Karantinas - ne priežastis vilkinti archeologinių tyrimų atlikimą

19 PARAŠAI

Kategorija:

Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Mokslinei archeologijos komisijai
Kultūros paveldo apsaugos departamentui
Kultūros ministerijai

2020-03-16 dalis Lietuvos archeologų gavo Kultūros paveldo departamento prie Kultūros Ministerijos (toliau – KPD) informaciją, kad
“Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, atsižvelgdamas į Ministrų kabineto kovo 12 d. nutarimą po specialaus posėdžio dėl koronaviruso, informuoja, kad nuo š. m. kovo 16 iki 30 d. atšaukiami Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų posėdžiai. Mokslinės archeologijos komisijos (MAK) posėdžiai vyks nuotoliniu būdu t.y. apklausos elektroniniu paštu būdu, kaip tai numato MAK nuostatai. Tokių posėdžių metu nėra galimybės svarstyti archeologinių tyrimų ataskaitų.“

2020-03-16 dalis Lietuvos archeologų kreipėsi į Kultūros paveldo departamentą, prašydami svarstyti pateikiamų archeologinių ataskaitų elektronines versijas .pdf formatu, kurios, remiantis PTR „Archeologinio paveldo tvarkyba“ privalomai teikiamos Kultūros paveldo departamentui.

2020-03-17 dalis Lietuvos archeologų gavo Kultūros paveldo departamento informaciją, kad "Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktorius, 2020 m. kovo 17 d., patvirtino įsakymą Nr. Į-97 "Dėl archeologinių tyrimų ataskaitų svarstymo nuotoliniu būdu"", kuriame numatyta:
1. Leisti Mokslinei archeologijos komisijai svarstyti Kultūros paveldo departamentui prie Kultūros ministerijos (toliau – Departamentas) el. paštu [email protected] tyrėjų ⃰.pdf formatu pateiktas archeologinių tyrimų ataskaitas, recenzijas, straipsnius ir informaciją leidiniui „Archeologiniai tyrinėjimai Lietuvoje“ bei jų recenzijas (toliau – Ataskaita) nuotoliniu būdu....
3. Rekomenduojama vieno elektroninio posėdžio metu svarstyti ne daugiau kaip dvidešimt Ataskaitų.

Atsižvelgdami į tai, kad:
- iki 2020-03-17 KPD buvo sukaupta apie 60 KPD MAK pateiktų, bet neaprobuotų ataskaitų, kurios 2020-03-17 posėdyje nebuvo svarstytos;
- 2020-03-17 KPD direktoriaus įsakyme rekomenduojama viename KPD MAK posėdyje svarstyti tik 20 archeologinių tyrimų ataskaitų;
- archeologinių tyrimų ataskaitos KPD MAK pateikiamos recenzuotos dviejų mokslo daktarų ir gali būti aprobuotos operatyviai, be papildomų techninių ir laiko sąnaudų;
- atsiskaitymas už archeologinius tyrimus yra būtina sąlyga vykdyti naujus archeologinius tyrimus, nuo kurių atlikimo priklauso paveldo tvarkybos objektų tvarkybos projektavimas ir tvarkyba, inžinerinių tinklų infrastruktūros objektų renovacija, remontas ir statyba saugomose teritorijose;

Prašome:
- Nevilkinti archeologinių tyrimų ataskaitų svarstymo, prisidengiant karantinu, nes nėra jokių objektyvių kliūčių svarstyti ataskaitas .pdf formatu;
- Skubiai organizuoti neeilinius Mokslinės archeologijos komisijos posėdžius, kuriuose būtų organizuojamas Kultūros paveldo departamentui priduotų (atsiųstų) archeologinių tyrimų ataskaitų skaitmeniniu formatu priėmimas

Pasirašyti peticiją

Laikas baigti karantiną (482)

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į kintančią situaciją dėl koronaviruso, visuotinį karantino režimą turi nedelsdama atšaukti. Todėl, kad: (1) Susirgimų skaičius Lietuvoje palaipsniui mažėja, situacija taisosi, taigi pagrindo laikyti visą šalį šiame ypatingame režime nėra. (2) Visuotinius karantinus viena po kitos atšaukinėja ir kaimyninės šalys – taip siekiama kuo greičiau grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo. (3) Karantino metu Vyriausybė atvirai leidžia diskriminuoti senjorus ir vyresnio amžiaus žmones – jų laisvalaikis bei profesinė veikla yra ribojamos. (4) Vis daugiau požymių, kad teisinis visuotinio karantino režimas valdantiesiems reikalingas ne dėl objektyvių priežasčių, o dėl artėjančių rinkimų ir didesnės valdžios – taip galima greičiau priimti ne visada būtinus ir reikalingus sprendimus, galią sutelkti nedidelės žmonių grupelės rankose. (5) Kelis kartus per dieną skelbiami vis nauji nurodymai ar rekomendacijos vargina ir sekina visuomenę, augina psichologinę įtampą, rodo apklausos. Visa tai nėra suderinama su atviros visuomenės principais. Priešingai, žmonių sąmoningumą reikia skatinti. (6) Reaguoti į viruso protrūkius, jei tokie būtų, galima kitais būdais – pavyzdžiui, skelbti tikslinius karantinus konkrečioje vietovėje ir panašiai. (7) Lietuvoje ir toliau reikia vykdyti aktyvią testavimų strategiją – tai leidžia matyti realią viruso cirkuliavimo visuomenėje situaciją ir, reikalui esant, ją suvaldyti.

