Švietimas

Privalomos praktikos 5 kurse panaikinimas

4 kurso medicinos studentai . Adresuota: LSMU rektoriui Remigijui Žaliūnui ir prodekanei Astai Baranauskaitei

Sausio pradžioje Prof. Astai Baranauskaitei buvo pateiktas skundas/prašymas atšaukti praktiką 5 kurse , tačiau į tai nebuvo atsižvelgta ir sudarant 2020/2021 metų planus praktika buvo įtraukta. Šia peticija norime viešai išreikšti savo prašymą ATŠAUKTI kitais mokslo metais planuojamą papildomą praktiką, NES - medicinos studentai privalo dėl stojimo į savo trokštamą rezidentūrą atlikti praktiką, ką jie ir daro vasaros ar/ir atostogų metu; - studentai patys pasirenka, kur norėtų atlikti praktiką. Jie yra motyvuoti ir suinteresuoti. To nebus, jeigu praktika bus priverstinė srityje, kuri nesisieja su ateities planais; - studentai kiekviename modulyje susipažįsta su kiekvieno skyriaus specifika, gydytojo darbu jame, įgija įgūdžius, žinias įsisavina darbuose, seminaruose, paskaitose, daugelyje skyrių esant studento norui – galimas budėjimas. Tad papildomos praktikos nereikia; - studentai penktame kurse pradeda intensyviau mąstyti ir imtis veiksmų dėl rezidentūros – ne tik imasi praktikų, rašo mokslinius darbus dominama medicinos kryptimi, jų žingeidumas nukreipiamas į ateities sritį. Papildoma praktika būtų tik laiko gaišimas ir demotyvavimas; - 5 kurso studentų amžius yra 24-26 metai, tokios amžiaus grupės asmenys ieškosi darbo, kurio radimą apsunkintų ar net padarytų neįmanomą  privaloma praktika, kuri ir vėl priverstų studentus būti universitete iki 17  val (ar net ilgiau) dėl kitų modulių užsiėmimų perkėlimo/sustumdymo; - vyresniųjų kursų studentai (penktakursiai ir šeštakursiai) nesiskundžia, jog jiems trūksta/trūko papildomos praktikos.

Prašymas rengti šių metų valstybinius brandos egzaminus

D. Jotautas. Adresuota: Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija; Lietuvos Respublikos vyriausybė

DVYLIKTOKO KREIPIMASIS Į LR ŠMS MINISTRĄ IR KITUS ABITURIENTUS Pasaulyje prasidėjus COVID-19 pandemijai ir Lietuvoje uždarius visas švietimo įstaigas, atsirado siūlymas atšaukti šių metų valstybinius brandos egzaminus ir vietoje jų kaip stojimo rodikliu remtis metiniais vidurkiais. Remdamasis daugybės abiturientų nuomone ir elementariais sąžinės principais, visiškai nepritariu šiai pozicijai dėl daygybės priežasčių. Visų pirma nepaslaptis, kad turime didelę švietimo kokybės atskirtį tarp skirtingų gimnazijų. Ir ši atskirtis puikiai atsispindi VBE rezultatuose, pagal kuriuos kiekvienais metais sudaromi mokyklų reitingai. Silpnesnėse, dažniausiai regionų, gimnazijose gauti tą patį balą yra lengviau nei, pavyzdžiui, geriausia laikomame Vilniaus licėjuje. Brandos atestatas yra rodiklis, labai stipriai lemiantis tolesnę žmogaus karjerą ir jis turi būti objektyvus, nešališkas, visiems vienodas. Būtent egzaminas yra vienintelė priemonė patikrinti dalyko žinias ir mes jiems ilgai ruošėmės. Pažymiai gaunami ne tik už jas, bet ir už projektus, namų darbus ar net gražias akis. Nepamirškime, kad mokytojų vertinimas irgi gali būti ne vienodas. Šis skirtumas atsiranda tiek dėl skirtingos metodikos, užduočių skirtumų, tiek nuo subjektyvių veiksnių. Skiriasi duodamos užduotys, jų sunkumas, ar net rūšys, kaip jau buvo minėta. Nuotolinis mokymas nėra tinkamas argumentas atšaukti egzaminus. Mes didžiąją programos dalį jau esame išėję ir šiuo metu kartojame praeitas temas. Todėl egzaminams galima pasiruošti iš dalies savarankiškai, naudojant tiek literatūrą, tiek skaitmenines ar ryšio su mokytojais priemones. Naudodami nuotolinį mokymą, šį tikslą galime pasiekti. Galų gale yra nemažai mokinių, kurie ruošiasi laikyti tam tikro dalyko VBE, nors jo mokykloje net nesimoko, taigi nėra įvertinamas. Egzaminas būtų vienintelė priemonė tai padaryti. Tačiau tai ne tik metodinis, bet ir vertybinis klausimas. Metinių pažymių lyginimas egzaminams yra nesąžiningas, nes juk konkurencijos principu mus, dvyliktokus, priims Lietuvos ir užsienio aukštosios mokyklos. Toks sprendimas pažeistų elementarios logikos principus. PRAŠOME LR ŠVIETIMO MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS RENGTI ŠIŲ METŲ VALSTYBINIUS BRANDOS EGZAMINIUS, JUOS NUKELIANT PAGAL SVEIKATOS MINISTERIJOS REIKALAVIMUS.

