Kovai su kiaulidžių ir vištidžių kvapais

0 PARAŠAI

Kategorija:

Pastaruoju metu Lietuvoje sparčiai kuriantis ir plėtojantis su žemės ūkiu, augalininkyste ir gyvulininkyste susijusiems verslams bei užsienio kilmės įmonėms kuriant kiaulių auginimo verslo padalinius Lietuvoje, miestelių gyventojai dažnai susiduria su itin nemaloniais iš šių ūkio subjektų sklindančiais kvapais. Greta tokių ūkio subjektų gyvenantys žmonės nuolat kenčia pykinimą, kitus sveikatos sutrikimus, dėl į rūbus įsigeriančio kvapo patiria socializacijos problemas ir gyvena nuolatinio diskomforto sąlygomis. Pasitaiko atvejų, kai kvapai yra intensyvūs, tačiau sklinda nepastoviai, tam tikru gamybos etapo metu ar ūkio subjektui nenaudojant įrengtų kvapų prevencijos įrenginių.
Todėl svarbu Lietuvos teisės norminiuose aktuose numatyti efektyvią kvapų vertinimo ir kontrolės sistemą, kuri leistų objektyviai ir operatyviai reaguoti į ūkinės veiklos metu skleidžiamus kvapus. Siekdami minėtos sistemos sukūrimo teikiame ir reikalaujame kuo skubiau priimti šias 2010 m. spalio 4 d. LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO ĮSAKYMO DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 121:2010 „KVAPO KONCENTRACIJOS RIBINĖ VERTĖ GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE“ IR KVAPŲ KONTROLĖS GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO Nr. V-885 (toliau – Taisyklės) pataisas:
1. Didžiausia leidžiama kvapo koncentracijos ribinė vertė gyvenamosios aplinkos ore yra 5 europiniai kvapo vienetai (5 OUE/m3).
2. pašalinti Taisyklių I kvapų kontrolės etape numatytą kvapo vietoje patikrinimą (8.1.4.punktas).
Pareiškiame, kad šio etapo metu komisijos nariai kvapą vertina remdamiesi subjektyviais jusliniais kvapo pojūčiais. Atsižvelgiant į tai, kad vertinime dalyvauja ir leidimą veiklai išdavusios institucijos atstovas, kuris paprastai yra suinteresuotas, kad leidimo veiklai išdavimo procedūroje nebūtų nustatyta trūkumų subjektyvus vertinimas yra absoliučiai neobjektyvus kriterijus.
2. atsisakyti Taisyklių II etapo - ūkinės komercinės veiklos vykdymo sąlygų vertinimas Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali būti siejamas su pareiškėjo skunde nurodyta ūkine komercine veikla ir III etapo - cheminių medžiagų (teršalų), galinčių skleisti kvapą, vertinimas Komisijai nenustačius 8.2.1 punkte nurodytų pažeidimų.
Pareiškiame, kad šiuose etapuose numatyti veiksmai nėra tiesiogiai susiję su prašymo objektu – kvapo koncentracijos mėginio paėmimu.
3. Taisyklėse numatyti, jog:
3.1. Skundą nagrinėjanti institucija - Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VVSPT) pavaldi teritorinė visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga, kurios teritorijoje yra ūkinės komercinės veiklos vykdytojas, savo veikloje naudojantis stacionarius taršos šaltinius skleidžiančius kvapus gyvenamosios aplinkos ore - ne vėliau kaip per 5 darbo dienas sudaro Komisiją iš ne mažiau kaip 3 asmenų, į kurią įtraukia savo, leidimą (licenciją) atitinkamai ūkinei komercinei veiklai išdavusios institucijos bei savivaldybės, kurios teritorijoje yra ūkinės komercinės veiklos vykdytojas, administracijos atstovus.
3.2. Komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos sudaro mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programą. Mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programoje turi būti nurodyta mėginių paėmimo vietos (adresai), taršos šaltiniai, taršos šaltinių duomenys, reikalingi kvapo koncentracijos modeliavimui, laikas, kurio metu jaučiamas didžiausias kvapo intensyvumas, kvapo pobūdis, gyventojų pasiūlymai, kada tikslingiausia atlikti kvapo mėginių paėmimą, kita tyrimų atlikimui reikšminga informacija.
3.3. VVSPT, gavusi iš Komisijos mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ją perduoda Nacionalinei visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijai arba kitai akredituotai kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorijai
3.4. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija arba kita akredituota kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorija gavusi VVSPT prašymą dėl kvapo koncentracijos mėginio gyvenamosios aplinkos ore paėmimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas bet kuriuo paros metu be papildomo pranešimo ūkinės veiklos subjektui atvyksta paimti pagrindinio ir papildomo kvapo koncentracijos mėginio.
3.5. Kvapo mėginio paėmime privalo dalyvauti Komisijos nariai ir pareiškėjas.
3.6. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija arba kita akredituota kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorija remdamasi pagrindinio kvapo koncentracijos mėginio tyrimu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų parengia ir VVSPT pateikia pagrindinio mėginio tyrimo rezultatus ir ekspertų išvadą dėl kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore europinių kvapo vienetų. Papildamas mėginys ne mažiau kaip 12 mėnesių privalo būti saugomas pakartotiniam tyrimui.
3.7. Skundą nagrinėjanti institucija priimdama sprendimą privalo vadovautis Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos arba kitos akredituotos kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorijos atlikto kvapo koncentracijos tyrimo rezultatais ir ekspertų išvada dėl kvapų koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore.
3.8. Skundą nagrinėjanti institucija, gavusi kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore matavimo ar skaičiavimo modeliavimo būdu rezultatus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore matavimo rezultatų gavimo dienos priima atitinkamą sprendimą:
3.8.1. skundą laikyti nepagrįstu, jei kvapo koncentracija gyvenamosios aplinkos ore neviršija 5 europinių kvapo vienetų (5 OUE/m3);
3.8.2. skundą laikyti pagrįstu, jei kvapo koncentracija gyvenamosios aplinkos ore viršija 5 europinius kvapo vienetus (5 OUE/m3).
4. Ūkinės komercinės veiklos vykdytojas kvapų skleidimą mažinančias priemones turi įvykdyti ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų, išskyrus jei pateikiami dokumentai, pagrindžiantys, kad kvapų skleidimą mažinančioms priemonėms įgyvendinti ilgesnio laiko, nuo kvapų skleidimo sumažinimo veiksmų plano pateikimo skundą nagrinėjančiai institucijai dienos.
5. Skundą nagrinėjančios institucijos sprendimai gali būti skundžiami apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos. Suinteresuoti asmenys gali prašyti teismo ištirti papildomą kvapo koncentracijos mėginį.

