Valdžia ir politika

Reikalaujame grąžinti lengvatas Širvintų rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigose

Oksana Avlasevičienė. Adresuota: Širvintų rajono savivaldybė

Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatyme numatyta, kad savivaldybių institucijos privalo kurti šeimai palankią aplinką, apimančią kultūros, švietimo, vaikų ugdymo ir saugumo užtikrinimo, užimtumo, palankios gyvenamosios aplinkos kūrimo, socialinės paramos ir paslaugų, sveikatos sritis, tiesiogiai ar netiesiogiai darančias įtaką šeimai. Vis dėlto Širvintų rajono savivaldybės taryba 2019 m. spalio 31 d. sprendimu Nr. 1-132 „Dėl atlyginimo nustatymo už vaikų išlaikymą Širvintų rajono savivaldybės švietimo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“ lengva ranka atėmė lengvatas šeimoms, gaunančioms socialinę pašalpą, daugiavaikėms šeimoms ir tėvams, iš kurių vienas yra moksleivis arba studentas. Širvintų rajono valdžia priimdama šį sprendimą neatsižvelgė į tėvų, auginančių vaikus, nuomones ir taip pažeidė šeimų, gaunančių socialinę pašalpą, daugiavaikių šeimų ir tėvų, iš kurių vienas yra moksleivis arba studentas, teisėtus lūkesčius. Taip pat manome, kad mokestis už buvimą miesto lopšelio-darželio pailginto laiko grupėje nuo 17,30 val. diskriminuoja tėvus, kurie dirba aplinkiniuose rajonuose arba ilgiau nei iki 17,00 val. Mes, žemiau pasirašę, Širvintų rajono gyventojai, reikalaujame, kad būtų pakeista: 1. Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2019 m. spalio 31 d. sprendimas Nr. 1-132 „Dėl atlyginimo nustatymo už vaikų išlaikymą Širvintų rajono savivaldybės švietimo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“, jame papildomai numatant, kad mokestis už maitinimą būtų mažinamas 50 %: - jeigu šeima gauna socialinę pašalpą; - jei šeimoje auga trys ir daugiau vaikų, kurie mokosi bendrojo ugdymo mokykloje, arba studijuoja dieniniame skyriuje; - jei vaikas auga moksleivių ar studentų šeimoje, kurioje vienas iš tėvų mokosi dieniniame skyriuje. 2. Reglamentuoti (pakeisti), kad mokestis už buvimą miesto lopšelio-darželio pailginto laiko grupėje būtų skaičiuojamas nuo 18,30 val.

Už Lietuvos aukštąjį mokslą!

Lietuvos akademinė bendruomenė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Prezidentas

Aukšto lygio moksliniai tyrimai bei studijos yra stiprios valstybės pamatas ir tvarios ateities garantas. Šios Vyriausybės darbo metu nesiimta jokių esminių reformų šioje srityje, o į daugkartinius mokslo bendruomenės kreipimusis, prašymus ir protestus nekreipta dėmesio. Siekdami esminio proveržio valstybės aukštojo mokslo politikoje ir akademinės bendruomenės bei visuomenės susitelkimo tokiam proveržiui, mes, skirtingų Lietuvos aukštųjų mokyklų dėstytojai, mokslininkai, studentai ir darbuotojai bei visi, neabejingi Lietuvos aukštojo mokslo ateičiai, dar kartą reikalaujame: 1. kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė laikytųsi savo pažado mokslo bendruomenei ir jau nuo 2020 m. sausio 1 d. padidintų akademinio personalo atlyginimus 10 proc.; 2. 2020 m. valstybės biudžete numatyti lėšas neakademinio personalo atlyginimų didinimui, kad jis pasiektų bent medianinį tos pačios kvalifikacijos darbuotojų atlyginimą darbo rinkoje; 3. 2020 m. valstybės biudžete numatyti lėšas skatinamųjų stipendijų studentams kėlimui; 4. Neatidėliojant inicijuoti ir 2020 metais parengti tvarios mokslo ir studijų bei mokslinių tyrimų finansavimo strategiją įgyvendinant Europos Komisijos ir EBPO rekomendacijas, siekiant tikslo nuo 2025 metų skirti bent 2 % BVP moksliniams tyrimams. Pasiekti nacionalinį švietimo ir mokslo susitarimą. 5. Pripažinti mokslo ir studijų kuriamą vertę šalies gerovei bei suburti platų forumą iš akademinės bendruomenės, visuomenės ir įvairių politinių jėgų atstovų susidariusiai kritinei situacijai Lietuvos mokslo ir universitetinių studijų srityje spręsti. Nevykdant šių reikalavimų pasiliekame teisę imtis visų teisėtų protesto formų. Peticijos iniciatoriai Viktoras Bachmetjevas, Vytauto Didžiojo universitetas Sigita Kraniauskienė, Klaipėdos universitetas Laima Kreivytė, Vilniaus dailės akademija Lina Navickaitė-Martinelli, Lietuvos muzikos ir teatro akademija Audronė Telešienė, Kauno technologijos universitetas Justinas Žilinskas, Mykolo Romerio universitetas Rūta Žiliukaitė, Vilniaus universitetas

ŠIAULIŲ NAKVYNĖS NAMAMS Kauno gatvėje – NE!

