PRIEŠ tepalų fabriko statymą Klaipėdos raj. Mickų km. (289)

Jūratė. Adresuota: Lietuvos Respublikos seimas, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Klaipėdos rajono savivaldybė

Prieštaraujama planuojamos tepalų fabriko statybos Klaipėdos raj. Mickų km.

Už Gargždų parko medžių išsaugojimą! (615)

Viktoras. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybei

Gargžduose planuojama sutvarkyti senąjį Gargždų parką. Gargždiškiai džiaugiasi dėmesiu ir investicijomis parkui, tačiau neramina planas iškirsti 220 (aut. patikslintas skaičius) sveikų, brandžių medžių vien dėl to, kad parke būtų įrengta nauja infrastruktūra. Reikalaujame nekirsti sveikų ir brandžių parko medžių vien dėl to, kad būtų nutiesti nauji takeliai ar įrengtos poilsio erdvės. Parke šimtamečiai medžiai privalo būti saugomi, o infrastruktūra pritaikyta prie dabar augančių brandžių medžių. Nepritariame sprendiniams, kurie nėra tvarūs žiūrint į ilgalaikę perspektyvą. Reikalaujame tvarkant parką vadovautis Želdynų įstatymu, šitaip siekiant išsaugoti esamus vertingus želdynus, prieš tai nustačius ir visuomenei pristačius išlikusią vertingąją dendrologinę struktūrą. Siūlome tobulinat Gargždų parko atnaujinimo projektą įgyvendinti šiuos sprendimus: 1. Kiekvienas brandus medis užtikrina biologinę įvairovę parke. Prieš patvirtinant galutinį Gargždų parko atnaujimo projektą prašome atlikti parko biologinės įvairovės tyrimą. Atlikus Gargždų senojo parko bioįvairovės tyrimą specialistų prašome įvertinti, kaip projekte planuojami pokyčiai pakeis parko vabzdžių, paukščių ir kitos floros bei faunos augimo ir gyvybės sąlygas. Taip pat prašome pagal gautus duomenis keisti parko želdynų naikinimo projektą. 2. Siūlome nekirsti sveikų medžių, o planuojamą infrastruktūrą derinti pagal brandžius sveikus medžius, taip išsaugant biologinę įvairovę parke. Tai neprieštarautų parko paveldosaugos principams. Brandžių medžių išsaugojimas vertingas ne tik dėl biologinės įvairovės, bet ir žmonių fiziniam bei emociniam komfortui palaikyti. Vertingi susiformavę medžiai urbanizuotose zonose Europoje yra griežtai saugomi ir nėra kertami pagal miesto pasamdytų dizainerių ar architektų pasiūlymuose suformuotus laikinus ekologiškai nereikšmingus aplinkotvarkos sprendimus. 3. Parke iškirtus 220 brandžių medžių bus padaryta žymi įtaka paukščiams. Jauni medeliai niekada visavertiškai nepakeis brandžių medžių. Daugelis paukščių rūšių tiesiog paliks senąjį Gargždų parką. Parke nebegirdėsime paukščių giesmių. Gargždų parke paukščių apskaitos nevykdytos. Siūlome įvertinti Gargždų parke gyvenančių ir perinčių paukščių įvairovę, įsitikinti ar parke negyvena, neperi saugomos paukščių rūšys ir visuomenei pateikti tyrimais pagrįstą informaciją bei medžių kirtimą planuoti ir atsižvelgiant į kirtimų poveikį paukščių buveinėms. 