Švietimas

Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklos likvidavimui sakome NE

Jūratė Gerybienė. Adresuota: Gerb. Seimo nariui Valentinui Bukauskui, LR Seimo Švietimo ir mokslo komitetui, Telšių rajono savivaldybės merui Kęstučiui Gusarovui, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriui Imantui Motiejūnui, Telšių rajono savivaldybės Tarybos nariams,Tel

Telšių rajono Luokės miestelio bendruomenės nariai, Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokykloje besimokančių vaikų tėvai, Luokės seniūnijos seniūnas ir gyventojai, Upynos kaimo bendruomenė, buvę Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklos auklėtiniai ir absolventai, visi kiti mokyklos likimu susirūpinę asmenys ir gyventojai KREIPIMASIS 2020 m. sausio 17 d., Luokė, Telšių raj. 2020 m. sausio 15 d. iš Telšių rajono savivaldybės administracijos Mokyklų tinklo pertvarkos darbo grupės narių bei Švietimo ir sporto skyriaus vadovų, atvykusių į Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklą, išgirdome, jog nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. ketinama likviduoti Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklą, atleidžiant visus mokyklos darbuotojus, kadangi tokioje mokykloje besimokančio mokinio išlaikymas Telšių rajono savivaldybei yra per brangus ir ekonomiškai nenaudingas. Atvykusių Mokyklų tinklo pertvarkos darbo grupės narių argumentai buvo nemotyvuoti ir nepagrįsti, nei vienas iš atvykusių asmenų taip ir nenurodė konkrečių ir ekonomiškai pagrįstų paskaičiavimų, pavyzdžiui, kiek Telšių rajono savivaldybė, vykdydama šią reformą, sutaupys vieno mokinio išlaikymo šioje mokykloje sąskaita, kuo konkrečiai remiantis teigiama, kad mūsų mokyklos mokinio išlaikymas visgi yra per brangus savivaldybei. Mes taip pat pasigedome bendrų konkrečios situacijos sprendimo variantų analizės ir pagrįstų bei bendruomenės narių lūkesčius tenkinančių išeities pasiūlymų. Mes, visi žemiau pasirašę, su tokia planuojama Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklos pertvarka kategoriškai nesutinkame, manome, kad Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokykla neturėtų būti naikinama ir toliau turėtų gyvuoti, o Telšių rajono savivaldybės administracija turėtų inicijuoti savivaldybės biudžeto lėšų taupymą ne kultūrą skatinančios ir meninius gebėjimus lavinančios Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokyklos mokinių bei darbuotojų sąskaita. Tokią savo poziciją grindžiame žemiau nurodytais argumentais ir motyvais: 1. 1989 m. (prieš daugiau nei 30 metų) aktyvūs Telšių rajono Luokės miestelio vadovai ir gyventojai motyvuotai įrodė tuometinei jaunos Lietuvos Švietimo ministerijos valdininkijai, kad kaimo vaikams reikalinga muzikos ir dailės mokykla, kurioje bus vykdomas meninis lavinimas. Nuo pat mokyklos įsikūrimo joje muzikos ir meno paslapčių vaikus (iš Luokės, Viekšnalių, Baltininkų, Upynos, Gaulėnų, Užvenčio ir kitų aplinkinių kaimų) mokė garbūs ir kompetentingi mokytojai: a. a. J. Misiūnienė, J. Misiūnas, V. Kleiva, tą iki pat šiol daro ir dabartinis mokytojų kolektyvas. Per trisdešimt metų išleisti 129 absolventai, tarp kurių, pvz., Jurgita Skiotytė, dirbanti Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro direktoriaus pavaduotoja, Vilma Remezaitė, garsi aukšto lygio atlikėja, gyvenanti Vokietijoje ir koncertuojanti garsiausiose Europos scenose, bei daug kitų puikių absolventų. 2. Mokykloje vykdoma meninė veikla nuolat papildo įvairius Luokės seniūnijoje vykstančius renginius. Nuo pat mokyklos įkūrimo pradžios mokykla pristato vaikų kūrybinės veiklos rezultatus, surengdama tradicinius koncertus šv. Kalėdų proga ir Motinos dienai, bažnyčioje įvairių švenčių intencijomis, rengia dailės darbų parodas Luokės daugiafunkcinio centro patalpose, Luokės Visų Šventųjų parapijos bažnyčioje ir kt. Dažniausiai būtent šios mokyklos mokytojų paruošti mokiniai atlieka įvairius muzikinius kūrinius Luokės V. Kleivos gimnazijos renginiuose. Ne vieną kartą dalyvauta respublikiniuose ar rajoniniuose renginiuose, konkursuose ir laimėtos prizinės vietos. 