Žmogaus teisės

Prašome sustabdyti e. skysčių skonių draudimą.

Tomas navickas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Prašome sustabdyti Lietuvos Respublikoje planuojamą e. skysčių skonių draudimą. Kovoje su nepilnamečių rūkymu ar garinimu reikėtų riboti galimybę jiems įsigyti ir vartoti el. cigaretes, kovoti su šešėline rinka, kurioje nepilnamečiai ir apsiperka nevaržomai. Legaliose, oficialiose el. cigarečių prekybos vietose nepilnamečiai nėra pageidaujami, ten prekių įsigyti jie negali. Skonių draudimas tik paskatins suaugusius, ilgai rūkiusius žmones grįžti prie senų, mirtinai pavojingų įpročių arba ieškoti prekių kitose šalyse, kuriose prekyba nėra varžoma, o įvežimas į LR neribojamas. Puikus pavyzdys , kaip Jungtinėje Karalystėje el. cigarečių vartojimas skatinamas sveikatos apsaugos atstovų. Tenykštėse ligoninėse ne tik įrengiamos el. cigarečių prekybos vietos, net galima jas naudoti gydymo įstaigų patalpose, gatvės pilnos skatinančių garinimą reklamų. Pasak JK mokslininkų (Royal College of Physicians), tų pačių mokslininkų, kurie pirmieji įvardino tradicinius tabako gaminius, kaip be galo žalingus, elektroninės cigaretės yra iki 95% saugesnė alternatyva tradiciniams tabako gaminiams ir gelbsti rūkančių žmonių sveikatą. https://www.gov.uk/government/publications/e-cigarettes-an-evidence-update Kanados vyriausybė savo oficialiame puslapyje skatina žmones mest rūkyti, pasitelkiant būtent elektronines cigaretes: https://www.canada.ca/en/health-canada/services/smoking-tobacco/vaping.html Lietuvos valstybei derėtų sekti sėkmingų, labiau išsivysčiusių šalių pavyzdžiu, tausoti savo gyventojų sveikatą ir skatinti juos rinktis saugesnę alternatyvą, užuot draudimais ir legalaus verslo ribojimais skatinus ir taip nekontroliuojamą šešėlinę rinką.

PETICIJA PRIEŠ AUTOMOBILIŲ APMOKESTINIMĄ

Vairuotojų Teisių Asociacija ir VšĮ "Mūsų gimtasis kraštas".. Adresuota: LR Seimui, LR Aplinkos ministerijai, LR Susisiekimo ministerijai

