Kovai su kiaulidžių ir vištidžių kvapais

0 PARAŠAI

Kategorija:

Pastaruoju metu Lietuvoje sparčiai kuriantis ir plėtojantis su žemės ūkiu, augalininkyste ir gyvulininkyste susijusiems verslams bei užsienio kilmės įmonėms kuriant kiaulių auginimo verslo padalinius Lietuvoje, miestelių gyventojai dažnai susiduria su itin nemaloniais iš šių ūkio subjektų sklindančiais kvapais. Greta tokių ūkio subjektų gyvenantys žmonės nuolat kenčia pykinimą, kitus sveikatos sutrikimus, dėl į rūbus įsigeriančio kvapo patiria socializacijos problemas ir gyvena nuolatinio diskomforto sąlygomis. Pasitaiko atvejų, kai kvapai yra intensyvūs, tačiau sklinda nepastoviai, tam tikru gamybos etapo metu ar ūkio subjektui nenaudojant įrengtų kvapų prevencijos įrenginių.
Todėl svarbu Lietuvos teisės norminiuose aktuose numatyti efektyvią kvapų vertinimo ir kontrolės sistemą, kuri leistų objektyviai ir operatyviai reaguoti į ūkinės veiklos metu skleidžiamus kvapus. Siekdami minėtos sistemos sukūrimo teikiame ir reikalaujame kuo skubiau priimti šias 2010 m. spalio 4 d. LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO ĮSAKYMO DĖL LIETUVOS HIGIENOS NORMOS HN 121:2010 „KVAPO KONCENTRACIJOS RIBINĖ VERTĖ GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE“ IR KVAPŲ KONTROLĖS GYVENAMOSIOS APLINKOS ORE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO Nr. V-885 (toliau – Taisyklės) pataisas:
1. Didžiausia leidžiama kvapo koncentracijos ribinė vertė gyvenamosios aplinkos ore yra 5 europiniai kvapo vienetai (5 OUE/m3).
2. pašalinti Taisyklių I kvapų kontrolės etape numatytą kvapo vietoje patikrinimą (8.1.4.punktas).
Pareiškiame, kad šio etapo metu komisijos nariai kvapą vertina remdamiesi subjektyviais jusliniais kvapo pojūčiais. Atsižvelgiant į tai, kad vertinime dalyvauja ir leidimą veiklai išdavusios institucijos atstovas, kuris paprastai yra suinteresuotas, kad leidimo veiklai išdavimo procedūroje nebūtų nustatyta trūkumų subjektyvus vertinimas yra absoliučiai neobjektyvus kriterijus.
2. atsisakyti Taisyklių II etapo - ūkinės komercinės veiklos vykdymo sąlygų vertinimas Komisijai nustačius, kad gyvenamosios aplinkos ore jaučiamas kvapas gali būti siejamas su pareiškėjo skunde nurodyta ūkine komercine veikla ir III etapo - cheminių medžiagų (teršalų), galinčių skleisti kvapą, vertinimas Komisijai nenustačius 8.2.1 punkte nurodytų pažeidimų.
Pareiškiame, kad šiuose etapuose numatyti veiksmai nėra tiesiogiai susiję su prašymo objektu – kvapo koncentracijos mėginio paėmimu.
3. Taisyklėse numatyti, jog:
3.1. Skundą nagrinėjanti institucija - Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VVSPT) pavaldi teritorinė visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga, kurios teritorijoje yra ūkinės komercinės veiklos vykdytojas, savo veikloje naudojantis stacionarius taršos šaltinius skleidžiančius kvapus gyvenamosios aplinkos ore - ne vėliau kaip per 5 darbo dienas sudaro Komisiją iš ne mažiau kaip 3 asmenų, į kurią įtraukia savo, leidimą (licenciją) atitinkamai ūkinei komercinei veiklai išdavusios institucijos bei savivaldybės, kurios teritorijoje yra ūkinės komercinės veiklos vykdytojas, administracijos atstovus.
