Švietimas 7 psl.

Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos reorganizacijai - NE!!!

R.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybės Peticijų komisija, Lietuvos Respublikos prezidentas, Lietuvos Respublikos Ministras pirmininkas, Lietuvos Respublikos seimo nariai

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 3 punktu, teikiame spręsti svarbų Lietuvos Respublikos visuomenei ir valstybei klausimą, dėl Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos identiteto išsaugojimo. Prašome šį kreipimąsi pripažinti peticija. 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 414, Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla jungiama prie Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro ir po reorganizacijos netenka Mokyklos statuso. Šia peticija siekiame išsaugoti Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos juridinį statusą, išlaikyti Lietuvos Respublikos unikalumą ir išskirtinumą aviacijos srityje. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių įstaigų tinklo pertvarka (optimizavimas) turėtų būti atliekama atsižvelgiant į visuomenės interesus. Todėl siūlome pakeisti 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą Nr. 414, numatant, kad Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla išlaikytų esamą MOKYKLOS statusą ir turėtų galimybę toliau NEMOKAMAI 3 - 15 metų amžiaus Lietuvos Respublikos vaikams teikti aviacines žinias ir ugdyti mokyklinių orlaivių pilotavimo įgūdžius. Sprendimai dėl Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos reorganizavimo buvo priimti skubotai, nepasitarus su Mokyklos bendruomene ar specialistais, galinčiais įvertinti Mokyklos reorganizavimo pasekmes. Esame sunerimę dėl vaikų aviacijos sporto ir vaikų aviacinio švietimo, taikant mokyklinių orlaivių pilotavimo praktiką, programos likimo, Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokyklos, jos mokinių devyniuose šalies regionuose, aviacinio švietimo idėjos ir visų vaikų, svajojančių pajusti skrydžio galią, ateities. 2018 m. Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla atšventė garbingą 35-erių metų jubiliejų, bet vaikų sklandymas ir aviacinis švietimas Lietuvoje siekia dar praeito šimtmečio pirmąją pusę. Manome, kad negalima griauti to, kas buvo ilgus metus kuriama ir puoselėjama – Lietuvos Broniaus Oškinio vaikų aviacijos mokykla turi išlaikyti savo statusą ir toliau suteikti vaikams galimybę tapti jaunaisiais pilotais, siekti svajonių profesijos. Identiteto išsaugojimo priežastys: - Mokykla, savo išskirtine veikla, yra ne tik neformaliojo švietimo įstaiga, bet ir visos Lietuvos Respublikos kultūros ir paveldo dalis. Didėjant emigracijos skaičiui Lietuvai labai svarbu išlikti unikalia valstybe, į kurią norėtų grįžti mūsų tėvynainiai ir plėtoti tai, ko nėra kitose šalyse; - Mokykla yra vienintelė tokio pobūdžio įstaiga Lietuvoje ( ir Europoje), todėl kyla pagrįstų abejonių, kad kitos įstaigos techninio modeliavimo ir tarptautiškumo patirtis bus pakankama, siekiant plėsti mokyklinių orlaivių pilotavimo reiškinį; - Mokyklą lanko ambicingi vaikai, turintys aiškią ateities viziją ir konkrečių svajonių. Net 50 procentų Mokyklos absolventų savo gyvenimus susieja su aviacija, likę 50 procentų yra aviacijos mylėtojai. Išvada – Mokyklos vykdomas mokinių profesinis orientavimas yra efektyvus; - Mokykloje dirba aviacijai pasišventę žmonės, kuriems svarbu vaikai ir jų poreikiai. Mokyklos žmogiškieji ištekliai yra labai riboti ir sąlygoti specifinių reikalavimų. Tuo tarpu, išanalizavus švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių institucijų funkcijų vidaus audito ataskaitą paaiškėjo, kad metinės darbo užmokesčio išlaidos, tenkančios 1 etatiniam Mokyklos darbuotojui per metus, yra mažiausios, palyginus su kitomis ministerijai pavaldžiomis neformaliojo švietimo funkcijas vykdančiomis įstaigomis, tad nesuprantama, kokią ekonominę naudą gali atnešti Mokyklos reorganizavimas; - Mokykla turi tinkamą mokymo ir mokymosi bazę (aerodromus, mokymo priemones, mokymo priemonių dirbtuves ir kt.); - Mokykla turi savitą bei unikalią kultūrą, kuri yra svarbi ir nepakartojama Lietuvos valstybės dalis; - Mokykla įgyvendina vaikų aviacinio švietimo, taikant mokyklinių orlaivių pilotavimo praktiką, programą, kuri jau daugelį metų yra puoselėjama ir tobulinama Mokyklos darbuotojų, tad reorganizavus Mokyklą ir leidus kompetencijos neturintiems arba turintiems jos nepakankamai asmenims reguliuoti programos įgyvendinimą, nekyla abejonių, kad jos likimas ateityje – žlugimas. Mes, pasirašiusieji šią peticiją, manome, kad 2019 m. balandžio 30 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 414 priimtas skubotai, neįsigilinus į galimas pasekmes ir neužtikrina tinkamo vaikų aviacinio ugdymo ir sporto augimo Lietuvoje. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių įstaigų tinklo pertvarka turėtų atitikti Lietuvos valstybės, visuomenės ir pačios mokyklos bendruomenės (mokinių, mokinių tėvų, mokytojų) poreikius ir interesus. Tik visoms suinteresuotoms pusėms sutarus, įmanomas teisingas sprendimų priėmimas ir efektyvus Mokyklos darbas.

