Švietimas

„Vijūnėlės dvarą“ – Druskininkų M.K.Čiurlionio meno mokyklai

Druskininkų M. K. Čiurlionio meno mokykla. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Druskininkų savivaldybei

Pritariu visuomenės nuomonei, kad „Vijūnėlės dvaras“ ( Turistų g. 13, Druskininkuose) būtų perduotas visuomenės poreikiams, įkuriant ten M. K. Čiurlionio meno mokyklą.

Priėmimo reikalavimų į universitetus ir kolegijas suvienodinimui - ne`

Lukas Arlauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija siūlo suvienodinti priėmimo reikalavimus stojantiesiems nuo 2021 metų. Dėl to, tie, kas neišlaiko matematikos, lietuvių egzaminų, negali patekti į universitetą arba kolegiją. Tai yra labai blogai apgalvota idėja, nes: - Matematiką mokėti yra gerai, bet reikalauti, kad mokinys būtų išlaikęs matematikos VBE, tam, kad galėtų įstoti į filologijos ar kitas humanitarinių, socialinių mokslų studijas, nėra racionalu; - Tai suvienodina visus mokinius ir įstato juos į rėmus, kas nėra gerai saviraiškai; - Ne kiekvienas yra gabus matematikai, ne kiekvienai studijų programai jos ir reikia. Kai kurių gamtamokslių, socialinių ir humanitarinių mokslų studijų krypčių programų reikalavimai (ypač kolegijų) gali apsieiti ir be matematikos VBE; - Taip neatkreipiamas dėmesys į mokinio motyvaciją studijuoti pasirinktą dalyką; - Teigiama, kad universiteto studentai privalo kritiškai ir logiškai mąstyti, bet gebėjimas spręsti matematinius uždavinius neparodo pilno žmogaus sugebėjimo logiškai priimti sprendimus, nes loginio ir kritinio mąstymo pagrindas - filosofija, bet ne matematika; - Tokiu sprendimu atimamos galimybės nemažai daliai žmonių studijuoti Lietuvos universitetuose ir kolegijose skatina emigraciją ir studijas užsienyje. Ar mums, kaip valstybei, reikia dar vienos "protų nutekėjimo" bangos? Siūlymas: peržiūrėti siūlymą suvienodinti studijų programas ir vietoj to arba siūlyti pritaikyti stojimo reikalavimus kiekvienai studijų programai atitinkamai pagal mokslų kryptį, arba priimti Vakarų šalių požiūrį ir vertinti mokinius pagal jų motyvaciją studijuoti, išlaikant tam tikrus reikalavimus pritaikytus kiekvienai studijų programai, skirtus nustatyti mokinio pasirengimą studijuoti pasirinktą programą.

Mokslo metų trumpinimas

Emilis Šukevičius. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ir Mokslo Ministerija

Atsižvelgiant į esamą Lietuvos moksleivių situaciją, reikalaujame trumpinti mokslo metus ateinančiais mokslo metais. Konkrečiai dviem savaitėms. Mokyklos nėra pritaikytos dirbti tokiomis oro sąlygomis kaip ši bei būsimos vasaros. Yra per karšta ir kenkia mokinių bei mokytojų sveikatai. Mokiniai tiesiog negali mokintis bei susikoncentruoti į "mokslą" vasaros metu, dėl įvardintų priežasčių. Reikalaujame, kad į tai būtų atsižvelgta.

Atšaukti mokslų metų ilginimą

Mokiniai. Adresuota: Lietuvos Švietimo Ministerija

Klasėse neįmanomas karštis, per kurį turime sėdėti ir kentėti, kol pasibaigs pamokos. Abėjoju ar kas nors tikrai nori sėdėti pamokose ir nieko neveikti. Jeigu pritariate man, kad būtų trumpinami mokslo metai ir gražintos mūsų atostogos, būtinai pasirašykite šitą peticiją!

