"Mikriukai" Vilniuje, arba kreipimasis dėl neteisėtų Vilniaus m. savivaldybės veiksmų

0 PARAŠAI

Kategorija:

Norime atkreipti Jūsų dėmesį į nesąžiningą, nelegalų ir kenkėjišką Vilniaus miesto savivaldybės sprendimą, kuriuo iš miesto gatvių išvaromos privačių maršrutinių taksi įmonės. Sutartys su privačiais vežėjais nuo liepos 1d. nutraukiamos nepagrįstai, o bendra savivaldybės propaguojama koncepcija, kaip reikėtų organizuoti miesto transportą, prasilenkia su visais pagrindiniais šalies įstatymais, įskaitant Lietuvos konstituciją.

Konstitucijos 46 straipsnis teigia, jog Lietuvos ūkis grindžiamas privačios nuosavybės teise, asmens ūkinės veiklos laisve ir iniciatyva; įtatymas draudžia monopolizuoti gamybą ir rinką, saugo sąžiningos konkurencijos laisvę, o valstybė gina vartotojo interesus.

Ne tik konstitucija, bet ir Lietuvos Konkurencijos įstatymas draudžia atlikti bet kuriuos veiksmus, kurie gali pakenkti kito ūkio subjekto galimybėms konkuruoti. Konkurencijos įstatymo II skirsnio 9 straipsnis draudžia piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi atliekant veiksmus, kurie riboja ar gali riboti konkurenciją, nepagrįstai varžo kitų ūkio subjektų galimybes veikti rinkoje arba pažeidžia vartotojų interesus, įskaitant tiesioginį ar netiesioginį nesąžiningų kainų arba kitų pirkimo ar pardavimo sąlygų primetimą.

Vilniaus savivaldybė, kėsindamasi iš miesto centro išstumti privačius vežėjus, atlieka šiuos nelegalius veiksmus:

1. Monopolizuoja rinką. Savivaldybės nutarimas nuo š.m. liepos 1d. uždrausti privačioms įmonės vežti keleivius jų įprastais maršrutais yra aiškus UAB „Vilniaus viešasis transportas“ protegavimas ir tiesioginis rinkos monopolizavimas, naikinant keleivinio transporto alternatyvas Vilniaus mieste.
2. Nepagrįstai varžo kitų ūkio subjektų galimybes veikti rinkoje. Privatūs vežėjai išstumiami iš Vilniaus miesto centro, į savivaldybės nustatytas teritorijas, nepateikiant jokių šį sprendimą pateisinančių priežasčių. Reikalavimas, kad visi maršrutiniai taksi atitiktų naujus, savivaldybės subjektyviai nustatytus dizaino kriterijus taip pat yra nepagrįstai varžantis vežėjų galimybės veikti rinkoje, ir prieštarauja sąžiningos konkurencijos principams.
3. Pažeidžia vartotojų interesus. Gyventojams neleidžiama rinktis, kokiu transportu jie nori naudotis.

Visi šie veiksmai atliekami sąmoningai ir kryptingai, siekant aukščiau išvardintų tikslų: monopolizuoti rinką, kurioje UAB „Vilniaus viešasis transportas“ būtų vienintėlis žaidėjas.

Pagal Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 51-1392) nuostatas, Vyriausybės atstovui yra pavesta prižiūrėti, ar savivaldybės laikosi Konstitucijos ir įstatymų, ar vykdo Vyriausybės sprendimus. Raginame Jus atlikti savo pareigą ir apginti Vilniaus gyventojus nuo savavališkų ir neteisėtų savivaldybės veiksmų.

