PRIEŠ ŠILUMOS MONOPOLIJŲ KAINŲ DIKTATĄ

0 PARAŠAI

Kategorija:

sąskaitos už centrinį šildymą Lietuvoje siekia 80-90 proc. minimalios algos dydžio;

690 tūkst. šalies gyventojų gyvena žemiau skurdo rizikos ribos, o absoliuti dauguma šilumos vartotojų išleidžia šildymui virš 20-40 proc. savo pajamų;

šilumos verslo lobistai daro milžinišką įtaką Vyriausybei, Kainų ir energetikos kontrolės komisijai ir atskiroms savivaldybėms, kad jos teisiniais veiksmais nesiektų sumažinti kainas vartotojams;
Vyriausybės vykdoma daugiabučių renovacijos politika yra beviltiškai lėta, neskaidri ir neefektyvi;

kai kurios šilumos tiekimo įmonės Lietuvoje tampa globaliomis korporacijomis, kurios nėra kontroliuojamos nei vietos, nei centrinės valdžios, nei ES institucijų;

Skelbiame paramą Ukmergės savivaldybės ryžtingam žingsniui nutraukti gyventojams nepalankią sutartį su šilumos tiekėju UAB "Miesto energija" ir iki ketvirtadalio sumažinti kainas šilumos vartotojams. Tai reikšmingą precendentą, kuris turi padrąsinti visus vietos ir centrinės valdžios politikus tinkamai ginti vartotojų interesus, aktyviai derėtis su šilumos tiekėjais dėl šildymo kainų. Konstitucija garantuoja savivaldos laisvę, o remiantis vietos savivaldos įstatymo nuostatomis šilumos ir karšto vandens tiekimą teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja savivaldybė.

Smerkiame:

UAB "Miesto energija" neteisėtus veiksmus, dėl kurių vartotojams šilumos kaina per 8 metus padidėjo 128 proc. UAB "Ukmergės energija", vėliau pervadinta į UAB „Miesto energija“, su kuria Ukmergės savivaldybė 2000 metais pasirašė Ukmergės šilumos ūkio modernizacijos ir renovacijos sutartį, be savivaldybės žinios akcijas perleido globaliam koncernui "E-energija". Šios bendrovės įmonės tarp savęs skirstė ir dalijosi pajamas, tame tarpe ir gautas iš Ukmergės rajono šilumos ūkio, faktiškai valdė Ukmergės miesto šilumos tinklus, tarp tačiau su „E-energija“ Ukmergės savivaldybė neturi jokių teisinių santykių. Sutartis su „Miesto energija“ buvo nutraukta paaiškėjus, kad ji kartu su „E-energija“ skirstė ir dalijo pajamas tarp 20 fizinių ir juridinių asmenų, veikiančių skirtingose šalies ir pasaulio vietovėse, nevykdė sutarties su savivaldybe sąlygų, nesirūpino, kad mažėtų šilumos tiekimo sąnaudos bei kaina Ukmergės vartotojams - šilumos kaina ir gamybos sąnaudos per 9 metus padidėjo dvigubai. Grupės įmonės sukūrė mechanizmus, pagal kuriuos Ukmergės gyventojai iš dalies dengė šilumos ir karšto vandens kainą kito rajono vartotojams. Be to, UAB "Miesto energija" įkeitė viešą turtą bankui be savivaldybės leidimo. Vietoje šilumos ūkio modernizacijos, kuri turėjo vykti pagal pasirašytą sutartį, Ukmergės rajono šilumos ūkio vertė per 10 sutarties metų nuo 14 mln. litų nukrito iki 5 mln. lt. Pasikeitus Šilumos ūkio ir Vietos savivaldos įstatymams, 2009 metais savivaldybei pirmą kartą suteikta teisė dalyvauti nustatant tiekiamos šilumos kainą. Tada ir paaiškėjo ši informacija, kuri iki tol buvo teikiama tik Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai.

UAB "Miesto energija" pastangas žūtbūt likti Ukmergės savivaldybės šilumos tiekimo operatoriumi, nors ši įmonė seniai prarado savivaldybės ir gyventojų pasitikėjimą, su ja nutraukta viešo turto – šilumos tinklų - nuomos sutartis. Raginame teisėsaugos institucijas ištirti UAB "Miesto energija" smurtinius veiksmus prieš taikiai prie katilinių piketavusius Ukmergės miesto gyventojus.

