Dėl konkurso organizavimo

Mes, žemiau pasirašiusieji konkurso dalyviai, kreipiamės į parodų paviljono Palangoje vietos užstatymo architektūrinės plėtros koncepcijos projekto konkurso organizatorius. Esame neabejingi Lietuvos architektūriniam vystymuisi, norime aiškumo ir konkretumo organizuojant tokio pobūdžio konkursus, ir, gindami viešąjį interesą, prašome atsižvelgti į žemiau išdėstytus pastebėjimus dėl šio konkurso organizavimo, recenzavimo ir vertinimo eigos, paaiškinti bei imtis reikalingų veiksmų padarytoms organizacinėms klaidoms taisyti.

Tai nėra protestas prieš laimėjusius darbus, tai yra atvirumo, aiškumo ir pagarbos reikalavimas visiems konkurso dalyviams.
___

Prašome paviešinti visų 74 darbų recenzijas, komisijos posėdžio protokolą bei kiekvieno komisijos nario vertinimus pagal sąlygose aprašytus kriterijus, kadangi:

1. Recenzentai, viešai aptardami darbus, kiekvienam skyrė ne daugiau 2 minučių: labai trumpai apžvelgė koncepciją, paminėjo darbo kodą, pobūdį (rekonstravimas ar nauja statyba), programos išpildymą.
Pagal konkurso sąlygų 40 punktą, „paskirti 2 (du) specialistai, kurie atlieka preliminarią pateiktų projektų atranką (įvertina formalų atitikimą konkurso sąlygoms), išanalizuoja pateiktus projektus ir referuoja apie juos vertinimo komisijai“.
Akcentuojame, kad recenzija - tai kritiškas kūrinio įvertinimas, o ne darbo apžvalga.

2. Recenzentai, pristatydami kai kuriuos projektus, klydo, nors jų minimi aspektai buvo aprašyti aiškinamuosiuose raštuose. Taip buvo parodyta nepagarba dalyviams, be to, atsiskleidė recenzentų aplaidumas.
Dalyviai nesulaukė jokių savo darbų vertinimų – nei iš recenzentų, nei iš komisijos. Neaišku, kokiais kriterijais remiantis komisija išrinko 15 (penkioliką) darbų iš vertinimui pateiktų 74 (septyniasdešimt keturių).

3. Pagal konkurso sąlygas, antruoju punktu įrašytas vertinimo kriterijus „Pastato (pastatų) ir aplinkos dermė“ (10 punktas). Tuo tarpu viešo „recenzavimo“ (arba - darbų apžvalgos) metu nebuvo naudojamas situacijos maketas, įstatant į jį autorių parengtus pastatų maketus, ir nebuvo kreipiamas reikiamas dėmesys į pastato santykį su kontekstu.
Turint omenyje trumpą vėliau vykusio komisijos posėdžio trukmę, turime pagrindo manyti, jog didesnioji dalis projektų taip ir nebuvo įstatyti į situacijos maketą; tai reiškia, jog realiai nebuvo vertintas pastatų kontekstualumas – dermė aplinkoje.

4. Taip pat didelių abejonių kelia pirmasis komisijos posėdis, kuris, nepaisant labai didelio darbų kiekio (74), užtruko tik maždaug 3 valandas, taigi, jei laikytume, kad buvo paminėti visi darbai, vienam darbui vidutiniškai buvo skiriama po dvi su puse minutės. Tiek komisija teužtruko iš 74 atrinkti 15 geriausių darbų.
Akivaizdu, jog projektų vertinimui skirtas laikas nebuvo adekvatus pateiktam darbų kiekiui išanalizuoti bei atrinkti geriausius projektus. Dėl to pagrįstai manome, jog vertinimo procesas vyko nesklandžiai ir nekokybiškai.
___

Laukiame Jūsų reakcijos į šį laišką, pasiaiškinimo dėl proceso eigos bei minėtų dokumentų paviešinimo. Taip pat tikimės, jog organizacinių trūkumų įvardijimas šioje peticijoje atkreips konkursų organizatorių dėmesį, skatins atsakingumą, skaidrumą bei pagarbą architektams organizuojant tokio pobūdžio renginius ir padės išvengti organizacinių klaidų bei nesusipratimų ateityje.

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 Giedrius J... Taigi, organizatorių ir dalyvių pagarba ir dėmesys darbui turi būti abipusis.
2 Linas T... sutinku ne su visais rašto teiginiais, bet recenzijos privalo būti.

Įspėjamieji ženklai prieš trikojus

A.Maceina. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog kelio ruožas, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, žymimi kelio ženklu „Automatinė greičio kontrolė“. Policija naudoja kilnojamus greičio matuoklius apie kuriuos nėra jokių įspėjamūjų ženklų, visoje europos sąjungoje apie tokius "radarus" įspėja ženklai. Taigi iškyla toks klausimas: - Jei jau esame europos sąjungoje ar neturėtų ir įstatymai buti vienodi? Pvz.: iš kur kitų ES šalių gyventojams žinoti apie tokią tvarką Lietuvoje? Ir kas atsakys jei koks kitos ES šalies pilietis važiuojantis tamsiuoju paros metu bus apakintas blykstės ir padarys auto įvykį? Jis nebus įspėtas apie jokius greičio matuoklius. Taigi nestatydami įspėjamūjų ženklų jūs netik nesilaikot KET (nes trikojus jūs taippat įrenginėjat trumpalaikiui naudojimui, sujungiat viską, sutveriat, nebūna juk taip,kad išimat iš bagažines patstatot ir veikia) bet ir keliat avaringas situacijas tamsiuoju paros metu.

KABLYS-KULTŪRAI

Pilietis. Adresuota: UAB Žibosa, Nacionalinė žemės tarnyba, Vilniaus miesto savivaldybė

Prašome, kad Vilniuje, Kauno g. 5, esančių Kultūros rūmų paskirtis nebūtų keičiama iš kultūrinės į administracinę. Prašome, kad pastato bei žemės ant kurios jis stovi paskirčių nesutapimas būtų sprendžiamas kitu būdu, nes akivaizdu, kad pakeitus paskirtį tik laiko klausimas kada bus renovuota pagal naująjį projektą, o tai reikštų, kad miestas neteks dar vienos unikalios, kultūrai skirtos, erdvės. Mes to nenorim! KABLYS - KULTŪRAI!