Užteks bausti už laisvą pasirinkimą!

2 PARAŠAI

Kategorija:

ŽMOGUS-
gimęs laisvoje šalyje turi teisę laisvai rinktis. Laisvės ribojimas Lietuvoje yra legalus nusikaltimas! Nelogiški ir pasenę šalies įstatymai kenkia piliečių gerbūviui, ardo šeimas, skatina juodosios rinkos klestėjimą bei nusikalstamumą.

Kartu dekriminalizuokime!

Kasdien Lietuvoje iššvaistoma tūkstančiai eurų iš mokesčių mokėtojų kišenės, skirtų “kovai" su kanapėmis. Šios “kovos” tikslingumas - ginčytinas. Juk ne vienam iš mūsų yra tekę, per įvairias šventes bei viešus renginius, pamatyti paviljonus, kuriuose prekiaujama įvairiausia produkcija: pluoštinės kanapės tekstile, gydomuoju aliejumi ar netgi kanapių arbata bei duona. Tuomet kodėl kasmet šimtai lietuvių, suimtų su kanapėmis asmeniniam naudojimui, teisiami ir baudžiami neadekvačiomis bausmėmis? Už minimalų kiekį pas asmenį rastų kanapių baudžiama maksimaliai - didžiulėmis piniginėmis baudomis, už didesnį kiekį - laisvės atėmimas. Tuo tarpu viešai pasirodęs neblaivus asmuo (jų netrūksta ir teisėtvarkos pareigūnų tarpe) baudžiamas administracine tvarka, įspėjamas, arba paleidžiamas(!) su pasižadėjimu to nekartoti. Kas vienam leista, kitam draudžiama?..

2001 metais, viena iš ES senbuvių - Portugalija, išleido įstatymą, dekriminalizuojantį visų tipų psichoaktyvių medžiagų turėjimą bei naudojimą asmeninėms reikmėms. Rezultatas - stulbinantis: perpus sumažėjęs apkaltinimų ir teistumų skaičius dėl kontrabandos ar disponavimo; dekriminalizavimas paskatino eiti gydytis pripratusius prie sunkiųjų narkotikų, tokių, kaip heroinas, kokainas, įvairių opiatų ir t.t; ženkliai sumažėjęs užsikrėtusiųju ŽIV, AIDS ligomis, dažniausiai susijusiomis su intraveninių narkotikų vartojimu. Supraskite teisingai: šis įstatymas nelegalizavo narkotikų, jų platinimo ar gabenimo - nuobaudos už šiuos nusižengimus išliko; tačiau jis panaikino baudžiamąją atsakomybę už psichotropinių medžiagų vartojimą ar disponavimą nedideliais kiekiais, palikdamas administracines nuobaudas ir leisdamas žmonėms rinktis savarankiškai.

Laisvę rinktis turime kiekvienas iš mūsų: laisvę nuodytis alkoholiu, ar mėgautis tūkstantmečių senumo augalu; laisvę kimšti į save cheminius vaistus, ar naudotis vaistu, išaugintu gamtos; nuleidus ausis pasiduoti vyriausybės valiai, ar apginti savo nuomonę ir teisę rinktis? Juk iš tiesų, ne piliečiai tarnauja valdžiai, o valdžia - piliečiams! Viskas prasideda nuo smulkmenų - šiandien žengiame pirmą žingsnį, rytoj jau spurtuosime lig pergalės. Jei sutinki su manimi, jei manai, jog ir Tu gali laisvai rinktis laisvoje šalyje, pasirašyk po šia peticija "Dėl kanapės dekriminalizavimo" ir kartu pakeisti istoriją!
[u]

Pasirašyti peticiją

Atšaukti privalomą saviizoliaciją jūreiviams po reiso (615)

Pavardenis. Adresuota: Sveikatos apsaugos ministerija

Jūreiviai, grįžę iš reiso, kur išbuvo neturėdami kontaktų virš 2 savaičių neturėtų būti verčiami saviizoliuotis grįžę namo! Jūreivių gyvenimas sustojo kovo mėnesį, nes nuo tada vienas šeimos narys visuomet turi arba dirbti arba izoliuotis nuo šeimos, nuo kitų žmonių. Daugelyje ES šalių jūreiviai iš darbdavio gauna pažymą apie darbą laive, ir jiems neprivaloma saviizoliuotis. Prašome peržiūrėti saviizoliacijos tvarką jūreiviams, grįžusiems iš reiso.

Prieš Plungės rajono ligoninės, vaikų skyriaus uždarymą. (377)

Viktorija. Adresuota: Plunges rajono savivaldybes merui Audriui Klišoniui

Plungės savivaldybė uždaro Plungės rajono ligoninės, vaikų skyrių. Plungės rajone yra daug vaikų, todėl norime turėti savo rajono ligoninėje vaikų skyrių, kad nereiktu važiuoti į kitų miestų ligonines.

