Lietuviškų krovinių blokada

Lietuvos Respublikos Prezidentei
Lietuvos Respublikos Premjerui
Lietuvos Respublikos Seimui
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministrui
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui

Š.m. rugsėjo pradžioje buvo pradėta griežta lietuviškų vilkikų, vežančių krovinius iš Lietuvos, patikra. Daugelio įmonių vilkikai praleidžia kur kas ilgesnį laiką Rusijos vidinėse muitinėse nei kitų Baltijos ar Europos šalių vilkikai. Rusijos rinkoje dirba apie 650 Lietuvos įmonių, važiuoja virš 13 tūkst. vilkikų. Dėl užsitęsusios sugriežtintos patikros Lietuvos įmonės patiria milijoninius nuostolius ne tik dėl atsiradusių prastovų, tačiau netenkame užsakymų ateičiai. Didesnė dalis klientų atsisako krauti lietuviškus vilkikus ir pasirenka kitų Europos valstybių vežėjus. Netenkame klientų, kurių pasitikėjimą užsitarnauti prireikė ne vienų metų, su kuriais dirbome ilgą laiką. Lietuva sparčiai praranda tranzitinės valstybės pozicijas. Patikrai besitęsiant prastėja Lietuvos vežėjų reputacija. Stipriai mažejant įmonių pajamoms, vadovai yra priversti išleisti savo darbuotojus neapmokamų atostogų, mažinti etatus ar atlyginimus. Dėl tokios patikros ilgainiui nukentės ne tik vežėjai, tačiau ir muitinės tarpininkai, ekspeditoriai ir kitos įmonės, dirbančios šioje rinkoje. Susigrąžinti prarastas pozicijas Lietuvos vežėjams bus labai sunku. Jeigu tokia patikra tęstųsi dar ilgiau, prarastų pozicijų galbūt bus ir neįmanoma susigrąžinti.

Iki šiol nėra aišku, dėl kokios priežasties vykdoma tokia griežta patikra Lietuvos vežėjų atžvilgiu ir kada ji baigsis. Kai kurių šaltiniu teigimu, toks lietuviškų krovinių tikrinimas gali užsitęsti ir iki Naujųjų metų.

Prašome Prezidentės, Premjero, Seimo ir ministrųimtis aktyvesnių veiksmų siekiant išspręsti susidariusią situaciją, padėti išsiaškinti, dėl kokios priežasties Lietuvai priskiriamas rizikos profilis, ar tokiu būdu nėra pažeidžiami tarpvalstybiniai ar tarptautiniai susitarimai ir kaip galima tą profilį panaikinti.

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 UAB"Daimanta" ... reikalingas skubus valst. institucijų dialogas su atitinkamomis institucijomis Maskvoje
2 Mindaugas B... Sveiki, tiesiog tai privalo liautis, trukdomas mūsų verslas, prarandama taip sunkiai iškovota rinka.
3 Vytautas M... Visas aktualias stebekite LTTV.BIZ Portale Tiesiogiai TELEVIZIJA NEMOKAMAI
4 A.Buracevski ... ekonominis "karas" kelia tikrai rimtu rupesciu gabenant krovinius
5 V. S... Situacija visiskai nekontroliuojama, valdzia visiskai neinformuoja kas vyksta, del ko taip vyksta ir kokiu priemoniu zada imtis, 0 atsakomybes
6 Kęstutis G... Prašau leisti pradėti Kybartuose esančio terminalo įvažiavimą, kad būtų pristabdytas rusiškų vilkikų ir lengvųjų automobilių judėjimas iš Lietuvos teritorijos.

Įspėjamieji ženklai prieš trikojus

A.Maceina. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog kelio ruožas, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, žymimi kelio ženklu „Automatinė greičio kontrolė“. Policija naudoja kilnojamus greičio matuoklius apie kuriuos nėra jokių įspėjamūjų ženklų, visoje europos sąjungoje apie tokius "radarus" įspėja ženklai. Taigi iškyla toks klausimas: - Jei jau esame europos sąjungoje ar neturėtų ir įstatymai buti vienodi? Pvz.: iš kur kitų ES šalių gyventojams žinoti apie tokią tvarką Lietuvoje? Ir kas atsakys jei koks kitos ES šalies pilietis važiuojantis tamsiuoju paros metu bus apakintas blykstės ir padarys auto įvykį? Jis nebus įspėtas apie jokius greičio matuoklius. Taigi nestatydami įspėjamūjų ženklų jūs netik nesilaikot KET (nes trikojus jūs taippat įrenginėjat trumpalaikiui naudojimui, sujungiat viską, sutveriat, nebūna juk taip,kad išimat iš bagažines patstatot ir veikia) bet ir keliat avaringas situacijas tamsiuoju paros metu.

KABLYS-KULTŪRAI

Pilietis. Adresuota: UAB Žibosa, Nacionalinė žemės tarnyba, Vilniaus miesto savivaldybė

Prašome, kad Vilniuje, Kauno g. 5, esančių Kultūros rūmų paskirtis nebūtų keičiama iš kultūrinės į administracinę. Prašome, kad pastato bei žemės ant kurios jis stovi paskirčių nesutapimas būtų sprendžiamas kitu būdu, nes akivaizdu, kad pakeitus paskirtį tik laiko klausimas kada bus renovuota pagal naująjį projektą, o tai reikštų, kad miestas neteks dar vienos unikalios, kultūrai skirtos, erdvės. Mes to nenorim! KABLYS - KULTŪRAI!