Prašymas atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus.

S. Kaunelis. Adresuota: LIetuvos Respublikos seimas

Dėl susiklosčiusios situacijos (Covid-19 viruso) Lietuvos Respublikos abiturientai kreipiasi į vyriausybę su prašymu atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus, savo prašymą grindžiame toliau išvardintais argumentais: Nuotolinis mokymas nesuteiks tokios pačios mokymosi kokybės kaip mokymas gyvai. Dauguma mokytojų yra senyvo amžiaus žmonės, kurie jei ir turi priėjimą prie nuotolinio mokymosi priemonių, tikrai nėra pajėgūs jomis adekvačiai operuoti. Tad iš nuotolinio mokymo, geriausiu atveju telieka nuotoliniu būdu perteikti namų darbai, be jokio dėstymo elemento. Natūraliai kyla klausimas: ar mokiniai pasiruoštų egzaminams, jei atėję į ugdymo įstaigas tegautų užduotis, be jokio paaiškinimo kaip jas atlikti? Egzaminų nukėlimas sukelia abiturientas papildomą stresą. Stresas, kaip žinoma ir taip stiprus faktorius, kuris įtakoja mokinių pasiekimus egzaminų metu, būtų tik dar labiau sustiprintas neužtikrintumo dėl žinių, įgytų atliekant pasiruošimą namų salygomis, bei dėl suspausto egzaminų grafiko. Šių veiksnių įtakotas streso faktorius, smarkiai atsilieptų abiturientų rezultatams. Vasaros vidurys nėra tinkamas egzaminų laikymui dėl laiko sąlygų, mat ugdymo įstaigos nėra pritaikytos operuoti vasaros metu, jose nėra sistemų, kurios užtikrintų darbui tinkamą temperatūrą. Nekyla abejonių, kad karštis tikrai neigiamai prisidėtų prie ir taip demoralizuotų abiturientų stovio. Stojimai į universitetus galėtų būti vykdomi pagal mokinių III-IV klasių vidurkius, nes dažniausiai vidurkiai yra panašūs į egzaminų išlaikymo rezultatus, mokiniai dirbdami nuotoliniu būdu galėtų gauti įvertinimus. Priešingu atveju nepasiruošę, streso apimti ir karščio veikiami abiturientai egzaminus išlaikytų žymiai praščiau nei leidžia jų tikrieji sugebėjimai. Toks jų žinių vertinimas būtų neadekvatus ir amoralus, didžiai neteisingas jaunosios kartos atžvilgiu.

Prašymas dėl paramos vaikams, lankantiems nevalstybinius Vilniaus miesto darželius

Asta Stanaitytė Jasmontienė. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybė

Kreipiamės į Jus, prašydami LRV paskelbto karantino dėl koronaviruso laikotarpiui padidinti kompensaciją tėvams už vaikų ugdymą nevalstybinėse ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Prašome VMS tarybos atsižvelgti į tai, kad: - Karantino laikotarpiu nevalstybiniai darželiai taip pat yra priversti nevykdyti veiklos ir patiria neišvengiamas išlaidas, todėl - Mums bus išrašomos sąskaitos, siekiant tas išlaidas bent dalinai padengti. Apmokėdami šias sąskaitas, nors paslaugomis ir negalime naudotis, mes stengsimės padėti mūsų lankomiems darželiams išgyventi; - Mūsų, kaip ir kitų Vilniaus tėvų, pajamos stipriai sumažėja dėl nedarbingumo vaiko priežiūrai, rinkos stagnacijos, prarandamų darbo vietų. Prašome Vilniaus m. savivaldybės prisidėti palengvinant mūsų patiriamų papildomų išlaidų apmokėjimą. Bet kokia papildoma kompensacijos suma bus mums labai vertinga. Pasitikime Jūsų sprendimu ir dėkojame už rūpestį visais vilniečiais, ne tik lankančiais valstybines ugdymo įstaigas.

