Dėl naujausių Statybos įstatymo pataisų, rengiamo Teritorijų planavimo įstatymo, architektūros politikos formavimo.

0 PARAŠAI

Kategorija:

Dėl naujausių Statybos įstatymo pataisų, rengiamo Teritorijų planavimo įstatymo, architektūros politikos formavimo.


PETICIJA


Mes, architektai, nuolat patys siekiame ir kitus raginame siekti kokybės kuriant aplinką. To paties tikimės ir iš valstybės institucijų. Tačiau šių metų spalio 1 d. įsigaliojusios Statybos įstatymo ir statybos reglamentų pataisos bei kuriami nauji teritorijų planavimo reguliavimo dokumentai turi esminių trūkumų ir netoleruotinų ydų:
o Nemotyvuotai ištęstas statybos projektų derinimo ir leidimų statyti išdavimo terminas;
o Atsisakyta "vieno langelio" principo. Statinių projektų derinimas, sugrąžintas į uždarus kabinetus, tapo neskaidrus ir sunkiai kontroliuojamas;
o Pakeitimai radikalūs ir esminiai, tačiau nepasirengta jų įgyvendinimui: neveikia elektroninė "infostatybos" sistema, nebaigtos ruošti planavimo normos.
Mums, architektams, akivaizdu, kad taip bloginama projektų rengimo, taip pat ir rezultatų kokybė. Kenkiama ne tik projektavimo paslaugų teikėjams, smulkiajam statybos sektoriui, bet ir aplinkos įvairovei bei kokybei, ribojamos prigimtinės ir konstitucinės žmogaus teisės, ūkinės veiklos laisvės. Be to, neprognozuojamai ištęsus statybos leidimų išdavimo terminus, bus prarandamos ir Europos fondų lėšos, skirtos įgyvendinti griežtais reikalavimais apibrėžtus įvairaus lygio projektus.
Kuriami teisiniai mechanizmai yra netinkamo ir nepakankamo valstybės institucijų tarpusavio veiklos koordinavimo ir atsiribojimo nuo architektų bendruomenės bei jos organizacijų pasekmė. Aplinkos ministerijos vaidmuo šiame procese atrodo ypač neigiamai.

Pareiškiame, kad būtina:

o Panaikinti ydingas Statybos įstatymo nuostatas. Įtvirtinti skaidrumo, spartos ir efektyvumo kriterijus Statybos, Teritorijų planavimo įstatymuose ir kituose projektavimo procesą reguliuojančiuose teisės dokumentuose.
o Stabdyti naujo Teritorijų planavimo įstatymo įsigaliojimą, kol nebus parengti jame numatytų poįstatyminių aktų projektai.
o Naujas teisines normas rengti nuosekliai ir pagrįstai, liautis be aiškaus tikslo kaitalioti taisykles, kaip pakeistos detaliųjų planų ir jų brėžinių rengimo taisyklės, liautis reguliuot pavienes smulkmenas (šrifto tipus) ir reikalaut sąvokų iš nepatvirtintų dokumentų (“planavimo normų”). Tobulinant teisės aktus, nuodugniai ruoštis jų įgyvendinimui, kartu priimti juos detalizuojančias tvarkas, normas.
o Netoleruoti nekompetencijos rengiant teisės aktus, vykdant jų įgyvendinimo priežiūrą, taip pat projektuojant, planuojant. Šias veiklas turi atlikti profesionalai: architektai, dizaineriai, urbanistai, landšafto specialistai, susisiekimo sistemos specialistai ir jų nuomonė turi būti lemiama. Sprendimus architektūros ir urbanistikos klausimais turėtų priiminėt architektai ir urbanistai, kurių kvalifikacija patvirtinta atestavimo komisijose.
o Užtikrinti efektyvų bendradarbiavimą ir dialogą tarp valstybės institucijų ir architektų profesinę sritį atstovaujančių asociacijų.
o Valstybėje pagaliau turi būti įgyvendinama architektūros politika.

Įgaliojame Lietuvos architektų sąjungą ir Lietuvos architektų rūmus mūsų vardu aktyviai siekti paminėtų tikslų.

