Ekonomika ir verslas

Vilniaus 29-asis pašto skyrius arčiau gyventojų!

FABIJONIŠKIŲ bendruomenė. Adresuota: AB Lietuvos paštas

Mes žemiau pasirašę nesutinkam su AB „Lietuvos paštas“ sprendimu nuo 2019 m. sausio 2 d. uždaryti Vilniaus 29-ajį pašto skyrių, esantį PC „Mandarinas“ (Ateities g. 91) ir jo teikiamas paslaugas perkelti į Vilniaus 26-ąjį paštą, įsikūrusi PC „BIG“ (Ukmergės g. 369). Nors AB „Lietuvos paštas“ kviečia/siūlo: • Sumokėti mokesčius bei pasinaudoti kitomis finansinėmis paslaugomis šalia PC „Mandarinas“ esančiame „PayPost“ skyriuje • Siuntų siuntimui ir atsiėmimui naudotis LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalais. Pašto paslaugų naudotojai besilankantys abiejuose pašto skyriuose iš turimos patirties turi nuogąstavimų, kad: • Prijungus Vilniaus 29-ąjį pašto skyrių prie 26-ojo, pašto paslaugų kokybė ir patrauklumas sumažės, padidės klientų laiko nuostoliai, atvykstant ir laukiant kol bus suteiktos pašto paslaugos. • Siuntų apdorojimo ir pristatymo laikas pailgės abiejų teritorijų klientams, dėl apjungtos pašto skyriaus aptarnaujamos teritorijos klientų ir paketų srauto į vieną 26-ąjį pašto skyrių. • Registruotos siuntos atsiėmimo (pašto skyriuje) paslaugos aptarnavimo laikas pailgės, dėl padidėjusio siuntų srauto reikės didesnio sandėliavimo ploto. • 26 ir 29-asis pašto skyriai dabar yra optimaliai pasiekiami klientams – lengvai ir patogiai pasiekimas pėsčiomis ir automobiliu, yra patogios automobilių stovėjimo aikštelės, patogu apsipirkti ir gauti kitų paslaugų PC. • 29-ojo pašto teritorijos klientams bus nepatrauklu ir nepatogu nuvykti į labiau nutolusį 26-ąjį pašto skyrių. • Padidės klientų nepasitenkinimo lygis AB „Lietuvos paštas“ teikiamomis paslaugomis. • Daugiausia klientų pašto skyriuose būna apie 12 val. pietų pertraukos metu ir po tipinių darbo valandų nuo 18 val. • Stebint kasmet didėjantį siuntų srautą tikėtina, kad siuntų ir smulkių paketų apyvarta 26 ir 29-ame pašto skyriuose yra pakankamai didelė ir 3–5 metų perspektyvoje tik didės ir vien tik LP EXPRESS paštomatų pajėgumas bus (jau yra) nepakankamas. • Siuntų terminalų paslauga LPEXPRESS, visgi nėra pakankamai patikima ir turi trūkumų. Iškilus nesklandumams tel. aptarnavimas tik iki 18 val.; Kartais deja negali išsiųsti siuntų, pvz.: nėra vietos, neveikia kortelių skaitytuvas, baigėsi lipdukai ir pan. Internetu siuntas apmokėti galima ir tik per kelis bankus, kuriuose ne visi turi sąskaitas. • Jau dabar šalia PC „Mandarinas“ estų pašto „Omniva“ paštomatai būna perpildyti ir būna atveju kai pašto darbuotojai stovi pora valandų, kol žmonės ateis atsiimti siuntų ir atlaisvins paštomato lentynas. Atsižvelgiant į šias aplinkybes prašome ir reikalaujame: • Modernizuoti 29-ąjį pašto skyrių (pvz.: atnaujintas Vilniaus 21-asis pašto skyrius (Jeruzalės g. 4) ir padidinti paslaugų prieinamumą pagal klientų dabartinius poreikius. Pvz.: Finansines paslaugas suteikiant šalia esančiame „PayPost“, įrengiant papildomas klientų aptarnavimo vietas TIK „Siuntų atsiėmimui“ ir pan. • Optimizuoti veiklą pašto skyriaus veiklą, (pvz.: darbo laikas nuo (12–21 val.); atsisakyti „meškiukų“ pardavinėjimo (bandote konkuruoti su PC esančia pasiūla?) • Pasamdyti daugiau paštininkų, kurie smulkesnes siuntas darbo dienomis pristatytų į namus 18–21 val. (Ši paslauga teikiama ir dabar).

