Valdžia ir politika

Nepripažinti Aleksandro Lukašenkos naujai išrinktu Baltarusijos Prezidentu

Ž.Degutis. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, LR Prezidentas ir Jungtinės Tautos

[LT] Prašome Lietuvos bei visos Tarptautinės bendruomenės nepripažinti Aleksandro Lukašenkos 2020.08.09 rinkimuose išrinktu Baltarusijos Prezidentu. Vietos valdžia laiku nepakvietė į šalį ESBO nepriklausomų rinkimų stebėtojų, esamiems rinkimų stebėtojams trukdė bei ribojo atlikti savo darbą, valdžia spaudė viešojo sektoriaus darbuotojus išankstinio balsavimo metu palaikyti A. Lukašenką arba jį remiančius kandidatus, klastojami balsalapiai, tautos iniciatyvinės alternatyvos buvo gniuždomos represinėmis priemonėmis, ribojama laisvo žodžio teisė. [ENG] We ask Lithuania and the entire International community not to recognize Alexander Lukashenko as the President of Belarus elected in the elections of 9 August 2020. The local authorities did not invite independent OSCE election observers to the country in time, obstructed and restricted the work of existing election observers, the government pressed public sector employees to support Lukashenko or the candidates who supported him during the early voting, forged ballots, the nation's proactive alternatives were repressed by repressive measures, and the right to free speech was restricted.

Dėl milijoninio sklypo už 1 eurą

LIETUVOS. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Mes, žemiau pasirašę Lietuvos Respublikos piliečiai, būdami įsitikinę, kad laisvoje demokratinėje valstybėje neturi būti piktnaudžiaujama padėtimi, įtaka ir politine galia; tikėdami, kad pilietinė visuomenė netoleruoja neliečiamumo ir kovoja už lygias galimybes bei visiems vienodą teisingumą; atsižvelgdami į tai, kad: - Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) laikinoji tyrimų komisija nustatė aplinkybę, jog konservatorių lyderio Gabrieliaus Landsbergio žmonai Austėjai Landsbergienei priklaustanti UAB “Krajama” (dabar - UAB „Knowledge Investment“) su žemės sklypu prestižiniame Vilniaus mikrorajone buvo parduota už simbolinę vieno euro sandorio kainą, kai, komisijai liudijusių asmenų teigimu, sandorio rinkos vertė yra apie 1,3 mln. eurų. - Seimo laikinoji tyrimų komisija siūlė Valstybinei mokesčių inspekcijai (toliau – VMI) atlikti mokestinį tyrimą bei įvertinti, ar 1 euro kainos UAB „Krajama“ su žemės sklypu įsigijimo sandoriui nustatymas nebuvo pasirinktas siekiant išvengti mokesčių mokėjimo valstybei, o Seimas 2020 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. XIII-2937 šį Seimo laikinosios tyrimų komisijos kreipimąsi patvirtino - Lietuvos Respublikos Konstitucinis teismas 2020 m. birželio 12 d. nutarimu pripažino, kad Seimo laikinajai tyrimų komisijai suformuluotų užduočių aprėptis buvo pernelyg plati, dėl ko tiek pačią komisiją sudarantis 2018 m. rugsėjo 25 d Seimo nutarimas Nr. XIII-1495, tiek Seimo 2020 m. gegužės 14 d. nutarimas Nr. XIII-2937, patvirtinęs komisijos išvadas, kuriose komisija kreipiasi į VMI G. Landsbergienės atlikto rinkos vertės neatitinkančio sandorio sudarymo aplinkybių ištyrimo, prieštarauja Konstitucijai. - Lietuvos Respublikos Konstituciniam teismui priėmus 2020 m. birželio 12 d. nutarimą dėl Seimo laikinosios tyrimų komisijos ir jos išvadų, buvo panaikintas ir Seimo laikinosios tyrimų komisijos kreipimąsis į VMI ir nebuvo išsklaidytos abejonės dėl G. Landsbergienės sandorio teisėtumo bei to, ar šiuo sandoriu nebuvo siekiama išvengti mokesčių ir (arba) kitų neteisėtų tikslų; prašome Valstybinę mokesčių inspekciją atlikti UAB “Krajama” ” (dabar - UAB „Knowledge Investment“) G. Landsbergienės valdomo verslo mokestinį tyrimą, o Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą - nustatyti, ar aukščiau nurodytas G. Landsbergienės sudarytas sandoris, kuris neatitinka rinkos vertės, nebuvo apsimestinis ir (ar) neturi nusikalstamos veikos požymių. Esame įsitikinę, kad Lietuvoje negali būti neliečiamųjų ir visi politikai turi pateikti paaiškinimus visuomenei apie jų sudarytus sandorius.