Laukiame operatyvaus valdžios institucijų atsakymo ir bendro darbo su šioms organizacijoms rezultatų.

# Vardas Komentaras
1 N.
Pritariu peticijai. Pakeitimai naujuose įstatymuose neapgalvoti.
2 Giedrė
architektų sąjunga turėtų atestuoti baigusius VGTU inžinerinę architektūrą
3 A.Survila
chaotiškas ir nereikalingas istatymo pakeitimas, buvo nusistovėjusi normali tvarka, dabar - visiškas jovalas
4 G.
Profesionalai turi būti įtraukti rengiant teisės aktus!
5 Michail
pilnai pritariu. bet kodel "Gali pasirašyti: Architektai"???
6 Rimantas
Pritariu, nes įstatymo leidybos, valstybės tarnautojų ir t.t. nekompetencija ir beraštiškumas, o taip pat patirties stoka bado akis ir daro žalą VALSTYBEI!
7 R.Regesienė
ką padarysi, reikia pagelbėti valstybinę algą gaunantiems, kurie nežino ką daro...
8 Andrius
reiktų labiau reglamentuoti derinančių žinybų darbą projekto leidime - kompetencija, atsakomybė
9 R.
valstybė rūpinasi tik pareigūnų interesais ir gerove, o deklaruodama kovą prieš korupciją įteisina sąlygas pastarajai klestėti. Lietuvai nebereikia piliečių - reikia tik korumpuotų pareigūnų. Idealu!!
10 R.Gudauskas
projektu derinimo laiko trumpinimui bei korupcijos stabdymo vardan
11 Kęstutis
Projektų derinimas nešiojant "iš kabineto į kabinetą" sukuria visas sąlygas neskaidriai veiklai, o nemotyvuoti terminai sukuria sąlygas valdininkams dėl formalių priežasčių piktnaudžiauti savo padėtim
12 E.Mikelevičius
Iš esmės pritariu, tik tekstas galėtų būti konkretesnis ir aiškesnis.. bet gerai, kad iš viso Klaipėda rado laiko ir parašė. Reikia tavrkos!
13 Gediminas
reikia kad architektai butu atstovaujami seime, geriausia, kad Aplinkos ministras butu architektas
14 Valentinas
Aplinkos ministerija faktas, kad nesusitvarko su darniu valstybės vystymo užduotimis nesusitvarko. Siulau šias užduotys pavesti Lietuvos architektų sąjungai.
15 P.Rimkienė.
Vilnius, tik nieko neparašyta apie statybų kokybę

Atiduokite Monroe ir Tali GRAŽINAI ? (1666)

Gražina. Adresuota: Aplinkos Apsaugos Departamento prie Aplinkos Ministerijos Klaipėdos valdyba

Katėms Monroe ir Talismanui reikalinga globa ir priežiūra, kuria gali pasirūpinti tik šeimininkė. Monroe reikalingas gydymas ir vaistai. Spec. Maistas. Visi dokumentai laikymui ir gyvenamosios sąlygos bus suteiktos 100% tad , prašau atsižvelgti į prašymus, ( parašus) juos sugrąžint, Gražinai Asipauskaitei. Neleiskite jas parduoti, tiems kas jas ruošiasi atimti! ....

PETICIJA – PRIEŠ LYČIAI NEUTRALIOS PARTNERYSTĖS ĮTEISINIMĄ (214)

Laisvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimui

Peticija PRIEŠ LYČIAI NEUTRALIOS PARTNERYSTĖS ĮTEISINIMĄ Už demokratiją, už vyro ir moters šeimą, už vaiko teisę augti su tėčiu ir mama Mes, žemiau pasirašiusieji, nesutinkame, kad referendumu neatsiklausus Lietuvos visuomenės būtų įteisinta lyčiai neutrali partnerystė ir taip pakeista šeimos samprata. Lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas nėra sprendimas dėl eilinio įstatymo. Konstitucijos 38 straipsnis skelbia, kad šeima yra valstybės ir visuomenės pagrindas. Lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas iš esmės keistų šį pagrindą, nes į teisinę šeimos sampratą įtrauktų tos pačios lyties poras. Šeimai skirtame Konstitucijos 38 straipsnyje minima tik santuoka, tėvystė, motinystė ir vaikystė, o kitokių šeimos pagrindų nėra paminėta. Todėl lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas Seimo priimtu įstatymu reikštų Konstitucijoje įtvirtintos tautos valios paneigimą, sukuriant naujus teisinius šeimos atsiradimo pagrindus. Nors šiandien daug kur skleidžiamas požiūris į šeimą kaip tik emociniais ryšiais grįstą bet kokios lyties žmonių sugyvenimą, Lietuvoje tokį požiūrį palaiko maža dalis visuomenės. Įteisindamas palaikymo visuomenėje neturintį ir Konstitucijoje nenumatytą šeimos kūrimo pagrindą – partnerystę tarp tos pačios lyties asmenų – Seimas grubiai viršytų savo galias ir tautos suteiktą mandatą. Lietuvos Konstitucijos autoriai ir Konstituciją priėmusi tauta suprato, kad yra dvi lytys, jos papildo viena kitą, o vienintelis šeimos modelis yra vieno vyro ir vienos moters sąjunga bei jų vaikai (vieniši tėvai su vaikais patenka į šią šeimos sampratą). Iš vyro ir moters sąjungos, tėvystės ir motinystės kylanti šeima objektyviai skiriasi nuo kitų bendro gyvenimo formų todėl, kad ji užtikrina visuomenės atsinaujinimą ir tęstinumą. Taigi ji tenkina ne tik privatų, bet ir viešąjį interesą. Visos kitos bendro gyvenimo formos yra skirtos privačių asmenų interesų tenkinimui ir negali pretenduoti į vyro ir moters sąjungai lygiavertį šeimos statusą. Vyro ir moters šeima sukuria natūralias prielaidas vaikams gimti ir augti jiems palankiausioje aplinkoje – kartu su savo tėvais. Lyčiai neutralios partnerystės įteisinimas ignoruotų prigimtinį vaiko interesą turėti tėtį ir mamą, nes deklaruotų, kad net šeimos kūrimo etape tai nėra siekiamybė. Toks teisinis reguliavimas valstybės prioritetą suteiktų ne vaikų, bet suaugusiųjų interesams. Valstybė, atsisakydama įteisinti lyčiai neutralią partnerystę, nepažeistų jokių tarptautinių dokumentų ar žmogaus teisių, nes tokių universalių žmogaus teisių nėra. Kiekviena valstybė yra laisva apibrėžti šeimą pagal savo visuomenės nuostatas. Tai pripažino ir LR Konstitucinis Teismas 2019 m. sausio 11 d. nutarime: „Konvencijoje nenustatyta bendra pareiga valstybėms dalyvėms vidaus teisėje užtikrinti tos pačios lyties asmenims galimybę sudaryti santuoką ar leisti partnerystę; šioje srityje valstybės naudojasi savo vertinimo laisve“. Teisingumo principas reikalauja vienodas situacijas traktuoti vienodai, o skirtingas – skirtingai. Todėl tos pačios lyties porų ir kitų ne šeimoje kartu gyvenančių asmenų praktines problemas galima spręsti įteisinant ne partnerystę, kuri kurtų šeimos santykius, bet susitarimą dėl bendro gyvenimo, kuris neimplikuotų šeimos teisinių santykių ir todėl nesudarytų pagalbinio apvaisinimo ar įsivaikinimo prielaidų tos pačios lyties poroms. Sprendimui neįteisinti lyčiai neutralios partnerystės įpareigoja pagarba objektyviai žmogaus prigimčiai, visų Lietuvoje gyvenančių tautų tradicijoms, didžiosios dalies piliečių moralinėms nuostatoms, o per tai ir pamatiniam demokratijos principui – piliečių valios atstovavimui. Todėl prašome Lietuvos Respublikos Prezidento ir Seimo narių: – balsuoti prieš bet kokius partnerystės įteisinimo projektus, o priimtus vetuoti; – tos pačios lyties porų ir kitų ne šeimoje kartu gyvenančių asmenų praktines problemas spręsti, priimant vadinamąjį Susitarimo dėl bendro gyvenimo projektą, kuris bendro gyvenimo santykius reguliuotų per jungtinės veiklos, o ne per šeimos institutą; – Lietuvos žmonių valią atvirai ir sąžiningai pasitikrinti surengiant referendumą dėl šeimos sampratos apibrėžimo tiesiogiai Konstitucijoje. ***PASTABA*** Tai peticija, kuri yra paskelbta Laisvos visuomenės instituto puslapyje. Prašome pasirašyti tik tuos, kurie dar to nepadarėte. Jei to paties asmens parašai dubliuosis, bus skaičiuojamas tik vienas.