4. Per ilgą laikotarpį Gargždų parke susiformavo miesto parkams būdinga fauna, parke randamas faunos (paukščiai, vabzdžiai) ir floros kompleksas rodo parko gyvybingumą. Ženkliai praretinus medyną, sąlygos pasikeistų visiems parke augantiems medžiams ir čia įsikūrusiems gyvūnams, tad sunku numatyti, kaip tai paveiks dabar susiformavusį augalijos ir gyvūnų kompleksą, pasikeitus apšviestumui. Būtina su specialistų pagalba ir tyrimais įsitikinti ar Gargždų parke negyvena vabzdžiai, kurie yra įtraukti į Europos saugomų teritorijų tinklą Natura 2000 bei Lietuvos Raudonąją knygą. Išsamesni parko brandžių medžių mikologiniai ir entomologiniai tyrimai leistų patvirtinti ir aprašyti kokie vabzdžiai turi savo buveines Gargždų parke ir ar planuojami pokyčiai nepablogins jų gyvenimo sąlygų. 5. Prašome priimti pasvertus ir atsakingus sprendimus, skirtus ne vien architektūrinei išmonei ar dizainui pademonstruoti, bet ir atsižvelgiant į tų sprendinių ekosisteminę reikšmę bei ilgalaikį jų poveikį pasaulinei klimato kaitai, o ypač Gargždų bei visos Lietuvos gyventojų gerovei ir sveikatai. Taip pat būtina racionaliai naudoti ES lėšas. Pasiūlymas užliejamoje parko teritorijoje įrengti vyšnių sodą ar sodinti juodalksnius - neracionalus. Toje vietoje nuolat būna potvyniai, o jaunus medelius kas kelerius metus pražudo Minijos upe judančios ledų sankaupos. 6. Klimato šiltėjimas yra viena aktualiausių problemų visame pasaulyje ir moksliškai įrodyta, kad prie jo sustabdymo labiausiai prisideda brandūs medžiai, o ne jaunuolynai, tad visose šalyse vis labiau yra vertinami tokie medžiai ir savivaldos ar valstybiniu lygiu juos stengiamasi išsaugoti. Europos bei kitose išsivysčiusiose pasaulio šalyse rekonstruojant miesto želdinius ar parkus prioritetu laikomas istoriškai susiformavusio gamtos karkaso išsaugojimas, o kiti sprendiniai yra taikomi prie jo, pirmiausiai dėl susiformavusios ekosistemos svarbos klimato kaitai ir ekologijai. Siūlome parko infrastruktūrą planuoti taip, kad būtų iškirsta kuo mažiau brandžių medžių. Taip būtų išvengta ir neracionalaus savivaldybės ar ES lėšų naudojimo vėliau vėl sodinant medžius (kurie gali neprigyti), įrengiant gėlynus bei vėliau juos prižiūrint. Kviečiame visuomenei pateikti išsamius medžių tyrimus susipažinimui, kad išpjauti numatyti medžiai netaptų beprasme auka ir kad nebūtų sugriauta galimai vertinga šios vietos ekosistemos pagrindu per daug dešimtmečių susiformavusi bioįvairovė. Seni medžiai dažnai būna vertingi ne tik patys savaime, bet ir dėl prieglobsčio suteikimo kitiems augalams, paukščiams, vabzdžiams, šikšnosparniams, kerpėms, grybams bei įvairiems mikroorganizmams. Gargždų parko rekonstrukcijos projekte numatyta iškirsti apie 220 medžius ten, kur bus tiesiami keliai ar įrengiami gėlynai, arba sodinami nauji medžiai. Kiekvieno medžio kirtimas turėtų būti pagrįstas jo kokybės ir būklės tyrimo išvada. 6. Apmaudu, kad brandūs medžiai buvo numatyti kirsti ne dėl savo prastos būklės, o dėl projekte numatytų pokyčių – takelių, inžinerinių tinklų ar naujai planuojamų įrengti gėlynų. Brandūs medžiai vertingi ne tik savo amžiumi ar apimtimis, bet ir todėl, kad yra įgiję atsparumą neigiamam miesto poveikiui: taršai, sausrai, pomedžių mindymui, žaladariams organizmams ir pan. Dalis naujai pasodintų medelių paprastai per pirmus penkerius metus žūsta, o išlikusieji atsparumą pasiekia tik po kelių dešimtmečių. Prašome įvertinti ir visuomenei pateikti pagrįstą parko medžių kirtimo planą, kuriame viešai bus matyti, kad medis bus nukirstas dėl pavojaus aplinkiniams ar blogos būklės.

