Švietimas 5 psl.

Mokslo metu prailginimui - ne!

Kamilė S.. Adresuota: Lietuva

Nemanau, kad į stipriasnes šalis turėtume lygiuotis pratęstami mokslo metus. Nesvarbu kiek ilginsite juos, lietuviu mokslo žinios ir pasiekimai niekaip nepasikeis, jeigu neatsižvelgsite į tu stipriu šaliu mokymo sistema. Pasidomėkite kiek namu darbu jie užduoda, taip pat ir kokie jie būna, kokiomis veiklomis mokiniai užsiima, kokie yra vėdinimo įrenginiai, kaip dirba klasėse ir panašiai. Juk pagaliau, mes, 21 amžiaus mokiniai, mokinamės iš tokiu pat vadovėliu, iš kokiu mokinosi ne tik mūsu tėvai, bet ir Jūsu, Gerbiamieji Seimo nariai ir Švietimo ministrai :) Tikiuosi, kad atsižvelgsite ir į mūsu nuomones. Svarbu ne kiekybė, o kokybė!

Mokslo metų ilginimas

Martynas Č.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Švietimo ir Mokslo ministerijai

Pasirašydami šią peticiją, išreiškiame nepasitenkinimą mokslo metų ilginimu bei sąlygų dėl kuriu neatitinka mokymo kokybei. Lietuvos higienos normose yra numatyta, kad: 51.1. Mokymo klasėse, mokymo kabinetuose, aktų salėje oro temperatūra turi būti ne žemesnė kaip 18 °C ir šaltuoju metų laikotarpiu ne aukštesnė kaip 22 °C, o šiltuoju metų laikotarpiu ne aukštesnė kaip 28 °C ; 51.2. Sporto salėje oro temperatūra turi būti ne žemesnė kaip 15 °C ir šaltuoju metų laikotarpiu ne aukštesnė kaip 17 °C, o šiltuoju metų laikotarpiu ne aukštesnė kaip 24 °C; Mokyklose klasėse siekia temperatūra virš 28 °C, ir neatitinka higienos normų, o tuo labiau ne 5 moksleiviai klasėse sėdi pagalvokim ir apie tai. Taigi, pasirašom visi kas sutinka, šia peticiją, kad mokslo metų pabaiga pasibaigtų gegužės mėn.

Prieš Lions quest ,,Raktai į sėkmę" pamokas

Mokiniai . Adresuota: Švietimo ir mokslo ministerija

Teikiame prašymą panaikinti pamokas ,,Raktai į sėkmę'', nes manome, kad ši į ugdymo planą įtrauka pamoka švaisto mokinių laiką. Vietoj to, kad galėtumėme susikoncentruoti į artėjančius egzaminus, turime vykdyti ,,Raktai į sėkmę'' ugdymo programos namų darbus, laisvalaikio beveik nebeturime, nes norime gerai pasiruošti egzaminams. Taip pat nebėra laiko net komunikuoti su klasės auklėtojais, klasės draugais, aptarti problemas, o taip pat ir jas spręsti.

Anglú kalbos brandos egzaminas

Karolina Ozerčukaitė . Adresuota: Švietimo Mokslo Ministerija

Sveiki! Esu šių metų abiturientė ir esu sunerimusi dėl anglų kalbos valstybinio egzamino klausymo dalies ketvirtosios užduoties. Visų pirma, skirtas laikas pasižiūrėti užduotį egzamino metu buvo trumpesnis nei minutė. O būtent tiek žadama egzamino užduotyje. Toliau, įrašas, kuris įkeltas į jūsų puslapį skiriasi nuo įrašo, kuris buvo skirtas mums: balsas buvo neaiškus, kalbėjo itin greitai be jokių pauzių, ar intarpų. Tikiuosi, kad atsižvelgsite į visų šių metų dvyliktokų rūpestį dėl šio egzamino ir šią problemą išspręsime taikiai.

Anglų VBE 4 užduoties anuliavimas

Goda. Adresuota: Nacionalinis egzaminų centras

Atsižvelgiant į anglų kalbos VBE 4 klausymo užduoties sukeltą nepasitenkinimą mokinių tarpe dėl įrašo sudėtingumo bei prastos kokybės, prašome anuliuoti užduoties vertinimą.

Lietuvos švietimo darbuotojų reikalavimai

Rūta Andriuškevičienė, Lietuvos mokytojų sąjūdis; Andrius Navickas, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga. Adresuota: LR Prezidentė, LR Seimas, LR Vyriausybė, LR švietimo ir mokslo ministerija

