Švietimas 6 psl.

Prieš mokslo metų ilginimą

A.V. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ir Mokslo ministerija

Lietuvos Respublikos Švietimo ir Mokslo ministerijai Lietuvos Respublikos Švietimo ir Mokslo ministrei Jurgitai Petrauskienei PETICIJA Prieš mokslo metų ilginimą Pasirašydami šią peticiją, išreiškiame nepasitenkinimą Lietuvos Respublikos Švietimo ir Mokslo ministerijos noru ilginti mokslo metus, o tuo pačiu ir trumpinti atostogas. Manome, kad tai nėra priemonė gerinti mokymosi rezultatus ir geresnius pažymius. Abejonių kelia ŠM ministerijos teiginys: “Lietuva nelyderiauja pagal mokinių pasiekimus tarp geriausiųjų šalių”. Ar tai yra argumentas/pretekstas, kodėl reikėtų ilginti mokslo metus? Ar jūs bandote mumis rungtis tarpusavy, tarp šalių? Auginkime ne robotus, o žmones. Tuo pačiu abejojame, kad pratęsus mokslo metų trukmę, mokymosi kokybės kreivė kils. Veikiau tik kris. (Kaip pavyzdį galima imti Jungtinę Karalystę, kurioje mokymosi metai ilgesni, bet motyvacija mokytis dingsta žymiai ankščiau). Jei “mokymosi kokybė” – kertinis klausimas, tada verčiau prašome atsižvelgti kaip ir ko yra mokomi mokiniai, o ne skaičiuoti mokymosi dienas. Prašome dar sykį apsvarstyti sprendimą. Ačiū!

Mokslo metų ilginimas

Nepatenkintas moksleivis. Adresuota: Lietuvos respublikos mokslo ir švietimo ministerija

Daugelio moksleivių nepasitenkinimu, prašome neilginti mokslo metų.

STOP Atostogų ilginimui

Supykęs ant Pitrėninės. Adresuota: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

Mokslo metai jau buvo pailginti 1 savaitė (t.y. 5-7 dienomis). Bet švietimo ir mokslo ministrei to neužtenka pagal jos paskaičiavimus Lietuvos mokiniai mokosi per daug ir trumpai palyginus su kitomis ES valstybėmis, mes atostogas turime ilgiausias, o mokomės daugiausia. Bet šis apstraktus skaičius, kad Lietuvių atostogos ilgesnės yra netiesa ES šalyse vasaros atostogos trumpesnės, BET pvz.: Jungtinės Karalystės mokiniai per Kalėdas atostogauja tris savaitės, o Lietuvos 1. Jei norite pasinagrinėti visas JK atostogų datas: https://www.schoolholidayseurope.eu/school-holidays-2017-uk.html (ANGLIŠKAI) Jei norite pasinagrinėti visas Lietuvos mokinių atostogų datas: http://www.sdachas.lm.lt/wp-content/uploads/2016/06/MOKINIU_ATOSTOGOS_2016-2017.pdf Straipsnis apie mokslo metų ilginimą: http://www.delfi.lt/news/daily/education/ministre-lietuvoje-mokiniai-atostogauja-per-daug.d?id=73927622 P.s. Yra ir kitas būdas išspresti problemą be mokslo metų ilginimo. Tiesiog nuo 7-8 klasės panaikinti "nereikalingas" pamokas. Pvz.: muzika, dailė, technologijos, tikyba (ar etika) ir žmogaus saugą taip pat galima panaikinti ir klasės valandėlės, (jei mokyklose tokios yra). P.s.s. Estijoje yra lygiai tokia pati atostogų tvarka: https://www.schoolholidayseurope.eu/choose-a-country/estonia.html (ANGLIŠKAI)

Trumpesnėms mokinių atostogoms NE!

Nenoriu skelbtis. . Adresuota: Lietuvos Vyriausybė

Trumpesnėms mokinių atostogoms sakom ne!

Dėl priedų mokyklų psichologams už darbą su specialiųjų poreikių vaikais.

Jūratė Kniūkštienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

Švietimo ir mokslo ministro 2017 m.sausio 17 d. Nr. XIII-198 dėl švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinime“: "Tarnybinių atlyginimų ir tarifinių atlygių koeficientų didinimas darbuotojams, dirbantiems su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, darbuotojų, kuriems didinamas atitinkamas tarnybinio atlyginimo arba tarifinio atlygio koeficientas, pareigų sąraše nėra paminėti mokyklų psichologai. Sąraše paminėti Pedagoginių psichologinių tarnybų specialistai, dirbantys su specialiųjų poreikių vaikais, kuriems nustatomas 15–20 procentų priedai. Taip pat papildomi procentų tarnybinio atlyginimo priedai mokami bendrojo lavinimo mokyklų specialiesiems pedagogams, logopedams, mokytojams. Bendrojo lavinimo mokyklų vadovui arba vadovo pavaduotojui, atsakingam už darbą su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, taip pat tarnybinio atlyginimo koeficientas didinamas iki 5 procentų. Paminėti visi darbuotojai, dirbantys su specialiųjų poreikių vaikais, išskyrus mokyklų psichologai. Mokyklų psichologų nuomone, 15 - 20 procentų tarnybinių atlyginimų priedus turėtų gauti ir psichologai, dirbantys mokyklose. Mokykloje dirbančių psichologų funkcijos :  Vertina specialiųjų poreikių gebėjimus, rašo išvadas bei rekomendacijas (kai kuriose mokyklose psichologai vertina vaikų gebėjimus su WISC-III testu);  Dalyvauja mokyklų VGK komisijoje;  Konsultuoja specialiųjų poreikių vaikus;  Veda socialinių įgūdžių užsiėmimus spec. poreikių vaikams;  Konsultuoja specialiųjų poreikių vaikų šeimas;  Konsultuoja pedagogus, dirbančius su specialiųjų poreikių vaikais;  Skaito pranešimus, veda seminarus apie specialiuosius vaikų poreikius, sutrikimus ir pan.  Atlieka tyrimus apie specialiųjų poreikių vaikų psichinę savijautą mokykloje ir pan. Lietuvos mokyklų psichologai kreipiasi į visas atsakingas valdžios institucijas reikalaudami papildomų procentų tarnybinio atlyginimo priedų už darbą su specialiųjų poreikių vaikais.

