Dėl Vilniaus Energijos piknaudžiavimo

323 PARAŠAI

Kategorija:

Kreipimasis į LR Vyriausybę ir Vilniaus m. savivaldybę, LR Prezidentūrą,

dėl įmonės, galinčios esant ekonomikos krizei, įtakoti piliečių socialinę padėtį , tuo pačiu ir valstybės stabilumą ir nacionalinį saugumą.

Vilniaus žmonės tapo "Vilniaus energijos" darbuotojų, o gal ir savininkų nemokšiškumo ir godumo įkaitais. Kai praeitą kartą ši įmonė kėlė kainas apie 50 proc., teisinosi, kad nafta pabrango dvigubai. Kai dabar nafta yra atpigusi 2,5 karto, jie naudojasi kitais- dujų kainų argumentais. Visų pirma dujos nėra vienintelėjų naudojama žaliava. Antra,antra dolerio kursas nuo to karto, kai jie kėlė kainas, smarkiai nukrito.

Tai parodo, kad "Vilniaus energijos" akcininkai turi viziją tik pelnytis iš einamųjų piniginių srautų, juos pavertus grynuoju pelnu finansuoti akcininkų savo kitas veiklas. Viena iš jų yra "Ozo" verslo zona (beje būdama faktiškai valstybės nuosavybė, A.Zuoko administuojamos savivaldybės praktiškai neatlygintinai perleista privatiems juridiniams asmenims), kurioje statybų finansavimas ir būsimas rentabilumas, o kartu ir galimybė finansuoti bankų skolintomis lėšomis dabar strigo. Todėl, norint užtikrinti verslo sėkmę, akcininkai siekia bet kokia kaina užsitikrinti pajamų šaltinį iš savo valdomų įmonių resursų. Patogiausia tam yra panaudoti "Vilniaus energiją", nes čia apyvartiniai srautai- didžiausi.

"Vilniaus Energija" šiomis dienomis per žiniasklaidą skelbia, kad artėja bankroto būklė. Prašau Vyriausybės ir Vilniaus savivaldybės atsakingų skyrių pareigūnų, kad bankroto procedūros būtų įvykdytos kuo greičiau, o įmonė nacionalizuota ir atiduota efektyviai valdyti Vilniaus municipalinei valdžiai.
"Vilniaus Energijos" veikla ne kartą po privatizacijos parodė, kad jų savininkai nėra suinteresuoti vykdyti pagrindinės veiklos vystymą ir prigimtinę įmonės misiją. Investicijos pagrinde buvo nukreipiamos ne į veiklos racionalizavimą, šilumos tinklų infrastruktūros atnaujinimą, alternatyvių energijos šaltinių įsisavinimą, o į korumpuotos dirbtinai lojalizuojamos administracijos išlaikymui, grynojo pelno generavimui, akcininkų draugų įmonių, pasilinksminimo renginių rėmimui, savireklamai, naujų automobilių pirkimui ir pan. Pavyzdžiui, šiuo įmonei ir valstybei sunkiu laikotarpiu administracijos darbuotojams išmokamos iki 140 000 Lt siekiančios algos.

Kaip pilietis, Vilniaus gyventojas, visuomenės atstovas esu pasipiktinęs, kad šis miesto gyventojus aptarnaujantis verslas (beje, turintis monopolinį statusą) yra atiduotas į viešai susikompromitavusių, korupcija, kriminalinio ir administracinio pobūdžio nusikaltimais verslininkų, pagarsėjusių ir agresyviu lobizmu, rankas. Reikalauju, kad bankroto procedūros būtų inicijuotos ir atliktos kuo operatyviau, kartu sukuriant darbo grupes tyrimui dėl finansinio piknaudžiavimo, aplaidumo, korupcijos ir kitų galimų nusikalstamų faktų atlikti. Tai būtina siekiant, nebūtų ir toliau dramatiškai aštrinama socialinė padėtis visame Vilniaus mieste, o kartu ir valstybėje.

Kartu reikalaujame kompetentingų institucijų itin akylai tirti bei stebėti praeities ir dabartinius Vilniaus Energijos ryšius su Valstybine kainų komisija, kurie praeityje leido nepagrįstai išpūsti šilumos kainas.