Darius Balčiūnas. Adresuota: ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

ŠIAULIŲ NAKVYNĖS NAMAS Kauno g. 6 –NE! Tavo rajone atsiras NAKVYNĖS NAMAI . AR TU TO NORI? Šiaulių miesto savivaldybė planuoja nakvynės namus įkurdinti adresu Kauno g. 6., Šiauliai Čia rinksis asocialūs asmenys. Surinkti parašai bus pateikti savivaldybei. Pasirašyti galite iki gruodžio 11d.. Gruodžio 12d. įvyks šio klausimo svarstymas. Nelik abejingas! Kai jau rodėsi savivaldybė rado gerą alternatyvą - šią įstaigą įkurti "Busturo" teritorijoje esančiose laisvose gamybinėse patalpose (šioje vietoje nėra gyvenamųjų kvartalų, mokyklų, todėl tai nesukeltų miestiečių nepasitenkinimo, baimių ir t.t.), staiga, nepasitarus su miestiečiais, sugalvota "pataupyti" ir rastas pigesnis variantas - benamių prieglaudą įkurti šalia užsieniečių gausiai lankomo Saulės miesto, autobusų stoties, į kurią atvyksta miesto svečiai, netoli geležinkelio stoties - Kauno gatvėje, esančioje šalia pagrindinio viaduko. Kauno gatvė - tai ne tik privačių įmonių patalpos. Tai ir gyvenamųjų namų rajonas, esantis vos už kelių dešimčių metrų. Šio rajono vaikai eina į Ragainės Progimnaziją ir Šiaulių Juliaus Janonio gimnaziją būtent viaduku!!!! Tai reiškia, kad Kauno, Verdulių, Veduliukų, Šilėnų, Ragainės, K. Donelaičio ir kitų aplinkinio rajono gatvių gyventojų vaikams, einantiems į mokyklą teks susidurti su nakvynės namų gyventojais. Nesame prieš socialiai pažeidžiamų žmonių integraciją, visada palaikau pagalbos jiems iniciatyvas, tačiau šiauliečių rinkti atstovai, norėdami padėti vienai soc. grupei negali sukelti emocinio nesaugumo jausmo kitai. TIKRAI NEGALIMA TAUPYTI SPRENDŽIANT TOKIUS KLAUSIMUS... Sutaupyti (miesto mastu) gan nedideli pinigai negali tapti svarbiau už Kauno gatvės ir šio mikrorajono gyventojų nuomonę. Tėvai, išleisdami vaikus į mokyklas, neturi bijoti dėl jų saugumo, o privačios įmonės neturi bijoti dėl paliekamų automobilių ir kito turto saugumo. Ar išgirsite šią nuomonę, gerb. atstovai? Labai kviečiu pasirinkti protingą variantą, įkurti šias patalpas ne tankiai apgyvendintuose rajonuose, o kaip ir planuota anksčiau, "Busturo" teritorijoje esančiose laisvose gamybinėse patalpose. Įsiklausykite į gyventojų prašymus. Netaupykite mūsų ir mūsų artimųjų emocinio saugumo sąskaita.

Dėl istorinio akmeninio grindinio išsaugojimo / atkūrimo ir restauravimo Šiaudinėje (Šnipiškėse)

K. Matuliauskas. Adresuota: Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, Opozicinės Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūnas Lukas Savickas, Kultūros Paveldo Departamento direktorius Vidmantas Bezaras, Kultūros ministras Mindaugas Kvietkauskas, Vilniaus miesto savival