Prieš mokslo metų ilginimą

V.mokinė. Adresuota: Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija

Manome, kad tai nėra priemonė gerinti mokymosi rezultatus ir vaikų pažymius. Tokiam sprendimui buvo nepasiruošta ir neįvertintas nutarimo poveikis visai visuomenei. Jau dabar vaikai kenčia nuo karščio. Mokyklų klasės nepritaikytos. Nėra kondicionierių, klasėse temperatūra sukyla iki 30 laipsnių. Tam reikėjo skirti lėšų. Tėvai suplanavę atostogas birželio mėnesį, turi atostogauti be vaikų, arba išvis perkelti atostogas. Atostogų trumpinimas įtakojo ne tik mokyklą, bet įvairiausias gyvenimo sritis ir veiklas. Abejojame, kad pratęsus mokslo metų trukmę, mokymosi kokybės kreivė pakilo. Jei “mokymosi kokybė” – kertinis klausimas, tada prašome atsižvelgti kaip ir ko yra mokomi mokiniai, gal krūviai dideli, gal per daug norim "sukišti" į tas galveles, o ne skaičiuoti mokymosi dienas.

Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos reorganizacijai - NE!!!

R. Stonkus. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybės Peticijų komisija, Lietuvos Respublikos prezidentas, Lietuvos Respublikos Ministras pirmininkas, Lietuvos Respublikos seimo nariai

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 3 punktu, teikiame spręsti svarbų Lietuvos Respublikos visuomenei ir valstybei klausimą, dėl Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos identiteto išsaugojimo. Prašome šį kreipimąsi pripažinti peticija. 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 414, Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla jungiama prie Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro ir po reorganizacijos netenka Mokyklos statuso. Šia peticija siekiame išsaugoti Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos juridinį statusą, išlaikyti Lietuvos Respublikos unikalumą ir išskirtinumą aviacijos srityje. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių įstaigų tinklo pertvarka (optimizavimas) turėtų būti atliekama atsižvelgiant į visuomenės interesus. Todėl siūlome pakeisti 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą Nr. 414, numatant, kad Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla išlaikytų esamą MOKYKLOS statusą ir turėtų galimybę toliau NEMOKAMAI 3 - 15 metų amžiaus Lietuvos Respublikos vaikams teikti aviacines žinias ir ugdyti mokyklinių orlaivių pilotavimo įgūdžius. Sprendimai dėl Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos reorganizavimo buvo priimti skubotai, nepasitarus su Mokyklos bendruomene ar specialistais, galinčiais įvertinti Mokyklos reorganizavimo pasekmes. Esame sunerimę dėl vaikų aviacijos sporto ir vaikų aviacinio švietimo, taikant mokyklinių orlaivių pilotavimo praktiką, programos likimo, Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos, jos mokinių devyniuose šalies regionuose, aviacinio švietimo idėjos ir visų vaikų, svajojančių pajusti skrydžio galią, ateities. 2018 m. Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla atšventė garbingą 35-erių metų jubiliejų, bet vaikų sklandymas ir aviacinis švietimas Lietuvoje siekia dar praeito šimtmečio pirmąją pusę. Manome, kad negalima griauti to, kas buvo ilgus metus kuriama ir puoselėjama – Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla turi išlaikyti savo statusą ir toliau suteikti vaikams galimybę tapti jaunaisiais pilotais, siekti svajonių profesijos. Identiteto išsaugojimo priežastys: - Mokykla, savo išskirtine veikla, yra ne tik neformaliojo švietimo įstaiga, bet ir visos Lietuvos Respublikos kultūros ir paveldo dalis. Didėjant emigracijos skaičiui Lietuvai labai svarbu išlikti unikalia valstybe, į kurią norėtų grįžti mūsų tėvynainiai ir plėtoti tai, ko nėra kitose šalyse; - Mokykla yra vienintelė tokio pobūdžio įstaiga Lietuvoje ( ir Europoje), todėl kyla pagrįstų abejonių, kad kitos įstaigos techninio modeliavimo ir tarptautiškumo patirtis bus pakankama, siekiant plėsti mokyklinių orlaivių pilotavimo reiškinį; - Mokyklą lanko ambicingi vaikai, turintys aiškią ateities viziją ir konkrečių svajonių. Net 50 procentų Mokyklos absolventų savo gyvenimus susieja su aviacija, likę 50 procentų yra aviacijos mylėtojai. Išvada – Mokyklos vykdomas mokinių profesinis orientavimas yra efektyvus; - Mokykloje dirba aviacijai pasišventę žmonės, kuriems svarbu vaikai ir jų poreikiai. Mokyklos žmogiškieji ištekliai yra labai riboti ir sąlygoti specifinių reikalavimų. Tuo tarpu, išanalizavus švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių institucijų funkcijų vidaus audito ataskaitą paaiškėjo, kad metinės darbo užmokesčio išlaidos, tenkančios 1 etatiniam Mokyklos darbuotojui per metus, yra mažiausios, palyginus su kitomis ministerijai pavaldžiomis neformaliojo švietimo funkcijas vykdančiomis įstaigomis, tad nesuprantama, kokią ekonominę naudą gali atnešti Mokyklos reorganizavimas; - Mokykla turi tinkamą mokymo ir mokymosi bazę (aerodromus, mokymo priemones, mokymo priemonių dirbtuves ir kt.); - Mokykla turi savitą bei unikalią kultūrą, kuri yra svarbi ir nepakartojama Lietuvos valstybės dalis; - Mokykla įgyvendina vaikų aviacinio švietimo, taikant mokyklinių orlaivių pilotavimo praktiką, programą, kuri jau daugelį metų yra puoselėjama ir tobulinama Mokyklos darbuotojų, tad reorganizavus Mokyklą ir leidus kompetencijos neturintiems arba turintiems jos nepakankamai asmenims reguliuoti programos įgyvendinimą, nekyla abejonių, kad jos likimas ateityje – žlugimas. Mes, pasirašiusieji šią peticiją, manome, kad 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 414 priimtas skubotai, neįsigilinus į galimas pasekmes ir neužtikrina tinkamo vaikų aviacinio ugdymo ir sporto augimo Lietuvoje. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių įstaigų tinklo pertvarka turėtų atitikti Lietuvos valstybės, visuomenės ir pačios mokyklos bendruomenės (mokinių, mokinių tėvų, mokytojų) poreikius ir interesus. Tik visoms suinteresuotoms pusėms sutarus, įmanomas teisingas sprendimų priėmimas ir efektyvus Mokyklos darbas.