# Vardas Komentaras
1 Gediminas
Turime sunkias Zuoko ir ''Rubikono'' valdymo pasekmes
2 Irena
Pritariame Peticijai! Vilniaus gyventojai tapo UAB "Vilniaus Energijos" godumo įkaitais. Vyksta lietuvių tautos genocidas, reikia naujo Sąjūdžio, arbos kitos pilietinės iniciatyvos.
3 Mantas
Komentras toks EISIU SEKO PJAUTI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4 Darius
vilniečiai, nebijokime, pasirašykime VISI, nejau negalime apsiginti nuo monoplistų savivalės?..
5 Antanas
tai gal kaip šiukles už gyvenamo ploto kvadratą tai čia atvirkščiai pradėkim skaičiuot
6 D.Bilotas
reikalaujame kompetentingų institucijų itin akylai tirti bei stebėti praeities ir dabartinius Vilniaus Energijos ryšius su Valstybine kainų komisija, kurie praeityje leido nepagrįstai išpūsti šilumos
7 Algis
Kai buvo -30 laipsniu ir dabar, kai yra 0 laipsniu, mokame kaip uz ta pati ir dar daugiau. Kiek galima taikstytis?
8 Lina
Tapsime nemokū, jei kainos dar pakil, o atlyginimai - bus mažinami
9 Ruslan
ticiajasi is zmoniu kaip tik gali. Kas bus tuoliau? Vel sakis madinga zodi "KRIZE"
10 Jolanta
[email protected] LIBERALIZUOKITE SILUMOS UKIO ISTATYMA! Leiskite nevarzomai atsisakyti centr. sil. tiekeju paslaugu. ir ne renovacijos, o individuali silumos apskaita ir galimybe ja reguliuoti svarbiau
11 Rolandas
Būtina liberalizuoti Silumos ukio istatyma - leisti gyventojams nevarzomai atsijungti nuo centralizuoto sildymo. Vartotojai turetu buti LAISVI pasirinkdami busto sildymo buda. Tai MUSU TEISE, tai ES t
12 O.Renevis
Manau, kad Vilniaus energija naudojasi savo monopolijos padetimi
13 Jolanta
kur matyta uz dabartini sildyma mes mokame 76kv/m 500 lt, negi dabar teks moketi 750??? Uz ka vaikus islaiyti, uz ka valgyti?
14 Vytautas
Nereaguoja į informacią nelegaliai pasididinusius gyvenamą plotą
15 Vladas
Kiek bebutu pelno, vis maza? Papildomi pinigai garantuotai nueitu atlyginimams ir dividendu mokejimui
16 M.Bernotas
Namie buti neimanoma +16 o kaina uz sildima kosmine!!!!!
17 Žibutė
Namuose +16, o sildymo kainos nelogiskos. Isvada: mes tiesiog atlyginimu fonda ju surenkam
18 GIEDRIUS
kada atsiras protingu. nesavanaudziu zmoniu, saziningu atliekanciu savo pareiga?
19 Z.
Pritariu, kad reikia keisti požiūrį į Dalkią. Ji turi pradėti dirbti efektyviau ir racionalizuoti šilumos gamybą bei nustoti verkšlenti ir naudojantis monopolinėmis sąlygomis kelti kainas vartotojams
20 Mindaugas
Jei jie brangins siulau visiems daugabuciams atsijungti nuo centralinio sildymo ir isirengti autonominius.

Laikas baigti karantiną (482)

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į kintančią situaciją dėl koronaviruso, visuotinį karantino režimą turi nedelsdama atšaukti. Todėl, kad: (1) Susirgimų skaičius Lietuvoje palaipsniui mažėja, situacija taisosi, taigi pagrindo laikyti visą šalį šiame ypatingame režime nėra. (2) Visuotinius karantinus viena po kitos atšaukinėja ir kaimyninės šalys – taip siekiama kuo greičiau grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo. (3) Karantino metu Vyriausybė atvirai leidžia diskriminuoti senjorus ir vyresnio amžiaus žmones – jų laisvalaikis bei profesinė veikla yra ribojamos. (4) Vis daugiau požymių, kad teisinis visuotinio karantino režimas valdantiesiems reikalingas ne dėl objektyvių priežasčių, o dėl artėjančių rinkimų ir didesnės valdžios – taip galima greičiau priimti ne visada būtinus ir reikalingus sprendimus, galią sutelkti nedidelės žmonių grupelės rankose. (5) Kelis kartus per dieną skelbiami vis nauji nurodymai ar rekomendacijos vargina ir sekina visuomenę, augina psichologinę įtampą, rodo apklausos. Visa tai nėra suderinama su atviros visuomenės principais. Priešingai, žmonių sąmoningumą reikia skatinti. (6) Reaguoti į viruso protrūkius, jei tokie būtų, galima kitais būdais – pavyzdžiui, skelbti tikslinius karantinus konkrečioje vietovėje ir panašiai. (7) Lietuvoje ir toliau reikia vykdyti aktyvią testavimų strategiją – tai leidžia matyti realią viruso cirkuliavimo visuomenėje situaciją ir, reikalui esant, ją suvaldyti.