Dėl planuojamo Utenos „Saulės“ gimnazijos reorganizavimo

Utenos „Saulės“ gimnazijos mokytojų bendruomenė. Adresuota: Utenos miesto savivaldybės tarybai, Utenos miesto savivaldybės merui A. Katinui

KREIPIMASIS Į UTENOS KRAŠTO BENDRUOMENĘ 2020 m. kovo 9 d., Utena 2020 m. kovo 5 dieną iš Utenos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo optimizavimo plano parengimo komisijos narių (R. Kraulišo, Z. Ringelevičienės, V. Vaitiekienės, A. Telksnio), atvykusių į Utenos „Saulės“ gimnaziją, išgirdome, jog nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. ketinama neformuoti 1-ų gimnazijos klasių Utenos „Saulės“ gimnazijoje, o nuo 2021 m. rugsėjo 1 dienos „Saulės“ gimnaziją naikinti. Ar ne per didelę atsakomybę prisiima tokios idėjos iniciatoriai, pasišovę perrašyti istoriją, sunaikinant šimtametį švietimo židinį, išugdžiusį Utenos kraštui ir visai Lietuvai įspūdingą skaičių mokslo ir kultūros šviesuolių? Juk siekiama panaikinti seniausią Utenos gimnaziją, turinčią istorines tradicijas. Mes kategoriškai su šiuo siūlymu nesutinkame ir pateikiame savo argumentus: 1. Statistiniai duomenys rodo, kad per ateinančius kelerius metus Utenos rajone mokinių skaičius nemažėja. 2. Vidutiniai klasės komplektų dydžiai bei vidutinis mokyklos dydis (mokinių skaičius) Utenos rajono savivaldybėje yra didesnis nei didžiųjų kaimiškų savivaldybių vidurkis. (SVIS, 2019) 3. Nepateikta jokia Utenos rajono savivaldybės mokyklos tinklo pertvarkos finansinė analizė. 4. Neparengtas planuojamos reorganizuoti ugdymo įstaigos mokytojų įdarbinimo planas, kuris turėtų būti rengiamas kaip priedas mokyklų pertvarkos inicijavimo stadijoje (Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, 2011 birželio 29 d., Nr.768, punktas 35). 5. Nepateikta kitų Utenos miesto mokyklų tinklo pertvarkos variantų. 6. Utenos „Saulės“ gimnazijoje yra sukurta moderni, saugi, jauki mokymosi aplinka, padedanti tenkinti mokinių poreikius ir polinkius; įstaiga aprūpinta naujausiomis technologijomis, padedančiomis siekti individualios mokinio pažangos. 7. Didelis dėmesys skiriamas specialiųjų poreikių mokiniams, vykdant įtraukųjį ugdymą. 8. Dirba profesionalūs, ilgametę patirtį turintys mokytojai. Utenos „Saulės“ bendruomenė supranta, kad pokyčiai yra reikalingi, tačiau jie turi vykti racionaliai tariantis su visų mokyklų bendruomenėmis ir ieškant geriausio sprendimo Utenos miesto visuomenei. Prašome pasirašyti peticiją, kad būtų sustabdyta skubota neracionali Utenos „Saulės“ gimnazijos reorganizacija. Utenos „Saulės“ gimnazijos mokytojų bendruomenė

Dėl Alytaus "Sakalėlio" ir "Drevinuko" pradinių mokyklų išsaugojimo

Edvardas Bielskis. Adresuota: Alytaus miesto savaivaldybės tarybai, merui N.Cesiuliui

