Už Alytaus istorijos įamžinimą I Alytaus aikštėje

14 PARAŠAI

Kategorija:

Mes, Pirmojo Alytaus gyventojai, mylime ir didžiuojamės savo kraštu, manome, kad I Alytus yra pati geriausia vieta gyventi. Didžiuojamės kad gyvename istorinėje vietoje.
Pirmojo Alytaus aikštė yra vieta, kurioje stovėjo pirmoji miesto Rotušė. Aikštė po paskutinės renovacijos savo estetika buvo priartinta prie piliakalnių idėjos ir tapo ne šimtametės, dešimtmečių, o tūkstantmetės Lietuvos, Alytaus ir paties I Alytaus istorijos įprasminimu. Norime, kad ir toliau aikštė būtų skirta tik čia vykusios istorijos įamžinimui, galbūt prisiminta ir kokiu nors būdu įamžinta čia stovėjusi pirmoji miesto Rotušė.
Mes - už Lietuvos partizanų, kaip šalies, Alytaus krašto istorijos, įprasminimą, idėja pagerbti partizanų atminimą yra graži ir remtina, tačiau nemanome, kad paminklas partizanams turėtų būti statomas vietoje, kurioje jokios kovos ar partizanų laidojimai nevyko. Ar neturėtų paminklas stovėti vietoje, kuri ir atspindėtų to meto įvykius, kur partizanai gyveno, kovojo, buvo palaidoti? Mes ne kartą viešai, tai pat ir posėdžiuose miesto savivaldybėje, siūlėme neskubėti su partizanų atminimo įprasminimu Pirmojo Alytaus aikštėje. Nesulaukėme argumentų kodėl būtent Pirmojo Alytaus aikštė buvo pasirinkta partizanų kovų įamžinimui ir pagerbimui. Paminklų eskizų konkursas dar kartą įrodė, kad buvome teisūs, todėl prašome dar kartą peržiūrėti ir persvarstyti konkurso uždavinius, konkurso eskizus perprojektuoti pritaikant kitoms, tinkamesnėms ir su partizanine veikla susijusioms erdvėms Alytuje, pripažinti, kad Pirmojo Alytaus aikštė turėtų įprasminti ir pagerbti ne epizodinę, nors ir labai svarbią, o nekvestionuojamą Pirmojo Alytaus ir pačios Dzūkijos sostinės pradžios istoriją. Peržiūrėjus Alytaus miesto savivaldybės skelbto konkurso rezultatus, dėl pateiktų vizualizacijų sunerimo ne vienas, o gyventojai kone vienu balsu pasisakė prieš galimą pamėgtos istorinės aikštės sudarkymą. Daugelio dalyvių pasiūlymai, nors kai kuriais atvejais ir yra meniški ir profesionaliai įprasminti, tačiau primena sovietinius ir komunistinius laikus. Nuo to laiko Pirmojo Alytaus aikštėje (arčiau darželio ir fontano) monumento sovietmečio partizanams dalis stovi iki šiol, todėl siūlytume susimąstyti, ar pagrindinė vieša dešiniakrančio Alytaus erdvė yra tinkama skirtingų laikmečių kovoms ir savotiškam politiniam revanšizmui Prašome nešiurpinti mūsų ir mūsų vaikų tokiais vaizdais mylimiausioje ir labiausiai lankomoje mikrorajono vietoje. Todėl prašome Miesto valdžios palikti aikštę miestelėnams ir miesto istorijai. skelbto eskizų konkurso rezultatus esame išgąsdinti pateiktų vizualizacijų. Daugelio dalyvių pasiūlymai, nors kai kuriais atvejais ir yra meniški ir profesionaliai įprasminti, tačiau primena sovietinius ir komunistinius laikus. Nuo tų laikų Pirmojo Alytaus aikštėje (arčiau darželio ir fontano) pastatė monumentą savo partizanams ir jo dalis aikštėje stovi iki šiol. Prašome nešiurpinti mūsų ir mūsų vaikų tokiais vaizdais mylimiausioje ir labiausiai lankomoje mikrorajono vietoje. Todėl prašome Miesto valdžios palikti aikštę miestelėnams ir miesto istorijai ir neatiduoti jos partizanams. Nuo to laiko Pirmojo Alytaus aikštėje (arčiau darželio ir fontano) monumento sovietmečio partizanams dalis stovi iki šiol, todėl siūlytume susimąstyti, ar pagrindinė vieša dešiniakrančio Alytaus erdvė yra tinkama skirtingų laikmečių kovoms ir savotiškam politiniam revanšizmui. Prašome nešiurpinti mūsų ir mūsų vaikų tokiais vaizdais mylimiausioje ir labiausiai lankomoje mikrorajono vietoje. Todėl prašome Miesto valdžios palikti aikštę miestelėnams ir miesto istorijai.

Gyventojų nuomonė - prieš aikštės sudarkymą
https://www.facebook.com/PirmasAlytus/posts/1469901206432055

Daugiau nuomonių: https://www.facebook.com/alytausgidas.lt/posts/1796049707089575

Pasirašyti peticiją

Jurbarko smurtautojui - REALIĄ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĘ! (113)

Centro. Adresuota: Generalinė prokuratūra | Lietuvos Respublikos prokuratūra

Jurbarko prievartautojas negavo realios laisvės atėmimo bausmės, padarius tokį sunkų nusikaltimą prieš merginą. Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus už mažesnius nusižengimus žmogui gręsia realus laisvės atėmimas. Sulaikius M.I., jam buvo nustatytas 1,12 promilės girtumas. Tai taip pat sunkinanti aplinkybė. Atsiprašyti taip pat neatsiprašė asmeniškai, tai padarė per savo advokatą ir tai pasak tėvų neatrodė įtikinamai. Raginame Lietuvos Respublikos Generalinės prokuratūros kreiptis į Aukščiausią Teismą dėl teisingo nuosprendžio skiriant realią laisvės atėmimo bausmę.

