Švietimas

Moksleivių namų darbams NE!

K.D.. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija

Dažnai susiduriame su vaikais kurie nepadarę namų darbų, nenori eiti į mokyklą, vaikai pradeda jausti baimę, žemą savivertę, o priežastys įvairios, pvz. Paklauskite vaikų kodėl nepadarei namų darbų? Buvau pavargęs...Nespėjau..., Lankau būrelį...Norėjau pažaisti su draugais...Norėjau pabūti su tėvais.... ir t. t. Jiems tai skamba kaip teismo nuosprendis, kas dabar bus, bėga, vengia, prieštarauja ir galu gale pradeda bėgti iš mokyklos ir nebaigia net 10 klasių. Kada vaikui spėti pajausti vaikystę, laisvalaikį. Kiek vaikas gauna psichologinio spaudimo iš tėvų ir mokyklos mokytojų, vien dėl namų darbų, GAL UŽTEKS ??? Namai tai yra vieta kur vaikas turi jaustis mylimas, saugus ir suprastas! Kur vaikas gali atsipalaiduoti, jaustis laisvas, pasitikintis savimi, vieta, kur visada norėtų grįžti ir būti. Po visos dienos mokymosi mokykloje, deja, mokslai tęsiasi ir namuose. O būreliai? Tai mes tėvai ar pedagogai? Už Lietuvos Švietimo pertvarką! Prašome rasti būdą, metodą ar dar kažką, kaip vaikus išmokyti, o ne apkrauti! Pirmenybė vaiko išmokimui ir suvokimui, o ne laiku įgyvendintoms programoms!

Dėl vaikų darželio steigimo Vilniaus rajone, Rudaminoje.

Aleksandra Minajeva. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybė

DĖL PAPILDOMO DARŽELIO STEIGIMO RUDAMINOS SENIŪNIJOJE Rudaminos seniūnijoje yra labai didelis poreikis papildomo lietuvių darželio. Nes kiekvienais metais lietuvių lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ gauna virš 50 prašymų priimti vaiką į lopšelį, bet į ankstyvojo amžiaus grupę priimami tik 15 mažylių. Kiti stovi eilėje, užsirašo į tolimesnių kaimų darželius arba keičia registraciją ir bando patekti į Vilniaus miesto darželį. Jeigu pradeda lankyti miesto darželį, atitinkamai ir darbą ieško arčiau jo. O tai reiškia, gyvena rajone, bet kiekvieną rytą didiną miesto kamsčius, mažina rajono plėtrą ir funkcionalumą, o svarbiausia – silpnina vaikų sveikatą ir emocinę būsena, nes daug laiko praleidžia automobilyje. (Rudaminos seniūnija nepateikė duomenų, kiek šiai dienai registruota ikimokyklinio amžiaus vaikų.) Panaši situacija ir Nemėžio seniūnijoje. Pagal seniūnijos duomenis vaikų iki 7 metų joje deklaravo 975, o vien Skaidiškių km. – apie 300, ir jie turėtų tilpti į vieną Skaidiškių lietuvių-lenkų mokyklą-darželį, kurioje yra tik 4 lietuvių kalba ugdomos grupės. Tėvų prašymu buvo sukurta suinteresuotų šeimų grupė Facebook portale. Iš 45 apklaustų šeimų, 29 norėtų lankyti lietuvių darželį, 11-lenkų, 4-rusų ir 1-anglų. https://www.facebook.com/groups/1725055020933321/ Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 6 dalyje nurodoma, kad savivaldybė privalo turėti optimalų pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo vaikų (ikimokyklinio, priešmokyklinio, kito neformaliojo) ir suaugusiųjų švietimo programų teikėjų tinklą, užtikrinantį asmenų ugdymąsi ir jų teisę mokytis valstybine kalba, ir pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų tinklą. Vietovėse, kuriose savivaldybė neužtikrina asmenų teisės mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas valstybine kalba, gali būti steigiamos valstybinės mokyklos, kuriose ugdymo programos vykdomos valstybine kalba. Vaikų skaičius rajone auga, darželio poreikis vis didėja, todėl prašome jau dabar svarstyti šį klausimą Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas garantuoja asmenų teisę apskųsti viešojo administravimo subjektų veiksmus, neveikimą ar administracinius sprendimus, taip pat teisę į įstatymais pagrįstą ir objektyvų asmenų prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimą.