30 maršruto autobusas Klaipėda-Ginduliai-Slengiai-Smilgynai (48)

Lina. Adresuota: SENDVARIO SENIŪNIJA, Klaipėdos rajono savivaldybės administracija

Sendvario seniūnija sparčiai plečiasi ir auga jos bendruomenė, ko pasekoje didėja viešojo transporto poreikis, susisiekimui su miestu. Prašome: 1. Darbo dienomis pakeisti 30 maršruto autobusiuką į didesnį, nes šis yra per mažas ir negali sutalpinti visų norinčių važiuoti. Mokiniai važiuojantys į mokyklą ir grįžtantys iš jos tiesiog netelpa jame ir turi laukti 1val., kito reiso. Problema aktuali mokiniams ir jų tėvams. 2. Padidinti reisų kiekį šeštadieniais. 3. Pageidaujame, kad autobusas kursuotų sekmadieniais.

Prašymas skirti didesnį 30 maršruto autobusą (5)

R.Petrošiutė. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybės Sendvario seniūnija

Prašome pakeisti 30 maršruto autobusiuką į didesnį, nes šis yra per mažas ir negali sutalpinti visų norinčių važiuoti. Mokiniai važiuojantys į mokyklą ir grįžtantys iš jos tiesiog netelpa jame ir turi laukti 1val., kito reiso. Problema aktuali mokiniams ir jų tėvams. Pasirūpinkime vieni kitų saugumu ;)

BENDRUOMENĖS NESUTIKIMAS - DĖL DOVILŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „KREGŽDUTĖ“ REORGANIZAVIMO PRIJUNGIANT PRIE DOVILŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS (51)

A.Rudgalvienė. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybės administracija

Klaipėdos r. Dovilų lopšelio-darželio „Kregždutė“ ir Dovilų miestelio bendruomenė išsako savo nepritarimą dėl 2020 m. Klaipėdos r. švietimų įstaigų optimizavimo, kuriuo numatoma reorganizuoti Dovilų lopšelį-darželį „Kregždutė“ prijungiant prie Dovilų pagrindinės mokyklos. Doviluose lopšelis-darželis įkurtas 1961 m. Nuo 1987 m. persikėlė į naują pastatą ir sėkmingai veikia. Įstaiga sukaupė vertingą ikimokyklinio ugdymo patirtį, subūrė aktyvią bendruomenę. Tėvai šį darželį renkasi ne tik dėl to, kad jis yra arčiausiai gyvenamosios vietos, bet ir dėl to, kad ši įstaiga yra savita, turinti tradicijas, puoselėjanti etninę kultūrą, sveiką gyvenseną ir atliepia bendruomenės poreikius. Vaikams darželyje sudarytos puikios sąlygos asmeninei saviraiškai, specialiajai pagalbai, rengimuisi mokyklai. Lopšelis-darželis padeda spręsti darželių trūkumo kaimyninėse seniūnijose problemą. Darželį šiuo metu lanko 120 vaikų, iš jų apie 25 proc. vaikų atvyksta iš kitų artimų kaimų: Birbinčių, Lėbartų, Lyverių, Šernų, Galtų, Kiškėnų. Darželis netalpina visų norinčių patekti vaikų, šiuo metu turime 142 prašymus. 2007 m. buvo parengtas darželio plėtros projektas, tačiau jo neįgyvendinus, įkurtos grupės Dovilų pagrindinės mokyklos patalpose, nuo 2011 m. viena, o nuo 2015 m. dvi grupės. 2014 m. lopšelis-darželis renovuotas, įstaiga turi puikias sąlygas visapusiškam vaikų ugdymui ir darbuotojų darbui. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane numatyta reorganizacija prijungiant mažesnį mokinių skaičių turinčias mokyklas prie didesnį mokinių skaičių turinčių mokyklų. Dovilų lopšelį-darželį lanko 120 vaikų, o Prijungus prie Dovilų pagrindinės mokyklos lopšelis-darželis neturės lygių galimybių priimti sprendimus dėl įstaigos veiklos tęstinumo, darbuotojų darbo sąlygų. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų tinklo optimizavimas skubotas, nepagrįstas kokybiniais vertinimais, teigiama, kad sutaupytos lėšos valdymui bus skiriamos ugdymo kokybės gerinimui, tačiau bendruomenė pasigenda aiškaus naudos ir sutaupytų lėšų panaudojimo pagrindimo ir užtikrinimo, kad jos bus skiriamos ikimokyklinio ugdymo kokybei gerinti. Kokybiškai nepagrįstas optimizavimas kelia emocinę įtampą, neužtikrintumą dėl įstaigos veiklos tęstinumo, abejonių dėl ugdymo kokybės išlaikymo. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane pabrėžiama, jog dėl neformaliojo švietimo mokyklų reorganizavimo Savivaldybės taryba sprendimus priima savarankiškai. Pažymėtina, kad iš 11 šiuo metu Klaipėdos rajone veikiančių savarankiškų ikimokyklinio ugdymo įstaigų po reorganizacijos liktų 5 savarankiškai veikiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Toks ženkliai mažinamas savarankiškų ikimokyklinių įstaigų skaičius rajone gali reikšti mažėsiantį dėmesį ikimokykliniam ugdymui. Tai nepriimtina mums, auginantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus, ir kelia dvejonių, ar teisingas taupymas ikimokyklinio ugdymo sąskaita. Dovilų lopšelio-darželio bendruomenė reorganizavimą prijungiant prie Dovilų pagrindinės mokyklos vertina, kaip veiksmą, kuriuo nuneigiamas bendruomenės indėlis, vadovo, visų darbuotojų vaidmuo puoselėjant ir plėtojant sėkmingą ikimokyklinio ugdymo įstaigos veiklą. Dovilų lopšelio-darželio "Kregždutė" ir Dovilų miestelio bendruomenės išreiškia savo poziciją jog, jungti darželio ir mokyklos nereikia, kadangi lieka labai daug neatsakytų klausimų, nepaskaičiuotos/nepamatuotos pasekmės, manome, jog jungimas pablogins mūsų vaikų ugdymo sąlygas, todėl mes reikalaujame, kad mūsų nuomonė būtų neignoruojama, bei į ją atsižvelgiama.

