Švietimas 7 psl.

Dėl moksleivių važiavimo miesto viešuoju transportu

Lilija Petraitienė. Adresuota: Klaipėdos miesto savivaldybės taryba

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai Klaipėdos miesto savivaldybės tarybai Siekiant užtikrinti aukštesnę mokymo kokybę, šeimos, auginančios vaikus kurie lanko mokyklą patiria dideles išlaidas vaikams vykstant į mokyklą ir iš jos. Taip pat, papildomos išlaidos patiriamos moksleiviams vykstant į papildomus, popamokinius užsiėmimus ir sporto būrelius. Visos šios lėšos gali būti panaudotos moksleivių mokymo priemonėms ir popamokinio ugdymo inventoriui. Mes, žemiau pasirašiusieji kreipiamės į Klaipėdos miesto savivaldybę su prašymu, kad būtų sudarytos sąlygos moksleiviams, besimokantiems Klaipėdos mieste esančiose mokyklose, naudotis miesto viešuoju transportu mokant simbolinį, 10 Eurų metinį mokestį.

Dėl socialinių pedagogų skaičiaus didinimo

V. Bagdonavičienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Šią peticija rašau, kaip būsima socialinė pedagogė. Kadangi studijuoju šią specialybę, žinau kokia reikalinga profesija yra socialinis pedagogas. Juk "socialinis pedagogas — vaiko socialinis asistentas, jo gerovės advokatas. Tai asmuo, įgijęs socialinio pedagogo (arba kompleksinį socialinio darbo bakalauro ir profesinį pedagogo) pasirengimą ir yra pasirengęs dirbti socialinėse institucijose, atliekančiose ugdymo funkcijas ir sugebančiose vykdyti socializacijos, ankstyvosios prevencijos, pagalbos prevencijos ir socialinės reabilitacijos programas bei sėkmingas socialines interakcijas įvairaus lygio socialinėse grupėse". (G. Kvieskienė, 2003) Vaikas yra pati pažeidžiamiausia visuomenės dalis ir reikia dėti visas pastangas, kad jis užaugtų pilnaverte, savimi pasitikinčia asmenybe. Šiuo metu socialiniai pedagogai, dažniausia, dirba mokyklose. O kaip kitokio tipo ugdymo įstaigos? Juk ten taip pat ugdomi mūsų visų vaikai. Ir būtent kitų tipų įstaigose yra daug daugiau socialinės rizikos vaikų ir jiems socialinis pedagogas yra labai reikalingas. Vaikai, kurie mokosi kitų tipų lavinimo įstaigose, užauga ir tampa mūsų visuomenės dalimi, tai kodėl jiems nesuteikus profesionalios pagalbos. Vaikai mūsų ateitis ir jei norime turėti darnia visuomenę su laimingais žmonėmis, būtina didinti socialinių pedagogų skaičių visų tipų ugdymo įstaigose. Netaupykime pinigų savo vaikų ir savo ateities sąskaita. Šiai problemai išspręsti reikia: 1. Nutarti ir patvirtinti, kad socialiniai pedagogai privalomi visų tipų ugdymo įstaigose.

Už mažesnes pirmokų klases Molėtų pradinėje mokykloje!

V. Bareikienė. Adresuota: Molėtų rajono Taryba, Molėtų miesto meras, Molėtų pradinės mokyklos direktorė,Molėtų rajono savivaldybės administracijos direktorius, Molėtų rajono savivaldybė