Išgelbėkime Savičiaus gatvę!

Savičiaus g. barai ir restoranai. Adresuota: Vilniaus m. savivaldybė

2018 10 30 d. Vilniaus savivaldybė svarstys kelių Savičiaus gatvės gyventojų prašymą apriboti visose Savičiaus gatvėje esančiose kavinėse, baruose ir restoranuose prekybos alkoholiu laiką iki 22:00 val. Tai reiškia, kad čia esantys barai ir restoranai tiesiog nebegalės išsilaikyti ir juos teks uždaryti. Dvi vasaras iš eilės kartu su Jumis kūrėme unikalią erdvę ir atmosferą Vilniaus gyventojams ir miesto svečiams - erdvę, kurioje jie galėjo bendrauti, susitikti ir būti kartu. Daugiau nei dvejus metus mes visi stengėmės padaryti Savičiaus gatvę viena gražiausių Vilniaus senamiesčio gatvių: gyvą, “kvėpuojančią" ir patrauklią visiems. Vilniaus savivaldybei priėmus sprendimą apriboti prekybos alkoholiu laiką iki 22:00 val Savičiaus gatvėje, gali būti sukurtas precedentas, kad keli gyventojai gali uždaryti beveik visus jų gatvėje esančius barus ir kavines. Vilnius gali tapti vienintele Europos sostine, kurios centre, Senamiestyje, po 22:00 val įsiviešpatauja ramybė. Ar mums, kaip miestui, tikrai nereikia turistų, tikrai neimponuoja svečių atsiliepimai ir žavėjimasis jaukiu ir europietišku miestu? Ar tikrai mes norime, kad Savičiaus gatvė vėl taptų eiliniu tranzitu - trumpesniu keliu išvažiuoti iš Senamiesčio? Ar tikrai Vilniaus Savičiaus gatvės verslas, išgyvenęs vasaros statybas ir per bendruomeniškumą, kooperavimąsi ir inovatyvias idėjas tėra vertas kelių gyventojų skundų ir uždarymo? Mes prašome jūsų visų palaikymo - jei norite ir toliau džiaugtis gyva Savičiaus gatve, pasirašykite mūsų peticiją. Mes esame ir norime likti kartu! Savičiaus g. barai ir restoranai

Draudimas dirbti sekmadieniais

A.Visockis. Adresuota: LR Seimui

Draudimas dirbti sekmadieniais didiesiems prekybos centrams. Žmogus turi ilsėtis sekmadieniais ir būti su savo šeimos nariais, o ne būti uždarytas prekybų centrų ,,angaruose". Prekybos sritis nėra ta sritis, kuri turi dirbti, kad būtų užtikrintas gyventojų saugumas. Negalime tapatinti prekybos srities su policijos, priešgaisrinės tarnybos, medicinos institucijomis ar kitomis, kurios turi dirbti nepertraukiamu rėžimu. Tuo tarpu prekybos sritis neužtikrina saugumo, tai pelno siekiančios organizacijos, o ne socialiai atsakingos prieš visuomenę. Prašau pasirašyti po mano peticija visu, kas palaiko mano mintis. Manau mūsų valstybei reikia puoselėti labiau šeimos institutą, o ne prekybininkų norus.

Uber Kaune

Juozas. Adresuota: Uber

Mes, žemiau pasirašiusieji, prašome Uber vadovų pradėti teikti Uber paslaugas Kaune.

Dėl ISAF ir VMI deklaracijų teikimo terminų pakeitimo

Ilona Alminaitė. Adresuota: VMI prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerija

Dėl šmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos, PVM sąskaitų faktūrų registrų (i.SAF )teikimo ir Pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) deklaracijų (FR0600) pateikimo į VMI terminų pakeitimo Vadovaujantis VMI prie LR FM viršininko 2016 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. VA-119, nuo 2016m. spalio 1d. pradėjo startuoti i.MAS – išmanioji mokesčių administravimo informacinė sistema, praėjus jau beveik 5 mėnesiams kai Lietuvos buhalterius labai apsunkino teikimo ISAFų terminai iki 20d ir PVM deklaracijų (FR0600 ) iki 25d. Jau nekalbant, kad iki mėnesio 15 d. turi būti pateiktos ir kitos VMI mėnesinės ir metinės deklaracijos ir sodros ataskaitos, taip pat ir statistinės ataskaitos, kurios teikiamos LR Statistikos departamentui. Praktiškai dėl šių nustatytų terminų buhalteris negali, nei vienos dienos per mėnesį nei sirgti , nei atostogauti, nes dirbti privalo, tik dėl VMI prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatytų terminų, tai gaunasi, kad buhalteris vergauja Lietuvos Respublikos institucijoms. Buhalteris ne tik teikia valstybinėms institucijoms ataskaitas, bet ir tvarko Juridinių vienetų visą buhalterinę apskaitą turi išmanyti visus LR mokesčių, buhalterinės apskaitos , tarptautinius finansinės atskaitomybės standartus ir kitus reikalingus buhalterinėi apskaitai tvarkyti, įstatymus, taip pat teikti finansines ataskaitas ir įmonių vadovams, analizuoti finansinius rodiklius...ir t.t. Grįštant prie ISAF sistemos, kai nustatytas terminas 20d. praktiškai šią dieną teikdami PVM sąskaitų -faktūrų registrus jie yra netikslūs, nes po to dar tikslinama daug kartų kai jau pildoma PVM deklaracija (FR0600) , todėl, kad PVM sąskaitos-faktūros gaunamos ir pavėluotai ir skubame greitai į apskaitos programas suvesti ir reikia pritaikyti PVM klasifikatoriaus kodus, o per skubėjimą kaip suprantate daromos ir klaidos, nes jeigu nepateiksi arba pateiksi pavėluotai iš karto taikomos sankcijos- vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau — ANK) 187 str. 2 dalimi yra numatoma administracinė atsakomybė už ataskaitų, deklaracijų ar kitų mokesčių administratoriaus funkcijoms įgyvendinti reikalingų dokumentų pateikimo tvarkos pažeidimus ir t.t... Išgirdus daugelio buhalterių vieningų nuomonių, dėl nepalankių deklaracijų teikimo terminų, prašome VMI prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pakeisti deklaracijų ir ISAF teikimo terminus: 1. ISAF ,PVM deklaracijų (FR0600) ir FR0564 teikimo terminus atidėti iki 25 dienos arba iki mėnesio paskutinės dienos; 2. Metinės FR0573 ir FR0521- iki vasario mėnesio paskutinės dienos; 3. Metinė FR0471 – iki vasario 15d. 4. Panaikinti PVM klasifikatoriaus kodus gaunamoms PVM sąskaitoms-faktūroms iš Lietuvos vienetų, nes tuos pačius kodus VMI gauna iš išrašomų PVM S.F. , išskyrus kai iš užsienio gaunamos sąskaitos. 5. Palikti PVM klasifikatoriaus kodus visoms išrašomoms PVM sąskaitoms-faktūroms.

#Kur Masiulis ?

V.Pavardeniauskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Atsakykit žmonėms ,-kur dingo, hipotetiškai , kyšį paėmęs E.Masiulis ?

Tauriųjų metalų ir brangakmenių valstybinės priežiūros įstatymo pakeitimas

Tauras Blaževičius. Adresuota: LR Ministrui Pirmininkui Gerb. Algirdui Butkevičiui, Finansų ministrui Gerb. Rimantui Šadžiui