https://i.ibb.co/NtfvBT9/K-Matuliauskas-Senasis-Snipiskiu-grindinys-stoteles-1890-vs-2016.jpg https://i.ibb.co/Sx1R4Nj/Akmenimis-grysta-Snipiskiu-gatve-1904m.jpg Prašome išsaugoti ir restauruoti, o tose vietose, kur istorinis akmeninis grindinys dėl chaotiškos plėtros per paskutinius 20 metų buvo apgadintas – atkurti istorinį akmeninį grindinį Šnipiškių Šiaudinės dalyje, kuri dar nuo LDK eros pabaigos laikų garsėjo, kaip talentingiausių Vilniaus amatininkų, kalvių lopšys. Istorinis grindinys yra svarbus aspektas, kad Šnipiškių Šiaudinės dalis ir toliau būtų lankoma tūkstančių turistų per metus, ir šis skaičius toliau augtų, kad čia ir toliau būtų statomi pasaulinio garso filmai su tokiais Holivudo aktoriais kaip John Malkovich, kad restauruojamo medinio paveldo namai neiškristų iš teritorijos vientisumo konteksto. Prašome atkurti / restauruoti akmeninį grindinį šiose gatvėse / atkarpose: 1. Prioritetinė užduotis - visoje Daugėliškio gatvėje nuo Kalvarijų iki Linkmenų gatvės. Greta gatvės būtina įrengti platų šaligatvį 2. Prioritetinė užduotis – Krokuvos gatvėje nuo Giedraičių iki Daugėliškio gatvės. Gatvės dalyje ar greta gatvės būtina įrengti platų šaligatvį ar pėsčiųjų juostą. 3. Prioritetinė užduotis – Šilutės gatvė nuo Krokuvos gatvės iki Daugėliškio gatvės. Šalia gatvės ar gatvės dalyje rekomenduojama įrengti bent siaurą šaligatvį ar pėsčiųjų juostą. 4. Papildoma užduotis – Giedraičių gatvės atkarpoje tarp Krokuvos ir Daugėliškio gatvės, bet tik automobiliams skirtoje važiuojamojoje kelio dalyje, neliečiant naujai įrengto dviračių tako. 5. Papildoma užduotis – buvusios Kaltanėnų gatvės (dabar akligatvio) maždaug 60 metrų ilgio atkarpoje nuo Daugėliškio gatvės link Žalgirio gatvės (palei istorines arklides ir istorinį Vilniaus arklinio taksi parką). 1870 metais akmenimis jau buvo grįstos visos pagrindinės Šnipiškių gatvės: 1. Šnipiškių gatvė akmenimis išgrįsta apie 1536-uosius metus, ir buvo viena iš keturių Vilniaus mieste akmenimis grįstų gatvių. 1333-1535 metais Šnipiškių gatvė buvo kelias į Ukmergę, nuo 1536 metų tapo miesto amatininkų parduotuvėlių alėja; 2. Kalvarijų gatvė akmenimis buvo išgrįsta apie 1800-1860 metus. 3. Šiaudinė alėja akmenimis buvo išgrįsta apie 1800-1860 metus, kaip kelias iš Šnipiškių į Šiaudinę; 4. Daugėliškio (III-ioji Šiaudinė), Krokuvos (II-oji Šiaudinė) ir Lvovo (I-oji Šiaudinė) gatvės akmenimis išgrįstos apie 1870 metus, dėl ten stovėjusių arklidžių ir naujai pastatytų 6 kareivinių. Kad gatvėje nesilaikytų vanduo, Daugėliškio gatvė buvo išgrįsta su nuolydžiu link Kalvarijų gatvės. Šis 1870-ųjų sprendimas puikiai veikė iki pat apie 2002 metų, kol gatvės neužklojo asfaltas. Šnipiškių akmeninio grindinio pokyčiai 1871-1914 metais: 1. Giedraičių gatvė, kaip arterinė gatvė, išgrįsta akmenimis jos tiesimo metu apie 1891 metus. 2. Šiaudinės kiemai, kuriuose buvo kalvės ir arklidės, buvo išgrįsti pačių gyventojų apie 1891 metus. 3. Fino gatvė, kaip alėja į arklių turgų, išgrįsta akmenimis jos tiesimo metu apie 1904 metais. 4. Šilutės gatvės dalis, tarp Fino iki Daugėliškio gatvių, išgrįsta jos tiesimo metu apie 1914 metus. 5. Kaltanėnų gatvė išgrįsta jos tiesimo metu apie 1914 metus.

Dėl Šnipiškių apžvalgos bokšto įrengimo ir V. Mitalo atšaukimo iš vicemero pareigų

K. Matuliauskas. Adresuota: Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, Opozicinės Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūnas Lukas Savickas, Vilniaus miesto savivaldybė, Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