# Vardas Komentaras
1 Aleksandra
žingsnis atgal, tokiais tempais su arkliukais greit vėl pradėsim važinėt :)
2 Vilma
"mikriukai" turi keleivių ir tai įrodo, kad keleivių poreikius mikriukai labiau pateisina
3 Vitalija
tik su 71 mikroautobusu galiu nuva=iuoti iki darbo , nes nuo 42 autobuso stotelės reikėtų eiti 1.5 km.
4 Ona
Tik mikriukais nuvažiuoju kur reikia ir visada laiku.
5 Pranciška
Neleiskime savivaliauti Vilniaus savivaldybei kuriant monopolijas.
6 Kristina
manau =mogus turi tureti teise kokiu viešuoju transpotu nauduotis
7 elvyra
tiek "mikriukai" tiek privatūs autobusai yra reikalingi Vilniuje. dažnai važinėja, patogu bei greita. jie būtinai reikalingi. kas per monopolijos įvedimas?
8 Silvija
Su mikriukais vazineju labai daznai, tai yra patogi susisiekimo priemone.
9 Gražina
Mikroautobusai - labai patogu. Padengia kai kuriuos maršrutus, kur kitas miesto transportas arba nevažiuoja arba labai retai. Be to-viešojo transporto grafikai labai nepatogūs.
10 Č.
Būtini ,,mikriukai" Vilniuje. Dėka jų sutaupomas mums brangus laikas.
11 Asta
Nu čia dabar! Norim mikriukų! Zuokas jei nevažinėja, tegul nesprendžia! Atsižvelkit į vartotojus! Kai reikia greitai ir palyginti nebrangiai- mikriukai nepakeičiami! Kokią alternatyvą siūlai, Zuokai?
12 A.
As už mikriukus, greita patogu, kam nepatogu - tas visada turi kitą išeitį - autobusai/troleibusai
13 Jūratė
Aš už mikriukus! Tai labai patogi ir greita transporto priemonė.
14 Reda
dabar "mikriuku" is Naujininku i Santariskes nuvaziuoju per 0,5 val, o "Zuoko greituoju" kuris bus tik nuo stoties vaziuosiu viso 1,5 val. Ar Zuokas kompensuos uz papildomai sugaistas 2 val per diena
15 V.Antanaitis
Negalima naikinti 7 marsruto mikriuko nes tik taip galiu suspeti ryte 8 i paskaitas universite kurios vyksta centre o mano brolis i darba kuris dirba traku gatveje
16 Aleksandr
http://www.peticijos.lt/visos/71101 peticija uz palaikyma galite pasirasyti cia
17 Dainė
Pai6kinkite, kaip iš Jeruzalės nuvažiuoti jūsų viešuoju transportu į aerouostą? Į savanorių pr. ? Į stotį ? Su 2-3-4 persėdimais? NAGLIMA NAIKINTI 5, 15, 100, 71 maršrutinių autobusų!!!
18 Š.Stabingytė
Mikroautobusai Vilniuje labai reikalingi, nes sutaupo mūsų laiką ir užtikrina patogesnį važiavimą
19 Elena
Negalima naikinti Vilniaus m. Nr.20 mikriuko maršruto. Labai patogu be persėdimų nuvykti iš Fabijoniškių į Oro uostą.
20 Kristina
38 mikriukas vazinejantis i Vilniu yra butinas, nes pasipildys Darbo birza

Dėl adekvačios paramos grožio sektoriui, nukentėjusiam nuo COVID-19 krizės (745)

