UŽ esminę paramos motinystei/tėvystei reformą, o ne procentinius išmokų mažinimus;

0 PARAŠAI

Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, Lietuvos Respublikos prezidentūra
Kategorija:

Nacionalinis Aktyvių mamų sambūris (NAMS), pažymi, kad Socialinės apsaugos ir darbo ministerija prisidengdama Sodros biudžeto reforma siekia nuo 2012 m. dar kartą mažinti motinystės(tėvystės) išmokas. NAMS mano, kad Ministerija bando eiti lengviausiu keliu ir vietoj to, kad išspręstų probleminius išmokų aspektus, tiesiog mažina jų dydžius.
Nesutikdamas su besikartojančiu tolesniu išmokų mažinimu, NAMS teikia savo siūlymus Lietuvos Respublikos Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetui (toliau – Komitetas) dėl socialinio draudimo reformos motinystės/tėvystės išmokų srityje.

NAMS įsitikinęs, kad Motinystės (tėvystės) išmokų finansavimas tik iš Socialinio draudimo sistemos (besidraudžiančiųjų ir mokančių įmokas sąskaita) yra nepagrįstas. Demografinės problemos yra svarbios tiek Valstybei, tiek tautai, tiek visuomenei, tiek kiekvienam šalies gyventojui. Tuo tarpu pagrindinė gimstamumo skatinimo našta tenka išskirtinai besidraudžiantiems Socialiniu draudimu. Lietuvoje nėra kitose šalyse galiojančios paramos šeimai: mokestinių lengvatų, išmokų vaikams ir t.t., finansuojamų iš Valstybės biudžeto.

NAMS siūlo iš esmės reformuoti paramos modelį pirmaisiais dvejais vaiko gyvenimo metais:
Motinystės (tėvystės) išmoką išskaidyti į dvi dalis:
a) pastoviąją išmokos dalį, mokamą dvejus metus kaip gimstamumą skatinančią ir paramos jaunoms šeimoms funkciją atliekančią išmokos dalį, MOKAMA IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO. Jos dydis būtų vienodas visoms asmenų grupėms į kurių gimstamumo skatinimą valstybė siektų investuoti. Siūlomas – 1,5 valstybės remiamų pajamų dydis (dabar 525Lt) kas mėnesį, mokamas dvejus metus.
b) kintamąją išmokos dalį mokamą IŠ SODROS BIUDŽETO, siekiant kompensuoti dėl vaiko priežiūros prarastas pajamas ar jų dalį apdraustiesiems (socialinio draudimo išmoka), įvertinant asmens pajamų mažėjimą/didėjimą dvejų metų laikotarpiu, atsižvelgiant į pokyčius darbo rinkoje. Išmokos perskaičiuojamos atsižvelgiant į pasikeitusį vidutinį darbo užmokestį Lietuvoje , bei skirtingą kompensuojamą darbo užmokesčio dalį pirmais ir antrais vaiko priežiūros metais (pirmais metais- 90 proc., antrais – 75 proc., išskaičiuojant pastoviąja išmokos dalį).
Maksimalios išmokos riba kiekvieno apdraustojo atžvilgiu būtų individuali ir priklausytų nuo jo turėtų pajamų, vidutinio darbo užmokesčio Lietuvoje atitinkamą laikotarpį bei apdraustojo turimo socialinio draudimo stažo. Maksimali įstatymu leidžiama išmoka būtų mokama tik ne mažesnes pajamas per paskutinius dvejus metus turėjusiam apdraustajam, kurio socialinio draudimo stažas ne trumpesnis kaip septyneri metai.

Aš, žemiau pasirašę, pasisakau:
UŽ esminę paramos motinystei/tėvystei reformą, o ne procentinius išmokų mažinimus;
UŽ finansinės gimstamumo didinimo atsakomybės perkėlimą Valstybės biudžetui;
UŽ vaiko teisių užtikrinimą augti su mama/tėte išsaugant Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatyme numatytą motinystės/tėvystės finansavimo trukmę (iki vaikui sueis 2m.).

# Vardas Komentaras
1 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
2 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
3 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
4 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
5 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
6 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
7 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
8 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
9 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
10 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
11 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
12 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
13 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
14 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
15 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
16 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
17 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
18 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas
19 Neskelbiama Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas

Sugrąžinkime Ošupio taką pėstiesiems ir dviratininkams (30)

Monciškės. Adresuota: Palangos savivaldybė

Tark TAIP, pasirašyk peticiją ir prisidėk prie Ošupio tako sugrąžinimo...

Uždaryti valstybės įmone REGITRA (8)

Neskelbemas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Tie kurie sutinka su šitos idėjos įgyvendinimu. Naikinti REGITROS monopolį...