LINČUI IR TEISĖJŲ ŠANTAŽAVIMUI – NE!

Lietuvos Respublikos Konstitucijoje aiškiai pasakyta:

„109 straipsnis
Teisingumą Lietuvos Respublikoje vykdo tik teismai.
Teisėjas ir teismai, vykdydami teisingumą, yra nepriklausomi.
Teisėjai, nagrinėdami bylas, klauso tik įstatymo.“

“114 straipsnis
Valstybinės valdžios ir valdymo institucijų, Seimo narių ir kitų pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų ar piliečių kišimasis į teisėjo ar teismo veiklą draudžiamas ir užtraukia įstatymo numatytą atsakomybę.“

Reikalaujame, kad šitų Konstitucijos nuostatų būtų griežtai laikomasi.
Jei kažkam nepatinka konkretus teismo sprendimas – jis turi teisę teikti apeliaciją aukštesnio lygmens teismui. Jei kažkokiai visuomenės grupei gaila to nepatenkinto sprendimu – tegu suranda arba savo lėšomis pasamdo jam advokatą, kad nepatenkintasis galėtų teisėtu būdu apgint savo interesus, o ne reikalauja atleisti nepatikusį teisėją, darydami spaudimą teismams.

Jei kažkam atrodo, kad konkretus teisėjas atliko nusikalstamą veiką – tegu kreipiasi į teisėsaugos institucijas su atitinkamos veikos įrodymais, bet to teisėjo sprendimus vis tiek gali vertint tik aukštesnio lygmens teismas, jei pateikta apeliacija.

Jei kažkam nepatinka kažkoks įstatymas arba atrodo, kad įstatymo trūksta, reikia teikti pasiūlymus Seimui, kad šis reikiamus įstatymus ar jų pataisas priimtų, o ne daryti spaudimą teismams, reikalaujant nesilaikyt galiojančių įstatymų.

Be to, Konstitucijos 31 straipsnyje sakoma:

„Asmuo laikomas nekaltu, kol jo kaltumas neįrodytas įstatymo nustatyta tvarka ir pripažintas įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu.“

Jei žmogus nenuteistas, jam negali būti taikomos sankcijos ir bausmės, įskaitant ir tokią bausmę, kaip to asmens vaiko atėmimas ar neatidavimas. Jei kažkam atrodo, kad atidavus vaiką jo nenuteistam ir niekuo nekaltinamam tėvui tam vaikui kyla kažkokia grėsmė, tai visuomenininkai ir visi privatūs asmenys turi daugybę būdų pasirūpinti vaiko gerove ir nenusižengdami minėtiems Konstitucijos straipsniams. Pavyzdžiui, jei netenkina valstybės teikiama parama motinoms su vaikais ar kontrolė, visuomeninės organizacijos ir atskiri piliečiai gali savo lėšomis ir iniciatyva pasirūpinti ir motinų profesiniu išsilavinimu, ir įdarbinimu, ir būstu, ir psichologine bei pedagogine pagalba ir motinoms, ir vaikams, taip pat reikiama tėvų elgesio kontrole. Priimkit pas save gyventi, duokit tinkamą darbą, pamokykit dirbti, mokėkit tinkamą atlyginimą, užtikrinkit visą kitą reikiamą paramą, prižiūrėkit, kaip atitinkami asmenys savo vaikus augina, jei jaučiat nepasitikėjimą, o ne linčiuokit neskundžiamom teismo nutartim išteisintus žmones.

Taigi, reikalaujame:

1)stabdyti linčą bei savivalę ir linčiuotojus bei savivaliautojus nubausti įstatymo nustatyta tvarka;

2)užtikrinti, kad būtų laikomasi įstatymų ir vykdomi teismų sprendimai;

3)bausti darančius spaudimą teismui, kaip numatyta pagal Konstitucijos 114 straipsnį;

4)užtikrinti, kad nepatenkinti teismų sprendimais savo interesus gintų įstatymų nustatyta tvarka ir kitokia tvarka reiškiamas nepasitenkinimas nebūtų toleruojamas;

5)užtikrinti, kad galimos teisėjų nusikalstamos veikos būtų skundžiamos ir tiriamos įstatymų nustatyta tvarka ir kad kitokia tvarka siekiamas tikslas kažkurį teisėją nubausti nebūtų toleruojamas;

6)užtikrinti, kad būtų priimti visi įstatymai, pagal kuriuos būtų galima priimti tinkamus teismo sprendimus, ir kad nebūtų toleruojamas spaudimas teismams reikalaujant nesilaikyti esamų įstatymų, nes kažkas nepatenkintas pagal juos priimtu sprendimu.