3.2. Komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos sudaro mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programą. Mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programoje turi būti nurodyta mėginių paėmimo vietos (adresai), taršos šaltiniai, taršos šaltinių duomenys, reikalingi kvapo koncentracijos modeliavimui, laikas, kurio metu jaučiamas didžiausias kvapo intensyvumas, kvapo pobūdis, gyventojų pasiūlymai, kada tikslingiausia atlikti kvapo mėginių paėmimą, kita tyrimų atlikimui reikšminga informacija.
3.3. VVSPT, gavusi iš Komisijos mėginių kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paėmimo programą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ją perduoda Nacionalinei visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijai arba kitai akredituotai kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorijai
3.4. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija arba kita akredituota kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorija gavusi VVSPT prašymą dėl kvapo koncentracijos mėginio gyvenamosios aplinkos ore paėmimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas bet kuriuo paros metu be papildomo pranešimo ūkinės veiklos subjektui atvyksta paimti pagrindinio ir papildomo kvapo koncentracijos mėginio.
3.5. Kvapo mėginio paėmime privalo dalyvauti Komisijos nariai ir pareiškėjas.
3.6. Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija arba kita akredituota kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorija remdamasi pagrindinio kvapo koncentracijos mėginio tyrimu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų parengia ir VVSPT pateikia pagrindinio mėginio tyrimo rezultatus ir ekspertų išvadą dėl kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore europinių kvapo vienetų. Papildamas mėginys ne mažiau kaip 12 mėnesių privalo būti saugomas pakartotiniam tyrimui.
3.7. Skundą nagrinėjanti institucija priimdama sprendimą privalo vadovautis Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos arba kitos akredituotos kvapo koncentracijos laboratoriniams tyrimams paimti laboratorijos atlikto kvapo koncentracijos tyrimo rezultatais ir ekspertų išvada dėl kvapų koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore.
3.8. Skundą nagrinėjanti institucija, gavusi kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore matavimo ar skaičiavimo modeliavimo būdu rezultatus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo kvapo koncentracijos gyvenamosios aplinkos ore matavimo rezultatų gavimo dienos priima atitinkamą sprendimą:
3.8.1. skundą laikyti nepagrįstu, jei kvapo koncentracija gyvenamosios aplinkos ore neviršija 5 europinių kvapo vienetų (5 OUE/m3);
3.8.2. skundą laikyti pagrįstu, jei kvapo koncentracija gyvenamosios aplinkos ore viršija 5 europinius kvapo vienetus (5 OUE/m3).
4. Ūkinės komercinės veiklos vykdytojas kvapų skleidimą mažinančias priemones turi įvykdyti ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų, išskyrus jei pateikiami dokumentai, pagrindžiantys, kad kvapų skleidimą mažinančioms priemonėms įgyvendinti ilgesnio laiko, nuo kvapų skleidimo sumažinimo veiksmų plano pateikimo skundą nagrinėjančiai institucijai dienos.
5. Skundą nagrinėjančios institucijos sprendimai gali būti skundžiami apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos. Suinteresuoti asmenys gali prašyti teismo ištirti papildomą kvapo koncentracijos mėginį.