Už stadioną Naujoje Vilnioje

Algirdas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Vilniaus miesto savivaldybei ir Švietimo, mokslo ir sportas

Eilinį kartą sužlugus Nacionalinio stadiono statyboms Šeškinėje iškilo sena idėja pagrindinį stadioną statyti Naujojoje Vilnioje. Stadionas į mūsų rajoną pritrauktų investicijas, sukurtų darbo vietų, aplink jį būtų sutvarkyta aplinka, parkai, gatvės. Kartu mes parodysime, kad mes esame už investicijas į visą Vilnių, o ne tik į Akropolio kaimynystę. Stadionas nėra tik apie futbolą – tai investicijos į mūsų aplinką ir mūsų vaikų galimybes sveikam laisvalaikiui! Parodykite, kad jums tai rūpi ir pasirašykite peticiją.

Dėl interpeliacijos Alytaus miesto mero komandai

Valerijus. Adresuota: Alytaus miesto savivaldybės tarybai ir merui

PETICIJA 2020-06-02 Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Alytaus miesto savivaldybės tarybą ir Alytaus miesto merą su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: Mūsų įsitikinimu, Alytaus miesto mero komandos – jo pavaduotojų, administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojos veikla bei neveiklumas, netinkamas susidariusių problemų sprendimas netenkina Alytaus miesto gyventojų ir kenkia Alytaus miestui, manome, kad jie savo darbais neparodė reikiamų gebėjimų, netinkamai vykdo savo pareigas pagal nustatytas veiklos sritis: -organizuojama pertvarka švietimo srityje destabilizavo visą švietimo sistemos darbą; -organizuojama pertvarka švietimo srityje sukėlė didelį ugdymo įstaigų darbuotojų, mokinių tėvų bendruomenių nepasitenkinimą ir įtampą; -meras viešai pripažino padarytas klaidas organizuojant švietimo pertvarką; -švietimo pertvarkos metu atsiradę laiko, žmogiškieji bei finansiniai nuostoliai; -neišspręstas žemės sklypų grąžinimo skandalas; -nepakankamas bendradarbiavimas su verslo įmonėmis ir jų kontrolė; -pasyvumas ir negebėjimas pritraukti realių investicijų į miestą; -nesikalbėjimas su visuomene, bendruomenių neįtraukimas į savivaldos veiklą; -nevyksta savivaldybės administracijos optimizavimo procesai; -neracionalus ir ydingas socialinės paramos lėšų panaudojimas; -neracionalus savivaldybės valdomo turto naudojimas; -neracionalus pavaldžių įstaigų reorganizavimas ir netinkama jų kontrolė; -neinicijuojami miestui reikalingi energetinio efektyvumo ir renovacijos projektai; -asociacijos Alytaus aeroklubas valdomo turto perėmimas prievartinėmis priemonėmis; -nepritarta administracijos direktoriaus ir savivaldybės administracijos 2019 metų veiklos ataskaitai. 2020 m. birželio 2 d. Alytaus miesto savivaldybės administracijoje yra užregistruotas identiškas turiniu „Sakalėlio“ bei „Drevinuko“ mokyklų bendruomenės inicijuotas pareiškimas Tarybai bei merui dėl interpeliacijos jo komandai su 631 parašais. Visi išvardinti Alytaus miesto savivaldybės veiksmai ir aplinkybės suteikia pagrindą reikalauti minėtų asmenų atsakomybės ir jų atstatydinimo. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją, netoleruodami netinkamo šių asmenų darbo, nekompetencijos ir neveiklumo reikalaujame artimiausiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje svarstyti Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojos Jurgitos Šukevičienės, Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojo Šarūno Klėgerio, Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Rolando Juonio ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Neringos Rinkevičiūtės atleidimo dėl pareikšto politinio nepasitikėjimo klausimus ir priimti atitinkamus tarybos sprendimus.

Laikas baigti karantiną

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į kintančią situaciją dėl koronaviruso, visuotinį karantino režimą turi nedelsdama atšaukti. Todėl, kad: (1) Susirgimų skaičius Lietuvoje palaipsniui mažėja, situacija taisosi, taigi pagrindo laikyti visą šalį šiame ypatingame režime nėra. (2) Visuotinius karantinus viena po kitos atšaukinėja ir kaimyninės šalys – taip siekiama kuo greičiau grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo. (3) Karantino metu Vyriausybė atvirai leidžia diskriminuoti senjorus ir vyresnio amžiaus žmones – jų laisvalaikis bei profesinė veikla yra ribojamos. (4) Vis daugiau požymių, kad teisinis visuotinio karantino režimas valdantiesiems reikalingas ne dėl objektyvių priežasčių, o dėl artėjančių rinkimų ir didesnės valdžios – taip galima greičiau priimti ne visada būtinus ir reikalingus sprendimus, galią sutelkti nedidelės žmonių grupelės rankose. (5) Kelis kartus per dieną skelbiami vis nauji nurodymai ar rekomendacijos vargina ir sekina visuomenę, augina psichologinę įtampą, rodo apklausos. Visa tai nėra suderinama su atviros visuomenės principais. Priešingai, žmonių sąmoningumą reikia skatinti. (6) Reaguoti į viruso protrūkius, jei tokie būtų, galima kitais būdais – pavyzdžiui, skelbti tikslinius karantinus konkrečioje vietovėje ir panašiai. (7) Lietuvoje ir toliau reikia vykdyti aktyvią testavimų strategiją – tai leidžia matyti realią viruso cirkuliavimo visuomenėje situaciją ir, reikalui esant, ją suvaldyti.