LR Ministrui Pirmininkui Gerb. Algirdui Butkevičiui Finansų ministrui Gerb. Rimantui Šadžiui KREIPIMASIS DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TAURIŲJŲ METALŲ IR BRANGAKMENIŲ VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO 2015 m. spalio 30 d. Vilnius Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2015 m. rugsėjo 10 d. Nutarimu Nr. 969 pritarė Lietuvos Respublikos tauriųjų metalų ir brangakmenių valstybinės priežiūros įstatymo (toliau Įstatymas) Nr. I-996 pakeitimo įstatymo projektui. Tačiau daugumai smulkiųjų gamintojų nepriimtina tiek galiojanti Tauriųjų metalų įstatymo redakcija, kuri iš esmės yra pažodžiui nurašytas Sovietinis tauriųjų metalų ir brangakmenių priežiūros įstatymas, tiek ir siūlomi įstatymo pakeitimai, nes jie nesprendžia esminių ir įsisenėjusių problemų, negerina sąlygų smulkiesiems gamintojams, stabdo visos ūkio šakos vystymąsi. Esminės veiklos, susijusios su tauriaisiais metalais ir brangakmeniais, problemos Privalomas tauriųjų metalų gaminių prabavimas ir brangakmenių patikra Lietuvos prabavimo rūmuose (toliau LPR) – savitikslė valstybinė kontrolė, išlaikoma šios ūkio šakos dalyvių sąskaita. Svarbiausia deklaruojama galiojančios Įstatymo redakcijos paskirtis – ginti tauriųjų metalų ir brangakmenių vartotojų teises, tačiau įstatymu nustatytas reguliavimas, t. y. privaloma juvelyrinių gaminių prabavimo LPR tvarka, realiai negina vartotojų teisių, nes: tik gamintojas gali žinoti tikslias juvelyrinio dirbinio sudedamąsias dalis; patikros metodai yra paviršutiniški ir netikslūs, o sudėtingesnio gaminio sudėtį patikrinti galima tik jį išmontavus; jei brangakmenis yra įstatytas į papuošalą, nei jo svorio, nei kokybės tiksliai nustatyti neįmanoma. LPR brangakmenių laboratorijoje atliekama vieno žmogaus patikra negali būti vadinama pilnaverte ekspertize, nes ji skiriasi nuo autoritetingose brangakmenių laboratorijose atliekamos patikros, kurią nepriklausomai vienas nuo kito atlieka trys ekspertai, o jei bent dviejų ekspertų vertinimas sutampa, tokios charakteristikos ir yra nurodomas sertifikate. LPR atliekama patikra – vieno specialisto nuomonė. Atsakomybė už gaminių kokybę visa apimtimi tenka gamintojui. Todėl reikalavimas privaloma tvarka turėti LPR specialisto nuomonę ir už tai mokėti valstybės nustatytą rinkliavą yra neproporcingas. Be to, Įstatymo pakeitimo projekto dalyje Įstatymo paskirtis pateikta nauja redakcija, t. y. neliko net deklaratyvaus šios funkcijos pagrindimo – ginti tauriųjų metalų ir brangakmenių vartotojų teises. Įsigaliojus naujai Įstatymo redakcijai, nustatoma privaloma, savitikslė valstybinė kontrolė, išlaikoma šios ūkio šakos dalyvių sąskaita. Patikros monopolizavimas užkerta kelią atsirasti kitoms, nepriklausomoms, komerciniais pagrindais dirbančioms, sertifikavimo laboratorijoms, galinčioms sukurti konkurenciją. ES liberali valstybių politika skatina ūkio šakos vystymąsi, o perteklinis reguliavimas Lietuvoje – stabdo Papuošalų ir brangakmenių verslą reglamentuojantys įstatymai ir priežiūros metodai Lietuvoje ir kitose ES šalyse labai skiriasi. Savitikslė valstybės kontrolė negerina sąlygų smulkiesiems gamintojams, stabdo visos ūkio šakos vystymąsi. Tikslinga atsižvelgti į kitų ES šalių taikomo reguliavimo lankstumą ir valstybių politiką, siekiant skatinti smulkų verslą. Privalomos brangakmenių patikros nė vienoje išsivysčiusioje demokratinėje valstybėje nėra. Vokietijoje, Italijoje, JAV papuošalų ženklinimas ir prabavimas nėra reglamentuojamas atskirais įstatymais, nors šios šalys yra papuošalų gamybos ir vartojimo lyderės. Keista būtų manyti, kad jos mažiau rūpinasi savo vartotojų apsauga ar, kad joms mažiau svarbūs šios srities įmonių sumokami mokesčiai. Nedidelėse kaimyninėse šalyse Danijoje, Suomijoje, Švedijoje, kur gaminių iš tauriųjų metalų ženklinimas yra savanoriškas, atsiranda pasaulinio lygio papuošalų gamintojai, tokie kaip Pandora, Shambala, Lapponia ir t. t. Kaimyninė Estija irgi eina šiuo keliu – prieš kelis metus šalyje buvo panaikintas reikalavimas privalomai juvelyrinių gaminių patikrai. Perteklinio reguliavimo pasekmės Smulkūs gamintojai sutvirtėja vidaus rinkoje. Tačiau Lietuvoje galiojantis