Alytaus miesto savivaldybės tarybai Alytaus miesto savivaldybės merui N.Cesiuliui PETICIJA 2020-03-07 Alytus Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Alytaus miesto savivaldybės tarybą ir Alytaus miesto merą su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: Alytaus miesto savivaldybės taryba savo 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-40 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-05-26 sprendimo Nr. T-169 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano ir jo priedų patvirtinimo“ pakeitimo“ nusprendė „pakeisti Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano, patvirtinto Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-05-26 sprendimu Nr. T-169 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano ir jo priedų patvirtinimo“, 1 priedo – Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų plano lentelės 1, 3, 9, 13 eilutes. Lentelės eilutės „Alytaus „Drevinuko“ mokykla-darželis, mokinių sk.-183,klasių kompl. sk.-8, ikimokykl. gr. vaikų-81, priešm. gr. vaikų-35“ stulpelyje „Mokyklos steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo būdai ir etapai“ sakoma, kad „Pertvarkoma struktūra, keičiamas mokyklos tipas iš mokyklos-darželio į lopšelį-darželį. Pradinio ugdymo programa perduodama vykdyti Alytaus Vidzgirio progimnazijai. Vykdoma stebėsena dėl Vidzgirio progimnazijos patalpų pritaikymo judėjimo negalią turintiems asmenims, ikimokyklinio ugdymo poreikio tenkinimo Alytaus miesto savivaldybėje ir priimamas sprendimas dėl 1-4 klasių mokinių kartu su mokytojais perkėlimo į Vidzgirio progimnazijos patalpas“. Lentelės eilutės „Alytaus „Sakalėlio“ pradinė mokykla, mokinių sk.-272, klasių kompl. sk.-12“ stulpelyje „Mokyklos steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo būdai ir etapai“ sakoma, kad „Reorganizuojama, prijungiant prie Alytaus Vidzgirio progimnazijos. Vykdoma stebėsena dėl Vidzgirio progimnazijos patalpų sutvarkymo (remonto) pagerinant ugdymo aplinką ir priimamas sprendimas dėl 1–4 klasių mokinių kartu su mokytojais perkėlimo į Vidzgirio progimnazijos patalpas“. Šiuo veiksmu pažeisdama teisėtus tėvelių, jų vaikų bei kitų alytiškių interesus bei lūkesčius. Sprendimas priimtas neatsižvelgus į abiejų ugdymo įstaigų bendruomenių, kitų alytiškių ir specialistų pastabas bei siūlymus. Abi mokyklos išsiskiria jaukiomis ir moderniomis ugdymo aplinkomis, jos abi yra taupios. „Sakalėlis“ - vienintelė mūsų mieste mokykla, įsirengusi saulės elektrinę ant pastato stogo ir yra pati taupiausia, tai yra mažiausiai savivaldybės biudžeto lėšų aplinkos išlaikymui (vadinamosioms „ūkinėms reikmėms“) sunaudojanti Alytaus švietimo įstaiga. Ši suma - bene perpus mažesnė už Lietuvos mokyklų vienam mokiniui išleidžiamų išlaidų aplinkos išlaikymui vidurkį. Mokykla išsiskiria iš kitų Lietuvos pietų regiono mokyklų dėl etnokultūros, tautinių papročių ir amatų puoselėjimo. Mokyklos folkloro ansamblis „Sakalėlis“ nuo 2002 metų reprezentuoja ne tik mokyklą, bet ir Alytaus miestą, dzūkų kraštą, yra žinomas ne tik respublikoje, bet ir užsienio šalyse. „Drevinuko” mokyklos-darželio mokinių ugdymo sąlygos ir aplinka - puikios, taip pat yra pritaikytos neįgaliesiems, su užvažiavimo takeliais (pandusais), liftu, kineziterapijos sale bei priemonėmis (didžioji įrangos dalis yra padovanota Alytaus miesto klubo „ZONTA“), specialiai įrengtais sanitariniais mazgais. Tai yra vienintelė įstaiga Alytuje, pritaikyta vaikams su judesio ir padėties sutrikimais. Mokykloje-darželyje vykdomas įtraukusis ugdymas. Specialiųjų poreikių vaikai ugdomi bendrojo ugdymo klasėse ar grupėse, o tai atliepia į Lietuvos tarptautinius įsipareigojimus dėl įtraukiojo švietimo. „Drevinukas“ taip pat atitinka pagrindinius mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių bendruosius ar specialiuosius kriterijus. Mokykloje-darželyje ugdomi vaikai nuo 2 iki 11 metų. Šioje mokykloje organizuojamas kryptingas meninis ugdymas. Teatras integruotas į formalųjį ugdymą. Teatro studija „Drevinukas“ garsina Alytaus miestą respublikoje ir užsienio šalyse. Mokykla-darželis yra 100% užpildytas, maksimaliai išnaudojamos visos patalpos. Yra patrauklus ir populiarus tarp miesto ir rajono gyventojų. Mokyklos - darželio modelis, taip pat labai pasiteisinęs ir ekonomiškai, nes mokykla yra pati taupiausia, tai yra mažiausiai savivaldybės biudžeto lėšų aplinkos išlaikymui (vadinamosioms „ūkinėms reikmėms“) sunaudojanti Alytaus švietimo įstaiga. Abiejose įstaigose suburtas profesionalus ir labai mylintis savo darbą kolektyvas. Pagal standartizuotų testų rezultatus „Drevinuko“ ketvirtokai pernai užėmė 8-ą, o „Sakalėlio“ – 36-ą vietą iš 450-ies Lietuvoje veikiančių pradinių mokyklų. Mažose mokyklose labiau užtikrinamas vaikų saugumas, sukuriama geresnė emocinė aplinka. Mieste esant 2 pradinėms mokykloms ir 2 mokykloms-darželiams, aiškiai matomas šių įstaigų populiarumas ir paklausa mieste. Tėvai mieliau renkasi mažas bendruomenes savo vaikams. Šiose įstaigose sukurtos ne tik puikios sąlygos ugdyti vaikus, bet ir ypatingas saugumo, pagalbos ir meilės žmogui jausmas. Mažoje bendruomenėje į negalią turinčius vaikus žiūrima šeimynišku žvilgsniu. Čia visi vaikai mokosi drauge, jų neišskiriant. Vaikai nebijo paduoti draugui, kuris sėdi neįgaliojo vežimėlyje, rankos, jam padėti, paguosti, nes vieni kitus pažįsta jau daug metų. Prijungiamos (reorganizuojamos) įstaigos dažniausiai nebetenka savo gyvasties greičiau nei per metus. Alytiškių vertinimu, tokia tinklo pertvarka būtų ne kas kita, kaip gerai veikiančių, finansiškai nenuostolingų, 100% užpildytų ugdymo įstaigų sąmoningas sužlugdymas. Akivaizdu, kad savivaldybė turi finansinių problemų su ugdymo įstaigų išlaikymu, yra per daug tuščių patalpų, lėšos ne visai racionaliai panaudojamos, bet šių mokyklų bendruomenės kategoriškai prieš, kad tos problemos būtų sprendžiamos tokiu būdu - griaunant dvi puikiai veikiančias, ekonomiškai taupias ugdymo įstaigas tam, kad būtų išgelbėta viena merdinti mokykla, šiandien turinti gerokai daugiau patalpų negu jai reikia, bet mažai mokinių. O tokių mokyklų Alytuje yra dar ne viena. Norint užpildyti laisvas kitų ugdymo įstaigų patalpas reikalinga pertvarkyti Alytaus sporto mokyklos veiklą, atsisakyti iš privačių įmonių bei asmenų Jaunimo centro veiklai, kitoms savivaldybės įstaigoms nuomojamų patalpų. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją, nesutinkame su 2020 m. vasario 27 d. Alytaus miesto tarybos sprendimo Nr. T-40 dalimi - pertvarkyti „Drevinuko“ mokyklos-darželio struktūrą keičiant mokyklos-darželio tipą į lopšelį-darželį, 1-4 klasių mokinių kartu su mokytojais perkėlimui į „Vidzgirio“ progimnazijos patalpas bei Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos reorganizavimu prijungiant prie Alytaus „Vidzgirio“ progimnazijos. Reikalaujame, kad Alytaus miesto savivaldybės tarybos nariai ir Alytaus miesto meras atsisakytų šių siekių. Siūlome artimiausiame Alytaus miesto tarybos posėdyje pakeisti Alytaus miesto tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimą Nr. T-40 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-05-26 sprendimo Nr. T-169 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano ir jo priedų patvirtinimo“ pakeitimo“, išbraukiant šiuo sprendimu pakeistas Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano 1 priedo – Mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų plano lentelės 1 ir 3 eilutes (t.y., dėl „Drevinuko“ mokyklos - darželio ir „Sakalėlio“ pradinės mokyklos pertvarkos).

