Dėl priedų mokyklų psichologams už darbą su specialiųjų poreikių vaikais.

Švietimo ir mokslo ministro 2017 m.sausio 17 d. Nr. XIII-198
dėl švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinime“: "Tarnybinių atlyginimų ir tarifinių atlygių koeficientų didinimas darbuotojams, dirbantiems su mokiniais, turinčiais specialiųjų ugdymosi poreikių, darbuotojų, kuriems didinamas atitinkamas tarnybinio atlyginimo arba tarifinio atlygio koeficientas, pareigų sąraše nėra paminėti mokyklų psichologai. Sąraše paminėti Pedagoginių psichologinių tarnybų specialistai, dirbantys su specialiųjų poreikių vaikais, kuriems nustatomas 15–20 procentų priedai. Taip pat papildomi procentų tarnybinio atlyginimo priedai mokami bendrojo lavinimo mokyklų specialiesiems pedagogams, logopedams, mokytojams. Bendrojo lavinimo mokyklų vadovui arba vadovo pavaduotojui, atsakingam už darbą su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, taip pat tarnybinio atlyginimo koeficientas didinamas iki 5 procentų. Paminėti visi darbuotojai, dirbantys su specialiųjų poreikių vaikais, išskyrus mokyklų psichologai.
Mokyklų psichologų nuomone, 15 - 20 procentų tarnybinių atlyginimų priedus turėtų gauti ir psichologai, dirbantys mokyklose. Mokykloje dirbančių psichologų funkcijos :
 Vertina specialiųjų poreikių gebėjimus, rašo išvadas bei rekomendacijas (kai kuriose
mokyklose psichologai vertina vaikų gebėjimus su WISC-III testu);
 Dalyvauja mokyklų VGK komisijoje;
 Konsultuoja specialiųjų poreikių vaikus;
 Veda socialinių įgūdžių užsiėmimus spec. poreikių vaikams;
 Konsultuoja specialiųjų poreikių vaikų šeimas;
 Konsultuoja pedagogus, dirbančius su specialiųjų poreikių vaikais;
 Skaito pranešimus, veda seminarus apie specialiuosius vaikų poreikius, sutrikimus ir pan.
 Atlieka tyrimus apie specialiųjų poreikių vaikų psichinę savijautą mokykloje ir pan.
Lietuvos mokyklų psichologai kreipiasi į visas atsakingas valdžios institucijas reikalaudami papildomų procentų tarnybinio atlyginimo priedų už darbą su specialiųjų poreikių vaikais.

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 Aldona G... Švietimo pagalbos tarnybos pažymose, dėl pagalbos SUP mokiniams nurodoma teikti psichologo pagalbą. Mokyklos psichologas įpareigojamas dirbti su SUP poreikių mokiniais, todėl turėtų gauti priedą.
2 Nijolė B... Pritariu, kad mokyklos psichologas atlieka labai daug įvairių funkcijų, jų tarpe itin atsakingą ir sudėtingą darbą su SUP mokiniais, o atlyginimas neatitinka atlikto darbo.
3 Ilona N... švietimo sistemoje labiausiai ,,skriaudžiami" švietimo pagalbos specialistai (algos, darbo valandos, išsilavinimas, atsakomybė - vienas su kitu nesusiję...)
4 Jūratė S... Iki šiol nesuprantama ir neargumentuota mokyklų psichologų diskriminacija tarp kitų specialistų dėl priedų už darbą su specialiųjų poreikių vaikais.
5 Rita N... žemiausias atlygis už darbą ugdymo įstaigoje, gėda.
6 R.Peredniene ... Darbas sunkus, visi kalba truksta specialistu, bet krtu ir pamirstama. Labai liudna.
7 V. G... Pritariu.Mokyklų psichologai turėtų gauti priedus, jie tikrai daug dirba su specialiųjų poreikių vaikais.
8 Violeta Š... Atlyginimai tikrai skurdūs, manau, kad ir už magistro laipsnį privalėtų mokėti, o ne pagal dabdavio nuožiūrą
9 Leokadija B... Mokyklos psichologo darbe spec. poreikių mokinia reikalauja daugiausia dėmesio, lailko, sveikatos.
10 Areta S... Nepaminėti ne tik psichologai, bet ir socialiniai pedagogai
11 Daiva M... Psichologo atlyginimas neatitinka keliamų reikalavimų. Darbo valandos ilgiausios, krūvis didelis, atsakomybė, brangios podiplominės studijos, supervizijos, seminarai.
12 Inga B... Pritariu peticijai dėl priedų mokyklų psichologams
13 Jūratė P... Mokyklų psichologai ir taip dirba išskirtinėmis sąlygomis: mūsų etatas yra 40 val, o soc.pedagogų 36.
14 Renata S... Būtinai psichologai turi gauti priedus, nes mokyklose tikrai atlygis už darbą yra itin mažas lyginant kiek reikia daug mokytis ir turėti aukštas kompetencijas
15 Lijana V... Mokyklos psichologas dirba su keliolika-keliasdešimt SUP turinčių vaikučių, todėl jo indėlis šiame darbe yra ne mažesnis nei spec.pedagogo, ar spec.įstaigoje dirbančio psichologo
16 Greta J... 15-20 procentų priedas už darbą su specialiųjų poreikių vaikais
17 Julija K... Kai mokykloje yra 20 spe. poreikius turinčių vaikų, kuriems reikia psichologo pagalbos, tai psichologao sukasi kaip išgali . Tai kodėl priedo neskiriama už.tokį darbą?
18 Diana E... Mokykloje dirbanciu psichologu darbo valandos ilgiausios, lyginant su kitais pagalbos mokiniui specialistais. O dar psichologo issilavinimas aukstasis ir butinai su magistro kvalifikacija.