BENDRUOMĖNĖS NESUTIKIMAS - DĖL AGLUONĖNŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „NYKŠTUKAS“ REORGANIZAVIMO PRIJUNGIANT PRIE AGLUONĖNŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS (72)

Evaldas. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybės administracija

Klaipėdos r. Agluonėnų lopšelio-darželio „Nykštukas“ bendruomenė išsako savo nepritarimą dėl 2020 m. Klaipėdos r. švietimų įstaigų optimizavimo, kuriuo numatoma reorganizuoti Agluonėnų lopšelį-darželį „Nykštukas“ prijungiant prie Agluonėnų pagrindinės mokyklos. Agluonėnų lopšelis-darželis „Nykštukas“ sėkmingai veikia nuo 1983 m. Per 36 metus įstaiga sukaupė vertingą ikimokyklinio ugdymo patirtį, subūrė aktyvią bendruomenę. Tėvai šį darželį renkasi ne tik dėl to, kad jis yra arčiausiai gyvenamosios vietos, bet ir dėl to, kad ši įstaiga yra savita ir atliepia bendruomenės poreikius. Vaikams darželyje sudarytos puikios sąlygos asmeninei saviraiškai, specialiajai pagalbai, rengimuisi mokyklai. Lopšelis-darželis padeda spręsti darželių trūkumo kaimyninėse seniūnijose problemą. Jį lanko 74 vaikai, iš jų apie 25 proc. vaikų atvyksta iš kitų artimų kaimų: Žiaukų, Pėžaičių, Stragnų. 2019 m. buvo parengtas lopšelio-darželio renovacijos projektas, turėjęs ne tik pagerinti sąlygas vaikams, bet ir iš esmės pašalinti įsisenėjusias problemas dėl rūsio, susidėvėjusio vidaus vamzdyno, yrančios pastato lauko sienos vakarų pusėje. Manome, kad atidėti renovavimo sprendimai pablogins sąlygas vaikams ir darbuotojams, įstaigos atitiktį higienos normoms. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane numatyta reorganizacija prijungiant mažesnį mokinių skaičių turinčias mokyklas prie didesnį mokinių skaičių turinčių mokyklų. Agluonėnų lopšelį-darželį lanko 74 vaikai, o Agluonėnų pagrindinėje mokykloje mokosi 54 mokiniai. Prijungiant prie mažesnį skaičių mokinių turinčios mokyklos lopšelis-darželis neturės lygių galimybių priimti sprendimus dėl įstaigos veiklos tęstinumo, darbuotojų darbo sąlygų. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų tinklo optimizavimas skubotas, nepagrįstas kokybiniais vertinimais, teigiama, kad sutaupytos lėšos valdymui bus skiriamos ugdymo kokybės gerinimui, tačiau bendruomenė pasigenda aiškaus naudos ir sutaupytų lėšų panaudojimo pagrindimo ir užtikrinimo, kad jos bus skiriamos ikimokyklinio ugdymo kokybei gerinti. Kokybiškai nepagrįstas optimizavimas kelia emocinę įtampą, neužtikrintumą dėl įstaigos veiklos tęstinumo, abejonių dėl ugdymo kokybės išlaikymo. 2020 m. Klaipėdos r. švietimo įstaigų optimizavimo plane pabrėžiama, jog dėl neformaliojo švietimo mokyklų reorganizavimo Savivaldybės taryba sprendimus priima savarankiškai. Pažymėtina, kad iš 11 šiuo metu Klaipėdos rajone veikiančių savarankiškų ikimokyklinio ugdymo įstaigų po reorganizacijos liktų 5 savarankiškai veikiančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Toks ženkliai mažinamas savarankiškų ikimokyklinių įstaigų skaičius rajone gali reikšti mažėsiantį dėmesį ikimokykliniam ugdymui. Tai nepriimtina mums, auginantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus, ir kelia dvejonių, ar teisingas taupymas ikimokyklinio ugdymo sąskaita. Agluonėnų lopšelio-darželio bendruomenė reorganizavimą prijungiant prie Agluonėnų pagrindinės mokyklos vertina, kaip veiksmą, kuriuo nuneigiamas bendruomenės indėlis, vadovo, visų darbuotojų vaidmuo puoselėjant ir plėtojant sėkmingą ikimokyklinio ugdymo įstaigos veiklą. Agluonėnų bendruomenė išreiškia savo poziciją jog, jungti darželio ir mokyklos nereikia, kadangi lieka labai daug neatsakytų klausimų, nepaskaičiuotos/nepamatuotos pasekmės, manome, jog jungimas pablogins mūsų vaikų ugdymo sąlygas, todėl mes reikalaujame, kad mūsų nuomonė būtų neignoruojama, bei į ją atsižvelgiama.