Peticija dėl valstybės finansuojamų rezidentūros vietų

LSMU Studentų atstovybė. Adresuota: LR Seimas, LR Vyriausybė

Remiantis LR Vyriausybės nutarimo projektu dėl valstybės finansuojamų pirmosios ir antrosios pakopos, ir vientisųjų studijų vietų, į kurias 2019 m. bus priimami studentai, pastebime, kad planuojama priimti apie 60 studentų mažiau į valstybės finansuojamas rezidentūros studijas. Prašome: 1. Taip drastiškai nemažinti valstybės finansuojamų rezidentūros vietų, nes taip pažeidžiamas teisėtas studentų lūkestis studijas tęsti rezidentūroje, kuri yra neatsiejama gydytojo specialisto ruošimo dalis. 2. Sukurti aiškią, kriterijais paremtą, specialistų poreikio apskaičiavimo modelį. Pagal šį modelį sudaryti rezidentūros vietų sąrašą 5-eriems metams į priekį, jį nuolatos peržiūrėti ir užtikrinti jo viešumą.

Už Tytuvėnų Miško muziejaus išsaugojimą

Tytuvėnų krašto bendruomenė. Adresuota: Kelmės rajono savivaldybė

Tytuvėnuose esantis Miško muziejus gyvuoja jau daugiau, nei pusę šimto metų. Miškininkų iniciatyva įkurtas, iki šiol jis gyvavo prižiūrimas Tytuvėnų urėdijos darbuotojų. Vykstant Urėdijų pertvarkai, optimizuojant turimą turtą, Tytuvėnų miškų urėdijai priklausęs Tytuvėnų miškų muziejus bus perduotas Turto bankui. Turto bankas perimtų pastatą, o ekspozicija iškeliautų į kitus muziejus ir jo miestelyje nebeliktų. Muziejų kasmet aplanko virš 500 lankytojų, dauguma jų - vaikų ekskursijų grupės. Žinoma, būna ir suaugusiųjų, kartais pasitaiko ir užsieniečių grupių, kurie žavisi autentišku, išskirtiniu "senoviško stiliaus" muziejumi. Kadangi muziejuje darbuotojo nėra, jau daug metų į jį lankytojus įleidžia bei ekskursijas veda Tytuvėnų regioninio parko darbuotojai. Namelis tvarkingas, remontuotas visai neseniai Tytuvėnų urėdijos pastangomis ir lėšomis (uždėtas naujas stogas, pakeista elektros instaliacija, nudažytas). Urėdijos darbuotojai po truputį pagal išgales ir eksponatus keitė naujais. Tytuvėnų regioninio parko direkcija drauge su savanoriais organizuodavo patalpų valymą. Siekiame, kad muziejus būtų perduotas Kelmės krašto muziejui, kurio darbuotojai taip pat geranoriškai žiūri į šį bendrą reikalą.

Pilnos moksleivių vasaros atostogos

D.K. Adresuota: Lietuvos respublikos seimas

Kreipiuosi į visus moksleivius ir jų tėvus. Pasirašykite peticiją, kad mokslo metų pabaiga baigtųsi gegužės mėnesio pabaigoje, o ne užimtų papildomai dar vieną mėnesį (birželį) . Juk mokslo metai turėtų trukti 9 mėnesius, o atostogos - tris. Nemanau, kad moksleiviams patinka papildomą mėnesį sėdėti mokyklos suole ir nieko naudingo nedaryti... Juk birželio mėnesį prasideda įdomiausios stovyklos ir kitos veiklos, į kurias tikrai dauguma nori vykti, dalyvauti, tačiau negali, nes dar reikia eiti "mokytis" , nemažai mokinių tiesiog "pabėga" ... Taigi, pasirašom visi kas sutinka šią peticiją, kad mokslo metų pabaiga įvyktų gegužės mėn. pabaigoje, galbūt į tai atkreips dėmesį LR Švietimo ministerija.

Mokinių atostogų prailginimas

Ernjzz. Adresuota: LR Švietimo ministerija

Mokiniams atostogos yra labai sutrumpintos. Viską išmokdavo iki gegužės galo. Kitose šalyse vasaros atostogos trumpesnės, bet atostogis po savaitę kartojasi kas 2-3 savaites. Nesakau, kad padarytų iki gegužės galo. Gal bent jau iki birželio 10...