https://i.ibb.co/19T3wTy/Snipiskiu-apzvalgos-bokstas.jpg https://i.ibb.co/CQbGJG4/VM.png Prašome įrengti 2017 metais suprojektuotą ir Vilniaus miesto tarybos patvirtintą Šnipiškių apžvalgos bokštą greta Kintų gatvės, bei atšaukti Vytautą Mitalą iš vicemero pareigų, kaip viršijusį jam suteiktus įgaliojimus, supainiojusį viešuosius ir privačiuosius interesus, ir atstovaujant ne gyventojų daugumos (99%), bet tik asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ ir jos narių interesus, remiantis šiais argumentais: 1. 2019 metų lapkričio 13 dieną vicemeras Vytautas Mitalas, nesuderinęs pozicijos nei su Vilniaus miesto meru (jo patarėjas T. Džavachišvilis pirmomis valandomis po incidento apskirtai bandė neigti faktą, kad apžvalgos bokšto nebebus, nors tai buvo akivaizdu iš pateiktų faktų), nei iškėlęs klausimą balsavimui Vilniaus miesto savivaldybės taryboje, atvykęs į susitikimą su projektuotojais ir Šnipiškių bendruomenės atstovais, nurodė, kad tarptautiniam turizmui skatinti ir istoriniam paveldui apžvelgti skirtas Šnipiškių apžvalgos bokštas negali būti statomas, nes juo negalės naudotis neįgalieji, nesvarbu, kad kiti 99% žmonių juo naudotis galėtų. 2. Per tą patį vicemero ir projektuotų susitikimą su Šnipiškių bendruomenės atstovu, taip pat buvo nurodyta, kad lifto ir keltuvo įrengti neįgaliesiems neapsimoka dėl reto naudojimo ir priežiūros, nes pagal STR ir kitus reikalavimus apžvalgos bokštai nėra svarbūs objektai, kad būtų pritaikomi neįgaliesiems. 3. Vadinasi taip yra nuskriaudžiami 99 proc. Šnipiškių gyventojų, bei užkertamas kelias turizmo populiarėjimui Šnipiškėse, nes remiantis kitų apžvalgos bokštų pavyzdžiais Birštone ir Lajų Takais Anykščiuose, būtent apžvalgos bokštai sutraukia didžiausius turistų srautus į konkrečias turizmo ar paveldo teritorijas Lietuvoje. 4. Per 2019 metų lapkričio 13 dienos posėdį vicemeras Vytautas Mitalas nedeklaravo, kad veikė palieptas M. Ošimanskienės, kuri yra asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ narė. Ir nors M. Ošimanskienė savo deklaracijoje yra nurodžiusi esanti šios asociacijos nare, V. Mitalas 2019 metų lapkričio 13 dieną to savo deklaracijoje nebuvo nurodęs, ir nėra nurodęs iki šiol, apie tvirtas sąsajas su šia asociacija ir jos nariais. 5. Tai, kad Vytautas Mitalas veikė ne savarankiškai, o atstovaudamas šią asociaciją Facebook komentaruose 2019-11-14 ant V. Mitalo sienos patvirtinto ir pati M. Ošimanskienė, pripažinusi, kad būtent ji jo prašė stabdyti šį Šnipiškių apžvalgos bokšto projektą. 6. Įgyvendinus apžvalgos bokšto projektą, niekas nedraudė įrengti lifto į bokštą ateityje, jei asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ suras 1 milijoną eurų tokio lifto įrengimui, bei jo priežiūros kaštams padengti bent 10-čiai metų, surinkdami lėšas pvz. sutelktinio finansavimo būdu. 7. Birštono apžvalgos bokštas, ir didžioji dauguma apžvalgos bokštų Lietuvoje liftų neturi, tačiau sėkmingai veikia. 8. Lifto įrengimas, apžvalgos bokšto kainą išbrangina nuo maždaug 100 tūkst. eurų iki daugiau nei 1 mln. eurų. Tuo tarpu įrengus liftą į apžvalgos bokštą, jo lankytojų skaičius bokšte padidėtų vos 1%. Remiantis rinkos ekonomika, toks lifto statymas nesukurtų būtinosios pridėtinės vertės, jeigu dėl to kaštai padidėtų daugiau nei 10 kartų. 9. Apžvalgos bokštų lankymas, pagal STR reikalavimus, nėra priskiriama prie svarbių užduočių neįgaliesiems, t.y. nepriklausomai nuo to ar apžvalgos bokštas turės liftą ar neturės, jis netrukdo neįgaliesiems nei aplankyti pačios Šnipiškių aikštės, nei nueiti į parduotuvę, nei nueiti į darbą. 10. Vilniaus miesto savivaldybei būtų pigiau nupirkti nemokamus skrydžius oro balionu ar sraigtasparniu tiems keliems žmonėms per savaitę norintiems lifto, nei dėl jų statyti liftą. 11. Uždraudus apžvalgos bokštu naudotis likusiems 99% lankytojų, yra diskriminuojami jų teisėti lūkesčiais. 12. Vystant "viskas tinka viskam" politiką, kartu vystoma "niekas netinka niekam" politika. T.y. objektas nepastatomi apskritai, daiktai tampa netinkami naudoti niekam (pvz. istorinio paveldo grindinys padengiamas asfaltu, arba didelis neekonomiškas krovininis mikroautobusas naudojamas vienam neįgaliam keleiviui pervežti, o ne specializuotas transportas). 13. Politika yra apie kompromisų ieškojimą, tuo tarpu V. Mitalo nurodytas uždraudimas statyti apžvalgos bokštą, nes jis netenkina 1% žmonių interesu, yra analogiškas "The Elder" personažės veiklai filme "The Giver", kur ji norėjo pilkos, universalios visuomenės, be džiaugsmo, pramogų ir turizmo. 14. Tiek Šnipiškių bendruomenė projekto viešo svarstymo metu, tiek Vilniaus miesto savivaldybės taryba 2017 metais pritarė Šnipiškių aikštės projektui su apžvalgos bokštu ir laiptais į jį bei pastoge amatininkams. Joje jokios papildomos terasos ant pastogės nebuvo numatytos. Tad argumentas blokuoti projektą dėl terasos virš pastogės yra niekinis, nes jai ir taip nebuvo pritarusi nei bendruomenė, nei taryba. 15. Šnipiškių apžvalgos bokštą buvo numatyta statyti tik už valstybės ir savivaldybės lėšas, ir tik pačią aikštę įrengti už ES lėšas, tad argumentas, kad nurodymą davė ES institucijos – yra neteisingi, kol Lietuva yra nepriklausoma respublika. T.y. viso projekto vertė yra 1,77 mln. eurų, iš kurių po 132,6 tūkst. eurų skirta iš savivaldybės ir valstybės biudžetų, o 1,5 mln. eurų iš Europos Sąjungos fondų (šaltinis – 15 min, 2017 m. gruodžio mėn.).