Baseino statyboms Gargžduose - tik Dariaus ir Girėno gatvėje (720)

Iniciatyvinė. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybė

Klaipėdos g. 2, Gargždai PETICIJA Dėl Sporto ir sveikatingumo komplekso (baseino) Gargžduose statybos 2019-11-19 1. Klaipėdos rajono savivaldybė 2016-2017 m. svarstė naujo Sporto ir sveikatingumo komplekso (baseinas, universali sporto salė ir ledo arena) statybą Gargždų mieste ir šio projekto įgyvendinimo būdus. Dėl šios statybos su specialistais įvertintos trys galimos projekto rengimo miesto vietos: 1) Gargždų centriniame stadione prie parko Kvietinių g.; 2) P. Cvirkos g. prie Sporto centro salės; 3) Dariaus ir Girėno gatvėje esančiame laisvame savivaldybės žemės plote. Įvertinus vietos, funkcinių ryšių su kitais miesto objektais, energetinių išteklių naudojimo ir kainos kriterijus, objektui pasirinkta sklypas, esantis Dariaus ir Girėno g. 4, Gargžduose. Kitos vietos buvo atmestos kaip neatitinkančios Klaipėdos r. gyventojų lūkesčių lengvai ir patogiai pasiekti modernų sporto kompleksą iš visų rajono kampelių. Atsakingai įvertinta Gargždų miesto senojo parko rekreacinė paskirtis ir konstatuota, jog parko prieigose nauja statyba yra komplikuota dėl apribojimų statyboms žalioje zonoje (perteklinis miesto žaliosios zonos urbanizavimas, tyliųjų zonų režimo pažeidimas, padidėję transporto srautai tam nepritaikytoje infrastruktūroje privačių namų kvartale, sumažėjęs eismo saugumas dviejų ugdymo įstaigų lankytojams, padidėjusi transporto tarša rekreacinėje poilsio ir lauko sporto zonoje). 2. Vilniaus architektų studija „AEXN“ (T.Grunskis, J.Laurukėnaitė, J.Kindurytė ir D.Poškienė) 2017 m. parengė Gargždų sporto centro komplekso Dariaus ir Girėno gatvėje projektą, kuriam yra išduotas statybos leidimas. 3. Klaipėdos r. savivaldybė 2019 m. liepos mėn. paskelbė Gargždų sporto ir sveikatingumo komplekso statybos bei valdymo viešosios ir privačios partnerystės būdu konkursą. Tokiu būdu Savivaldybė išreiškė realų ketinimą pirkti paslaugą, leisiančią Klaipėdos r. savivaldybės teritorijoje sukurti ir padidinti vidaus sporto bazių infrastruktūrą, sudaryti tinkamas sportavimo sąlygas įvairaus amžiaus grupių gyventojams, neįgaliesiems, mėgėjams ir didelio meistriškumo sportininkams. 4. Nepaisant kelerius metus kurtų planų bei įdėtų didelių pastangų ir lėšų įgyvendinant seniai brandintą idėją sukurti daugiafunkcį sporto kompleksą Gargžduose, besibaigiant pasiūlymų pateikimo terminui, Savivaldybės planai ir prioritetai netikėtai pasikeitė - konkursas nutrauktas, teigiant, jog projekto įgyvendinimo kaštai Savivaldybei bus per dideli. 5. Klaipėdos r. savivaldybės tarybai 2019 m. rugpjūčio 29 d. pateiktas balsavimui protokolinis nutarimas 2019-07-04 įsakymu Nr.AV-1404 sudarytai viešojo pirkimo komisijai nutraukti pirkimą, 2019 m. rugsėjo 26 d. priimtas sprendimas Nr. T11-301, pagal kurį Klaipėdos r. savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 31 d. sprendimas „Dėl tikslingumo projektą „Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas“ įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu“ pripažintas netekusiu galios. Klaipėdos r. savivaldybė paskelbė naują daugiafunkcio centro projektavimo ir rangos konkursą, kurio sąlygose pageidaujama, kad centras su baseinu būtų statomas jau kitoje vietoje – Gargždų centriniame stadione prie miesto parko, nors anksčiau ši vieta buvo atmesta kaip netinkama. 