Už mažesnes pirmokų klases Molėtų pradinėje mokykloje! Prašome 2016–2017 mokslo metams įsteigti dar vieną (penktą) pirmąją klasę. Pagal 1992 m. birželio 10 d. Nr. 451 Lietuvos respublikos vyriausybės patvirtintus ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO IR LIKVIDAVIMO NUOSTATUS maksimalus mokinių skaičius bendrojo lavinimo mokyklos klasėje yra 24. Šiais metais pirmos klasės Molėtų pradinėje mokykloje suburtos pažeidžiant šį nutarimą tad mes turime teisę reikalauti to, kas teisėtai priklauso mūsų vaikiams – teisė mokytis ne perpildytose klasėse! Pagal Lietuvos higienos normų 29 punktą kiekvienam mokiniui mokymo klasėje turi būti numatyta ne mažesnė kaip 1,7 kv. m mokymosi vieta. Ar Molėtų pradinės mokyklos klasėse tikrai užtenka ploto 25 mokiniams ? Mes negalime lygintis su kitų valstybių reglamentuotais maksimaliais mokinių skaičiais klasėse, kadangi pati švietimo sistema stipriai skiriasi. Kaip bendruomenė privalome dėti pastangas, kad mūsų vaikai šiame mažame miestelyje, neturėdami galimybės rinktis pradinio ugdymo įstaigos gautų viską, ką gali geriausia. Ir kad tikrai Molėtai taptų panašūs į vietą, kurioje gera gyventi. Šį rudenį Molėtų pradinę mokyklą pradės lankyti 4 pirmos klasės, kuriuose bus po 25 vaikus! Gyvendami tokiame mažame miestelyje, mes neturime galimybės rinktis mokyklos ir apskritai šiuo klausimu mažai galime ką keisti... Užuot ėmęsi iniciatyvos, esame linkę susitaikyti ir tyliai pakentėti. Tačiau mes kalbame apie savo vaikų ateitį ir MŪSŲ VAIKAI TURI TEISĘ Į KOKYBIŠKĄ PRADINĮ UGDYMĄ. Juk tai yra jų viso tolesnio mokymosi sėkmės (arba nesėkmės) pagrindas, jų žinių pagrindas, požiūrio į mokslą pagrindas. Žmogiškai ir paprastai siūlau pamąstyti apie kokybę, kuomet mokytojai tenka dirbti su 25 mokinukais, 25 pirmokais. Fiziškai neįmanoma nei sukurti ryšio su vaiku (kuris pripažinkime, europietiškoje visuomenėje yra būtinas), nei prieiti prie kiekvieno, kokybiškai padėti kiekvienam, nei atsakyti į visus kylančius klausimus. Nekalbant apie pačios mokytojos fizinį ir psichologinį nuovargį dirbant su tokio dydžio klase, nuo ko tikrai kenčia pačio ugdymo kokybė. Rezultate, tokiomis sąlygomis, bus reikalinga nuolatinė ir labai budri tėvų kontrolė mokymosi procese. Tad kokybiškas nemokomas švietimas vis labiau lieka tik utopija. Juk laukti, kad mokymosi eigoje tų mokinukų kažkiek nubyrės yra tiesiog nusikaltimas prieš savo valstybę, tylus emigracijos skatinimas. Vaikų skaičius klasėse neatsiejamai ir glaudžiai susijęs su mokymosi rezultatais. Daugelio tarptautinių tyrimų, skirtų mokinių skaičiaus klasėje įtakai mokymosi pasiekimams nagrinėti, duomenys rodo, kad mokinių skaičiaus klasėse, ypač pradinėse, mažinimo programos turi teigiamą poveikį mokinių pasiekimams (Nelson, Drake, 1997; Hargreaves, Galton, Pell, 1997 ir kt.). Weinstein (1979) atlikti tyrimai JAV parodė, kad didelis mokinių skaičius klasėje neigiamai veikia sudėtingesnių uždavinių sprendimo rezultatus. Be to, nustatyta, kad mokinių skaičius klasėje turi įtakos mokinių interesams ir požiūriui į mokymąsi apskirtai. Pasak tyrinėtojų, didelis vaikų skaičius klasėse be visų kitų teigiamų veiksnių tiek vaiko mokymosi kokybei, tiek mokytojo darbo kokybei, apskritai yra praėjusio amžiaus švietimo sistemos dalis, kuomet viskas ko užteko žmogui buvo žinių atgaminimas, šių dienų žmogui to nepakanka, be gaunamų žinių, taip pat reikia ugdyti kūrybiškumą, kritinį mąstymą, analitinius gebėjimus. Ar įmanoma to pasiekti perpildytose klasėse, atsakymas vienareikšmis – ne. Mažesnio mokinių skaičius klasėje nauda mokiniui: 1. Daugiau dėmesio skiriama mokiniui ir jo mokymuisi (mokinys turi dažnesnį asmenį kontaktą su mokytoja); 2. Daugiau laiko skiriama mokymo medžiagai, sudėtingoms užduotims nagrinėti; 3. Daugiau galimybių mokiniui aktyviai dalyvauti ugdymo procese. 4. Mokiniai rečiau jaučiasi apatiški ir nusivylę; 5. Formuojasi pozityvesnis mokinių požiūris į mokymąsi; 6. Geresnis pamokų lankomumas; 7. Geriau įvertinami ir stebimi mokinių pasiekimai, jų raida. Nauda mokytojui: 1. Didesnis pasitenkinimas darbu; 2. Didesnis entuziazmas dirbti; 3. Geriau išnagrinėjama mokymosi medžiaga, įvairesnės, kūrybingesnės mokymo veiklos; 4. Lengviau valdoma klasė, sklandžiau vedamos pamokos; Neturėdami galimybių suteikti mokytojams padorios algos, bent pasistenkime sukurti jiems geresnes darbo sąlygas! Taigi, mes tikimės, kad Jūs atsižvelgsite į savo mažųjų miesto gyventojų poreikius bei jų tėvų lūkesčius ir padėsite kurti kokybišką pradinio ugdymo aplinką ne perpildytose klasėse. Netaupykite mūsų vaikų kokybiško švietimo sąskaita, nes šio miesto vaikai – šio miesto rytojus ! Ir jie turi teisę mokytis ne perpildytose klasėse.