Mes, mokytojai, nebegalime tylėti, nes Lietuvos švietimo sistema seniai nebėra prioritetinė sritis. Nuolatinių reformų pasekmė- nuosekliai prastėjanti ugdymo kokybė. Puiki idėja Lietuvai- paskelbti mokytojo profesiją prestižine iki 2025 m. niekaip nesiderina su Švietimo ir mokslo ministerijos veiksmais: nuolat pabrėžiamas nepasitikėjimas dirbančiais mokytojais. Švietimo sistema nebeturi atsinaujinančių resursų- jaunų žmonių, kurie norėtų rinktis mokytojo profesiją. Švietimo sistema artėja prie visiško chaoso, todėl mes, būdami atsakingi pieš mūsų visų vaikus, REIKALAUJAME: 1. Stabdyti etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio įgyvendinimą nuo 2018 rugsėjo kaip neskaidrų, neparengtą ir nesuderintą su mokytojais bei mokyklų vadovais. 2. Mokytojų etatinio darbo apmokėjimo modelyje turi būti atsižvelgta į šiuos principus: 2.1. Etatą sudaro 36 valandos, iš kurių ne daugiau kaip 18 kontaktinių valandų; 2.2. Etatas gali būti dalinamas tik išlaikant tą pačią kontaktinių ir nekontaktinių valandų skaičiaus proporciją; 2.3. Valandos etatui skaičiuojamos ne metams, o savaitei. 3. Nuo 2018 09 01 padidinti pedagoginių ir nepedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientus 20 proc. ir sudaryti aiškų ir nuoseklų atlyginimų kėlimo planą, kad iki 2020 m. jie būtų suvienodinti su vidutine Europos Sąjungos šalių mokytojų alga. 4. Numatyti ne mažiau kaip šešias nekontaktines valandas ikimokyklinių ir priešmokyklinių įstaigų pedagogų etate. 5. Mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse, nurodant konkrečius skaičius ir terminus. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. pradėti mažinti vaikų/mokinių skaičių grupėse/klasėse: 5.1. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų 1,5 – 3 metų grupėse – iki 10 vaikų, 3 – 7 metų grupėse – iki 15 vaikų; 5.2. bendrojo ugdymo mokyklų 1-4 klasėse – iki 22, 5 – 12 klasėse – iki 26 mokinių.    

NE privalomam mokyklos pradžios ankstinimui

VšĮ Vaiko psichologijos centras. Adresuota: Lietuvos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos Seimas

Peticija - konstitucinė piliečių teisė tiesiogiai dalyvauti valdant savo šalį. Pasinaudokime šia galimybe ir pasakykime, kad mūsų vaikai turi teisę turėti vaikystę be vadovėlių. Mes, žemiau pasirašiusieji, pasisakome už tai, kad vaikai Lietuvoje ir toliau mokyklą privalomai pradėtų lankyti nuo septynerių metų, kaip yra dabar, ką valdžia aktyviai siekia pakeisti. Mokyklą leisti lankyti nuo šešerių metų remiantis atskirų tėvų pageidavimu yra puiki galimybė norintiems savo vaikams ankstesnio akademinio ugdymo. Privalomai ankstinti visų Lietuvos vaikų mokyklos lankymą yra nepriimtina, pažeidžia vaikų teises ir jų fizinę bei psichologinę raidą. Reikalaujame: - atsisakyti sumanymo ankstinti privalomą vaikų ugdymą mokyklose nuo šešerių metų. - palikti esamą vaikų priėmimą į Lietuvos mokyklas privalomai nuo septynerių metų ir pasirenkamai nuo šešerių metų. Vietoje mokyklos ankstinimo siūlome gerinti Lietuvos vaikų ugdymo kokybę paprastais, pagrįstais ir efektyviais būdais: - Pasirūpinti geresniu mokinių ir pedagogų skaičiaus santykiu ugdymo įstaigose, kad grupėse/klasėse būtų po 8-12 vaikų vienam pedagogui. - Siekti, kad ugdymo įstaigose vaikai ir pedagogai gerai jaustųsi ir galėtų netrikdomai mokytis ir mokyti bet kurioje Lietuvos mokykloje. Mažiau dėmesio skirti programoms, pažymiams, reitingams, ugdymo įstaigas vertinti pagal vaikų, pedagogų ir tėvų pasitenkinimą. - Siekti, kad pedagogai galėtų daugiau savo darbo laiko skirti tiesiogiai vaikų auklėjimui ir ugdymui per pamokas, pertraukų metu ir po pamokų, o ne ataskaitų rašymui ir įvairių formų pildymui. Rengti pedagogus taip, kad nereikėtų nuolat tikrinti, kad galima būtų pilnai pasitikėti pedagogų darbu. - Šalia vaikų akademinio ugdymo sudaryti sąlygas vaikams pažinti pasaulį per patirtis ugdymo įstaigose ir už jų ribų, būti lauke ir žaisti aktyvius judrius žaidimus pertraukų metu ir po pamokų. Peticijos pagrindimas. Remiantis vaikų raidos psichologijos tyrimais vaikai turi būti ugdomi nuo pat gimimo ir svarbu skatinti tėvus ir pedagogus atsižvelgti į geriausias vaikų ikimokyklinio ugdymo formas – bendravimą, pokalbius, žaidimus, buvimą lauke, gamtoje, galimybes aktyviai judėti, tyrinėti, kurti, pažinti pasaulį, spręsti problemas. Joks formalaus ugdymo ankstinimas nepakeis šių esminių ugdymo formų. Pasaulyje vis daugiau kalbama, kad ankstyvas formalus akademinis ugdymas, mokant per anksti skaityti, skaičiuoti, rašyti, ne padeda tolesniam sėkmingam vaikų ugdymui, bet greičiau trukdo. Toks ugdymas neįgalina vaikų suformuoti adekvačių savireguliacijos, koncentravimosi, bendravimo ir gebėjimo mokytis įgūdžių, nepadeda vaikams išlaikyti mokymosi motyvacijos, susidaryti pasaulio pažinimo būdų. Per anksti koncentruojantis į konkrečias veiklas stabdomas vaiko iniciatyvumas ir kūrybiškumas, vaikai skatinami daugiau klausytis nurodymų ir dirbti su knyga, o ne iniciatyviai tyrinėti pasaulį ir atrasti pasaulio dėsnius per patyrimą. Tai skatina ne tik prastesnį akademinį išsilavinimą vyresnėse klasėse, bet ir silpnesnę psichinę sveikatą. Todėl svarbu nusimanyti vaikų psichologijos ir ugdymo srityje prieš priimant sprendimus, susijusius su vaikais. Mes turime rūpintis vaikyste kaip esminiu žmogaus ir visuomenės gerovės pamatu: gerinti vaikų galimybes saugiai gyventi miestuose, skirti dėmesio tėvų ugdymui, sudaryti geras sąlygas ugdytojams, tėvams ir kitiems, atsakingiems už rūpinimąsi vaikais, priimti vaikams palankius įstatymus. Kylančias problemas turėtume spręsti ten, kur jos yra, t.y., jei žemo socioekonominio statuso šeimų vaikai nepasiekia ugdymo įstaigų – tiesiogiai jiems padėti. Jei baigę mokyklas jaunuoliai neįsilieja į darbo rinką – stiprinti profesinį ugdymą. Sprendimai dėl vaikų gyvenimo ir mūsų visuomenės ateities turėtų būti priimami objektyvių mokslinių tyrimų pagrindu, o ne remiantis statistiniais skaičiais, asmeninėmis patirtimis, politikų užgaidomis ar paviršutinišku atsižvelgimu į kitų šalių praktikas (reikėtų pilnai išsiaiškinti pačias praktikas, jų kilmę ir poveikį bei ilgalaikį efektyvumą). Mūsų visuomenė nusipelnė kokybiškų sprendimų dabar, nes klaidas taisyti yra sunku ir brangu. VšĮ Vaiko psichologijos centras www.MesVaikystei.lt Peticija baigta.