6. Tokiu būdu, nors Gargždų sporto ir sveikatingumo centro statybą Dariaus ir Girėno gatvėje pagal parengtą statinio projektą, kuriam išduotas statybos leidimas, jau buvo galima pradėti suradus rangovą bei investuotoją, idėjos dėl sporto ir sveikatingumo komplekso Gargžduose įgyvendinimo procesas pradedamas iš naujo. 7. Su Klaipėdos r. savivaldybės tarybos sprendimu atsisakyti parengto projekto dėl Gargždų sporto ir sveikatingumo centro statybos Dariaus ir Girėno gatvėje įgyvendinimo – NESUTINKAME! Su Klaipėdos r. savivaldybės sprendimu projektuoti ir statyti naują daugiafunkcį centrą tam netinkamoje vietoje - Gargždų centriniame stadione prie istorinio parko - kategoriškai NESUTINKAME, nes tai prieštarauja Klaipėdos r. savivaldybės gyventojų teisėtiems interesams bei lūkesčiams. 8. LR Konstitucijos 33 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta piliečių teisė kritikuoti valstybės įstaigų ar pareigūnų darbą, apskųsti jų sprendimus. 9. LR Konstitucijos 33 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta piliečių peticijos teisė, kurios įgyvendinimo tvarką nustato įstatymas (Lietuvos Respublikos peticijų įstatymas). 10. LR Peticijų įstatymo 2 straipsnio 1 bei 2 dalyse nustatyta, kad peticijos teisė – tai Konstitucijoje laiduojama teisė kreiptis šio įstatymo nustatyta tvarka į Seimą, Vyriausybę ar savivaldybės institucijas – savivaldybės tarybą bei savivaldybės administracijos direktorių, kurią turi ne jaunesnis kaip 16 metų Lietuvos Respublikos pilietis ar užsienietis, nuolat gyvenantis Lietuvos Respublikoje, arba jų grupė, šio įstatymo nustatyta tvarka parašę ir pateikę kreipimąsi (peticiją). 11. Įgyvendindami LR Konstitucijoje įtvirtintą peticijos teisę, vadovaudamiesi LR Peticijų įstatymu, pareiškiame, jog PRIEŠTARAUJAME ilgai kurto Gargždų daugiafunkcio sporto centro projekto Dariaus ir Girėno gatvėje atsisakymui bei naujo sporto centro projektavimui ir statybai naujai parinktoje vietoje Gargždų centrinio stadiono teritorijoje prie parko, nes: - Naujai parinkta numatomo statinio statybos lokacija yra netinkama ir jau buvo atmesta 2016-2017 m. svarstant Sporto ir sveikatingumo komplekso statybos būdus, pripažįstant, kad vieta Gargždų miesto parke yra per daug apribota žaliojoje zonoje naujai statybai keliamais reikalavimais, būtų perteklinis miesto žaliosios zonos urbanizavimas, tyliųjų zonų režimo pažeidimas (sukuriamos parkavimo, rajono gyventojų susisiekimo, eismo intensyvumo ir saugumo problemos); ardoma lengvosios atletikos sukurta infrastruktūra, į kurią buvo investuotos lėšos). - Nepateiktos objektyvios priežastys, kodėl Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas negalėtų būti statomas etapais, numatant plėtros perspektyvas Dariaus ir Girėno gatvėje, kaip buvo suplanuota anksčiau, įvertinant aplinkybes, jog šioje miesto vietoje kuriasi naujakuriai, statomi nauji namai, daugiabučiai, yra jaunų šeimų koncentracija, kurioms ypač aktualus baseinas, ledo arena, sporto salės. Gi Kvietinių ir aplinkinėse gatvelėse prie stadiono gyvena senieji Gargždų gyventojai, kurie labiau pageidauja ramybės, o ne automobilių spūsčių, nes kvartalo infrastruktūra nėra pritaikyta naujo didelio objekto atsiradimui; - Nepateiktos objektyvios priežastys, kodėl Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas negalėtų būti statomas pagal projektą, kuriam jau išduotas statybos leidimas. Įvardijama finansavimo trūkumo problema gali būti sprendžiama statybą įgyvendinant etapais ar koreguojant pasiūlymų investuotojams sąlygas; - Atsisakant Gargždų sporto ir sveikatingumo komplekso statybos pagal galutinai parengtą projektą Dariaus ir Girėno gatvėje, niekais paverčiamas kelerių metų pačios Savivaldybės ir kitų specialistų įdirbis, vėjais paleidžiami už projektą sumokėti tūkstančiai mokesčių mokėtojų eurų, be reikalo vilkinamas visiems brangus laikas, kad kuo greičiau visi Klaipėdos rajono gyventojai galėtų užsiimti vandens, ledo bei kitomis sporto šakomis, stiprinti savo sveikatą, aktyviai leisti laisvalaikį turėdami patogiai pasiekiamą, universalų, modernų sporto centrą; - Statant sporto ir sveikatingumo kompleksą Gargždų miesto parke bus pabloginta šalia įsikūrusias švietimo įstaigas lankančių vaikų eismo saugumo sąlygos, nepakankamai išspręstas automobilių stovėjimo vietų klausimas, pablogintos dabar stadione sportuojančių sportininkų bei gyventojų treniruočių sąlygos, bus kertami seni medžiai stadiono prieigose, tuo padarant apčiuopiamą žalą Gargždų bendruomenei, apribota galimybė plėsti sportui ir sveikatingumui siūlomų paslaugų įvairovę ateityje, nes šioje erdvėje, skirtingai nei kitoje detaliuoju planu numatytoje vietoje Dariaus ir Girėno gatvėje, nebus jokių galimybių plėstis. Atsižvelgiant į tai, šią peticiją pasirašantys piliečiai, Klaipėdos r. savivaldybės gyventojai (pareiškėjai) REIKALAUJA, kad Klaipėdos r. savivaldybės taryba: 1. Atšauktų ir pripažintų netekusiu galios Klaipėdos r. savivaldybės tarybos 2019 m. rugsėjo 26 d. sprendimą Nr. T11-301, pagal kurį Klaipėdos r. savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 31 d. sprendimas „Dėl tikslingumo projektą „Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas“ įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu“ pripažintas netekusiu galios. 2. Atnaujintų Klaipėdos r. savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 31 d. vienbalsiai priimto sprendimo „Dėl tikslingumo projektą „Gargždų sporto ir sveikatingumo kompleksas“ įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu“ vykdymą arba skelbti rangos darbų konkursą statybai Dariaus ir Girėno gatvėje (visa apimtimi ar etapais) Savivaldybės bei Vyriausybės investicinės programos lėšomis.