Už normalius mokslo metus!

Tomas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, švietimo ministras

Sveiki, manau visi mokiniai suprantame, kad artėja vasara ir nebesinori sėdėti mokyklos soluose kai lauke +30, o klasėse siekia beveik +40, visi kaistame ir greičiau laukiame kada pasibaigs pamokos. Kai tokia temperatūra viduje turėtu sutrumpinti pamokas, bet kai kurios mokyklos to nedaro ir vaikai turi aėdėti visas pamokas ir kaisti. O ką gi veikiame per tą laiką? Sėdime arba kažką kartojame. Seimo nariai ten sėdi savo kabinetuose su kondicionieriais ir galvoja, kad visur taip gerai kaip jiems, bet NE! Mokiniai irgi žmonės ir nori senųjų vasaros 3 mėnesių atostogų, žiemos (kalėdų) ir pavasario (vėlykų) po 2 savaites! Prašau dalintis šia peticija su kitais, kad mus išgirstu ir sugražintu senas atostogas!!

Moksleivių namų darbams NE!

K.D.. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija

Dažnai susiduriame su vaikais kurie nepadarę namų darbų, nenori eiti į mokyklą, vaikai pradeda jausti baimę, žemą savivertę, o priežastys įvairios, pvz. Paklauskite vaikų kodėl nepadarei namų darbų? Buvau pavargęs...Nespėjau..., Lankau būrelį...Norėjau pažaisti su draugais...Norėjau pabūti su tėvais.... ir t. t. Jiems tai skamba kaip teismo nuosprendis, kas dabar bus, bėga, vengia, prieštarauja ir galu gale pradeda bėgti iš mokyklos ir nebaigia net 10 klasių. Kada vaikui spėti pajausti vaikystę, laisvalaikį. Kiek vaikas gauna psichologinio spaudimo iš tėvų ir mokyklos mokytojų, vien dėl namų darbų, GAL UŽTEKS ??? Namai tai yra vieta kur vaikas turi jaustis mylimas, saugus ir suprastas! Kur vaikas gali atsipalaiduoti, jaustis laisvas, pasitikintis savimi, vieta, kur visada norėtų grįžti ir būti. Po visos dienos mokymosi mokykloje, deja, mokslai tęsiasi ir namuose. O būreliai? Tai mes tėvai ar pedagogai? Už Lietuvos Švietimo pertvarką! Prašome rasti būdą, metodą ar dar kažką, kaip vaikus išmokyti, o ne apkrauti! Pirmenybė vaiko išmokimui ir suvokimui, o ne laiku įgyvendintoms programoms!

Dėl vaikų darželio steigimo Vilniaus rajone, Rudaminoje.

