Švietimas 5 psl.

STOP Atostogų ilginimui

Supykęs ant Pitrėninės. Adresuota: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

Mokslo metai jau buvo pailginti 1 savaitė (t.y. 5-7 dienomis). Bet švietimo ir mokslo ministrei to neužtenka pagal jos paskaičiavimus Lietuvos mokiniai mokosi per daug ir trumpai palyginus su kitomis ES valstybėmis, mes atostogas turime ilgiausias, o mokomės daugiausia. Bet šis apstraktus skaičius, kad Lietuvių atostogos ilgesnės yra netiesa ES šalyse vasaros atostogos trumpesnės, BET pvz.: Jungtinės Karalystės mokiniai per Kalėdas atostogauja tris savaitės, o Lietuvos 1. Jei norite pasinagrinėti visas JK atostogų datas: https://www.schoolholidayseurope.eu/school-holidays-2017-uk.html (ANGLIŠKAI) Jei norite pasinagrinėti visas Lietuvos mokinių atostogų datas: http://www.sdachas.lm.lt/wp-content/uploads/2016/06/MOKINIU_ATOSTOGOS_2016-2017.pdf Straipsnis apie mokslo metų ilginimą: http://www.delfi.lt/news/daily/education/ministre-lietuvoje-mokiniai-atostogauja-per-daug.d?id=73927622 P.s. Yra ir kitas būdas išspresti problemą be mokslo metų ilginimo. Tiesiog nuo 7-8 klasės panaikinti "nereikalingas" pamokas. Pvz.: muzika, dailė, technologijos, tikyba (ar etika) ir žmogaus saugą taip pat galima panaikinti ir klasės valandėlės, (jei mokyklose tokios yra). P.s.s. Estijoje yra lygiai tokia pati atostogų tvarka: https://www.schoolholidayseurope.eu/choose-a-country/estonia.html (ANGLIŠKAI)

Trumpesnėms mokinių atostogoms NE!

Nenoriu skelbtis. . Adresuota: Lietuvos Vyriausybė

Trumpesnėms mokinių atostogoms sakom ne!

Dėl priedų mokyklų psichologams už darbą su specialiųjų poreikių vaikais.

Jūratė Kniūkštienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija

Švietimo ir mokslo ministro 2017 m.sausio 17 d. Nr. XIII-198 dėl švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinime“: "Tarnybinių atlyginimų ir tarifinių atlygių koeficientų didinimas darbuotojams, dirbantiems su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, darbuotojų, kuriems didinamas atitinkamas tarnybinio atlyginimo arba tarifinio atlygio koeficientas, pareigų sąraše nėra paminėti mokyklų psichologai. Sąraše paminėti Pedagoginių psichologinių tarnybų specialistai, dirbantys su specialiųjų poreikių vaikais, kuriems nustatomas 15–20 procentų priedai. Taip pat papildomi procentų tarnybinio atlyginimo priedai mokami bendrojo lavinimo mokyklų specialiesiems pedagogams, logopedams, mokytojams. Bendrojo lavinimo mokyklų vadovui arba vadovo pavaduotojui, atsakingam už darbą su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, taip pat tarnybinio atlyginimo koeficientas didinamas iki 5 procentų. Paminėti visi darbuotojai, dirbantys su specialiųjų poreikių vaikais, išskyrus mokyklų psichologai. Mokyklų psichologų nuomone, 15 - 20 procentų tarnybinių atlyginimų priedus turėtų gauti ir psichologai, dirbantys mokyklose. Mokykloje dirbančių psichologų funkcijos :  Vertina specialiųjų poreikių gebėjimus, rašo išvadas bei rekomendacijas (kai kuriose mokyklose psichologai vertina vaikų gebėjimus su WISC-III testu);  Dalyvauja mokyklų VGK komisijoje;  Konsultuoja specialiųjų poreikių vaikus;  Veda socialinių įgūdžių užsiėmimus spec. poreikių vaikams;  Konsultuoja specialiųjų poreikių vaikų šeimas;  Konsultuoja pedagogus, dirbančius su specialiųjų poreikių vaikais;  Skaito pranešimus, veda seminarus apie specialiuosius vaikų poreikius, sutrikimus ir pan.  Atlieka tyrimus apie specialiųjų poreikių vaikų psichinę savijautą mokykloje ir pan. Lietuvos mokyklų psichologai kreipiasi į visas atsakingas valdžios institucijas reikalaudami papildomų procentų tarnybinio atlyginimo priedų už darbą su specialiųjų poreikių vaikais.