Peticija del DJ ALEX BIT koncerto Lietuvoje

Susirupines Gerbejas. Adresuota: DJ ALEX BIT, Siemens Arena

Sia peticija norime atkreipti demesi i musu mylima atlikeja gyvenanti Didziojoje Britanijoje - DJ ALEX BIT. Fanai su nekantrumu laukia koncerto Lietuvoje. Prasau pasirasyti, kad pats atlikejas pamatytu, kad mums tai svarbu. Pagarba.

Dėl Klaipėdos miesto darželių darbo laiko paankstinimo

JŽ. Adresuota: Klaipėdos miesto savivaldybė

Prašome Klaipėdos savivaldybės įvertinti galimybę paankstinti Klaipėdos darželių darbo laiką. Šiuo metu darželiai (visos grupės) atsidaro 07:30. Klaipėda - viena iš nedaugelio savivaldybių, kurioje darželiai dirbti pradeda taip vėlai (pvz.: tokie miestai kaip Vilnius, Šiauliai, Kaunas ar net Kretinga pradeda darbą darželiuose 07:00 arba 06:30, kai darželyje anksčiau atidaroma bent viena grupė). Pradedant darbą 07:30 sukeliama daug nepatogumų tėvams, kurie pradeda darbo dieną 08:00 ar anksčiau. Ypatingai sunku toms šeimoms, kuriose yra keli vaikai ir juos reikia pristatyti į skirtingas ugdymo įstaigas arba vienas/abu tėvai dirba už Klaipėdos miesto ribų. Jei nėra galimybės paankstinti darbo laiką visose grupėse - būtų galima kiekvienam darželyje turėti papildomą paankstintą grupę (pvz. nuo 07:00), iš kurios vaikai būtų suvedžiojami į savo grupes nuo 07:30. Vienas iš šių sprendimų ne tik sumažintų stresą tėvams, kurie stengiasi nepavėluoti į darbą bet ir oficialiai padidintų auklėtojų apmokamų darbo valandų skaičių.

Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklos likvidavimui sakome NE

Jūratė Gerybienė. Adresuota: Gerb. Seimo nariui Valentinui Bukauskui, LR Seimo Švietimo ir mokslo komitetui, Telšių rajono savivaldybės merui Kęstučiui Gusarovui, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriui Imantui Motiejūnui, Telšių rajono savivaldybės Tarybos nariams,Tel

