Prieš automobilių išregistravimą ir neadekvatų nurašymą

11 PARAŠAI

Kategorija:

Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo
27 straipsnio 5 dalies panaikinimas.
27 straipsnio 6 dalies pakeitimas.

27 straipsnio 5 dalies citata:
,,Per 180 dienų nepašalinus priežasčių, dėl kurių buvo sustabdytas leidimas motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme, taip pat šio įstatymo 25 straipsnio 6 dalyje nustatytais atvejais vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka panaikinamas leidimas šiai motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme ir ji išregistruojama. Šių motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų valstybinio registracijos numerio ženklai pripažįstami negaliojančiais. Šioje dalyje nurodytos motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik iš naujo registruotos vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka.''

1. Tai sudaro didelių problemų asmenims, kurie turi istorines, ar paprastas transporto priemones ir jas naudoja tik tam tikru metų laiku, o kartais nenaudoja ir ilgiau nei metus. Norėdamas vėl užregistruoti transporto priemonę asmuo turi vel mokėti pinigus už registravimą, valstybinių numerių išdavimą. T.y. sumokėti mokesčius, kurie buvo sumokėti įsigyjant transporto priemonę antrą kartą.
2. Šis straipsnis panaikina prievolę priduoti nenaudojamas transporto priemones į utilizavimo įmones, kadangi automobilis paprasčiausiai yra nurašomas, o savininkas pristatęs valstybinius numerius į ,,regitrą'' transporto priemonę gali ardyti pats ar parduoti asmenims neturintiems teisės verstis transporto priemonių utilizavimu.

27 straipsnio 6 dalies citata:
,,Kai draudimo įmonė, apdraudusi atsakingo už eismo įvykio metu padarytą žalą asmens civilinę atsakomybę, ar Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro įgalioti asmenys (paskirti ekspertai), vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Eismo įvykių metu padarytos žalos nustatymo ir draudimo išmokų mokėjimo taisyklėmis, nustato, kad eismo įvykio metu nukentėjusiam trečiajam asmeniui transporto priemonę remontuoti ekonomiškai netikslinga, informacija apie šią transporto priemonę turi būti pateikta Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrui. Tokios transporto priemonės techninė apžiūra susisiekimo ministro arba jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka panaikinama ir ši transporto priemonė turi teisę sugrįžti į Lietuvos Respublikos viešąjį eismą tik po atkuriamojo remonto patvirtinus, kad ji yra tinkamai suremontuota ir yra žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga. Ši transporto priemonė vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik nustatyta tvarka panaikinus draudimą dalyvauti viešajame eisme. ''

Siūlomi pakeitimai:
,,Kai draudimo įmonė, apdraudusi atsakingo už eismo įvykio metu padarytą žalą asmens civilinę atsakomybę, ar Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro įgalioti asmenys (paskirti ekspertai), vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Eismo įvykių metu padarytos žalos nustatymo ir draudimo išmokų mokėjimo taisyklėmis, nustato, kad eismo įvykio metu buvo pažeistos transporto priemonės atraminės konstrukcijos remontuoti, informacija apie šią transporto priemonę turi būti pateikta Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrui. Tokios transporto priemonės techninė apžiūra susisiekimo ministro arba jo įgaliotos institucijos nustatyta tvarka panaikinama ir ši transporto priemonė turi teisę sugrįžti į Lietuvos Respublikos viešąjį eismą tik po atkuriamojo remonto patvirtinus, kad ji yra tinkamai suremontuota ir yra žmonių sveikatai bei saugumui nepavojinga. Ši transporto priemonė vėl gali dalyvauti viešajame eisme tik nustatyta tvarka panaikinus draudimą dalyvauti viešajame eisme. ''

1. Minėtas straipsnis neatsižvelgia į tai, kad dauguma Lietuvos respublikoje registruotų transporto priemonių amžius yra ganėtinai didelis, ir bet kurios automobilio detalės dažymas jau viršija 50% automobilio vertės t.y. ekonomiškai netikslingas.
pvz. 1995m audi A4 avarijos metu perbrauktas automobilio šonas dažyti reikia pr. sparną, abejas duris, galini sparną, bamperį, pagal kriterijus remontuoti transporto priemonę ekonomiškai netikslinga. Tačiau nėra pažeista nei viena transporto priemonės dalis kuri daro įtaką eismo saugumui. Todėl nėra logiška transporto priemonę nurašyti kaip netinkamą. Juolab, kad automobilio savininkas greičiausiai neturės pakankamai lėšų pirkti naujai transporto priemonei ir pirks analogišką 1995 m Audi A4.

