemaišos. Deja, sprendžiant tokiu būdu gaunamas neteisingas atsakymas.

Tokios dviprasmybės būtų išvengta, jeigu grafike vietoj „Marmuro masės" būtų įvardinta "Marmuro gabalėlio masė" ar pan. Teigti, kad sąlygoje jau yra įvardintas „marmuro gabaliukas" ir kad kandidatai turėjo sutapatinti grafike
pavartotą „marmuro masės" sąvoka su sąlygoje pateiktąją „marmuro gabaliuko masės" sąvoka, nėra korektiška. Chemijos brandos egzaminų programoje nenurodyta, kad moksleiviai turi žinoti, kaip praktiškai atrodo marmuro skilimas, todėl kandidatai galėjo daryti prielaidą, jog grafike pateiktas ne viso marmuro gabalėlio (t. y. CaCO3 + priemaišos + CaO) masės pokytis, o tik marmuro (t. y. CaCO3 + priemaišos).

Dėl klaidinančių uždavinio duomenų nemaža dalis laikiusių egzaminą gavo neteisingus atsakymus, prarado taškų, o tai atsilieps galutiniam jų įvertinimui. Prašome įskaityti uždavinį visiems kandidatams, laikiusiems chemijos VBE 2008m.

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 R. L... wisiskai sutinku, kazkokia nesamone, per t durnyste pie sito sedejau gal pue walandos, ir wstiek negavau niuekgero, nes neaisku ko norejo is amnes grafike ^^
2 Tomas J... As palaikau ta ideja, nes salyga labai nekorektiska. Girdejau kad kaikurie ir taisytojai taip sake, taciau i tai buvo neatsizvelgta, o tai yra nekorektiska.
3 Simona P... 15% nėra teisingas atsakymas, nes tuomet y ašis negali būti įvardyta kaip "Marmuro masė"-juk, išsiskyrus CO2, tuos likusius 12,5g sudaro ir CaO
4 V.Gudžiūnas ... Uždavinys yra klaidinantis! Jo sąlyga pateikta nekorektiškai!
5 Ugne P... taip tikrai 4.2 uzdavinys pateiktas labai neaiskiai, neuzkaitom !!!!!

Prašymas atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus.

S. Kaunelis. Adresuota: LIetuvos Respublikos seimas

Dėl susiklosčiusios situacijos (Covid-19 viruso) Lietuvos Respublikos abiturientai kreipiasi į vyriausybę su prašymu atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus, savo prašymą grindžiame toliau išvardintais argumentais: Nuotolinis mokymas nesuteiks tokios pačios mokymosi kokybės kaip mokymas gyvai. Dauguma mokytojų yra senyvo amžiaus žmonės, kurie jei ir turi priėjimą prie nuotolinio mokymosi priemonių, tikrai nėra pajėgūs jomis adekvačiai operuoti. Tad iš nuotolinio mokymo, geriausiu atveju telieka nuotoliniu būdu perteikti namų darbai, be jokio dėstymo elemento. Natūraliai kyla klausimas: ar mokiniai pasiruoštų egzaminams, jei atėję į ugdymo įstaigas tegautų užduotis, be jokio paaiškinimo kaip jas atlikti? Egzaminų nukėlimas sukelia abiturientas papildomą stresą. Stresas, kaip žinoma ir taip stiprus faktorius, kuris įtakoja mokinių pasiekimus egzaminų metu, būtų tik dar labiau sustiprintas neužtikrintumo dėl žinių, įgytų atliekant pasiruošimą namų salygomis, bei dėl suspausto egzaminų grafiko. Šių veiksnių įtakotas streso faktorius, smarkiai atsilieptų abiturientų rezultatams. Vasaros vidurys nėra tinkamas egzaminų laikymui dėl laiko sąlygų, mat ugdymo įstaigos nėra pritaikytos operuoti vasaros metu, jose nėra sistemų, kurios užtikrintų darbui tinkamą temperatūrą. Nekyla abejonių, kad karštis tikrai neigiamai prisidėtų prie ir taip demoralizuotų abiturientų stovio. Stojimai į universitetus galėtų būti vykdomi pagal mokinių III-IV klasių vidurkius, nes dažniausiai vidurkiai yra panašūs į egzaminų išlaikymo rezultatus, mokiniai dirbdami nuotoliniu būdu galėtų gauti įvertinimus. Priešingu atveju nepasiruošę, streso apimti ir karščio veikiami abiturientai egzaminus išlaikytų žymiai praščiau nei leidžia jų tikrieji sugebėjimai. Toks jų žinių vertinimas būtų neadekvatus ir amoralus, didžiai neteisingas jaunosios kartos atžvilgiu.

Dėl COVID- 19 Griežtų apribojimų įvedimas Lietuvoje

Vika. Adresuota: SAM

Dėl nevaldomai augančio užsikrėtusių skaičiaus Europoje imtis griežtų apribojimų: - keliauti - suteikti galimybę dirbti iš namų (jei tai yra įmanoma) - uždaryti mokyklas ir darželius - suteikti vienam iš tėvų galimybę būti su vaiku/ais - suteikti galimybę mokytis iš namų - atšaukti visus viešus renginius, kuriuose yra daugiau nei 100 žmonių. - karantino laikymasis asmenims grįžusiems iš keliauti nerekomenduojamų šalių - karantino nesilaikantiems taikyti atsakomybę, kurią numato Bk. 135 str. - suteikti galimybę tirtis dėl COVID-19 visiems, to norintiems už savas lėšas - suteikti galimybę gydymo įstaigoms nedarbingumo pažymėjimus išrašyt ar pratęst konsultuojant nuotoliniu būdu - suteikt galimybę gydymo įstaigoms receptus išrašyt nuotoliniu būdu