Telšių rajono Luokės miestelio bendruomenės nariai, Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokykloje besimokančių vaikų tėvai, Luokės seniūnijos seniūnas ir gyventojai, Upynos kaimo bendruomenė, buvę Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklos auklėtiniai ir absolventai, visi kiti mokyklos likimu susirūpinę asmenys ir gyventojai KREIPIMASIS 2020 m. sausio 17 d., Luokė, Telšių raj. 2020 m. sausio 15 d. iš Telšių rajono savivaldybės administracijos Mokyklų tinklo pertvarkos darbo grupės narių bei Švietimo ir sporto skyriaus vadovų, atvykusių į Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklą, išgirdome, jog nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. ketinama likviduoti Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklą, atleidžiant visus mokyklos darbuotojus, kadangi tokioje mokykloje besimokančio mokinio išlaikymas Telšių rajono savivaldybei yra per brangus ir ekonomiškai nenaudingas. Atvykusių Mokyklų tinklo pertvarkos darbo grupės narių argumentai buvo nemotyvuoti ir nepagrįsti, nei vienas iš atvykusių asmenų taip ir nenurodė konkrečių ir ekonomiškai pagrįstų paskaičiavimų, pavyzdžiui, kiek Telšių rajono savivaldybė, vykdydama šią reformą, sutaupys vieno mokinio išlaikymo šioje mokykloje sąskaita, kuo konkrečiai remiantis teigiama, kad mūsų mokyklos mokinio išlaikymas visgi yra per brangus savivaldybei. Mes taip pat pasigedome bendrų konkrečios situacijos sprendimo variantų analizės ir pagrįstų bei bendruomenės narių lūkesčius tenkinančių išeities pasiūlymų. Mes, visi žemiau pasirašę, su tokia planuojama Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklos pertvarka kategoriškai nesutinkame, manome, kad Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokykla neturėtų būti naikinama ir toliau turėtų gyvuoti, o Telšių rajono savivaldybės administracija turėtų inicijuoti savivaldybės biudžeto lėšų taupymą ne kultūrą skatinančios ir meninius gebėjimus lavinančios Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklos mokinių bei darbuotojų sąskaita. Tokią savo poziciją grindžiame žemiau nurodytais argumentais ir motyvais: 1. 1989 m. (prieš daugiau nei 30 metų) aktyvūs Telšių rajono Luokės miestelio vadovai ir gyventojai motyvuotai įrodė tuometinei jaunos Lietuvos Švietimo ministerijos valdininkijai, kad kaimo vaikams reikalinga muzikos ir dailės mokykla, kurioje bus vykdomas meninis lavinimas. Nuo pat mokyklos įsikūrimo joje muzikos ir meno paslapčių vaikus (iš Luokės, Viekšnalių, Baltininkų, Upynos, Gaulėnų, Užvenčio ir kitų aplinkinių kaimų) mokė garbūs ir kompetentingi mokytojai: a. a. J. Misiūnienė, J. Misiūnas, V. Kleiva, tą iki pat šiol daro ir dabartinis mokytojų kolektyvas. Per trisdešimt metų išleisti 129 absolventai, tarp kurių, pvz., Jurgita Skiotytė, dirbanti Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro direktoriaus pavaduotoja, Vilma Remezaitė, garsi aukšto lygio atlikėja, gyvenanti Vokietijoje ir koncertuojanti garsiausiose Europos scenose, bei daug kitų puikių absolventų. 2. Mokykloje vykdoma meninė veikla nuolat papildo įvairius Luokės seniūnijoje vykstančius renginius. Nuo pat mokyklos įkūrimo pradžios mokykla pristato vaikų kūrybinės veiklos rezultatus, surengdama tradicinius koncertus šv. Kalėdų proga ir Motinos dienai, bažnyčioje įvairių švenčių intencijomis, rengia dailės darbų parodas Luokės daugiafunkcinio centro patalpose, Luokės Visų Šventųjų parapijos bažnyčioje ir kt. Dažniausiai būtent šios mokyklos mokytojų paruošti mokiniai atlieka įvairius muzikinius kūrinius Luokės V. Kleivos gimnazijos renginiuose. Ne vieną kartą dalyvauta respublikiniuose ar rajoniniuose renginiuose, konkursuose ir laimėtos prizinės vietos. 3. Tuo atveju, jeigu Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokykla bus likviduota, atleidžiant visus jos ilgamečius darbuotojus, tai bus didelis žingsnis link meninio ugdymo Luokėje ir aplinkinių kaimų krašte sužlugdymo. Telšių rajono savivaldybės administracijos sudarytos mokyklų tinklo pertvarkos darbo grupės atstovų pristatytas planuojamas dailės ar muzikos klasių atidarymas prie Telšių dailės ir Telšių muzikos mokyklų, be vietinio darbuotojo administravimo ir dabartinių atsidavusių mokytojų ir darbuotojų darbo, visiškai sužlugdys ir, tiesiogine ta žodžio prasme, išdraskys trisdešimtmetį kurtas meno mokyklos tradicijas, nuoširdų ir besąlygiškai šiltą visų mokyklos bendruomenės narių bendravimą. Šiandien ši nuostabi mokykla vaikams ne tik menų oazė Luokėje, bet ir savarankiška ląstelė, tvirta vieninga šeima, kurioje nėra patyčių. Ji duoda taip reikalingą jaunam, net suaugusiam žmogui susikaupimą, savęs atradimą, harmonizuoja jausmus. Visą šitą sukuria nepaprastai darnus žmogiškas visų darbuotojų kolektyvas ir mokyklos mokinių bei jų tėvų bendruomeniškumas, kurio gali pavydėti bet kuri savivaldybėje gyvuojanti įstaiga. 