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos atvirą pataikavimą privačiai bendrovei bei viešus aukštų valstybės pareigūnų pareiškimus, kuriuose savivaldybė kaltinama pažeidusi įstatymus, o gyventojai gąsdinami milijoninėmis baudomis. Šie veiksmai yra netoleruotini, kadangi civilinis Ukmergės savivaldybės ir privačios bendrovės ginčas yra sprendžiamas teisme ir tokiu būdu yra siekiama paveikti teismų sprendimus.

Atsižvelgiant į tai,

Reikalaujame, kad Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nedelsdama užtikrintų Ukmergės savivaldybei teisę tiekti šilumą Ukmergės gyventojams.

Raginame Seimą taisyti monopolistams tarnaujantį “ Šilumos ūkio įstatymą, kad kitos savivaldybės galėtų be baimės kontroliuoti šilumos tiekėjus ir derėtis dėl mažesnių kainų.




Peticijos autoriai yra Ukmergės miesto gyventojų bendruomenė, o taip pat kitų Lietuvos miestų gyventojai. Peticiją pasirašė įvairių miestų ir rajonų merai, didžiausių politinių partijų vadovai, visuomeninių judėjimų lyderiai, vartotojų organizacijų atstovai, Seimo nariai.

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras
1 Ligita
susivienykime prieš monopolininkus,kol dar ne vėlu...
2 Jolanta
UŽ INDIVIDUALIĄ ŠILUMOS APSKAITĄ IR GALIMYBĘ REGULIUOTI
3 Rolandas
Socialistinis Šilumos ūkio įstaymas turi būti liberalizuotas, leidžiant vartotojams niekieno nevaržomiems atsisakyti centralizuoti šilumos tiekimo. Arba bent jau įrengti individualią apskiatą.

Atšaukti privalomą saviizoliaciją jūreiviams po reiso (615)

Pavardenis. Adresuota: Sveikatos apsaugos ministerija

Jūreiviai, grįžę iš reiso, kur išbuvo neturėdami kontaktų virš 2 savaičių neturėtų būti verčiami saviizoliuotis grįžę namo! Jūreivių gyvenimas sustojo kovo mėnesį, nes nuo tada vienas šeimos narys visuomet turi arba dirbti arba izoliuotis nuo šeimos, nuo kitų žmonių. Daugelyje ES šalių jūreiviai iš darbdavio gauna pažymą apie darbą laive, ir jiems neprivaloma saviizoliuotis. Prašome peržiūrėti saviizoliacijos tvarką jūreiviams, grįžusiems iš reiso.

Prieš Plungės rajono ligoninės, vaikų skyriaus uždarymą. (377)

Viktorija. Adresuota: Plunges rajono savivaldybes merui Audriui Klišoniui

Plungės savivaldybė uždaro Plungės rajono ligoninės, vaikų skyrių. Plungės rajone yra daug vaikų, todėl norime turėti savo rajono ligoninėje vaikų skyrių, kad nereiktu važiuoti į kitų miestų ligonines.

Sprendimo paversti bendrabutį socialiniu būstu Bukiškio k. stabdymas (131)

Artūras. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybės administracija, Lietuvos Respublikos seimas, Finansų Ministerija, LR Vyriausybė, Vyriausioji Tarnybinės Etikos komisija

Turto bankas nemokamai perduoda Bukiškio bendrabutį, unikalus Nr. 4198-5068-1012, 1N5/p, bendras plotas 2370,31 kv. m), esantį Vilniaus r. sav., Avižienių sen., Bukiškio k., Mokyklos g. 6. Vilniaus rajono savivaldybės administracijai. Dabar jame planuojama įrengti 38 socialinius būstus. Žmonių, kurie patiria socialines problemas, negalima segreguoti sukišant į vieną daugiabutį. Problema yra ne soc. būsto atsiradime, bet būstų koncentracijoje. Vilniuje yra ne vienas rajonas (pvz. Pilaitė), kuriame akivaizdu, kad didelė koncentracija žmonių, kurie turi tam tikrų socialinių problemų, nesprendžia problemų, netgi atvirkščiai - jas didina bei sukelia socialinę atskirtį. Tai yra pagrindinis integracijos trūkumas. Prašome, kad VRSA (Vilniaus rajono savivaldybės administracija) nedelsiant stabdytų sprendimo priėmimą ir inicijuotų viešą klausimo svarstymą. Taip pat prieš priimant sprendimus šiuo klausimu - jų detales derintų su Bukiškio bendruomene. Šis pastatas reikalingas bendruomenės veikloms, apie jo likimą nebuvo diskutuojama su bendruomene ar bent jau kaimynais. Mes jaučiamės nesaugūs, kai neturime jokios informacijos apie tai, kas vyksta aplink.