Kovai su kiaulidžių ir vištidžių kvapais

0 PARAŠAI

Kategorija:

Pastaruoju metu Lietuvoje sparčiai kuriantis ir plėtojantis su žemės ūkiu, augalininkyste ir gyvulininkyste susijusiems verslams bei užsienio kilmės įmonėms kuriant kiaulių auginimo verslo padalinius Lietuvoje, miestelių gyventojai dažnai susiduria su itin nemaloniais iš šių ūkio subjektų sklindančiais kvapais. Greta tokių ūkio subjektų gyvenantys žmonės nuolat kenčia pykinimą, kitus sveikatos sutrikimus, dėl į rūbus įsigeriančio kvapo patiria socializacijos problemas ir gyvena nuolatinio diskomforto sąlygomis. Pasitaiko atvejų, kai kvapai yra intensyvūs, tačiau sklinda nepastoviai, tam tikru gamybos etapo metu ar ūkio subjektui nenaudojant įrengtų kvapų prevencijos įrenginių.
Todėl svarbu Lietuvos teisės norminiuose aktuose numatyti efektyvią kvapų vertinimo ir kontrolės sistemą, kuri leistų objektyviai ir operatyviai reaguoti į ūkinės veiklos metu skleidžiamus kvapus. Siekdami minėtos sistemos sukūrimo teikiame ir reikalaujame kuo skubiau priimti šias 2010 m. spalio 4 d. LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO ĮSAKYMO DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 121:2010 „KVAPO KONCENTRACIJOS RIBINĖ VERTĖ GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE“ IR KVAPŲ KONTROLĖS GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO Nr. V-885 (toliau – Taisyklės) pataisas:
1. Didžiausia leidžiama kvapo koncentracijos ribinė vertė gyvenamosios aplinkos ore yra 5 europiniai kvapo vienetai (5 OUE/m3).
2. pašalinti Taisyklių I kvapų kontrolės etape numatytą kvapo vietoje patikrinimą (8.1.4.punktas).
Pareiškiame, kad šio etapo metu komisijos nariai kvapą vertina remdamiesi subjektyviais jusliniais kvapo pojūčiais. Atsižvelgiant į tai, kad vertinime dalyvauja ir leidimą veiklai išdavusios institucijos atstovas, kuris paprastai yra suinteresuotas, kad leidimo veiklai išdavimo procedūroje nebūtų nustatyta trūkumų subjektyvus vertinimas yra absoliučiai neobjektyvus kriterijus.
2. atsisakyti Taisyklių II etapo - ūkinės komercinės veiklos vykdymo sąlygų vertinimas Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali būti siejamas su pareiškėjo skunde nurodyta ūkine komercine veikla ir III etapo - cheminių medžiagų (teršalų), galinčių skleisti kvapą, vertinimas Komisijai nenustačius 8.2.1 punkte nurodytų pažeidimų.
Pareiškiame, kad šiuose etapuose numatyti veiksmai nėra tiesiogiai susiję su prašymo objektu – kvapo koncentracijos mėginio paėmimu.
3. Taisyklėse numatyti, jog:
3.1. Skundą nagrinėjanti institucija - Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VVSPT) pavaldi teritorinė visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga, kurios teritorijoje yra ūkinės komercinės veiklos vykdytojas, savo veikloje naudojantis stacionarius taršos šaltinius skleidžiančius kvapus gyvenamosios aplinkos ore - ne vėliau kaip per 5 darbo dienas sudaro Komisiją iš ne mažiau kaip 3 asmenų, į kurią įtraukia savo, leidimą (licenciją) atitinkamai ūkinei komercinei veiklai išdavusios institucijos bei savivaldybės, kurios teritorijoje yra ūkinės komercinės veiklos vykdytojas, administracijos atstovus.
3.2. Komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos sudaro mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programą. Mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programoje turi būti nurodyta mėginių paėmimo vietos (adresai), taršos šaltiniai, taršos šaltinių duomenys, reikalingi kvapo koncentracijos modeliavimui, laikas, kurio metu jaučiamas didžiausias kvapo intensyvumas, kvapo pobūdis, gyventojų pasiūlymai, kada tikslingiausia atlikti kvapo mėginių paėmimą, kita tyrimų atlikimui reikšminga informacija.
3.3. VVSPT, gavusi iš Komisijos mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ją perduoda Nacionalinei visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijai arba kitai akredituotai kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorijai
3.4. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija arba kita akredituota kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorija gavusi VVSPT prašymą dėl kvapo koncentracijos mėginio gyvenamosios aplinkos ore paėmimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas bet kuriuo paros metu be papildomo pranešimo ūkinės veiklos subjektui atvyksta paimti pagrindinio ir papildomo kvapo koncentracijos mėginio.
3.5. Kvapo mėginio paėmime privalo dalyvauti Komisijos nariai ir pareiškėjas.
3.6. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija arba kita akredituota kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorija remdamasi pagrindinio kvapo koncentracijos mėginio tyrimu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų parengia ir VVSPT pateikia pagrindinio mėginio tyrimo rezultatus ir ekspertų išvadą dėl kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore europinių kvapo vienetų. Papildamas mėginys ne mažiau kaip 12 mėnesių privalo būti saugomas pakartotiniam tyrimui.
3.7. Skundą nagrinėjanti institucija priimdama sprendimą privalo vadovautis Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos arba kitos akredituotos kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorijos atlikto kvapo koncentracijos tyrimo rezultatais ir ekspertų išvada dėl kvapų koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore.
3.8. Skundą nagrinėjanti institucija, gavusi kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore matavimo ar skaičiavimo modeliavimo būdu rezultatus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore matavimo rezultatų gavimo dienos priima atitinkamą sprendimą:
3.8.1. skundą laikyti nepagrįstu, jei kvapo koncentracija gyvenamosios aplinkos ore neviršija 5 europinių kvapo vienetų (5 OUE/m3);
3.8.2. skundą laikyti pagrįstu, jei kvapo koncentracija gyvenamosios aplinkos ore viršija 5 europinius kvapo vienetus (5 OUE/m3).
4. Ūkinės komercinės veiklos vykdytojas kvapų skleidimą mažinančias priemones turi įvykdyti ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų, išskyrus jei pateikiami dokumentai, pagrindžiantys, kad kvapų skleidimą mažinančioms priemonėms įgyvendinti ilgesnio laiko, nuo kvapų skleidimo sumažinimo veiksmų plano pateikimo skundą nagrinėjančiai institucijai dienos.
5. Skundą nagrinėjančios institucijos sprendimai gali būti skundžiami apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos. Suinteresuoti asmenys gali prašyti teismo ištirti papildomą kvapo koncentracijos mėginį.

