AB banko Snoras administravimo išlaidų sąmata

Ponui Neil Cooper
Lietuvos banko valdybos pirmininkui ponui Vitui Vasiliauskui
Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui ponui Andriui Kubiliui
Lietuvos Respublikos finansų ministrei poniai Ingridai Šimonytei
Kitiems susijusiems asmenis


ATVIRAS PAREIŠKIMAS

2012 m. sausio 6 dieną spaudoje paviešintais duomenimis ponas Neil Cooper pateikė, o Vilniaus apygardos teismas mašinaliai patvirtino laikiną trijų mėnesių bankrutuojančio AB banko SNORAS bankroto administravimo išlaidų sąmatą, kuri sudaro apie 61 mln.litų. Iš šios sumos net 31 mln. litų skirta pono Neil Cooper ir jo samdomų konsultantų honorarams, skaičiuojamiems pagal mums nesuvokiamo dydžio tarifus, siekiančius net iki 800-1000 eurų už valandą. Norėtume atkreipti Jūsų dėmesį, kad tokios sumos, kurias „konsultantams” rengiamasi mokėti už jų valandą darbo, gerokai viršija Lietuvos vidutinį mėnesinį darbo užmokestį bei iki dešimies kartų viršija Lietuvoje nusistovėjusias atitinkamų konsultantų paslaugų rinkos kainas. Kitos bankroto administravimo išlaidų sąmatų pozicijos taip pat kelia itin didelių abejonių ir neaiškumų.

Įvertinus šiandienos Lietuvos ekonominę situaciją, nurodyti skaičiai aiškiai prasilenkia su sveiku protu. Tokių „kosminio dydžio” sąmatų teikimas tvirtinti ir vadovavimasis jomis, o Lietuvos banko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės, kurių teikimu ir su kurių pritarimu ponas Neil Cooper ėmėsi administruoti bankrutuojantį AB banką SNORAS, neveikimas bei nevykę bandymai abstrakčiais pasamprotavimais pateisinti šiuos skaičius yra nesuderinami su viešuoju interesu, pažeidžia ne tik bankrutuojančio AB banko SNORAS kreditorių teises ir interesus, bet ir visų Lietuvos Respublikos mokesčių mokėtojų interesus.

Nemažiau stebina ir tai, kad visa tiksli informacija apie bankrutuojančio AB bankas SNORAS būklę, konkrečius atliekamus jame veiksmus, turto ir išlaidų pozicijas ir kitus susijusius faktus bei procesus laikoma didžiausia paslaptimi. Kodėl tai slepiate? Nuo ko? Ar aiškumas ir skaidrumas, Jūsų manymu, neturėtų būti esminiu principu šiame mums asmeniškai ir visai Lietuvai itin skausmingame procese?

Todėl raginame Jus nedelsiant peržiūrėti ir mažiausiai tris keturis kartus sumažinti bankrutuojančio AB banko SNORAS bankroto išlaidų administravimo sąmatą. Iš anksto dar prieš teikiant atitinkamą prašymą teismui viešai paskelbti, išsamiai paaiškinti ir svariai pagrįsti visas naujai teikiamos tvirtinti sąmatos eilutes, kad teismas ir kiti suinteresuoti asmenys galėtų įsitikinti jų pagrįstumu bei protingumu. O jeigu kuri nors dalis nebūtų įtikinamai pagrįsta, šios dalies nederinti ir netvirtinti.

Taip pat raginame visą bankroto procesą vykdyti skaidriai, viešai atskleisti visą reikšmingą informaciją ir detales apie faktinę banko būklę prieš nacionalizavimą, inicijuojant bankrotą bei po bankroto iniciavimo, paaiškinti kokie veiksmai ir kodėl dabar atlikinėjami su banko turtu ir ką toliau ketinama atlikti bent jau pačiu artimiausiu metu. Pašome išsamiai paaiškinti ir pagrįsti, kaip ketinama užtikrinti kreditorių interesų patenkinimą.

Siekiant išvengti tokių problemų ateityje, prašome nedelsiant įdiegti mechanizmą, pagal kurį visų kreditorių grupių atstovai bei visuomenės atstovai būtų įtraukti į visų reikšmingų sprendimų, susijusių su bankrutuojančio AB banko SNORAS bankrotu, priėmimą.

Tikimės Jūsų supratingumo, greito ir adekvataus sureagavimo į šį viešą pareiškimą.

Pagarbiai
Bankrutuojančio AB banko SNORAS kreditoriai ir kiti aukščiau įvardintomis negerovėmis susirūpinę Lietuvos mokesčių mokėtojai

# Vardas Komentaras
1 Vida
Visus atsakymus galima rasti knygoje John Perkins "Ekonomikos smogiko išpažintis"

Prieš kaukių dėvėjimą pradinukams pamokų metu (2706)

Gediminas. Adresuota: LR Vyriausybė

Prašau atšaukti nurodymą pradinukams dėvėti kaukes pamokų metu. Užtenka to, kad jie ir taip dėvi kaukes eidami į mokyklą, pertraukų metu. Juk valgydami mokykloje jas nusiima, bendrauja, žaidžia... Jie juk vaikai. Klasėje tikrai nėra būtina daryti tokių cirkų !!! Pabandykite patys užsidėti kaukę ir prabūti su ja nenusiimant pusę dienos, užteks kankinti mūsų vaikus! PRAŠAU NEVERSTI PAMOKŲ METU 1-4 KLASIŲ MOKINIŲ DĖVĖTI KAUKES !!!

