Dėl kelio Nr.130 Kaunas-Prienai-Alytus pripažinimo magistralinės reikšmės keliu

2 146 PARAŠAI

Kategorija:

2020-04-17

Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – LAKD) skelbiamais valstybinės reikšmės kelių vidutinio metinio paros eismo intensyvumo (toliau – VMPEI) duomenimis, valstybinės reikšmės krašto kelias Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus yra vienas iš labiausiai apkrautų Lietuvos kelių ir intensyvumo rodikliais lenkia didžiąją dalį magistralinių kelių. 2019 metų VMPEI duomenimis, kelias Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus pagal intensyvumą yra šeštasis Lietuvos kelias (po Vilniaus pietinis aplinkkelis-A19, Vilnius-Kaunas-Klaipėda-A1/E85, Kaunas-Marijampolė-Suvalkai-A5/E67, Klaipėda-Liepoja-A13, Vilnius-Panevėžys - A2/E272).

Intensyvesnis eismas fiksuojamas tik penkiuose magistraliniuose keliuose, iš kurių trims suteiktas automagistralių statusas. LR kelių įstatymo 3 straipsnio 2 punktas nustato, kad pagrindiniai Lietuvos keliai ir jų tęsiniai – gatvių važiuojamoji dalis, kuriais vyksta intensyviausias transporto priemonių eismas, vadinami magistraliniais keliais. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 757 „Dėl valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašo patvirtinimo“ patvirtintame valstybinės reikšmės automobilių kelių sąraše yra 21 magistralinis kelias ir 132 krašto keliai. Remiantis LR kelių įstatymo 6 straipsnio 3 punktu, valstybinės reikšmės kelių sąrašą Susisiekimo ministerijos teikimu tvirtina Vyriausybė.

Mūsų nuomone, valstybinės reikšmės krašto keliui Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus
tikslinga suteikti magistralinio kelio statusą ir numatyti konkrečius bei adekvačius kelio rekonstrukcijos etapus. Nes, dabar šiam keliui LAKD siūloma sutvarkymo perspektyva (2033m.), kai pagal valstybinės reikšmės kelių tinklo plėtros planus, numatyta šio kelio 20 km ruožo rekonstrukcija vyktų tik 2031–2033 m., šių regionų gyventojams – absoliučiai nepriimtina.

Dabartiniu metu, dėl būsimo ekonomikos nuosmukio itin svarbios tampa Valstybės investicijos ir pagalba įvairiems verslo sektoriams, todėl Vyriausybei kalbant apie ekonomikos skatinimo ir COVID-19 sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, reikia orientuotis ne tik į daugiabučių namų renovacijos spartinimą, bet ir į kelių infrastruktūros plėtrą, LAKD „atšildymą“ ir didesnį dėmesį regionų kelių sektoriui.

Atsižvelgdami į išdėstytas aplinkybes, prašome:

1. LR Susisiekimo ministerijos inicijuoti valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus statuso pakeitimo į magistralinį kelią procedūras.
2. LR Vyriausybės suteikti valstybinės reikšmės krašto keliui Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus magistralinio kelio statusą.

Prienų rajono meras Alvydas Vaicekauskas
Birštono rajono merė Nijolė Dirginčienė
Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis
Alytaus rajono meras Algirdas Vrubliauskas
Kauno rajono meras Valerijus Makūnas
Seimo narys Andrius Kupčinskas