Baseino statyboms Gargžduose - tik Dariaus ir Girėno gatvėje

Iniciatyvinė grupė, atstovas Alina Petkevičienė. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybė

Klaipėdos g. 2, Gargždai PETICIJA Dėl Sporto ir sveikatingumo komplekso (baseino) Gargžduose statybos 2019-11-19 1. Klaipėdos rajono savivaldybė 2016-2017 m. svarstė naujo Sporto ir sveikatingumo komplekso (baseinas, universali sporto salė ir ledo arena) statybą Gargždų mieste ir šio projekto įgyvendinimo būdus. Dėl šios statybos su specialistais įvertintos trys galimos projekto rengimo miesto vietos: 1) Gargždų centriniame stadione prie parko Kvietinių g.; 2) P. Cvirkos g. prie Sporto centro salės; 3) Dariaus ir Girėno gatvėje esančiame laisvame savivaldybės žemės plote. Įvertinus vietos, funkcinių ryšių su kitais miesto objektais, energetinių išteklių naudojimo ir kainos kriterijus, objektui pasirinkta sklypas, esantis Dariaus ir Girėno g. 4, Gargžduose. Kitos vietos buvo atmestos kaip neatitinkančios Klaipėdos r. gyventojų lūkesčių lengvai ir patogiai pasiekti modernų sporto kompleksą iš visų rajono kampelių. Atsakingai įvertinta Gargždų miesto senojo parko rekreacinė paskirtis ir konstatuota, jog parko prieigose nauja statyba yra komplikuota dėl apribojimų statyboms žalioje zonoje (perteklinis miesto žaliosios zonos urbanizavimas, tyliųjų zonų režimo pažeidimas, padidėję transporto srautai tam nepritaikytoje infrastruktūroje privačių namų kvartale, sumažėjęs eismo saugumas dviejų ugdymo įstaigų lankytojams, padidėjusi transporto tarša rekreacinėje poilsio ir lauko sporto zonoje). 2. Vilniaus architektų studija „AEXN“ (T.Grunskis, J.Laurukėnaitė, J.Kindurytė ir D.Poškienė) 2017 m. parengė Gargždų sporto centro komplekso Dariaus ir Girėno gatvėje projektą, kuriam yra išduotas statybos leidimas. 3. Klaipėdos r. savivaldybė 2019 m. liepos mėn. paskelbė Gargždų sporto ir sveikatingumo komplekso statybos bei valdymo viešosios ir privačios partnerystės būdu konkursą. Tokiu būdu Savivaldybė išreiškė realų ketinimą pirkti paslaugą, leisiančią Klaipėdos r. savivaldybės teritorijoje sukurti ir padidinti vidaus sporto bazių infrastruktūrą, sudaryti tinkamas sportavimo sąlygas įvairaus amžiaus grupių gyventojams, neįgaliesiems, mėgėjams ir didelio meistriškumo sportininkams. 4. Nepaisant kelerius metus kurtų planų bei įdėtų didelių pastangų ir lėšų įgyvendinant seniai brandintą idėją sukurti daugiafunkcį sporto kompleksą Gargžduose, besibaigiant pasiūlymų pateikimo terminui, Savivaldybės planai ir prioritetai netikėtai pasikeitė - konkursas nutrauktas, teigiant, jog projekto įgyvendinimo kaštai Savivaldybei bus per dideli. 5. Klaipėdos r. savivaldybės tarybai 2019 m. rugpjūčio 29 d. pateiktas balsavimui protokolinis nutarimas 2019-07-04 įsakymu Nr.AV-1404 sudarytai viešojo pirkimo komisijai nutraukti pirkimą, 2019 m. rugsėjo 26 d. priimtas sprendimas Nr. T11-301, pagal kurį Klaipėdos r. savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 31 d. sprendimas „Dėl tikslingumo projektą „Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas“ įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu“ pripažintas netekusiu galios. Klaipėdos r. savivaldybė paskelbė naują daugiafunkcio centro projektavimo ir rangos konkursą, kurio sąlygose pageidaujama, kad centras su baseinu būtų statomas jau kitoje vietoje – Gargždų centriniame stadione prie miesto parko, nors anksčiau ši vieta buvo atmesta kaip netinkama. 6. Tokiu būdu, nors Gargždų sporto ir sveikatingumo centro statybą Dariaus ir Girėno gatvėje pagal parengtą statinio projektą, kuriam išduotas statybos leidimas, jau buvo galima pradėti suradus rangovą bei investuotoją, idėjos dėl sporto ir sveikatingumo komplekso Gargžduose įgyvendinimo procesas pradedamas iš naujo. 7. Su Klaipėdos r. savivaldybės tarybos sprendimu atsisakyti parengto projekto dėl Gargždų sporto ir sveikatingumo centro statybos Dariaus ir Girėno gatvėje įgyvendinimo – NESUTINKAME! Su Klaipėdos r. savivaldybės sprendimu projektuoti ir statyti naują daugiafunkcį centrą tam netinkamoje vietoje - Gargždų centriniame stadione prie istorinio parko - kategoriškai NESUTINKAME, nes tai prieštarauja Klaipėdos r. savivaldybės gyventojų teisėtiems interesams bei lūkesčiams. 8. LR Konstitucijos 33 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta piliečių teisė kritikuoti valstybės įstaigų ar pareigūnų darbą, apskųsti jų sprendimus. 9. LR Konstitucijos 33 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta piliečių peticijos teisė, kurios įgyvendinimo tvarką nustato įstatymas (Lietuvos Respublikos peticijų įstatymas). 