Už normalius mokslo metus!

Tomas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, švietimo ministras

Sveiki, manau visi mokiniai suprantame, kad artėja vasara ir nebesinori sėdėti mokyklos soluose kai lauke +30, o klasėse siekia beveik +40, visi kaistame ir greičiau laukiame kada pasibaigs pamokos. Kai tokia temperatūra viduje turėtu sutrumpinti pamokas, bet kai kurios mokyklos to nedaro ir vaikai turi aėdėti visas pamokas ir kaisti. O ką gi veikiame per tą laiką? Sėdime arba kažką kartojame. Seimo nariai ten sėdi savo kabinetuose su kondicionieriais ir galvoja, kad visur taip gerai kaip jiems, bet NE! Mokiniai irgi žmonės ir nori senųjų vasaros 3 mėnesių atostogų, žiemos (kalėdų) ir pavasario (vėlykų) po 2 savaites! Prašau dalintis šia peticija su kitais, kad mus išgirstu ir sugražintu senas atostogas!!

Moksleivių namų darbams NE!

K.D.. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija

Dažnai susiduriame su vaikais kurie nepadarę namų darbų, nenori eiti į mokyklą, vaikai pradeda jausti baimę, žemą savivertę, o priežastys įvairios, pvz. Paklauskite vaikų kodėl nepadarei namų darbų? Buvau pavargęs...Nespėjau..., Lankau būrelį...Norėjau pažaisti su draugais...Norėjau pabūti su tėvais.... ir t. t. Jiems tai skamba kaip teismo nuosprendis, kas dabar bus, bėga, vengia, prieštarauja ir galu gale pradeda bėgti iš mokyklos ir nebaigia net 10 klasių. Kada vaikui spėti pajausti vaikystę, laisvalaikį. Kiek vaikas gauna psichologinio spaudimo iš tėvų ir mokyklos mokytojų, vien dėl namų darbų, GAL UŽTEKS ??? Namai tai yra vieta kur vaikas turi jaustis mylimas, saugus ir suprastas! Kur vaikas gali atsipalaiduoti, jaustis laisvas, pasitikintis savimi, vieta, kur visada norėtų grįžti ir būti. Po visos dienos mokymosi mokykloje, deja, mokslai tęsiasi ir namuose. O būreliai? Tai mes tėvai ar pedagogai? Už Lietuvos Švietimo pertvarką! Prašome rasti būdą, metodą ar dar kažką, kaip vaikus išmokyti, o ne apkrauti! Pirmenybė vaiko išmokimui ir suvokimui, o ne laiku įgyvendintoms programoms!