4. Mes nemanome, kad Telšių mieste esantiems kitų meno įstaigų vadovams taip rūpės, kas vyksta mūsų nedideliame, bet bendruomeniškame ir darniame miestelyje, nebus tokio artimo atgalinio ryšio, kokį sukuria Luokės muzikos ir dailės mokykloje dirbanti vadovė, pedagogai ir kt. darbuotojai. Juk čia ne džiugus naujų meno klasių įkūrimas Telšių rajono kaimiškoje vietovėje, o įstaigos vadovės gerai sustyguoto darbo ir patogiai prieinamo meno mokslo Luokės ir aplinkinių kaimų bendruomenių nariams išdraskymas. Taip patylomis, savivaldybei taupant lėšas ne ten, kur iš tiesų būtina ir ekonomiškai naudinga, išnyks šis meninės pakraipos mokslo galimybių prieinamumas Luokėje, nes nei vienam Telšiuose esančiam ir dirbančiam vadovaujančiam asmeniui tikrai neskaudės širdies bei nerūpės, kas svarbu kaime gyvenančiai ir auginančiai vaikus šeimai, kokie jų norai bei lūkesčiai. 5. Telšių rajono savivaldybėje sudarytos Mokyklų tinklo pertvarkos darbo grupės siūlymas likviduoti šią mokyklą ir atidaryti dailės ir muzikos klases dviejose Telšių meno mokyklose sumažins meno siekiančių skaičių vien dėl faktiškai dvigubų įmokų atskiroms mokykloms, todėl natūraliai išnyks meninis ugdymas Luokėje ir jos apylinkėse. Įvykdžius planuojamą reformą mažiau mokinių turėtų galimybę tobulintis, tai veda prie vaikų ir suaugusiųjų esminių ugdymą grindžiančių principų nesilaikymo. Šitokie veiksniai neigiamai palies jaunų šeimų įsikūrimą Luokėje. Šiuo atveju aiškiai jaučiamas po trisdešimties Lietuvos Nepriklausomybės metų kaimo vietovėje vykdomas genocidas. Tai tragiška. Ir pasekmes netrukus pajusime tiek mes, tiek ir jūs, valdininkai. 6. Juk ateityje Telšiuose planuojama atidaryti vieną Meno mokyklą, sujungiant muzikos ir dailės mokyklas, tai kodėl tuomet neprijungus Luokės muzikos ir dailės mokyklos į bendrą visumą? Šiandien pati geriausia žinia būtų ta, kad Luokės muzikos ir dailės mokykla ir toliau gyvuos kaip atskiras juridinis vienetas Telšių rajono savivaldybės švietimo įstaigų kontekste, nes jau septinti metai kaip besimokančių joje skaičius nekinta ir yra nuo 40 iki 48 (šiai dienai 44), o šiandien mokykloje dirba 9 darbuotojai, iš kurių 7 pedagogai. 7. Spaudoje ir internete viešai matome vien nuolatines Telšių rajono politikų rietenas ir tampa aišku, kad valdininkai niekaip nepasidalina valdžia ir įtakos sferomis, o visi politikų siekiai slepia atitinkamus materialinius interesus (pavyzdžiui, kyla natūralus klausimas, kaip savivaldybė taupė ir kiek išleido lėšų, supirkdama gyvenamųjų namų kompleksus Ryškėnų k. iš buvusio tarybos nario D. Rupšio?). Esame įsitikinę, kad ne naikinant meno mokyklas, bet suvaldžius korupciją, būtų pakankamai lėšų skirti jaunosios kartos meniniam lavinimui, ugdančiam abu žmogaus smegenų pusrutulius. 8. Primename, kad šios mokyklos atidarymą Luokėje, nuvykę į Vilnių, prieš trisdešimt metų iškovojo patys luokiškiai ir tik jie geriausiai žino, reikalinga tokia mokykla ar ne. Tikime, kad žmonės, priimantys visai visuomenei aktualius sprendimus, bus kultūringi, sąžiningi ir protingi.

Vilniaus Grigiškių pradinės mokyklos išlikimas

Elena R.. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybei

Mes, Vilniaus Grigiškių pradinės mokyklos tėvai esam informuoti apie savivaldybės planus prijungti Grigiškių pradinę mokyklą prie Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos. Šią peticiją norime išreikšti savo susirūpinimą ir nepritarimą tokiam galimam savivaldybės sprendimui ir prašome Visus neabejingus pasirašyti šią peticiją. Grigiškių pradinė mokykla yra pritaikyta būtent pradinukų mokymui. Čia dirba patikima direktorę, kokybišką mokslą suteikia kompetetingi pedagogai. Mokykla yra saugioje aptvertoje teritorijoje, kiekvienoje klasėje yra rūbinėlė, poilsio zona bei sporto salytė, kur vaikai gali saugiai leisti laiką pertraukų metu ir po pamokų.