Klaipėdos miesto biudžetinių įstaigų buhalterijos CENTRALIZACIJAI- NE

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos keletas žmonių užsimojo centralizuoti savivaldybei pavaldžių biudžetinių įstaigų apskaitos tvarkymą.

Buhalteriai, įstaigų vadovai, bendruomenė - NEPRITARIA centralizacijai:

• 2003 metais buvo decentralizacija, nes buvusi centralizacija nepasiteisino, ir buvo šimtai argumentų, kodėl kiekviena įstaiga turi turėti savo buhalteriją pačioje įstaigoje, dabar vėl bandoma grąžinti nepasiteisinusią ir blogai veikiančią sistemą.
• 4-tus metus nuo 2010 m. įstaigos veikia pagal naujus apskaitos VSAFAS standartus, įstaigos nusipirko buhalterinės apskaitos programos pritaikytas naujiems VSAFAS standartams iš savo įstaigos lėšų, taip pat pirko kompiuterius, kursus, metodinę medžiagą, apmokymus, programos palaikymą – tai viso šito per vieną diena nebereikia ir vėl jau perkamos naujos programos, vėl naujai išmetami pinigai apmokymams, kursams, studijoms, įdiegimams, senų darbuotojų išeitinėms, patalpų įrengimui ir kitoms su tuo susijusioms nereikalingoms išlaidoms. Apmokyti ir gerai dirbantys darbuotojai bus „išmesti“ į gatvę ir papildys darbo biržos, o tuo pačiu ir pašalpos gavėjų gretas. Ar čia taupymas?!
• Įstaigų darbuotojams ir bendruomenei (darželius ir mokyklas bei kitus veiklos ir užimtumo centrus lankantiems vaikų tėvams) kils daug nepatogumų, kai kiekvienas turės važiuoti kažkur į Centralizuotą buhalteriją aiškintis konkrečiais jam rūpimais klausimais.
• Manome, kad centralizavus bus siekiama užvaldyti viešuosius pirkimus ir pirkti masiškai, o įstaigoms galbūt reikia kitokių paslaugų ir pirkimų. Centralizavus lengviau paslėpti neūkiškumo faktus, nes atlikti kiekvienos įstaigos auditą galima greitai ir operatyviai, o didžiulėje buhalterijoje tai taps neįmanoma. Gali būti, kad centralizavus, įstaigos nebeturės galimybės savarankiškai disponuoti joms skirtomis 2 % paramos lėšomis, nes įstaiga nežinos kiek ji gaus šių lėšų.
• Dabar veikiančia sistema yra patenkinti visų įstaigų bendruomenių nariai. Siekiant centralizaciją vykdyti be bendruomenės pritarimo kyla abejonių dėl jos skaidrumo. Gal yra išeikvotos Europos Sąjungos lėšos, o suinteresuoti asmenys centralizaciją siekia įgyvendinti prisidengdami taupymu. Taupyti galima ir kitais būdais. Klaipėdos mieste yra ne viena įstaiga, kuriose vyksta ugdymas ir yra išlaikoma administracija, o mokinių skaičius mažas.

Sustabdyti Centralizaciją reikalinga visuomenės parama. Kviečiame pasirašyti šią peticiją ir išplatinti ją visiems. Parodykime, kad galime būti vieningi.

Pasirašyti peticiją

Peticija dėl greičio ribojimo priemonių , Dzūkų g.

Einaras. Adresuota: LR Susisiekimo ministerija; Vilniaus miesto savivaldybė; Vilniaus meras R.Šimašius; LR Seimo saugaus eismo komisija;Vilniaus miesto ūkio transporto skyrius

Mes, naujinikų bendruomenės nariai, kreipiamės į miesto savivaldybę su prašymu įrengti greičio ribojimo priemones, Dzūkų g. Dzūkų g. ilgį sudaro beveik 2km, joje yra 6 perėjos, keli vaikų darželiai, bei mokykla. Pastovus tiek automobilų tiek žmonių srautas sudaro daug avarinių ir pavojingų situacijų, kurios taipogi yra pažymėtos Vilniaus miesto Juodūjų dėmių žymose (žyma JDT 58, nors žyma tik viena, mūsų manymu mažiausiai turėtų būti 3. Pelesos ir Dzūkų perėja, perėja tarp Dzūkų 27 ir Dzūkų 10a namų.) Šioje gatvėje nėra jokių greitį ribojančių priemonių apart kelio ženklų. Naujininkų gyventojų patirtis rodo, kad kelio ženklų neužtenka suaugusiūjų ir vaikų saugumui išsaugoti. Su šia peticija prašome atsižvelgti į mūsų norus sumažinti pavojingų eismo įvykių skaičių šioje atkarpoje. Mūsų uždavinys – su Jūsų visų pagalba pasiekti, kad dzūkų gatvė taptų saugesnė pėstiesiems.

