Švietimas

Peticiją prieš LMŠG direktorę

Rosvita Rudėnaitė. Adresuota: Trakų savivaldybė

Norime pakeisti direktorę, nes su mokiniais elgiasi neadekvačiai ir nepagarbiai juos žemindama.

BENDRUOMENĖS NESUTIKIMAS - DĖL DOVILŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „KREGŽDUTĖ“ REORGANIZAVIMO PRIJUNGIANT PRIE DOVILŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS

A.Rudgalvienė. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybės administracija

Klaipėdos r. Dovilų lopšelio-darželio „Kregždutė“ ir Dovilų miestelio bendruomenė išsako savo nepritarimą dėl 2020 m. Klaipėdos r. švietimų įstaigų optimizavimo, kuriuo numatoma reorganizuoti Dovilų lopšelį-darželį „Kregždutė“ prijungiant prie Dovilų pagrindinės mokyklos. Doviluose lopšelis-darželis įkurtas 1961 m. Nuo 1987 m. persikėlė į naują pastatą ir sėkmingai veikia. Įstaiga sukaupė vertingą ikimokyklinio ugdymo patirtį, subūrė aktyvią bendruomenę. Tėvai šį darželį renkasi ne tik dėl to, kad jis yra arčiausiai gyvenamosios vietos, bet ir dėl to, kad ši įstaiga yra savita, turinti tradicijas, puoselėjanti etninę kultūrą, sveiką gyvenseną ir atliepia bendruomenės poreikius. Vaikams darželyje sudarytos puikios sąlygos asmeninei saviraiškai, specialiajai pagalbai, rengimuisi mokyklai. Lopšelis-darželis padeda spręsti darželių trūkumo kaimyninėse seniūnijose problemą. Darželį šiuo metu lanko 120 vaikų, iš jų apie 25 proc. vaikų atvyksta iš kitų artimų kaimų: Birbinčių, Lėbartų, Lyverių, Šernų, Galtų, Kiškėnų. Darželis netalpina visų norinčių patekti vaikų, šiuo metu turime 142 prašymus. 2007 m. buvo parengtas darželio plėtros projektas, tačiau jo neįgyvendinus, įkurtos grupės Dovilų pagrindinės mokyklos patalpose, nuo 2011 m. viena, o nuo 2015 m. dvi grupės. 2014 m. lopšelis-darželis renovuotas, įstaiga turi puikias sąlygas visapusiškam vaikų ugdymui ir darbuotojų darbui. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane numatyta reorganizacija prijungiant mažesnį mokinių skaičių turinčias mokyklas prie didesnį mokinių skaičių turinčių mokyklų. Dovilų lopšelį-darželį lanko 120 vaikų, o Prijungus prie Dovilų pagrindinės mokyklos lopšelis-darželis neturės lygių galimybių priimti sprendimus dėl įstaigos veiklos tęstinumo, darbuotojų darbo sąlygų. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų tinklo optimizavimas skubotas, nepagrįstas kokybiniais vertinimais, teigiama, kad sutaupytos lėšos valdymui bus skiriamos ugdymo kokybės gerinimui, tačiau bendruomenė pasigenda aiškaus naudos ir sutaupytų lėšų panaudojimo pagrindimo ir užtikrinimo, kad jos bus skiriamos ikimokyklinio ugdymo kokybei gerinti. Kokybiškai nepagrįstas optimizavimas kelia emocinę įtampą, neužtikrintumą dėl įstaigos veiklos tęstinumo, abejonių dėl ugdymo kokybės išlaikymo. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane pabrėžiama, jog dėl neformaliojo švietimo mokyklų reorganizavimo Savivaldybės taryba sprendimus priima savarankiškai. Pažymėtina, kad iš 11 šiuo metu Klaipėdos rajone veikiančių savarankiškų ikimokyklinio ugdymo įstaigų po reorganizacijos liktų 5 savarankiškai veikiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Toks ženkliai mažinamas savarankiškų ikimokyklinių įstaigų skaičius rajone gali reikšti mažėsiantį dėmesį ikimokykliniam ugdymui. Tai nepriimtina mums, auginantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus, ir kelia dvejonių, ar teisingas taupymas ikimokyklinio ugdymo sąskaita. Dovilų lopšelio-darželio bendruomenė reorganizavimą prijungiant prie Dovilų pagrindinės mokyklos vertina, kaip veiksmą, kuriuo nuneigiamas bendruomenės indėlis, vadovo, visų darbuotojų vaidmuo puoselėjant ir plėtojant sėkmingą ikimokyklinio ugdymo įstaigos veiklą. Dovilų lopšelio-darželio "Kregždutė" ir Dovilų miestelio bendruomenės išreiškia savo poziciją jog, jungti darželio ir mokyklos nereikia, kadangi lieka labai daug neatsakytų klausimų, nepaskaičiuotos/nepamatuotos pasekmės, manome, jog jungimas pablogins mūsų vaikų ugdymo sąlygas, todėl mes reikalaujame, kad mūsų nuomonė būtų neignoruojama, bei į ją atsižvelgiama.