PETICIJA PRIEŠ AUTOMOBILIŲ APMOKESTINIMĄ Skirta LR Seimui, LR Aplinkos ministerijai, LR Susisiekimo ministerijai Šią peticiją inicijuoja Vairuotojų Teisių Asociacija ir VšĮ "Mūsų gimtasis kraštas". Mes, žemiau pasirašiusieji, nepritariame skubotam taršių automobilių mokesčio įvedimui nuo 2020 m. sausio mėnesio. Žinome, kad artėjant 2020 metams ES parama Lietuvai drastiškai sumažės. Visi supranta, kad tai atsilieps Lietuvos ekonomikai ir darbo vietoms, ypač pinigų rinkoje sumažėjimą pajaus vidutinis ir mažai uždirbantis žmonių segmentas. Transporto priemonės yra pagrindinis susisiekimo ir darbo instrumentas ypač Lietuvos regionuose. Taršių automobilių mokestis dar labiau padidins žmonių išlaidas. Lietuvos Respublikos vyriausybė turėtų strategiškai mąstyti apie Lietuvos verslą, gamintojus, jų galimybes konkuruoti rinkoje, o ne skubotai įvesti naujus mokesčius ir sunkinti smulkaus ir vidutinio verslo galimybes rinkoje. Mums nesuprantamas Aplinkos apsaugos Ministerijos kanclerio išsakytas 20 eurų automobilių mokesčio “atspirties taškas”. Mes reikalaujame: 1. Pateikti tikslius skaičiavimus, kiek automobilių bus apmokestinta ir kiek papildomų pajamų surinkta. 2. Informuoti apie visus automobilių mokesčio įvedimo etapus (Pirmame etape, remiantis Aplinkos apsaugos ministro žodžiais, planuojama apmokestinti tik naujai registruojamus automobilius, o žmonės, kurie dabar turi automobilius, kurie juos naudoja savo būtinybei, poreikiams užtikrinti, pirmame etape nebus apmokestinami). Kiek etapų bus? 3. Pateikti tikslų ir aiškų motyvavimo mechanizmą žmonėms, norintiems pasikeisti taršius automobilius į mažiau taršius (tikslius skaičiavimus, kokios sumos bus kompensuojamos). Nepakankamas paaiškinimas: “Už 2500 eurų tikrai galima įsigyti pakankamai netaršų, geros būklės automobilį. Žmonės turės galimybę gauti 1000 eurų kompensaciją naujam automobiliui. Tai galime kompensuoti net pusę kainos“, – sako K. Mažeika. Mūsų nuomone, ši siūloma motyvacinė sistema yra neaiški, ir neskaidri. Mes prieš automobilių apmokestinimą, paskubomis, neturint pagrįstų skaičiavimų, aiškių visų mokesčio įvedimo etapų, ir aiškesnės motyvacinės sistemos!

Porų goals atributikai ne

Vaiva, Gintarė. Adresuota: Healthy burger

Manome didelė problema yra su porų goals maikėm. Jau ir taip didelį vėžį skleidžia elektriniai paspirtukai. Dauguma porų jas nusiperka panešioja ir išsiskyrę sunaikina jas taip planeta priartėja prie globalinio atšilimo ir aplinkos taršos rodikliai kyla vis labiau.

Algirdas Paleckis turi būti paleistas į laisvę arba pareikšri kaltinimai

Vytautas Jankauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos prezidentas, Lietuvos Respublikos seimas, Lietuvos Respublikos vyriausybė