Nepritariame įmonių, užsiimančių komunalinių atliekų ir antrinių žaliavų surinktų iš komunalinio atliekų srauto, rūšiavimo/tvarkymo veiklos pradžiai Gargždų miesto teritorijoje ir/ar šalia jos. (384)

Alvydas. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybės Meras, Klaipėdos rajono savivaldybės Taryba, Klaipėdos rajono savivaldybės administracija

Kviečiu pasirašyti PRIEŠ įmonių užsiimančių komunalinių atliekų ir antrinių žaliavų surinktų iš komunalinio atliekų srauto rūšiavimo/perdirbimo veiklos pradžią Gargždų miesto teritorijoje ir/ar šalia jos. Mes, Klaipėdos rajono gyventojai, turime teisę į švarią ir sveiką aplinką. Todėl šiuo prašymu kreipiamės į Klaipėdos rajono savivaldybės valdžios atstovus, prašydami užtikrinti šią mūsų prigimtinę teisę. Kaip žinome, dažnu atveju, komunalines atliekas ir antrines žaliavas surinktas iš komunalinio atliekų srauto tvarkančių įmonių veiklos metu susidaro nemalonūs kvapai, veisiasi įvairūs parazitai bei kyla pavojus dėl aplinkos taršos, šie veiksniai tiesiogiai neigiamai įtakoja vietos gyventojų gyvenimo kokybę. Puikus pavyzdys Dumpių sąvartynas, dėl kurio veiklos vietos ir gretimų savivaldybių gyventojai patiria didžiulį diskomfortą ir nepasitenkinimą esama padėtimi. Siekiant įgyvendinti mūsų pageidavimus ir užkirsti kelią atsirasti veiksniams kurie ateityje gali ženkliai pabloginti Klaipėdos rajono gyventojų gyvenimo kokybę, prašome įstatymais uždrausti įmonėms užsiimti komunalinių atliekų ir antrinių žaliavų surinktų iš komunalinio atliekų srauto, rūšiavimo/perdirbimo veiklą Gargždų miesto teritorijoje ir/ar šalia jos.

Reikalingas pėsčiųjų ir dviračių takas per Šernų mišką Klaipėdos raj. (158)

Giedrė. Adresuota: Klaipėdos rajono savivaldybė

Visiems Žiaukų kaimo, gyventojams,sodininkams ir svečiams kelias nuo Šernų iki Žiaukų k. per Šernų mišką pėsčiųjų ir dviračių takas yra būtinas. Šiandien dienai esant gyvenvietėje daug pastoviai gyvenančių žmonių, srautas miško keliu tapo labai intensyvus. Kelias pakankamai siauras. Nuo ankstyvo pavasario iki vėlyvojo rudens, kelio važiuojamąją dalimi žmonės keliauja į darbus ar namo. Vaikai intencyviai važiuoja dviračiais ir į mokyklą ir atgal. Dviratininkų važiuojančių į sodą,namus ar svečius tiesiog apstu. Kaip žinia šiame kelyje jau buvo nevienas skaudus eismo įvykis. Todėl norit apsaugoti ir pėsčiųjų ir dviratininkų ir vairuotojų gyvybę reikalaujame įrengti pėsčiųjų /dviračių taką

Prieš krematoriumą Ketvergiuose (220)

Jevgenija. Adresuota: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Klaipėdos rajono Savivaldybė, Klaipėdos miesto Savivaldybė ir meras

Prieš krematorijaus statybą Ketvergiuose Kviečiu netylėti ir pasakyti NE! Aš sakau NE krematoriumui Ketvergiuose. Nes: - planuojama statybų vieta yra keli šimtai metrų nuo Ketvergių gyventojų; - Ketvergių oras yra ir taip stipriai užterštas, dėl KALVIŲ KARJERAS veiksmų ir darbo (UAB HIDROSTATYBA), todėl papildoma tarša bei galimų techninių avarijų tikimybė būtų didžiulė rizika žmonių sveikatai; - netoliese yra pagrindinė mokykla bei gyvenamieji namai; - Ketvergių kaimas jau ir taip riboja su Lėbartų kapinėmis ir, dėl papildomai pastatyto krematoriaus Ketvergiuose, gyventojams būtų sudaryta dar didesnė moralinė, psichologinė žala; - nekilnojamojo turto kainos (būtent jau pastatytų nuosavų namų) stipriai kristų, dėl nelabai patrauklios gyvenamosios vietos prie krematoriaus į kurį būtų suvežti numirę žmonės iš visos Lietuvos ir galbūt net Latvijos. Kviečiu pasirašyti šią peticiją internete. Papildoma informacija: Autorius: Jevgenija Mramori Adresatas: LR Vyriausybė, Klaipėdos miesto savivaldybės meras bei taryba; Klaipėdos rajono savivaldybė Gali pasirašyti: Klaipėdos ir Klaipėdos rajono gyventojai, Ketverių gyventojai ir visi mylintys Klaipėdos miestą ir Ketvergių kaimą