10. LR Peticijų įstatymo 2 straipsnio 1 bei 2 dalyse nustatyta, kad peticijos teisė – tai Konstitucijoje laiduojama teisė kreiptis šio įstatymo nustatyta tvarka į Seimą, Vyriausybę ar savivaldybės institucijas – savivaldybės tarybą bei savivaldybės administracijos direktorių, kurią turi ne jaunesnis kaip 16 metų Lietuvos Respublikos pilietis ar užsienietis, nuolat gyvenantis Lietuvos Respublikoje, arba jų grupė, šio įstatymo nustatyta tvarka parašę ir pateikę kreipimąsi (peticiją). 11. Įgyvendindami LR Konstitucijoje įtvirtintą peticijos teisę, vadovaudamiesi LR Peticijų įstatymu, pareiškiame, jog PRIEŠTARAUJAME ilgai kurto Gargždų daugiafunkcio sporto centro projekto Dariaus ir Girėno gatvėje atsisakymui bei naujo sporto centro projektavimui ir statybai naujai parinktoje vietoje Gargždų centrinio stadiono teritorijoje prie parko, nes: - Naujai parinkta numatomo statinio statybos lokacija yra netinkama ir jau buvo atmesta 2016-2017 m. svarstant Sporto ir sveikatingumo komplekso statybos būdus, pripažįstant, kad vieta Gargždų miesto parke yra per daug apribota žaliojoje zonoje naujai statybai keliamais reikalavimais, būtų perteklinis miesto žaliosios zonos urbanizavimas, tyliųjų zonų režimo pažeidimas (sukuriamos parkavimo, rajono gyventojų susisiekimo, eismo intensyvumo ir saugumo problemos); ardoma lengvosios atletikos sukurta infrastruktūra, į kurią buvo investuotos lėšos). - Nepateiktos objektyvios priežastys, kodėl Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas negalėtų būti statomas etapais, numatant plėtros perspektyvas Dariaus ir Girėno gatvėje, kaip buvo suplanuota anksčiau, įvertinant aplinkybes, jog šioje miesto vietoje kuriasi naujakuriai, statomi nauji namai, daugiabučiai, yra jaunų šeimų koncentracija, kurioms ypač aktualus baseinas, ledo arena, sporto salės. Gi Kvietinių ir aplinkinėse gatvelėse prie stadiono gyvena senieji Gargždų gyventojai, kurie labiau pageidauja ramybės, o ne automobilių spūsčių, nes kvartalo infrastruktūra nėra pritaikyta naujo didelio objekto atsiradimui; - Nepateiktos objektyvios priežastys, kodėl Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas negalėtų būti statomas pagal projektą, kuriam jau išduotas statybos leidimas. Įvardijama finansavimo trūkumo problema gali būti sprendžiama statybą įgyvendinant etapais ar koreguojant pasiūlymų investuotojams sąlygas; - Atsisakant Gargždų sporto ir sveikatingumo komplekso statybos pagal galutinai parengtą projektą Dariaus ir Girėno gatvėje, niekais paverčiamas kelerių metų pačios Savivaldybės ir kitų specialistų įdirbis, vėjais paleidžiami už projektą sumokėti tūkstančiai mokesčių mokėtojų eurų, be reikalo vilkinamas visiems brangus laikas, kad kuo greičiau visi Klaipėdos rajono gyventojai galėtų užsiimti vandens, ledo bei kitomis sporto šakomis, stiprinti savo sveikatą, aktyviai leisti laisvalaikį turėdami patogiai pasiekiamą, universalų, modernų sporto centrą; - Statant sporto ir sveikatingumo kompleksą Gargždų miesto parke bus pabloginta šalia įsikūrusias švietimo įstaigas lankančių vaikų eismo saugumo sąlygos, nepakankamai išspręstas automobilių stovėjimo vietų klausimas, pablogintos dabar stadione sportuojančių sportininkų bei gyventojų treniruočių sąlygos, bus kertami seni medžiai stadiono prieigose, tuo padarant apčiuopiamą žalą Gargždų bendruomenei, apribota galimybė plėsti sportui ir sveikatingumui siūlomų paslaugų įvairovę ateityje, nes šioje erdvėje, skirtingai nei kitoje detaliuoju planu numatytoje vietoje Dariaus ir Girėno gatvėje, nebus jokių galimybių plėstis. Atsižvelgiant į tai, šią peticiją pasirašantys piliečiai, Klaipėdos r. savivaldybės gyventojai (pareiškėjai) REIKALAUJA, kad Klaipėdos r. savivaldybės taryba: 1. Atšauktų ir pripažintų netekusiu galios Klaipėdos r. savivaldybės tarybos 2019 m. rugsėjo 26 d. sprendimą Nr. T11-301, pagal kurį Klaipėdos r. savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 31 d. sprendimas „Dėl tikslingumo projektą „Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas“ įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu“ pripažintas netekusiu galios. 2. Atnaujintų Klaipėdos r. savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 31 d. vienbalsiai priimto sprendimo „Dėl tikslingumo projektą „Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas“ įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu“ vykdymą arba skelbti rangos darbų konkursą statybai Dariaus ir Girėno gatvėje (visa apimtimi ar etapais) Savivaldybės bei Vyriausybės investicinės programos lėšomis.

