NE - automobilių šviesoms dieną, ESANT GERAM MATOMUMUI:

5 438 PARAŠAI

Kategorija:

Važinėjimo su įjungtomis šviesomis praktika parodė, kad:

1. Sunkiau pastebimi pėstieji, dviratininkai, kliūtys, spec. tarnybų automobiliai, motociklai ( kaip žinome, jie lėtai nevažinėja), nes paskęsta šviesų jūroje, sunkiau teisingai įvertinti atstumą, ypač lenkiant.

2. Kuro sąnaudos lengviesiems automobiliams išauga 2-3 %, o spūstyse ir stovint prie šviesoforų – 10-15%. Išauga oro užterštumas - ypač miestuose, nes daug laiko stovima spūstyse ir prie šviesoforų (kuro sąnaudos priklauso tik nuo laiko, o ne nuo nuvažiuoto atstumo ar greičio);

3. Manevruojant, neberodomi posūkiai, magistralėse pastebima tendencija: kad išsiskirtų iš aplinkinių, greitai važiuojantys šviesas išjungia, arba įjungia tolimas ir priešrūkines;

4. Nebeliko būdo paženklinti automobilių, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį: velkančiojo, automobilių kolonų, kurios norėtu būti neperskirtos (laidotuvių, vestuvių, ir kt.)

5. Austrijos parlamentas atšaukė privalomą šviesų naudojimą dieną, kaip nepasiteisinusį ir padidinusį avarijų bei nukentėjusiųjų skaičių.

6. Sutrumpėja lempučių, akumuliatorių tarnavimo laikas, dėl nuolatinio temperatūros poveikio deformuojasi ir apsiblausia plastmasiniai žibintų reflektoriai – pablogėja kelio apšvietimas naktį;

7. Daugelis perdegusias lemputes pakeičia pigiomis ir nekokybiškomis, bet padidinto galingumo – dėl to akinami kiti vairuotojai, perkaista laidai, sutrūkinėja izoliacija, kyla gaisro pavojus.

8. Europos pėsčiųjų asociacijų federacija (Federation of European Pedestrian Associations) pasisakė prieš, nes tai mažina pėsčiųjų saugumą (nors tai įvesta prisidengiant ypač pėsčiųjų saugumu), teršia aplinką. [url=http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/consultations/drl_20060727/drl_fepa.pdf]http://ec.europa.eu/transport/roadsafety_library/consultations/drl_20060727/drl_fepa.pdf[/url]

9. Labiau pavargsta akys, o tuo pačiu ir patys vairuotojai, sumažėja dėmesys. Austrijos oftalmologų (akių gydytojų) tvirtai nustatyta, jog šviesos dieną ypač neigiamai veikia vyresnio amžiaus žmonių regėjimą. Keletą metų tyrę dieninių šviesų (DRL) poveikį eismui nustatė: DRL pablogina bet kokių tamsesnių objektų-pėsčiųjų, dviratininkų, kliūčių matomumą - bet kuriuo metu - bet kokioje geografinėje vietoje. Atšvaitai ir šviesą atspindinti apranga dieną negali būti „aktyvinta" DRL – todėl dirbantys
kelyje tampa mažiau pastebimi šviesų fone....

10. Priekinius žibintus tikslinga naudoti tiktai blogo matomumo sąlygomis (naktis, aušra, prieblanda, krituliai, rūkas). Tik išimtinis (esant blogam matomumui) tinkamų gerai sureguliuotų dieninių priekinių žibintų (be ryškių
šviesų) naudojimas deramoje situacijoje, gali pagerinti vairavimo sąlygas.

Visuomeninis judėjimas prieš šviesas dieną Lietuvoje:

[url=http://nesviesoms.xz.lt/]http://nesviesoms.xz.lt/[/url]
[url=http://nesviesoms.ten.lt]http://nesviesoms.ten.lt[/url]

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 Bronislovas K.... Masiuliui su proteliu netvarkoj, jei negesina tos atkatinės nesąmonės...
2 Saulius D.... Bepročiai, jūsų debillempės - nesąmonė ir nusikaltimas.
3 Janina L.... Protingi dieną į saulę nežibins. Lietuvą valdo bepročiai !
4 Saulius R.... Tikrai atsiras antilempinis kedys, jei ta nusikalstama nesąmonė tęsis...
5 Donatas K.... Sadauskis - ligonis, Butkė - žulikas atkatologas, Masiulė - tų pridurkų mazgotė.
6 Bronislovas S.... Atkatologe Masiuli, tavo debillempės užpiso juodai.
7 Aurelijus G.... Nenaudoju tų sadauskinių-masiulinių debillempių ir nežadu naudoti!
8 Žilvinas G.... Debilas tas Butkė, o dar didesnis debilas Masiulis, kad tęsia debillempių atkatus!
9 Raimondas Nut... Susmirdęs lempininkas masiulis niekaip negali atsisakyti komuniagos butkės atkatų... Brudas !
10 Mindaugas Rai... Butkė - atkatologijos sporto meistras, o masiulis - jo ir jo pyzdukų sabutylnykas. Ir atkatas žydi raudonai!