Seimūnų mažinimas ir kadencijos trukmė.

CreatiVas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Siūlau mažinti seimūnų kadencijas bei mažinti vietas galimas seime. Amžaus cenzas taip pat turėtų būti keičiamas pvz. Nuo 24 iki 36 mętų. Mum nereikia jokių senių sukriošusių kurie net neįsivaizduoja ką ten sėdėdami veikia apart pinigų plovimo. Reikia visus šituos žmones kišt į kalėjima lai pasėdi už mūsų pavogtus pinigus!!! Būtina kažką daryti!!!

kad butu atskleisti KGB agentu pavardes dabar o ne po 100metu..

linas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Gerb. Lietuvos piliečiai būkite neabejingi ir pasirasykit sita peticija uz musu paciu gerove ir gyvenima atviroje be paslapciu salyje. Noreciau, kad butu atskleistos KGB agentu pavardes dabar o ne po 100 metu, kaip musu prezidente nusprende pati be valstybes pilieciu.. Manau tai yra svarbu ne tik man bet ir kiekvienam lietuvos pilieciui kuriam rupi kas pardave ir kas naikino musu valstybe is vidaus… Esu garantuotas, prezidente prieme sita sprendima nes turi bijoti kas ten parasyta… po 100 metu nebus laikas nubausti ir patraukti tokius zmones is musu valstybes valdymo.

Atstovaujamosios demokratijos keitimą į tiesioginę demokratiją.

Tas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Konstitucijoje laiduojama teise bei Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 2 straipsnio 1 punkto nuostatomis, kreipiamės į Lietuvos Respublikos seimą su prašymu priimti sprendimą ir surengti piliečių referendumą dėl esamos atstovaujamosios demokratijos keitimą į tiesioginę demokratiją. Kelios citatos iš mūsų konstitucijos: „Valdžios įstaigos tarnauja žmonėms“, „Valstybės institucijoms ar pareigūnams visi asmenys lygūs“, Piliečiai „turi teisę lygiomis sąlygomis stoti į valstybinę tarnybą“. „Teisėjai, nagrinėdami bylas, klauso tik įstatymo“. Vis dar tikite ką skaitote ar cituoti toliau? Realybėje, pamažu einame link to, kad iš visų demokratijos teisių mums liks tik viena, susikrauti lagaminus ir išvykti svetur. Tiesioginė demokratija – vienintelis būdas palaipsniui gerinti visuomenės politinę situaciją tuo pačiu ribojant atstovaujamąją valdžią, korupciją, atsakomybės vengimą. Šios reformos mums reikia nedelsiant, nes į valdžią braunasi jėgos, kurios rinkėjus laiko neįgaliais ir kurios yra pasišventusios diegti tik jiems naudingus įstatymus. Ar tai kainuos? Taip. Ir ne tik finansiškai, mums patiems teks mokėti už savo klaidas tačiau aiškiai žinosime, kas už tai atsakingi tad palaipsniui teks išmokti spręsti išmintingiau. Tai – vienintelis būdas miniai vėl tapti tauta. O gal vis dar netikite, kad technologijų amžiuje tiesioginė demokratija negalima?

Verygos nušalinimas nuo pareigų

Gintare. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Manau visi sutiks, kad Veryga nesusitvarko su savo pareigomis. Jo sprendimai prasilenke su realybe. Reikia žmogaus kuris išmanytų savo pareigas. Ir priimdamas įstatymus galvos apie visus.

Kėdainiečiai už skaidrumą savivaldos politikoje

Karolina. Adresuota: Kėdainių r. savivaldybės tarybai

Raginame Kėdainių r. savivaldybės tarybos narius gegužės 8 d. posėdyje pritarti pataisoms, kurios garantuos kėdainiečiams teisę stebėti savivaldybės Tarybos komitetų posėdžius tiesiogiai internete bei jų transliacijos įrašus. Nors komitetų posėdžiai privalo būti vieši, šiuo metu nėra jokios galimybės nei žiniasklaidos atstovams, nei piliečiams, besidomintiems Kėdainių r. vietos politika žinoti, kokios diskusijos vyksta Tarybos komitetuose, kokiais argumentais remiantis išrinkti Tarybos nariai komitetuose priima vieną ar kitą sprendimą, kuris įtakoja kėdainiečių gyvenimą. Komitetuose, skirtingai nei Tarybos posėdžio metu, kur kas išsamiau išdiskutuojami aktualūs teisės aktų projektai ir galimos jų pasekmės rajono gyvenimui. Todėl itin svarbu nedelsiant ištaisyti šį demokratijos trūkumą bei suteikti teisę viešai stebėti Tarybos komitetų posėdžius.