# Vardas Komentaras
1 jurate
Uz Teisine Valstybe, Uz vykdomus Teismu Sprendimus
2 Rimvydas
neleiskime aklai ir apmulkintai miniai atimti vaikus is ju motinu. Apginkime savo valstybe ir jos teisine sistema.
3 Lina
graugu žiūrėti,kad vaikas tasomas dėl politinio savanaudiškumo
4 Danutė
Aš už teisinę Lietuvos valstybę, neleiskime nusikaltėliams jos griauti!
5 N.
Saugokime teisnės Valstybės pamatus. Linčui griežta NE
6 atsakomybe
p.Irena,jei turite faktu apie teiseju santazavima,kodel slepiete?
7 Z.
Dabartiniai teismai nieko verti ir be visuomenės spaudimo vyktų visiškas savivaliavimas prisidengiant įstatymo vardu
8 Donaldas
tvarka turi buti atstatyta lietuvoje , jeigu nesilaikysime sios peticijos , laikau kad neliko pamatiniu valstybes vertybiu.
9 Kvailo
man pavažiavo stogas. Todėl interneto platybėse vis kliedžiu apie stogus
10 egzotinis
Vienas ūsas,antras ūsas, pilnas "ūsų" troleibusas. Ū-ti-ti-ti-ti,vaikučiai, krikšto tėčiu noriu būti. Jei ne tėčiu-prokuroru, dėl garbės ir dėl "fasono. Už kreivų langų drybsosiu, teisingumą reguliuos
11 Jonas
dingsta teismuose dokumentai, ekspertizės, nužudomi liudininkai
12 Diana
labai teisinga peticiaja, pritariu, ypač 114 Konstitucijos straipsniui
13 Ramūnas
Reikėtų atskiro 7 punkto skirto asmeniškai Venckienei, nes ji tapo savotišku Lietuvos teisinės sistemos griovimo bei linčo teismo simboliu
14 TR
Lietuva privalo išlaikyti TEISINĖS VALSTYBĖS satusą. O tai reiškia - įstatymo ir Teismo sprendimo viršenybę prieš Lietuvos pareigūnų ir linčo gerbėjų norus.

DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO ŠVIETIMO IR FORMALŲJĮ ŠVIETIMĄ PAPILDANČIO UGDYMO PROGRAMAS VYKDANČIŲ VISAGINO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ TINKLO OPTIMIZAVIMO KONCEPCIJOS (279)

J.Monachova. Adresuota: Visagino savivaldybė

Vietos savivaldybės bendradarbiavimas turėtų būti grindžiamas aiškia esamos situacijos analize ir vietos bendruomenės poreikių tenkinimu, įtraukiant vietos gyventojus į sprendimų priėmimo procesą. Nagrinėjant šį klausimą, nebuvo paisoma VKN bendruomenės ir atskirų savivaldybės gyventojų interesų. Visų pirma nebuvo atliktas Visagino miesto gyventojų nuomonės apklausa ir tyrimas šiuo klausimu. Nagrinėjant esamą koncepciją, kyla daug neišspręstų klausimų. Koncepcijoje nėra kalbama apie VKN darbuotojų socialinių garantijų užtikrinimą. Visagino kūrybos namuose sukurta moderni, saugi, jauki ugdymosi aplinka, padedant tenkinti ugdytinių poreikius ir polinkius; įstaiga aprūpinta naujausiomis technologijomis ir priemonėmis. Koncepcijoje nėra nurodyta, kaip bus paskirstytos patalpos ir priemonės, įvykus tinkle optimizavimui. Taip pat koncepcijoje nėra atlikta tikslių skaičiavimų, koks bus lėšų poreikis, įgyvendinant tinklo optimizavimą. Nepateikta jokia tinklo optimizavimo finansinė analizė. Remiantis statistiniais VKN duomenimis dėl ugdytinių skaičiaus, aiškiai matomas šios įstaigos populiarumas ir paklausa mieste. Šiose įstaigoje sukurtos ne tik puikios sąlygos ugdyti vaikus, bet ir ypatingas saugumo, pagalbos ir meilės žmogui jausmas. Prašome sustabdyti skubotą neracionalų įstaigų tinklo optimizavimą.

