Švietimas 4 psl.

Anglų VBE 4 užduoties anuliavimas

Goda. Adresuota: Nacionalinis egzaminų centras

Atsižvelgiant į anglų kalbos VBE 4 klausymo užduoties sukeltą nepasitenkinimą mokinių tarpe dėl įrašo sudėtingumo bei prastos kokybės, prašome anuliuoti užduoties vertinimą.

Lietuvos švietimo darbuotojų reikalavimai

Rūta Andriuškevičienė, Lietuvos mokytojų sąjūdis; Andrius Navickas, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas, LR Vyriausybė, LR švietimo ir mokslo ministerija

Mes, mokytojai, nebegalime tylėti, nes Lietuvos švietimo sistema seniai nebėra prioritetinė sritis. Nuolatinių reformų pasekmė- nuosekliai prastėjanti ugdymo kokybė. Puiki idėja Lietuvai- paskelbti mokytojo profesiją prestižine iki 2025 m. niekaip nesiderina su Švietimo ir mokslo ministerijos veiksmais: nuolat pabrėžiamas nepasitikėjimas dirbančiais mokytojais. Švietimo sistema nebeturi atsinaujinančių resursų- jaunų žmonių, kurie norėtų rinktis mokytojo profesiją. Švietimo sistema artėja prie visiško chaoso, todėl mes, būdami atsakingi pieš mūsų visų vaikus, REIKALAUJAME: 1. Stabdyti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio įgyvendinimą nuo 2018 rugsėjo kaip neskaidrų, neparengtą ir nesuderintą su mokytojais bei mokyklų vadovais. 2. Mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modelyje turi būti atsižvelgta į šiuos principus: 2.1. Etatą sudaro 36 valandos, iš kurių ne daugiau kaip 18 kontaktinių valandų; 2.2. Etatas gali būti dalinamas tik išlaikant tą pačią kontaktinių ir nekontaktinių valandų skaičiaus proporciją; 2.3. Valandos etatui skaičiuojamos ne metams, o savaitei. 3. Nuo 2018 09 01 padidinti pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus 20 proc. ir sudaryti aiškų ir nuoseklų atlyginimų kėlimo planą, kad iki 2020 m. jie būtų suvienodinti su vidutine Europos Sąjungos šalių mokytojų alga. 4. Numatyti ne mažiau kaip šešias nekontaktines valandas ikimokyklinių ir priešmokyklinių įstaigų pedagogų etate. 5. Mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse, nurodant konkrečius skaičius ir terminus. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. pradėti mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse: 5.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų 1,5 – 3 metų grupėse – iki 10 vaikų, 3 – 7 metų grupėse – iki 15 vaikų; 5.2. bendrojo ugdymo mokyklų 1-4 klasėse – iki 22, 5 – 12 klasėse – iki 26 mokinių.    

NE privalomam mokyklos pradžios ankstinimui

VšĮ Vaiko psichologijos centras. Adresuota: Lietuvos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas

Peticija - konstitucinė piliečių teisė tiesiogiai dalyvauti valdant savo šalį. Pasinaudokime šia galimybe ir pasakykime, kad mūsų vaikai turi teisę turėti vaikystę be vadovėlių. Mes, žemiau pasirašiusieji, pasisakome už tai, kad vaikai Lietuvoje ir toliau mokyklą privalomai pradėtų lankyti nuo septynerių metų, kaip yra dabar, ką valdžia aktyviai siekia pakeisti. Mokyklą leisti lankyti nuo šešerių metų remiantis atskirų tėvų pageidavimu yra puiki galimybė norintiems savo vaikams ankstesnio akademinio ugdymo. Privalomai ankstinti visų Lietuvos vaikų mokyklos lankymą yra nepriimtina, pažeidžia vaikų teises ir jų fizinę bei psichologinę raidą. Reikalaujame: - atsisakyti sumanymo ankstinti privalomą vaikų ugdymą mokyklose nuo šešerių metų. - palikti esamą vaikų priėmimą į Lietuvos mokyklas privalomai nuo septynerių metų ir pasirenkamai nuo šešerių metų. Vietoje mokyklos ankstinimo siūlome gerinti Lietuvos vaikų ugdymo kokybę paprastais, pagrįstais ir efektyviais būdais: - Pasirūpinti geresniu mokinių ir pedagogų skaičiaus santykiu ugdymo įstaigose, kad grupėse/klasėse būtų po 8-12 vaikų vienam pedagogui. - Siekti, kad ugdymo įstaigose vaikai ir pedagogai gerai jaustųsi ir galėtų netrikdomai mokytis ir mokyti bet kurioje Lietuvos mokykloje. Mažiau dėmesio skirti programoms, pažymiams, reitingams, ugdymo įstaigas vertinti pagal vaikų, pedagogų ir tėvų pasitenkinimą. - Siekti, kad pedagogai galėtų daugiau savo darbo laiko skirti tiesiogiai vaikų auklėjimui ir ugdymui per pamokas, pertraukų metu ir po pamokų, o ne ataskaitų rašymui ir įvairių formų pildymui. Rengti pedagogus taip, kad nereikėtų nuolat tikrinti, kad galima būtų pilnai pasitikėti pedagogų darbu. - Šalia vaikų akademinio ugdymo sudaryti sąlygas vaikams pažinti pasaulį per patirtis ugdymo įstaigose ir už jų ribų, būti lauke ir žaisti aktyvius judrius žaidimus pertraukų metu ir po pamokų. Peticijos pagrindimas. Remiantis vaikų raidos psichologijos tyrimais vaikai turi būti ugdomi nuo pat gimimo ir svarbu skatinti tėvus ir pedagogus atsižvelgti į geriausias vaikų ikimokyklinio ugdymo formas – bendravimą, pokalbius, žaidimus, buvimą lauke, gamtoje, galimybes aktyviai judėti, tyrinėti, kurti, pažinti pasaulį, spręsti problemas. Joks formalaus ugdymo ankstinimas nepakeis šių esminių ugdymo formų. Pasaulyje vis daugiau kalbama, kad ankstyvas formalus akademinis ugdymas, mokant per anksti skaityti, skaičiuoti, rašyti, ne padeda tolesniam sėkmingam vaikų ugdymui, bet greičiau trukdo. Toks ugdymas neįgalina vaikų suformuoti adekvačių savireguliacijos, koncentravimosi, bendravimo ir gebėjimo mokytis įgūdžių, nepadeda vaikams išlaikyti mokymosi motyvacijos, susidaryti pasaulio pažinimo būdų. Per anksti koncentruojantis į konkrečias veiklas stabdomas vaiko iniciatyvumas ir kūrybiškumas, vaikai skatinami daugiau klausytis nurodymų ir dirbti su knyga, o ne iniciatyviai tyrinėti pasaulį ir atrasti pasaulio dėsnius per patyrimą. Tai skatina ne tik prastesnį akademinį išsilavinimą vyresnėse klasėse, bet ir silpnesnę psichinę sveikatą. Todėl svarbu nusimanyti vaikų psichologijos ir ugdymo srityje prieš priimant sprendimus, susijusius su vaikais. Mes turime rūpintis vaikyste kaip esminiu žmogaus ir visuomenės gerovės pamatu: gerinti vaikų galimybes saugiai gyventi miestuose, skirti dėmesio tėvų ugdymui, sudaryti geras sąlygas ugdytojams, tėvams ir kitiems, atsakingiems už rūpinimąsi vaikais, priimti vaikams palankius įstatymus. Kylančias problemas turėtume spręsti ten, kur jos yra, t.y., jei žemo socioekonominio statuso šeimų vaikai nepasiekia ugdymo įstaigų – tiesiogiai jiems padėti. Jei baigę mokyklas jaunuoliai neįsilieja į darbo rinką – stiprinti profesinį ugdymą. Sprendimai dėl vaikų gyvenimo ir mūsų visuomenės ateities turėtų būti priimami objektyvių mokslinių tyrimų pagrindu, o ne remiantis statistiniais skaičiais, asmeninėmis patirtimis, politikų užgaidomis ar paviršutinišku atsižvelgimu į kitų šalių praktikas (reikėtų pilnai išsiaiškinti pačias praktikas, jų kilmę ir poveikį bei ilgalaikį efektyvumą). Mūsų visuomenė nusipelnė kokybiškų sprendimų dabar, nes klaidas taisyti yra sunku ir brangu. VšĮ Vaiko psichologijos centras www.MesVaikystei.lt Peticija baigta.