Mažinkite, o nedidinkite šilumos kainą Trakuose ir Lentvaryje

Asociacija "Trakų krašto bendruomenė". Adresuota: Trakų energija ir VERT

Trakų ir Lentvario gyventojai gerokai permoka už šildymą. „Trakų energijos” tiekiamos šilumos kaina muša rekordus - esame viena iš Lietuvos savivaldybių-rekordininkių, mokančių brangiausiai, nors turėtų būti atvirkščiai. Kodėl? · ES lėšomis atnaujinus ir modernizavus biokuro katilinę Lentvaryje, buvo skaičiuota, kad šiluma atpigs, tačiau taip neįvyko. - Pasikeitė naudojamo biokuro ir dujų santykis (biokuro dedamoji išaugo), o tuo pačiu pigo ir biokuras, o šildymas – ne. 2019 m. šilumo net pabrango. - Šildymo kaina neperskaičiuota jau penkerius metus, nors įstatymai įpareigoja tai daryti ne rečiau kartą per metus. - Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) jau penkerius metus atlieka „Trakų energijos“ patikrinimą. Lieka neaišku kokiu teisiniu pagrindu ji tikrinimo laikotarpiu neleidžia perskaičiuoti šilumos kainos. Asociacija „Trakų krašto bendruomenė” imasi iniciatyvos padėti gyventojams sumažinti šildymo kainą. Prašome Trakų ir Lentvario gyventojų būti aktyviems renkant parašus po peticija. Peticija - tai pirmasis mūsų žingsnis. Jų tikrai bus daugiau.