reguliavimas riboja smulkių gamintojų augimą, nes legaliai dirbti laikantis nustatytų taisyklių yra ekonomiškai nepatrauklu, o kai kuriais atvejais ir neįmanoma. To pasekmė – Lietuvos įmonių bei pavienių gamintojų papuošalai pakeičiami importuotais gaminiais. Smulkiems gamintojams savitikslė valstybės kontrolė: prabavimo bei brangakmenių patikros mokesčiai, tam skiriamas laikas ir varžančios taisyklės – nepriimtini. Pvz.: daugumos auksakalių didesnę pajamų dalį sudaro pagal individualius užsakymus gaminami papuošalai, kurie paprastai yra labai skubūs. Deja, papuošalo prabavimui reikia papildomo laiko, neretai net daugiau nei pačio gaminio gamybai. Situacija, kurioje gamintojas, priverstas rinktis atsisakyti užsakymo ar parduoti jį nelegaliai, smulkųjį gamintoją verčia pasilikti „šešėlyje“ arba pasitraukti į „šešėlį“. Privalomas prie gaminio tvirtinamų etikečių, kurios dažniausiai yra žymiai didesnės už papuošalą, reikalavimas yra absurdiškas. Dėl šio reikalavimo susiduriama su praktinėmis problemomis juvelyrinius dirbinius atnaujinant, koreguojant jau pagamintų žiedų dydžius pagal užsakovo poreikius, be to, tampa neįmanoma papuošalo nuoma, apsunkinamas eksponavimas prekybos vietoje ir t. t. Vietiniams papuošalų ir brangakmenių pardavėjams yra sunkiau konkuruoti su pasaulinėmis internetinėmis parduotuvėmis. Jose galima įsigyti juvelyrinių gaminių ir brangakmenių be papildomų patikros mokesčių. Įstatymo projektu, kuriam pritarė Vyriausybė, nesprendžiama nei viena iš pateiktų problemų Įstatymo pakeitimo projekte numatoma atsisakyti reikalavimo iš naujo paženklinti tauriųjų metalų ir brangakmenių gaminius, įvežtus iš Europos ekonominės erdvės valstybių ir Turkijos, jei jais leidžiama prekiauti, ir tos valstybės atsakingoje institucijoje jie buvo įspauduoti valstybiniu kontroliniu prabavimo ženklu. LRP yra pelno siekianti VĮ, išlaikoma iš valstybės biudžeto ir surinktų lėšų už patikrą ir ženklinimą. Lietuvos gamintojams kelia nerimą, kad naujas reglamentavimas sumažins LPR pajamas, neišvengiamai bus siekiama papildomai apmokestinti ūkio subjektus, didinti LPR teikiamų paslaugų kainas, didinti kontrolės apimtį, siekiant išieškoti papildomas lėšas už pažeidimus. Pasiūlymai: Atsisakyti privalomos juvelyrinių dirbinių ir brangakmenių patikros LPR ar kitoje priežiūros institucijoje. Suteikti teisę gaminius prabuoti licencijuotiems papuošalų gamintojams, t. y. leisti jiems vykdyti Lietuvoje privalomą pagamintų papuošalų ženklinimą prabos ir atsakomybės ženklu. Kaip šios ūkio šakos drausminamąją priemonę taikyti juvelyrinių dirbinių gamintojų ir pardavėjų licencijavimą. Atsisakyti perteklinių reikalavimų tauriųjų metalų ir brangakmenių apskaitai, nes ji nėra išskirtinė ir gali būti vykdoma kaip ir bet kurių kitų prekių gamyboje bei prekyboje. Vykdant valstybės politiką, t. y. mažinant bereikalingos biurokratinės kontrolės aparatą, turi būti peržiūrėta LPR vykdoma įmonių gamybinės ir komercinės veiklos priežiūra ir susiaurinta ta apimtimi, kuria ji dubliuoja kitų valstybinės priežiūros tarnybų funkcijas: Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, Ekonominių nusikaltimų tyrimų tarnybos, Mokesčių inspekcijos, Valstybinės metrologijos tarnybos ir Darbo inspekcijos. LPR, kaip valstybinei įmonei, galėtų būti palikta teisė, esant poreikiui, juvelyrinius dirbinius ženklinti bendruoju Konvenciniu ir Lietuvos prabavimo rūmų ženklu. LPR galėtų likti viena iš kontrolinę patikrą atliekančių įmonių, tačiau, esant ginčytinai situacijai, turi būti alternatyvios patikros galimybė (pvz. Valstybinėje metrologijos tarnyboje). Taip pat būtų tikslinga sudaryti trišalę tarybą, teikiančią pasiūlymus tauriųjų metalų ir brangakmenių verslo sritį kuruojančiai Finansų ministerijai. Tarybą galėtų sudaryti LPR, papuošalus gaminančių įmonių asociacija bei juvelyriniais dirbiniais prekiaujančių įmonių asociacija. Prašome sudaryti tarpžinybinę darbo grupę iš ministerijų, atsakingų už tauriųjų metalų ir brangakmenių valstybės politikos įgyvendinimą, ir iniciatyvinės grupės atstovų. Įpareigoti darbo grupę išanalizuoti pateiktus siūlymus ir problemas bei parengti būtinus teisės aktų pakeitimus. Iniciatyvinė grupė .