Aleksandra. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybė

DĖL PAPILDOMO DARŽELIO STEIGIMO RUDAMINOS SENIŪNIJOJE Rudaminos seniūnijoje yra labai didelis poreikis papildomo lietuvių darželio. Nes kiekvienais metais lietuvių lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ gauna virš 50 prašymų priimti vaiką į lopšelį, bet į ankstyvojo amžiaus grupę priimami tik 15 mažylių. Kiti stovi eilėje, užsirašo į tolimesnių kaimų darželius arba keičia registraciją ir bando patekti į Vilniaus miesto darželį. Jeigu pradeda lankyti miesto darželį, atitinkamai ir darbą ieško arčiau jo. O tai reiškia, gyvena rajone, bet kiekvieną rytą didiną miesto kamsčius, mažina rajono plėtrą ir funkcionalumą, o svarbiausia – silpnina vaikų sveikatą ir emocinę būsena, nes daug laiko praleidžia automobilyje. (Rudaminos seniūnija nepateikė duomenų, kiek šiai dienai registruota ikimokyklinio amžiaus vaikų.) Panaši situacija ir Nemėžio seniūnijoje. Pagal seniūnijos duomenis vaikų iki 7 metų joje deklaravo 975, o vien Skaidiškių km. – apie 300, ir jie turėtų tilpti į vieną Skaidiškių lietuvių-lenkų mokyklą-darželį, kurioje yra tik 4 lietuvių kalba ugdomos grupės. Tėvų prašymu buvo sukurta suinteresuotų šeimų grupė Facebook portale. Iš 45 apklaustų šeimų, 29 norėtų lankyti lietuvių darželį, 11-lenkų, 4-rusų ir 1-anglų. https://www.facebook.com/groups/1725055020933321/ Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 6 dalyje nurodoma, kad savivaldybė privalo turėti optimalų pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo vaikų (ikimokyklinio, priešmokyklinio, kito neformaliojo) ir suaugusiųjų švietimo programų teikėjų tinklą, užtikrinantį asmenų ugdymąsi ir jų teisę mokytis valstybine kalba, ir pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų tinklą. Vietovėse, kuriose savivaldybė neužtikrina asmenų teisės mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas valstybine kalba, gali būti steigiamos valstybinės mokyklos, kuriose ugdymo programos vykdomos valstybine kalba. Vaikų skaičius rajone auga, darželio poreikis vis didėja, todėl prašome jau dabar svarstyti šį klausimą Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas garantuoja asmenų teisę apskųsti viešojo administravimo subjektų veiksmus, neveikimą ar administracinius sprendimus, taip pat teisę į įstatymais pagrįstą ir objektyvų asmenų prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimą.

Peticija dėl valstybės finansuojamų rezidentūros vietų

LSMU. Adresuota: LR Seimas, LR Vyriausybė

Remiantis LR Vyriausybės nutarimo projektu dėl valstybės finansuojamų pirmosios ir antrosios pakopos, ir vientisųjų studijų vietų, į kurias 2019 m. bus priimami studentai, pastebime, kad planuojama priimti apie 60 studentų mažiau į valstybės finansuojamas rezidentūros studijas. Prašome: 1. Taip drastiškai nemažinti valstybės finansuojamų rezidentūros vietų, nes taip pažeidžiamas teisėtas studentų lūkestis studijas tęsti rezidentūroje, kuri yra neatsiejama gydytojo specialisto ruošimo dalis. 2. Sukurti aiškią, kriterijais paremtą, specialistų poreikio apskaičiavimo modelį. Pagal šį modelį sudaryti rezidentūros vietų sąrašą 5-eriems metams į priekį, jį nuolatos peržiūrėti ir užtikrinti jo viešumą.