išėjimui iš darbo NE

Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokykla. Adresuota: Pakruojo rajonno savivaldybė

Mokyklos dirėktore Nijolė Pupinienė parašė prašymą išeiti iš darbo ne dėl savo kompetencijos trūkumų. Mes, mokytojai ir mokinių tėvai, prašome Jūsų, Nijolės Pupinienės, likti Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokyklos direktorės pareigose. Jūsų vadovavimo mokyklai metu, tėvai ir darbuotojai jaučiasi saugūs, Jūs vadaovaujate pagal etikos ir moralės normas. Per tą laikotarpį apie Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokyklą sužinojo ne tik Lietuvos mokyklos, bet esame paminėti ir Europos muzikos pasaulyje.

Lygybė Kauno rajono vaikams!

Gyventojai. Adresuota: Kauno raj savivaldybė

Kauno rajone gyvenantys vaikai išskirtiniai ar tiesiog diskriminuojami? Kauno m. Gyvenantojai, turintys tris ir daugiau vaikų, kurie lanko Kauno m. Valstybinius darželius, gauna 50% legvatą maitinimui. Kauno m. Gyventojai, kurių vaikas lanko valstybinį darželį, turi pirmumo teisę tame pačiame darželyje antram vaikui. Kauno m. Gyventojai, kurių vaikai nepateko į valstybinį darželį , turi teisę gauti 100 eurų per mėnesį kompensaciją. Į 175 eurų dydžio kompensaciją galės pretenduoti mažesnes pajamas (iki 760 eurų per mėnesį) gaunančios šeimos. Kauno rajone, šie "įstatymai" negalioja! Peticija siekiama lygybes visos šalies vaikams!

Dalbajobiškoms reklamoms - ne

Adekvatus pilietis. Adresuota: Lietuvos Respublikos vyriausybė

Kviečiu pasirašyti peticiją, kurios tikslas - specialos adekvačių ir nuo klijų neapsvaigusių profesionalų (nepainiokit su LVŽS nariais) komisijos subūrimas. Šios komisijos tikslas - visų eterį pasiekiančių reklamų filtravimas ir skirstymas į "dalbajobiškas" ir "nedalbajobiškas". Dalbajobiškų reklamų autoriams skiriamos piniginės bei fizinės bausmės. Piniginės, kad negalėtų daugiau kurti so-called virusinių reklamų, o fizinės, kad prisiminę rykštes net ir nenorėtų prasidėti. Pirmoji reklama, kurią vertins naujoji komisija - https://www.youtube.com/watch?v=wtjMRSLCcSA Kviečiu pasirašyti peticiją bei dalintis ja su draugais! Apvalykim gimtą Lietuvą nuo šitos nesibaigiančios svetimos gėdos.

TAMO savivalė

A. Kunigonis. Adresuota: UAB Tavo Mokykla

Nuo Sausio 20 TAMO sistemoje buvo apmokestintas vidurkių palyginimas, kuris iki šiol buvo visą laiką prieinamas, tai reiškia TAMO nori užsidirbti iš mokyklų duomenų, nors jie neturi teisės prašyti sumokėti už mokyklos duomenis.

Alytaus Vidzgirio pagrindinės mokyklos išlikimui ir ateičiai - TAIP!

