Dėl kelio Nr.130 Kaunas-Prienai-Alytus pripažinimo magistralinės reikšmės keliu

2 181 PARAŠAI

Kategorija:

2020-04-17

Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – LAKD) skelbiamais valstybinės reikšmės kelių vidutinio metinio paros eismo intensyvumo (toliau – VMPEI) duomenimis, valstybinės reikšmės krašto kelias Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus yra vienas iš labiausiai apkrautų Lietuvos kelių ir intensyvumo rodikliais lenkia didžiąją dalį magistralinių kelių. 2019 metų VMPEI duomenimis, kelias Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus pagal intensyvumą yra šeštasis Lietuvos kelias (po Vilniaus pietinis aplinkkelis-A19, Vilnius-Kaunas-Klaipėda-A1/E85, Kaunas-Marijampolė-Suvalkai-A5/E67, Klaipėda-Liepoja-A13, Vilnius-Panevėžys - A2/E272).

Intensyvesnis eismas fiksuojamas tik penkiuose magistraliniuose keliuose, iš kurių trims suteiktas automagistralių statusas. LR kelių įstatymo 3 straipsnio 2 punktas nustato, kad pagrindiniai Lietuvos keliai ir jų tęsiniai – gatvių važiuojamoji dalis, kuriais vyksta intensyviausias transporto priemonių eismas, vadinami magistraliniais keliais. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 757 „Dėl valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašo patvirtinimo“ patvirtintame valstybinės reikšmės automobilių kelių sąraše yra 21 magistralinis kelias ir 132 krašto keliai. Remiantis LR kelių įstatymo 6 straipsnio 3 punktu, valstybinės reikšmės kelių sąrašą Susisiekimo ministerijos teikimu tvirtina Vyriausybė.

Mūsų nuomone, valstybinės reikšmės krašto keliui Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus
tikslinga suteikti magistralinio kelio statusą ir numatyti konkrečius bei adekvačius kelio rekonstrukcijos etapus. Nes, dabar šiam keliui LAKD siūloma sutvarkymo perspektyva (2033m.), kai pagal valstybinės reikšmės kelių tinklo plėtros planus, numatyta šio kelio 20 km ruožo rekonstrukcija vyktų tik 2031–2033 m., šių regionų gyventojams – absoliučiai nepriimtina.

Dabartiniu metu, dėl būsimo ekonomikos nuosmukio itin svarbios tampa Valstybės investicijos ir pagalba įvairiems verslo sektoriams, todėl Vyriausybei kalbant apie ekonomikos skatinimo ir COVID-19 sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, reikia orientuotis ne tik į daugiabučių namų renovacijos spartinimą, bet ir į kelių infrastruktūros plėtrą, LAKD „atšildymą“ ir didesnį dėmesį regionų kelių sektoriui.

Atsižvelgdami į išdėstytas aplinkybes, prašome:

1. LR Susisiekimo ministerijos inicijuoti valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus statuso pakeitimo į magistralinį kelią procedūras.
2. LR Vyriausybės suteikti valstybinės reikšmės krašto keliui Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus magistralinio kelio statusą.

Prienų rajono meras Alvydas Vaicekauskas
Birštono rajono merė Nijolė Dirginčienė
Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis
Alytaus rajono meras Algirdas Vrubliauskas
Kauno rajono meras Valerijus Makūnas
Seimo narys Andrius Kupčinskas