Dėl sergančių vaikų vedimo į darželius

K.Askerkienė. Adresuota: Lietuvos Respubliko seimas

Šią peticiją rašau kaip dvejų vaikų mama, nuolat susidurianti su vaikų parneštom ligom iš priešmokyklinio ugdymo įstaigos. Vis dažniau tenka skaityti pasipyktinusių mamų komentarus dėl to, kad kiti tėvai atveda savo atžalas į darželį su peršalimais, kosuliu, sloga, ir kitomis užkrečiamomis ligomis. Dažnas atvejis kai vaikas praleidžia savaitę darželyje o veliau dvi savaites gydosi namie. Užsikrėtusių vaikų tėvams vaistus pirkti reikia iš savo lėšų, o sirgti šiais laikais yra prabanga, nes vaistai kainuoja nemažus pinigus. Šiai problemai išspręsti reikia: 1. Griežtinti darželių kontrolę, uždrausti auklėtojoms priimti sergančius vaikus į grupę; 2. Sudaryti mažus vaikus auginantiems tėvams visas socialines garantijas, kad jie negalėtų būti atleisti iš darbo dėl dažno biuletenio ėmimo; 3. Biuletenis dėl vaiko slaugos turi būti apmokamas 100%.

Peticija dėl Papilės Simono Daukanto gimnazijos dailės ir technologijų mokytojo Vytenio Rimkaus poelgio, skatinusio ginti savo garbę ir orumą