Dėl interpeliacijos Alytaus miesto mero komandai (198)

Valerijus. Adresuota: Alytaus miesto savivaldybės tarybai ir merui

PETICIJA 2020-06-02 Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Alytaus miesto savivaldybės tarybą ir Alytaus miesto merą su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: Mūsų įsitikinimu, Alytaus miesto mero komandos – jo pavaduotojų, administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojos veikla bei neveiklumas, netinkamas susidariusių problemų sprendimas netenkina Alytaus miesto gyventojų ir kenkia Alytaus miestui, manome, kad jie savo darbais neparodė reikiamų gebėjimų, netinkamai vykdo savo pareigas pagal nustatytas veiklos sritis: -organizuojama pertvarka švietimo srityje destabilizavo visą švietimo sistemos darbą; -organizuojama pertvarka švietimo srityje sukėlė didelį ugdymo įstaigų darbuotojų, mokinių tėvų bendruomenių nepasitenkinimą ir įtampą; -meras viešai pripažino padarytas klaidas organizuojant švietimo pertvarką; -švietimo pertvarkos metu atsiradę laiko, žmogiškieji bei finansiniai nuostoliai; -neišspręstas žemės sklypų grąžinimo skandalas; -nepakankamas bendradarbiavimas su verslo įmonėmis ir jų kontrolė; -pasyvumas ir negebėjimas pritraukti realių investicijų į miestą; -nesikalbėjimas su visuomene, bendruomenių neįtraukimas į savivaldos veiklą; -nevyksta savivaldybės administracijos optimizavimo procesai; -neracionalus ir ydingas socialinės paramos lėšų panaudojimas; -neracionalus savivaldybės valdomo turto naudojimas; -neracionalus pavaldžių įstaigų reorganizavimas ir netinkama jų kontrolė; -neinicijuojami miestui reikalingi energetinio efektyvumo ir renovacijos projektai; -asociacijos Alytaus aeroklubas valdomo turto perėmimas prievartinėmis priemonėmis; -nepritarta administracijos direktoriaus ir savivaldybės administracijos 2019 metų veiklos ataskaitai. 2020 m. birželio 2 d. Alytaus miesto savivaldybės administracijoje yra užregistruotas identiškas turiniu „Sakalėlio“ bei „Drevinuko“ mokyklų bendruomenės inicijuotas pareiškimas Tarybai bei merui dėl interpeliacijos jo komandai su 631 parašais. Visi išvardinti Alytaus miesto savivaldybės veiksmai ir aplinkybės suteikia pagrindą reikalauti minėtų asmenų atsakomybės ir jų atstatydinimo. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją, netoleruodami netinkamo šių asmenų darbo, nekompetencijos ir neveiklumo reikalaujame artimiausiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje svarstyti Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojos Jurgitos Šukevičienės, Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojo Šarūno Klėgerio, Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Rolando Juonio ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Neringos Rinkevičiūtės atleidimo dėl pareikšto politinio nepasitikėjimo klausimus ir priimti atitinkamus tarybos sprendimus.

Atidėti taršos mokestį (44)

B.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Dėl esamos nepavydėtinos situacijos, ekonomikos nuosmukio, nedarbo augimo prašome jūsų, Lietuvos Respublikos seimo, apsvarstyti galimybę atidėti automobilių taršos/registracijos mokestį laikotarpiui, iki kol susitvarkys ir stabilizuosis karantino pasekmes. Naudotų automobiliu pramonės pardavimai yra ženkliai smukę, dėl aukščiau paminėtų priežasčių ir papildomas mokesčio įvedimas šiuo laikotarpiu suduos tik dar didesnį smūgį tiek gaunantiems mažesnes pajamas tiek naudotų automobilių pardavėjams. Atidedami mokestį, Lietuvos seimo nariai, parodytų puiku pavizdi, jog siekiama ne pasinaudoti proga gauti papildomas lėšas biudžetui, o stabilizuoti stipriai smulkusia ekonomiką ir padėti savo piliečiams atsistoti ant kojų. Automobilių registracijos / taršos mokesčio kainos nuo liepos 1 d. https://www.skaiciai.lt/auto/automobiliu-registracijos-mokestis/