Dėl vaikų darželio steigimo Vilniaus rajone, Rudaminoje.

Aleksandra Minajeva. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybė

DĖL PAPILDOMO DARŽELIO STEIGIMO RUDAMINOS SENIŪNIJOJE Rudaminos seniūnijoje yra labai didelis poreikis papildomo lietuvių darželio. Nes kiekvienais metais lietuvių lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ gauna virš 50 prašymų priimti vaiką į lopšelį, bet į ankstyvojo amžiaus grupę priimami tik 15 mažylių. Kiti stovi eilėje, užsirašo į tolimesnių kaimų darželius arba keičia registraciją ir bando patekti į Vilniaus miesto darželį. Jeigu pradeda lankyti miesto darželį, atitinkamai ir darbą ieško arčiau jo. O tai reiškia, gyvena rajone, bet kiekvieną rytą didiną miesto kamsčius, mažina rajono plėtrą ir funkcionalumą, o svarbiausia – silpnina vaikų sveikatą ir emocinę būsena, nes daug laiko praleidžia automobilyje. (Rudaminos seniūnija nepateikė duomenų, kiek šiai dienai registruota ikimokyklinio amžiaus vaikų.) Panaši situacija ir Nemėžio seniūnijoje. Pagal seniūnijos duomenis vaikų iki 7 metų joje deklaravo 975, o vien Skaidiškių km. – apie 300, ir jie turėtų tilpti į vieną Skaidiškių lietuvių-lenkų mokyklą-darželį, kurioje yra tik 4 lietuvių kalba ugdomos grupės. Tėvų prašymu buvo sukurta suinteresuotų šeimų grupė Facebook portale. Iš 45 apklaustų šeimų, 29 norėtų lankyti lietuvių darželį, 11-lenkų, 4-rusų ir 1-anglų. https://www.facebook.com/groups/1725055020933321/ Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 6 dalyje nurodoma, kad savivaldybė privalo turėti optimalų pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo vaikų (ikimokyklinio, priešmokyklinio, kito neformaliojo) ir suaugusiųjų švietimo programų teikėjų tinklą, užtikrinantį asmenų ugdymąsi ir jų teisę mokytis valstybine kalba, ir pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų tinklą. Vietovėse, kuriose savivaldybė neužtikrina asmenų teisės mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas valstybine kalba, gali būti steigiamos valstybinės mokyklos, kuriose ugdymo programos vykdomos valstybine kalba. Vaikų skaičius rajone auga, darželio poreikis vis didėja, todėl prašome jau dabar svarstyti šį klausimą Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas garantuoja asmenų teisę apskųsti viešojo administravimo subjektų veiksmus, neveikimą ar administracinius sprendimus, taip pat teisę į įstatymais pagrįstą ir objektyvų asmenų prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimą.

Peticija dėl valstybės finansuojamų rezidentūros vietų

LSMU Studentų atstovybė. Adresuota: LR Seimas, LR Vyriausybė

Remiantis LR Vyriausybės nutarimo projektu dėl valstybės finansuojamų pirmosios ir antrosios pakopos, ir vientisųjų studijų vietų, į kurias 2019 m. bus priimami studentai, pastebime, kad planuojama priimti apie 60 studentų mažiau į valstybės finansuojamas rezidentūros studijas. Prašome: 1. Taip drastiškai nemažinti valstybės finansuojamų rezidentūros vietų, nes taip pažeidžiamas teisėtas studentų lūkestis studijas tęsti rezidentūroje, kuri yra neatsiejama gydytojo specialisto ruošimo dalis. 2. Sukurti aiškią, kriterijais paremtą, specialistų poreikio apskaičiavimo modelį. Pagal šį modelį sudaryti rezidentūros vietų sąrašą 5-eriems metams į priekį, jį nuolatos peržiūrėti ir užtikrinti jo viešumą.