Prieš Panevėžio dailės mokyklos ir Panevėžio muzikos mokyklos sujungimą.

Agnė Fedaravičiūtė. Adresuota: Panevėžio miesto savivaldybė

Prieš mokyklų sujungimą. Tai buvo svarstoma ne kartą, bet ši idėja buvo atmesta. Kiekviena iš šių mokyklų nenori prarasti savo identiteto, mažinti etatų ir griauti bendruomenių. Panevėžio dailės mokykla turi puikią reputaciją, mokiniai čia jaučiasi kaip antruose namuose. Muzika ir dailė yra skirtingos meno rūšys ir jos neturėtų būti maišomos. Palaikykite mokytojus ir mokinius!

DĖL KETINIMO REORGANIZUOTI PANEVĖŽIO MUZIKOS IR DAILĖS MOKYKLAS

Ramūnas Grikevičius. Adresuota: Panevėžio miesto savivaldybės taryba

Panevėžio Dailės mokyklos ir Panevėžio Muzikos mokyklos bendruomenės, nematydamos argumentuotų jungimosi priežasčių ir aiškių motyvų, kategoriškai nesutinka su skubotu Panevėžio miesto savivaldybės administracijos ketinimu reorganizuoti muzikos ir dailės mokyklas jas sujungiant. Mes, žemiau pasirašiusieji, nepritariame ketinimui sujungti Panevėžio Muzikos ir Dailės mokyklas.

Dėl Vilniaus m. Žvėryno gimnazijos 5-8 klasių išsaugojimo

Anželika Kučinskienė. Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybė, Švietimo ir mokslo ministerija

Dėl Vilniaus m. Žvėryno gimnazijos 5-8 klasių išsaugojimo: Vilniaus miesto Žvėryno bendruomenė kategoriškai nesutinka su Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų pertvarkos 2016 – 2020 m. bendruoju planu, kuriuo siūloma panaikinti pagrindinio ugdymo I – ą pakopą ( 5 – 8 klases) Žvėryno mikrorajone. Mes, žemiau pasirašę Vilniaus Žvėryno bendruomenės nariai, prašome išsaugot galimybę penktų klasių mokiniams mokytis Žvėryno gimnazijoje pagal pagrindinio ugdymo programas (5-8 klasė) arčiausiai jų gyvenamosios vietos esančioje mokykloje ( Žvėryno gimnazijoje).

dėl lopšelio grupės įkurimo darželyje "Pelėdžiukas"

Vaidas Pukinskas. Adresuota: Vilniaus rajono merei

Vilniaus rajono Merei, Prašome atsižvelgti į vis gausėjančią ir jaunėjančią Pagirių ir aplinkinių rajonų bendruomenę ir jų lūkesčius. Labai didelė šio rajono jaunų šeimų problema yra lopšelio grupės nebuvimas šalia namų. Pagiriai turi labai puikų darželį "Pelėdžiukas", bet į jį vaikai yra priimami tik nuo 3 metų amžiaus. O kur dėti vaikus kai į darbą reikia grįžti po vaiko priežiūros atostogų, kurių maksimali trukmė tik 2 metai? Visų jaunų šeimų vardu, prašome įsteigti papildomą grupę vaikams nuo 1,5 metų amžiaus Vilniaus rajono darželyje "Pelėdžiukas"