3. Tuo atveju, jeigu Telšių rajono Luokės muzikos ir dailės mokykla bus likviduota, atleidžiant visus jos ilgamečius darbuotojus, tai bus didelis žingsnis link meninio ugdymo Luokėje ir aplinkinių kaimų krašte sužlugdymo. Telšių rajono savivaldybės administracijos sudarytos mokyklų tinklo pertvarkos darbo grupės atstovų pristatytas planuojamas dailės ar muzikos klasių atidarymas prie Telšių dailės ir Telšių muzikos mokyklų, be vietinio darbuotojo administravimo ir dabartinių atsidavusių mokytojų ir darbuotojų darbo, visiškai sužlugdys ir, tiesiogine ta žodžio prasme, išdraskys trisdešimtmetį kurtas meno mokyklos tradicijas, nuoširdų ir besąlygiškai šiltą visų mokyklos bendruomenės narių bendravimą. Šiandien ši nuostabi mokykla vaikams ne tik menų oazė Luokėje, bet ir savarankiška ląstelė, tvirta vieninga šeima, kurioje nėra patyčių. Ji duoda taip reikalingą jaunam, net suaugusiam žmogui susikaupimą, savęs atradimą, harmonizuoja jausmus. Visą šitą sukuria nepaprastai darnus žmogiškas visų darbuotojų kolektyvas ir mokyklos mokinių bei jų tėvų bendruomeniškumas, kurio gali pavydėti bet kuri savivaldybėje gyvuojanti įstaiga. 4. Mes nemanome, kad Telšių mieste esantiems kitų meno įstaigų vadovams taip rūpės, kas vyksta mūsų nedideliame, bet bendruomeniškame ir darniame miestelyje, nebus tokio artimo atgalinio ryšio, kokį sukuria Luokės muzikos ir dailės mokykloje dirbanti vadovė, pedagogai ir kt. darbuotojai. Juk čia ne džiugus naujų meno klasių įkūrimas Telšių rajono kaimiškoje vietovėje, o įstaigos vadovės gerai sustyguoto darbo ir patogiai prieinamo meno mokslo Luokės ir aplinkinių kaimų bendruomenių nariams išdraskymas. Taip patylomis, savivaldybei taupant lėšas ne ten, kur iš tiesų būtina ir ekonomiškai naudinga, išnyks šis meninės pakraipos mokslo galimybių prieinamumas Luokėje, nes nei vienam Telšiuose esančiam ir dirbančiam vadovaujančiam asmeniui tikrai neskaudės širdies bei nerūpės, kas svarbu kaime gyvenančiai ir auginančiai vaikus šeimai, kokie jų norai bei lūkesčiai. 5. Telšių rajono savivaldybėje sudarytos Mokyklų tinklo pertvarkos darbo grupės siūlymas likviduoti šią mokyklą ir atidaryti dailės ir muzikos klases dviejose Telšių meno mokyklose sumažins meno siekiančių skaičių vien dėl faktiškai dvigubų įmokų atskiroms mokykloms, todėl natūraliai išnyks meninis ugdymas Luokėje ir jos apylinkėse. Įvykdžius planuojamą reformą mažiau mokinių turėtų galimybę tobulintis, tai veda prie vaikų ir suaugusiųjų esminių ugdymą grindžiančių principų nesilaikymo. Šitokie veiksniai neigiamai palies jaunų šeimų įsikūrimą Luokėje. Šiuo atveju aiškiai jaučiamas po trisdešimties Lietuvos Nepriklausomybės metų kaimo vietovėje vykdomas genocidas. Tai tragiška. Ir pasekmes netrukus pajusime tiek mes, tiek ir jūs, valdininkai. 6. Juk ateityje Telšiuose planuojama atidaryti vieną Meno mokyklą, sujungiant muzikos ir dailės mokyklas, tai kodėl tuomet neprijungus Luokės muzikos ir dailės mokyklos į bendrą visumą? Šiandien pati geriausia žinia būtų ta, kad Luokės muzikos ir dailės mokykla ir toliau gyvuos kaip atskiras juridinis vienetas Telšių rajono savivaldybės švietimo įstaigų kontekste, nes jau septinti metai kaip besimokančių joje skaičius nekinta ir yra nuo 40 iki 48 (šiai dienai 44), o šiandien mokykloje dirba 9 darbuotojai, iš kurių 7 pedagogai. 7. Spaudoje ir internete viešai matome vien nuolatines Telšių rajono politikų rietenas ir tampa aišku, kad valdininkai niekaip nepasidalina valdžia ir įtakos sferomis, o visi politikų siekiai slepia atitinkamus materialinius interesus (pavyzdžiui, kyla natūralus klausimas, kaip savivaldybė taupė ir kiek išleido lėšų, supirkdama gyvenamųjų namų kompleksus Ryškėnų k. iš buvusio tarybos nario D. Rupšio?). Esame įsitikinę, kad ne naikinant meno mokyklas, bet suvaldžius korupciją, būtų pakankamai lėšų skirti jaunosios kartos meniniam lavinimui, ugdančiam abu žmogaus smegenų pusrutulius. 8. Primename, kad šios mokyklos atidarymą Luokėje, nuvykę į Vilnių, prieš trisdešimt metų iškovojo patys luokiškiai ir tik jie geriausiai žino, reikalinga tokia mokykla ar ne. Tikime, kad žmonės, priimantys visai visuomenei aktualius sprendimus, bus kultūringi, sąžiningi ir protingi.