Pabaiga priverstiniam darbui mokyklose

Gintautas Šičkus. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Pagal konstitucijos 48 straipsnį draudžiamas priverstinis darbas. Tačiau Lietuvos respublikos mokyklose yra dalykas vadinamas socialinėm valandom. Pvz devintokas turi 10 valandų dirbti mokykloje ir 21 valandą ne mokyklos teritorijoje. Socialinės valandos yra 48 straipsnio pažeidimas.

Peticija prieš studijų kainų kėlimą Šiaulių valstybinėje kolegijoje

Šiaulių valstybinės kolegijos studentų atstovybė. Adresuota: Šiaulių valstybinės kolegijos administracija

Šiaulių valstybines kolegijos studentai susidurė su švietimo nauju įstatymus, kuris yra išleistas kelti studijų kainą tik valstybės finansuojamoms vietoms, o Šiaulių valstybinė kolegija kelia kainas ir studentams, kurie moka už studijas. Studentų netenkina ir mūsų požiūriu pažeidžia stundentų teises. Mūsų kolegijos studentai yra verčiami persirašyti naujas sutartis dėl studijų kainų didinimo. Nors stojant buvo nurodomos kokios studijų kainos bus studijuojamu laikotarpiu. Ir pasirašant sutarti studentai apsvarstė savo galimybės prieš stojant pagal senuosius reikalavimus. O nuo sausio 1 įsigaliosiantis įstatymas, gali atimti galimybė studentams pabaigti aukštąjį išsilavinimą.

Nestreikuojančių mokytojų peticija už streikuojančius

Petras Gedvilas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentūra, Seimas ir Vyriausybė

Visi, kurie neišdrįsome dėl objektyvių ar subjektyvių priežasčių įsijungti į neterminuotą Mokytojų streiką, pasirašome, kad nepritariame skubotam ir nepavykusiam etatiniam darbo užmokesčio modelio įvedimui. Palaikome streikuojančius Mokytojus ir viešai reikalaujame mus skaičiuoti kaip streikuojančius mokytojus.

LR ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ PSICHOLOGŲ KANTRYBĖ BAIGĖSI