Prašymas atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus.

S. Kaunelis. Adresuota: LIetuvos Respublikos seimas

Dėl susiklosčiusios situacijos (Covid-19 viruso) Lietuvos Respublikos abiturientai kreipiasi į vyriausybę su prašymu atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus, savo prašymą grindžiame toliau išvardintais argumentais: Nuotolinis mokymas nesuteiks tokios pačios mokymosi kokybės kaip mokymas gyvai. Dauguma mokytojų yra senyvo amžiaus žmonės, kurie jei ir turi priėjimą prie nuotolinio mokymosi priemonių, tikrai nėra pajėgūs jomis adekvačiai operuoti. Tad iš nuotolinio mokymo, geriausiu atveju telieka nuotoliniu būdu perteikti namų darbai, be jokio dėstymo elemento. Natūraliai kyla klausimas: ar mokiniai pasiruoštų egzaminams, jei atėję į ugdymo įstaigas tegautų užduotis, be jokio paaiškinimo kaip jas atlikti? Egzaminų nukėlimas sukelia abiturientas papildomą stresą. Stresas, kaip žinoma ir taip stiprus faktorius, kuris įtakoja mokinių pasiekimus egzaminų metu, būtų tik dar labiau sustiprintas neužtikrintumo dėl žinių, įgytų atliekant pasiruošimą namų salygomis, bei dėl suspausto egzaminų grafiko. Šių veiksnių įtakotas streso faktorius, smarkiai atsilieptų abiturientų rezultatams. Vasaros vidurys nėra tinkamas egzaminų laikymui dėl laiko sąlygų, mat ugdymo įstaigos nėra pritaikytos operuoti vasaros metu, jose nėra sistemų, kurios užtikrintų darbui tinkamą temperatūrą. Nekyla abejonių, kad karštis tikrai neigiamai prisidėtų prie ir taip demoralizuotų abiturientų stovio. Stojimai į universitetus galėtų būti vykdomi pagal mokinių III-IV klasių vidurkius, nes dažniausiai vidurkiai yra panašūs į egzaminų išlaikymo rezultatus, mokiniai dirbdami nuotoliniu būdu galėtų gauti įvertinimus. Priešingu atveju nepasiruošę, streso apimti ir karščio veikiami abiturientai egzaminus išlaikytų žymiai praščiau nei leidžia jų tikrieji sugebėjimai. Toks jų žinių vertinimas būtų neadekvatus ir amoralus, didžiai neteisingas jaunosios kartos atžvilgiu.

Dėl COVID- 19 Griežtų apribojimų įvedimas Lietuvoje

Vika. Adresuota: SAM

Dėl nevaldomai augančio užsikrėtusių skaičiaus Europoje imtis griežtų apribojimų: - keliauti - suteikti galimybę dirbti iš namų (jei tai yra įmanoma) - uždaryti mokyklas ir darželius - suteikti vienam iš tėvų galimybę būti su vaiku/ais - suteikti galimybę mokytis iš namų - atšaukti visus viešus renginius, kuriuose yra daugiau nei 100 žmonių. - karantino laikymasis asmenims grįžusiems iš keliauti nerekomenduojamų šalių - karantino nesilaikantiems taikyti atsakomybę, kurią numato Bk. 135 str. - suteikti galimybę tirtis dėl COVID-19 visiems, to norintiems už savas lėšas - suteikti galimybę gydymo įstaigoms nedarbingumo pažymėjimus išrašyt ar pratęst konsultuojant nuotoliniu būdu - suteikt galimybę gydymo įstaigoms receptus išrašyt nuotoliniu būdu