Reikalaujame atšaukti numatomą buhalterių egzaminavimą

Gediminas Kalčinskas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentė; Lietuvos Respublikos Seimas

Lietuvos Respublikos Seimas 2012 m. balandžio 24 d. priėmė LR buhalterinės apskaitos įstatymo 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21 straipsnių, trečiojo, penktojo skirsnių pavadinimų ir priedo pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 10-1 ir 10-2 straipsniais įstatymą (Nr. XI-1988). Šiuo įstatymu LR Seimas nustatė nuo 2016 m. sausio 1 d. įsigaliosiančius reikalavimus asmenims, atliekantiems vyriausiojo buhalterio (buhalterio) pareigas arba teikiantiems vyriausiojo buhalterio (buhalterio) pareigas atitinkančias paslaugas. Vienas iš įstatymo įtvirtintų reikalavimų teigia, kad fizinis asmuo, kaip vyriausiasis buhalteris tvarkantis ūkio subjekto apskaitą, turi „būti išlaikęs profesinius buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės egzaminą ir mokesčių egzaminą“, kuris turi būti organizuotas ir pravestas pagal Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos parengtą egzaminų pripažinimo tvarką (LR buhalterinės apskaitos įstatymo 10-1 straipsnis). Šis reikalavimas ne tik, kad neprasmingas, bet ir praktiškai neįgyvendinamas. Lietuva būtų pirmoji valstybė Europos Sąjungoje, taikanti tokius reikalavimus buhalteriams. Kitose valstybėse narėse egzistuojančius kvalifikacinius vardus suteikia buhalterių asociacijos savo nariams. Vėliau jos ir rūpinasi šių narių kvalifikacijos kėlimu. Lietuvoje bandomas įteisinti vienkartinis buhalterių egzaminavimas visiškai negarantuoja juos išlaikiusių specialistų aukštos kvalifikacijos. Dėl nuolatinės teisės aktų kaitos, būtini testiniai mokymai ir kvalifikacijos kėlimas. O tai įstatyme nenumatyta. Taip pat, visiškai neaiški ir pati egzaminavimo tvarka. Juk buhalterinės apskaitos tvarkymą skirtingose įmonėse nevienodas. Tai priklauso nuo įmonės teisinės formos (skirtingi apskaitos tvarkymo reikalavimai taikomi UAB, individualioms įmonėms, mažosioms bendrijoms, viešosioms įstaigoms, viešojo sektoriaus subjektams ir pan.), nuo jos dydžio, veiklos pobūdžio ir geografijos, nuo mokamų mokesčių ir daugelio kitų aplinkybių. Nėra prasmės egzaminuojant tikrinti tik bazines žinias. Taip, kaip ir neprasminga į egzaminus įtraukti klausimus, pavyzdžiui, apie nekilnojamojo turto mokestį, nes ne visos įmonės jį moka. O dėl nuolatinės teisės aktų kaitos, net ir įgytos žinios greitai sensta. Įstatymuose nenumatytas teisinis mechanizmas kas ir kaip prižiūrės, kad vyr. buhalteriais dirbtų tik kvalifikacinius egzaminus išlaikę specialistai. Taip pat nežinomos ir šio reikalavimo pažeidimo pasekmės. Tame pačiame įstatymo straipsnyje reikalaujama, kad buhalteriai „laikytųsi Buhalterių profesionalų etikos kodekse nustatytų profesinės etikos principų“. Ši nuostata taip pat neįgyvendinama. Pirmiausia, Buhalterių profesionalų etikos kodeksas nėra Lietuvos Respublikos teisės aktas. Be to, nėra numatyta kas ir kaip kontroliuos šio kodekso laikymąsi. Kas spręs ginčytinus klausimus. Juk etikos kodeksuose surašytos etinės normos – tik gairės, kurios gali būti įvairiai interpretuojamos. Todėl ir ši įstatyminė norma neįgyvendinama. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, reikalaujame pakeisti LR buhalterinės apskaitos įstatymą, pripažįstant netekusiomis galios 10-1 straipsnio nuostatas, numatančias, kad vyriausiasis buhalteris privalo papildomai laikyti profesinius buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės egzaminą ir mokesčių egzaminą. Atkreipiame dėmesį, kad Finansų ministerija jau ne kartą šį klausimą aptarinėjo su buhalterių profesinių organizacijų atstovais. Tokiuose susitikimuose nebuvo nei vieno, prieštaraujančio privalomo egzaminavimo atšaukimui. Deja pažadas atsisakyti privalomo egzaminavimo taip ir liko pažadu. [b]

