dėl Vilniaus Garbės Piliečio vardo suteikimo Šimonui Peresui

30 PARAŠAI

Kategorija:

Ne Mano Vardu!
Esame ištikimi Vilniaus miesto piliečiai ir, būdami aktyvūs savo miesto gyvenimo dalyviai, jo gerbūviu besirūpinantys miestelėnai, šiuo laišku reiškiame savo nepritarimą ir pasipiktinimą Vilniaus miesto savivaldybės 2013 m. liepos 10 d. sprendimu apdovanoti Izraelio prezidentą Šimoną Peresą (Shimon Peres) Vilniaus garbės piliečio vardu. Toks savivaldybės sprendimas yra nesuderinamas su Lietuvos siekiu ir įsipareigojimaisginti žmogaus teises bei palaikyti taiką pasaulyje.
Izraelio politika:
Š. Peresas yra prezidentas valstybės, kuri jau daugiau nei šešis dešimtmečius nelegaliai okupuoja, pažeisdama tarptautines žmogaus teisių normas terorizuoja, įkalina ir žudo palestiniečius jų pačių žemėje. Jis vadovauja valstybei, kuri kasmet suima, teisia ir kankina šimtus vaikų, tarp jų – 12-os metų ar jaunesnius. Tūkstančiai žmonių yra paverčiami politiniais kaliniais. Ašarinės dujos, plieninės ir guminės kulkos kasdien taikomos į neginkluotus civilius, protestuojančius prieš savo teisių pažeidimus. Prezidentas Š. Peresas vadovauja valstybei, kurios rasistinė politika ir įstatymai įtvirtina apartheido pobūdžio sistemą; kuri nepaiso daugelio tarptautinės teisės susitarimų ir principų, tarp jų – Ketvirtosios Ženevos Konvencijos, kuri draudžia į okupuotą teritoriją perkelti okupuojančios jėgos gyventojus. Izraelio agresyvi politika palestiniečių atžvilgiu pamina žmogaus teises į laisvą judėjimą, saugų būstą, sveikatos apsaugą bei išsilavinimą. Izraelio politiką iškilios pasaulio taikos asmenybės, tokios kaip arkivyskupas Dezmondas Tutu (Desmond Tutu), vadina „blogiau nei Pietų Afrikos apartheidas”.

Kaip Vilniaus miesto gyventojas, aš noriu žinoti, ar, prieš išreikšdama norą apdovanoti Š. Peresą visų mūsų miestiečių vardu,Vilniaus miesto savivaldybė analizavo šios asmenybės vadovaujamos valstybės vykdomus žmogaus teisių pažeidimus ir ar svarstė, kokią žinutę toks savivaldybės sprendimas siunčia pasauliui?
Aš, vilnietis, noriu žinoti, kuo remdamasi mano miesto savivaldybė priėmė tokį sprendimą.
Aš, vilnietis, išreiškiu savo nepritarimą tokiems žmogaus teises išjuokiantiems savivaldybės veiksmams.
Š. Pereso biografijos esminiai faktai:
Š. Pereso karinė karjera prasidėjo dar 1947 m., kai jis tapo teroristinės organizacijos Haganah nariu; po Vakarų Kranto ir Jeruzalės okupacijos 1967 m. jis visais būdais skatino nelegalių kolonijų okupuotose žemėse kūrimą bei ženkliai prisidėjo prie Izraelio karinių institucijų veiklos, ypač prie jos vykdomo etninio Palestinos naikinimo.Vėliau, 1996 m., būdamas Izraelio premjeru, jis inicijavo Kanos žudynes pietų Libane (daugiau nei 100 žmonių, besislėpusių Jungtinių Tautų pastate, buvo nužudyti). Jam beprezidentaujant, 2009-2010 m. Izraelis pradėjo karą prieš Gazos ruožą, vieną žiauriausių iš jo daugelio atakų prieš nekaltus žmones (daugiau nei 1500 žmonių nužudyta, dauguma jų – moterys ir vaikai); tarptautinių ekspertų tyrimas vėliau nustatė, kad šio karo metu Izraelis vykdė nusikaltimus prieš žmoniją. Visą šį laiką Š. Peresas buvo Izraelio politinės galios viršūnėje. Jo atsakomybei taip pat galima priskirti ir Izraelio atominio ginklo kūrimą, kuris kelia grėsmę taikai regione ir pasaulyje ir yra neginčijama pasaulinės politikos šantažo priemonė.
Nepritarimas Izraelio politikai:
Dėl šių priežasčių, remdamiesi savo pilietine pareiga kovoti už žmogaus teises visame pasaulyje, o ypač Europoje, žmonės išreiškia nepritarimą Š. Pereso vykdomai politikai. Keli pavyzdžiai iš daugelio: š.m. kovo mėnesį vyko protestai Europos Parlamento būstinėse Briuselyje ir Strasbūre, pernai – Ouklando mieste, JAV, o prieš keletą metų D. Britanijos Oxfordo Universiteto studentai taip pat surengė protestą per Š. Pereso vizitą, vadindami jį „karo nusikaltėliu”.
Pagarba litvakų kultūrai yra būtina, tačiau ji turi eiti išvien su pagarba žmogaus teisėms:
Litvakų kultūra, kaip neatsiejama mūsų tautos istorijos ir paveldo dalis, nusipelno pagarbos ir turėtų būti puoselėjama bei branginama. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybės vienetinis pagrindimas, pateiktas pranešime spaudai (t.y. Š. Pereso gimimo vieta dabartinės Baltarusijos teritorijoje ir jo buvimas litvaku) mūsų, piliečių, manymu, nesuteikia jam teisės tapti Vilniaus garbės piliečiu. Jo tikri ar tariami nuopelnai plėtojant dvišalius Lietuvos ir Izraelio santykius taip pat nėra pakankama priežastis tokiam apdovanojimui.
Suteikdami Vilniaus miesto garbės piliečio vardą Š. Peresui, šloviname ir pagerbiame asmenį, kuris pamina žmogaus teises bei tarptautinę teisę ir pradeda karus. Ar būtent tokiai asmenybei norime išreikšti pagarbą?