Vilniaus Grigiškių pradinės mokyklos išlikimas

Elena R.. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybei

Mes, Vilniaus Grigiškių pradinės mokyklos tėvai esam informuoti apie savivaldybės planus prijungti Grigiškių pradinę mokyklą prie Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos. Šią peticiją norime išreikšti savo susirūpinimą ir nepritarimą tokiam galimam savivaldybės sprendimui ir prašome Visus neabejingus pasirašyti šią peticiją. Grigiškių pradinė mokykla yra pritaikyta būtent pradinukų mokymui. Čia dirba patikima direktorę, kokybišką mokslą suteikia kompetetingi pedagogai. Mokykla yra saugioje aptvertoje teritorijoje, kiekvienoje klasėje yra rūbinėlė, poilsio zona bei sporto salytė, kur vaikai gali saugiai leisti laiką pertraukų metu ir po pamokų.

PRIEŠ darželio branginimą ne Kauno gyventojams

Monika Fedoravičiūtė. Adresuota: Kauno Miesto Savivaldybės Taryba

Kauno miesto taryba priėmė sprendimą branginti darželius už tuos vaikus, kurių tėvai nėra deklaravę gyvenamosios vietos Kaune. (Skaityti daugiau: https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/nuspresta-ne-kauno-gyventojams-brangs-darzeliai-935035) Tačiau šiuo sprendimu yra pažeidžiamos prioritetinės vaiko teisės ir įvedamos diskriminacinės atrankos nuostatos. Taip pats šis sprendimas iškelia didelį moralinį klausimą, ar Kauno miesto valdžiai tikrai rūpi vaikai ir jų gerovė, nes šiuo sprendimu bus labiausiai traumuojami vaikai (darželio keitimo atveju). Visiems yra aišku, kad šie žaidimai yra Kauno miesto ir Kauno rajono strateginiai nesutarimai, ir kartu yra gaila, kad yra žiūrima TIK asmeninių, o ne visuomenės interesų. Ikimokyklinio auklėjimo organizavimas turėtų būti patikėtas Švietimo Ministerijai, o ne Savivaldybėms.