Lietuviškų krovinių blokada

Sida Caron. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentei Lietuvos Respublikos Premjerui Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministrui Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui

Lietuvos Respublikos Prezidentei Lietuvos Respublikos Premjerui Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministrui Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui Š.m. rugsėjo pradžioje buvo pradėta griežta lietuviškų vilkikų, vežančių krovinius iš Lietuvos, patikra. Daugelio įmonių vilkikai praleidžia kur kas ilgesnį laiką Rusijos vidinėse muitinėse nei kitų Baltijos ar Europos šalių vilkikai. Rusijos rinkoje dirba apie 650 Lietuvos įmonių, važiuoja virš 13 tūkst. vilkikų. Dėl užsitęsusios sugriežtintos patikros Lietuvos įmonės patiria milijoninius nuostolius ne tik dėl atsiradusių prastovų, tačiau netenkame užsakymų ateičiai. Didesnė dalis klientų atsisako krauti lietuviškus vilkikus ir pasirenka kitų Europos valstybių vežėjus. Netenkame klientų, kurių pasitikėjimą užsitarnauti prireikė ne vienų metų, su kuriais dirbome ilgą laiką. Lietuva sparčiai praranda tranzitinės valstybės pozicijas. Patikrai besitęsiant prastėja Lietuvos vežėjų reputacija. Stipriai mažejant įmonių pajamoms, vadovai yra priversti išleisti savo darbuotojus neapmokamų atostogų, mažinti etatus ar atlyginimus. Dėl tokios patikros ilgainiui nukentės ne tik vežėjai, tačiau ir muitinės tarpininkai, ekspeditoriai ir kitos įmonės, dirbančios šioje rinkoje. Susigrąžinti prarastas pozicijas Lietuvos vežėjams bus labai sunku. Jeigu tokia patikra tęstųsi dar ilgiau, prarastų pozicijų galbūt bus ir neįmanoma susigrąžinti. Iki šiol nėra aišku, dėl kokios priežasties vykdoma tokia griežta patikra Lietuvos vežėjų atžvilgiu ir kada ji baigsis. Kai kurių šaltiniu teigimu, toks lietuviškų krovinių tikrinimas gali užsitęsti ir iki Naujųjų metų. Prašome Prezidentės, Premjero, Seimo ir ministrųimtis aktyvesnių veiksmų siekiant išspręsti susidariusią situaciją, padėti išsiaškinti, dėl kokios priežasties Lietuvai priskiriamas rizikos profilis, ar tokiu būdu nėra pažeidžiami tarpvalstybiniai ar tarptautiniai susitarimai ir kaip galima tą profilį panaikinti.

TAIP energetikos sistemos renovacijai!!!