Albertas Kelmelis. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Švietimo ir Mokslo Ministerijai Lietuvos vaiko teisių apsaugai. Ponai ir Ponios, Reikalaujame, kad Papilės Simono Daukanto gimnazijos dailės ir technologijų mokytojo Vytenio Rimkaus poelgis būtų traktuojamas kaip būtinoji gintis nuo smurtaujančio moksleivio viešoje vietoje pamokos metu, viešo mokytojo įžeidinėjimo pamokos metu, mokytojo autoriteto niekinimo, trukdymo kitiems moksleiviams pamokos metu. Ir toliaregiškai žiūrint, toks moksleivio požiūris yra yra kenkimas pačiai mūsų šaliai. Reikalaujame besąlygiškai išteisinti mokytoją bet kuriuo požiūriu ir nubausti moksleivio tėvus, kaip juridiškai atsakingus už savo vaiko poelgį. Kiek gi dar galima leisti, kad mokytojas visuomenės ir moksleivių akyse būtų statomas į asilo vietą ir visaip iš jo tyčiojamasi? Mes esame toji visuomenės dalis, kutriems toks patyčių iš mokytojų toleravimas jau peržengė visas ribas. Užteks tyčiotis iš mokytojų! Mes privalome juos ginti nuo mokinių smurto, atsirandančio dėl neribotų laisvių suteikimo per vaiko teisių apsaugos tarnybą ir dabartinius įstatymus. Nes šiuo metu yra tik filosofuojama ir nieko nedaroma. Norime gyventi pagal Vakarų šalių standartus mokymo ir vaiko teisių apsaugos sferoje, tačiau nežinome ar nenorime žinoti, kokiu būdu užtikrinamas šių tikslų įgyvendinimas. LR Seimas privalo dirbti su įstatymais, jų tobulinimu ir tokiu būdu sukurti prevenciją panašiems atvejams. Remiantis Skandinavijos patirtimi dėl daugelio reiškinių prevencijos reikalaujame įvesti neadekvačiai aukštas baudas, kurių sumos kėsintųsi į šeimos turtą ar didesnę jo dalį. Baudos dydis už mokytojo ir jo autoriteto išniekinimą viešoje vietoje (pamokoje arba renginių metu) privalo prasidėti ne mažiau kaip nuo 3000,00 €. Reikalaujame, kad Vaiko teisių apsaugos tarnyba keistų nuotatas dėl vaiko teisių apsaugos ir suteiktų daugiau teisių pedagogams ir tėvams auklėjant vaikus. Dabar tinė sistema yra ydinga ir veda prie šalies ir visuomenės degradacijos.

Dėl Vilniaus m. Žvėryno gimnazijos 5-8 klasių išsaugojimo

Vilija Dumčiūtė. Adresuota: Vilniaus m savivaldybė, Švietimo ir mokslo ministerija

Dėl Vilniaus m. Žvėryno gimnazijos 5-8 klasių išsaugojimo Vilniaus miesto Žvėryno bendruomenė kategoriškai nesutinka su Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų pertvarkos 2016 – 2020 m. bendruoju planu, kuriuo siūloma panaikinti pagrindinio ugdymo I – ą pakopą ( 5 – 8 klases) Žvėryno mikrorajone. Mes, žemiau pasirašę Vilniaus Žvėryno bendruomenės nariai, prašome pritaikyti Švietimo įstatymo 41 straipsnio 7 punktą ir leisti Vilniaus Žvėryno gimnazijai vykdyti pagrindinio (5 – 8 klasės) ir vidurinio (9 – 12 klasės) ugdymo programas, taikant etnokultūrinio ugdymo elementus.

Dėl Kauno Centriniui knygynui iškilusios grėsmės

Monika Staugaitytė, Gabrielle Emily Aidulis. Adresuota: Kauno miesto savivaldybė

Kauno miesto savivaldybė ruošiasi išnuomoti Kauno Centrinio knygyno patalpas, taip keldama grėsmę šiai Kauno kultūros vertybei. Savivaldybė skelbia, jog vieninteliam Lietuvoje rimtam nepriklausomam knygynui reikia atsinaujinti, jį išnuomojant komercinio knygyno savininkams, įrengiant jame kavinę ar žaidimų aikštelę, o tai yra abejotinai suderinama su pagrindine knygyno funkcija - šviesti, formuoti visuomenės pasaulėžiūrą ir pasaulėvoką kultūros kontekste. Atsižvelgdami į Vilniaus Centrinio knygyno likimą, kuriame šiuo metu įrengta blyninė, taip pat į kažkada privatizuotus, o vėliau sunaikintus tokius Kauno miesto simbolius, kaip kavinė „Tulpė" ir restoranas „Metropolis", nenorime, jog to paties likimo sulauktų ir Kauno Centrinis kygynas. Jis pasižymi autentišku interjeru, kuriam yra iškilęs pavojus išnykti, todėl neturėtumėm leisti sunaikinti vieno iš seniausių Kauno simbolių, juolab, jog Kaunas 2015 metais įtrauktas į UNESCO kūrybinių miestų sąrašą ir paskelbtas dizaino miestu. http://kauno.diena.lt/naujienos/nuomones/nuomones-kauno-diena/simbolio-likimas-740743 http://kauno.diena.lt/naujienos/nuomones/nuomones-kauno-diena/simbolio-likimas-ii-741777

Už naujas knygas bibliotekose!