Dėl daugiabučių namų statybų Kalnėnuose

T. Gulbinas. Adresuota: Vilniaus m. meras R. Šimašius, Vilniaus m. savivaldybės administracija, Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos

Gerbiamas mere Remigijau Šimašiau, Dėkojame už turiningą diskusiją su Kalnėnų ir Pavilnio bendruomenėmis sausio 29 d. Diskusijos metu daug laiko buvo skirta daugiabučių namų statyboms individualių namų kvartaluose, konkrečiai Airių g. 8, 10 ir 12. Susitikimo metu sakėte, jog kartu su Vilniaus m. vyriausiuoju architektu Mindaugu Pakalniu esate aptarę, kaip taikyti teisės aktų reikalavimą, kad nauji statiniai neturi išsiskirti iš rajono konteksto. Ši tema yra labai opi Kalnėnų gyventojams, todėl dar kartą atkreipiame savivaldybės administracijos dėmesį į susidariusią nepriimtiną situaciją ir teikiame siūlymus, kaip užtikrinti darnią Kalnėnų plėtrą ateityje. Kaip žinote, penkiabučių namų statyba individualiai statybai skirtuose sklypuose Airių g. 8, 10 ir 12 buvo pripažinta neteisėta Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos. Tačiau, nepaisant ginčo teisme, detaliojo plano sprendiniai Savivaldybės administracijos iniciatyva buvo pakoreguoti taip, kad įteisintų minėtas statybas. Panaši situacija yra susidariusi ir Škotų g. Individualiems namams statyti skirtuose sklypuose yra statomi devynbučiai (trys tribučiai) ir penkiabučiai namai. Gyventojai raštu kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, statybų inspekciją, galų gale ir į teismą dėl daugybės pažeidimų (neišlaikomas atstumas iki kitų namų, nesilaikoma minimalių sklypo dydžio reikalavimų vienam namui, neišlaikomi automobilių aikštelių minimalūs atstumai ir t.t.). Teismas skundą atmetė motyvuodamas senaties termino praleidimu. UAB "Kalnėnų Projektai" šiuo metu yra pateikusi Vilniaus miesto savivaldybės Miesto Plėtros departamentui projektą statyti du keturių aukštų daugiabučius adresu Moldovos g. 18, Vilnius. Kiekvienas jų po 19 butų. Sklypas daugiabučių statybai yra visiškai apsuptas individualių gyvenamųjų namų ir kotedžų. Kalnėnų bendruomenė nepritaria tiems argumentams, kuriais Airių g. ir Škotų g. daugiabučių statybos pripažintos teisėtomis, ir prieštarauja daugiabučio Moldovos g. 18 statyboms. Pastarojo objekto statytojas tinkamai neinformavo gyventojų apie projektinių pasiūlymų viešinimą, todėl Kalnėnų bendruomenės nuomonė nebuvo išklausyta. Be to, Airių g., Škotų g. Ir Moldovos g. daugiabučiai visiškai išsiskiria iš šių gatvių konteksto bei paties rajono konteksto, kuriuose vyrauja individualūs namai. Bendruomenei yra nepriimtina, kad: 1) Detaliojo plano korektūra Airių g. atlikta po to, kai VTPSI pripažino statybas neteisėtomis; 2) Yra svarstomi ir išduodami leidimai daugiabučių namų statyboms individualių namų kvartale visiškai neatsižvelgiant į aplinkos kontekstą. Be to, daugiabučių namų statybai Kalnėnuose nėra tinkamos gatvių ir inžinerinių tinklų infrastruktūros. 2018 m. gegužę Kalnėnų gyventojams buvo nutrūkęs geriamojo vandens tiekimas dėl pastaraisiais metais žymiai išaugusio gyventojų skaičiaus rajone ir esamos vandens tiekimo infrastruktūros nepakankamumo. Gyventojai mano, kad ir šiuo atveju pirmenybė išduodant statybų leidimus buvo teikta statytojų interesams, o ne jau esamų gyventojų teisei į sveiką aplinką. Sausio 29 d. susitikimo su Kalnėnų ir Pavilnio bendruomene metu meras paaiškino, jog Airių g. situacija atsirado dėl praeityje netaikyto reikalavimo naujų statybų leidimus išduoti atsižvelgiant į aplinkos “kontekstą”. Pasak mero, šiuo metu tokie į kontekstą netinkantys projektai leidimo negautų. Visgi, ligšioliniai valstybės institucijų sprendimai rodo, kad į aplinkos kontekstą nėra atsižvelgiama, o palankumas skiriamas statytojų, bet ne gyventojų interesams. Todėl prašome, kad: 1) išduodant naujus statybų leidimus būtų griežtai atsižvelgiama į rajono kontekstą ir nepriimami svarstyti projektiniai pasiūlymai dėl daugiabučių statybų Kalnėnuose; 2) jau pastatyti penkiabučiai nebūtų pripažįstami Kalnėnų konteksto dalimi; Leidimai statyboms būtų išduodami įvertinus infrastruktūros pajėgumus ir įpareigoti vystytoją prisidėti prie infrastruktūros gerinimo; 3) būsimų statybos projektų viešinimas prieš gaunant statybos leidimą būtų vykdomas realiai viešinant, kad kaimynai ir bendruomenė žinotų apie ketinamus statyti objektus, o nebūtų bandoma nuslėpti. Nes tik įtraukiant esamus gyventojus ir visas suinteresuotas puses, galima pasiekti visoms pusėms priimtiną rezultatą kaip, pavyzdžiui, buvo su “Cherry houses”, esančiais Moldovos ir Juodupio sankryžoje; 4) panaikinti projektinius pasiūlymus daugiabučių statyboms adresu Moldovos g. 18, Vilnius.