Dėl apšviestų šaligatvių įrengimo Nemėžyje (23)

Indrė. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybė

Mes Nemėžio rajono gyventojai, labai prašome įrengti apšviestą šaligatvi- pesčiųjų- dviratininkų taką Nemėžyje (Baltarusių g - Sirokomlės g) ir pesčiųjų perėjas, kad aplinkiniai gyventojai galėtu saugiai keliauti iki viešojo transporto stotelių, o vaikai iki mokyklos. Nesutvarkyti kelkraščiai verčia pėsčiuosius pažeidinėti eismo taisykles, bei apsunkina eismą vairuotojams. Vaikai - keliaujantys į mokyklą dviračiais, paspirtukais ir pėsčiomis - turi eiti šalikele.

Dėl priemonių mažinti triukšmą sankirtoje su A5 Vakarų aplinkelio magistraliniu keliu (17)

R.. Adresuota: VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Vadovaujantis Europos sąjungos direktyvos 2002/49/EB reikalavimais buvo vertinta aplinkos triukšmo tarša valstybinės reikšmės magistralėje A5, kertančioje Kauno miesto teritoriją ir sudarančią jo vakarinį aplinkkelį. Minėto kelio metinis transporto priemonių srautas sudaro 11 600 475 (2018m), triukšmo lygis siekia Ldvn 86 dBA (2013m). Pastovaus triukšmo lygis prie gyvenamųjų pastatų fasadų esančių Kauno miesto aglomeracijoje Klovainių, J.Skvirecko, Bačkonių, Alytaus, Šiluvos, Kražių ir kt. gatvėse sudarė Ldvn 69,9 dBA (2012-2013m) viršijant tiek dienos, tiek vakaro, tiek nakties ribinius dydžius. Atkreiptinas dėmesys, kad garso slėgio Ldvn dydis išreiškia triukšmo taršos priklausomybę logaritmiškai, nakties reišmė yra viršijama 6,1 dB, tai reiškia 53% didesnį triukšmo lygį už leistiną. Tyrime nebuvo vertintas triukšmo lygis gyvenamosiose patalpose, kuriose atidarius langus didžiausia leistina riba būtų viršijama keletą kartų. Didėjant transporto srautams yra tikėtinas triukšmo taršos lygio didėjimas, kuris prognozuojama 2028m gyvenamųjų pastatų aplinkoje sudarys Ldvn 70,7 dBA. Minėtoje zonoje 2013m duomenimis gyveno 160 gyventojų. Gyvenamasis rajonas sparčiai plečiasi, statomi nauji namai, tikėtinas gyventojų skaičiaus augimas. Dėl triukšmo taršos nėra užtikrinama gyvenimo kokybė, kyla pavojus gyventojų sveikatai ir gyvybei. Pasaulio sveikatos organizacija savo publikacijose nurodo visą spektrą triukšmo poveikio sukeliamų lėtinių ir terminalinių susirgimų. Taip pat minėtoje zonoje Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu yra nustatyta Veršvų tylioji gamtos zona, kurios ~55% teritorijos veikia triukšmas viršijantis Ldvn 50 dBA. Pagal Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planą 2014-2018m buvo vertinamos triukšmo šaltinių poveikio valdymo galimybės. Kadangi aukščiau minėta aglomeracijos zona patenka į teritoriją, kurioje rodiklis Ldvn viršija higienos normos HN33:2011 apibrėžtus ribinius dydžius LAeqT, pagal Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymą būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, buvo priimtas dispozityvus sprendimas vakarinio miesto aplinkkelio – magistralės A5 keliamo triukšmo problemas spręsti techninėmis priemonėmis, įrengiant akustines sienutes. Buvo iškelti strateginiai tikslai gerinti aplinkos akustinę kokybę triukšmo taršos zonose. 2014m numatyta parengti akustinių sienučių vakariniame aplinkkelyje techninį projektą. Buvo pasirašyta paslaugų teikimo sutartis, atlikti modeliavimo darbai, 2014m vykdyti projektavimo darbai. Triukšmo sumažėjimo efektas, įgyvendinus triukšmo mažinimo priemones būtų pasiektas 100% teritorijos gyventojų. Žvelgiant į Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planą 2019-2023 taip pat į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sudarytą 2019-2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planą matome, kad minėtu laikotarpiu projekto tęstinumas nėra numatytas. Triukšmo taršos šaltinis yra valstybinės reikšmės magistralė A5 su didesniu nei 6 mln transporto priemonių srautu, ji nėra miesto teritorija, jos valdytojo ar įgaliotų pavaldžių įstaigų ir įmonių prašome imtis priemonių mažinti triukšmą ir užtikrinti higienos normoje reglamentuojamus ribinius lygius bei pateikti triukšmo prevencijos veiksmų planą zonoje į šiaurę nuo Šilainių pl. ir minėtos magistralės sankirtos.