Jau 9 mėnesius teisėsauga negali išgimdyti sprendimo dėl Algirdo Paleckio. Per tiek laiko jau būtų išnešiotas ir pagimdytas vaikas. Ar Lietuva yra teisinė valstybė, jeigu taip galima elgtis su žmogumi? Jei teisėsauga turėtų ką nors rimto prieš jį tai seniai jau būtų pasodinę. Akivaizdu, kad nieko neturi, bet jis kažką žino, kas galėjo pakenkti kandidatams į prezidentus, dėl to buvo uždarytas prieš prasidedant rinkiminei agitacijai. Kadangi dar nepaleistas, tai susiję ir su seimo rinkimais. Algirdas Paleckis yra puikiai žinomas kaip socialistas. Tuo tarpu jį kaltina šnipinėjimui Rusijai, kuri yra senokai jau ir labai netgi nebesocialistinė šalis. Kaip pats Algirdas spėjo pasakyti teismo salėje, kol buvo išvaryti žurnalistai "tai yra absurdas" Mes reikalaujame, kad šis absurdas liautųsi ir būtų gerbiamos žmogaus teisės. Paleckis yra politinis kalinys, jis turi būti nedelsiant paleistas!!! p.s. Atviras Algirdo Paleckio laiškas iš kalėjimo: „Represinių organų metodas – įkaitų paėmimas“ "Spaudoje rašyta, kad antrasis įtariamasis taip vadinamoje „šnipinėjimo“ byloje – verslininkas Deimantas Bertauskas – jau paleistas į laisvę. O juk byla ta pati, įtarimai tie patys. Peršasi išvada, kad D. Bertauskas galimai palūžo ir ėmė kolabruoti su organais. Jis „atidirbo“, matyt, ir jie paleido šį molį namo, prieš tai sulipdę iš jo, ką reikia. O gal jis nuo pat pradžių tebuvo saugumiečių įrankis? Taigi, vienas iš represinių organų metodų yra įkaitų paėmimas. Žmogų paima įkaitu, t. y. įkiša į kalėjimą – ir laukia, kad jis neištvers ir „prisipažins“. Tada gal ir kardomąją priemonę sušvelnins, kalėjimą pakeis namų areštu. O kaip lengviausia paimti įkaitą? Pateikus jam labai sunkų įtarimą. Įtarimas šnipinėjimu ir yra toks įtarimas. Pakanka jį pateikti, ir teisėjas, sprendžiantis dėl kardomosios priemonės, iš esmės neturi kitos išeities, kaip tik skirti suėmimą ilgiems mėnesiams, jei ne metams... Organai trina rankas – įkaitas jau kalėjime dar iki tol, kol teismas ims iš esmės nagrinėti bylą. Kitas teisėsaugos tikslas šiuo atveju buvo parodyti, kad jie „gerai dirba“. „Na matome dabar“, – iškart po žinios apie mano suėmimą paskelbė teisėsaugos deleguotas premjeras Saulius Skvernelis, – „neveltui vyriausybė prašo didesnio finansavimo teisėsaugai“. Laikant įtariamąjį kalėjime, šitaip taipogi siekiama formuoti neigiamą visuomenės nuomonę apie jį, kurti „reikiamą“ atmosferą būsimam teismui. Bet ko gi norėti, jei mūsų represinius organus kuruoja ir mokina jų kuratoriai iš JAV? Tie patys, kurie be kaltės įrodymų kalina ir kankina kalinius garsiame Gvantanamo lageryje. O kas gi yra Gvantanamo lageris, jei ne demokratinio fašizmo įrodymas? Algirdas Paleckis, 2019-06-18, Vilnius, Lukiškių kalėjimas"

Fotografavimasis su egzotiniais gyvūnais

Justina Sutkutė. Adresuota: Palangos Basanavičiaus gatvė

Prašau Jūsų pasirašyti šią peticiją PRIEŠ GYVŪNŲ IŠNAUDOJIMĄ ir fotografavimąsi miesto šurmulyje - Basanavičiaus gatvėje. Egzotiniams gyvūnams būtinos tam tikros jų laikymo bei priežiūros sąlygos, kurios nėra suteikiamos. Tai - akivaizdus gyvūnų išnaudojimas ir kankinimas. Gyvūnus laikantis asmuo yra tironiškas ir atšiaurus gyvūnų atžvilgiu, jie jam yra tik pinigų uždirbimo šaltinis. Gyvūnai, ypač gyvatė, yra atbukę ir nesiorientuojantys, šaltakraujis gyvūnas laikomas atvirame narve, kuriame kaista metų metus iš eilės. Prašau, gerieji žmonės, nebūkime abejingi GYVŪNŲ IŠNAUDOJIMUI, surinkus parašus kreipsiuos į reikalingas institucijas, kad gyvūnai būtų perimti į tinkamą globą ir turėtų taurią bei ramią senatvę. Padėkime jiems turėti balsą bei apšviesti žmonių tamsumą širdyse, o gyvūnų išnaudojimą priimti kaip nusikaltimą, o ne kaip pragyvenimo šaltinį.