Dėl iškastinių mineralinių uolienų perdirbimo veiklos Pramonės g. 1, Alytuje (162)

Antanina. Adresuota: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai, Aplinkos apsaugos agentūrai, Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui, Alytaus priešgaisrinei gelbėjimo tarnybai, Alytaus miesto savivaldybės administracijai

Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Jus su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: 2020 m. gegužės 7 d. UAB APLINKOS VADYBA viešai paskelbė informaciją apie parengtą Iškastinių mineralinių uolienų perdirbimo veiklos, Pramonės g. 1, Alytus, poveikio aplinkai vertinimo (toliau – PAV) ataskaitą. Planuojamos ūkinės veiklos (toliau PŪV) organizatorius – Alytaus mieste registruota UAB „MS LT01“. Viešas PAV ataskaitos pristatymas nuotoliniu būdu numatytas 2020 m. birželio 8 d., 17:00 val. Bendrovė praeitų metų pabaigoje paskelbė, kad planuoja cheminės konversijos būdu gaminti tokias medžiagas, kaip magnio sulfatas, silicio hidroksidas, natrio sulfatas. Taip pat gamybos procese bus gaunamos žaliavos - milteliai, naudojami metalurgijos pramonėje ir kvarcinis smėlis. Įmonės atstovas teigia, kad neva UAB „MS LT01“ kartu su mokslininkais sukūrė visiškai unikalią technologiją, kurios pagalba bus atliekamas granito perdirbimas. Numatomas uolienos (granito) suvartojimas per metus – apie 60 000 tonų. Atgabentą iškastinę mineralinę uolieną iš Vokietijos bei kitų šalių numatoma smulkinti malūnu iki reikiamos frakcijos. Gauta skalda bus talpinama į uždaras talpas, kuriuose bus apdorojama technine sieros rūgštimi. Planuojama, kad per metus bus išgaunama beveik 200 000 tonų magnio sulfato, beveik 60 000 tonų metalų hidroksidų, 9 000 tonų natrio sulfato, beveik 20 000 tonų amorfinio silicio oksido. Gamybos procese bus naudojamos agresyvios aplinkai ir žmogaus sveikatai cheminės medžiagos: sieros rūgšties net ~82 000 tonų, iš kurių gamybinėse patalpose esančiuose rezervuaruose bus nuolat saugoma net ~1 500 tonų, natrio hidroksido – 10 000 tonų, azoto rūgšties – 36 tonos, vandenilio peroksido bus sunaudojama taip pat didžiuliai kiekiai ~ 2 000 tonų per metus. Abejų šių medžiagų pavojingumo klasės ir kategorijos pakankamai aukštos. T.y. jų galimas poveikis žmogaus sveikatai vertinamas kaip labai pavojingas. Vien tik per parą į įmonės patalpas Pramonės g. 1, Alytuje, žaliavą pristatys maždaug 15 sunkiasvorių transporto priemonių talpinančių po ~24 t šios uolienos. O kur dar sieros rūgšties (iki 15 kartų per dieną) ir kitų gamybos procesui reikalingų medžiagų atgabenimas krovininiu autotransportu. Iš viso per parą į įmonę atvažiuos net 55 sunkiasvorės transporto priemonės, kurios atvyks/išvyks nuo 7 iki 22 val.ir joms ūkinės veiklos teritorijoje net nėra numatyta stovėjimo aikštelių. Šalia planuojamos ūkinės veiklos (iki 200 m atstumu) yra keletas įmonių su beveik 1000 darbuotojų, visuomeninės paskirties pastatas - Alytaus kultūros centras, maitinimo įstaiga, gyvenamieji namai, o už keleto šimtų metrų yra net saugoma teritorija - Gulbynės ornitologinis draustinis. PAV ataskaitoje yra įvardinti net 29 stacionarūs aplinkos oro taršos šaltiniai, pateikti teršalų sklaidos ore modeliavimo rezultatai. Mes manome, jog vystant šią veiklą Alytaus miesto gyventojams bei gamtai atsiranda realus pavojus ne tik galimos avarijos atveju, bet ir gamybos procese į aplinką patenkant teršalams, dėl didelio srauto sunkiasvorių transporto priemonių keliamo triukšmo ne tik šalia PŪV, bet ir miesto šiaurinėje dalyje, apie kuriuos nedviprasmiškai kalbama PAV ataskaitoje. Planuojamos ūkinės veiklos metu susidarys pavojingosios ir nepavojingosios atliekos, kurių saugojimas ir tvarkymas kelia pagrįstų abejonių dėl veiklai naudojamų pastato I-ojo aukšto bei rūsio patalpų techninės būklės. Pažymėtina, kad PAV-e teigiama, jog rūsio patalpos bus naudojamos ne tik gamybai, bet ir pirmame aukšte avarinio išsiliejimo metu išsiliejusių skysčių surinkimui. Dalis rūsio patalpų yra po vykdančios siuvimo veiklą įmonės UAB „HALTEX“ patalpomis. Kas kelia realią riziką joje dirbantiems net 350 žmonių. Tai tik dalis priežasčių dėl ko mes kreipiamės į Jus. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją-kreipimąsi, nesutinkame, kad iškastinių mineralinių uolienų perdirbimo veikla būtų vystoma adresu Pramonės g. 1, Alytuje. Nesutinkame su 2020 m. gegužės 7 d. paskelbta UAB APLINKOS VADYBA (planuojamos ūkinės veiklos organizatorius UAB „MS LT01“) parengta poveikio aplinkai ataskaita. Prašome PAV subjektų, kurie pagal kompetenciją teiks išvadas dėl PAV ataskaitos: Aplinkos apsaugos agentūros, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Alytaus departamento, Alytaus priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, Alytaus miesto savivaldybės administracijos atidžiai ir atsakingai išnagrinėti minėtą ataskaitą, atsižvelgti į galimą šios veiklos keliamą pavojų alytiškių sveikatai bei neigiamą poveikį ne tik aplinkai, bet ir kitoms šalia veikiančioms verslo įmonėms. Prašome įvertinti aplinkybę, jog PAV ataskaitoje nebuvo nagrinėta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme numatyta galimybė dėl vietos alternatyvų planuojamai ūkinei veiklai. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatyta galimybe Aplinkos apsaugos agentūros prašome organizuoti konsultantų dalyvavimą PAV ataskaitai ir ateityje kartu su ja pateiktoms poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadoms vertinti. Pareiškėjas Antanina Snarskienė