išėjimui iš darbo NE

Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokykla. Adresuota: Pakruojo rajonno savivaldybė

Mokyklos dirėktore Nijolė Pupinienė parašė prašymą išeiti iš darbo ne dėl savo kompetencijos trūkumų. Mes, mokytojai ir mokinių tėvai, prašome Jūsų, Nijolės Pupinienės, likti Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokyklos direktorės pareigose. Jūsų vadovavimo mokyklai metu, tėvai ir darbuotojai jaučiasi saugūs, Jūs vadaovaujate pagal etikos ir moralės normas. Per tą laikotarpį apie Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokyklą sužinojo ne tik Lietuvos mokyklos, bet esame paminėti ir Europos muzikos pasaulyje.

Lygybė Kauno rajono vaikams!

Gyventojai. Adresuota: Kauno raj savivaldybė

Kauno rajone gyvenantys vaikai išskirtiniai ar tiesiog diskriminuojami? Kauno m. Gyvenantojai, turintys tris ir daugiau vaikų, kurie lanko Kauno m. Valstybinius darželius, gauna 50% legvatą maitinimui. Kauno m. Gyventojai, kurių vaikas lanko valstybinį darželį, turi pirmumo teisę tame pačiame darželyje antram vaikui. Kauno m. Gyventojai, kurių vaikai nepateko į valstybinį darželį , turi teisę gauti 100 eurų per mėnesį kompensaciją. Į 175 eurų dydžio kompensaciją galės pretenduoti mažesnes pajamas (iki 760 eurų per mėnesį) gaunančios šeimos. Kauno rajone, šie "įstatymai" negalioja! Peticija siekiama lygybes visos šalies vaikams!

Dalbajobiškoms reklamoms - ne

Adekvatus pilietis. Adresuota: Lietuvos Respublikos vyriausybė

Kviečiu pasirašyti peticiją, kurios tikslas - specialos adekvačių ir nuo klijų neapsvaigusių profesionalų (nepainiokit su LVŽS nariais) komisijos subūrimas. Šios komisijos tikslas - visų eterį pasiekiančių reklamų filtravimas ir skirstymas į "dalbajobiškas" ir "nedalbajobiškas". Dalbajobiškų reklamų autoriams skiriamos piniginės bei fizinės bausmės. Piniginės, kad negalėtų daugiau kurti so-called virusinių reklamų, o fizinės, kad prisiminę rykštes net ir nenorėtų prasidėti. Pirmoji reklama, kurią vertins naujoji komisija - https://www.youtube.com/watch?v=wtjMRSLCcSA Kviečiu pasirašyti peticiją bei dalintis ja su draugais! Apvalykim gimtą Lietuvą nuo šitos nesibaigiančios svetimos gėdos.