Už Tytuvėnų Miško muziejaus išsaugojimą

Tytuvėnų. Adresuota: Kelmės rajono savivaldybė

Tytuvėnuose esantis Miško muziejus gyvuoja jau daugiau, nei pusę šimto metų. Miškininkų iniciatyva įkurtas, iki šiol jis gyvavo prižiūrimas Tytuvėnų urėdijos darbuotojų. Vykstant Urėdijų pertvarkai, optimizuojant turimą turtą, Tytuvėnų miškų urėdijai priklausęs Tytuvėnų miškų muziejus bus perduotas Turto bankui. Turto bankas perimtų pastatą, o ekspozicija iškeliautų į kitus muziejus ir jo miestelyje nebeliktų. Muziejų kasmet aplanko virš 500 lankytojų, dauguma jų - vaikų ekskursijų grupės. Žinoma, būna ir suaugusiųjų, kartais pasitaiko ir užsieniečių grupių, kurie žavisi autentišku, išskirtiniu "senoviško stiliaus" muziejumi. Kadangi muziejuje darbuotojo nėra, jau daug metų į jį lankytojus įleidžia bei ekskursijas veda Tytuvėnų regioninio parko darbuotojai. Namelis tvarkingas, remontuotas visai neseniai Tytuvėnų urėdijos pastangomis ir lėšomis (uždėtas naujas stogas, pakeista elektros instaliacija, nudažytas). Urėdijos darbuotojai po truputį pagal išgales ir eksponatus keitė naujais. Tytuvėnų regioninio parko direkcija drauge su savanoriais organizuodavo patalpų valymą. Siekiame, kad muziejus būtų perduotas Kelmės krašto muziejui, kurio darbuotojai taip pat geranoriškai žiūri į šį bendrą reikalą.

Pilnos moksleivių vasaros atostogos

D.K. Adresuota: Lietuvos respublikos seimas

Kreipiuosi į visus moksleivius ir jų tėvus. Pasirašykite peticiją, kad mokslo metų pabaiga baigtųsi gegužės mėnesio pabaigoje, o ne užimtų papildomai dar vieną mėnesį (birželį) . Juk mokslo metai turėtų trukti 9 mėnesius, o atostogos - tris. Nemanau, kad moksleiviams patinka papildomą mėnesį sėdėti mokyklos suole ir nieko naudingo nedaryti... Juk birželio mėnesį prasideda įdomiausios stovyklos ir kitos veiklos, į kurias tikrai dauguma nori vykti, dalyvauti, tačiau negali, nes dar reikia eiti "mokytis" , nemažai mokinių tiesiog "pabėga" ... Taigi, pasirašom visi kas sutinka šią peticiją, kad mokslo metų pabaiga įvyktų gegužės mėn. pabaigoje, galbūt į tai atkreips dėmesį LR Švietimo ministerija.

Mokinių atostogų prailginimas

Ernjzz. Adresuota: LR Švietimo ministerija

Mokiniams atostogos yra labai sutrumpintos. Viską išmokdavo iki gegužės galo. Kitose šalyse vasaros atostogos trumpesnės, bet atostogis po savaitę kartojasi kas 2-3 savaites. Nesakau, kad padarytų iki gegužės galo. Gal bent jau iki birželio 10...

Pabaiga priverstiniam darbui mokyklose

Gintautas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Pagal konstitucijos 48 straipsnį draudžiamas priverstinis darbas. Tačiau Lietuvos respublikos mokyklose yra dalykas vadinamas socialinėm valandom. Pvz devintokas turi 10 valandų dirbti mokykloje ir 21 valandą ne mokyklos teritorijoje. Socialinės valandos yra 48 straipsnio pažeidimas.

Peticija prieš studijų kainų kėlimą Šiaulių valstybinėje kolegijoje

Šiaulių. Adresuota: Šiaulių valstybinės kolegijos administracija

Šiaulių valstybines kolegijos studentai susidurė su švietimo nauju įstatymus, kuris yra išleistas kelti studijų kainą tik valstybės finansuojamoms vietoms, o Šiaulių valstybinė kolegija kelia kainas ir studentams, kurie moka už studijas. Studentų netenkina ir mūsų požiūriu pažeidžia stundentų teises. Mūsų kolegijos studentai yra verčiami persirašyti naujas sutartis dėl studijų kainų didinimo. Nors stojant buvo nurodomos kokios studijų kainos bus studijuojamu laikotarpiu. Ir pasirašant sutarti studentai apsvarstė savo galimybės prieš stojant pagal senuosius reikalavimus. O nuo sausio 1 įsigaliosiantis įstatymas, gali atimti galimybė studentams pabaigti aukštąjį išsilavinimą.