PRIEŠ ŠILUMOS MONOPOLIJŲ KAINŲ DIKTATĄ

0 PARAŠAI

Kategorija:

sąskaitos už centrinį šildymą Lietuvoje siekia 80-90 proc. minimalios algos dydžio;

690 tūkst. šalies gyventojų gyvena žemiau skurdo rizikos ribos, o absoliuti dauguma šilumos vartotojų išleidžia šildymui virš 20-40 proc. savo pajamų;

šilumos verslo lobistai daro milžinišką įtaką Vyriausybei, Kainų ir energetikos kontrolės komisijai ir atskiroms savivaldybėms, kad jos teisiniais veiksmais nesiektų sumažinti kainas vartotojams;
Vyriausybės vykdoma daugiabučių renovacijos politika yra beviltiškai lėta, neskaidri ir neefektyvi;

kai kurios šilumos tiekimo įmonės Lietuvoje tampa globaliomis korporacijomis, kurios nėra kontroliuojamos nei vietos, nei centrinės valdžios, nei ES institucijų;

Skelbiame paramą Ukmergės savivaldybės ryžtingam žingsniui nutraukti gyventojams nepalankią sutartį su šilumos tiekėju UAB "Miesto energija" ir iki ketvirtadalio sumažinti kainas šilumos vartotojams. Tai reikšmingą precendentą, kuris turi padrąsinti visus vietos ir centrinės valdžios politikus tinkamai ginti vartotojų interesus, aktyviai derėtis su šilumos tiekėjais dėl šildymo kainų. Konstitucija garantuoja savivaldos laisvę, o remiantis vietos savivaldos įstatymo nuostatomis šilumos ir karšto vandens tiekimą teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja savivaldybė.

Smerkiame:

UAB "Miesto energija" neteisėtus veiksmus, dėl kurių vartotojams šilumos kaina per 8 metus padidėjo 128 proc. UAB "Ukmergės energija", vėliau pervadinta į UAB „Miesto energija“, su kuria Ukmergės savivaldybė 2000 metais pasirašė Ukmergės šilumos ūkio modernizacijos ir renovacijos sutartį, be savivaldybės žinios akcijas perleido globaliam koncernui "E-energija". Šios bendrovės įmonės tarp savęs skirstė ir dalijosi pajamas, tame tarpe ir gautas iš Ukmergės rajono šilumos ūkio, faktiškai valdė Ukmergės miesto šilumos tinklus, tarp tačiau su „E-energija“ Ukmergės savivaldybė neturi jokių teisinių santykių. Sutartis su „Miesto energija“ buvo nutraukta paaiškėjus, kad ji kartu su „E-energija“ skirstė ir dalijo pajamas tarp 20 fizinių ir juridinių asmenų, veikiančių skirtingose šalies ir pasaulio vietovėse, nevykdė sutarties su savivaldybe sąlygų, nesirūpino, kad mažėtų šilumos tiekimo sąnaudos bei kaina Ukmergės vartotojams - šilumos kaina ir gamybos sąnaudos per 9 metus padidėjo dvigubai. Grupės įmonės sukūrė mechanizmus, pagal kuriuos Ukmergės gyventojai iš dalies dengė šilumos ir karšto vandens kainą kito rajono vartotojams. Be to, UAB "Miesto energija" įkeitė viešą turtą bankui be savivaldybės leidimo. Vietoje šilumos ūkio modernizacijos, kuri turėjo vykti pagal pasirašytą sutartį, Ukmergės rajono šilumos ūkio vertė per 10 sutarties metų nuo 14 mln. litų nukrito iki 5 mln. lt. Pasikeitus Šilumos ūkio ir Vietos savivaldos įstatymams, 2009 metais savivaldybei pirmą kartą suteikta teisė dalyvauti nustatant tiekiamos šilumos kainą. Tada ir paaiškėjo ši informacija, kuri iki tol buvo teikiama tik Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai.

UAB "Miesto energija" pastangas žūtbūt likti Ukmergės savivaldybės šilumos tiekimo operatoriumi, nors ši įmonė seniai prarado savivaldybės ir gyventojų pasitikėjimą, su ja nutraukta viešo turto – šilumos tinklų - nuomos sutartis. Raginame teisėsaugos institucijas ištirti UAB "Miesto energija" smurtinius veiksmus prieš taikiai prie katilinių piketavusius Ukmergės miesto gyventojus.

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos atvirą pataikavimą privačiai bendrovei bei viešus aukštų valstybės pareigūnų pareiškimus, kuriuose savivaldybė kaltinama pažeidusi įstatymus, o gyventojai gąsdinami milijoninėmis baudomis. Šie veiksmai yra netoleruotini, kadangi civilinis Ukmergės savivaldybės ir privačios bendrovės ginčas yra sprendžiamas teisme ir tokiu būdu yra siekiama paveikti teismų sprendimus.

