Prašome rengti Vilniaus bendrąjį planą pagal paprastų gyventojų ir jų bendruomenių prašymus, o ne pataikaujant statybų magnatų interesams

5 PARAŠAI

Kategorija:

PETICIJA
DĖL BENDROJO PLANO RENGIMO PAGAL GYVENTOJŲ IR JŲ BENDRUOMENIŲ SIŪLYMUS, O NE STATYTOJŲ INTERESUS


Prašome Vilniaus bendrąjį planą (toliau – BP) rengti teikiant prioritetą ir atsižvelgiant pirmiausia į bendruomenių ir jų gyventojų pateiktus siūlymus, o ne statybų magnatų interesus. Šiuo metu turime tokią situacija, kad Vilniaus miesto bendruomenės (Šnipiškių, Žvėryno, Užupio, Senamiesčio ir t.t.) teikė gausybę siūlymų 2015-2018 metais Vilniaus miesto savivaldybei (toliau – VMS) ir Vilniaus bendrojo plano rengėjams.

Bendruomenių pasiūlymai buvo pateikti dar pora mėnesių anksčiau nei pvz. „Libeskindo“ dangoraižio projektas, tačiau gavosi taip, tarsi VMS ir VMS Miesto Plėtros Departamento (toliau – MPD) vadovas M. Pakalnis dirbtų tik viena kryptimi – aukštingumo didinimo projektas jau yra ir tarybos patvirtintas, kai tuo tarpų bendruomenių prašymai – sumažinti aukštingumą, saugoti ir restauruoti paveldą, restauruoti istorinius grindinius, įrengti šaligatvius ir žaliąsias erdvės – nukeliauja tarsi į „šiukšlių dėžę“. Tai ypač pastebima dėl bendruomenių ir gyventojų pasiūlymų istorinių Vilniaus miesto priemiesčių teritorijoms (Šnipiškių „Šiaudinės“ trikampio, Žvėryne ir t.t.) – čia MPD rengdamas BP sprendinius neįsiklauso ne tik, kad gyventojų ir bendruomenių pasiūlymus, bet ignoruoja net ir pačių tarybos narių iš valdančiosios daugumos prašymus atsižvelgti iš į bendruomenės siūlymus. Tarybos, kurią juos atstovauti daugiausia išrinko būtent paprasti miesto žmonės – juk ne statybų bendrovės renka Vilniaus miesto tarybą.

Be to MPD visiškai ignoruoja ne tik bendruomenes, bet net ir VMS visuomenines komisijas - per 2017-03-08 vykusį Vilniaus miesto visuomenių komisijų pirmininkų posėdį su M. Pakalniu, kitais MPD atstovais, bei VMS tarybos nariais, kuriame atstovavau Kraštovaizdžio architektūros visuomeninę komisiją, net patys tarybos nariai M. Pakalniui liepė ieškoti kompromiso su bendruomenėmis, spręsti aukštingumo klausimus, o Šnipiškių Šiaudinę daryti pavyzdine planavimo teritorija su didesniu masteliu (bene 1:2000, o ne standartinio 1:10000). Deja, nei vieno iš šių pasiūlymų M. Pakalnis ir MPD taip ir neišgirdo – iš 2018-05-02 „PU-PA.EU“ pateiktos BP prezentacijoje Šnipiškėms, Žvėrynui ir kitiems miesto rajonams, akivaizdu, kad M. Pakalnis naująjį bendrąjį planą parengė tik pagal statytojų pageidavimus („InReal“ atstovai BP pristatyme tą net ir patvirtino, kad „jiems viskas tinka“). Bet tokiems statytojams lygiai taip pat „tiktų“ ir vietoje Gedimino pilies pastatyti „svečių namus“, o skelbimuose pristatytų kaip „gyvenamuosius butus, su vaizdu į Nerį“.

Miesto ateitis po 50 ar 100 metų, jo identiteto išlaikymas ir paveldo svarba daugeliui statytojų nueina net ne į 2-ą, bet į 6-ą planą, nes visko esmė statytojams yra „parduoti kuo daugiau pseudo-gyvenamųjų butų“. Statytojai tiesiog paskubomis pastato statinį, parduoda butus, ir palieka problemas “spręstis savaime”, o nuo šių užprogramuotų problemų vėliau kenčia gyventojų bendruomenėms, įskaitant ir tuos pačius naujakurius – juk jau turime PAMINKLĄ LAUKINIAM KAPITALIZMUI - PERKŪNKIEMĮ, tad nedarykime dar vieno iš Šnipiškių ir kitų miesto rajonų.

Todėl, remdamiesi visais šiais argumentais, prašome rengti Vilniaus bendrąjį planą pagal paprastų gyventojų ir jų bendruomenių siūlymus, o ne pataikaujant statybų magnatams.

Jurbarko smurtautojui - REALIĄ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĘ! (113)

Centro. Adresuota: Generalinė prokuratūra | Lietuvos Respublikos prokuratūra

Jurbarko prievartautojas negavo realios laisvės atėmimo bausmės, padarius tokį sunkų nusikaltimą prieš merginą. Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus už mažesnius nusižengimus žmogui gręsia realus laisvės atėmimas. Sulaikius M.I., jam buvo nustatytas 1,12 promilės girtumas. Tai taip pat sunkinanti aplinkybė. Atsiprašyti taip pat neatsiprašė asmeniškai, tai padarė per savo advokatą ir tai pasak tėvų neatrodė įtikinamai. Raginame Lietuvos Respublikos Generalinės prokuratūros kreiptis į Aukščiausią Teismą dėl teisingo nuosprendžio skiriant realią laisvės atėmimo bausmę.