Smurtui prieš gyvūnus - ne!

M.Mažonas. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Aš manau, reikia vieną dieną a visiems stoti savo miestuose ir pradėti rimtus darbus, streikus, vieną kartą šalyje turėtų liautis tai! Tik nuo mūsų pačių viskas priklauso, kaip mes kovosim už tai, kodėl yra skriaudžiami gyvūnais, kurie yra bejėgiai už mus? Kodėl mes, GYVŪNŲ MYLĖTOJAI, negalime imtis ineciatyva išeiti į gatves, parodyti mūsų šalies trūkumus įstatymuose, gyvūnai be jegiai prieš žmones ir nieko kalti, kad yra visiškai psichiškai nesveikų žmonių, kuriems iš rašoma bauda 20€, dėl ko bausmės nėra SUGRIEŽTINTOS?? Kasdien pilna naujienų kaip susidorojama su gyvūnais, užmušami, išmetami į gatves, nunuoditi, vieną kartą užtenka būti Facebook filosofais, o išeikim į gatves ir parodykim kad mums gyvūnai, šeimos nariai. Aš vienas, o vienas to nepadarysiu, tad siūlau prisijungti prie manęs ir išškovoti griežtesnius įstatymus Lietuvoje už gyvūnų kankinimus!

Sustabdykime pluoštinės kanapės kriminalizavimą

Pluoštinių kanapių augintojai, vartotojai, verslininkai ir mokslininkai. Adresuota: LR Seimas, Sveikatos apsaugos ministerija

Apginkime teisę auginti, perdirbti, tirti, parduoti ir vartoti pluoštinę kanapę ir jos produktus. Maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), remdamasi EK "Naujojo maisto sąrašu" 2019-02-15 pradėjo iš rinkos išiminėti pluoštinių kanapių arbatą, kuria jau keletą metų Lietuvoje prekiaujama vis sėkmingiau. Pagal Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento(NTAKD), Sveikatos apsaugos ministerijos(SAM) ir Lietuvos baudžiamojo kodekso(LBK) teisinius dokumentus ir Lietuvos policijos pastabas, teoriškai beveik visi kanapių produktai šiuo metu patenka po BK straipsniu. Lietuvoje jau tūkstančiai žmonių pluoštinių kanapių žiedus, sėklų aliejų yra atradę kaip puikią sveikatinimosi priemonę, stiprinančią imuninę bei nervų sistemas. Žiedų ir jų produktų pagalba žmonės palengvina savo sveikatos sutrikimus. Visas pažangus pasaulis su kanapėmis važiuoja į priekį, o Lietuva didina atbulinį greitį, kvestionuodama netgi Europos Sąjungos pluoštinių kanapių produktams nustatytą THK normą - 0,2%. Uždrausdamos niekuo dėtą augalo viršunėlę tarnybos mosuoja stalininiais dokumentais(1961 m. Bendroji narkotinių medžiagų konvencija), Narkotinių ir psichotropinių medžiagų sąrašu ir LR Pluoštinių kanapių įstatymu, kurį formulavo patys LR Seimo nariai. Tarnybų nuomone, Lietuvoje galioja nulinė THK tolerancija. O tai reiškia, kad: a) mes iškrentame iš ES konteksto, kadangi visiems galima, o mums - ne; b) teooriškai draudžiamas net kanapių sėklų aliejus, nes Muitinės laboratorija jame užfiksuoja THK; c) daugiau nei 3000 hektarų pluoštinių kanapių auginantys Lietuvos ūkininkai tampa narkotikų augintojais ir platintojais; d) siunčiame labai aiškų signalą tiek Lietuvos, tiek užsienio investuotojams ir verslininkams, kad atsisakome jų indėlio į šią perspektyvią pasaulyje žemės ūkio, mokslo, maisto pramonės ir medicinos sritį. Tokia situacija ilgai tęstis negali todėl mes reikalaujame: - reglamentuoti leidžiamą THK normą pluoštinių kanapių produktuose; - leisti apdoroti, perdirbti ir tirti visą pluoštinės kanapės augalą; - atmesti prievolę tirti kiekvieną pluoštinių kanapių lauką(tikrinti atsitiktine tvarka); - kartu su atsakingomis tarnybomis, NVO, asociacijomis ir sąjungomis strategiškai vystyti kanapių industriją Lietuvoje. Kviečiame visus piliečius palaikyti mūsų reikalavimą ir apginti savo teisę į sveikatą, verslumą, mokslinę veiklą ir, tuo labiau, apginti demokratiją. Šio klausimo svarstymas Seime vyks jau pavasario Seimo sesijoje, todėl TAVO PARAŠAS YRA GYVYBIŠKAI BŪTINAS! Šios peticijos parašus pateiksime LR Seimui, kaip įrodymą, kokia svarbi Lietuviams yra kanapė.