Prieš Panevėžio dailės mokyklos ir Panevėžio muzikos mokyklos sujungimą.

Agnė Fedaravičiūtė. Adresuota: Panevėžio miesto savivaldybė

Prieš mokyklų sujungimą. Tai buvo svarstoma ne kartą, bet ši idėja buvo atmesta. Kiekviena iš šių mokyklų nenori prarasti savo identiteto, mažinti etatų ir griauti bendruomenių. Panevėžio dailės mokykla turi puikią reputaciją, mokiniai čia jaučiasi kaip antruose namuose. Muzika ir dailė yra skirtingos meno rūšys ir jos neturėtų būti maišomos. Palaikykite mokytojus ir mokinius!

DĖL KETINIMO REORGANIZUOTI PANEVĖŽIO MUZIKOS IR DAILĖS MOKYKLAS

Ramūnas Grikevičius. Adresuota: Panevėžio miesto savivaldybės taryba

Panevėžio Dailės mokyklos ir Panevėžio Muzikos mokyklos bendruomenės, nematydamos argumentuotų jungimosi priežasčių ir aiškių motyvų, kategoriškai nesutinka su skubotu Panevėžio miesto savivaldybės administracijos ketinimu reorganizuoti muzikos ir dailės mokyklas jas sujungiant. Mes, žemiau pasirašiusieji, nepritariame ketinimui sujungti Panevėžio Muzikos ir Dailės mokyklas.

Dėl Vilniaus m. Žvėryno gimnazijos 5-8 klasių išsaugojimo

Anželika Kučinskienė. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybė, Švietimo ir mokslo ministerija

Dėl Vilniaus m. Žvėryno gimnazijos 5-8 klasių išsaugojimo: Vilniaus miesto Žvėryno bendruomenė kategoriškai nesutinka su Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų pertvarkos 2016 – 2020 m. bendruoju planu, kuriuo siūloma panaikinti pagrindinio ugdymo I – ą pakopą ( 5 – 8 klases) Žvėryno mikrorajone. Mes, žemiau pasirašę Vilniaus Žvėryno bendruomenės nariai, prašome išsaugot galimybę penktų klasių mokiniams mokytis Žvėryno gimnazijoje pagal pagrindinio ugdymo programas (5-8 klasė) arčiausiai jų gyvenamosios vietos esančioje mokykloje ( Žvėryno gimnazijoje).

dėl lopšelio grupės įkurimo darželyje "Pelėdžiukas"

Vaidas Pukinskas. Adresuota: Vilniaus rajono merei

Vilniaus rajono Merei, Prašome atsižvelgti į vis gausėjančią ir jaunėjančią Pagirių ir aplinkinių rajonų bendruomenę ir jų lūkesčius. Labai didelė šio rajono jaunų šeimų problema yra lopšelio grupės nebuvimas šalia namų. Pagiriai turi labai puikų darželį "Pelėdžiukas", bet į jį vaikai yra priimami tik nuo 3 metų amžiaus. O kur dėti vaikus kai į darbą reikia grįžti po vaiko priežiūros atostogų, kurių maksimali trukmė tik 2 metai? Visų jaunų šeimų vardu, prašome įsteigti papildomą grupę vaikams nuo 1,5 metų amžiaus Vilniaus rajono darželyje "Pelėdžiukas"

Pirmojo Klaipėdos kapitino L.Stulpino skulptūros priglaudimas

Melnragės bendruomenė. Adresuota: Klaipėdos Uosto direkcijai: Klaipėdos miesto savivaldybė

Gerbiami melnragiečiai, klaipėdiečiai, nelikit abėjingi pirmojo Klaipėdos kapitono L.Stulpino skulptūros išvežimui į Telšius. Ji turi atitekti Klaipėdos gyventojams. Melnragės bendruomenė randa vietą šiai skulptūrai. Jos vieta numatyta 1-ojoje Melnragėje priešais Kultūros namus adresu Molo 60, Klaipėda. Jūrinė tematika neturi palikti Klaipėdos ir būtų išvežta į kitą miestą.