Inga. Adresuota: LR Seimui, Vyriausybei, Ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Labai prašome jūsų pasirašyti peticiją-atvirą laišką LR Seimui, Vyriausybei, Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuriame reikalaujama paramos grožio sektoriui,  ypatingai nukentėjusiam nuo COVID-19 krizės.   COVID-19 pandemija smarkiai paveikė visą grožio sektorių. Grožio paslaugos uždraustos ir salonai uždaryti antrą kartą nuo 2020 m. gruodžio 16 dienos.   Šiuo sudėtingu metu individualia veikla besiverčiantys žmonės gauna 257€ subsidiją. Grožio  srities specialistams individuali veikla beveik visada yra jų pagrindinė veikla, bei vienintelės asmens pajamos. Specialistai nuomojasi patalpas, kuriose dirba, o teikiama 257€ parama dažnu atveju nepadengia net patalpų nuomos ir išlaikymo kaštų.   Subsidija patalpų nuomai nebeteikiama nuo 2020 m gruodžio mėn. 1 dienos.   Susidarė nepriimtina situacija, kai grožio specialistai, šiuo karantino laikotarpiu sustabdžius veiklą, liko be pajamų pragyvenimui.   Pajamų praradimas kelia tiesioginę grėsmę gyvenimo kokybei ir kosmetologams, kirpėjams, manikiūristams, permanentinio makiažo meistrams ir visiems kitiems grožio srities specialistams. Pažymėtina, kad daugelis iš jų ir iki šios pandemijos nebuvo užtikrinti savo finansine gerove bei socialinėmis garantijomis.   Individuali veikla yra įprasta veiklos forma, kai veiklą vykdo vienas žmogus, susikurdamas sau darbo vietą, ir įprastomis veiklos sąlygomis nereikalaujanti ir negaunantis jokios paramos. Todėl esant karantino sąlygoms ir pereinamajame laikotarpyje reikalaujame lygiateisiškumo, adekvačios paramos skyrimo dekoratyvinės ir higieninės kosmetikos bei grožio srities specialistams, bent tais pačiais principais, kaip subsidijuojami pagal darbo sutartis dirbantys žmonės, šiuo sunkiu metu esantys prastovose (šiuo metu Valstybės subsidija prastovose atsidūrusiam asmeniui siekia 910,5€). Taip pat prašome atnaujinti subsidijas patalpų nuomai.   Šia peticija kreipiamės į LR Seimą, Vyriausybę, Ekonomikos ir inovacijų ministeriją ragindami imtis neatidėliotinų bendrų veiksmų, kad būtų sušvelnintos neigiamos COVID-19 krizės pasekmės grožio sektoriui, ypač individualia veikla besiverčiantiems meistrams.  

Dėl sankcijų panaikinimo sanatorijai “Belorus” Druskininkuose (421)

Sanatorijos. Adresuota: Lietuvo Respublikos seimas ir vyriausybė

VšĮ sanatorija „Belorus“ – gydymo ir reabilitacijos paslaugas vaikams ir suaugusiesiems teikianti įstaiga, veikianti nuo 1946 m. Gruodžio mėnesį mūsų įstaigai nepamatuotai buvo pritaikytos ES sankcijos, dėl to buvo įšaldytos įstaigos sąskaitos ir beveik 400 žmonių atsidūrė nežinioje. Šiuo metu LR Seime priimamos įstatymo pataisos, kurios mums neužtikrina jokio ateities garanto ar stabilumo – tik bedarbio pašalpą. Sieksime, kad ES sankcijų taikymas mūsų įstaigai būtų dar kartą peržiūrėta ir neabejojame, kad Europos Taryba yra numačiusi išimtis. Pandemijos laikotarpis ypatingai sunkus – darbuotojai yra prastovose ir kiekvieną mėnesį gaunama suma, siekianti kiek daugiau kaip 400 eurų, jiems yra vienintelis pragyvenimo šaltinis. Todėl siūlome, kad sanatorijos „Belorus“ darbuotojai gautų visas darbuotojams priklausančias garantijas ir paramą karantino bei ekstremalios situacijos laikotarpiu. Išsaugokime sanatoriją ir beveik 400 darbo vietų Druskininkų žmonėms!

