Dėl kontracepcijos prieinamumo užtikrinimo pažeidžiamoms LR gyventojų grupėms

PETICIJA
Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui

Dėl kontracepcijos prieinamumo užtikrinimo pažeidžiamoms LR gyventojų grupėms


Mes, žmogaus lytinių reprodukcinių teisių gynėjai, atsižvelgdami į žmogaus teisę gauti prieinamas ir palankias lytinės reprodukcinės sveikatos paslaugas, raginame Lietuvos Respublikos Vyriausybę gerinti kontracepcijos prieinamumą LR gyventojams.

Lietuvoje nepilnametės, nedirbančios, priklausomybių turinčios, daugiavaikės motinos sudaro socialiai pažeidžiamą visuomenės grupę, kuriai būtina Vyriausybės parama. Būtent šioms moterims dažnai trūksta mokslu grįstos informacijos apie modernią kontracepciją, siekiant išvengti neplanuoto nėštumo. Joms dažniausiai neprieinamos kokybiškos specialistų konsultacijos kontracepcijos klausimais, kontraceptinėms priemonėms įsigyti jos neturi finansinių išteklių.

Dėl pažeidžiamų grupių moterų neplanuotų nėštumų visuomenė vis dažniau susiduria su neigiamomis pasekmėmis – gimdomi nelaukti naujagimiai, jie neprižiūrimi, prieš juos smurtaujama, nereti ir kūdikių nužudymo atvejai. Ne paslaptis, kad kartais moteriai ar šeimai vaikas reikalingas tik tam, kad gautų socialinę pašalpą.
Nepilnametės Lietuvoje yra dažnai skatinamos nenutraukti neplanuoto nėštumo ir gimdyti, nors gimdančioms nepilnametėms gresia dažnesnės nėštumo ir gimdymo komplikacijos, PSO tyrimų duomenimis nepilnametės dažniau miršta gimdydamos nei suaugusios moterys.

2012 m. Ženevoje, visuotinėje periodinėje žmogaus teisių įgyvendinimo apžvalgoje (angl. UPR) Lietuva įsipareigojo gerinti kontracepcijos prieinamumą Lietuos Respublikos gyventojams, tačiau situacija nepasikeitė, kontracepcijos prieinamumas nepagerėjo net pažeidžiamoms gyventojų grupėms.

Reikalaujame, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė imtųsi priemonių gerinti kontracepcijos prieinamumą LR gyventojams ir užtikrintų:

- kontracepcijos kompensavimo sistemos sukūrimą pažeidžiamoms gyventojų grupėms;
- informacijos apie kontracepciją sklaidą valstybiniu lygmeniu – interneto puslapius, reguliarias informacines kampanijas;
- visapusiška moksline informacija ir žmogaus teisėmis paremtą lytinį švietimą ir ugdymą mokykloje;
- sistemingą sveikatos darbuotojų mokymą apie neplanuoto nėštumo prevenciją, šeimos planavimą;
- kokybiškas konsultacijas apie kontracepcijos metodus sveikatos priežiūros įstaigose.


Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 Kristina S... Reikalinga reguliuoti vaiku gimima asocialiose seimose,skurdziose seimose,tarp nepilnameciu

Prašymas atšaukti likusius mokslo metus.

Ž. Vaitkus. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Atsižvelgiant į Lietuvoje besimokančių vaikų skaičių, ne visi turi galimybė prisijungti prie interneto, dienynai ,,lūžta" nuo per didelio apklausos skaičiaus, šalyje yra per 300 tūkst. mokinių, serveriai negali prijungti visų vienu metu. Pirmąją dieną nuotolinis ugdymo procesas prasidėjo su rimtais trukdžiais – nebepasiekiamos nuotolinio mokymo platformos, neveikia elektroninis dienynas. Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius jau prakalbo apie galimybę mokslo metus nutraukti anksčiau ir vaikus perkelti į kitas klases. „Mokslo metai kai kuriose šalyse yra užbaigiami, vaikai perkeliami į kitą klasę su mintimi, kad kitais metais mokymosi procesas bus intensyvesnis. Tokius variantus mes taip pat svarstome. Yra sudaryta komisija, kuri per porą savaičių turėtų įvertinti visas aplinkybes“, – pirmadienį LRT radijui sakė A. Monkevičius. Ministerijos duomenimis, trūksta apie 18 tūkst. kompiuterių vaikams iš šeimų, kuriose yra keli mokiniai

Prašymas atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus.

S. Kaunelis. Adresuota: LIetuvos Respublikos seimas

Dėl susiklosčiusios situacijos (Covid-19 viruso) Lietuvos Respublikos abiturientai kreipiasi į vyriausybę su prašymu atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus, savo prašymą grindžiame toliau išvardintais argumentais: Nuotolinis mokymas nesuteiks tokios pačios mokymosi kokybės kaip mokymas gyvai. Dauguma mokytojų yra senyvo amžiaus žmonės, kurie jei ir turi priėjimą prie nuotolinio mokymosi priemonių, tikrai nėra pajėgūs jomis adekvačiai operuoti. Tad iš nuotolinio mokymo, geriausiu atveju telieka nuotoliniu būdu perteikti namų darbai, be jokio dėstymo elemento. Natūraliai kyla klausimas: ar mokiniai pasiruoštų egzaminams, jei atėję į ugdymo įstaigas tegautų užduotis, be jokio paaiškinimo kaip jas atlikti? Egzaminų nukėlimas sukelia abiturientas papildomą stresą. Stresas, kaip žinoma ir taip stiprus faktorius, kuris įtakoja mokinių pasiekimus egzaminų metu, būtų tik dar labiau sustiprintas neužtikrintumo dėl žinių, įgytų atliekant pasiruošimą namų salygomis, bei dėl suspausto egzaminų grafiko. Šių veiksnių įtakotas streso faktorius, smarkiai atsilieptų abiturientų rezultatams. Vasaros vidurys nėra tinkamas egzaminų laikymui dėl laiko sąlygų, mat ugdymo įstaigos nėra pritaikytos operuoti vasaros metu, jose nėra sistemų, kurios užtikrintų darbui tinkamą temperatūrą. Nekyla abejonių, kad karštis tikrai neigiamai prisidėtų prie ir taip demoralizuotų abiturientų stovio. Stojimai į universitetus galėtų būti vykdomi pagal mokinių III-IV klasių vidurkius, nes dažniausiai vidurkiai yra panašūs į egzaminų išlaikymo rezultatus, mokiniai dirbdami nuotoliniu būdu galėtų gauti įvertinimus. Priešingu atveju nepasiruošę, streso apimti ir karščio veikiami abiturientai egzaminus išlaikytų žymiai praščiau nei leidžia jų tikrieji sugebėjimai. Toks jų žinių vertinimas būtų neadekvatus ir amoralus, didžiai neteisingas jaunosios kartos atžvilgiu.