Dėl Aušros Kuzminskienės darbo švietimo įstaigoje

RUC bendruomenė. Adresuota: Klaipedos Švietimo skyrius, LR švietimo ministerija

Regos ugdymo centro bendruomenės pozicija dėl pedagogės Aušros Kuzminskienės Klaipėdos Regos Ugdymo Centro tėvelių bendruomenė ir personalas visą laikotarpį kurį dirbo pedagogė Aušra Kuzminskienė nebuvo patenkinti jos darbu: ugdymo, vaikų drausminimo bei lavinimo metodais. Ko pasėkoje tėvai parašė skundus ir pateikė juos direktorei, pasitarus su švietimo skyriaus teisininku, buvo priimtas sprendimas šią pedagogę atleisti nuo jos pareigų Regos ugdymo centre. Ši pedagogė nuolatos reikalaudavo atsiimti vaikus iš darželio iki 17h (nors darželis dirba iki 18h) o jų neatsiėmus tokiu metu buvo gaunami grasinimai tėvams vaikų teisėmis (darželio teritorijoje yra kameros kurios turėjo užfiksuoti laiką). Buvo perkami pirkiniai grupėje nepasitarus su tėvais, o vėliau reikalaujama iš jų pateikti pinigus už pirkinius kuriuos savo nuožiūra nupirko auklėtoja Aušra. Taip pat auklėtoja neteisėtai rinko informaciją, išdalindama tėvams anketas ir reikalavo jas būtinai užpildyti be direktorės žinios. Šiose anketose buvo prašoma nurodyti vaikų asmens kodus, tėvų darbovietes bei pareigas. Yra informacijos kad ši pedagogė darželyje naudodavo smurtą- tiek fizinį tiek psichologinį, ugdymo metodai buvo pagrįsti gasdinimu bei nuobaudomis. Taip pat koridoriuje sutikus vyresnius vaikus nuolatos replikuodavo tėvams: kartą mama ėjo su 5 metų vaiku, kuris nemokėjo skaityti, tai auklėtoja tą vaiką pavadino atsilikusiu. Dar buvo atvejis kai vaikas pradėjo verkti prie mamos, ir einant namo auklėtoja tą vaiką laiptinėje stumtelėjo ir pavadino verksniu, tai pat yra ne vienas atvejis kai tėvams girdint ši auklėtoja vaikus vadindavo “myžniais, verksniais, atsilikusiais”. Vienos mamos vaikas verkė vedant jį namo, tai auklėtoja iš karto pradėjo siūlyti pranešti vaikų teisėms. Nuo šios pedagogės nukentėjo ne tik aukletiniai, bei jų tėveliai, bet ir visas personalas, daug kolegų paliko darbus savo noru būtent dėl teroro, pašaipų bei patyčių kurį ši pedagogė kurstė kolektyve. Tėvai taip pat pavargo nuo nuolatinės įtampos atvedant vaiką į darželį ir paimant jį iš ten, tėvai net bijojo prasilenkti koridoriuje su šia pedagoge. Sunku suvokti kaip šis žmogus tiek metų dirbo su vaikais. Paskutinėmis savaitėmis šios aukletojos grupę lankė 2-3 vaikai iš 13, nes tėvai bijojo dėl savo atžalų. Auklėtoja prieš atleidimą buvo supažindinta su skundais ir rašė pasiaiškinimus, visa ką ji sako yra melas ir netiesa Ir pagaliau atleidus šį žmogų jis susisiekia su žiniasklaida, ir pradeda šmeižti darželio direktorę neva ji atleido auklėtoją dėl kitų priežasčių, o visi šie tėvų bei darželio personalo parodymai per tiek metų yra melas, šmeižtas bei susimokymas prieš Aušrą Kuzminskienę. O mes tėvai stebime iš šalies kaip yra pilamas purvas ant labai gero darželio ir direktorės kuriais labai džiaugiamės ir vertiname. Nueiname miegoti ir ryte keliames su mintimi apie šią situaciją. Atsiimant vaikus iš darželio kitos auklėtojos su ašaromis akyse mums dėkoja, kad pagaliau nebebijome ir pradėjome šnekėti apie tai ir kovoti. Ar jus galite įsivaizduoti jeigu toks žmogus dirbtu su Jūsų vaikais? Prašome pagalbos neabejingų, mes nenorime kad šis žmogus aplamai turėtų teisę dirbti su vaikais bet kurioje švietimo įstaigoje ir labai nerimaujame dėl esamos neteisingos situacijos mūsų bei darželio bendruomenės atžvilgiu.

Peticiją prieš LMŠG direktorę

Rosvita Rudėnaitė. Adresuota: Trakų savivaldybė

Norime pakeisti direktorę, nes su mokiniais elgiasi neadekvačiai ir nepagarbiai juos žemindama.