Dėl interpeliacijos Alytaus miesto mero komandai (198)

Valerijus. Adresuota: Alytaus miesto savivaldybės tarybai ir merui

PETICIJA 2020-06-02 Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Alytaus miesto savivaldybės tarybą ir Alytaus miesto merą su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: Mūsų įsitikinimu, Alytaus miesto mero komandos – jo pavaduotojų, administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojos veikla bei neveiklumas, netinkamas susidariusių problemų sprendimas netenkina Alytaus miesto gyventojų ir kenkia Alytaus miestui, manome, kad jie savo darbais neparodė reikiamų gebėjimų, netinkamai vykdo savo pareigas pagal nustatytas veiklos sritis: -organizuojama pertvarka švietimo srityje destabilizavo visą švietimo sistemos darbą; -organizuojama pertvarka švietimo srityje sukėlė didelį ugdymo įstaigų darbuotojų, mokinių tėvų bendruomenių nepasitenkinimą ir įtampą; -meras viešai pripažino padarytas klaidas organizuojant švietimo pertvarką; -švietimo pertvarkos metu atsiradę laiko, žmogiškieji bei finansiniai nuostoliai; -neišspręstas žemės sklypų grąžinimo skandalas; -nepakankamas bendradarbiavimas su verslo įmonėmis ir jų kontrolė; -pasyvumas ir negebėjimas pritraukti realių investicijų į miestą; -nesikalbėjimas su visuomene, bendruomenių neįtraukimas į savivaldos veiklą; -nevyksta savivaldybės administracijos optimizavimo procesai; -neracionalus ir ydingas socialinės paramos lėšų panaudojimas; -neracionalus savivaldybės valdomo turto naudojimas; -neracionalus pavaldžių įstaigų reorganizavimas ir netinkama jų kontrolė; -neinicijuojami miestui reikalingi energetinio efektyvumo ir renovacijos projektai; -asociacijos Alytaus aeroklubas valdomo turto perėmimas prievartinėmis priemonėmis; -nepritarta administracijos direktoriaus ir savivaldybės administracijos 2019 metų veiklos ataskaitai. 2020 m. birželio 2 d. Alytaus miesto savivaldybės administracijoje yra užregistruotas identiškas turiniu „Sakalėlio“ bei „Drevinuko“ mokyklų bendruomenės inicijuotas pareiškimas Tarybai bei merui dėl interpeliacijos jo komandai su 631 parašais. Visi išvardinti Alytaus miesto savivaldybės veiksmai ir aplinkybės suteikia pagrindą reikalauti minėtų asmenų atsakomybės ir jų atstatydinimo. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją, netoleruodami netinkamo šių asmenų darbo, nekompetencijos ir neveiklumo reikalaujame artimiausiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje svarstyti Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojos Jurgitos Šukevičienės, Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojo Šarūno Klėgerio, Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Rolando Juonio ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Neringos Rinkevičiūtės atleidimo dėl pareikšto politinio nepasitikėjimo klausimus ir priimti atitinkamus tarybos sprendimus.

Atidėti taršos mokestį (44)

B.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Dėl esamos nepavydėtinos situacijos, ekonomikos nuosmukio, nedarbo augimo prašome jūsų, Lietuvos Respublikos seimo, apsvarstyti galimybę atidėti automobilių taršos/registracijos mokestį laikotarpiui, iki kol susitvarkys ir stabilizuosis karantino pasekmes. Naudotų automobiliu pramonės pardavimai yra ženkliai smukę, dėl aukščiau paminėtų priežasčių ir papildomas mokesčio įvedimas šiuo laikotarpiu suduos tik dar didesnį smūgį tiek gaunantiems mažesnes pajamas tiek naudotų automobilių pardavėjams. Atidedami mokestį, Lietuvos seimo nariai, parodytų puiku pavizdi, jog siekiama ne pasinaudoti proga gauti papildomas lėšas biudžetui, o stabilizuoti stipriai smulkusia ekonomiką ir padėti savo piliečiams atsistoti ant kojų. Automobilių registracijos / taršos mokesčio kainos nuo liepos 1 d. https://www.skaiciai.lt/auto/automobiliu-registracijos-mokestis/