Atsižvelgiant į tai,

Reikalaujame, kad Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nedelsdama užtikrintų Ukmergės savivaldybei teisę tiekti šilumą Ukmergės gyventojams.

Raginame Seimą taisyti monopolistams tarnaujantį “ Šilumos ūkio įstatymą, kad kitos savivaldybės galėtų be baimės kontroliuoti šilumos tiekėjus ir derėtis dėl mažesnių kainų.




Peticijos autoriai yra Ukmergės miesto gyventojų bendruomenė, o taip pat kitų Lietuvos miestų gyventojai. Peticiją pasirašė įvairių miestų ir rajonų merai, didžiausių politinių partijų vadovai, visuomeninių judėjimų lyderiai, vartotojų organizacijų atstovai, Seimo nariai.

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 Ligita B... susivienykime prieš monopolininkus,kol dar ne vėlu...
2 Jolanta T... UŽ INDIVIDUALIĄ ŠILUMOS APSKAITĄ IR GALIMYBĘ REGULIUOTI
3 Rolandas T... Socialistinis Šilumos ūkio įstaymas turi būti liberalizuotas, leidžiant vartotojams niekieno nevaržomiems atsisakyti centralizuoti šilumos tiekimo. Arba bent jau įrengti individualią apskiatą.

Prašymas atšaukti likusius mokslo metus.

Ž. Vaitkus. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Atsižvelgiant į Lietuvoje besimokančių vaikų skaičių, ne visi turi galimybė prisijungti prie interneto, dienynai ,,lūžta" nuo per didelio apklausos skaičiaus, šalyje yra per 300 tūkst. mokinių, serveriai negali prijungti visų vienu metu. Pirmąją dieną nuotolinis ugdymo procesas prasidėjo su rimtais trukdžiais – nebepasiekiamos nuotolinio mokymo platformos, neveikia elektroninis dienynas. Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius jau prakalbo apie galimybę mokslo metus nutraukti anksčiau ir vaikus perkelti į kitas klases. „Mokslo metai kai kuriose šalyse yra užbaigiami, vaikai perkeliami į kitą klasę su mintimi, kad kitais metais mokymosi procesas bus intensyvesnis. Tokius variantus mes taip pat svarstome. Yra sudaryta komisija, kuri per porą savaičių turėtų įvertinti visas aplinkybes“, – pirmadienį LRT radijui sakė A. Monkevičius. Ministerijos duomenimis, trūksta apie 18 tūkst. kompiuterių vaikams iš šeimų, kuriose yra keli mokiniai

Prašymas atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus.

S. Kaunelis. Adresuota: LIetuvos Respublikos seimas

Dėl susiklosčiusios situacijos (Covid-19 viruso) Lietuvos Respublikos abiturientai kreipiasi į vyriausybę su prašymu atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus, savo prašymą grindžiame toliau išvardintais argumentais: Nuotolinis mokymas nesuteiks tokios pačios mokymosi kokybės kaip mokymas gyvai. Dauguma mokytojų yra senyvo amžiaus žmonės, kurie jei ir turi priėjimą prie nuotolinio mokymosi priemonių, tikrai nėra pajėgūs jomis adekvačiai operuoti. Tad iš nuotolinio mokymo, geriausiu atveju telieka nuotoliniu būdu perteikti namų darbai, be jokio dėstymo elemento. Natūraliai kyla klausimas: ar mokiniai pasiruoštų egzaminams, jei atėję į ugdymo įstaigas tegautų užduotis, be jokio paaiškinimo kaip jas atlikti? Egzaminų nukėlimas sukelia abiturientas papildomą stresą. Stresas, kaip žinoma ir taip stiprus faktorius, kuris įtakoja mokinių pasiekimus egzaminų metu, būtų tik dar labiau sustiprintas neužtikrintumo dėl žinių, įgytų atliekant pasiruošimą namų salygomis, bei dėl suspausto egzaminų grafiko. Šių veiksnių įtakotas streso faktorius, smarkiai atsilieptų abiturientų rezultatams. Vasaros vidurys nėra tinkamas egzaminų laikymui dėl laiko sąlygų, mat ugdymo įstaigos nėra pritaikytos operuoti vasaros metu, jose nėra sistemų, kurios užtikrintų darbui tinkamą temperatūrą. Nekyla abejonių, kad karštis tikrai neigiamai prisidėtų prie ir taip demoralizuotų abiturientų stovio. Stojimai į universitetus galėtų būti vykdomi pagal mokinių III-IV klasių vidurkius, nes dažniausiai vidurkiai yra panašūs į egzaminų išlaikymo rezultatus, mokiniai dirbdami nuotoliniu būdu galėtų gauti įvertinimus. Priešingu atveju nepasiruošę, streso apimti ir karščio veikiami abiturientai egzaminus išlaikytų žymiai praščiau nei leidžia jų tikrieji sugebėjimai. Toks jų žinių vertinimas būtų neadekvatus ir amoralus, didžiai neteisingas jaunosios kartos atžvilgiu.