Inesa Kazakevičiūtė-Večkienė. Adresuota: Alytaus miesto ir rajono gyventojai

Alytaus Vidzgirio pagrindinės mokyklos išlikimui ir ateičiai - TAIP! Alytaus Vidzgirio pagrindinės mokyklos bendruomenė yra sunerimusi dėl savo mokyklos likimo. Vadovaujantis svarstymui teikiamu Alytaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo tobulinimo 2016–2020 m. bendrojo plano projektu, nuo 2019 m. rugsėjo 1-osios inicijuojamas Vidzgirio pagrindinės mokyklos likvidavimas. Mūsų bendruomenei ši planuojamo projekto nuostata yra nesuprantama, nepamatuota, nesprendžianti mokyklų tinklo pertvarkos iš esmės. Numatomo plano pakeitimas buvo priimtas paskubomis, su niekuo nepasitarus ir neišdiskutavus su švietimo ir mokyklos bendruomenėmis, nežinant kai kuriems miesto tarybos ar komitetų nariams. Vidzgirio mikrorajono gyventojų susisiekimas su mokykla. Vidzgirio pagrindinė mokykla yra įsikūrusi mokiniams patogioje vietoje – mikrorajono centre. Likvidavus mokyklą, iš bendruomenės bus atimta galimybė rinktis arčiausiai esančią ugdymo įstaigą, kurią vaikai gali pasiekti savarankiškai, tėvai bus priversti vežti vaikus į toliau esančias ugdymo įstaigas, tikimybė vaikams savarankiškai pasiekti mokyklą sumažės. Mokyklos infrastruktūra. Alytaus Vidzgirio pagrindinės mokyklos pastatas renovuotas, mokykla turi atnaujintą, standartus atitinkantį sporto aikštyną (stadioną), kabinetai ir kitos erdvės atitinka mokinių ugdymosi poreikius, įstaiga nuolat atnaujina IKT bazę, įkūrė ir pritaikė erdves mokinių poilsiui ir laisvalaikiui. Nuolat tobulina ir atnaujina ugdymosi aplinką. Mokykla yra atvira bendruomenei ir jos veikloms, renginiams. Mokinių skaičius mokykloje. Mokykloje sukomplektuota 12 klasių, priešmokyklinio ugdymo grupė, veikia 2 pailgintos darbo dienos grupės. Mokinių skaičius mokykloje mažėja, tai turime pripažinti, tačiau tai nulėmė per daugelį metų miesto valdančiųjų priimti sprendimai, mokyklų tinklo pertvarka ir reorganizavimas vyksta nuo 2005 metų. Tuomet mokykla pradėjo kovoti su jos reorganizavimo, uždarymo grėsmėmis, su tuo susijusiais gandais, todėl kai kurie tėvai nesiryžta rinktis mokyklos dėl nuolatinės įtampos. Ją toliau kelia laikinumo ir nepastovumo jausmas, baimė, kad vaikams reikės pakeisti ugdymo įstaigą, mokytoją. Į susidariusią situaciją labai skaudžiai reaguoja mokiniai, jų tėvai – visa mokyklos bendruomenė, susidūrusi su nežinomybe dėl mokyklos likimo. Mes, žemiau pasirašiusieji, prašome, kad būtų stabdomas neišdiskutuotas, jokiais konkrečiais argumentais nepagrįstas sprendimo projektas. Norime, kad būtų laikomasi anksčiau patvirtinto plano, kuriame buvo numatoma mokyklos reorganizavimo į progimnaziją galimybė, bet ne likvidavimas. Daugelis bendruomenės narių esame baigę šią mokyklą ir pagarbiai vertiname Vidzgirio pagrindinės mokyklos įtaką asmeniniam gyvenimui bei karjerai. Norime užtikrinti savo vaikams ir vaikaičiams galimybę pasinaudoti LR Konstitucijos ir Švietimo įstatymo teise mokytis pagal gyvenamąją vietą tėvų pasirinktoje mokykloje, nepatiriant nuolatinio streso dėl numatomo jos uždarymo.

Išsaugokime katalikišką Šv. Mato gimnaziją

R.Kapčiūniene. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas, LR Vyriausybė, LR Švietimo ir mokslo ministerija, Kauno savivaldybė

Mes, žemiau pasirašiusieji Šv. Mato gimnazijos bendruomenės nariai, reikalaujame, kad Kauno savivaldybė pratęstų panaudos sutartį ir Šv. Mato gimnazija galėtų veikti ir tęsti katalikišką ugdymą.

Už teisingą mokyklų finansavimą

L. Lauciutė. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas,LR Vyriausybė

Mes, Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos aštuntokai, projekto ,,Pažink valstybę“ dalyviai, manome, kad mūsų rajone netinkamai finansuojama mokyklų ugdymo aplinka. Galvojame, jog neteisinga, kad nuo 2009 metų mokyklų ugdymo aplinkai bei kitų biudžetinių įstaigų darbo užmokesčiui skiriama tik 11,5 mėn. biudžete numatytų finansavimo lėšų, o likusią dalį (0,5 mėn.) lėšų, skirtų darbo užmokesčiui, įstaigos turi sutaupyti. Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Konstitucijos 48 str., reikalaujame teisingo biudžeto paskirstymo mokykloms bei kitoms rajono biudžetinėms įstaigoms.