Augustinas Markevičius. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

NAUJOJI, KURO NEDEGINANTI ENERGETIKA Mūsų civilizacija suklestėjo degindama akmens anglį, naftą, dujas, kitus organinės kilmės degalus ir labai maža dalimi naudodama vandens, vėjo, geoterminę ir labai pavojingą atominę energiją. Dar 1975 metais akademikas, Nobelio premijos laureatas P. Kapica savo pranešimu “Energija ir fizika” TSRS Mokslų akademijos 250 metų jubiliejinėje sesijoje palaidojo visą alternatyviąją energetiką, tame tarpe ir atominę, išskyrus valdomą termobranduolinę sintezę. Palaidojo socializmo ir komunizmo statybos įdėją, paremtą neišsenkančiais resursais. Jau tada numatė dabartinę mus ištikusią krizę, kuri pasibaigs kai mes susirasime naują alternatyvų energijos gavimo būdą. Mes vis dar deginame tiek daug, kad net sukėlėme globalinį atšilimą. Ar yra išeitis iš šios aklavietės? Žinoma yra. Skaitydami patentus matome Jabločkino, Kladovo, Porsevo, Petrakovo ir Potapovo Rusijoje, Teslos, Ričardo Kleno, Perkinso ir Poulo, Siargo ir Gritso JAV,Viktoro Šaubergerio Austrijoje ir Vokietijoje išrastus variklius ir generatorius, kurie pagamindavo 2- 40 kartų daugiau energijos negu sunaudodavo. Kapitalistams-monopolistams šie įrenginiai buvo nenaudingi, nes atimtų jų milžinišką pelną. Todėl iki šiol nenaudojami. Savo nusikalstamam neveiklumui pridengti ” panaudoja” visuotinį energijos tvarumo dėsnį. Mus mulkina. Norėdami išlikti turime panaudoti šiuos užmirštus išradimus. Karinėms mašinoms jau dabar naudojami jokio kuro nedeginantys varikliai. Vokietijoje konstruojamas automobilio variklis naudojantis pastovių magnetų jėgą. Perendejevo variklis. Jau išbandytas 100 kW. bandomasis pavyzdys. Firma Daimler Chrysler 2010 metais pagaliau išleis kuro nedeginantį automobilį. Kol nesudeginsime visos naftos ir dujų kapitalistai- monopolistai vis tiek tokių automobilių neprigamins. Koncernas Akoil- Energy (www.akoil.de ) gamina nenaudojančius kuro elektros-šilumos stotis-Teslos generatorius, kuriuos pardavinėju po 1500 Eurų už galingumo kilovatą. Atsiperka per 2 metus. Lietuvos valdžia suaugusi su kapitalistais – monopolistais apkurto: negirdi ir nenori girdėti šių pasiūlymų. Ji nori mus toliau stekenti ir valdyti naudodama energetikos monopolį- vesdama į susinaikinimą. Deruosi su išradėjais, investuotojais ir vyriausybe siekdamas ir Lietuvoje pradėti gaminti jokio kuro nedeginančius variklius ir generatorius. TSRS išradėjas savo Moskvičiumi dar 1960 metais standartiniu akumuliatoriumi važinėjo visą dieną, vietoj variklio įsistatęs rekonstruotą elektros variklį. Tai bent elektromobilis. Paslaptis paprasta. Elektros variklyje pašalinama priešpriešinė elektrovaros jėga. Variklis išvysto 40 kartų didesnį galingumą negu suvartoja. Šį variklį galima vadinti generatoriumi. Tesla 1890 metais į savo naują automobilį buvo įstatęs tokį elektros variklį, o dėžėje už vairuotojo sėdynės sumontavęs savo el. generatorių. Nenaudodamas jokio kuro važinėjo 150km/h greičiu. Tik, kai laikraščiai parašė, kad jis naudoja „juodąją magiją “ išėmė ir paslėpė laboratorijoje. Vėliau parašė“ Tai ne fantastika, tai elektrotechnikos mokslas, tai brangus...tamsus ,silpnos širdies, abejojantis pasaulis“ Jis nepasikeitė, toks išliko iki šiol. Mes taip aršiai priešinamės naujovėms, kad net pasiryžę susinaikinti, bet nenaudojame jų. Kapitalistai-monopolistai ir jiems tarnaujanti valdžia čia mums padeda... Tokius el. variklius ir generatorius galime įstatyti į visus namus, senus automobilius, traktorius, laivus, kombainus ir statybų techniką. Ar tai įvyks? Pagyvensim, pamatysim...