NE Druskininkų miesto mokyklų tinklo pertvarkai ! (283)

Diana. Adresuota: Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai

Kategoriškai NESUTINKAME su Druskininkų mieste planuojama "Saulės" pagrindinės bei "Atgimimo" mokyklų tinklo pertvarkymo reforma, nes tai pažeidžia mūsų pasirinkimo teisę į švietimo įstaigos pasirinkimą pagal gyvenamąją vietą, vaikų saugų savarankiškumą, į jau sukurtą ilgametę saugią aplinką mūsų mokyklose, į pedagogų darbo vietų išsaugojimą, bei daug kitų argumentų faktišką konstatavimą. Pradinėje mokykloje negali būti daugiau nei 400 mokinių. Įvykdžius reformą, pradinė mokykla turėtų apie 700 mokinių. O tai jau blogai. Esame patenkinti ugdymo procesu savo mokyklose ir nenorime, kad būtų suardytos dviejų mokyklų bendruomenės. Nuoroda apie siūlomą reformą : http://www.manodruskininkai.lt/svietimas/pradedamas-rengti-druskininku-savivaldybes-bendrojo-ugdymo-mokyklu-tinklo-pertvarkos-2021-2025-metu-planas/ P.S. AGRESYVŪS IR ĮŽEIDŽIANTYS KOMENTARAI NETOLERUOJAMI ! PRAŠOM GERBTI VIENI KITUS !

Peticija dėl rengiamų Sporto įstatymo pataisų (55)

Jurga. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, ŠMSM, Aušrinei Armonaitei, Ingridai Šimonytei, LR Seimo jaunimo ir sporto reikalų komisijos pirmininkui V. Aleknai

Mes, sveikatingumo sektoriaus instruktoriai ir asmeniniai treneriai, reiškiame susirūpinimą dėl šiuo metu rengiamų Sporto įstatymo pataisų. Mes nebuvome kviečiami į šio, mums gyvybiškai svarbaus, dokumento aptarimą, nebuvo suteikta galimybė pareikšti savo nuomonę bei teikti pasiūlymus. Šiuo dokumentu mes naudojamės peticijos galimybe išreikšti demokratinę valią bei pateikti savo lūkesčius, reikalavimus. Tobulinamo Sporto įstatymo pataisose reikalaujame: 1. Įteisinti 2019 m. rugpjūčio 26 d. kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro direktoriaus įsakymu Nr. VI-154 patvirtintą „Turizmo, sporto, renginių ir poilsio paslaugų sektoriaus profesinis standartas“ (toliau – Standartas) apibrėžiantis visus sporto sektoriaus kvalifikacinius lygmenis profesinį standartą. 2. Įteisinti galimybę sveikatingumo sektoriuje dirbantiems asmenims rinktis profesinių kompetencijų įgijimo būdą (profesinių mokymų arba studijų būdu). 3. Be išlygų pripažinti kitose ES šalyse įgytas profesines kompetencijas, įgytas įvairių profesinių EKS lygių akredituotose mokyklose, ir suteikti galimybę dirbti Lietuvos sveikatingumo sektoriuje. 4. Šiuo metu dirbantiems sektoriuje pagal KKSD leidimus asmenims suteikti profesinį IV lygmenį, kuris ir po leidimų galiojimo (2024 m. rugsėjo 1 d.) leistų toliau dirbti sektoriuje, įsipareigojant kelti kvalifikaciją (pagal dabartinį Švietimo ministro aprašą – išklausant 96 akademines valandas per 5 metus (seminarai, paskaitos, kvalifikacijos kėlimo kursai)).