Pasirašyti peticiją

# Vardas Komentaras
1 Vytautas (Prienai)
2020-05-13 / 20:24
Tvarkyti nedelsiant. Nuo stambiojo autotransporto sukeliamos vibracijos dreba visas namas ir skyla sienos.
2 Vytautas (Alytus)
2020-05-11 / 17:39
Magistralinis kelias tarp Kauno ir Alytaus ne prabanga, o būtinybė.
3 DONATAS
2020-05-05 / 17:08
LABAI PRASTOS KOKYBĖS KELIAS. BŪTINA KELIO REKUNSTRUKCIJA.
4 Marjus
2020-05-04 / 11:39
Košmaras o ne kelias. Tvarkyti (platinti, tiesinti, numatyti dviračių taką) kuo skubiau. Pabandykite kaip dviratininkas pavažiuoti pagal taisykles šiuo keliu.
5 Neskelbiama (Alytus)
2020-05-04 / 09:58
butina kuo skubiau sutvarkyti bent jau Prienai - Kaunas
6 Neskelbiama
2020-05-02 / 16:07
Būtina tą kelią tvarkyti.Kiek galima tokiu keliu važinėti.Košmaras ne kelias
7 Visvaldas (Alytus)
2020-05-02 / 11:47
Uz gera susisiekima, kelias strateginis , neatitinkantis siu dienu lukesciu
8 Neskelbiama (Alytus)
2020-05-02 / 09:51
Dabartinis [email protected] is Alytaus i Kauna neatitinka lsikmecio.
9 Albertas
2020-05-01 / 23:16
Kiek dar laiko žmonėms reikės kentėti tas keliones, šiuo tragišku keliu. Už magistralinės reikšmės kelią!
10 Neskelbiama (Alytus)
2020-04-29 / 20:08
Labai reikia platinti vietoj pusvalandžio tenka šliužti valandą
11 Neskelbiama (Prienai)
2020-04-29 / 15:39
Kelias tragiškas -šiam keliui būtinai reikalinga rekonstrukcija!
12 Povilas
2020-04-29 / 15:10
Šiam keliui reikia rekonstrukcijos! Jis turėtų būti magistralinės reikšmės
13 Nijolė
2020-04-29 / 08:23
Mokiausi Kaune prieš 30 metų tokiu keliu važinėjau, per tiek metų niekas nepasikeitė tik eismas suaktyvėjo.Gaila, kad vienam žmogui yra pinigų kėlinukui nutiesti,o tūkstančiams žmonių galima važinėti pavojingų,nesaugiu kelių.
14 Vilija (Prienai)
2020-04-28 / 22:40
Kelias Prienai Kaunas tragiškas. Vienintelis pliusas-tai puiki vieta parinkti baudų į biudžetą.
15 Karolis
2020-04-28 / 19:51
Kupčinskas gali išnykti iš politikas, bet peticijos reikalavimams pritariu.
16 Rita
2020-04-28 / 17:41
Nera ka diskutuoti,senai turejo but isplatintas,kas nevazineja tas nezino,koks probleminis ruožas,gėda.
17 Neskelbiama
2020-04-28 / 13:47
Kelias visiškas absurdas, Alytus mažas provincijos miestas, kur praktiškai nėra jokio gyvenimo, o Kaunas esantis už 70 km yra nepasiekiamas dėl prasto kelio. Tvarkykit kelius.
18 Neskelbiama (Kaunas)
2020-04-28 / 12:09
Didelis judėjimas, kelias prastas, matomumas blogas. Tai pagrindinė eismo arterija, jungianti Aukštaitiją su Dzūkija.
19 Renata (Alytus)
2020-04-28 / 09:12
Gėda dabartinis kelias , o jis svarbus netik tarp šių miestų, jis susiekimas tarp šalių...matomumas prastas, kelias užimtas transportu.
20 Kristina (Alytus)
2020-04-28 / 08:31
Reikėjo senai sutvarkyti, toks srautas mašinų važinėja. O kelias baisus.
21 Edita (Alytus)
2020-04-28 / 08:30
Labai labai reikia sito kelio! Dabartiniu labai pavojinga vazineti
22 Gintaras
2020-04-28 / 00:44
Tai turėjo būti atlikta prieš asfaltuojant premjero keliuką !!!
23 Julija
2020-04-28 / 00:02
Esu pikta,kad reikia įrodinėti kas seniausia žinoma.Tas kelias turėjo būt senų seniausiai būti magistralines reikšmės!
24 Kostas
2020-04-27 / 23:36
Sis kelias jau seniai turejo buti magistralines reiksmes. Susiekimas tarp Alytaus ir Kauno yra apgailetinos bukles. Greicio ribojimai, nera galimybes aplenkti net agro technika kuri ten daznai vazineja, daugybe gyvenvieciu, eismo srautas didelis ir pats dabartinis kelias yra siaubingos bukles.
25 Neskelbiama (Alytus)
2020-04-27 / 23:09
Tenka važinėti į Kauno klinikas, ganėtinai dažnai. Kelio būklė yra apgailėtina XXI amžiuje...
26 Vaidas
2020-04-27 / 22:49
Kelio būklė tragiška. Būtina rekonstrukcija!!!!
27 Loreta (Kaunas)
2020-04-27 / 22:42
Didelis eismo srautas,o kelio būklė apgailėtina,kelias siauras,duobėtas.
28 Neskelbiama (Alytus)
2020-04-27 / 21:42
Stipriai apkrautas ir pavojingas ruožas. Reikia būtinai atnaujinti.
29 Žilvinas
2020-04-27 / 21:23
Visų pirma nesaugus, o antra , Pagerintų ekonominę padėtį pietų Lietuvoje.
30 Rasa (Alytus)
2020-04-27 / 20:40
Kelias siauras, nesaugus. Daug kas važiuoja dirbti kasdien šiuo keliu.