Dėl apšviestų šaligatvių įrengimo Nemėžyje (23)

Indrė. Adresuota: Vilniaus rajono savivaldybė

Mes Nemėžio rajono gyventojai, labai prašome įrengti apšviestą šaligatvi- pesčiųjų- dviratininkų taką Nemėžyje (Baltarusių g - Sirokomlės g) ir pesčiųjų perėjas, kad aplinkiniai gyventojai galėtu saugiai keliauti iki viešojo transporto stotelių, o vaikai iki mokyklos. Nesutvarkyti kelkraščiai verčia pėsčiuosius pažeidinėti eismo taisykles, bei apsunkina eismą vairuotojams. Vaikai - keliaujantys į mokyklą dviračiais, paspirtukais ir pėsčiomis - turi eiti šalikele.

Dėl priemonių mažinti triukšmą sankirtoje su A5 Vakarų aplinkelio magistraliniu keliu (17)

R.. Adresuota: VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Vadovaujantis Europos sąjungos direktyvos 2002/49/EB reikalavimais buvo vertinta aplinkos triukšmo tarša valstybinės reikšmės magistralėje A5, kertančioje Kauno miesto teritoriją ir sudarančią jo vakarinį aplinkkelį. Minėto kelio metinis transporto priemonių srautas sudaro 11 600 475 (2018m), triukšmo lygis siekia Ldvn 86 dBA (2013m). Pastovaus triukšmo lygis prie gyvenamųjų pastatų fasadų esančių Kauno miesto aglomeracijoje Klovainių, J.Skvirecko, Bačkonių, Alytaus, Šiluvos, Kražių ir kt. gatvėse sudarė Ldvn 69,9 dBA (2012-2013m) viršijant tiek dienos, tiek vakaro, tiek nakties ribinius dydžius. Atkreiptinas dėmesys, kad garso slėgio Ldvn dydis išreiškia triukšmo taršos priklausomybę logaritmiškai, nakties reišmė yra viršijama 6,1 dB, tai reiškia 53% didesnį triukšmo lygį už leistiną. Tyrime nebuvo vertintas triukšmo lygis gyvenamosiose patalpose, kuriose atidarius langus didžiausia leistina riba būtų viršijama keletą kartų. Didėjant transporto srautams yra tikėtinas triukšmo taršos lygio didėjimas, kuris prognozuojama 2028m gyvenamųjų pastatų aplinkoje sudarys Ldvn 70,7 dBA. Minėtoje zonoje 2013m duomenimis gyveno 160 gyventojų. Gyvenamasis rajonas sparčiai plečiasi, statomi nauji namai, tikėtinas gyventojų skaičiaus augimas. Dėl triukšmo taršos nėra užtikrinama gyvenimo kokybė, kyla pavojus gyventojų sveikatai ir gyvybei. Pasaulio sveikatos organizacija savo publikacijose nurodo visą spektrą triukšmo poveikio sukeliamų lėtinių ir terminalinių susirgimų. Taip pat minėtoje zonoje Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu yra nustatyta Veršvų tylioji gamtos zona, kurios ~55% teritorijos veikia triukšmas viršijantis Ldvn 50 dBA. Pagal Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planą 2014-2018m buvo vertinamos triukšmo šaltinių poveikio valdymo galimybės. Kadangi aukščiau minėta aglomeracijos zona patenka į teritoriją, kurioje rodiklis Ldvn viršija higienos normos HN33:2011 apibrėžtus ribinius dydžius LAeqT, pagal Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymą būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, buvo priimtas dispozityvus sprendimas vakarinio miesto aplinkkelio – magistralės A5 keliamo triukšmo problemas spręsti techninėmis priemonėmis, įrengiant akustines sienutes. Buvo iškelti strateginiai tikslai gerinti aplinkos akustinę kokybę triukšmo taršos zonose. 2014m numatyta parengti akustinių sienučių vakariniame aplinkkelyje techninį projektą. Buvo pasirašyta paslaugų teikimo sutartis, atlikti modeliavimo darbai, 2014m vykdyti projektavimo darbai. Triukšmo sumažėjimo efektas, įgyvendinus triukšmo mažinimo priemones būtų pasiektas 100% teritorijos gyventojų. Žvelgiant į Kauno miesto triukšmo prevencijos veiksmų planą 2019-2023 taip pat į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sudarytą 2019-2023 metų pagrindinių kelių triukšmo prevencijos veiksmų planą matome, kad minėtu laikotarpiu projekto tęstinumas nėra numatytas. Triukšmo taršos šaltinis yra valstybinės reikšmės magistralė A5 su didesniu nei 6 mln transporto priemonių srautu, ji nėra miesto teritorija, jos valdytojo ar įgaliotų pavaldžių įstaigų ir įmonių prašome imtis priemonių mažinti triukšmą ir užtikrinti higienos normoje reglamentuojamus ribinius lygius bei pateikti triukšmo prevencijos veiksmų planą zonoje į šiaurę nuo Šilainių pl. ir minėtos magistralės sankirtos.