VU TVM nevienodam kainų už mokslą kilimui - NE!

8 PARAŠAI

Kategorija:

Šių metų gruodžio mėnesio 10 dieną įvyko Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklos (VU TVM) posėdis, kuriame buvo nuspręsta pakelti įmokos už studijas dydį.

Anksčiau buvęs mokestis dieninio skyriaus pirmakursiams, studijuojantiems tarptautinį verslą lietuvių kalba 3575 LTL, po posėdžio tapo 250 LTL didesniu (3780 LTL), studijuojantiems anglų kalba buvęs 3900 LTL mokestis, po posėdžio pabrango 275 LTL (4175 LTL).*

Tuo tarpu, antrajame kurse, dieniniame skyriuje lietuvių kalba studijuojantiems kaina kilo 540 LTL (nuo 3250 LTL iki 3790 LTL). Dieniniame skyriuje studijuojantiems anglų kalba kaina kilo 550 LTL (nuo 3315 iki 3865 LTL)*

Posėdžio metu tarybos narių, kurių tarpe ir trys studentų atstovai (antrakursis (VU TVM SA PIRMININKAS), trečiakursė, ketvitakursis), priimta naujoji tvarka neaplenkė ir pirmo bei antro kurso studentų vakariniame skyriuje, magistrantų.

Studentams nebuvo suteikta proga išreikšti savo nuomonės šiuo klausimu, kadangi jie nebuvo informuoti apie VU TVM tarybos pasėdžio nagrinėjamus klausimus.

Jau patvirtintas sprendimas nebuvo paskelbtas tituliniame VU TVM interneto svetainės puslapyje, kuriame skelbiamos studentams aktualiausios naujienos.

Kainų kilimas nėra tolygus. Pirmo kurso studentams įmokos kilo perpus mažesnėmis sumomis, lyginant su antro kurso bei magistrantūros studijas einančių studentų įmokomis.

Vienintelė žinutė, kurią gavo studentai:
VšĮ Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla - tai universitetinė aukštojo mokslo įstaiga jau 20 metų teikianti mokamas mokymo paslaugas. Siekdama atlikti pagrindines savo veiklos funkcijas, VU TVM turi disponuoti lėšomis siekiant tikslingai gerinti studijų kokybę, pritraukti aukštos kvalifikacijos dėstytojus, sukurti palankias sąlygas studijų procesui. Šių lėšų šaltinis - mokesčiai už studijas. Vadovaujantis studijų sutarčių, pasirašytų su studentais, nuostatomis, VU TVM turi teisę keisti mokestį už studijas ir kitus su studijomis susijusius mokesčius, juos proporcingai perskaičiuodama vadovaudamasi VU TVM Mokėjimo už studijas tvarka ir paskelbdama apie tai tinklalapyje likus ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų iki numatomos pakeistų mokesčių įsigaliojimo dienos, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisės aktais pakeistą MGL dydį arba bazinę mėnesinę algą ar bendrąjį Lietuvos vartojimo kainų indeksą ar Lietuvos Respublikos Statistikos departamento skelbiamą jo ekvivalentą (www.stat.gov.lt). 2007 m. buvo perskaičiuoti mokesčių dydžiai, pakilus MGL. Tai leido VU TVM gerinti studijų procesą. Ypatingai atkreiptinas dėmesys, kad 2009 m., lyginant su 2008 m., 10 procentų bus mažinamas VU TVM darbo užmokesčio fondas, o prekių ir paslaugų naudojimas mažinamas 15 procentų. Pagrindinės išlaidos bus skiriamos mokslo ir studijų kokybei. Iškilus klausimams, kreiptis į VU TVM Studijų skyrių, tel. 23-66-888, į buhalteriją tel. 23-66-886.

VU TVM administracija

Pastarasis pranešimas neatskleidžia nevienodų kainų kilimo priežasties.

Mes, Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklos studentai, REIKALAUJAME:

P E R R I N K T I STUDENTŲ ATSTOVUS Į VU TVM TARYBĄ VISUOTINIU STUDENTŲ BALSAVIMU (IKI VASARIO MĖNESIO).

S U R E N G T I NEEILINĮ VU TVM TARYBOS POSĖDĮ, KURIAME BŪTŲ PERSKAIČIUOJAMI ĮMOKŲ UŽ STUDIJAS DYDŽIAI (STUDENTUS ATSTOVAUTŲ NAUJAI IŠRINKTI ASMENYS).

I N F O R M U O T I VU TVM STUDENTUS APIE VU TVM TARYBOS NAGRINĖJAMUS KLAUSIMUS, PRIIMINĖJAMUS SPRENDIMUS, AKTUALIUS STUDENTAMS. JUOS TALPINTI Į PAGRINDINĮ VU TVM SVETAINĖS PUSLAPĮ NAUJIENŲ SKILTĮ.