Ne mano vardu!
Nepriklausomai nuo laikotarpio ir valdančiųjų, ištisus šimtmečius Vilnių namais vadino įvairiausios kultūros, tautos, tikėjimai. Ar tikrai norime, kad nuo šiol mūsų miesto vardas būtų tapatinamas su asmeniu, kurio biografija yra taip glaudžiai susieta su nusikaltimais prieš žmoniją? Privalome stovėti teisingoje istorijos pusėje. Vadovautis savo sąžine yra kiekvieno mūsų pareiga. Vilniaus miesto savivaldybės veiksmai nors ir netiesiogiai, tačiau reikšmingai, prisideda prie žmogaus teisių pažeidimų, prie nusikaltimų prieš žmoniją, prie neapykantos ir rasizmo kurstymo. Toks tylus pritarimas Izraelio vykdomai nelegaliai Palestinos okupacijai ir apartheidinei politikai neturėtų būti tai, kuo Vilnius, o kartu ir Lietuva, pasižymi šiuo unikaliu Lietuvai laikotarpiu – pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai metu.
Gerbiama Vilniaus miesto savivaldybe, sakau jums garsiai ir aiškiai: NE MANO VARDU! Mano miestas yra už visų žmonių teises, nepaisant jų rasės, religijos, pilietybės, tautybės, lyties, seksualinės orientacijos ar amžiaus.

Mano miestas yra už taiką ir prieš bet kokį karą.
NE MANO VARDU!



Su pagarba,
Piliečiai, pasisakantys už Žmogaus Teises

# Vardas Komentaras
1 Donatas
Smerkiu tokius niekšus ir genocido vykdytojus kaip Shimon Peres.
2 Rolandas
Gerbiu žydų tautą, tačiau Izraelio veiksmų palestiniečių atžvilgiu nepateisinu. Reikalaukime, kad būtų sukurta Palestinos valstybė su sostine Rytų Jeruzalėje. Taip pat kad Lietuva ją pripažntų!

Atšaukti privalomą saviizoliaciją jūreiviams po reiso (615)

Pavardenis. Adresuota: Sveikatos apsaugos ministerija

Jūreiviai, grįžę iš reiso, kur išbuvo neturėdami kontaktų virš 2 savaičių neturėtų būti verčiami saviizoliuotis grįžę namo! Jūreivių gyvenimas sustojo kovo mėnesį, nes nuo tada vienas šeimos narys visuomet turi arba dirbti arba izoliuotis nuo šeimos, nuo kitų žmonių. Daugelyje ES šalių jūreiviai iš darbdavio gauna pažymą apie darbą laive, ir jiems neprivaloma saviizoliuotis. Prašome peržiūrėti saviizoliacijos tvarką jūreiviams, grįžusiems iš reiso.

Prieš Plungės rajono ligoninės, vaikų skyriaus uždarymą. (377)

Viktorija. Adresuota: Plunges rajono savivaldybes merui Audriui Klišoniui

Plungės savivaldybė uždaro Plungės rajono ligoninės, vaikų skyrių. Plungės rajone yra daug vaikų, todėl norime turėti savo rajono ligoninėje vaikų skyrių, kad nereiktu važiuoti į kitų miestų ligonines.