BENDRUOMĖNĖS NESUTIKIMAS - DĖL AGLUONĖNŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „NYKŠTUKAS“ REORGANIZAVIMO PRIJUNGIANT PRIE AGLUONĖNŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS

Evaldas Benius. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybės administracija

Klaipėdos r. Agluonėnų lopšelio-darželio „Nykštukas“ bendruomenė išsako savo nepritarimą dėl 2020 m. Klaipėdos r. švietimų įstaigų optimizavimo, kuriuo numatoma reorganizuoti Agluonėnų lopšelį-darželį „Nykštukas“ prijungiant prie Agluonėnų pagrindinės mokyklos. Agluonėnų lopšelis-darželis „Nykštukas“ sėkmingai veikia nuo 1983 m. Per 36 metus įstaiga sukaupė vertingą ikimokyklinio ugdymo patirtį, subūrė aktyvią bendruomenę. Tėvai šį darželį renkasi ne tik dėl to, kad jis yra arčiausiai gyvenamosios vietos, bet ir dėl to, kad ši įstaiga yra savita ir atliepia bendruomenės poreikius. Vaikams darželyje sudarytos puikios sąlygos asmeninei saviraiškai, specialiajai pagalbai, rengimuisi mokyklai. Lopšelis-darželis padeda spręsti darželių trūkumo kaimyninėse seniūnijose problemą. Jį lanko 74 vaikai, iš jų apie 25 proc. vaikų atvyksta iš kitų artimų kaimų: Žiaukų, Pėžaičių, Stragnų. 2019 m. buvo parengtas lopšelio-darželio renovacijos projektas, turėjęs ne tik pagerinti sąlygas vaikams, bet ir iš esmės pašalinti įsisenėjusias problemas dėl rūsio, susidėvėjusio vidaus vamzdyno, yrančios pastato lauko sienos vakarų pusėje. Manome, kad atidėti renovavimo sprendimai pablogins sąlygas vaikams ir darbuotojams, įstaigos atitiktį higienos normoms. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane numatyta reorganizacija prijungiant mažesnį mokinių skaičių turinčias mokyklas prie didesnį mokinių skaičių turinčių mokyklų. Agluonėnų lopšelį-darželį lanko 74 vaikai, o Agluonėnų pagrindinėje mokykloje mokosi 54 mokiniai. Prijungiant prie mažesnį skaičių mokinių turinčios mokyklos lopšelis-darželis neturės lygių galimybių priimti sprendimus dėl įstaigos veiklos tęstinumo, darbuotojų darbo sąlygų. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų tinklo optimizavimas skubotas, nepagrįstas kokybiniais vertinimais, teigiama, kad sutaupytos lėšos valdymui bus skiriamos ugdymo kokybės gerinimui, tačiau bendruomenė pasigenda aiškaus naudos ir sutaupytų lėšų panaudojimo pagrindimo ir užtikrinimo, kad jos bus skiriamos ikimokyklinio ugdymo kokybei gerinti. Kokybiškai nepagrįstas optimizavimas kelia emocinę įtampą, neužtikrintumą dėl įstaigos veiklos tęstinumo, abejonių dėl ugdymo kokybės išlaikymo. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane pabrėžiama, jog dėl neformaliojo švietimo mokyklų reorganizavimo Savivaldybės taryba sprendimus priima savarankiškai. Pažymėtina, kad iš 11 šiuo metu Klaipėdos rajone veikiančių savarankiškų ikimokyklinio ugdymo įstaigų po reorganizacijos liktų 5 savarankiškai veikiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Toks ženkliai mažinamas savarankiškų ikimokyklinių įstaigų skaičius rajone gali reikšti mažėsiantį dėmesį ikimokykliniam ugdymui. Tai nepriimtina mums, auginantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus, ir kelia dvejonių, ar teisingas taupymas ikimokyklinio ugdymo sąskaita. Agluonėnų lopšelio-darželio bendruomenė reorganizavimą prijungiant prie Agluonėnų pagrindinės mokyklos vertina, kaip veiksmą, kuriuo nuneigiamas bendruomenės indėlis, vadovo, visų darbuotojų vaidmuo puoselėjant ir plėtojant sėkmingą ikimokyklinio ugdymo įstaigos veiklą. Agluonėnų bendruomenė išreiškia savo poziciją jog, jungti darželio ir mokyklos nereikia, kadangi lieka labai daug neatsakytų klausimų, nepaskaičiuotos/nepamatuotos pasekmės, manome, jog jungimas pablogins mūsų vaikų ugdymo sąlygas, todėl mes reikalaujame, kad mūsų nuomonė būtų neignoruojama, bei į ją atsižvelgiama.