*semestro kaina.

Pasirašyti peticiją

Laikas baigti karantiną (477)

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į kintančią situaciją dėl koronaviruso, visuotinį karantino režimą turi nedelsdama atšaukti. Todėl, kad: (1) Susirgimų skaičius Lietuvoje palaipsniui mažėja, situacija taisosi, taigi pagrindo laikyti visą šalį šiame ypatingame režime nėra. (2) Visuotinius karantinus viena po kitos atšaukinėja ir kaimyninės šalys – taip siekiama kuo greičiau grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo. (3) Karantino metu Vyriausybė atvirai leidžia diskriminuoti senjorus ir vyresnio amžiaus žmones – jų laisvalaikis bei profesinė veikla yra ribojamos. (4) Vis daugiau požymių, kad teisinis visuotinio karantino režimas valdantiesiems reikalingas ne dėl objektyvių priežasčių, o dėl artėjančių rinkimų ir didesnės valdžios – taip galima greičiau priimti ne visada būtinus ir reikalingus sprendimus, galią sutelkti nedidelės žmonių grupelės rankose. (5) Kelis kartus per dieną skelbiami vis nauji nurodymai ar rekomendacijos vargina ir sekina visuomenę, augina psichologinę įtampą, rodo apklausos. Visa tai nėra suderinama su atviros visuomenės principais. Priešingai, žmonių sąmoningumą reikia skatinti. (6) Reaguoti į viruso protrūkius, jei tokie būtų, galima kitais būdais – pavyzdžiui, skelbti tikslinius karantinus konkrečioje vietovėje ir panašiai. (7) Lietuvoje ir toliau reikia vykdyti aktyvią testavimų strategiją – tai leidžia matyti realią viruso cirkuliavimo visuomenėje situaciją ir, reikalui esant, ją suvaldyti.

Dėl interpeliacijos Alytaus miesto mero komandai (107)

Valerijus. Adresuota: Alytaus miesto savivaldybės tarybai ir merui

PETICIJA 2020-06-02 Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Alytaus miesto savivaldybės tarybą ir Alytaus miesto merą su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: Mūsų įsitikinimu, Alytaus miesto mero komandos – jo pavaduotojų, administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojos veikla bei neveiklumas, netinkamas susidariusių problemų sprendimas netenkina Alytaus miesto gyventojų ir kenkia Alytaus miestui, manome, kad jie savo darbais neparodė reikiamų gebėjimų, netinkamai vykdo savo pareigas pagal nustatytas veiklos sritis: -organizuojama pertvarka švietimo srityje destabilizavo visą švietimo sistemos darbą; -organizuojama pertvarka švietimo srityje sukėlė didelį ugdymo įstaigų darbuotojų, mokinių tėvų bendruomenių nepasitenkinimą ir įtampą; -meras viešai pripažino padarytas klaidas organizuojant švietimo pertvarką; -švietimo pertvarkos metu atsiradę laiko, žmogiškieji bei finansiniai nuostoliai; -neišspręstas žemės sklypų grąžinimo skandalas; -nepakankamas bendradarbiavimas su verslo įmonėmis ir jų kontrolė; -pasyvumas ir negebėjimas pritraukti realių investicijų į miestą; -nesikalbėjimas su visuomene, bendruomenių neįtraukimas į savivaldos veiklą; -nevyksta savivaldybės administracijos optimizavimo procesai; -neracionalus ir ydingas socialinės paramos lėšų panaudojimas; -neracionalus savivaldybės valdomo turto naudojimas; -neracionalus pavaldžių įstaigų reorganizavimas ir netinkama jų kontrolė; -neinicijuojami miestui reikalingi energetinio efektyvumo ir renovacijos projektai; -asociacijos Alytaus aeroklubas valdomo turto perėmimas prievartinėmis priemonėmis; -nepritarta administracijos direktoriaus ir savivaldybės administracijos 2019 metų veiklos ataskaitai. 2020 m. birželio 2 d. Alytaus miesto savivaldybės administracijoje yra užregistruotas identiškas turiniu „Sakalėlio“ bei „Drevinuko“ mokyklų bendruomenės inicijuotas pareiškimas Tarybai bei merui dėl interpeliacijos jo komandai su 631 parašais. Visi išvardinti Alytaus miesto savivaldybės veiksmai ir aplinkybės suteikia pagrindą reikalauti minėtų asmenų atsakomybės ir jų atstatydinimo. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją, netoleruodami netinkamo šių asmenų darbo, nekompetencijos ir neveiklumo reikalaujame artimiausiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje svarstyti Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojos Jurgitos Šukevičienės, Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojo Šarūno Klėgerio, Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Rolando Juonio ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Neringos Rinkevičiūtės atleidimo dėl pareikšto politinio nepasitikėjimo klausimus ir priimti atitinkamus tarybos sprendimus.