BENDRUOMENĖS NESUTIKIMAS - DĖL DOVILŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „KREGŽDUTĖ“ REORGANIZAVIMO PRIJUNGIANT PRIE DOVILŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS

A.Rudgalvienė. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybės administracija

Klaipėdos r. Dovilų lopšelio-darželio „Kregždutė“ ir Dovilų miestelio bendruomenė išsako savo nepritarimą dėl 2020 m. Klaipėdos r. švietimų įstaigų optimizavimo, kuriuo numatoma reorganizuoti Dovilų lopšelį-darželį „Kregždutė“ prijungiant prie Dovilų pagrindinės mokyklos. Doviluose lopšelis-darželis įkurtas 1961 m. Nuo 1987 m. persikėlė į naują pastatą ir sėkmingai veikia. Įstaiga sukaupė vertingą ikimokyklinio ugdymo patirtį, subūrė aktyvią bendruomenę. Tėvai šį darželį renkasi ne tik dėl to, kad jis yra arčiausiai gyvenamosios vietos, bet ir dėl to, kad ši įstaiga yra savita, turinti tradicijas, puoselėjanti etninę kultūrą, sveiką gyvenseną ir atliepia bendruomenės poreikius. Vaikams darželyje sudarytos puikios sąlygos asmeninei saviraiškai, specialiajai pagalbai, rengimuisi mokyklai. Lopšelis-darželis padeda spręsti darželių trūkumo kaimyninėse seniūnijose problemą. Darželį šiuo metu lanko 120 vaikų, iš jų apie 25 proc. vaikų atvyksta iš kitų artimų kaimų: Birbinčių, Lėbartų, Lyverių, Šernų, Galtų, Kiškėnų. Darželis netalpina visų norinčių patekti vaikų, šiuo metu turime 142 prašymus. 2007 m. buvo parengtas darželio plėtros projektas, tačiau jo neįgyvendinus, įkurtos grupės Dovilų pagrindinės mokyklos patalpose, nuo 2011 m. viena, o nuo 2015 m. dvi grupės. 2014 m. lopšelis-darželis renovuotas, įstaiga turi puikias sąlygas visapusiškam vaikų ugdymui ir darbuotojų darbui. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane numatyta reorganizacija prijungiant mažesnį mokinių skaičių turinčias mokyklas prie didesnį mokinių skaičių turinčių mokyklų. Dovilų lopšelį-darželį lanko 120 vaikų, o Prijungus prie Dovilų pagrindinės mokyklos lopšelis-darželis neturės lygių galimybių priimti sprendimus dėl įstaigos veiklos tęstinumo, darbuotojų darbo sąlygų. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų tinklo optimizavimas skubotas, nepagrįstas kokybiniais vertinimais, teigiama, kad sutaupytos lėšos valdymui bus skiriamos ugdymo kokybės gerinimui, tačiau bendruomenė pasigenda aiškaus naudos ir sutaupytų lėšų panaudojimo pagrindimo ir užtikrinimo, kad jos bus skiriamos ikimokyklinio ugdymo kokybei gerinti. Kokybiškai nepagrįstas optimizavimas kelia emocinę įtampą, neužtikrintumą dėl įstaigos veiklos tęstinumo, abejonių dėl ugdymo kokybės išlaikymo. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane pabrėžiama, jog dėl neformaliojo švietimo mokyklų reorganizavimo Savivaldybės taryba sprendimus priima savarankiškai. Pažymėtina, kad iš 11 šiuo metu Klaipėdos rajone veikiančių savarankiškų ikimokyklinio ugdymo įstaigų po reorganizacijos liktų 5 savarankiškai veikiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Toks ženkliai mažinamas savarankiškų ikimokyklinių įstaigų skaičius rajone gali reikšti mažėsiantį dėmesį ikimokykliniam ugdymui. Tai nepriimtina mums, auginantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus, ir kelia dvejonių, ar teisingas taupymas ikimokyklinio ugdymo sąskaita. Dovilų lopšelio-darželio bendruomenė reorganizavimą prijungiant prie Dovilų pagrindinės mokyklos vertina, kaip veiksmą, kuriuo nuneigiamas bendruomenės indėlis, vadovo, visų darbuotojų vaidmuo puoselėjant ir plėtojant sėkmingą ikimokyklinio ugdymo įstaigos veiklą. Dovilų lopšelio-darželio "Kregždutė" ir Dovilų miestelio bendruomenės išreiškia savo poziciją jog, jungti darželio ir mokyklos nereikia, kadangi lieka labai daug neatsakytų klausimų, nepaskaičiuotos/nepamatuotos pasekmės, manome, jog jungimas pablogins mūsų vaikų ugdymo sąlygas, todėl mes reikalaujame, kad mūsų nuomonė būtų neignoruojama, bei į ją atsižvelgiama.