Atliekų tvarkymo įmonei Kairių miestelyje NE (125)

R.Pumputienė. Adresuota: Nacionalinis visuomenės sveikatos centras, Aplinkos ministerija, Šiaulių rajono savivaldybė, Kairių seniūnija

Nepritariame UAB "Virginijus ir Ko" pateiktai nepavojingų atliekų tvarkymo įmonės PVSV ataskaitai, kuri parengta formaliai ir neatsakingai, pritraukiant prie leistinų higienos normų. Nepritariame nustatomos sanitarinės apsaugos zonos (SAZ) riboms, kuri sutampa su įmonės teritorijos ribomis, juntamas stiprus fizinis ir psichologinis poveikis. 100 m SAZ zonoje yra 29 gyvenamosios paskirties sklypai, iš jų 16-oje stovi gyvenamieji namai. 300 m SAZ zonoje yra 71 gyvenamosios paskirtie sklypai, iš jų 53-juose stovi gyvenamieji namai. poveikis juntamas ir toliau už nurodytų zonų ribų SAZ - gyvenamoji statyba negalima. Įmonė negirdi, MŪSŲ, žmonių nerimo ir gudrumu plečia veiklą, stato plastiko deginimo monstrą, kuris į aplinką išmes toksines medžiagas, kvapą, kels triukšmą visą parą, o "išvalytą vandenį" išleis į gamtinę aplinką. Reikalaujame stabdyti aplinką teršiančią veiklą arba įmonę iškelti toliau nuo apgyvendintos teritorijos.

Dėl Juodkrantės oficialaus nudistų paplūdimio įteisinimo (71)

Lietuvos. Adresuota: Neringos miesto savivaldybei

Neringos miesto savivaldybės prašome įteisinti Juodkrantės nudistų paplūdimį, nes: 1. Atižvelgiant į Juodkrantės pajūrio rekreacinės zonos detalųjį planą (patvirtintą Neringos savivaldybės tarybos 2013 m. Vasario 21 d. sprendimu Nr. T1-48 „Dėl Juodkrantės pajūrio rekreacinės zonos detaliojo plano patvirtinimo“) nudistų paplūdimys nurodomas konkrečioje vietoje (pietinėje Juodkrantės paplūdimio dalyje), 200 m. Ilgio. Atkreipiame dėmesį, kad iš viso Juodkrantė turi net 2470 m. ilgio paplūdimio zoną; 2. Vasarą Juodkrantėje nudistai poilsiauja Naglių gamtos rezervato teritorijoje, tai tęsiasi jau ne vieną dešimtmetį. Poilsiautojai įsikuria už apsauginio kopagūbrio esančiame paplūdimyje, taip šiurkščiai pažeidinėja rezervato režimą (https://www.ve.lt/naujienos/lietuva/vakaru-lietuva/rezervata-neringoje-uzpludo-nuogaliai-1641035/). Įteisinus Juodkrantės nudistų paplūdimį, nudistai nebesilankytų Naglių gamtos rezervato teritorijoje ir taip būtų apsaugotas rezervatas nuo poilsiautojų; 3. Norint išvengti nesusipratimų dėl saugomų teritorijų pažeidinėjimų, būtina įrengti oficialų Juodkrantės nudistų papludimį, nes žmonėms to reikia ir ne kartą buvo jau išreišktas poreikis; 4. Juodkrantės, kai kurie gyventojai ir turistai, nesant įteisinto nudistų paplūdimio ir neinantys į rezervato teritoriją, važiuoja į Nidos nudistų paplūdimį, pirmyn ir atgal, nuvažiuodami 64 km ir taip transportu teršdami Kuršių Neriją; 5. 2020 m. Neringos lankytojų apklausos rezultatais patraukliausi paplūdimiai yra Nidos nudistų paplūdimys ir Juodkrantės nudistų paplūdimys. Saugiausi paplūdimiai yra Juodkrantės nudistų paplūdimys ir Juodkrantės centrinis paplūdimys. Juodkrantės nudistų paplūdimys tapo patraukliausias ir saugiausias Neringos paplūdimys, tačiau jis nėra įteisintas; 6. Lietuvoje nudistų vis daugėja, tai įrodo ir Vilniuje 2020 m. birželio 1 d. oficialiai atidarytas Valakampių nudistų paplūdimys, kuriame vasarą ilsėjosi daugybė žmonių.