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras
1 Lina
2020-10-02 / 11:58
Nesuprantu kodėl neplatina šio kelio. Turbūt nebėra Lietuvoje dviejų juostų tokio aptraukto kelio daugiau niekur
2 Vaidas
2020-06-07 / 14:41
But gerai pripazinti si kelia Magistralines reiksmes keliu.
3 Vytautas (Prienai)
2020-05-13 / 20:24
Tvarkyti nedelsiant. Nuo stambiojo autotransporto sukeliamos vibracijos dreba visas namas ir skyla sienos.
4 Vytautas (Alytus)
2020-05-11 / 17:39
Magistralinis kelias tarp Kauno ir Alytaus ne prabanga, o būtinybė.
5 DONATAS
2020-05-05 / 17:08
LABAI PRASTOS KOKYBĖS KELIAS. BŪTINA KELIO REKUNSTRUKCIJA.
6 Marjus
2020-05-04 / 11:39
Košmaras o ne kelias. Tvarkyti (platinti, tiesinti, numatyti dviračių taką) kuo skubiau. Pabandykite kaip dviratininkas pavažiuoti pagal taisykles šiuo keliu.
7 Neskelbiama (Alytus)
2020-05-04 / 09:58
butina kuo skubiau sutvarkyti bent jau Prienai - Kaunas
8 Neskelbiama
2020-05-02 / 16:07
Būtina tą kelią tvarkyti.Kiek galima tokiu keliu važinėti.Košmaras ne kelias
9 Visvaldas (Alytus)
2020-05-02 / 11:47
Uz gera susisiekima, kelias strateginis , neatitinkantis siu dienu lukesciu
10 Neskelbiama (Alytus)
2020-05-02 / 09:51
Dabartinis [email protected] is Alytaus i Kauna neatitinka lsikmecio.
11 Albertas
2020-05-01 / 23:16
Kiek dar laiko žmonėms reikės kentėti tas keliones, šiuo tragišku keliu. Už magistralinės reikšmės kelią!
12 Neskelbiama (Alytus)
2020-04-29 / 20:08
Labai reikia platinti vietoj pusvalandžio tenka šliužti valandą
13 Neskelbiama (Prienai)
2020-04-29 / 15:39
Kelias tragiškas -šiam keliui būtinai reikalinga rekonstrukcija!
14 Povilas
2020-04-29 / 15:10
Šiam keliui reikia rekonstrukcijos! Jis turėtų būti magistralinės reikšmės
15 Nijolė
2020-04-29 / 08:23
Mokiausi Kaune prieš 30 metų tokiu keliu važinėjau, per tiek metų niekas nepasikeitė tik eismas suaktyvėjo.Gaila, kad vienam žmogui yra pinigų kėlinukui nutiesti,o tūkstančiams žmonių galima važinėti pavojingų,nesaugiu kelių.
16 Vilija (Prienai)
2020-04-28 / 22:40
Kelias Prienai Kaunas tragiškas. Vienintelis pliusas-tai puiki vieta parinkti baudų į biudžetą.
17 Karolis
2020-04-28 / 19:51
Kupčinskas gali išnykti iš politikas, bet peticijos reikalavimams pritariu.
18 Rita
2020-04-28 / 17:41
Nera ka diskutuoti,senai turejo but isplatintas,kas nevazineja tas nezino,koks probleminis ruožas,gėda.
19 Neskelbiama
2020-04-28 / 13:47
Kelias visiškas absurdas, Alytus mažas provincijos miestas, kur praktiškai nėra jokio gyvenimo, o Kaunas esantis už 70 km yra nepasiekiamas dėl prasto kelio. Tvarkykit kelius.
20 Neskelbiama (Kaunas)
2020-04-28 / 12:09
Didelis judėjimas, kelias prastas, matomumas blogas. Tai pagrindinė eismo arterija, jungianti Aukštaitiją su Dzūkija.
21 Renata (Alytus)
2020-04-28 / 09:12
Gėda dabartinis kelias , o jis svarbus netik tarp šių miestų, jis susiekimas tarp šalių...matomumas prastas, kelias užimtas transportu.
22 Kristina (Alytus)
2020-04-28 / 08:31
Reikėjo senai sutvarkyti, toks srautas mašinų važinėja. O kelias baisus.
23 Edita (Alytus)
2020-04-28 / 08:30
Labai labai reikia sito kelio! Dabartiniu labai pavojinga vazineti
24 Gintaras
2020-04-28 / 00:44
Tai turėjo būti atlikta prieš asfaltuojant premjero keliuką !!!
25 Julija
2020-04-28 / 00:02
Esu pikta,kad reikia įrodinėti kas seniausia žinoma.Tas kelias turėjo būt senų seniausiai būti magistralines reikšmės!
26 Kostas
2020-04-27 / 23:36
Sis kelias jau seniai turejo buti magistralines reiksmes. Susiekimas tarp Alytaus ir Kauno yra apgailetinos bukles. Greicio ribojimai, nera galimybes aplenkti net agro technika kuri ten daznai vazineja, daugybe gyvenvieciu, eismo srautas didelis ir pats dabartinis kelias yra siaubingos bukles.
27 Neskelbiama (Alytus)
2020-04-27 / 23:09
Tenka važinėti į Kauno klinikas, ganėtinai dažnai. Kelio būklė yra apgailėtina XXI amžiuje...
28 Vaidas
2020-04-27 / 22:49
Kelio būklė tragiška. Būtina rekonstrukcija!!!!
29 Loreta (Kaunas)
2020-04-27 / 22:42
Didelis eismo srautas,o kelio būklė apgailėtina,kelias siauras,duobėtas.
30 Neskelbiama (Alytus)
2020-04-27 / 21:42
Stipriai apkrautas ir pavojingas ruožas. Reikia būtinai atnaujinti.