Laikas baigti karantiną (479)

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į kintančią situaciją dėl koronaviruso, visuotinį karantino režimą turi nedelsdama atšaukti. Todėl, kad: (1) Susirgimų skaičius Lietuvoje palaipsniui mažėja, situacija taisosi, taigi pagrindo laikyti visą šalį šiame ypatingame režime nėra. (2) Visuotinius karantinus viena po kitos atšaukinėja ir kaimyninės šalys – taip siekiama kuo greičiau grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo. (3) Karantino metu Vyriausybė atvirai leidžia diskriminuoti senjorus ir vyresnio amžiaus žmones – jų laisvalaikis bei profesinė veikla yra ribojamos. (4) Vis daugiau požymių, kad teisinis visuotinio karantino režimas valdantiesiems reikalingas ne dėl objektyvių priežasčių, o dėl artėjančių rinkimų ir didesnės valdžios – taip galima greičiau priimti ne visada būtinus ir reikalingus sprendimus, galią sutelkti nedidelės žmonių grupelės rankose. (5) Kelis kartus per dieną skelbiami vis nauji nurodymai ar rekomendacijos vargina ir sekina visuomenę, augina psichologinę įtampą, rodo apklausos. Visa tai nėra suderinama su atviros visuomenės principais. Priešingai, žmonių sąmoningumą reikia skatinti. (6) Reaguoti į viruso protrūkius, jei tokie būtų, galima kitais būdais – pavyzdžiui, skelbti tikslinius karantinus konkrečioje vietovėje ir panašiai. (7) Lietuvoje ir toliau reikia vykdyti aktyvią testavimų strategiją – tai leidžia matyti realią viruso cirkuliavimo visuomenėje situaciją ir, reikalui esant, ją suvaldyti.

Dėl interpeliacijos Alytaus miesto mero komandai (140)

Valerijus. Adresuota: Alytaus miesto savivaldybės tarybai ir merui

PETICIJA 2020-06-02 Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Alytaus miesto savivaldybės tarybą ir Alytaus miesto merą su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: Mūsų įsitikinimu, Alytaus miesto mero komandos – jo pavaduotojų, administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojos veikla bei neveiklumas, netinkamas susidariusių problemų sprendimas netenkina Alytaus miesto gyventojų ir kenkia Alytaus miestui, manome, kad jie savo darbais neparodė reikiamų gebėjimų, netinkamai vykdo savo pareigas pagal nustatytas veiklos sritis: -organizuojama pertvarka švietimo srityje destabilizavo visą švietimo sistemos darbą; -organizuojama pertvarka švietimo srityje sukėlė didelį ugdymo įstaigų darbuotojų, mokinių tėvų bendruomenių nepasitenkinimą ir įtampą; -meras viešai pripažino padarytas klaidas organizuojant švietimo pertvarką; -švietimo pertvarkos metu atsiradę laiko, žmogiškieji bei finansiniai nuostoliai; -neišspręstas žemės sklypų grąžinimo skandalas; -nepakankamas bendradarbiavimas su verslo įmonėmis ir jų kontrolė; -pasyvumas ir negebėjimas pritraukti realių investicijų į miestą; -nesikalbėjimas su visuomene, bendruomenių neįtraukimas į savivaldos veiklą; -nevyksta savivaldybės administracijos optimizavimo procesai; -neracionalus ir ydingas socialinės paramos lėšų panaudojimas; -neracionalus savivaldybės valdomo turto naudojimas; -neracionalus pavaldžių įstaigų reorganizavimas ir netinkama jų kontrolė; -neinicijuojami miestui reikalingi energetinio efektyvumo ir renovacijos projektai; -asociacijos Alytaus aeroklubas valdomo turto perėmimas prievartinėmis priemonėmis; -nepritarta administracijos direktoriaus ir savivaldybės administracijos 2019 metų veiklos ataskaitai. 2020 m. birželio 2 d. Alytaus miesto savivaldybės administracijoje yra užregistruotas identiškas turiniu „Sakalėlio“ bei „Drevinuko“ mokyklų bendruomenės inicijuotas pareiškimas Tarybai bei merui dėl interpeliacijos jo komandai su 631 parašais. Visi išvardinti Alytaus miesto savivaldybės veiksmai ir aplinkybės suteikia pagrindą reikalauti minėtų asmenų atsakomybės ir jų atstatydinimo. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją, netoleruodami netinkamo šių asmenų darbo, nekompetencijos ir neveiklumo reikalaujame artimiausiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje svarstyti Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojos Jurgitos Šukevičienės, Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojo Šarūno Klėgerio, Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Rolando Juonio ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Neringos Rinkevičiūtės atleidimo dėl pareikšto politinio nepasitikėjimo klausimus ir priimti atitinkamus tarybos sprendimus.