Namų darbai vargina....

Armandas . Adresuota: Lietuvos švietimui

Siūlyčiau išimti namų darbus iš mokymo sistemos. Kadangi ruošiant namų darbus mokiniai nieko daugiau neišmoksta nei būdami klasėje. Taipogi tenka ir I pagalba pasiimti tėvus. Tėvus taipogi tai vargina. O naudos iš to jokios. Jei suaugę žmonės dabar būtu mokyklose ir stebetu pertraukas, pamatytu kaip namu darbai yra daromi pertraukų metu. Ant palangių, tualetuose, bibliotekoje. O geriausias variantas kad jų niekas nesistengia daryti ar išvis nedaro. O mokytojai vietoj pastabos rašo bloga pažymi (1 arba 2). Musų pažymiai krenta ne dėl to kad ko nors nežinome ar nemokame bet dėl to kad kažkada nepadarėme namu darbu. Ar taip turėtu būti? O grįže turi ruošti krūva užduotu namų darbų. Ruošia kartais net iki vidurnakčio, o kita dieną reikia anksti keltis į mokyklą. Manau tie namų darbai yra vien vaiko kankinimas, ypač vyresniuose klasėse. Manau reikia mokytojams stengtis per 45min. pamokos išaiškinti uždavinius arba naujas temas vaikams aiškiai, stengtis daugiau rašyti, spręsti uždavinius, užsiimti veikla. O po mokyklos manau nereikia užduoti nieko, nebent kita dėstomo dalyko pamoka būtų tik kitą savaitę. Už Lietuvos Švietimo pertvarką! Prašome rasti būdą, metodą ar dar kažką, kaip vaikus išmokyti, o ne apkrauti! Pirmenybė vaiko išmokimui ir suvokimui, o ne laiku įgyvendintoms programoms! Dar keli šaltiniai kurie mane sudomino: http://www.itiketinifaktai.lt/2019/09/namu-darbai-kelia-pavoju-vaiku-sveikatai.html?fbclid=IwAR0aCb3F-mSyKuX0l7-MLLV2i_jj5CW1kRwp1l4ncO0Zg5cKLMyohT2vK5M https://www.delfi.lt/gyvenimas/seima/ka-tevai-gali-padaryti-kad-namu-darbai-vaikams-nekeltu-streso.d?id=81136229

Karnavalas vietoj Koncerto

Karnavalijud. Adresuota: Gaudėšiaus Gimnazijai

Karnavalo organizavimas sena tradicija kurios keisti nereikėjo. Kas norėtų dalyvauti koncerte 10 valandą ryto aktų salėje?

Dėl ikimokyklinių įstaigų nelankymo pateisinimo dienų

I. Budrienė. Adresuota: Mažeikių rajono savivaldybė

Vadovaudamiesi parengtu Mažeikių rajono savivaldybės administracijos 2019-09-17 Nr. 19-10849 sprendimo projektu "Dėl mokesčio už vaikų išlaikymą savivaldybės ugdymo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo", pareiškiame savo NESUTIKIMĄ dėl tvarkos aprašo III skyriaus 11.1. punkto, kuris teigia, kad mokestis už vaiko maitinimą neskaičiuojamas, jeigu vaikas nelanko Ugdymo įstaigos dėl vaiko ligos daugiau kaip tris darbo dienas. Mokesčio lengvata pradedama taikyti nuo ketvirtos nelankymo dienos (pateikus vaiko tėvų prašymą). PRAŠOME, mokesčio lengvatą taikyti dėl vaiko ligos nuo pirmos nelankymo dienos. Mes NEPRIVALOME mokėti už paslaugą, kurios negavome. Jau ir taip yra įvestas abonentinis mokestis, kuris skaičiuojamas nepriklausomai nuo to ar vaikas lankė, ar nelankė ugdymo įstaigos.