Jurbarko smurtautojui - REALIĄ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĘ! (94)

Centro. Adresuota: Generalinė prokuratūra | Lietuvos Respublikos prokuratūra

Jurbarko prievartautojas negavo realios laisvės atėmimo bausmės, padarius tokį sunkų nusikaltimą prieš merginą. Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus už mažesnius nusižengimus žmogui gręsia realus laisvės atėmimas. Sulaikius M.I., jam buvo nustatytas 1,12 promilės girtumas. Tai taip pat sunkinanti aplinkybė. Atsiprašyti taip pat neatsiprašė asmeniškai, tai padarė per savo advokatą ir tai pasak tėvų neatrodė įtikinamai. Raginame Lietuvos Respublikos Generalinės prokuratūros kreiptis į Aukščiausią Teismą dėl teisingo nuosprendžio skiriant realią laisvės atėmimo bausmę.

Dėl apšviestų šaligatvių įrengimo Nemėžyje (23)

Indrė. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybė

Mes Nemėžio rajono gyventojai, labai prašome įrengti apšviestą šaligatvi- pesčiųjų- dviratininkų taką Nemėžyje (Baltarusių g - Sirokomlės g) ir pesčiųjų perėjas, kad aplinkiniai gyventojai galėtu saugiai keliauti iki viešojo transporto stotelių, o vaikai iki mokyklos. Nesutvarkyti kelkraščiai verčia pėsčiuosius pažeidinėti eismo taisykles, bei apsunkina eismą vairuotojams. Vaikai - keliaujantys į mokyklą dviračiais, paspirtukais ir pėsčiomis - turi eiti šalikele.

Dėl priemonių mažinti triukšmą sankirtoje su A5 Vakarų aplinkelio magistraliniu keliu (17)

R.. Adresuota: VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Vadovaujantis Europos sąjungos direktyvos 2002/49/EB reikalavimais buvo vertinta aplinkos triukšmo tarša valstybinės reikšmės magistralėje A5, kertančioje Kauno miesto teritoriją ir sudarančią jo vakarinį aplinkkelį. Minėto kelio metinis transporto priemonių srautas sudaro 11 600 475 (2018m), triukšmo lygis siekia Ldvn 86 dBA (2013m). Pastovaus triukšmo lygis prie gyvenamųjų pastatų fasadų esančių Kauno miesto aglomeracijoje Klovainių, J.Skvirecko, Bačkonių, Alytaus, Šiluvos, Kražių ir kt. gatvėse sudarė Ldvn 69,9 dBA (2012-2013m) viršijant tiek dienos, tiek vakaro, tiek nakties ribinius dydžius. Atkreiptinas dėmesys, kad garso slėgio Ldvn dydis išreiškia triukšmo taršos priklausomybę logaritmiškai, nakties reišmė yra viršijama 6,1 dB, tai reiškia 53% didesnį triukšmo lygį už leistiną. Tyrime nebuvo vertintas triukšmo lygis gyvenamosiose patalpose, kuriose atidarius langus didžiausia leistina riba būtų viršijama keletą kartų. Didėjant transporto srautams yra tikėtinas triukšmo taršos lygio didėjimas, kuris prognozuojama 2028m gyvenamųjų pastatų aplinkoje sudarys Ldvn 70,7 dBA. Minėtoje zonoje 2013m duomenimis gyveno 160 gyventojų. Gyvenamasis rajonas sparčiai plečiasi, statomi nauji namai, tikėtinas gyventojų skaičiaus augimas. Dėl triukšmo taršos nėra užtikrinama gyvenimo kokybė, kyla pavojus gyventojų sveikatai ir gyvybei. Pasaulio sveikatos organizacija savo publikacijose nurodo visą spektrą triukšmo poveikio sukeliamų lėtinių ir terminalinių susirgimų. Taip pat minėtoje zonoje Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu yra nustatyta Veršvų tylioji gamtos zona, kurios ~55% teritorijos veikia triukšmas viršijantis Ldvn 50 dBA. Pagal Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planą 2014-2018m buvo vertinamos triukšmo šaltinių poveikio valdymo galimybės. Kadangi aukščiau minėta aglomeracijos zona patenka į teritoriją, kurioje rodiklis Ldvn viršija higienos normos HN33:2011 apibrėžtus ribinius dydžius LAeqT, pagal Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymą būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, buvo priimtas dispozityvus sprendimas vakarinio miesto aplinkkelio – magistralės A5 keliamo triukšmo problemas spręsti techninėmis priemonėmis, įrengiant akustines sienutes. Buvo iškelti strateginiai tikslai gerinti aplinkos akustinę kokybę triukšmo taršos zonose. 2014m numatyta parengti akustinių sienučių vakariniame aplinkkelyje techninį projektą. Buvo pasirašyta paslaugų teikimo sutartis, atlikti modeliavimo darbai, 2014m vykdyti projektavimo darbai. Triukšmo sumažėjimo efektas, įgyvendinus triukšmo mažinimo priemones būtų pasiektas 100% teritorijos gyventojų. Žvelgiant į Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planą 2019-2023 taip pat į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sudarytą 2019-2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planą matome, kad minėtu laikotarpiu projekto tęstinumas nėra numatytas. Triukšmo taršos šaltinis yra valstybinės reikšmės magistralė A5 su didesniu nei 6 mln transporto priemonių srautu, ji nėra miesto teritorija, jos valdytojo ar įgaliotų pavaldžių įstaigų ir įmonių prašome imtis priemonių mažinti triukšmą ir užtikrinti higienos normoje reglamentuojamus ribinius lygius bei pateikti triukšmo prevencijos veiksmų planą zonoje į šiaurę nuo Šilainių pl. ir minėtos magistralės sankirtos.