Sprendimo paversti bendrabutį socialiniu būstu Bukiškio k. stabdymas (127)

Artūras. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybės administracija, Lietuvos Respublikos seimas, Finansų Ministerija, LR Vyriausybė, Vyriausioji Tarnybinės Etikos komisija

Turto bankas nemokamai perduoda Bukiškio bendrabutį, unikalus Nr. 4198-5068-1012, 1N5/p, bendras plotas 2370,31 kv. m), esantį Vilniaus r. sav., Avižienių sen., Bukiškio k., Mokyklos g. 6. Vilniaus rajono savivaldybės administracijai. Dabar jame planuojama įrengti 38 socialinius būstus. Žmonių, kurie patiria socialines problemas, negalima segreguoti sukišant į vieną daugiabutį. Problema yra ne soc. būsto atsiradime, bet būstų koncentracijoje. Vilniuje yra ne vienas rajonas (pvz. Pilaitė), kuriame akivaizdu, kad didelė koncentracija žmonių, kurie turi tam tikrų socialinių problemų, nesprendžia problemų, netgi atvirkščiai - jas didina bei sukelia socialinę atskirtį. Tai yra pagrindinis integracijos trūkumas. Prašome, kad VRSA (Vilniaus rajono savivaldybės administracija) nedelsiant stabdytų sprendimo priėmimą ir inicijuotų viešą klausimo svarstymą. Taip pat prieš priimant sprendimus šiuo klausimu - jų detales derintų su Bukiškio bendruomene. Šis pastatas reikalingas bendruomenės veikloms, apie jo likimą nebuvo diskutuojama su bendruomene ar bent jau kaimynais. Mes jaučiamės nesaugūs, kai neturime jokios informacijos apie tai, kas vyksta aplink.

NE ORO UOSTUI LR Bendrajame Plane (119)

Vaida. Adresuota: LR Vyriausybė, LR Seimas, LR Aplinkos ministerija

Pasirašau šią peticiją ir reikalauju panaikinti Lietuvos Respublikos teritorijos Bendrojo plano sprendinius, įteisinančius nacionalinio oro uosto statybas. Nacionalinis oro uostas įtrauktas į LR Bendrojo Plano sprendinius 2030 m., tačiau aviacijos ekspertai išsako rimtas abejones. Simonas Bartkus teigia, kad šiuo metu itin sudėtinga prognozuoti, kada aviacija atsigaus po krizės, o Arūnas Stankevičius aviacijos krizę apibūdina žodžiu „koma“, reiškiančiu kritinę būseną. Susisiekimo viceministras Vladislav Kondratovič teigia, kad naujas oro uostas kainuotų apie 1,5 milijardo, o esamieji oro uostai būtų uždaryti. Kadangi valstybės pagalba šiuo atveju yra draudžiama, o ES parama taip pat negalima, projekto finansavimo šaltiniai lieka neaiškūs. Bendrojo Plano rengėjai nėra atlikę galimybių studijų ir neturi pagrįstų argumentų, kad esami oro uostai artimiausiu metu viršys maksimalius krūvius. Šiemet esami oro uostai yra gavę 85 milijonų finansavimą plėtrai. Vilnius pajėgumai padidės dvigubai (nuo 3,5 mln iki 7,8 mln). Numatoma vieta - tarp Vilniaus ir Kauno (Kaišiadorių rajone). Mes, aktyvūs Lietuvos piliečiai, reikalaujame pašalinti nacionalinio oro uosto sprendinius iš LR Bendrojo Plano, nes toks projektas pasaulinės pandemijos akivaizdoje yra neracionalus ir žalingas Lietuvai. 2018 m. Lietuvos oro uostai samdė Nyderlandų bendrovę „InterVistas Consulting“, kuri nagrinėjo naujo oro uosto statybos galimybes bei analizavo oro uostų koncesijos modelį už didesnę nei 2 milijonai eurų sumą, tačiau studijos išvados nėra viešai paskelbtos. Taip pat nėra skelbiama, kad vieni iš „InterVistas Consulting“ partnerių turi akivaizdžių sąsajų su viena iš Lietuvos verslo lobistų organizacijų. Siūlome, nepriimti sprendinių dėl naujojo oro uosto kol: • nėra atliktos nepriklausomos ir aktualios būsimų keleivių srautų prognozės; • neatlikta nepriklausoma naujojo oro uosto naudos ir kaštų analizė; • nuo visuomenės slepiamos už viešuosius finansus užsakytos studijos; • viešai nebus išnagrinėtos esamos studijos autorių sąsajas su verslo lobistinėmis organizacijomis.