Lietuva turi suteikti Romuvai valstybės pripažintos religinės bendrijos statusą / Help Romuva in our effort to be recognized as an official religion in Lithuania

Domantas Žilėnas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas (Seimas of the Republic of Lithuania ), Lietuvos Respublikos Vyriausybė (Government of the Republic of Lithuania), Europos Žmogaus Teisių Teismas (European Court of Human Rights)

Lietuva turi suteikti Romuvai valstybės pripažintos religinės bendrijos statusą Senovės baltų religinė bendrija „Romuva“ (toliau – Romuva), kuri nuo 1967 m. skiria visas pajėgas lietuvių tapatybės stiprinimui, dar 2017 m. teisės aktais nustatyta tvarka pateikė Teisingumo ministerijai prašymą suteikti valstybės pripažintos religinės bendrijos statusą tikėdama, kad Lietuva jau pribrendo tam, jog būtų įvykdytas istorinis teisingumas ir atiduota pagarba visiems tiems, kurie atnešė senąjį baltų tikėjimą iki šių laikų. Demokratiją mūsų šalyje užtikrina Lietuvos Respublikos Konstitucija, kurios 26 straipsnis pripažįsta žmogaus laisvę išpažinti ir skleisti religiją arba tikėjimą. Religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 6 straipsnis nustato, kad religinė bendrija valstybės pripažįstama kaip kultūrinio, socialinio ir dvasinio palikimo dalis, o jos mokymas ir apeigos neprieštarauja įstatymams ir dorai, bendrija turi visuomenės palaikymą ir praeina 25 metai nuo bendrijos pirminės registracijos Lietuvos Respublikoje. Teisingumo ministerija pateikė išvadą, kad Romuva visas šias Įstatyme nustatytas sąlygas atitinka. Nepaisant to, 2019 m. birželio 27 d. Seime vos šešių balsų persvara buvo priimtas sprendimas nesuteikti Romuvai valstybės pripažintos religinės bendrijos statuso. Balsavimo rezultatus neabejotinai nulėmė ne tik išvakarėse Seimo nariams išplatintas kitos religijos atstovo (Lietuvos vyskupų konferencijos pirmininko arkivyskupo G. Grušo) beprecedentinis priešiškas laiškas, bet ir Seimo narių pasisakymai, kurstantys religinę nesantaiką ir skleidžiantys šmeižtą apie Romuvą, be jokių įrodymų apkaltinant ją netgi ryšiais su KGB ir Kremliumi. Religinės nesantaikos kurstymą ir šmeižto skleidimą draudžia Lietuvos Konstitucija ir kiti teisės aktai, todėl kelia abejonių minėto Seimo sprendimo teisėtumas. Tai pabrėžė ir Europos etninių religijų kongreso (ECER) prezidentas Andrasas Korbanas-Arthenas viešai pareikšdamas nuomonę, kad Seimo sprendimas, paveiktas stipraus Romos katalikų bažnyčios spaudimo, reiškia ne tik didžiulį Lietuvos Konstitucijos pažeidimą, bet ir prieštarauja Europos sąjungos pamatinių teisių chartijai bei Jungtinių tautų visuotinių žmogaus teisių deklaracijai. Tuo remiantis, mes nesutinkame su Seimo sprendimu ir reikalaujame jį nedelsiant persvarstyti, kad būtų suteiktas valstybės pripažinimas Baltų religinei bendrijai „Romuva“ laikantis Lietuvos Respublikos religinių bendrijų įstatymo, Lietuvos Respublikos Konstitucijos ir tarptautinių teisės aktų. - - - - - Help Romuva in our effort to be recognized as an official religion in Lithuania The religious community of ancient Baltic faith “Romuva”, giving all efforts for the strengthening of Lithuanian identity since 1967, in 2017 appealed to the state in order to be accepted as a recognized religious community in hopes that Lithuania is ready for historical justice and for deference to those that carried the ancient Baltic faith into our times. The Constitution of the Republic of Lithuania guarantees the democracy in our country, and in the 26th article it affirms the religious freedom of faith and expression. The 6th article on religious communities states that a religious community is to be recognized by the state as a cultural, social and spiritual heritage if its teaching does not contradict the laws and moral values of the Republic of Lithuania, if the community has the support of society, and if it has been active for 25 years since its initial registration. The Ministry of Justice gave a verdict that Romuva fulfills all of the requirements above. In spite of that, on June 27th 2019 the parliament (Seimas), by a margin of 6 votes, arrived at a decision not to give the status of a recognized religious community to Romuva. The results of the vote were indubitably influenced and led astray not only by a hostile letter of a representative of another religion (the head of the Lithuanian conference of bishops, G. Grušas), but also by statements of some members of the parliament which induced religious enmity and slandered and accused Romuva, without any evidence, of having connections with the KGB and the Kremlin. The legitimacy of the decision of the Seimas is questionable, since the instigation of religious enmity and the spread of slander is prohibited by the Constitution of Lithuania and other juridical acts. This point has been stressed by the president of the European Congress of Ethnic Religions (ECER), Andras Corban-Arthen, who argued in his public letter that “the decision by the Seimas, under strong pressure from the Roman Catholic church, represents not only a gross violation of the Lithuanian Constitution, but also contravenes important treaties and agreements such as the Charter of Fundamental Rights of the European Union and the United Nations’ Universal Declaration of Human Rights“. On these grounds, we do not comply with the decision of the Seimas and we demand that it uphold the Constitution of the Republic of Lithuania and other international juridical acts, according to which Romuva must be accepted by the state as an officially-recognized religious community.

