Dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo

5 PARAŠAI

Kategorija:

Mes, Lietuvos Respublikos gyventojai esame prieš Lietuvos Respublikos Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo PAV įstatymo Nr.XIII-529, priimto 2017 m. birželio mėn. 27 d. ir kuris įsigalios 2017 m. lapkričio mėn. 01 d. Šios redakcijos įstatyme nebėra kriterijų ruošti atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo krematoriumų įrengimui. Šiuo metu dar galiojančiame PAV įstatyme 2 priedo punkte 11.18 - to reikalaujama.
Manome, kad krematoriumų eksploatacija gali turėti poveikį aplinkai ir visuomenės sveikatai, todėl minimai planuojamai veiklai turi būti atliekamos poveikio aplinkai ir visuomenės sveikatai vertinimo procedūros. Šiame etape turėtų dalyvauti ir visuomenė. Lietuva 2001 m. ratifikavo Orhuso konvenciją, kurios tikslas - apsaugoti kiekvieno dabartinės ir būsimų kartų žmogaus teisę gyventi jo sveikatai ir gerovei palankioje aplinkoje, užtikrinant teisę gauti informaciją, teisę dalyvauti priimant sprendimus, bei teisę kreiptis į teismus aplinkos klausimais. Pagal šią konvenciją, kurios 6 skirsnyje yra reglamentuotas visuomenės dalyvavimas priimant sprendimus dėl konkrečios veiklos, įskaitant ir sprendimų dėl planuojamos ūkinės veiklos PAV priėmimą. Išbraukus krematoriumų įrengimą iš PAV įstatymo 2 priedo, visuomenė nebegalės dalyvauti šiame procese, nebus galimybės susipažinti su planuojama ūkine veikla, visuomenės atstovai neturės teisės atsakingai institucijai teikti motyvuotų pasiūlymų t.y. visuomenė negalės pareikšti savo nuomonės ir apsiginti. Pagal Orhuso konvensijos 6 straipsnio 4 dalį privaloma užtikrinti visuomenės dalyvavimą jau pradiniame etape, kai yra visos galimybės svarstyti įvairius variantus ir galima užtikrinti veiksmingą visuomenės dalyvavimą.
Įsigaliojus naujos redakcijos PAV įstatymui Nr. XIII - 529, bus “uždegta žalia šviesa” be trukdžių bet kur, kad ir miesto centre ar gyvenamųjų namų rajone pastatyti krematoriumą.

Pasirašyti peticiją

Įspėjamieji ženklai prieš trikojus

A.Maceina. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog kelio ruožas, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, žymimi kelio ženklu „Automatinė greičio kontrolė“. Policija naudoja kilnojamus greičio matuoklius apie kuriuos nėra jokių įspėjamūjų ženklų, visoje europos sąjungoje apie tokius "radarus" įspėja ženklai. Taigi iškyla toks klausimas: - Jei jau esame europos sąjungoje ar neturėtų ir įstatymai buti vienodi? Pvz.: iš kur kitų ES šalių gyventojams žinoti apie tokią tvarką Lietuvoje? Ir kas atsakys jei koks kitos ES šalies pilietis važiuojantis tamsiuoju paros metu bus apakintas blykstės ir padarys auto įvykį? Jis nebus įspėtas apie jokius greičio matuoklius. Taigi nestatydami įspėjamūjų ženklų jūs netik nesilaikot KET (nes trikojus jūs taippat įrenginėjat trumpalaikiui naudojimui, sujungiat viską, sutveriat, nebūna juk taip,kad išimat iš bagažines patstatot ir veikia) bet ir keliat avaringas situacijas tamsiuoju paros metu.

KABLYS-KULTŪRAI

Pilietis. Adresuota: UAB Žibosa, Nacionalinė žemės tarnyba, Vilniaus miesto savivaldybė

Prašome, kad Vilniuje, Kauno g. 5, esančių Kultūros rūmų paskirtis nebūtų keičiama iš kultūrinės į administracinę. Prašome, kad pastato bei žemės ant kurios jis stovi paskirčių nesutapimas būtų sprendžiamas kitu būdu, nes akivaizdu, kad pakeitus paskirtį tik laiko klausimas kada bus renovuota pagal naująjį projektą, o tai reikštų, kad miestas neteks dar vienos unikalios, kultūrai skirtos, erdvės. Mes to nenorim! KABLYS - KULTŪRAI!