BENDRUOMENĖS NESUTIKIMAS - DĖL SALANTŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „RASA“ PERKĖLIMO Į SALANTŲ GIMNAZIJOS PATALPAS (156)

Vaida. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

BENDRUOMENĖS NESUTIKIMAS - DĖL SALANTŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „RASA“ PERKĖLIMO PRIE SALANTŲ GIMNAZIJOS Miesto valdžia nusprendė, kad Kretingos rajono Salantų gimnazijoje būtų įkurtos naujos Salantų lopšelio-darželio „Rasa“ grupės, perkelta Salantų menų mokykla. Valdžios apskaičiavimu, Salantų gimnazijos patalpose galėtų įsikurti net 5-ios naujos lopšelio-darželio grupės. Tuomet pradinukai išsikeltų į pagrindinį mokyklos pastatą. Salantų gyventojai, vaikų tėvai aršiai priešinasi tokiam sprendimui. Nes manome, kad gimnazijos, muzikos mokyklos triukšmas trukdys mažyliams ugdymo ir poilsio procese. Projekte nesuderinama žaidimų aplinka lauke, taip pat fizinė, kultūrinė veikla įstaigoje. Taip pat pradinukams didelę įtaką darytų, nesaugi vyresniųjų mokinių aplinka. Juk tokio mažiaus vaikams būtina užtikrinti saugią aplinką, kad jaustųsi psichologiškai ir fiziškai saugus, nesutrikdyta jo sveikata ar normali raida. Darželį šiuo metu lanko 108 vaikai, bet darželis netalpina visų norinčių patekti vaikų. Lopšelis-darželis renovuotas, sutvarkyta darželio aplinka, įstaiga turi puikias sąlygas visapusiškam vaikų ugdymui ir darbuotojų darbui. Salantų lopšelio-darželio "Rasa" ir Salantų miestelio bendruomenės išreiškia savo poziciją jog, perkelti darželio į mokyklos patalpas nereikia, kadangi lieka labai daug neatsakytų klausimų, nepaskaičiuotos/nepamatuotos pasekmės. Manome, jog jungimas pablogins mūsų vaikų ugdymo sąlygas, todėl mes reikalaujame, kad mūsų nuomonė būtų neįgnoruojama, bei į ją atsižvelgiama.