Už konstitucinę teisę į valstybinę mokyklą

Jūsų Ekscelencija,

Kreipiamės į Jus išreikšdami didžiulį susirūpinimą dėl Lietuvos Konstitucijoje įtvirtintų principų ir teisių ignoravimo ir norime atkreipti Jūsų dėmesį į nerimą keliančias tendencijas, kai Seimo nariai nesislėpdami užsiima lobizmu, kišimusi į vietos savivaldos klausimus, o Vyriausybės vadovas atvirai pasisako už vienos religinės bendruomenės interesus bei smukdo pasitikėjimą valstybe, viešai menkindamas savivaldybės reputaciją.

Kaip žinia, Vilniaus Pilaitė yra išskirtinis Lietuvos mikrorajonas, kuriame pirmokai 2017 metais sudarė daugiau nei 1 proc. visų Lietuvos pirmokų ir esama vienintelė progimnazija nesugeba jų sutalpinti. Mums rūpi, jog šiame sparčiai besiplečiančiame rajone visi gyventojai turėtų sąlygas gauti visiems prieinamą ir nediskriminuojantį ikimokyklinį bei mokyklinį ugdymą. Tai, kas Konstitucijoje yra įtvirtinta kaip prievolė.

Džiaugėmės, kai aktyvių Pilaitės gyventojų pastangomis buvo pasirūpinta, jog vieninteliame mokyklai tinkamame valstybinės žemės sklype buvo nutarta kuo greičiau pastatyti naują mokyklą ir sumažinti įtampą.

Tačiau Savivaldybei paskelbus apie savo planus, į tą patį sklypą pretenzijas ir norą statyti nevalstybinę katalikišką mokyklą pareiškė Vilniaus Arkivyskupija.

Nepaisant to, kad Vilniaus m. savivaldybė jau pradėjo parengiamuosius darbus, tačiau mokyklos statybos ir statuso klausimas buvo iškeltas LR Seimo Švietimo ir mokslo komitete, kurio daugumos sprendimu buvo nutarta kreiptis į LR Vyriausybę (kurios vadovas viešai jau išsakė savo palaikymą Arkivyskupijos planams), ir rekomenduoti sklypą paskirti katalikiškai privačiai mokyklai.


Tai nėra vien lokalus vieno miesto vieno mikrorajono vienos mokyklos klausimas, nes akivaizdžiai ignoruojami ar net pažeidžiami Konstitucijos principai bei dvasia:
* Lietuvos Respublikoje nėra valstybinės religijos ir valstybės turtas turėtų tarnauti visos visuomenės reikmėms;
* ugdymo įstaigų plėtra yra savivaldos kompetencija, todėl Seimo narių ar Vyriausybės kišimasis į tai negali būti toleruojamas;
* valstybinės žemės sklypo perdavimas konfesinei organizacijai, kai yra stygius vietinių pasaulietinių mokyklų, prieštarautų Konstitucijos dvasiai;
* aukščiausių valstybės vadovų ir Seimo narių vienos iš tradicinių religinių bendruomenių protegavimas, reiškiant nepasitikėjimą savivalda, yra netoleruotinas;
* tik pasaulietinė valstybinė mokykla užtikrina tikėjimo (ar netikėjimo) pasirinkimo laisvę ir įvairovę per Konstitucijoje įtvirtintus principus;
* tokie valdžios pareigūnų ir Vilniaus arkivyskupijos veiksmai skaldo ir priešina Pilaitės bendruomenę.


Todėl prašome Jūsų pagalbos ir palaikymo užtikrinant:
* Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintą pasaulietinės valdžios ir religijos atskyrimo principą;
* aukščiausiosios įstatymo leidžiamosios ir vykdomosios valdžių nesikišimą į Konstitucijoje įtvirtintą savivaldybės teisę pagal Konstitucijos bei įstatymų apibrėžtą kompetenciją veikti laisvai ir savarankiškai;
* galimybę vaikų tėvams leisti savo vaikus į pasaulietinę mokyklą, kurioje užtikrinamos tikėjimo ar netikėjimo pasirinkimo laisvė, garantuojama Konstitucijos.

