Reikalaujame atšaukti numatomą buhalterių egzaminavimą

13 PARAŠAI

Kategorija:

Lietuvos Respublikos Seimas 2012 m. balandžio 24 d. priėmė LR buhalterinės apskaitos įstatymo 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21 straipsnių, trečiojo, penktojo skirsnių pavadinimų ir priedo pakeitimo ir papildymo ir įstatymo papildymo 10-1 ir 10-2 straipsniais įstatymą (Nr. XI-1988).
Šiuo įstatymu LR Seimas nustatė nuo 2016 m. sausio 1 d. įsigaliosiančius reikalavimus asmenims, atliekantiems vyriausiojo buhalterio (buhalterio) pareigas arba teikiantiems vyriausiojo buhalterio (buhalterio) pareigas atitinkančias paslaugas. Vienas iš įstatymo įtvirtintų reikalavimų teigia, kad fizinis asmuo, kaip vyriausiasis buhalteris tvarkantis ūkio subjekto apskaitą, turi „būti išlaikęs profesinius buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės egzaminą ir mokesčių egzaminą“, kuris turi būti organizuotas ir pravestas pagal Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos parengtą egzaminų pripažinimo tvarką (LR buhalterinės apskaitos įstatymo 10-1 straipsnis).
Šis reikalavimas ne tik, kad neprasmingas, bet ir praktiškai neįgyvendinamas. Lietuva būtų pirmoji valstybė Europos Sąjungoje, taikanti tokius reikalavimus buhalteriams. Kitose valstybėse narėse egzistuojančius kvalifikacinius vardus suteikia buhalterių asociacijos savo nariams. Vėliau jos ir rūpinasi šių narių kvalifikacijos kėlimu. Lietuvoje bandomas įteisinti vienkartinis buhalterių egzaminavimas visiškai negarantuoja juos išlaikiusių specialistų aukštos kvalifikacijos. Dėl nuolatinės teisės aktų kaitos, būtini testiniai mokymai ir kvalifikacijos kėlimas. O tai įstatyme nenumatyta. Taip pat, visiškai neaiški ir pati egzaminavimo tvarka. Juk buhalterinės apskaitos tvarkymą skirtingose įmonėse nevienodas. Tai priklauso nuo įmonės teisinės formos (skirtingi apskaitos tvarkymo reikalavimai taikomi UAB, individualioms įmonėms, mažosioms bendrijoms, viešosioms įstaigoms, viešojo sektoriaus subjektams ir pan.), nuo jos dydžio, veiklos pobūdžio ir geografijos, nuo mokamų mokesčių ir daugelio kitų aplinkybių. Nėra prasmės egzaminuojant tikrinti tik bazines žinias. Taip, kaip ir neprasminga į egzaminus įtraukti klausimus, pavyzdžiui, apie nekilnojamojo turto mokestį, nes ne visos įmonės jį moka. O dėl nuolatinės teisės aktų kaitos, net ir įgytos žinios greitai sensta.
Įstatymuose nenumatytas teisinis mechanizmas kas ir kaip prižiūrės, kad vyr. buhalteriais dirbtų tik kvalifikacinius egzaminus išlaikę specialistai. Taip pat nežinomos ir šio reikalavimo pažeidimo pasekmės.
Tame pačiame įstatymo straipsnyje reikalaujama, kad buhalteriai „laikytųsi Buhalterių profesionalų etikos kodekse nustatytų profesinės etikos principų“. Ši nuostata taip pat neįgyvendinama. Pirmiausia, Buhalterių profesionalų etikos kodeksas nėra Lietuvos Respublikos teisės aktas. Be to, nėra numatyta kas ir kaip kontroliuos šio kodekso laikymąsi. Kas spręs ginčytinus klausimus. Juk etikos kodeksuose surašytos etinės normos – tik gairės, kurios gali būti įvairiai interpretuojamos. Todėl ir ši įstatyminė norma neįgyvendinama.
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, reikalaujame pakeisti LR buhalterinės apskaitos įstatymą, pripažįstant netekusiomis galios 10-1 straipsnio nuostatas, numatančias, kad vyriausiasis buhalteris privalo papildomai laikyti profesinius buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės egzaminą ir mokesčių egzaminą. Atkreipiame dėmesį, kad Finansų ministerija jau ne kartą šį klausimą aptarinėjo su buhalterių profesinių organizacijų atstovais. Tokiuose susitikimuose nebuvo nei vieno, prieštaraujančio privalomo egzaminavimo atšaukimui. Deja pažadas atsisakyti privalomo egzaminavimo taip ir liko pažadu.
[b]