Prašymas atšaukti likusius mokslo metus.

Ž. Vaitkus. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Atsižvelgiant į Lietuvoje besimokančių vaikų skaičių, ne visi turi galimybė prisijungti prie interneto, dienynai ,,lūžta" nuo per didelio apklausos skaičiaus, šalyje yra per 300 tūkst. mokinių, serveriai negali prijungti visų vienu metu. Pirmąją dieną nuotolinis ugdymo procesas prasidėjo su rimtais trukdžiais – nebepasiekiamos nuotolinio mokymo platformos, neveikia elektroninis dienynas. Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius jau prakalbo apie galimybę mokslo metus nutraukti anksčiau ir vaikus perkelti į kitas klases. „Mokslo metai kai kuriose šalyse yra užbaigiami, vaikai perkeliami į kitą klasę su mintimi, kad kitais metais mokymosi procesas bus intensyvesnis. Tokius variantus mes taip pat svarstome. Yra sudaryta komisija, kuri per porą savaičių turėtų įvertinti visas aplinkybes“, – pirmadienį LRT radijui sakė A. Monkevičius. Ministerijos duomenimis, trūksta apie 18 tūkst. kompiuterių vaikams iš šeimų, kuriose yra keli mokiniai

Prieš 5G tinklo įrengimą Lietuvoje, dėl galimai itin pavojingų žmogaus organizmui mikro (mili) bangų