Laikas baigti karantiną (480)

Lietuvos. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgdama į kintančią situaciją dėl koronaviruso, visuotinį karantino režimą turi nedelsdama atšaukti. Todėl, kad: (1) Susirgimų skaičius Lietuvoje palaipsniui mažėja, situacija taisosi, taigi pagrindo laikyti visą šalį šiame ypatingame režime nėra. (2) Visuotinius karantinus viena po kitos atšaukinėja ir kaimyninės šalys – taip siekiama kuo greičiau grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo. (3) Karantino metu Vyriausybė atvirai leidžia diskriminuoti senjorus ir vyresnio amžiaus žmones – jų laisvalaikis bei profesinė veikla yra ribojamos. (4) Vis daugiau požymių, kad teisinis visuotinio karantino režimas valdantiesiems reikalingas ne dėl objektyvių priežasčių, o dėl artėjančių rinkimų ir didesnės valdžios – taip galima greičiau priimti ne visada būtinus ir reikalingus sprendimus, galią sutelkti nedidelės žmonių grupelės rankose. (5) Kelis kartus per dieną skelbiami vis nauji nurodymai ar rekomendacijos vargina ir sekina visuomenę, augina psichologinę įtampą, rodo apklausos. Visa tai nėra suderinama su atviros visuomenės principais. Priešingai, žmonių sąmoningumą reikia skatinti. (6) Reaguoti į viruso protrūkius, jei tokie būtų, galima kitais būdais – pavyzdžiui, skelbti tikslinius karantinus konkrečioje vietovėje ir panašiai. (7) Lietuvoje ir toliau reikia vykdyti aktyvią testavimų strategiją – tai leidžia matyti realią viruso cirkuliavimo visuomenėje situaciją ir, reikalui esant, ją suvaldyti.

Dėl interpeliacijos Alytaus miesto mero komandai (183)