Mantas Civilka. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas; Lietuvos Respublikos Vyriausybė; Lietuvos Respublikos finansų ministerija; Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

Manai, kad daugelis knygų Lietuvos bibliotekose yra suskaitytos arba vienetinės? Pritari, kad būtina atnaujinti bibliotekų fondus? Nori skaityti tai, kas svarbu dabar? Prisidėk prie peticijos ir išreikšk savo pilietinę valią! Savo kultūrą saugančiai ir vystančiai valstybei būtina, kad aktualiausios ir naujausios knygos būtų iškart prieinamos skaitytojams ir išsaugotos ateities kartoms. Šiuo metu didžiąją dalį bibliotekų knygų fondų sudaro iki Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo išleistos knygos. • Vienam Lietuvos gyventojui skiriama 0,69 €, Estijoje – 1,34 €, Skandinavijos šalyse – 11 €. • 1000 gyventojų Lietuvoje tenka 100 knygų, minimali IFLA rekomendacija – 200 knygų. Laisvė rinktis informaciją – demokratinės visuomenės bruožas, demokratijos įgyvendinimo sąlyga. Biblioteka – tavo įrankis informacijos laisvei. Skurdus bibliotekos leidinių fondas – tavo laisvės ir teisės į informaciją, išsimokslinimo, kūrybiškumo, asmenybės augimo ribojimas. Reikalauk savo teisės į informaciją, pasirašyk peticiją ir ateik į biblioteką. Gauk tai, kas yra būtina, gaukite tai, kas tau priklauso. Nelik abejingas – tik skaitanti visuomenė yra sąmoninga visuomenė!

Kauno Stasio Lozoraičio pagrindinės mokyklos išlikimas

J. Jablonskienė. Adresuota: Kauno miesto savivaldybei

Mes, žemiau pasirašiusieji, kategoriškai nesutinkame, kad, vadovaujantis Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2016–2020 metų priemonių planu, Kauno Stasio Lozoraičio pagrindinė mokykla pagrindinė mokykla būtų reorganizuojama prijungiant prie Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos - daugiafunkcio centro. Daugelis bendruomenės narių esame baigę šią mokyklą ir pagarbiai vertiname Kauno Stasio Lozoraičio pagrindinės mokyklos indėlį asmeniniame gyvenime bei karjeroje. Norime užtikrinti savo vaikams ir anūkams galimybę pasinaudoti LR Konstitucijos ir Švietimo įstatymo teise mokytis pagal gyvenamąją vietą tėvų pasirinktoje mokykloje.

Kauno „Žiburio“ pagrindinės mokyklos išlikimas

Kristina Šilingienė. Adresuota: Kauno m. savivaldybei

Mes, žemiau pasirašiusieji, kategoriškai nesutinkame, kad, vadovaujantis Kauno miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2016–2020 metų priemonių planu, Kauno „Žiburio“ pagrindinė mokykla būtų reorganizuojama prijungiant prie Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijos. Daugelis bendruomenės narių esame baigę šią mokyklą ir pagarbiai vertiname Kauno „Žiburio“ pagrindinės mokyklos indėlį asmeniniame gyvenime bei karjeroje. Norime užtikrinti savo vaikams ir anūkams galimybę pasinaudoti LR Konstitucijos ir Švietimo įstatymo teise mokytis pagal gyvenamąją vietą tėvų pasirinktoje (šiuo atveju – Kauno „Žiburio“ pagrindinėje) mokykloje. Kauno „Žiburio“ pagrindinės mokyklos kolektyvo veikla telkia rajono gyventojus bendrauti ir bendradarbiauti su jaunesniąja karta, kurti besimokantį ir vieningą gimtąjį Kauną.