BENDRUOMĖNĖS NESUTIKIMAS - DĖL AGLUONĖNŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „NYKŠTUKAS“ REORGANIZAVIMO PRIJUNGIANT PRIE AGLUONĖNŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS

Evaldas Benius. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybės administracija

Klaipėdos r. Agluonėnų lopšelio-darželio „Nykštukas“ bendruomenė išsako savo nepritarimą dėl 2020 m. Klaipėdos r. švietimų įstaigų optimizavimo, kuriuo numatoma reorganizuoti Agluonėnų lopšelį-darželį „Nykštukas“ prijungiant prie Agluonėnų pagrindinės mokyklos. Agluonėnų lopšelis-darželis „Nykštukas“ sėkmingai veikia nuo 1983 m. Per 36 metus įstaiga sukaupė vertingą ikimokyklinio ugdymo patirtį, subūrė aktyvią bendruomenę. Tėvai šį darželį renkasi ne tik dėl to, kad jis yra arčiausiai gyvenamosios vietos, bet ir dėl to, kad ši įstaiga yra savita ir atliepia bendruomenės poreikius. Vaikams darželyje sudarytos puikios sąlygos asmeninei saviraiškai, specialiajai pagalbai, rengimuisi mokyklai. Lopšelis-darželis padeda spręsti darželių trūkumo kaimyninėse seniūnijose problemą. Jį lanko 74 vaikai, iš jų apie 25 proc. vaikų atvyksta iš kitų artimų kaimų: Žiaukų, Pėžaičių, Stragnų. 2019 m. buvo parengtas lopšelio-darželio renovacijos projektas, turėjęs ne tik pagerinti sąlygas vaikams, bet ir iš esmės pašalinti įsisenėjusias problemas dėl rūsio, susidėvėjusio vidaus vamzdyno, yrančios pastato lauko sienos vakarų pusėje. Manome, kad atidėti renovavimo sprendimai pablogins sąlygas vaikams ir darbuotojams, įstaigos atitiktį higienos normoms. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane numatyta reorganizacija prijungiant mažesnį mokinių skaičių turinčias mokyklas prie didesnį mokinių skaičių turinčių mokyklų. Agluonėnų lopšelį-darželį lanko 74 vaikai, o Agluonėnų pagrindinėje mokykloje mokosi 54 mokiniai. Prijungiant prie mažesnį skaičių mokinių turinčios mokyklos lopšelis-darželis neturės lygių galimybių priimti sprendimus dėl įstaigos veiklos tęstinumo, darbuotojų darbo sąlygų. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų tinklo optimizavimas skubotas, nepagrįstas kokybiniais vertinimais, teigiama, kad sutaupytos lėšos valdymui bus skiriamos ugdymo kokybės gerinimui, tačiau bendruomenė pasigenda aiškaus naudos ir sutaupytų lėšų panaudojimo pagrindimo ir užtikrinimo, kad jos bus skiriamos ikimokyklinio ugdymo kokybei gerinti. Kokybiškai nepagrįstas optimizavimas kelia emocinę įtampą, neužtikrintumą dėl įstaigos veiklos tęstinumo, abejonių dėl ugdymo kokybės išlaikymo. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane pabrėžiama, jog dėl neformaliojo švietimo mokyklų reorganizavimo Savivaldybės taryba sprendimus priima savarankiškai. Pažymėtina, kad iš 11 šiuo metu Klaipėdos rajone veikiančių savarankiškų ikimokyklinio ugdymo įstaigų po reorganizacijos liktų 5 savarankiškai veikiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Toks ženkliai mažinamas savarankiškų ikimokyklinių įstaigų skaičius rajone gali reikšti mažėsiantį dėmesį ikimokykliniam ugdymui. Tai nepriimtina mums, auginantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus, ir kelia dvejonių, ar teisingas taupymas ikimokyklinio ugdymo sąskaita. Agluonėnų lopšelio-darželio bendruomenė reorganizavimą prijungiant prie Agluonėnų pagrindinės mokyklos vertina, kaip veiksmą, kuriuo nuneigiamas bendruomenės indėlis, vadovo, visų darbuotojų vaidmuo puoselėjant ir plėtojant sėkmingą ikimokyklinio ugdymo įstaigos veiklą. Agluonėnų bendruomenė išreiškia savo poziciją jog, jungti darželio ir mokyklos nereikia, kadangi lieka labai daug neatsakytų klausimų, nepaskaičiuotos/nepamatuotos pasekmės, manome, jog jungimas pablogins mūsų vaikų ugdymo sąlygas, todėl mes reikalaujame, kad mūsų nuomonė būtų neignoruojama, bei į ją atsižvelgiama.