Dėl adekvačios paramos grožio sektoriui, nukentėjusiam nuo COVID-19 krizės (759)

Inga. Adresuota: LR Seimui, Vyriausybei, Ekonomikos ir inovacijų ministerijai

Labai prašome jūsų pasirašyti peticiją-atvirą laišką LR Seimui, Vyriausybei, Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuriame reikalaujama paramos grožio sektoriui,  ypatingai nukentėjusiam nuo COVID-19 krizės.   COVID-19 pandemija smarkiai paveikė visą grožio sektorių. Grožio paslaugos uždraustos ir salonai uždaryti antrą kartą nuo 2020 m. gruodžio 16 dienos.   Šiuo sudėtingu metu individualia veikla besiverčiantys žmonės gauna 257€ subsidiją. Grožio  srities specialistams individuali veikla beveik visada yra jų pagrindinė veikla, bei vienintelės asmens pajamos. Specialistai nuomojasi patalpas, kuriose dirba, o teikiama 257€ parama dažnu atveju nepadengia net patalpų nuomos ir išlaikymo kaštų.   Subsidija patalpų nuomai nebeteikiama nuo 2020 m gruodžio mėn. 1 dienos.   Susidarė nepriimtina situacija, kai grožio specialistai, šiuo karantino laikotarpiu sustabdžius veiklą, liko be pajamų pragyvenimui.   Pajamų praradimas kelia tiesioginę grėsmę gyvenimo kokybei ir kosmetologams, kirpėjams, manikiūristams, permanentinio makiažo meistrams ir visiems kitiems grožio srities specialistams. Pažymėtina, kad daugelis iš jų ir iki šios pandemijos nebuvo užtikrinti savo finansine gerove bei socialinėmis garantijomis.   Individuali veikla yra įprasta veiklos forma, kai veiklą vykdo vienas žmogus, susikurdamas sau darbo vietą, ir įprastomis veiklos sąlygomis nereikalaujanti ir negaunantis jokios paramos. Todėl esant karantino sąlygoms ir pereinamajame laikotarpyje reikalaujame lygiateisiškumo, adekvačios paramos skyrimo dekoratyvinės ir higieninės kosmetikos bei grožio srities specialistams, bent tais pačiais principais, kaip subsidijuojami pagal darbo sutartis dirbantys žmonės, šiuo sunkiu metu esantys prastovose (šiuo metu Valstybės subsidija prastovose atsidūrusiam asmeniui siekia 910,5€). Taip pat prašome atnaujinti subsidijas patalpų nuomai.   Šia peticija kreipiamės į LR Seimą, Vyriausybę, Ekonomikos ir inovacijų ministeriją ragindami imtis neatidėliotinų bendrų veiksmų, kad būtų sušvelnintos neigiamos COVID-19 krizės pasekmės grožio sektoriui, ypač individualia veikla besiverčiantiems meistrams.  

Dėl sankcijų panaikinimo sanatorijai “Belorus” Druskininkuose (437)

Sanatorijos. Adresuota: Lietuvo Respublikos seimas ir vyriausybė

VšĮ sanatorija „Belorus“ – gydymo ir reabilitacijos paslaugas vaikams ir suaugusiesiems teikianti įstaiga, veikianti nuo 1946 m. Gruodžio mėnesį mūsų įstaigai nepamatuotai buvo pritaikytos ES sankcijos, dėl to buvo įšaldytos įstaigos sąskaitos ir beveik 400 žmonių atsidūrė nežinioje. Šiuo metu LR Seime priimamos įstatymo pataisos, kurios mums neužtikrina jokio ateities garanto ar stabilumo – tik bedarbio pašalpą. Sieksime, kad ES sankcijų taikymas mūsų įstaigai būtų dar kartą peržiūrėta ir neabejojame, kad Europos Taryba yra numačiusi išimtis. Pandemijos laikotarpis ypatingai sunkus – darbuotojai yra prastovose ir kiekvieną mėnesį gaunama suma, siekianti kiek daugiau kaip 400 eurų, jiems yra vienintelis pragyvenimo šaltinis. Todėl siūlome, kad sanatorijos „Belorus“ darbuotojai gautų visas darbuotojams priklausančias garantijas ir paramą karantino bei ekstremalios situacijos laikotarpiu. Išsaugokime sanatoriją ir beveik 400 darbo vietų Druskininkų žmonėms!