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 P.Gvazdaitis ... po žodžių ,,atraminės konstrukcijos'' žodžio ,,remontuoti'' neturi buti. Deja negaliu ištaisyti, bet peticijos esmė nekinta

Peticija dėl greičio ribojimo priemonių , Dzūkų g.

Einaras. Adresuota: LR Susisiekimo ministerija; Vilniaus miesto savivaldybė; Vilniaus meras R.Šimašius; LR Seimo saugaus eismo komisija;Vilniaus miesto ūkio transporto skyrius

Mes, naujinikų bendruomenės nariai, kreipiamės į miesto savivaldybę su prašymu įrengti greičio ribojimo priemones, Dzūkų g. Dzūkų g. ilgį sudaro beveik 2km, joje yra 6 perėjos, keli vaikų darželiai, bei mokykla. Pastovus tiek automobilų tiek žmonių srautas sudaro daug avarinių ir pavojingų situacijų, kurios taipogi yra pažymėtos Vilniaus miesto Juodūjų dėmių žymose (žyma JDT 58, nors žyma tik viena, mūsų manymu mažiausiai turėtų būti 3. Pelesos ir Dzūkų perėja, perėja tarp Dzūkų 27 ir Dzūkų 10a namų.) Šioje gatvėje nėra jokių greitį ribojančių priemonių apart kelio ženklų. Naujininkų gyventojų patirtis rodo, kad kelio ženklų neužtenka suaugusiūjų ir vaikų saugumui išsaugoti. Su šia peticija prašome atsižvelgti į mūsų norus sumažinti pavojingų eismo įvykių skaičių šioje atkarpoje. Mūsų uždavinys – su Jūsų visų pagalba pasiekti, kad dzūkų gatvė taptų saugesnė pėstiesiems.

Dėl daugiabučių namų statybų Kalnėnuose

T. Gulbinas. Adresuota: Vilniaus m. meras R. Šimašius, Vilniaus m. savivaldybės administracija, Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos

Gerbiamas mere Remigijau Šimašiau, Dėkojame už turiningą diskusiją su Kalnėnų ir Pavilnio bendruomenėmis sausio 29 d. Diskusijos metu daug laiko buvo skirta daugiabučių namų statyboms individualių namų kvartaluose, konkrečiai Airių g. 8, 10 ir 12. Susitikimo metu sakėte, jog kartu su Vilniaus m. vyriausiuoju architektu Mindaugu Pakalniu esate aptarę, kaip taikyti teisės aktų reikalavimą, kad nauji statiniai neturi išsiskirti iš rajono konteksto. Ši tema yra labai opi Kalnėnų gyventojams, todėl dar kartą atkreipiame savivaldybės administracijos dėmesį į susidariusią nepriimtiną situaciją ir teikiame siūlymus, kaip užtikrinti darnią Kalnėnų plėtrą ateityje. Kaip žinote, penkiabučių namų statyba individualiai statybai skirtuose sklypuose Airių g. 8, 10 ir 12 buvo pripažinta neteisėta Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos. Tačiau, nepaisant ginčo teisme, detaliojo plano sprendiniai Savivaldybės administracijos iniciatyva buvo pakoreguoti taip, kad įteisintų minėtas statybas. Panaši situacija yra susidariusi ir Škotų g. Individualiems namams statyti skirtuose sklypuose yra statomi devynbučiai (trys tribučiai) ir penkiabučiai namai. Gyventojai raštu kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, statybų inspekciją, galų gale ir į teismą dėl daugybės pažeidimų (neišlaikomas atstumas iki kitų namų, nesilaikoma minimalių sklypo dydžio reikalavimų vienam namui, neišlaikomi automobilių aikštelių minimalūs atstumai ir t.t.). Teismas skundą atmetė motyvuodamas senaties termino praleidimu. UAB "Kalnėnų Projektai" šiuo metu yra pateikusi Vilniaus miesto savivaldybės Miesto Plėtros departamentui projektą statyti du keturių aukštų daugiabučius adresu Moldovos g. 18, Vilnius. Kiekvienas jų po 19 butų. Sklypas daugiabučių statybai yra visiškai apsuptas individualių gyvenamųjų namų ir kotedžų. Kalnėnų bendruomenė nepritaria tiems argumentams, kuriais Airių g. ir Škotų g. daugiabučių statybos pripažintos teisėtomis, ir prieštarauja daugiabučio Moldovos g. 18 statyboms. Pastarojo objekto statytojas tinkamai neinformavo gyventojų apie projektinių pasiūlymų viešinimą, todėl Kalnėnų bendruomenės nuomonė nebuvo išklausyta. Be to, Airių g., Škotų g. Ir Moldovos g. daugiabučiai visiškai išsiskiria iš šių gatvių konteksto bei paties rajono konteksto, kuriuose vyrauja individualūs namai. Bendruomenei yra nepriimtina, kad: 1) Detaliojo plano korektūra Airių g. atlikta po to, kai VTPSI pripažino statybas neteisėtomis; 2) Yra svarstomi ir išduodami leidimai daugiabučių namų statyboms individualių namų kvartale visiškai neatsižvelgiant į aplinkos kontekstą. Be to, daugiabučių namų statybai Kalnėnuose nėra tinkamos gatvių ir inžinerinių tinklų infrastruktūros. 2018 m. gegužę Kalnėnų gyventojams buvo nutrūkęs geriamojo vandens tiekimas dėl pastaraisiais metais žymiai išaugusio gyventojų skaičiaus rajone ir esamos vandens tiekimo infrastruktūros nepakankamumo. Gyventojai mano, kad ir šiuo atveju pirmenybė išduodant statybų leidimus buvo teikta statytojų interesams, o ne jau esamų gyventojų teisei į sveiką aplinką. Sausio 29 d. susitikimo su Kalnėnų ir Pavilnio bendruomene metu meras paaiškino, jog Airių g. situacija atsirado dėl praeityje netaikyto reikalavimo naujų statybų leidimus išduoti atsižvelgiant į aplinkos “kontekstą”. Pasak mero, šiuo metu tokie į kontekstą netinkantys projektai leidimo negautų. Visgi, ligšioliniai valstybės institucijų sprendimai rodo, kad į aplinkos kontekstą nėra atsižvelgiama, o palankumas skiriamas statytojų, bet ne gyventojų interesams. Todėl prašome, kad: 1) išduodant naujus statybų leidimus būtų griežtai atsižvelgiama į rajono kontekstą ir nepriimami svarstyti projektiniai pasiūlymai dėl daugiabučių statybų Kalnėnuose; 2) jau pastatyti penkiabučiai nebūtų pripažįstami Kalnėnų konteksto dalimi; Leidimai statyboms būtų išduodami įvertinus infrastruktūros pajėgumus ir įpareigoti vystytoją prisidėti prie infrastruktūros gerinimo; 3) būsimų statybos projektų viešinimas prieš gaunant statybos leidimą būtų vykdomas realiai viešinant, kad kaimynai ir bendruomenė žinotų apie ketinamus statyti objektus, o nebūtų bandoma nuslėpti. Nes tik įtraukiant esamus gyventojus ir visas suinteresuotas puses, galima pasiekti visoms pusėms priimtiną rezultatą kaip, pavyzdžiui, buvo su “Cherry houses”, esančiais Moldovos ir Juodupio sankryžoje; 4) panaikinti projektinius pasiūlymus daugiabučių statyboms adresu Moldovos g. 18, Vilnius.