Namų darbai vargina....

Armandas . Adresuota: Lietuvos švietimui

Siūlyčiau išimti namų darbus iš mokymo sistemos. Kadangi ruošiant namų darbus mokiniai nieko daugiau neišmoksta nei būdami klasėje. Taipogi tenka ir I pagalba pasiimti tėvus. Tėvus taipogi tai vargina. O naudos iš to jokios. Jei suaugę žmonės dabar būtu mokyklose ir stebetu pertraukas, pamatytu kaip namu darbai yra daromi pertraukų metu. Ant palangių, tualetuose, bibliotekoje. O geriausias variantas kad jų niekas nesistengia daryti ar išvis nedaro. O mokytojai vietoj pastabos rašo bloga pažymi (1 arba 2). Musų pažymiai krenta ne dėl to kad ko nors nežinome ar nemokame bet dėl to kad kažkada nepadarėme namu darbu. Ar taip turėtu būti? O grįže turi ruošti krūva užduotu namų darbų. Ruošia kartais net iki vidurnakčio, o kita dieną reikia anksti keltis į mokyklą. Manau tie namų darbai yra vien vaiko kankinimas, ypač vyresniuose klasėse. Manau reikia mokytojams stengtis per 45min. pamokos išaiškinti uždavinius arba naujas temas vaikams aiškiai, stengtis daugiau rašyti, spręsti uždavinius, užsiimti veikla. O po mokyklos manau nereikia užduoti nieko, nebent kita dėstomo dalyko pamoka būtų tik kitą savaitę. Už Lietuvos Švietimo pertvarką! Prašome rasti būdą, metodą ar dar kažką, kaip vaikus išmokyti, o ne apkrauti! Pirmenybė vaiko išmokimui ir suvokimui, o ne laiku įgyvendintoms programoms! Dar keli šaltiniai kurie mane sudomino: http://www.itiketinifaktai.lt/2019/09/namu-darbai-kelia-pavoju-vaiku-sveikatai.html?fbclid=IwAR0aCb3F-mSyKuX0l7-MLLV2i_jj5CW1kRwp1l4ncO0Zg5cKLMyohT2vK5M https://www.delfi.lt/gyvenimas/seima/ka-tevai-gali-padaryti-kad-namu-darbai-vaikams-nekeltu-streso.d?id=81136229

Karnavalas vietoj Koncerto

Karnavalijud. Adresuota: Gaudėšiaus Gimnazijai

Karnavalo organizavimas sena tradicija kurios keisti nereikėjo. Kas norėtų dalyvauti koncerte 10 valandą ryto aktų salėje?

Dėl ikimokyklinių įstaigų nelankymo pateisinimo dienų

I. Budrienė. Adresuota: Mažeikių rajono savivaldybė

Vadovaudamiesi parengtu Mažeikių rajono savivaldybės administracijos 2019-09-17 Nr. 19-10849 sprendimo projektu "Dėl mokesčio už vaikų išlaikymą savivaldybės ugdymo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo", pareiškiame savo NESUTIKIMĄ dėl tvarkos aprašo III skyriaus 11.1. punkto, kuris teigia, kad mokestis už vaiko maitinimą neskaičiuojamas, jeigu vaikas nelanko Ugdymo įstaigos dėl vaiko ligos daugiau kaip tris darbo dienas. Mokesčio lengvata pradedama taikyti nuo ketvirtos nelankymo dienos (pateikus vaiko tėvų prašymą). PRAŠOME, mokesčio lengvatą taikyti dėl vaiko ligos nuo pirmos nelankymo dienos. Mes NEPRIVALOME mokėti už paslaugą, kurios negavome. Jau ir taip yra įvestas abonentinis mokestis, kuris skaičiuojamas nepriklausomai nuo to ar vaikas lankė, ar nelankė ugdymo įstaigos.