Sugrąžinti Maniaką atgal į OSRSLIETUVA discorda

Gintaras. Adresuota: OSRSLIETUVA administracija

Po netikėto maniako užbaninimo naujojio Fiurerio įsakymu prašome sugrąžinti pona Maniaką į OSRSlietuva discorda. Jis vienas aktyviausiu ir nuostabiausiu žmonių kokių yra tekę sutikti. Prašau pasirašykite peticija.

DĖL PAINIAVOS ATŠAUKIMO „PEDAGOGINIO“ TRANSPORTO ŽIEDE

Vairuotojų Teisių Asociacija. Adresuota: Vilniaus m. savivaldybė

Vairuotojų Teisių Asociacija jau gavo dešimtį kreipimųsi dėl Vilniaus miesto transporto žiedo ties Moksleivių rūmais ir Lietuvos edukologijos universiteto (Pedagoginio universiteto). Vilniaus miesto savivaldybei gavus skaičiavimus ir transporto srautų modeliavimus iš VGTU ekspertų, transporto žiede atsirado šios transformacijos (iš trijų juostų tapo dvi, metalų daužančių automobilių ratus, kreivų žymėjimo juostų, greitį ribojančių kalnelių, ženklų sistema). Be to, yra tikrai žinoma, jog šis, mūsų nuomone, absurdiškas sprendimas bus perkeliamas į kitus transporto žiedus. Reikalaujame, kad miesto savivaldybė pateiktų visuomenei išaiškinimą, skaičius ir transporto modeliavimo sprendinius, kurias remiantis buvo priimtas sprendimas rekonstruoti šį transporto mazgą. Reikalaujame sukurti darbo grupę, kuri kompetentingai ir viešai turės Vilniaus visuomenei pateikti sprendinius dėl kitų transporto mazgų rekonstrukcijų ir išgirsti vairuotojų nuomonę. Diskusijų metu, išsiaiškinus argumentus, jog eksperimentas nepasiteisino ir neatitinka vairuotojų lūkesčių ( sumažinti spūstis, taupyti laiką ir kurą ) – jį atšaukti.

DĖL LR VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ, VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ, VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ IKI KRIZINĖS PAREIGINĖS ALGOS (ATLYGINIMO) BAZINIO DYDŽIO ATSTATYMO