K. Leščinskaitė. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Psichologų atlyginimai švietimo įstaigose nesiekia LR vidutinio darbo užmokesčio (Lietuvos Statistikos departamento duomenimis, 2018 m. II ketv. jis yra 926,7 Eur) - ugdymo įstaigose dirbančio ketvirtos kategorijos psichologo pareiginės algos koeficientas yra 4,82 - 4,87 (tuomet padauginus iš pareiginès algos bazinio dydžio 132,5 Eur, gauname 638,65 — 645,28 Eur iki mokesčių). Baigę psichologijos bakalauro ir magistro, 6 metų universitetines studijas specialistai įvertinami 500 € per mėnesį, kai pedagogų, dirbančių tose pačiose ugdymo įstaigose, atlyginimai šiai dienai jau beveik dvigubai didesni, nors išsilavinimo reikalavimai jiems mažesni. Pedagogai streikuoja, kad jų atlyginimai per maži ir tiek politikai, tiek visuomenė su tuo sutinka bei ieško būdų juos didinti, kai tuo tarpu specialistai lieka nuošalyje. Psichologo paslaugų poreikis yra milžiniškas, didėja specialiųjų poreikių mokinių skaičiai, identifikuojama daugiau emocinių ir elgesio sunkumų turinčių mokinių. Tai ypač atsiskleidė priėmus sisteminius pokyčius - patyčių ir smurto apibrėžimas, prevencinių veiklų užtikrinimas visiems ugdymo įstaigos mokiniams. Psichologinės pagalbos svarbą vaikams deklaruoja ir politikai, bet jokių veiksmų dėl specialistų išlaikymo ugdymo sektoriuje nesiimama. Pateikiame kelis pavyzdžius: Psichologai negauna užmokesčio už darbą su specialiųjų poreikių mokiniais, kurių didžioji dalis gauna rekomendacijas dėl psichologinės pagalbos. Švietimo įstaigoje dirbantis psichologas daugeliui šeimų yra patogiausias, pigiausias, artimiausias vaikui, o kartais ir vienintelis prieinamas psichologinės pagalbos tiekėjas. Kartu svarbu paminėti, kad psichologinis darbas su specialiųjų poreikių mokiniais sudėtingesnis, imlus laikui bei reikalauja papildomų metodų. Norime atkreipti dėmesį, kad neatsižvelgiama į psichologų darbo emocinį intensyvumą, kai kitiems specialistams ugdymo įstaigoje darbo krūvis dėl šio aspekto mažinamas iki 36 valandų. Psichologų darbo krūvis didelis - LR Švietimo ir mokslo ministro Įsakyme „Dėl psichologinės pagalbos teikimo aprašo patvirtinimo“ 2017 m. rugpjūčio 30 d., Nr. V-663, 14.1 punkte yra nurodyta, kad „psichologas teikia pagalbą ne daugiau kaip 400 mokinių (esant galimybei – ir mažesniam mokinių skaičiui)“, bet nenumatytas kontrolės mechanizmas ir dažnai šio reikalavimo nesilaikoma, psichologui tenka aptarnauti didesnį skaičių mokinių be papildomo atlygio. Taip nukenčia mokiniai, nes per ribotą laiką galima suteikti ribotą konsultacijų ir kitos pagalbos kiekį. Pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo, priimto 2017 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. XIII-198, 2 straipsnio 1 dalies a) papunktį „A1 lygio – pareigybės, kurioms būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis išsilavinimas su magistro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu“. Taigi, mokykloje dirbančio psichologo pareigybės lygis – A1, todėl pagal šio įstatymo 7 straipsnio 6 dalį „A1 lygio pareigybėms pagal darbo apmokėjimo sistemoje (šio įstatymo 5 straipsnio 2 dalis) nustatytus dydžius pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas didinamas 20 procentų.”, visgi dalis švietimo įstaigų vadovų šių reikalavimų nesilaiko ir atsisako didinti psichologų pareiginės algos koeficientą, net psichologui informavus apie įstatymo pataisas. Dalis psichologų neturi ugdymo įstaigose psichologo darbui skirtų ir pritaikytų patalpų, kai kuriems psichologams siūloma darbo priemones, metodikas įsigyti patiems. Dalyje įstaigų atsisakoma apmokėti seminarus, teisinantis, kad įstaiga neturi pinigų, siūlant rinktis tik nemokamus seminarus ar net išvis labai ribojamas kvalifikacijos kėlimas, nors psichologai privalo bent kartą per savaitę turėti galimybę supervizuotis ir apskritai naujinti savo darbo metodus. Reikalavimai: 1. Jeigu norime užtikrinti profesionalią, aukštos kompetencijos psichologų pagalbą ugdymo įstaigose, turime didinti psichologų atlyginimo koeficientus ir bent jau suvienodinti juos su mokytojų pareiginės algos koeficientais. 2. Prašome, atsižvelgiant į psichologo veiklos sudėtingumo didėjimą, dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais, įtvirtinti psichologų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento didinimą, papildant Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. XIII-198 28.1.1. punktą („mokyklose, skirtose mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių”), įtraukiant ir bendrojo ugdymo įstaigose su specialiųjų poreikių mokiniais dirbančius psichologus. 3. Prašome užtikrinti, kad psichologams ugdymo įstaigose būtų mokamas atlyginimas pagal A1 lygį ir grąžinta nepriemoka nuo 2017 metų vasario mėnesio už lygio netaikymą pagal 2017 m. sausio 17 d. Nr. XIII-198 įstatymo nutarimą. 4. Jeigu valstybė nori, kad psichologinė pagalba švietimo sektoriuje būtų efektyvi ir paliestų kiekvieną mokinį, turime mažinti psichologų darbo krūvį ir užtikrinti, kad visose ugdymo įstaigose vadovai būtų įpareigoti privalomai steigti psichologo etato dalį pagal mokinių kiekį. Dabar ne retai psichologinės pagalbos sąskaita yra taupoma ir specialistas nėra samdomas. 5. Galų gale reikalaujame užtikrinti psichologų darbo sąlygas ugdymo įstaigose ir galimybę reguliariai kelti kvalifikaciją. Lietuvos švietimo įstaigų psichologai P.S. Pasirašančiųjų prašome komentarų skiltyje nurodyti įstaigą, kurioje dirbate.