Atliekų tvarkymo įmonei Kairių miestelyje NE (125)

R.Pumputienė. Adresuota: Nacionalinis visuomenės sveikatos centras, Aplinkos ministerija, Šiaulių rajono savivaldybė, Kairių seniūnija

Nepritariame UAB "Virginijus ir Ko" pateiktai nepavojingų atliekų tvarkymo įmonės PVSV ataskaitai, kuri parengta formaliai ir neatsakingai, pritraukiant prie leistinų higienos normų. Nepritariame nustatomos sanitarinės apsaugos zonos (SAZ) riboms, kuri sutampa su įmonės teritorijos ribomis, juntamas stiprus fizinis ir psichologinis poveikis. 100 m SAZ zonoje yra 29 gyvenamosios paskirties sklypai, iš jų 16-oje stovi gyvenamieji namai. 300 m SAZ zonoje yra 71 gyvenamosios paskirtie sklypai, iš jų 53-juose stovi gyvenamieji namai. poveikis juntamas ir toliau už nurodytų zonų ribų SAZ - gyvenamoji statyba negalima. Įmonė negirdi, MŪSŲ, žmonių nerimo ir gudrumu plečia veiklą, stato plastiko deginimo monstrą, kuris į aplinką išmes toksines medžiagas, kvapą, kels triukšmą visą parą, o "išvalytą vandenį" išleis į gamtinę aplinką. Reikalaujame stabdyti aplinką teršiančią veiklą arba įmonę iškelti toliau nuo apgyvendintos teritorijos.

Dėl Juodkrantės oficialaus nudistų paplūdimio įteisinimo (72)

Lietuvos. Adresuota: Neringos miesto savivaldybei

Neringos miesto savivaldybės prašome įteisinti Juodkrantės nudistų paplūdimį, nes: 1. Atižvelgiant į Juodkrantės pajūrio rekreacinės zonos detalųjį planą (patvirtintą Neringos savivaldybės tarybos 2013 m. Vasario 21 d. sprendimu Nr. T1-48 „Dėl Juodkrantės pajūrio rekreacinės zonos detaliojo plano patvirtinimo“) nudistų paplūdimys nurodomas konkrečioje vietoje (pietinėje Juodkrantės paplūdimio dalyje), 200 m. Ilgio. Atkreipiame dėmesį, kad iš viso Juodkrantė turi net 2470 m. ilgio paplūdimio zoną; 2. Vasarą Juodkrantėje nudistai poilsiauja Naglių gamtos rezervato teritorijoje, tai tęsiasi jau ne vieną dešimtmetį. Poilsiautojai įsikuria už apsauginio kopagūbrio esančiame paplūdimyje, taip šiurkščiai pažeidinėja rezervato režimą (https://www.ve.lt/naujienos/lietuva/vakaru-lietuva/rezervata-neringoje-uzpludo-nuogaliai-1641035/). Įteisinus Juodkrantės nudistų paplūdimį, nudistai nebesilankytų Naglių gamtos rezervato teritorijoje ir taip būtų apsaugotas rezervatas nuo poilsiautojų; 3. Norint išvengti nesusipratimų dėl saugomų teritorijų pažeidinėjimų, būtina įrengti oficialų Juodkrantės nudistų papludimį, nes žmonėms to reikia ir ne kartą buvo jau išreišktas poreikis; 4. Juodkrantės, kai kurie gyventojai ir turistai, nesant įteisinto nudistų paplūdimio ir neinantys į rezervato teritoriją, važiuoja į Nidos nudistų paplūdimį, pirmyn ir atgal, nuvažiuodami 64 km ir taip transportu teršdami Kuršių Neriją; 5. 2020 m. Neringos lankytojų apklausos rezultatais patraukliausi paplūdimiai yra Nidos nudistų paplūdimys ir Juodkrantės nudistų paplūdimys. Saugiausi paplūdimiai yra Juodkrantės nudistų paplūdimys ir Juodkrantės centrinis paplūdimys. Juodkrantės nudistų paplūdimys tapo patraukliausias ir saugiausias Neringos paplūdimys, tačiau jis nėra įteisintas; 6. Lietuvoje nudistų vis daugėja, tai įrodo ir Vilniuje 2020 m. birželio 1 d. oficialiai atidarytas Valakampių nudistų paplūdimys, kuriame vasarą ilsėjosi daugybė žmonių.