Kęstutis Juknis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Ekonominė krizė Lietuvoje baigėsi prieš 10 metų, tačiau neigiamus ekonominius padarinius dirbantieji jaučia iki šiol. Valstybės tarnautojai ir biudžetinio sektoriaus darbuotojai negali atgauti valdžios jėga atimto darbo užmokesčio. Pareiginės algos bazinis dydis yra taikomas apskaičiuojant visų valstybės tarnautojų, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų, valstybės tarnautojų, valstybės pareigūnų, teisėjų, karių ir valstybės politikų darbo užmokestį. Šis dydis aktualus daugiau nei 180 tūkst. dirbančiųjų viešajame sektoriuje. Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinis dydis iki 2009 metų, perskaičiavus pagal naują mokestinę sistemą, siekė 183 eurus, o po krizės, t. y. nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. buvo sumažintas iki 168 eurų. 2017 metų pabaigoje bazinis dydis buvo simboliškai kilstelėtas 3 eurais ir 2018 metais siekė 171 eurą. Nuolatos kylanti minimali mėnesinė alga, sulygina kvalifikuoto ir nekvalifikuoto darbo vertę, dėl to valstybės tarnautojų ir biudžetinio sektoriaus darbuotojų realiosios pajamos nuolat mažėja. Realus viešojo sektoriaus darbuotojų atlyginimas per tuos metus dėl infliacijos, kainų kilimo sumažėjo. Taigi per šį dešimtmetį viešajame sektoriuje dirbančiųjų atlyginimai niekur nepasistūmėjo, nors Lietuvos bendrasis vidaus produktas (BVP) ir augo. Per pastaruosius 5 metus atsirado daug svarbesnių bei skubesnių prioritetų: didinti krašto apsaugos finansavimą, saugumo pajėgas ir pan. Lietuvos profesinė sąjunga „Sandrauga“ atstovaudama savo profesinės sąjungos narius ir įvertindama emigracijos mastus, kurie pasireiškia kai kurių profesijų trūkumu mano, kad viešojo sektoriaus valdymo prioritetu turi būti laikomi žmogiškieji ištekliai ir socialinė bei ekonominė dirbančiųjų gerovė. Todėl mes, profesinė sąjunga „Sandrauga“, turime padaryti, kad mūsų šalies policininkai, ugniagesiai, kultūros bei socialiniai darbuotojai, mokytojai, gydytojai, slaugytojai ir kiti viešojo sektoriaus darbuotojai gautų adekvatų atlyginimą atsižvelgiant į mūsų ekonomikos išsivystymą. Siekiant socialinio dialogo ir socialinio teisingumo principo įgyvendinimo, pasirašiusieji pareiškėjai prašo Jūsų pripažinti šį kreipimąsi PETICIJA ir REIKALAUJA: • ATSTATYTI LIETUVOS VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ IR VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ, VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ, VALSTYBĖS POLITIKŲ, TEISĖJŲ PAREIGINĖS ALGOS (ATLYGINIMO) BAZINĮ 183 EURŲ DYDĮ, KURIS BŪTŲ TAIKOMAS NUO 2020 METŲ SAUSIO 1 D.

Prieš nekompetetingą kelio pertvarką ruože nuo Minsko-Lydos sankryžos iki Salininkų žiedo

Ainis Petkus. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybė

Vilniuje, abipus Lydos plento leista statyti milžiniškus logistikos centrus, kuriuos greituoju laiku aptarnaus šimtai sunkaus transporto, o niekas nesuprojektavo kelio, kad būtų galima judėti be spūsčių. Važiuojant iš Vilniaus Lydos plentu į Šalčininkų pusę nuolat susidaro spūstys, nes sunkvežimiai, sukdami į kairę, uždaro važiuojamąją dalį, taigi vairuotojai dešiniuoju kelkraščiu stengiasi juos apvažiuoti. Tokiu būdu, dėl nekompetentingo planavimo susidaro spūstys, laiko ir degalų papildomas eikvojimas, taipogi gadinami automobiliai, susidaro avarinės situacijos. Klausimas: kodėl, žinant, kad šiame kelio ruože bus toks intensyvus sunkaus transporto judėjimas, ties įvažiavimais į logistikos įmones nebuvo suprojektuoti ir išasfaltuoti apvažiavimai, o tik eismo greitį ribojantys kalneliai.