# Vardas Komentaras
1 Arvydas
Vietoj to, kad siekti buhalterines apskaitos ir mokesciu sistemos supaprastinimo, bandoma eiti sudetingejimo ir prievartos keliu.
2 RIMANTAS
Senai laikas buvo buhalteriam visiems ivesti atestatu sistema(EGZAMINAI KAS 5m,)

Karių, atliekančių privalomąją karinę tarnybą, paleidimas namo savaitgaliais ir švenčių dienomis. (626)

B.. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Kariai, atliekantys privalomąją karinę tarnybą, dėl karantino Lietuvoje nėra išleidžiami net savaitgaliais namo, ir taip jau ketvirtas mėnuo. Kariams jau darosi psichologiškai sunku be namų ir artimųjų. Peticijos tikslas iškovoti, kad kariai savaitgaliais ir šventinėmis dienomis būtų išleisti namo.

Jurbarko smurtautojui - REALIĄ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĘ! (133)

Centro. Adresuota: Generalinė prokuratūra | Lietuvos Respublikos prokuratūra

Jurbarko prievartautojas negavo realios laisvės atėmimo bausmės, padarius tokį sunkų nusikaltimą prieš merginą. Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus už mažesnius nusižengimus žmogui gręsia realus laisvės atėmimas. Sulaikius M.I., jam buvo nustatytas 1,12 promilės girtumas. Tai taip pat sunkinanti aplinkybė. Atsiprašyti taip pat neatsiprašė asmeniškai, tai padarė per savo advokatą ir tai pasak tėvų neatrodė įtikinamai. Raginame Lietuvos Respublikos Generalinės prokuratūros kreiptis į Aukščiausią Teismą dėl teisingo nuosprendžio skiriant realią laisvės atėmimo bausmę.

Dėl apšviestų šaligatvių įrengimo Nemėžyje (23)

Indrė. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybė

Mes Nemėžio rajono gyventojai, labai prašome įrengti apšviestą šaligatvi- pesčiųjų- dviratininkų taką Nemėžyje (Baltarusių g - Sirokomlės g) ir pesčiųjų perėjas, kad aplinkiniai gyventojai galėtu saugiai keliauti iki viešojo transporto stotelių, o vaikai iki mokyklos. Nesutvarkyti kelkraščiai verčia pėsčiuosius pažeidinėti eismo taisykles, bei apsunkina eismą vairuotojams. Vaikai - keliaujantys į mokyklą dviračiais, paspirtukais ir pėsčiomis - turi eiti šalikele.

Vilniaus Naujamiesčio rajono žalios zonos išsaugojimas (29)

Tatjana. Adresuota: A.Vivulskio g., Vilnius

Prašome panaikinti šiuo metu patvirtintą 506-osios bendrijos projektą sumažinti kiemą, kuriuo dalijasi namų Muitinės g. 34, A. Vivulskio g. 31 ir 35, Savanorių pr. 6A gyventojai. 506-osios bendrijos nariai didelį kiemą nori sumažinti beveik trečdaliu – medžiais, krūmais apaugusią jaukią kiemo vietą paversti privačia automobilių stovėjimo aikštele. Nepaisant to, kad bendrijos sprendimas yra legalus, mes, bendro kiemo kaimynai, manome, kad jis yra prieštaraujantis mūsų sveikatai ir gerovei. Šis kiemas pritraukia daugybę įvairių žmonių. Šiltuoju metų sezonu ant suoliukų pilna bendraujančių senjorų, vasaros stovyklų vaikų, mažylius prižiūrinčių tėvų, žaidyvietėje ir ant žolės nuolat dūksta vaikai, paaugliai žaidžia futbolą, kiemas atviras, gyvas, bendraujantis, jungiantis. Mūsų kvartalo senjorai ir neįgalieji praleidžia nemažai laiko šiame kieme, nes neturi galimybės nueiti iki Vingio parko. Aplinkinių kiemų aikštelės uždaros, rakinamos, betonuotos, todėl čia suplūsta daugybė naujamiestiečių. Vis daugiau Europos miestų mažina automobilių kiekį, kuria žalias erdves gyventojams, didina parkų, žaidyviečių plotus. Norint pagerinti daugiabučių gyventojų fizinę ir psichinę sveikatą, kiemuose įrengiamos sporto aikštelės, suoliukai, sodinami krūmai ir augalai. Džiaugdamiesi jūsų moderniu projektu ,,Mažiau ratų-daugiau batų!“, tikimės palaikymo ir prašome apsaugoti mūsų kiemo žalią erdvę – neleisti jos dalies paversti automobilių stovėjimo aikštele.