Vilius Krivickas. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

5G ryšiui naudojamos aukšto dažnio elektromagnetinės bangos, kuriomis iš ryšio antenos į išmanųjį telefoną ar kitą įrenginį yra perduodama informacija. Tokiu pat būdu, tačiau žemesnėmis bangomis veikia ir 4G ryšys. 5G privalumas – kone iki 20 kartų didesnis informacijos perdavimo greitis. Tačiau kuo aukštesnis bangų dažnis, tuo joms sunkiau sklisti miestuose. Aukšto dažnio bangoms sudėtinga įveikti kliūtis, pavyzdžiui, gyvenamųjų namų sienas, todėl nenutrūkstamam ryšiui užtikrinti reikalingas didesnis antenų skaičius, nei eksploatuojama šiuo metu. 5 G šalutiniai efektai : padidėjusi vėžio rizika, ląstelinis stresas, ląstelių struktūriniai ir funkciniai pakitimai, reprodukcinės sistemos sutrikimai, mokymosi ir atminties deficitas, neurologiniai nukrypimai, kenkia viskam, kas gyva : tiek augmenijai, tiek gyvūnijai, tiek žmonėms. Tam tikros signalo charakteristikos sukelia biologinius ir sveikatos nukrypimus. (pulsacija, poliarizacija). Pasaulio sveikatos organizacijos tarptautinė tyrimų agentūra tyrinėjanti vėžinius susirgimus klasifikuoja tai kaip galimybę kancerogeniniams atsiliepimams žmogaus organizmui. Praeitais metais, 30 milijonų dolerių Amerikos nacionalinės toksikologijos programų studija rado aiškius įrodymus, kad per du metus naudojant telefoną pakyla vėžinių ląstelių skaičius laboratorinėse pelėse ir žiurkėse. Naujausia 5G technologija skleis milimetrines bangas, kurioms reikės siųstuvų kas 100-200 metrų, tokiu būdu patalpins žmones į milimetrinių bangų radiaciją. Tokios bangos anksčiau buvo naudojamos suvaldyti ir kontroliuoti minias. Milimetrinės bangos yra labiausiai sugeriamos per kelių milimetrų žmogaus odą. (Vaikų oda dar plonesnė ir juos bangos paveiks dar labiau). Trumpas tokių bangų naudojimas gali atsiliepti psichologinei žmogaus būsenai, pakenkti periferinei nervų sistemai (to įtakoje išsivysto melonoma (vėžys)), taip pat kenkia akims- akių melonoma. Kenkia vaisingumui. Kadangi 5G yra nauja technologija, jos tyrimai yra visiškai nauji, tačiau jau ištriti 2G ir 3G ryšiai, kurie daro žalą žmogaus organizmui. Ir tai yra įrodyta. 4G ryšio šalutinis poveikis taip pat nėra galutinai ištirtas. 5G ryšys artimoje ateityje nepakeis 4 G ryšio. Jis jį papildys, tačiau rizika žmogaus sveikatai padidėja daugybę kartų. Nepamirškim, kad 5G antenos stovės ten kur mes gyvename, dirbame ir kur žaidžia mūsų vaikai. Reziumuojant, negalime nepritarti 250 mokslininkų, medicinos daktarų ir jų rekomendacijoms, kurie pasirašė prieš 5G tinklą. Nes tai padidins elektromagnetinių radiobangų kiekį, kuris yra žalingas žmonėms ir aplinkai. Ir tai yra įrodyta. Nebūkime kvaili, ir neleiskime, kad su mumis darytų eksperimentus. Tai pažeidžia ir sveikatos ir žmogaus teises. Lietuva galimai pasirinkta kaip pilotinė šalis 5G ryšiui bandyti, kadangi kitos šalys niekur neskuba ir galimai supranta 5G ryšio žalą žmogaus organizmui. Daugiau informacijos anglų kalba: http://www.5gappeal.eu/

Prašymas atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus.

S. Kaunelis. Adresuota: LIetuvos Respublikos seimas

Dėl susiklosčiusios situacijos (Covid-19 viruso) Lietuvos Respublikos abiturientai kreipiasi į vyriausybę su prašymu atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus, savo prašymą grindžiame toliau išvardintais argumentais: Nuotolinis mokymas nesuteiks tokios pačios mokymosi kokybės kaip mokymas gyvai. Dauguma mokytojų yra senyvo amžiaus žmonės, kurie jei ir turi priėjimą prie nuotolinio mokymosi priemonių, tikrai nėra pajėgūs jomis adekvačiai operuoti. Tad iš nuotolinio mokymo, geriausiu atveju telieka nuotoliniu būdu perteikti namų darbai, be jokio dėstymo elemento. Natūraliai kyla klausimas: ar mokiniai pasiruoštų egzaminams, jei atėję į ugdymo įstaigas tegautų užduotis, be jokio paaiškinimo kaip jas atlikti? Egzaminų nukėlimas sukelia abiturientas papildomą stresą. Stresas, kaip žinoma ir taip stiprus faktorius, kuris įtakoja mokinių pasiekimus egzaminų metu, būtų tik dar labiau sustiprintas neužtikrintumo dėl žinių, įgytų atliekant pasiruošimą namų salygomis, bei dėl suspausto egzaminų grafiko. Šių veiksnių įtakotas streso faktorius, smarkiai atsilieptų abiturientų rezultatams. Vasaros vidurys nėra tinkamas egzaminų laikymui dėl laiko sąlygų, mat ugdymo įstaigos nėra pritaikytos operuoti vasaros metu, jose nėra sistemų, kurios užtikrintų darbui tinkamą temperatūrą. Nekyla abejonių, kad karštis tikrai neigiamai prisidėtų prie ir taip demoralizuotų abiturientų stovio. Stojimai į universitetus galėtų būti vykdomi pagal mokinių III-IV klasių vidurkius, nes dažniausiai vidurkiai yra panašūs į egzaminų išlaikymo rezultatus, mokiniai dirbdami nuotoliniu būdu galėtų gauti įvertinimus. Priešingu atveju nepasiruošę, streso apimti ir karščio veikiami abiturientai egzaminus išlaikytų žymiai praščiau nei leidžia jų tikrieji sugebėjimai. Toks jų žinių vertinimas būtų neadekvatus ir amoralus, didžiai neteisingas jaunosios kartos atžvilgiu.