Valerijus. Adresuota: Alytaus miesto savivaldybės tarybai ir merui

PETICIJA 2020-06-02 Mes, Lietuvos Respublikos piliečiai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punktu bei 14 straipsnio nuostatomis, kreipiamės į Alytaus miesto savivaldybės tarybą ir Alytaus miesto merą su prašymu pripažinti šį mūsų kreipimąsi peticija. Kreipimosi priežastys ir tikslai: Mūsų įsitikinimu, Alytaus miesto mero komandos – jo pavaduotojų, administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojos veikla bei neveiklumas, netinkamas susidariusių problemų sprendimas netenkina Alytaus miesto gyventojų ir kenkia Alytaus miestui, manome, kad jie savo darbais neparodė reikiamų gebėjimų, netinkamai vykdo savo pareigas pagal nustatytas veiklos sritis: -organizuojama pertvarka švietimo srityje destabilizavo visą švietimo sistemos darbą; -organizuojama pertvarka švietimo srityje sukėlė didelį ugdymo įstaigų darbuotojų, mokinių tėvų bendruomenių nepasitenkinimą ir įtampą; -meras viešai pripažino padarytas klaidas organizuojant švietimo pertvarką; -švietimo pertvarkos metu atsiradę laiko, žmogiškieji bei finansiniai nuostoliai; -neišspręstas žemės sklypų grąžinimo skandalas; -nepakankamas bendradarbiavimas su verslo įmonėmis ir jų kontrolė; -pasyvumas ir negebėjimas pritraukti realių investicijų į miestą; -nesikalbėjimas su visuomene, bendruomenių neįtraukimas į savivaldos veiklą; -nevyksta savivaldybės administracijos optimizavimo procesai; -neracionalus ir ydingas socialinės paramos lėšų panaudojimas; -neracionalus savivaldybės valdomo turto naudojimas; -neracionalus pavaldžių įstaigų reorganizavimas ir netinkama jų kontrolė; -neinicijuojami miestui reikalingi energetinio efektyvumo ir renovacijos projektai; -asociacijos Alytaus aeroklubas valdomo turto perėmimas prievartinėmis priemonėmis; -nepritarta administracijos direktoriaus ir savivaldybės administracijos 2019 metų veiklos ataskaitai. 2020 m. birželio 2 d. Alytaus miesto savivaldybės administracijoje yra užregistruotas identiškas turiniu „Sakalėlio“ bei „Drevinuko“ mokyklų bendruomenės inicijuotas pareiškimas Tarybai bei merui dėl interpeliacijos jo komandai su 631 parašais. Visi išvardinti Alytaus miesto savivaldybės veiksmai ir aplinkybės suteikia pagrindą reikalauti minėtų asmenų atsakomybės ir jų atstatydinimo. Reikalavimai ir siūlymai: Mes, pasirašę šią peticiją, netoleruodami netinkamo šių asmenų darbo, nekompetencijos ir neveiklumo reikalaujame artimiausiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje svarstyti Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojos Jurgitos Šukevičienės, Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojo Šarūno Klėgerio, Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Rolando Juonio ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Neringos Rinkevičiūtės atleidimo dėl pareikšto politinio nepasitikėjimo klausimus ir priimti atitinkamus tarybos sprendimus.

Atidėti taršos mokestį (13)

B.. Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas

Dėl esamos nepavydėtinos situacijos, ekonomikos nuosmukio, nedarbo augimo prašome jūsų, Lietuvos Respublikos seimo, apsvarstyti galimybę atidėti automobilių taršos/registracijos mokestį laikotarpiui, iki kol susitvarkys ir stabilizuosis karantino pasekmes. Naudotų automobiliu pramonės pardavimai yra ženkliai smukę, dėl aukščiau paminėtų priežasčių ir papildomas mokesčio įvedimas šiuo laikotarpiu suduos tik dar didesnį smūgį tiek gaunantiems mažesnes pajamas tiek naudotų automobilių pardavėjams. Atidedami mokestį, Lietuvos seimo nariai, parodytų puiku pavizdi, jog siekiama ne pasinaudoti proga gauti papildomas lėšas biudžetui, o stabilizuoti stipriai smulkusia ekonomiką ir padėti savo piliečiams atsistoti ant kojų. Automobilių registracijos / taršos mokesčio kainos nuo liepos 1 d. https://www.skaiciai.lt/auto/automobiliu-registracijos-mokestis/