Sprendimo paversti bendrabutį socialiniu būstu Bukiškio k. stabdymas (127)

Artūras. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybės administracija, Lietuvos Respublikos seimas, Finansų Ministerija, LR Vyriausybė, Vyriausioji Tarnybinės Etikos komisija

Turto bankas nemokamai perduoda Bukiškio bendrabutį, unikalus Nr. 4198-5068-1012, 1N5/p, bendras plotas 2370,31 kv. m), esantį Vilniaus r. sav., Avižienių sen., Bukiškio k., Mokyklos g. 6. Vilniaus rajono savivaldybės administracijai. Dabar jame planuojama įrengti 38 socialinius būstus. Žmonių, kurie patiria socialines problemas, negalima segreguoti sukišant į vieną daugiabutį. Problema yra ne soc. būsto atsiradime, bet būstų koncentracijoje. Vilniuje yra ne vienas rajonas (pvz. Pilaitė), kuriame akivaizdu, kad didelė koncentracija žmonių, kurie turi tam tikrų socialinių problemų, nesprendžia problemų, netgi atvirkščiai - jas didina bei sukelia socialinę atskirtį. Tai yra pagrindinis integracijos trūkumas. Prašome, kad VRSA (Vilniaus rajono savivaldybės administracija) nedelsiant stabdytų sprendimo priėmimą ir inicijuotų viešą klausimo svarstymą. Taip pat prieš priimant sprendimus šiuo klausimu - jų detales derintų su Bukiškio bendruomene. Šis pastatas reikalingas bendruomenės veikloms, apie jo likimą nebuvo diskutuojama su bendruomene ar bent jau kaimynais. Mes jaučiamės nesaugūs, kai neturime jokios informacijos apie tai, kas vyksta aplink.

NE ORO UOSTUI LR Bendrajame Plane (119)

Vaida. Adresuota: LR Vyriausybė, LR Seimas, LR Aplinkos ministerija

Pasirašau šią peticiją ir reikalauju panaikinti Lietuvos Respublikos teritorijos Bendrojo plano sprendinius, įteisinančius nacionalinio oro uosto statybas. Nacionalinis oro uostas įtrauktas į LR Bendrojo Plano sprendinius 2030 m., tačiau aviacijos ekspertai išsako rimtas abejones. Simonas Bartkus teigia, kad šiuo metu itin sudėtinga prognozuoti, kada aviacija atsigaus po krizės, o Arūnas Stankevičius aviacijos krizę apibūdina žodžiu „koma“, reiškiančiu kritinę būseną. Susisiekimo viceministras Vladislav Kondratovič teigia, kad naujas oro uostas kainuotų apie 1,5 milijardo, o esamieji oro uostai būtų uždaryti. Kadangi valstybės pagalba šiuo atveju yra draudžiama, o ES parama taip pat negalima, projekto finansavimo šaltiniai lieka neaiškūs. Bendrojo Plano rengėjai nėra atlikę galimybių studijų ir neturi pagrįstų argumentų, kad esami oro uostai artimiausiu metu viršys maksimalius krūvius. Šiemet esami oro uostai yra gavę 85 milijonų finansavimą plėtrai. Vilnius pajėgumai padidės dvigubai (nuo 3,5 mln iki 7,8 mln). Numatoma vieta - tarp Vilniaus ir Kauno (Kaišiadorių rajone). Mes, aktyvūs Lietuvos piliečiai, reikalaujame pašalinti nacionalinio oro uosto sprendinius iš LR Bendrojo Plano, nes toks projektas pasaulinės pandemijos akivaizdoje yra neracionalus ir žalingas Lietuvai. 2018 m. Lietuvos oro uostai samdė Nyderlandų bendrovę „InterVistas Consulting“, kuri nagrinėjo naujo oro uosto statybos galimybes bei analizavo oro uostų koncesijos modelį už didesnę nei 2 milijonai eurų sumą, tačiau studijos išvados nėra viešai paskelbtos. Taip pat nėra skelbiama, kad vieni iš „InterVistas Consulting“ partnerių turi akivaizdžių sąsajų su viena iš Lietuvos verslo lobistų organizacijų. Siūlome, nepriimti sprendinių dėl naujojo oro uosto kol: • nėra atliktos nepriklausomos ir aktualios būsimų keleivių srautų prognozės; • neatlikta nepriklausoma naujojo oro uosto naudos ir kaštų analizė; • nuo visuomenės slepiamos už viešuosius finansus užsakytos studijos; • viešai nebus išnagrinėtos esamos studijos autorių sąsajas su verslo lobistinėmis organizacijomis.