Pirmojo Klaipėdos kapitino L.Stulpino skulptūros priglaudimas

Melnragės bendruomenė. Adresuota: Klaipėdos Uosto direkcijai: Klaipėdos miesto savivaldybė

Gerbiami melnragiečiai, klaipėdiečiai, nelikit abėjingi pirmojo Klaipėdos kapitono L.Stulpino skulptūros išvežimui į Telšius. Ji turi atitekti Klaipėdos gyventojams. Melnragės bendruomenė randa vietą šiai skulptūrai. Jos vieta numatyta 1-ojoje Melnragėje priešais Kultūros namus adresu Molo 60, Klaipėda. Jūrinė tematika neturi palikti Klaipėdos ir būtų išvežta į kitą miestą.

Dėl moksleivių važiavimo miesto viešuoju transportu

Lilija Petraitienė. Adresuota: Klaipėdos miesto savivaldybės taryba

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai Klaipėdos miesto savivaldybės tarybai Siekiant užtikrinti aukštesnę mokymo kokybę, šeimos, auginančios vaikus kurie lanko mokyklą patiria dideles išlaidas vaikams vykstant į mokyklą ir iš jos. Taip pat, papildomos išlaidos patiriamos moksleiviams vykstant į papildomus, popamokinius užsiėmimus ir sporto būrelius. Visos šios lėšos gali būti panaudotos moksleivių mokymo priemonėms ir popamokinio ugdymo inventoriui. Mes, žemiau pasirašiusieji kreipiamės į Klaipėdos miesto savivaldybę su prašymu, kad būtų sudarytos sąlygos moksleiviams, besimokantiems Klaipėdos mieste esančiose mokyklose, naudotis miesto viešuoju transportu mokant simbolinį, 10 Eurų metinį mokestį.

Dėl socialinių pedagogų skaičiaus didinimo

V. Bagdonavičienė. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Šią peticija rašau, kaip būsima socialinė pedagogė. Kadangi studijuoju šią specialybę, žinau kokia reikalinga profesija yra socialinis pedagogas. Juk "socialinis pedagogas — vaiko socialinis asistentas, jo gerovės advokatas. Tai asmuo, įgijęs socialinio pedagogo (arba kompleksinį socialinio darbo bakalauro ir profesinį pedagogo) pasirengimą ir yra pasirengęs dirbti socialinėse institucijose, atliekančiose ugdymo funkcijas ir sugebančiose vykdyti socializacijos, ankstyvosios prevencijos, pagalbos prevencijos ir socialinės reabilitacijos programas bei sėkmingas socialines interakcijas įvairaus lygio socialinėse grupėse". (G. Kvieskienė, 2003) Vaikas yra pati pažeidžiamiausia visuomenės dalis ir reikia dėti visas pastangas, kad jis užaugtų pilnaverte, savimi pasitikinčia asmenybe. Šiuo metu socialiniai pedagogai, dažniausia, dirba mokyklose. O kaip kitokio tipo ugdymo įstaigos? Juk ten taip pat ugdomi mūsų visų vaikai. Ir būtent kitų tipų įstaigose yra daug daugiau socialinės rizikos vaikų ir jiems socialinis pedagogas yra labai reikalingas. Vaikai, kurie mokosi kitų tipų lavinimo įstaigose, užauga ir tampa mūsų visuomenės dalimi, tai kodėl jiems nesuteikus profesionalios pagalbos. Vaikai mūsų ateitis ir jei norime turėti darnia visuomenę su laimingais žmonėmis, būtina didinti socialinių pedagogų skaičių visų tipų ugdymo įstaigose. Netaupykime pinigų savo vaikų ir savo ateities sąskaita. Šiai problemai išspręsti reikia: 1. Nutarti ir patvirtinti, kad socialiniai pedagogai privalomi visų tipų ugdymo įstaigose.