Prieš automobilių išregistravimą ir neadekvatų nurašymą

11 PARAŠAI

Kategorija:

Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo
27 straipsnio 5 dalies panaikinimas.
27 straipsnio 6 dalies pakeitimas.

27 straipsnio 5 dalies citata:
,,Per 180 dienų nepašalinus priežasčių, dėl kurių buvo sustabdytas leidimas motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme, taip pat šio įstatymo 25 straipsnio 6 dalyje nustatytais atvejais vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka panaikinamas leidimas šiai motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme ir ji išregistruojama. Šių motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų valstybinio registracijos numerio ženklai pripažįstami negaliojančiais. Šioje dalyje nurodytos motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik iš naujo registruotos vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka.''

1. Tai sudaro didelių problemų asmenims, kurie turi istorines, ar paprastas transporto priemones ir jas naudoja tik tam tikru metų laiku, o kartais nenaudoja ir ilgiau nei metus. Norėdamas vėl užregistruoti transporto priemonę asmuo turi vel mokėti pinigus už registravimą, valstybinių numerių išdavimą. T.y. sumokėti mokesčius, kurie buvo sumokėti įsigyjant transporto priemonę antrą kartą.
2. Šis straipsnis panaikina prievolę priduoti nenaudojamas transporto priemones į utilizavimo įmones, kadangi automobilis paprasčiausiai yra nurašomas, o savininkas pristatęs valstybinius numerius į ,,regitrą'' transporto priemonę gali ardyti pats ar parduoti asmenims neturintiems teisės verstis transporto priemonių utilizavimu.

27 straipsnio 6 dalies citata:
,,Kai draudimo įmonė, apdraudusi atsakingo už eismo įvykio metu padarytą žalą asmens civilinę atsakomybę, ar Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro įgalioti asmenys (paskirti ekspertai), vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Eismo įvykių metu padarytos žalos nustatymo ir draudimo išmokų mokėjimo taisyklėmis, nustato, kad eismo įvykio metu nukentėjusiam trečiajam asmeniui transporto priemonę remontuoti ekonomiškai netikslinga, informacija apie šią transporto priemonę turi būti pateikta Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrui. Tokios transporto priemonės techninė apžiūra susisiekimo ministro arba jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka panaikinama ir ši transporto priemonė turi teisę sugrįžti į Lietuvos Respublikos viešąjį eismą tik po atkuriamojo remonto patvirtinus, kad ji yra tinkamai suremontuota ir yra žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga. Ši transporto priemonė vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik nustatyta tvarka panaikinus draudimą dalyvauti viešajame eisme. ''

Siūlomi pakeitimai:
,,Kai draudimo įmonė, apdraudusi atsakingo už eismo įvykio metu padarytą žalą asmens civilinę atsakomybę, ar Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro įgalioti asmenys (paskirti ekspertai), vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Eismo įvykių metu padarytos žalos nustatymo ir draudimo išmokų mokėjimo taisyklėmis, nustato, kad eismo įvykio metu buvo pažeistos transporto priemonės atraminės konstrukcijos remontuoti, informacija apie šią transporto priemonę turi būti pateikta Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrui. Tokios transporto priemonės techninė apžiūra susisiekimo ministro arba jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka panaikinama ir ši transporto priemonė turi teisę sugrįžti į Lietuvos Respublikos viešąjį eismą tik po atkuriamojo remonto patvirtinus, kad ji yra tinkamai suremontuota ir yra žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga. Ši transporto priemonė vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik nustatyta tvarka panaikinus draudimą dalyvauti viešajame eisme. ''

1. Minėtas straipsnis neatsižvelgia į tai, kad dauguma Lietuvos respublikoje registruotų transporto priemonių amžius yra ganėtinai didelis, ir bet kurios automobilio detalės dažymas jau viršija 50% automobilio vertės t.y. ekonomiškai netikslingas.
pvz. 1995m audi A4 avarijos metu perbrauktas automobilio šonas dažyti reikia pr. sparną, abejas duris, galini sparną, bamperį, pagal kriterijus remontuoti transporto priemonę ekonomiškai netikslinga. Tačiau nėra pažeista nei viena transporto priemonės dalis kuri daro įtaką eismo saugumui. Todėl nėra logiška transporto priemonę nurašyti kaip netinkamą. Juolab, kad automobilio savininkas greičiausiai neturės pakankamai lėšų pirkti naujai transporto priemonei ir pirks analogišką 1995 m Audi A4.

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 P.Gvazdaitis ... po žodžių ,,atraminės konstrukcijos'' žodžio ,,remontuoti'' neturi buti. Deja negaliu ištaisyti, bet peticijos esmė nekinta

Įspėjamieji ženklai prieš trikojus

A.Maceina. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog kelio ruožas, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, žymimi kelio ženklu „Automatinė greičio kontrolė“. Policija naudoja kilnojamus greičio matuoklius apie kuriuos nėra jokių įspėjamūjų ženklų, visoje europos sąjungoje apie tokius "radarus" įspėja ženklai. Taigi iškyla toks klausimas: - Jei jau esame europos sąjungoje ar neturėtų ir įstatymai buti vienodi? Pvz.: iš kur kitų ES šalių gyventojams žinoti apie tokią tvarką Lietuvoje? Ir kas atsakys jei koks kitos ES šalies pilietis važiuojantis tamsiuoju paros metu bus apakintas blykstės ir padarys auto įvykį? Jis nebus įspėtas apie jokius greičio matuoklius. Taigi nestatydami įspėjamūjų ženklų jūs netik nesilaikot KET (nes trikojus jūs taippat įrenginėjat trumpalaikiui naudojimui, sujungiat viską, sutveriat, nebūna juk taip,kad išimat iš bagažines patstatot ir veikia) bet ir keliat avaringas situacijas tamsiuoju paros metu.

KABLYS-KULTŪRAI

Pilietis. Adresuota: UAB Žibosa, Nacionalinė žemės tarnyba, Vilniaus miesto savivaldybė

Prašome, kad Vilniuje, Kauno g. 5, esančių Kultūros rūmų paskirtis nebūtų keičiama iš kultūrinės į administracinę. Prašome, kad pastato bei žemės ant kurios jis stovi paskirčių nesutapimas būtų sprendžiamas kitu būdu, nes akivaizdu, kad pakeitus paskirtį tik laiko klausimas kada bus renovuota pagal naująjį projektą, o tai reikštų, kad miestas neteks dar vienos unikalios, kultūrai skirtos, erdvės. Mes to nenorim! KABLYS - KULTŪRAI!