Fuxai nori būti Fuxais

Benas Aušvicas. Adresuota: Kėdainių šviesioji gimnazija

Fuxai nori išlikti fuxais. Būti laistomi ir t.t. Švieskes Fuxai pasirašo ir parašus nuneša direktorei

PRAŠYMAS PAKARTOTINAI APSVARSTYTI MOKINIŲ PERKĖLIMĄ MOKYTIS IŠ „VILTIES“ PROGIMNAZIJOS Į SUAUGUSIŲJŲ IR JAUNIMO MOKYMO CENTRĄ

Marina. Adresuota: Panevėžio miesto savivaldybė

Panevėžio „Vilties“ progimnazijos internetiniame puslapyje 2019 m. rugpjūčio 30 d. paskelbta informacija apie tai, kad vykdant rekonstrukcijos darbus dalis vaikų bus priversti mokytis ne šalia esančiose mokyklose, tačiau toli nuo centro nutolusioje mokykloje Suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centre (Šiaulių g. 60). Vadovaujantis Panevėžio miesto teritorijos paskirstymo bendrojo lavinimo mokykloms (komplektuoti mokinių iki 16 metų klases), patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2009 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. 1-44-3, „Vilties“ progimnazijai yra priskirtos šios gatvės: Aldonos g.; Algirdo g.; Aukštaičių g.; Danutės g.; J.Tilvyčio g.; Katedros a.; Katedros g.; Klaipėdos g.; Nemuno g.; Nepriklausomybės a.; Pilėnų g.; Ramygalos g.; Sirupio g.; Sodų g.; Suvalkų g.; Vaižganto g.; Varnaičių g.; Vilniaus g.; Vysk. K. Paltaroko g.; Žemaitės g. – t. y. didžioji dauguma progimnazijos mokinių šeimų gyvena centrinėje Panevėžio miesto dalyje. Atkreipiame dėmesį, kad parenkant vietą laikinam mokinių perkėlimui dėl vykdomų renovacijos darbus, į šią nuostatą nebuvo atsižvelgta ir su tėvais nederinta. Paskirta ugdymo įstaiga yra strategiškai nepatogioje vietoje, vaikams sudėtingas savarankiškas susisiekimas tiek su ugdymo įstaiga, tiek su kitomis popamokinę veiklą vykdančiomis įstaigomis. Prašome pakartotinai apsvarstyti galimybę vaikus mokyti anksčiau „Vilties“ progimnazijos internetiniame puslapyje paskelbtose ugdymo įstaigų – Muzikos mokyklos ir Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklos – patalpose.

„Vijūnėlės dvarą“ – Druskininkų M.K.Čiurlionio meno mokyklai

Druskininkų M. K. Čiurlionio meno mokykla. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Druskininkų savivaldybei

Pritariu visuomenės nuomonei, kad „Vijūnėlės dvaras“ ( Turistų g. 13, Druskininkuose) būtų perduotas visuomenės poreikiams, įkuriant ten M. K. Čiurlionio meno mokyklą.

Priėmimo reikalavimų į universitetus ir kolegijas suvienodinimui - ne`

Lukas Arlauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija siūlo suvienodinti priėmimo reikalavimus stojantiesiems nuo 2021 metų. Dėl to, tie, kas neišlaiko matematikos, lietuvių egzaminų, negali patekti į universitetą arba kolegiją. Tai yra labai blogai apgalvota idėja, nes: - Matematiką mokėti yra gerai, bet reikalauti, kad mokinys būtų išlaikęs matematikos VBE, tam, kad galėtų įstoti į filologijos ar kitas humanitarinių, socialinių mokslų studijas, nėra racionalu; - Tai suvienodina visus mokinius ir įstato juos į rėmus, kas nėra gerai saviraiškai; - Ne kiekvienas yra gabus matematikai, ne kiekvienai studijų programai jos ir reikia. Kai kurių gamtamokslių, socialinių ir humanitarinių mokslų studijų krypčių programų reikalavimai (ypač kolegijų) gali apsieiti ir be matematikos VBE; - Taip neatkreipiamas dėmesys į mokinio motyvaciją studijuoti pasirinktą dalyką; - Teigiama, kad universiteto studentai privalo kritiškai ir logiškai mąstyti, bet gebėjimas spręsti matematinius uždavinius neparodo pilno žmogaus sugebėjimo logiškai priimti sprendimus, nes loginio ir kritinio mąstymo pagrindas - filosofija, bet ne matematika; - Tokiu sprendimu atimamos galimybės nemažai daliai žmonių studijuoti Lietuvos universitetuose ir kolegijose skatina emigraciją ir studijas užsienyje. Ar mums, kaip valstybei, reikia dar vienos "protų nutekėjimo" bangos? Siūlymas: peržiūrėti siūlymą suvienodinti studijų programas ir vietoj to arba siūlyti pritaikyti stojimo reikalavimus kiekvienai studijų programai atitinkamai pagal mokslų kryptį, arba priimti Vakarų šalių požiūrį ir vertinti mokinius pagal jų motyvaciją studijuoti, išlaikant tam tikrus reikalavimus pritaikytus kiekvienai studijų programai, skirtus nustatyti mokinio pasirengimą studijuoti pasirinktą programą.