Dėl Sveikatos Ministro A.Verygos atstatydinimo

R.Miškinis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas

Sveikatos Ministras Aurelijus Veryga visą kadenciją įrodinėja savo nekompetenciją. Jo dėka Lietuvos sveikatos sistema pradėjo tarnauti ne gyventojams, o laidojimo namams. Jo rūpesčiu privalomas sveikatos draudimas tapo visiškai bevertis, kadangi net norint patekti į ligoninę reikia arba laukti mėnesį ar daugiau, arba mokėti iš asmeninių lėšų. Fiasko su kompensuojamais vaistais jau kainavo pacientams ir jų šeimos nariams daugiau nei valstybė sutaupė. Paskutinis jo ne-kompetencijos įrodymas yra pasakymas, jog jei alytiškiai prisikvėpavo tik smulkiųjų dalelių padangų gaisro metu, tai nieko tokio. Tyrimais įrodyta, jog nėra nekenksmingos smulkiųjų dalelių dozės. Tiek KD10, tiek KD2.5 dalelės nusėda plaučiuose, iš jų nepasišalina, juose kaupiasi. KD2.5 36% didina riziką susirgti plaučių vėžiu. Pasauliniu mastu, KD2.5 aktyviai prisidėjo prie 4.1 milijono mirčių. Užteks jau tos dezinformacijos ir kenkimo gyventojų sveikatai.

Jeigu jums nereikia mūsų, tai mums nereikia jūsų.

Egidijus Egis. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos seimas

Pastarųjų dienų įvykiai Alytuje parodė, kad ištikus didelei nelaimei, savivaldybės paliekamos su ja tvarkytis vienos. Iš centrinės valdžios pagalbos arba jokios arba ji minimali. Ministrai ar kiti politikai atvažiuoja tik gražiai pakalbėti, prieš žiniasklaidą pasirodyti, gaisrininkus patrukdyti, o paskui išvažiuoja ir pamiršta ką žadėjo. Tiesiog ciniškas ministrės Tamašunienės požiūris ir komentarai išsakyti 2019.10.21 laidoje "Info diena", kai visa atsakomybė už avarijos likvidavimą bandoma permesti ant Alytaus mero ir ekstremalių situacijų komisijos. Žodžiai, kad Alytaus meras pradeda padrikai dirbti, kalbėjimas apie kažkokias instrukcijas ar popierizmą, sutartis ir pan., peržengia visas cinizmo ribas. Kadangi, nėra jokių šansų, kad šios "profesionalų" vyriausybės "profesionali" vidaus reikalų ministrė prisiims atsakomybę už savo žodžius bei veiksmus (o tiksliau - nieko neveikimą) ir atsistatydins, todėl mes, alytiškiai ir kiti dzūkai, reikalaujame visiškos autonomijos nuo centrinės Lietuvos valdžios. Ši nelaimė parodė, kad mes, alytiškiai, turime puikų merą, kuris tikrai puikiai sugebėjo suvaldyti situaciją, taip pat kad mes, dzūkai, ištikus nelaimei galime susitelkti ir būti kaip vienas kumštis, todėl mes galime tvarkytis patys ir jokia centrinė Lietuvos valdžia mums nereikalinga. Todėl garsiai skelbiame: JEIGU JUMS NEREIKIA MŪSŲ, TAI MUMS NEREIKIA JŪSŲ!!!

Dėl VRM ministrės atsistatydinimo.

J. Ambrasienė. Adresuota: Prezidentas

Ekologinė nelaimė Alytuje akivaizdžiai parodė, kad vyriausybė visiškai neužtikrina savo šalies piliečių saugumo nelaimių atveju, nesugeba suteikti bet kokios realios pagalbos, atvykę katastrofos šeštą dieną, vyriausybės atstovai nelabai gaudėsi situacijoje, tik trukdė darbą ir jokios realios pagalbos nepasiūlė, maža to, palikusi Alytaus savivaldybę ir jos merą kapstytis patiems, ministrė dar sugebėjo priekaištauti jam dėl piaro ir išrėžti, kad už visus nuostolius gyventojams ir įmonėms atsakys pati savivaldybė. Taip pat nuolat viešai akivaizdžiai skleidė dezinformaciją, tikindama, kad pagalba nuolat teikiama, techinka siunčiama, oras neužteršas, nors realiai buvo viskas atvirkščiai, visą laiką meras su komanda tvarkėsi patys. Nesuvokiama. Gyvename šalyje, kurioje nelaimės atveju esame palikti kapstytis patys. Kviečiame visos Lietuvos žmones solidarizuotis, mūsų šalyje su tokia vyriausybe labai nesaugu. Šįkart tokios didelės ekologinės nelaimės atveju likimo valiai paliktas Alytus, rytoj gal tai bus Jūsų miestas. Vienykimės!!! Daugiau info apie REALIĄ padėtį nelaimės metu: https://m.facebook.com/Cesiulis/?tsid=0.7356835603533456&source=result