Peticiją pasirašiusieji

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras Miestas Pasirašymo data
1 E. M... Nesutinku. Katalikiška mokykla priima visus mokinius, tik aiškiai kelia moralinius tikslus, kuria palankią atmosferą.Kovoti prieš ją, tai nejausti moralinių ir tautinių vertybių sąsajų.

Prašymas atšaukti likusius mokslo metus.

Ž. Vaitkus. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas

Atsižvelgiant į Lietuvoje besimokančių vaikų skaičių, ne visi turi galimybė prisijungti prie interneto, dienynai ,,lūžta" nuo per didelio apklausos skaičiaus, šalyje yra per 300 tūkst. mokinių, serveriai negali prijungti visų vienu metu. Pirmąją dieną nuotolinis ugdymo procesas prasidėjo su rimtais trukdžiais – nebepasiekiamos nuotolinio mokymo platformos, neveikia elektroninis dienynas. Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius jau prakalbo apie galimybę mokslo metus nutraukti anksčiau ir vaikus perkelti į kitas klases. „Mokslo metai kai kuriose šalyse yra užbaigiami, vaikai perkeliami į kitą klasę su mintimi, kad kitais metais mokymosi procesas bus intensyvesnis. Tokius variantus mes taip pat svarstome. Yra sudaryta komisija, kuri per porą savaičių turėtų įvertinti visas aplinkybes“, – pirmadienį LRT radijui sakė A. Monkevičius. Ministerijos duomenimis, trūksta apie 18 tūkst. kompiuterių vaikams iš šeimų, kuriose yra keli mokiniai

Prašymas atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus.

S. Kaunelis. Adresuota: LIetuvos Respublikos seimas

Dėl susiklosčiusios situacijos (Covid-19 viruso) Lietuvos Respublikos abiturientai kreipiasi į vyriausybę su prašymu atšaukti 2020 metų Valstybinius Brandos egzaminus, savo prašymą grindžiame toliau išvardintais argumentais: Nuotolinis mokymas nesuteiks tokios pačios mokymosi kokybės kaip mokymas gyvai. Dauguma mokytojų yra senyvo amžiaus žmonės, kurie jei ir turi priėjimą prie nuotolinio mokymosi priemonių, tikrai nėra pajėgūs jomis adekvačiai operuoti. Tad iš nuotolinio mokymo, geriausiu atveju telieka nuotoliniu būdu perteikti namų darbai, be jokio dėstymo elemento. Natūraliai kyla klausimas: ar mokiniai pasiruoštų egzaminams, jei atėję į ugdymo įstaigas tegautų užduotis, be jokio paaiškinimo kaip jas atlikti? Egzaminų nukėlimas sukelia abiturientas papildomą stresą. Stresas, kaip žinoma ir taip stiprus faktorius, kuris įtakoja mokinių pasiekimus egzaminų metu, būtų tik dar labiau sustiprintas neužtikrintumo dėl žinių, įgytų atliekant pasiruošimą namų salygomis, bei dėl suspausto egzaminų grafiko. Šių veiksnių įtakotas streso faktorius, smarkiai atsilieptų abiturientų rezultatams. Vasaros vidurys nėra tinkamas egzaminų laikymui dėl laiko sąlygų, mat ugdymo įstaigos nėra pritaikytos operuoti vasaros metu, jose nėra sistemų, kurios užtikrintų darbui tinkamą temperatūrą. Nekyla abejonių, kad karštis tikrai neigiamai prisidėtų prie ir taip demoralizuotų abiturientų stovio. Stojimai į universitetus galėtų būti vykdomi pagal mokinių III-IV klasių vidurkius, nes dažniausiai vidurkiai yra panašūs į egzaminų išlaikymo rezultatus, mokiniai dirbdami nuotoliniu būdu galėtų gauti įvertinimus. Priešingu atveju nepasiruošę, streso apimti ir karščio veikiami abiturientai egzaminus išlaikytų žymiai praščiau nei leidžia jų tikrieji sugebėjimai. Toks jų žinių vertinimas būtų neadekvatus ir amoralus, didžiai neteisingas jaunosios kartos atžvilgiu.